http://www.telegraph.co.u(...)e-EU-referendum.htmlquote:2) The press was overwhelmingly in favor. Only the communist Morning Star was Euroskeptic. The Sun, Mail, Telegraph and other papers which have been critical of the EU in the past 25 years were all strongly pro-European in 1975.
Enkele grote (Amerikaanse) Banken en ondernemingen, waaronder Goldman Sachs, hebben recent, en na het World Economic Forum in Davos (mede als gevolg van druk door David Cameron die stelt alleen iets te kunnen doen tegen Brexit als er meer investeringen komen) geld gestopt in de campagne tegen een Brexit. Andere bedrijven dreigen Groot-Brittannië te verlaten als het voor een Brexit stemt. Maar aan de andere kant heeft Toyota gezegd sowieso te blijven wat de Britten ook kiezen. Verder zijn er veel Hedge Fund Managers die het Brexit-kamp financieel ondersteunen. De reden waarom:quote:3) The Confederation of British Industry, the British Chambers of Commerce and other business outfits had not produced the kind of negative critical reports on EU regulations and red tape which have been a staple output of business confederations in recent years. In 1975 413 out of 416 top FTSE CEOs said they supported the In campaign. A survey of top firms conducted in December 2015 found that only 4 percent would campaign to avoid Brexit.
Een interessant gegeven is dat de stoelendans is begonnen. Cameron zou overwegen de post van Minister van Buitenlandse Zaken aan Boris Johnson te geven om zo een Euroskeptische campagne van zijn kant te voorkomen. De huidige Minister van Buitenlandse Zaken, Philip Hammond, is al openlijk Euroskeptisch. Minister van Buitenlandse Zaken Theresa May is ook zeer kritisch geweest in het verleden en weigert nog steeds uit te sluiten dat ze het Brexit-kamp zal gaan leiden. Bovendien is zij een van de gegadigden om David Cameron op te volgen als partijleider (zie hieronder). De keuze voor ministerposten en de positie van de regering zal afhangen van David Cameron. In Brussel komen zijn eisen om Groot-Brittannië niet aan en werd in Davos recent nog gewaarschuwd door Premier Mark Rutte namens EU-voorzitter Nederland (tweede link). Cameron richt zich daarom op een second best resultaat en dat is zoveel mogelijk steun van buitenlandse investeerders zien te krijgen. Met hun geld denk hij de steun tegen een Brexit te kunnen Rechtvaardigen.quote:5) In 1975 the Tory leadership, including Margaret Thatcher, was strongly supportive. There were cross-party platforms. All the big beasts of Labour — Jim Callaghan, Roy Jenkins, Denis Healey and Edward Short were in favor. The younger Labour generation of John Smith, Shirley Williams and David Owen were pro-Europe. Today the stars of the Tory Party like London Mayor Boris Johnson, or the ambitious Business Secretary Sajid Javid are openly Euroskeptic and could tip the balance if they lead the Brexit campaign. No one will listen to Labour as the party is lost in its inner-party turmoil over its hard-left new leader, Jeremy Corbyn.
De verkiezing van een nieuwe Tory-leider zal naar verwachting nauw samenhangen met het Brexit-Referendum. Een succesvol resultaat en leiderschap in de campagne voor de ene positie kan zomaar leiden tot de opvolging van David Cameron.quote:7) Although Harold Wilson had to allow Labour ministers and MPs to speak against Europe, the only minister with status who did so was Tony Benn who already by then was seen as eccentric and drifting out to the far left. Now Cameron has given carte blanche to any cabinet minister to play to the Tory Eurosceptic gallery. The referendum vote fuses with the vote in the next 24 months for a successor to David Cameron who has announced he is standing down as leader and prime minister before the next election due to take place in 2020.
Wannabe Cameron successors like Boris Johnson, Theresa May, Sajid Javid or Michael Gove are natural Euroskeptics. No. 10 officials reckon two-thirds of Tory MP are Euroskeptic, as is the large majority of party members. They will chose the next leader. So the temptation for top Tories is to go for Brexit, win, and enter No. 10 as champions of the Tories who want out of Europe. Alternatively do they muzzle themselves in the campaign and tell MPs and the party activists who will vote for Cameron’s successor that they must now be pro-European? None of these high stakes were in play in 1975.
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:01:05Cardiff, #EUref result: Remain: 60.0% (101,788) Leave: 40.0% (67,816) reageer retweet
Lol, nee. News agency had remain en brexit omgedraaid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 04:57 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Omdat je dat net ook deed toen je voor lul stond
Dikke EU tax voor producten uit de UKquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:00 schreef KingRoland het volgende:
Schotland met een referendum dan ''Ja'' tegen eruit
Schotland sluit vervolgens aan bij de EU.
