abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2016 @ 14:58:48 #219
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_163268358
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:54 schreef Happel het volgende:

[..]

Weet je hoe lekker :9

[..]

De EU kan best wel bestaan, ben er dan ook geen tegenstander van, alleen niet in hun huidige staat. Eigenlijk zou het zo moeten zijn zoals het vroeger was, de EEG.
Niet mijn ding.
Het enige wat ik wel lekker vind is een Guiness of een bitter.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_163268380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net zo hard bangmakerij.

De arrogante zakkenvullers in brussel hadden nooit stil gestaan bij dat landen wel eens op zouden willen rotten. En nu moeten ze daar dankzij het VK over na gaan denken.

Dus mochten we oprotten, liggen de draaiboeken al klaar.
Ik denk niet dat jij begrijpt in hoeverre we afhankelijk zijn van Duitsland in Nederland. Politiek gezien vind ik de huidige EU een ramp en ik snap waarom de Britten voor leave hebben gestemd, maar als wij dat zouden doen betekend het economische zelfmoord.
pi_163268386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:56 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Zonder expliciete goedkeuring van Duitsland? Dan kun je ons afsteken en de Noordzee in laten drijven. Iedereen die wat anders zegt is zwakzinnig of een troll.
Als wij uit de EU stappen worden wij spotgoedkoop voor de Duitsers. Groeiende export, meer banen, meer welvaart!
if you ain't cheating you ain't trying
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:01:54 #222
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_163268409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:58 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Niet mijn ding.
Het enige wat ik wel lekker vind is een Guiness of een bitter.
Een bitter is juist het bier zonder schuim...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_163268410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij begrijpt in hoeverre we afhankelijk zijn van Duitsland in Nederland. Politiek gezien vind ik de huidige EU een ramp en ik snap waarom de Britten voor leave hebben gestemd, maar als wij dat zouden doen betekend het economische zelfmoord.
Waarom? Alsof bedrijven dan opeens niet meer met elkaar zouden handelen :')
pi_163268421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:00 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Als wij uit de EU stappen worden wij spotgoedkoop voor de Duitsers. Groeiende export, meer banen, meer welvaart!
Als wij eruit gaan krijgt de Euro ook een knal. Als je ziet hoeveel papiertjes er nodig zijn om te kunnen exporteren buiten de EU dan snap je wel dat dingen als Rotterdam en Schiphol in een klap veel minder aantrekkelijk worden als we buiten de EU stappen.
pi_163268438
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En die mate van afhankelijkheid heeft het VK niet?

Ook lijkt je het ultra zwart-wit te stellen alsin: er is de EU of we worden een land zo geïsoleerd als noord-korea en er zit blijkbaar niks tussen in.

Maar nederland was echt geen economisch Somalië voor europa besloot haar afgeserveerde politici in brussel te stallen hoor.

Niets voor niets heeft het VK nu 2 jaar de tijd om de brexit uit te onderhandelen?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_163268441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:01 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Het verhaal dat alles stil komt te staan is onzin, maar de papierwinkel kost kei duur.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:04:14 #227
323401 Kijkertje
met filter
pi_163268442
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163268446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:00 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

Inderdaad bij derdewereldlanden is de export vaak spotgoedkoop, alleen de bevolking wordt er niet zo vrolijk van. Of er meer banen komen is maar zeer de vraag; Hamburg en Antwerpen zullen waarschijnlijk wel meer banen opleveren.
pi_163268448
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als wij eruit gaan krijgt de Euro ook een knal. Als je ziet hoeveel papiertjes er nodig zijn om te kunnen exporteren buiten de EU dan snap je wel dat dingen als Rotterdam en Schiphol in een klap veel minder aantrekkelijk worden als we buiten de EU stappen.
Dan onderhandel je daar over....?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:04:52 #230
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_163268452
Mensen die denken dat er zonder de EU niet meer te leven valt. :') Alsof er daarvoor geen leven was.
Fade to Black
pi_163268473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan onderhandel je daar over....?
Nederland is een van de staten die daar inderdaad over zou onderhandelen, maar als wij er ook uitgaan dan hebben landen als Frankrijk en Italië weer net even meer macht.
pi_163268477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:04 schreef Achterhoker het volgende:
Mensen die denken dat er zonder de EU niet meer te leven valt. :') Alsof er daarvoor geen leven was.
Vreselijk is dat hé? :')

