abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:09:45 #76
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163267066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet hoor, maar de Britten hebben besloten dat ze eruit willen. En dat betekent dat ze per direct andere belangen hebben dan wij. Dan mag je verwachten dat onze vertegenwoordigers zich laten leiden door onze belangen en niet door de belangen van de Britten.
De EU heeft al vaak genoeg laten zien niet echt de belangen van de EU-burger te verdedigen. Eerder die van hun eigen hachje.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163267075
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel grappig dat immigratie zo'n grote factor was voor het Uit kiezen en dat Frankrijk heeft gezegd dat ze bij een Brexit alles van de Jungle bij Calais door zouden laten naar Engeland.
ja, terwijl dat over illegale immigranten gaat die GB allang kon tegen houden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_163267077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:06 schreef Quattroporte47 het volgende:
De gevolgen:

• 15-20% waardevermindering van de Pond

• 6-12% daling in de STOXX600

• (Potentiële) recessie

• -2% BBP "groei" in 2017 (daling dus!)

• Het duurt minimaal 15 jaar voordat alle handelscontracten erdoorheen zijn

• Wat gebeurt er in de internationale (vooral auto)industrieën, die erg afhankelijk zijn van de valutawaarde? Waarschijnlijk leidt dit tot veel baanverlies.

Bron: macro-economisch onderzoeksteam bij "een" investeringsbank (mag natuurlijk niet zeggen welke)

Het is gewoon stom om zo'n belangrijke beslissing aan het (domme) volk over te laten. Het merendeel stemt waarschijnlijk anti-EU door de vluchtelingenstroom, wat een kortetermijneffect is. De EU (EGKS/EEG) is juist opgericht als antigif tegen het nationalisme dat tijdens de Tweede Wereldoorlog was verspreid. Nu wordt de EU nota bene door het nationalisme zelf uiteengetrokken... Waar zijn we mee bezig?
De enige die hier enig schuld aan heeft is de EU zelf wat een faalhazen zitten het is een grote puinhoop op dit moment. Die Britten hebben de juiste beslissing genomen om er mee te kappen doorgaan op deze wijzen gaat alleen maar meer ellende opleveren.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:10:39 #79
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163267086
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

De kernwaarde van de EU is steeds meer macht voor een klein groepje eurofielen. Ze reageren precies zoals je zou verwachten. Ze zijn ook bang dat wanneer ze de UK nu niet gaan saboteren, de UK gaat aantonen dat je veel beter en welvarender kunt zijn buiten de EU dan er binnen, en dat er dan meer landen volgen.
Ja. Ik vind het ook mooi dat veel mensen van het remainkamp zeggen dat de exitstemmers uit angst redeneren. Volgens mij zijn vooral de remainstemmers bang als ik hun onheilsvoorspellingen hoor.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_163267091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Of ze op de blaren moeten zitten of de vruchten kunnen plukken op de lange termijn dat is nog afwachten.

Maar in plaats van de ouderen weg te zetten als 'naar nostalgie hunkerende bejaarden' kun je ook stellen dat ouderen beschikken over ruim voldoende levenservaring, zich niet van de wijs laten brengen door wat loze beloften of dreigementen van politici, weten hoe het was voor de EU in de huidige vorm, en derhalve waarschijnlijk prima zelf een weloverwogen beslissing hebben kunnen nemen die niet persé uit nostalgische overwegingen zijn voortgekomen.
Ik denk niet dat "levenservaring" van enige invloed is op hoe goed je een keuze kan maken bij dit referendum.

En het probleem is dat ze vandaag voor iets hebben gestemd dat nog voor vele generaties hierna van invloed is. De EU gaat de Britten echt niet zomaar weer toelaten als ze spijt krijgen. Daardoor is de invloed van de oudere generatie op dit besluit disprportioneel groot.

Bij een verkiezing kan je na 4 jaar weer een nieuwe keuze maken en van gedachten veranderen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:10:52 #81
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163267093
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

2 jaar na het in gang zetten van artikel 50, waar boris johnson nu geen haast mee heeft...
Oké, dank je wel.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:11:02 #82
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163267097
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:09 schreef Kijkertje het volgende:
De wens van Joris Luyendijk komt uit *O*

It’s time for Europe to turn the tables on bullying Britain

As the European Union faces the worst and most dangerous crisis since its creation, not only is Britain refusing to help, it is actually using this historic moment of weakness to extract “concessions” from its fellow members. This is the back story to the “Brexit” referendum, in which the government is threatening to leave the EU unless its demands for a “better deal for Britain” are met. Indeed, why merely kick a man while he’s down if you can go through his wallet too?

De mijne ook hoor. Ik kan niet geloven dat de Britten zo stom zijn geweest, maar ik ben ook wel blij dat ze zijn opgehoepeld.
pi_163267098
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:06 schreef Quattroporte47 het volgende:
De gevolgen:

• 15-20% waardevermindering van de Pond

• 6-12% daling in de STOXX600

• (Potentiële) recessie

• -2% BBP "groei" in 2017 (daling dus!)

• Het duurt minimaal 15 jaar voordat alle handelscontracten erdoorheen zijn

• Wat gebeurt er in de internationale (vooral auto)industrieën, die erg afhankelijk zijn van de valutawaarde? Waarschijnlijk leidt dit tot veel baanverlies.