GENOT
Dat valt me tegen, had nu wel een uitslag verwacht. Maar even verder slapen dan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
231 van de 382 inmiddels. Hier is een mooie interactieve kaart (die helaas wel iets achter loopt):
http://www.bbc.com/news/politics/eu_referendum/results
twitter:DavidInglesTV twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:01:22POUND STERLING DROPS BELOW $1.35, LOWEST LEVEL SINCE 1985 reageer retweet
Vooral de Engelsen zijn echt behoorlijk traag met het tellen, de andere landen van het verenigd Koninkrijk zijn vrijwel compleet binnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat valt me tegen, had nu wel een uitslag verwacht. Maar even verder slapen dan.
Het is D-Day, de bevrijding is nabij en jij gaat slapen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat valt me tegen, had nu wel een uitslag verwacht. Maar even verder slapen dan.
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:03:11Bristol, #EUref result: Remain: 61.7% (141,027) Leave: 38.3% (87,418) reageer retweet
Het tellen van de stemmen duurt lang in VK, omdat men de stemmen daar centraal teltquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laagste sinds 1985 :/quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:01 schreef L3gend het volgende:
Pond breekt nu -10% ten opzichte van de dollar
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:03:54Tower Hamlets, #EUref result: Remain: 67.5% (73,011) Leave: 32.5% (35,224) reageer retweet
Cambridge en Bristol kwamen binnenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
LOL
Lead opeens naar 424k gedaald voor leave.
Independence Day!quote:
quote:
Echt hé?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is D-Day, de bevrijding is nabij en jij gaat slapen.
Fortuinen verloren en gemaakt vannacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Engelse Beurs -7,5% lager bij opening nutwitter:
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:05:23Mansfield, #EUref result: Remain: 29.1% (16,417) Leave: 70.9% (39,927) reageer retweet
De geschiedenis zal zich weinig van mijn dutje aantrekken. Moet vandaag ook nog productief kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is D-Day, de bevrijding is nabij en jij gaat slapen.
Toch nog/weer wakker?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 04:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Deze post betekent helemaal niets als je niet zegt ten opzichte van wat.
Staat een sloep voor ze klaar zodat ze weg kunnen roeien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar als je in zee springt sterf je toch alsnog?
quote:
Ik had m'n wekker ff gezet om de score te checken, maar ze zijn nog totaal nier zo ver als ik verwachtte.quote:
tower hamlets ook alweer geweest, weer een grote borough in london gone.quote:
Al-Birminghamquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
tower hamlets ook alweer geweest, weer een grote borough in london gone.
alleen birmingham moet nog
Birmingham kan alles op zijn kop gooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denemarken?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:10 schreef Pedroso het volgende:
Welk land zal de volgende zijn die vertrekt (na UK) ?
Zo veel boroughs zijn er niet meer over. En bij de overblijvende zitten er een paar (Croydon bijvoorbeeld) die ook nog wel eens in meerderheid voor leave zouden kunnen stemmen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wij?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:10 schreef Pedroso het volgende:
Welk land zal de volgende zijn die vertrekt (na UK) ?
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik had m'n wekker ff gezet om de score te checken, maar ze zijn nog totaal nier zo ver als ik verwachtte.
Nu echt verder slapen. Veel plezier en tot later vandaag.
Complete onzin, naar welke havens gaan die producten dan opeens, dat verander je ook allemaal niet van de ene op de andere dag.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Nederland uit de EU stapt is dit land klaar. RIP export en totaal geen interne markt.
Niks mis mee toch. Merendeel van de FP wil gekort worden op hun uitkering.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Nederland uit de EU stapt is dit land klaar. RIP export en totaal geen interne markt.
Als alle verdragen opeens wegvallen is hetquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
Complete onzin, naar welke havens gaan die producten dan opeens, dat verander je ook allemaal niet van de ene op de andere dag.
Dan gaan we allemaal emigreren naar Duitsland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:13 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dan gaan we allemaal emigreren naar Duitsland.
Artikel 50 (vertrek uit de EU) neemt 2 jaar in beslag. Kunnen genoeg havens gebouwd en uitgebreid worden in de tussentijd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
Complete onzin, naar welke havens gaan die producten dan opeens, dat verander je ook allemaal niet van de ene op de andere dag.
Of de Duitsers komen naar hier.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:13 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dan gaan we allemaal emigreren naar Duitsland.
Hoe lelijk het ook is, dit is wel waar. Alleen niet zo extreem als jij het stelt. Toch zal veel EU import bijvoorbeeld via Duitsland of Belgie gaan in zo'n geval.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als alle verdragen opeens wegvallen is hetexport. Nederland heeft totaal geen kracht om zaken af te dwingen, dan is het buk even voorover Nederland.