Maar ik heb gecontroleerd, het licht doet het nog, de zon is niet ontploft, de treinen rijden niet (of eigenlijk wel, maar dat terzijde)...
pi_163268484
quote:
Er is hier nog niemand geweest die dit heeft gezegd.
pi_163268485
Noorwegen en Zwitserland staan in de top 10 rijkste landen van de wereld. Verder geen enkel ander Europees land. De VK graaft inderdaad haar eigen graf :')
pi_163268501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nederland is een van de staten die daar inderdaad over zou onderhandelen, maar als wij er ook uitgaan dan hebben landen als Frankrijk en Italië weer net even meer macht.
En jij denkt dat frankrijk en italie ook in de EU niet meer macht hebben dan dat NL dat heeft?

Dat hebben ze. Het zijn simpelweg veel grotere landen. Qua inwoneraantal en qua economie.
pi_163268512
Het Britse parlement moet binnenkort praten over een tweede referendum. Kennelijk hebben genoeg mensen een petitie ondertekend om dat af te dwingen.

Schotland gaat zeker een nieuw referendum krijgen.

Noord-Ierland misschien.

Cameron is afgetreden.

Corbyn heeft waarschijnlijk een motie van wantrouwen van zijn fractie tegemoet te zien.

Volgens mij gaat het niet zo heel lekker in het VK
pi_163268513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maak je geen illusies hoor. GB als vijfde economie van Europa met veel internationale betrekkingen die veel verder reikt dan een EU-lidmaatschap schap. Inclusief in het bezit van een militair apparaat waar de NAVO niet zonder kan. De EU zal net zo'n knieval maken naar de Britten toe dan omgekeerd. Daarvoor zijn de wederzijdse belangen teveel met elkaar verstrengeld en dat weten degene die voor Brexit hebben gestemd ook wel.

Dit is een heugelijke dag. Toen ik vanmorgen opstond en de uitkomst vast stond was ik een van de gelukkigste mensen op Aarde, Decennia lang het moeten aanhoren van dezelfde pro-Europese arrogantie en diens dreigementen voor economische rampspoed. Dat is vandaag beëindigd en geschiedenis is geschreven. Waar wij voorstaan en wat wij altijd hebben voorspeld is uitgekomen. Brexit zal het begin zijn voor het einde van de EU in huidige vorm.

Het Nederlandse volk schreeuwt om een vergelijkbaar referendum voor een uiteindelijke Nexit en ook in Frankrijk klinkt dezelfde roep voor vrijheid. Marine Le Pen gaf hier vandaag een prachtige speech over. Wat zou het mooi zijn dat naast een Brexit ook een Nexit en een Frexit zal gaan plaatsvinden. De uitkomst van vandaag heeft bewezen dat zoiets mogelijk kan zijn.
Woon je in Nederland? Voel je je niet vrij dan? Waarom ben je zo ongelukkig?
pi_163268522
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je vergeet het links rijden :P
Of stones. :')
Corporate translator
pi_163268563
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:08 schreef HiZ het volgende:

Corbyn heeft waarschijnlijk een motie van wantrouwen van zijn fractie tegemoet te zien.
Want? :?