Bron: macro-economisch onderzoeksteam bij "een" investeringsbank (mag natuurlijk niet zeggen welke)

Het is gewoon stom om zo'n belangrijke beslissing aan het (domme) volk over te laten. Het merendeel stemt waarschijnlijk anti-EU door de vluchtelingenstroom, wat een kortetermijneffect is. De EU (EGKS/EEG) is juist opgericht als antigif tegen het nationalisme dat tijdens de Tweede Wereldoorlog was verspreid. Nu wordt de EU nota bene door het nationalisme zelf uiteengetrokken... Waar zijn we mee bezig?
De EU is zelf op de nationalistische toer gegaan en mensen werden er niet vrolijk van. Tijd voor de EU om een paar stapjes terug te doen en de Ode to Joy achterwege te laten.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:11:44 #84
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163267111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als onze politici zeggen dat de EU in ons belang is dan moeten ze een positieve koers gaan varen. De crisis omzetten naar een overwinning voor Europa. Wat ze nu lijken te doen is schoppen naar de Britten en mensen die ook een referendum willen hebben intimideren. Intimidatie van andersdenkenden is nooit een goede basis om een staat op te bouwen.
Groot Brittanie is geen onderdeel meer. Lief doen tegen de Britten is nu je eigen mensen naaien. Dat zou pas slechte politiek zijn.
pi_163267132
Donald Trump met zijn commentaar in Schotland, het achterend van een gecastreerd varken is nog slimmer :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:12:19 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_163267136
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gut ja ga huilen zeg, omdat brussel zich een beetje hard opstelt bij de komende onderhandelingen...
Een beetje. Het is een kinderachtig gebeuren. Niet meer dan dat. Die harde opstelling gaat uiteindelijk zorgen voor nog meer ellende.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_163267140
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

De kernwaarde van de EU is steeds meer macht voor een klein groepje eurofielen. Ze reageren precies zoals je zou verwachten. Ze zijn ook bang dat wanneer ze de UK nu niet gaan saboteren, de UK gaat aantonen dat je veel beter en welvarender kunt zijn buiten de EU dan er binnen, en dat er dan meer landen volgen.
Helaas is dit waar ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja. Ik vind het ook mooi dat veel mensen van het remainkamp zeggen dat de exitstemmers uit angst redeneren. Volgens mij zijn vooral de remainstemmers bang als ik hun onheilsvoorspellingen hoor.
Alle kampen zijn met enge verhalen gekomen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:12:46 #88
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163267153
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja, terwijl dat over illegale immigranten gaat die GB allang kon tegen houden...
Maar dan mogen ze lekker proberen om die mensen zelf terug te sturen. Frankrijk gaat ze niet terugnemen en voor het land van oorsprong kan worden benaderd ben je al snel 5 jaar verder :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:12:52 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163267158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Groot Brittanie is geen onderdeel meer. Lief doen tegen de Britten is nu je eigen mensen naaien. Dat zou pas slechte politiek zijn.
Dat is niet waar. Het is zowel gunstig voor Nederland als de Britten als er snel een vrijhandelsverdrag komt. Het lijkt er echter eerder op dat ze ten koste van eigen schade juist meer schade bij de Engelsen berokkenen willen. Net zoals je wel eens ziet bij een scheiding.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_163267165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

De mijne ook hoor. Ik kan niet geloven dat de Britten zo stom zijn geweest, maar ik ben ook wel blij dat ze zijn opgehoepeld.
De grootste dwarsligger heeft zichzelf verwijderd, op naar een verbeterde EU :s)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163267167
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Groot Brittanie is geen onderdeel meer. Lief doen tegen de Britten is nu je eigen mensen naaien. Dat zou pas slechte politiek zijn.
Inderdaad. Ik vind weliswaar niet dat je de Britten onnodig hard moet straffen, maar je in allerlei bochten wringen om de eilandbewoners te plezieren, lijkt mij evenmin de bedoeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163267171
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Groot Brittanie is geen onderdeel meer. Lief doen tegen de Britten is nu je eigen mensen naaien. Dat zou pas slechte politiek zijn.
GB importeert meer dan ze exporteren naar de EU. Handel is meer in ons belang dan die van hun.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:13:15 #93
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163267175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja. Ik vind het ook mooi dat veel mensen van het remainkamp zeggen dat de exitstemmers uit angst redeneren. Volgens mij zijn vooral de remainstemmers bang als ik hun onheilsvoorspellingen hoor.
Eh, die voorspellingen zijn wel aan het uitkomen nu he?
pi_163267198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

GB importeert meer dan ze exporteren naar de EU. Handel is meer in ons belang dan die van hun.
Dus dat
pi_163267201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:05 schreef bascross het volgende:

[..]

Tot zover de Europese eenheid. _O-
De VK kan toch niks doen.
pi_163267215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het europese deel van Turkije is groter dan Nederland denk ik ook.
Op zijn Turks uitgelegd waarschijnlijk wel
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:14:32 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_163267217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind weliswaar niet dat je de Britten onnodig hard moet straffen, maar je in allerlei bochten wringen om de eilandbewoners te plezieren, lijkt mij evenmin de bedoeling.
Dat hoeft toch niet. Geef ze gewoon een positie zoals Noorwegen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:14:35 #98
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_163267218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die was dus opgezegd van de Britse kant he?
Ja, ik beweer gelukkig ook niets anders. Ik vind het wel opvallend dat Spanje meteen langskomt om een gebied te claimen.
Bedankt Hans.
pi_163267223
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja. Ik vind het ook mooi dat veel mensen van het remainkamp zeggen dat de exitstemmers uit angst redeneren. Volgens mij zijn vooral de remainstemmers bang als ik hun onheilsvoorspellingen hoor.
maar nu komen er geen terroristische aanslagen meer in GB!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:15:26 #100
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163267234
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het is zowel gunstig voor Nederland als de Britten als er snel een vrijhandelsverdrag komt. Het lijkt er echter eerder op dat ze ten koste van eigen schade juist meer schade bij de Engelsen berokkenen willen. Net zoals je wel eens ziet bij een scheiding.
Het is niet gunstig voor ons als wij de Britten iets geven en er niks voor terugkrijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')