Als de Nederlandse economie instort dan wil niemand hier meer wonen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Of de Duitsers komen naar hier.
Schotland kan het niet compenseren met een verschil van 600kquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:13 schreef heiden6 het volgende:
England
Leave 8,291,608
Remain 7,272,724
Miljoen verschil nu in Engeland
Havens van landen die wel in de EU zitten zullen flink groeien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
En wie gaat dat betalen? Kom op zeg!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:14 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Artikel 50 (vertrek uit de EU) neemt 2 jaar in beslag. Kunnen genoeg havens gebouwd en uitgebreid worden in de tussentijd.
Gewoon weer terug naar de jaren 50/60. Iedereen weer aan de melk en bloembollenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Als de Nederlandse economie instort dan wil niemand hier meer wonen.
Rusland is een optie!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Als de Nederlandse economie instort dan wil niemand hier meer wonen.
Nostalgische tijden schijnen dat te zijn geweest. De melkboer kwam nog aan de deur om kaas en melk te leveren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gewoon weer terug naar de jaren 50/60. Iedereen weer aan de melk en bloembollen
De rest van de Europese landen heeft er net zoveel bij te verliezen, andere havens en doorvoerroutes kunnen dat helemaal niet aan, andere Europese landen hebben zwaar geinvesteerd in de haven en andere projecten op het gebied van distributie in Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als alle verdragen opeens wegvallen is hetexport. Nederland heeft totaal geen kracht om zaken af te dwingen, dan is het buk even voorover Nederland.
1.07 Je kan nog paar centen verdienen!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:16 schreef Pedroso het volgende:
Gaat nu ineens weer hard, richting de 600.000 votes verschil. Lijkt me wel klaar nu.
Oh was het niet beter voor de EU kwam in 2002?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:15 schreef Slaro het volgende:
[..]
En wie gaat dat betalen? Kom op zeg!
Worden in de tussentijd gewoon afspraken gemaakt met Nederland, bilaterale akkoorden worden versterkt, alsof Nederland het enige land is dat geld heeft zitten in Nederland doorvoerland die positie gaat niet al te veel veranderen met een Nexit zeker niet als de Brexit gaat gebeuren zo.
Ze wilden niet hervormen de eurocraten in Brussel. Ik had nooit durven dromen van een afstraffing maar laat het vandaag alstublieft waarheid zijn. Ze waren niet voor de Europese burgers. Vluchtelingencrisis, Eurocrisis etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:16 schreef Pedroso het volgende:
Gaat nu ineens weer hard, richting de 600.000 votes verschil. Lijkt me wel klaar nu.
Schijnen ook veel Leave te zijn die postal votesquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:17 schreef Braindead2000 het volgende:
En de stemmen per post? Wanneer komen de resultaten daarvan? Schijnen er ook nogal veel te zijn.
Er zullen genoeg landen binnen de EU die de import en export over willen nemen van Nederland. België zal flink aan de slag gaan gok ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:17 schreef Slaro het volgende:
[..]
De rest van de Europese landen heeft er net zoveel bij te verliezen, andere havens en doorvoerroutes kunnen dat helemaal niet aan, andere Europese landen hebben zwaar geinvesteerd in de haven en andere projecten op het gebied van distributie in Nederland.
Het was beter voor Nederland, en veel beter, toen we nog een dominantie positie hadden als ijzersterke economie. Met de komst van andere landen die meer te zeggen hebben dankzij hun populatie is Nederland al lang geleden gedecimeerd in Europese zin.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Oh was het niet beter voor de EU kwam in 2002?
Toen konden alle landen het prima af hoor...! Zonder bemoeienis.
Laat je niet zo beïnvloeden door de angstzaaiers als Brussel zelf bv..
Volgens mij zijn die meegeteld wat het verschil met de polls zou verklaren zo werd het eerder deze avond uitgelegd althans.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:17 schreef Braindead2000 het volgende:
En de stemmen per post? Wanneer komen de resultaten daarvan? Schijnen er ook nogal veel te zijn.
Winnen met zo'n kleine voorsprong is geen afstraffing..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ze wilden niet hervormen de eurocraten in Brussel. Ik had nooit durven dromen van een afstraffing maar laat het vandaag alstublieft waarheid zijn. Ze waren niet voor de Europese burgers. Vluchtelingencrisis, Eurocrisis etc. etc. etc.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:19 schreef Pedroso het volgende:
Och, vangen wij toch gewoon alle vluchtelingen op als de UK het niet meer doet. Ik zie het probleem niet zo.
Toch wel. Zelfs als 49% voor leave stemt is het een zeer duidelijk signaal. Laat staan iets meer dan de helft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Winnen met zo'n kleine voorsprong is geen afstraffing..