Nou zou ik dat ook een pluspunt noemen, voor Labour zelf, want in een 2 partijen stelsel pleeg je politieke zelfmoord als je zo'n uiterst linkse voorman kiest, maar dat is een andere topic.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:11:50 #240
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163268589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alle kampen zijn met enge verhalen gekomen.
Ja, dat is zo.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:12:43 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163268611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, die voorspellingen zijn wel aan het uitkomen nu he?
Hoe bedoel je? Is dat op de dag zelf al te constateren?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:14:23 #242
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_163268641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zelfde logica toepassen als bij Griekenland: zo hard aanpakken dat hun voorbeeld geen navolging vindt.
Landen moeten toch zelf in vrijheid kunnen bepalen of ze wel of niet tot de EU willen (blijven) behoren? Als de EU het van dwang moet hebben is het kennelijk niet zo aantrekkelijk om er lid van te worden of te blijven.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:15:49 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163268681
De tegenstelling tussen jong en oud vind ik pijnlijk in dit referendum. De jongeren hebben in meerderheid voor blijven gestemd. De 65+-groep voor het merendeel voor de brexit.

Zie bron

Dat levert toch ook een pijnlijke tegenstelling op die niet zomaar overbrugd kan worden. De jeugd heeft de toekomst, maar moet zich nu buigen naar de wens van de ouderen.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:16:43 #244
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163268698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:15 schreef livelink het volgende:
De tegenstelling tussen jong en oud vind ik pijnlijk in dit referendum. De jongeren hebben in meerderheid voor blijven gestemd. De 65+-groep voor het merendeel voor de brexit.

Zie bron

Dat levert toch ook een pijnlijke tegenstelling op die niet zomaar overbrugd kan worden. De jeugd heeft de toekomst, maar moet zich nu buigen naar de wens van de ouderen.
Laat ze maar op wijsheid vertrouwen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:16:58 #245
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_163268706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Landen moeten toch zelf in vrijheid kunnen bepalen of ze wel of niet tot de EU willen (blijven) behoren? Als de EU het van dwang moet hebben is het kennelijk niet zo aantrekkelijk om er lid van te worden of te blijven.
Nope iedereen is vrijwillig lid geworden. Er zijn echter wel consequenties aan het verlaten van zo'n geïntegreerde unie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:17:02 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163268707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:08 schreef HiZ het volgende:
Het Britse parlement moet binnenkort praten over een tweede referendum. Kennelijk hebben genoeg mensen een petitie ondertekend om dat af te dwingen.

Schotland gaat zeker een nieuw referendum krijgen.

Noord-Ierland misschien.

Cameron is afgetreden.

Volgens mij gaat het niet zo heel lekker in het VK
Noord Ierland heeft nog een keuze als ze willen blijven.
'Come the day and come the hour.... '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage vrijdag 24 juni 2016 @ 15:17:36 #247
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_163268715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:48 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Warm bier zonder schuim. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:47 schreef Onnoman het volgende:

[..]

linksrijden :D sturen rechterkant
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 14:47 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je vergeet het links rijden :P
Ook dat nog, glad vergeten. Om nog maar te zwijgen over de gewichtsmaat stone. Is namelijk 6,35 kilo, rekent ook echt handig :')
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_163268724
quote:

Zie bron

Tsja je kan moeilijk iedereen een stemgewicht meegeven aan de hand van hun leeftijd. De keerzijde is dat de huidige jongeren over 30 jaar ook jongeren kunnen naaien.
pi_163268735
quote:

Zie bron

Maar dat soort breakdowns zul je in welke verkiezingen dan ook wel kunnen maken.

Toch accepteren we allemaal dat de uiteindelijke uitslag final is.

Nu daar nogal opportunistisch mee op de proppen komen maakt je iemand die niet tegen zijn verlies kan ;)
pi_163268762
Reuters twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:35:06 Dutch anti-immigration leader Wilders calls for Dutch referendum on EU membership https://t.co/ts3tW0xX58 https://t.co/xWQpEQCrIR reageer retweet
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:20:59 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_163268775
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat soort breakdowns zul je in welke verkiezingen dan ook wel kunnen maken.

Toch accepteren we allemaal dat de uiteindelijke uitslag final is.