Maar de poststemmers hebben ze toch ook gepolld?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:19 schreef Slaro het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die meegeteld wat het verschil met de polls zou verklaren zo werd het eerder deze avond uitgelegd althans.
Volgens mij zijn de Belgische havens voor een groot deel afhankelijk van Nederland, bovendien gaat dit ontzettend veel geld kosten, benieuwd waar ze dan vandaan denken te halen. En tegen die tijd zal Nederland naar verawchting (en met het oog op vanavond) dus niet het enige land zijn dat de EU heeft verlaten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zullen genoeg landen binnen de EU die de import en export over willen nemen van Nederland. België zal flink aan de slag gaan gok ik.
Misschien moeten ze de ingevulde poll ook nog opsturen...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar de poststemmers hebben ze toch ook gepolld?
Deutschland gooit er ff wat miljarden tegenaan. Ff nieuwe havens bouwen en mooie wegen neerpleuren en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:20 schreef Slaro het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Belgische havens voor een groot deel afhankelijk van Nederland, bovendien gaat dit ontzettend veel geld kosten, benieuwd waar ze dan vandaan denken te halen. En tegen die tijd zal Nederland naar verawchting (en met het oog op vanavond) dus niet het enige land zijn dat de EU heeft verlaten.
Misschien haalt Cameron een Tsiprasje uitquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:21 schreef NothingHappened het volgende:
Ooh wat zit ik te genieten...en ik hoorde straks die bbc presentator zeggen tegen de gast "you really think we could leave the EU? Really?"
Ik vraag me af of die man wel weet welk 'event' hij aan het presenteren is.
Dat zou je denken maar kijkend naar opnieuw een Britse verkiezing met opmerkelijke verschillen met de polls gaat er in dit land toch iets mis met het peilen van stemmenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar de poststemmers hebben ze toch ook gepolld?
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:20:14It's understood that Leave has won... Birmingham. reageer retweet
deze dus jaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:20:14It's understood that Leave has won... Birmingham. reageer retweet
Nee joh, bron?quote:
Kers op de taart voor Brexiteersquote:
Denk niet dat het Ruhrgebied daar heel blij mee gaat zijn eerlijk gezegd, een NExit gaat geen desastreuze gevolgen hebben voor Nederland, het zal ongetwijfeld even wat instabieler en meer onzeker worden maar dat geldt voor de hele Europese Unie, een doorvoerland als bijvoorbeeld Nederland verliezen dat kan landen juist doen overwegen om in plaats van miljarden te gaan investeren in een gefaald project het Nederlandse voorbeeld te volgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Deutschland gooit er ff wat miljarden tegenaan. Ff nieuwe havens bouwen en mooie wegen neerpleuren en gaan met die banaan.
Ik denk dat het dan oorlog is in Brittaniaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:21 schreef L3gend het volgende:
[..]
Misschien haalt Cameron een Tsiprasje uit
Ah leuk, wij gaan ook de EU uit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:23 schreef Tocadisco het volgende:
Zuid-Holland is binnen:
[ afbeelding ]
http://www.bbc.com/news/politics/eu_referendum/results
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:23 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Iemand een idee hoe het gaat met Pechtold?
Dan komt er toch een 3de wereldoorlog wat Cameron waarschuwdequote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:24 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan oorlog is in Brittania
twitter:britainelects twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:25:02Sinn Fein calls for a referendum on Irish reunification: https://t.co/u2BWGsZBsF reageer retweet
Psychtold haalt momenteel waarschijnlijk een nieuw slachtoffer uit z'n kelder om z'n vleesjurk af te makenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:23 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Iemand een idee hoe het gaat met Pechtold?
Praten ze er nu wel over, maar als je geweld wilt dan ga je het zo wel krijgen, wordt gezellig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zou wel een naaistreek zijn als ze de uitslag van dit referendum opeens niet meer accepteren.
Dat kan Cameron niet maken. Hij heeft gezegd de uitslag te accepteren en aan de slag te gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zou wel een naaistreek zijn als ze de uitslag van dit referendum opeens niet meer accepteren.
Kauolo dom mattie, se swa dat doen ze niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Deze EU heeft toch geen toekomst. Ik eet graag een paar jaar brood en water als de toekomstige generaties maar een toekomst hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:26 schreef Paradoxie het volgende:
We kunnen ons opmaken voor een nieuwe recessie. Ik denk dat dat over een paar dagen bekend zal worden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor een grote schoonmaak.![]()
https://www.facebook.com/DagboekVanFrans/quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop dat de toekomstige werklozen het met jou eens zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:27 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Deze EU heeft toch geen toekomst. Ik eet graag een paar jaar brood en water als de toekomstige generaties maar een toekomst hebben.
Zet dat snel onder een spoiler.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Net zo corrupt als fifa.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker voor hem. De guillotine uit het vet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Zouden er koppen gaan rollen? Zou best kunnen dat Juncker nu het veld moet ruimen.
Och, hij zal er geen glas minder om drinken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Zouden er koppen gaan rollen? Zou best kunnen dat Juncker nu het veld moet ruimen.
Een aantal boroughs van London moeten nog komen, maar daar zou de opkomst en de marge wel ongelooflijk groot moeten zijn om nog in te kunnen lopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
692k lead voor leave.
Zouden er nog grote wins voor remain komen? Lijkt totaal niet meer goed te maken dit.
Het schip is zinkende. Historie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef Rica het volgende:
Front National wil ook een referendum.
Lijkt me goed idee.
Dat is het domste wat die Fransen kunnen doen. Als de uit de EU stappen zakt hun landbouw sector compleet in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef Rica het volgende:
Lijkt me goed idee.
Alle begin is moeilijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:32 schreef SpecialK het volgende:
Wow... nu het toch lijkt te gebeuren vind ik het toch eng.
Het is wel iets bijzonders. Dat zekerquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:32 schreef SpecialK het volgende:
Wow... nu het lijkt te gebeuren vind ik het toch eng.
Moeten die wel eerst de presidentsverkiezingen winnen, en dat is zeer lastig met hun systeemquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef Rica het volgende:
Lijkt me goed idee.
Nog 14 boroughs in London.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
692k lead voor leave.
Zouden er nog grote wins voor remain komen? Lijkt totaal niet meer goed te maken dit.
Daarom is die marge van 750.000 positief. Dat is toch een paar boroughs.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nog 14 boroughs in London.
Maar ik denk dat er daarvan zeker 3 voor leave kiezen echter.
Geld is geld, handel is handel. Uiteindelijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De VS zal wel blij zijn, die gaan Engeland nu compleet hun bitch maken.
Sickquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:36 schreef Pedroso het volgende:
Bijna 800.000 nu verschil. Het gaat uiteindelijk boven de miljoen komen. Best nog een groot verschil.
Die marge is ruim voldoende.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Daarom is die marge van 750.000 positief. Dat is toch een paar boroughs.
GB zit nog met tig verdragen verbonden. Weet niet hoeveel er in de praktijk voor hen gaat veranderen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:32 schreef SpecialK het volgende:
Wow... nu het lijkt te gebeuren vind ik het toch eng.
Unie voor Faalstaten. Zometeen Congo ook nog lid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:38 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat gaan we doen. Het verdrag met Oekraine ratificeren of de stekker uit de EU trekken?
Breaking news!!!! Live stream from Brussels.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:36 schreef Pedroso het volgende:
Bijna 800.000 nu verschil. Het gaat uiteindelijk boven de miljoen komen. Best nog een groot verschil.
Wellink zei dat er opnieuw onderhandeld moet worden met de Britten en dat er dan een 2e referendum moet komen , die dan wel tot het gewenste resultaat zou leiden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:38 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat gaan we doen. Het verdrag met Oekraine ratificeren of de stekker uit de EU trekken?
Dat is juist 1 van de dingen waar ik bang voor ben. Dat een UK-loze EU makkelijker voortbeweegt richting de vernietiging van de natiestaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:38 schreef Rica het volgende:
[..]
GB zit nog met tig verdragen verbonden. Weet niet hoeveel er in de praktijk voor hen gaat veranderen.
Wel minder Anglo-invloed inde EU. En dat is goed voor als we nog iets van Europa willen maken.
Wales stemde ook leave.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:41 schreef BlaZ het volgende:
En nu?
Schotland onafhankelijk?
Wales?
London stadstaat?
Ik ook. Heb me maar alvast aangekleed en ben beneden voor de tv gaan zitten. Veeeeeel koffie vandaagquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:40 schreef Pedroso het volgende:
Over een klein uur gaat de wekker af... ben al wakker vanaf 2 uur
Dit is waar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is juist 1 van de dingen waar ik bang voor ben. Dat een UK-loze EU makkelijker voortbeweegt richting de vernietiging van de natiestaat.
Dit is gewoon heel ongunstig voor Nederland, de UK was een grote bondgenoot voor ons binnen de EU. Het gaat nog meer slikken voor ons worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is juist 1 van de dingen waar ik bang voor ben. Dat een UK-loze EU makkelijker voortbeweegt richting de vernietiging van de natiestaat.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:41 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Ik ook. Heb me maar alvast aangekleed en ben beneden voor de tv gaan zitten. Veeeeeel koffie vandaag
Als er 1 schaap over de dam is... De EU zoals die is gaat uit elkaar vallen en dat is voor heel europa goed nieuwsquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar nu met het voetbalresultaat krijg je wellicht een Wales-gevoel?quote:
En je zal zien dat het VK helemaal opbloeit, iets waar de eurofiele onderdrukkers doodsbang voor zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:41 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig; hopelijk valt de EU nu als een kaartenhuis in elkaar. De EU is anti-democratisch en werkt niet. Hopelijk volgt Nederland snel dit goede voorbeeld.