Nu daar nogal opportunistisch mee op de proppen komen maakt je iemand die niet tegen zijn verlies kan ;)
Dit soort breakdowns speelt veel minder een rol via de gekozen vertegenwoordiging. Daar worden de vertegenwoordigers geacht de belangen van iedereen mee te wegen. In een referendum gaat alles ongewogen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_163268798
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:19 schreef Nintex het volgende:
Reuters twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 07:35:06 Dutch anti-immigration leader Wilders calls for Dutch referendum on EU membership https://t.co/ts3tW0xX58 https://t.co/xWQpEQCrIR reageer retweet
Alleen jammer dat dat niet zo makkelijk gaat. Dan zou er eerst een wetsvoorstel ingediend en aangenomen moeten worden.
pi_163268873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Alleen jammer dat dat niet zo makkelijk gaat. Dan zou er eerst een wetsvoorstel ingediend en aangenomen moeten worden.
Voor de wet raadgevend referendum wel ja. Maar volgens mij kan de regering als ze dat willen gewoon een referendum uitschrijven.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:26:31 #254
456319 Nouri
Exceptioneel talent
pi_163268893
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:06 schreef Moonlighter het volgende:
Noorwegen en Zwitserland staan in de top 10 rijkste landen van de wereld. Verder geen enkel ander Europees land. De VK graaft inderdaad haar eigen graf :')
_O-
Sometimes you make me cry, but my love for you will never die.
pi_163268899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:01 schreef Moonlighter het volgende:

[..]

OMFG; de Nederlandse Bank heeft ooit een blauwe maandag zelfstandigheid geprobeerd. Daar hebben we jarenlang voor moeten boeten in de vorm van hogere rentes voor staatsleningen.
pi_163268937
Ook al ben ik voor, het wordt lastig om een Nexit door de eerste en tweede kamer te krijgen. En zelfs als dat lukt is het geen bindend referendum, want daar voor moet de grondwet worden veranderd. Dus een raadgevend referendum kunnen ze naast zich neer leggen, wat in het verleden ook vaak is gebeurd. Dus die zal er inderdaad niet zo snel komen.
pi_163268990
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:28 schreef Rattataki het volgende:
Ook al ben ik voor, het wordt lastig om een Nexit door de eerste en tweede kamer te krijgen. En zelfs als dat lukt is het geen bindend referendum, want daar voor moet de grondwet worden veranderd. Dus een raadgevend referendum kunnen ze naast zich neer leggen, wat in het verleden ook vaak is gebeurd. Dus die zal er inderdaad niet zo snel komen.
Wilders zegt een referendum uit te schrijven als hij de verkiezingen wint en premier gaat worden.
pi_163268994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:28 schreef Rattataki het volgende:
3 jaar geleden was een referendum voor de Britten ook ondenkbaar, maar toen had de Britse Rutte een stunt nodig om de verkiezingen te winnen. Onderschat nooit het opportunisme van de VVD.
pi_163269013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wilders zegt een referendum uit te schrijven als hij de verkiezingen wint en premier gaat worden.
Klinkt lekker democratisch. Denk dat ie nl eerst een meerderheid voor dit plan moet hebben.
Make my day!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:33:33 #260
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163269018
quote:

[..]

Scheelt weer dat Wilders geen premier gaat worden, zeker niet met dit standpunt. 76 zetels gaat de PVV niet halen, geen enkele middenpartij zal mee willen werken aan zo'n referendum en de SP weet ook wel beter dan met Wilders enkel om een Nexit in het bootje te stappen.

Maar goed, dream on.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163269019
quote:

[..]

Geen van de andere partijen zou akkoord gaan met zo'n refendum. De Gristenen zijn principieel tegen, Democraten 66 hebben een hekel aan democratie, overige linkse partijen zullen nooit samenwerken met de PVV en in de kleine kans dat de VVD wel een referendum wil zullen ze nooit genoeg zetels halen.
pi_163269064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

3 jaar geleden was een referendum voor de Britten ook ondenkbaar, maar toen had de Britse Rutte een stunt nodig om de verkiezingen te winnen. Onderschat nooit het opportunisme van de VVD.
Ja, maar daar kennen ze wel een bindend referendum en hier niet. Over zulke belangrijke onderwerpen en waar veel mee gemoeit is wordt meestal snel terzijde geschoven, ook al is de meerderheid voor. Dat is de schijndemocratie van Nederland. Ik hoop het wel, ik zeg alleen dat de kans niet erg groot is.
pi_163269082
Niks aan de hand volgens Juncker :^)