Denk ik ook!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En je zal zien dat het VK helemaal opbloeit, iets waar de eurofiele onderdrukkers doodsbang voor zijn.
Dit is dan ook het begin van de ontmanteling van de EU. De Griekenlandcrisis zal terugkeren. De vluchtelingencrisis net zo.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:41 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dit is gewoon heel ongunstig voor Nederland, de UK was een grote bondgenoot voor ons binnen de EU. Het gaat nog meer slikken voor ons worden.
Neh, Schotland zal wel uit de UK stappen nu, die willen nog bij de EU horen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar nu met het voetbalresultaat krijg je wellicht een Wales-gevoel?
Nee, want dit is het begin van het einde..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:41 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dit is gewoon heel ongunstig voor Nederland, de UK was een grote bondgenoot voor ons binnen de EU. Het gaat nog meer slikken voor ons worden.
Dan is het helemaal snel afgelopen voor brussel.. maar dat is nog speculeren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En je zal zien dat het VK helemaal opbloeit, iets waar de eurofiele onderdrukkers doodsbang voor zijn.
Hier is hij het niet mee eensquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als er 1 schaap over de dam is... De EU zoals die is gaat uit elkaar vallen en dat is voor heel europa goed nieuws
Dat is de reden dat ze een eind willen maken aan de natiestaat. Als landen geen eigen identiteit meer hebben dan kunnen ze volop hun eigen gang gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan is het helemaal snel afgelopen voor brussel.. maar dat is nog speculeren.
Ja ze waren daar wel een remmende invloed. Ik hoop dat we nu iets meer naar een eurocentrische (zelfstandige) EU gaan. GB was een grote Atlantische invloed. Geen idee hoe realistisch die hoop is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen het eieren eten. Laat dit gedrocht z'n gang gaan en over een boel generaties ''weet men niet beter'' en krijg je dus inderdaad verlies van identiteit. Nu is dat onbegonnen werk, want geen Nederlander die zich verbonden voelt met een Kroaat, ofzo.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:44 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ze een eind willen maken aan de natiestaat. Als landen geen eigen identiteit meer hebben dan kunnen ze volop hun eigen gang gaan.
Dat denk ik ook. Er zijn meer dan genoeg deskundigen die daar op wijzen, bijvoorbeeld op basis van cijfers uit andere niet-EU-landen. De EU staat zelfs handelsmogelijkheden met bepaalde landen in de weg. Niet-EU-landen hebben al handelsverdragen met landen waar de EU nog steeds geen verdrag mee heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Een aantal kanden zal eerst het VK willen afstraffen met sancties en boycts.. Dit zal leiden tot grote provleme en een splitsing in Europa.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Juist!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen het eieren eten. Laat dit gedrocht z'n gang gaan en over een boel generaties ''weet men niet beter'' en krijg je dus inderdaad verlies van identiteit. Nu is dat onbegonnen werk, want geen Nederlander die zich verbonden voelt met een Kroaat, ofzo.
twitter:PrisonPlanet twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:42:43Sky News officially declares #Leave victory. reageer retweet
Forget it.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een aantal kanden zal eerst het VK willen afstraffen met sancties en boycts.. Dit zal leiden tot grote provleme en een splitsing in Europa.
Sancties en boycots? Vergeet het maar. Het VK is een enorme markt qua consumenten. Het enige effect - maar dat zal tijdelijk blijken - is dat producten uit Europa relatief duur zijn, omdat het Pond een stuk lager staat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een aantal kanden zal eerst het VK willen afstraffen met sancties en boycts.. Dit zal leiden tot grote provleme en een splitsing in Europa.
Met Rusland ruling Europe.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:49 schreef Sodeknetters het volgende:
De sneeuwbal rolt. Waar zal hij stoppen?
Zo vallen de spindokters van remain even door de mand met de gokkantoren en veurzen... Hier zijn veeel mensen heel rijk geworden....quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als er 1 schaap over de dam is... De EU zoals die is gaat uit elkaar vallen en dat is voor heel europa goed nieuws
Mooi he, dat democratie in sommige landen nog bestaat. Ik herinner me een tijd dat er nog democratie in Nederland bestond en de regering op kwam voor het belang van Nederlanders. Mooie tijden waren dat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Er zijn meer dan genoeg deskundigen die daar op wijzen, bijvoorbeeld op basis van cijfers uit andere niet-EU-landen. De EU staat zelfs handelsmogelijkheden met bepaalde landen in de weg. Niet-EU-landen hebben al handelsverdragen met landen waar de EU nog steeds geen verdrag mee heeft.
Om nog maar te zwijgen over de migratiecrisis. Het VK is nu weer echt baas in eigen land, terwijl figuren als Juncker en Merkel feitelijk de baas spelen over Nederland.
De gokkantoren maken sowieso winst, omdat de odds gebaseerd zijn op de bets van alle bets. Ja de beleggers hebben flink verloren, blijkbaar hebben hun eigen polls het compleet verkeerdquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zo vallen de spindokters van remain even door de mand met de gokkantoren en veurzen... Hier zijn veeel mensen heel rijk geworden....
Ik denk dat die enorme stromen vluchtelingen debet is geweest aan deze crisis. Daarnaast Merkel met haar uitnodigende uitspraken. Eurocraten deden niks tegen. Gewoon toe laten stromen die enorme aantallen moslims. Eurabia is the future.quote:
Wat een genot.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:52 schreef GoCanucksGo het volgende:
Het zuur stroomt over het scherm bij de BBC
Haha, genot. Dit is gewoon historie en we maken het mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:52 schreef GoCanucksGo het volgende:
Behalve in het parlement huilen en tieren over hoe zielig die vluchtende gezinnetjes wel niet zijn in Hongarije en Calais.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:51 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk dat die enorme stromen vluchtelingen debet is geweest aan deze crisis. Eurocraten deden niks tegen.
Die kans acht ik niet heel groot.Als men in Brussel dit signaal verstandig oppakt, gaan ze terug naar de tekentafel. Kappen met die verderfelijke federatiestaat en terug naar een handelsunie.quote:
Veel mensen hebben het gevoel dat ze voor vreemden en zichzelf zijn, maar niet voor de Europeanen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:53 schreef SpecialK het volgende:
Behalve in het parlement huilen en tieren over hoe zielig die vluchtende gezinnetjes wel niet zijn in Hongarije en Calais.
Mensen hebben opgelet en hun conclusies getrokken. Dat is wel duidelijk. Ik hoop dat de EU hier van leert en zich eens gaat gedragen in het belang van Europa en niet van de zielige anderen.
Goed voor de exportpositie van het VK.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:53 schreef L3gend het volgende:
Pond zakt nu 11% ten opzichte van de dollar
Wat dacht je van de nog steeds vpprt etterende euro crisisquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:51 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk dat die enorme stromen vluchtelingen debet is geweest aan deze crisis. Daarnaast Merkel met haar uitnodigende uitspraken. Eurocraten deden niks tegen. Gewoon toe laten stromen die enorme aantallen moslims. Eurabia is the future.
Ja, dat ettert ook door. De vraag is wanneer Italië op de fles gaat. Dan stelt Griekenland opeens niks meer voor. Een klein land vergeleken met Italië.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de nog steeds vpprt etterende euro crisis
Jep.quote:
Livestream?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:55 schreef NothingHappened het volgende:
Er staat er een bijna te janken bij de BBC
Besef me eigenlijk steeds meer dat dit historie is en nog flink ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:55 schreef KingRoland het volgende:
UK nu op 1 been.
Als Schotland doei zegt dan is het bye bye.
Die gezichtsuitdrukking was priceless.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:55 schreef NothingHappened het volgende:
Er staat er een bijna te janken bij de BBC
Het is Turkije niet!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nu ineens grote uitslagen voor leave, het zal to h niet dat er nu gemanipuleerd wordt??
Ja had ik ook niet gedacht.quote:
Mooi hequote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die gezichtsuitdrukking was priceless.
"It was democracy"
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:43:52Bye bye Brussels! 👍👍👍 https://t.co/C9ip1b58Vl reageer retweet
Ik wou net zeggen... - de bangmakerij gaat nog even lekker door. Termen als "catastrofe" vliegen in de rondte. Dat terwijl de EU juist een catastrofe is; een grote flop. En uit alles blijkt dat immigratie een heel belangrijke beweegreden is geweest voor brexit-stemmers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:52 schreef GoCanucksGo het volgende:
Hier gaat een aantal mensen steenrijk van worden.quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nu ineens grote uitslagen voor leave, het zal to h niet dat er nu gemanipuleerd wordt??
Ik kwijlde per ongeluk.quote:
Onderhandelingen over uittreding duren zo'n 2 jaar. Tot die tijd zit de UK nog in de EU. Hoewel wel al met een been uit, maar niet helemaal tot 2018.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 05:43:52Bye bye Brussels! 👍👍👍 https://t.co/C9ip1b58Vl reageer retweet
Dat ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hier gaat een aantal mensen steenrijk van worden.