LoicHofstedt twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 12:33:21 "Is this end of the EU?" "No" replies Juncker - walks out to thunderous applause. Surreal. #Brexit @afpfr @AFP https://t.co/tzrJYuWBR9 reageer retweet
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163269083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit soort breakdowns speelt veel minder een rol via de gekozen vertegenwoordiging. Daar worden de vertegenwoordigers geacht de belangen van iedereen mee te wegen. In een referendum gaat alles ongewogen.
Ik snap je niet denk ik. :?

Maar worden er bv. niet elk verkiezingsjaar ook schaduw verkiezingen gehouden op scholen en wint Wilders daar niet steevast?

Denk dat bij onze gemeenteraads-/2de kamer verkiezingen ook markante verschillen zichtbaar zijn qua leeftijds categorieën.

Maar dat kan toch nooit reden zijn om te gaan morrelen aan het systeem?

En is je insteek wat abstracter; er doemen breuklijnen op, komt dat ooit nog wel goed,

Wie zegt dat die mensen die nu jong en voor stemden, als ze straks ouder zijn niet ook tegen gestemd hadden?

Stemkeuze veranderd vaak naarmate leeftijd vordert ;)
pi_163269084
Gelukkig kunnen de Britten nu wel weer meer dan 2 of 3 bananen per tros kopen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:37:24 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163269086
quote:
Welk lijstje kijk jij dan?
1947-2016
pi_163269089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

En die mate van afhankelijkheid heeft het VK niet?

Ook lijkt je het ultra zwart-wit te stellen alsin: er is de EU of we worden een land zo geïsoleerd als noord-korea en er zit blijkbaar niks tussen in.

Maar nederland was echt geen economisch Somalië voor europa besloot haar afgeserveerde politici in brussel te stallen hoor.

Niets voor niets heeft het VK nu 2 jaar de tijd om de brexit uit te onderhandelen?
Oorlogscenario's worden uit de kast getrokken alleen maar bangmakerij. Nederland heeft goede banden met het VK dat is nu niet eens voor bij misschien worden ze wel nog sterker.
pi_163269091
PANIEK!! in de US of A

quote:
BREAKING: DOW DROPS 500 POINTS, S&P WORST OPEN SINCE 1986
pi_163269107
quote:

[..]

Wilders kan zoveel zeggen
1: Hij wordt vermoedelijk geen premier
2: Hij is de enige partij die achter een referendum staat, een meerderheid haalt hij zeker niet.
3: Een referendum is leuk maar dat zal alleen raadgevend zijn, daarna meot het door de eerste en 2e kamer.
4: Voordat de PVV een meerderheid heeft in de eerste kamer zijn we sowieso een paar jaar verder, hoe dan ook.
5: Voor een bindend referendum is een grondwetswijziging nodig, daarvoor is een 2/3e meerderheid nodig.
6: Die heeft de PVV niet, niet in de 1e en niet in de 2e kamer.

Kortom, succes.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:39:01 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163269119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Scheelt weer dat Wilders geen premier gaat worden, zeker niet met dit standpunt. 76 zetels gaat de PVV niet halen, geen enkele middenpartij zal mee willen werken aan zo'n referendum en de SP weet ook wel beter dan met Wilders enkel om een Nexit in het bootje te stappen.

Maar goed, dream on.
Dus 54% van het electoraat (1vandaag) wil een referendum, maar de politiek wil niet meewerken.
1947-2016
pi_163269123
quote:
De EU propaganda machine is het enige wat schijnbaar wel functioneert binnen de EU. De EU zaait alleen maar angst en verdeeldheid duidelijk dat ze in Brussel alleen met zich zelf bezig zijn.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:39:21 #272
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163269127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus 54% van het electoraat (1vandaag) wil een referendum, maar de politiek wil niet meewerken.
Is heel het electoraat gepolst ja? Lijkt me sterk.

pi_163269133
quote:
Luxemburg staat er nog boven. :P
Make my day!
pi_163269138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:37 schreef Eufonie het volgende:

LoicHofstedt twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 12:33:21 "Is this end of the EU?" "No" replies Juncker - walks out to thunderous applause. Surreal. #Brexit @afpfr @AFP https://t.co/tzrJYuWBR9 reageer retweet
Er is niks tussen niks aan de hand en einde EU?
pi_163269143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik denk dat de uitkomst niet bar veel zal verschillen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163269155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:38 schreef -0- het volgende:

[..]

Wilders kan zoveel zeggen
1: Hij wordt vermoedelijk geen premier
2: Hij is de enige partij die achter een referendum staat, een meerderheid haalt hij zeker niet.
3: Een referendum is leuk maar dat zal alleen raadgevend zijn, daarna meot het door de eerste en 2e kamer.
4: Voordat de PVV een meerderheid heeft in de eerste kamer zijn we sowieso een paar jaar verder, hoe dan ook.
5: Voor een bindend referendum is een grondwetswijziging nodig, daarvoor is een 2/3e meerderheid nodig.
6: Die heeft de PVV niet, niet in de 1e en niet in de 2e kamer.

Kortom, succes.
Niet alleen PVV'ers zijn voor het verlaten van de EU. Dat referendum gaat er heus wel komen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:41:18 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163269163
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:39 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Gossie, komt hij weer. Een referendum om een referendum dan maar?

Welk staatje je ook kiest, welke peiling dan ook, de voorstanders van een referendum zijn altijd in de meerderheid gebleken.

de hond, 1vandaag, rtl.. Maar nee, volgens jou is dat niks waard. Slaap lekker verder met je bord voor je kop. Zo is het ook gegaan aan de andere kant van dat water bij Zandvoort.
1947-2016
pi_163269171
quote:

[..]

Dan moet 54% van het electoraat maar lekker op Wilders stemmen, dan krijgen ze een referendum. Doen ze dat niet, dan zijn andere issues blijkbaar belangrijker...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:41:53 #280
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163269173
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:39 schreef cofox het volgende:

[..]

De EU propaganda machine is het enige wat schijnbaar wel functioneert binnen de EU. De EU zaait alleen maar angst en verdeeldheid duidelijk dat ze in Brussel alleen met zich zelf bezig zijn.
Er was daarvoor wel een leven. Direct voor de EU was er een platgeschoten en uitgemoord Europa dat in de tijdsspanne van 40 jaar twee wereld oorlogen met elkaar had uitgevochten. Dat nooit weer, dachten we toen.

De EEG en later de EU hebben ongekende welvaart en vrijheden gebracht. Die zullen heus niet allemaal gaan verdwijnen, maar een deel er van zul je toch echt kwijt raken.

vrijdag 24 juni 2016 @ 15:41:57 #281
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163269176
Doet bijdehandje Pechtold vanavond het licht uit?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163269185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:
weet niet, issie kroegbaas?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:42:50 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_163269187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Die zat er vanmorgen al geschrokken bij..
Zn kleine calimero hartje kan het niet langer aan.
1947-2016
pi_163269196

_O_ _O_
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163269197
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Er was daarvoor wel een leven. Direct voor de EU was er een platgeschoten en uitgemoord Europa dat in de tijdsspanne van 40 jaar twee wereld oorlogen met elkaar had uitgevochten. Dat nooit weer, dachten we toen.

De EEG en later de EU hebben ongekende welvaart en vrijheden gebracht. Die zullen heus niet allemaal gaan verdwijnen, maar een deel er van zul je toch echt kwijt raken.
Je overdrijft nu echt wel een hoop. De EU is niks anders dan een ondemocratisch monster waar je prima zonder kan.
pi_163269199
quote:

[..]

1 vandaag :').
pi_163269208
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Niet alleen PVV'ers zijn voor het verlaten van de EU. Dat referendum gaat er heus wel komen.
Ik denk dat in Nederland ruim 60% voor een Nexit is maar als het een raadgevend referendum is dan heb je er weinig aan. De uitkomst moet dan wel bindend.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:44:13 #288
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163269215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gossie, komt hij weer. Een referendum om een referendum dan maar?

Welk staatje je ook kiest, welke peiling dan ook, de voorstanders van een referendum zijn altijd in de meerderheid gebleken.

de hond, 1vandaag, rtl.. Maar nee, volgens jou is dat niks waard. Slaap lekker verder met je bord voor je kop. Zo is het ook gegaan aan de andere kant van dat water bij Zandvoort.
Dat is volgens mij niets waar nee. Media, die verdienen hun geld met commotie. Als wij werkelijk willen beslissen over zoiets belangrijks als dit dan moeten we dat goed doen. Laten we beginnen met kijken wat het de Engelsen brengt de komende paar jaar.

pi_163269218
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:43 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_
Mooi betoog.
pi_163269224
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Niet overmorgen, niet de dag daarna.

Maar de nexit voorstanders gaan met deze klinkende uitslag het komende jaar de boer op, en hebben alle tijd, ruimte, om tot in het oneindige daarvoor te pleiten.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:44:44 #291
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163269228
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je overdrijft nu echt wel een hoop. De EU is niks anders dan een ondemocratisch monster waar je prima zonder kan.
Oh sorry, de tweede wereld oorlog is natuurlijk ook bedacht door de EU propagandamachine.

pi_163269244
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:43 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik denk dat in Nederland ruim 60% voor een Nexit is maar als het een raadgevend referendum is dan heb je er weinig aan. De uitkomst moet dan wel bindend.
Ik zou verbaasd zijn als dat aantal zo hoog is, ik ken weinig mensen die voor nexit zijn.
pi_163269245
Waarom moeten politici aan beide kanten van het spectrum altijd zo reageren met de grootste hyperbolen die ze kunnen vinden?

Zou willen dat er gewoon eens een politicus was die zei: "meh, boeiend!"
pi_163269248
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

weet niet, issie kroegbaas?
Dit is de kroegbaas.

pi_163269255
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Oh sorry, de tweede wereld oorlog is natuurlijk ook bedacht door de EU propagandamachine.
Nee, maar zeggen dat de EU oorlogen voorkomt is echt :')-waardig.
pi_163269262
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zo is het, de EU is een hersenspinsel van de Amerikanen of je ff onderaan het TTIP verdrag wil tekenen :W
pi_163269269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:37 schreef Eufonie het volgende:

Vreselijk stuitend.

Je zou toch denken dat ze een les hebben geleerd daar.

Maar jongens en meisjes, dat zijn nu de dreinende kleutertjes genaamd 'europa' die ons zo graag willen besturen.

Bescheidenheid had ze op dit punt wat meer gepast.
pi_163269276
Man man man wat een bangmakerij wordt er via de media verspreid als waarheid _O- _O-
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:47:20 #299
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163269286
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Man man man wat een bangmakerij wordt er via de media verspreid als waarheid _O- _O-
Die bangmakerij gaat ze nog eens opbreken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163269289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is de kroegbaas.

[ afbeelding ]
neh, dat is een leider van een marginale politieke partij die partijleden heeft die "problemen hebben met negers" en vinden dat Britten van Pakistaanse afkomst geen politieke functies zouden mogen hebben omdat ze "niet Brits genoeg zijn". Ow en die zei dat al het EU geld naar de NHS zou gaan, maar daar vandaag op teruggekomen is...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:47:32 #301
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_163269290
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vreselijk stuitend.

Je zou toch denken dat ze een les hebben geleerd daar.

Maar jongens en meisjes, dat zijn nu de dreinende kleutertjes genaamd 'europa' die ons zo graag willen besturen.

Bescheidenheid had ze op dit punt wat meer gepast.
Hij had 'ja' moeten antwoorden op die vraag? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')