Ze snappen er niks van. Decennialang heeft de BBC zijn propaganda losgelaten op het volk en nu doet het volk opeens iets heel raarsquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen... - de bangmakerij gaat nog even lekker door. Termen als "catastrofe" vliegen in de rondte. Dat terwijl de EU juist een catastrofe is; een grote flop. En uit alles blijkt dat immigratie een heel belangrijke beweegreden is geweest voor brexit-stemmers.
Overigens: tegen de EU zijn is niet hetzelfde als tegen Europa of Europese samenwerking zijn.
Precies, dit is precies hoe het zit.. De haat campagne en het gespin van remain en de enorme puinhoop dat de eu heeft gemaakt van bijna alle grote issues heeft hiervoor gezorgd..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen... - de bangmakerij gaat nog even lekker door. Termen als "catastrofe" vliegen in de rondte. Dat terwijl de EU juist een catastrofe is; een grote flop. En uit alles blijkt dat immigratie een heel belangrijke beweegreden is geweest voor brexit-stemmers.
Overigens: tegen de EU zijn is niet hetzelfde als tegen Europa of Europese samenwerking zijn.
Hoeft geen twee jaar te duren. Het VK heeft bijvoorbeeld geen euro, zoals andere EU-landen die wel hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:58 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Onderhandelingen over uittreding duren zo'n 2 jaar. Tot die tijd zit de UK nog in de EU. Hoewel wel al met een been uit, maar niet helemaal tot 2018.
Ik ook.....ik heb het opgevangen op een petriglaasje zodat ik het kan inlijsten....voor mijn kleinkinderenquote:
Dat vervelende vrije internet ookquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ze snappen er niks van. Decennialang heeft de BBC zijn propaganda losgelaten op het volk en nu doet het volk opeens iets heel raars
Het volk profiteert niet van de EU. Het zijn de grote bedrijven en de topbestuurders die bakken met geld verdienen, maar voor de gewone man is het bestaan alleen maar onzekerder geworden. En daar komt dan nog de ongewenste immigratie overheen; voor een belangrijk deel ook nog eens migranten die een conflicterende cultuur meebrengen, die weinig bijdragen, maar wél gretig een beroep doen op sociale zekerheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ze snappen er niks van. Decennialang heeft de BBC zijn propaganda losgelaten op het volk en nu doet het volk opeens iets heel raars
Ik was bang dat de moord op die Labour-politica alsnog zou leiden tot een Remain-zege. Dat was ook het beeld in de exit-polls. Dus dan is enige verbazing over de gunstige uitslag niet zo gek.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind de verbaasde reacties nogal gek inderdaad.
Ik acht ze er nog in staat toe ook. Macht corrumpeert. De EU-elite zal er alles aan doen om zijn macht in stand te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:01 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat vervelende vrije internet ook
Tijd voor de EU om dat filter van China over te kopen zodat ze hun burgers weer kunnen sturen.
Olie zakt 6%, maar dat zou je weken later pas merkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:03 schreef KingRadler het volgende:
hoe zit het met brandstof in Nederland vandaag?
Cameron stapt vandaag op maakt hij later vandaag bekendquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:05 schreef L3gend het volgende:
Ben benieuwd of Cameron nu opstapt
Ook ben ik benieuwd wat UKIP als partij gaat doen, hun voornamelijk doel hebben ze bereikt.
Simpel cameron verdwijnt en Johnson mag het gaan doen en dan kijken of ie het waar kan maken..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:05 schreef L3gend het volgende:
Ben benieuwd of Cameron nu opstapt
Ook ben ik benieuwd wat UKIP als partij gaat doen, hun voornamelijk doel hebben ze bereikt.
Maar gaat een Brexit daar echt tegen helpen? En nog belangrijker: wegen de nadelen van de EU op tegen de voordelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:55 schreef Loekie1 het volgende:
De Britten lezen ook kranten, lezen ook wat elders gaande is en zien de toestroom van vluchtelingen bij Calais, horen dat Isis het moeilijk vindt om GB binnen te komen en Brussel wil dat GB ook al die problemen krijgt en dus Isis-lui in het land komen. Isis smult om GB te laten lijden.
Ik denk dat dat de belangrijkste gevoelens van veel mensen in het stemhokje waren.
Iddquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Herstel: 1 miljoen voorsprong voor Leave.
Ik denk dat ze in ieder geval hun grenzen goed gaan beschermen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:07 schreef Maraca het volgende:
[..]
Maar gaat een Brexit daar echt tegen helpen? En nog belangrijker: wegen de nadelen van de EU op tegen de voordelen?
Ben benieuwd.. Tijd zal het leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |