SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slapeloosheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Narcolepsie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slaapapneu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slaapwandelen
We weten allemaal wat dit doet ongeveer.
Slaapverlamming:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HypersomnieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Periodieke beenbewegingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustelozebenensyndroom:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan nog dingen als snurken, tandenknarsen jetlag, nachtmerries, spanning, vermoeid zijn. Maar denk ook aan een trage schildklier waardoor je moe kan zijn. Dingen als fysieke pijn rugpijn etc die niet psychisch van aard zijn kunnen beter echter ergens anders gepost worden.
Ben ik iets vergeten zijn er op of aanmerkingen laat het even weten.
Groeten
[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 18-06-2016 12:40:09 ]![]()
Zelf heb ik dus slaapverlamming sinds kort, en vanmorgen was zo extreem dat ik niet durf te slapen eigenlijk.![]()
![]()
Maak zelf ongeveer 4-5 keer per week slaapverlamming mee. Zo ongelooflijk vermoeiend om jezelf er soms uit te werken.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:05 schreef Argo het volgende:
Zelf heb ik dus slaapverlamming sinds kort, en vanmorgen was zo extreem dat ik niet durf te slapen eigenlijk.
En dat gevoel dat je weet dat het er aan zit te komen, dat strak trekken van mn lichaam. Zo kut.![]()
Hoe ga jij ermee om? Persoonlijk ben ik nu zelf ook al super bang voor donkere kamers/ruimtes, en nouja het geluid die gil die ik hoorde, ik wil dat niet meer weer meemaken heb jij eigenlijk tips. Sommige zeggen een lampje aan of gordijn open maar ik ben juist bang dat als ik het heb en er is licht dat ik dan nog duidelijker de hallucinaties zie.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:16 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Maak zelf ongeveer 4-5 keer per week slaapverlamming mee. Zo ongelooflijk vermoeiend om jezelf er soms uit te werken.
En dat gevoel dat je weet dat het er aan zit te komen, dat strak trekken van mn lichaam. Zo kut.![]()
En als je je laat gaan, dus niet jezelf er uit werken, wat gebeurd er dan?quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:16 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Maak zelf ongeveer 4-5 keer per week slaapverlamming mee. Zo ongelooflijk vermoeiend om jezelf er soms uit te werken.
En dat gevoel dat je weet dat het er aan zit te komen, dat strak trekken van mn lichaam. Zo kut.
Geen idee hoor. Hoe lang zoiets aanhoudt.Make my day!![]()
Uit mijn eigen ervaring zette ik alles op alles om eruit te komen, dat geluid was onheilspellend...quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:18 schreef agter het volgende:
[..]
En als je je laat gaan, dus niet jezelf er uit werken, wat gebeurd er dan?
Geen idee hoor. Hoe lang zoiets aanhoudt.![]()
Ik heb mezelf aangeleerd om al mn kracht 'mentaal' één kant op te sturen waardoor ik mn lichaam voor mn gevoel opzij laat rollen en uit de verlamming kom.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:18 schreef agter het volgende:
[..]
En als je je laat gaan, dus niet jezelf er uit werken, wat gebeurd er dan?
Geen idee hoor. Hoe lang zoiets aanhoudt.
Ik kan het niet écht 'goed' uitleggen hoe ik er precies uit kom, het is voornamelijk een mentaal ding.
De eerste keer duurde voor mn gevoel een eeuwigheid en heb toen met tranen in mn ogen mn vriendin wakker gemaakt. Soms hallicuneer ik licht en zie ik schimmen die in mn ooghoeken kruipen, alsof er iets in mn kamer is wat er niet moet zijn.![]()
Ik heb al sinds kleins af aan elke nacht minstens 6 nachtmerries. Ik word meerdere keren badend in het zweet wakker. Zodra ik in slaap val begint het. Ik lijk dan meteen in een REM-slaap te komen. De ene nachtmerrie is verschrikkelijker dan de ander. Soms heel erg vermoeiend, dan heb ik heel de nacht lopen moorden of moeten vluchten. Regelmatig heb ik in de ochtend het gevoel alsof ik 's nachts een marathon heb gelopen.
Ik heb periodes waarin ik erg opzie tegen het slapen. Dan slaap ik weken amper. Alleen het hoog nodige om te overleven. Soms word ik er erg ongelukkig van, maar tot nu toe lijkt er geen oplossing te zijn.![]()
Soms zijn de hallucinaties wel heftig. Aan de ene kant is dat eng, aan de andere kant vind ik het gevoel van opluchting dat ik er uit ben wel fijn als het wat heftig was, een beetje een runners high. Het is een aparte ervaring maar het is niet meer zoals de eerste paar keer.quote:![]()
Weet je wat ik wel heb? Ik zie het leven nu een beetje anders na die paar aanvallen heb jij dat ook of dat niet? Maar je hebt niet toevallig tips voor me want ik ben echt te bang te gaan slapen..quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:44 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Soms zijn de hallucinaties wel heftig. Aan de ene kant is dat eng, aan de andere kant vind ik het gevoel van opluchting dat ik er uit ben wel fijn als het wat heftig was, een beetje een runners high. Het is een aparte ervaring maar het is niet meer zoals de eerste paar keer.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 00:03:04 ]![]()
Ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt. Het hallicuneren voelt alsof je uit je lichaam aan het treden bent.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:02 schreef Argo het volgende:
[..]
Weet je wat ik wel heb? Ik zie het leven nu een beetje anders na die paar aanvallen heb jij dat ook of dat niet? Maar je hebt niet toevallig tips voor me want ik ben echt te bang te gaan slapen..![]()
Mijn tip is wat ik eerder probeerde uit te leggen. Het moment dat je het voelt rustig blijven en 'mentaal' proberen een kant op te rollen. Ik kan het heel moeilijk anders onder woorden brengen. Het is voor mij een mentaal iets.
Probeer dus bewust je lichaam te bewegen. Het kostte mij een paar weken om er aan te wennen en er mee om te gaan, maar ik weet niet hoe vaak je per nacht er last van hebt. Ik heb het een paar keer per week.
Wat voor mij ook werkt is na de verlamming van slaappositie te wisselen en de kamer goed te ventileren door een raampje open te houden, maar misschien is dat placebo.
Geef jezelf tijd er mee om te gaan en blijf rustig op het moment dat je er in zit. Focus op bewegen.
Heb jij ook dat runners high gevoel als je er eenmaal uit bent? Dat je echt uitgeput bent.![]()
Ik had een traan gelaten iets erna en was kapot man... Ik ga nu proberen bedankt!quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:25 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt. Het hallicuneren voelt alsof je uit je lichaam aan het treden bent.
Mijn tip is wat ik eerder probeerde uit te leggen. Het moment dat je het voelt rustig blijven en 'mentaal' proberen een kant op te rollen. Ik kan het heel moeilijk anders onder woorden brengen. Het is voor mij een mentaal iets.
Probeer dus bewust je lichaam te bewegen. Het kostte mij een paar weken om er aan te wennen en er mee om te gaan, maar ik weet niet hoe vaak je per nacht er last van hebt. Ik heb het een paar keer per week.
Wat voor mij ook werkt is na de verlamming van slaappositie te wisselen en de kamer goed te ventileren door een raampje open te houden, maar misschien is dat placebo.
Geef jezelf tijd er mee om te gaan en blijf rustig op het moment dat je er in zit. Focus op bewegen.
Heb jij ook dat runners high gevoel als je er eenmaal uit bent? Dat je echt uitgeput bent.![]()
Hehe hele nacht niet geslapen vanwege examenstress. Over 9 uur kan ik gebeld worden... telt dat ook?
heroes always get remembered but you know legends never die.![]()
Voor de verhuizing sliep ik ongelooflijk goed, na de verhuizing echt zwaar beroerd. Ik kan geen oorzaak vinden, anders dan dat ik van de zandgronden naar de zeeklei ben gegaan...![]()
![]()
Ik slaap zelf ook erg slecht, maar bij ons heeft iedereen er last van, en dan voornamelijk slaapapneu en snurken.
Dus bij ons is het een standaard riedeltje, huisarts, doorverwijzing en gaan.
Heb nu de doorverwijzing, en ook al de vragenlijst van het slaapcentrum.
Die nog even opsturen en dan wachten op de 1e afspraak.![]()
Jazeker dat is spanning etc, ik ben net wakker maar heb niet echt vast geslapen, maar ik hoop dat je geslaagd bent laat het ons weten!quote:Op donderdag 16 juni 2016 05:41 schreef Wenteleef het volgende:
Hehe hele nacht niet geslapen vanwege examenstress. Over 9 uur kan ik gebeld worden... telt dat ook?Dat zou wel kunnen wellicht ook de atmosfeer de lucht en zo die daar anders is vlakker bij de zee, ik zou het niet weten, je kan eens een dokter proberen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:53 schreef Hi_flyer het volgende:
Voor de verhuizing sliep ik ongelooflijk goed, na de verhuizing echt zwaar beroerd. Ik kan geen oorzaak vinden, anders dan dat ik van de zandgronden naar de zeeklei ben gegaan...![]()
Succes aan het slaapcentrum, lijkt me wel vaag zo'n onderzoek hoewel ik wel zou durven te slapen denk ik... Maar pff ik durf nu bijna niet meer... Ik moet vandaag wel wat bedenken anders gaat het mis.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:16 schreef lipjes het volgende:
Ik slaap zelf ook erg slecht, maar bij ons heeft iedereen er last van, en dan voornamelijk slaapapneu en snurken.
Dus bij ons is het een standaard riedeltje, huisarts, doorverwijzing en gaan.
Heb nu de doorverwijzing, en ook al de vragenlijst van het slaapcentrum.
Die nog even opsturen en dan wachten op de 1e afspraak.![]()
Ik vind het niet erg om mijn ervaringen ermee te delen hoor van a tot zquote:Op donderdag 16 juni 2016 12:45 schreef Argo het volgende:
[..]
Succes aan het slaapcentrum, lijkt me wel vaag zo'n onderzoek hoewel ik wel zou durven te slapen denk ik... Maar pff ik durf nu bijna niet meer... Ik moet vandaag wel wat bedenken anders gaat het mis.
Ik heb er zelf ook weinig moeite mee, het hoort er maar bij helaas.
Merk namelijk dat ik de laatste tijd steeds slechter functioneer, ik werk als software ontwikkelaar en moet dus wel mijn hoofd op orde hebben.![]()
Kan me voorstellen dat dat erg zwaar is, vooral als je totaal niet uitgerust bent! Succes ermee hou ons in ieder geval op de hoogte hoe het gaat etc.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:07 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om mijn ervaringen ermee te delen hoor van a tot z
Ik heb er zelf ook weinig moeite mee, het hoort er maar bij helaas.
Merk namelijk dat ik de laatste tijd steeds slechter functioneer, ik werk als software ontwikkelaar en moet dus wel mijn hoofd op orde hebben.![]()
Naja bij deze deel 1 dan alvast.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:11 schreef Argo het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat erg zwaar is, vooral als je totaal niet uitgerust bent! Succes ermee hou ons in ieder geval op de hoogte hoe het gaat etc.
Had zelf even een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hierbij gemeld dat ik vermoeid ben en slecht slaap. Volgens mijn vriendin stop ik wel eens met ademen en snurk ik heel ernstig.
Tevens hierbij vermeld dat zowel mijn vader als mijn broers momenteel onder behandeling zijn voor slaapapneu.
Het gesprek was dan ook van korte duur, met 3 minuten stond ik buiten met de doorverwijzing.
Gisteren kreeg ik een belletje van het ziekenhuis met het verzoek een vragenlijst in te vullen, deze vragenlijst betreft 32 vragen over hoe ik slaap, of ik vermoeid ben, of ik last heb van bepaalde gevolgen (zoals humeur, concentratie, geheugen) enzovoorts.
Deze is nu ingestuurd en nu zal ik dan of bij een longarts & kno arts terecht komen, of bij de neuroloog.![]()
Succes zal wel spannend zijn, hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, gelukkig geen nare operaties etc. Maar gewoon slapen met wat zendertjes vaak toch?quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Naja bij deze deel 1 dan alvast.
Had zelf even een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hierbij gemeld dat ik vermoeid ben en slecht slaap. Volgens mijn vriendin stop ik wel eens met ademen en snurk ik heel ernstig.
Tevens hierbij vermeld dat zowel mijn vader als mijn broers momenteel onder behandeling zijn voor slaapapneu.
Het gesprek was dan ook van korte duur, met 3 minuten stond ik buiten met de doorverwijzing.
Gisteren kreeg ik een belletje van het ziekenhuis met het verzoek een vragenlijst in te vullen, deze vragenlijst betreft 32 vragen over hoe ik slaap, of ik vermoeid ben, of ik last heb van bepaalde gevolgen (zoals humeur, concentratie, geheugen) enzovoorts.
Deze is nu ingestuurd en nu zal ik dan of bij een longarts & kno arts terecht komen, of bij de neuroloog.![]()
Argo ben je al langs de huisarts geweest? Als het echt heel erg is bestaat er ook medicatie als het moet.![]()
Interessant topic wel. Slaap zelf de laatste tijd ook echt slecht. Vaak wakker worden, vroeg wakker worden en lastig kunnen slapen vooral. Ben overdag totaal niet moe verder. Sterker nog, heb ook al tijden het gevoel dat een dag van mij een uur of 28-30 uur mag duren, hoe druk ik het ook heb, ik ben toch pas rond een uur of 3 echt moe, als ik er rond 7-8 uit ben.
Denk echter niet dat het iets chronisch is of zo, zoals andere mensen hier.
[ Bericht 9% gewijzigd door IkStampOpTacos op 16-06-2016 15:58:49 ]It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
Bij mijn vader zijn ze nog bezig met onderzoeken, bij mijn oudste broer komt er al een operatie bij aan te pas.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Succes zal wel spannend zijn, hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, gelukkig geen nare operaties etc. Maar gewoon slapen met wat zendertjes vaak toch?
Wat het voor mij gaat betekenen weet ik nog niet.![]()
Ernstige vorm van slaapapneu hier (stop gemiddeld 55 keer per uur met ademen).
Heb een soort masker gehad van de dokter , helpt niet echt.
Op het moment dat ik in slaap val met dat masker op , stop ik met ademen en valt m'n bek open , waardoor ik een boel lucht naar binnen krijg , wat m'n hart niet zo tof vindt.
Ik zit dan rechtop in bed met hartkloppingen , probeer ik het daarn anog een keer , zelfde resultaat alleen doet m'n borst een partij pijn
Morgen maar weer de dokter bellen
Ik ben inmiddels overleden![]()
Ik ga dadelijk kijken of ik nog wat spul heb van vroeger, maar ik ga zondag op vakantie, dus nouja...quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:51 schreef DoubleDip het volgende:
Argo ben je al langs de huisarts geweest? Als het echt heel erg is bestaat er ook medicatie als het moet.Beetje kort dag allemaal.
![]()
Klinkt zwaar klote man, sterkte daarmee, lijkt me echt vreselijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Op het moment dat ik in slaap val met dat masker op , stop ik met ademen en valt m'n bek open , waardoor ik een boel lucht naar binnen krijg , wat m'n hart niet zo tof vindt.
Ik zit dan rechtop in bed met hartkloppingen , probeer ik het daarn anog een keer , zelfde resultaat alleen doet m'n borst een partij pijn
Morgen maar weer de dokter bellen![]()
Ik knars met mn tanden. Ik ben nu aan mn 5de knarsplaatje toede eerste ging maar een half jaar mee, de tweede een maand
![]()
Sindsdien krijg ik wat harder plastic
Verder praat ik ook in mn slaap, en kan ik nogal agressief reageren in mn slaapMn ex werd een keer wakker van een bonk naast zn hoofd en dat bleek mn vuist te zijn
En volgens mij heb ik m ook een keer op zn neus geraakt met mn elleboog...
![]()
Wauwquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Morgen maar weer de dokter bellen. Lijkt me echt heel heftig.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Hoe kom je daar achter? Voordat je zo'n onderzoek krijgt.. Wat waren je klachten?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Morgen maar weer de dokter bellenMake my day!![]()
Extreme vermoeidheid. Is ook nog eens gevaarlijk op de lange termijn aangezien je nooit volledig in je REM slaap terecht komt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je daar achter? Voordat je zo'n onderzoek krijgt.. Wat waren je klachten?![]()
M'n vriendin merkte dat 's nachts zo nu en dan stopte met ademen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je daar achter? Voordat je zo'n onderzoek krijgt.. Wat waren je klachten?
Naar de dokter gegaan , die heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Die geven je een soort kastje mee waarmee je moet slapen.
Daar kunnen ze van alles uitlezen.
Ik merkte er niet zoveel van alleen je slaapt onbewust heel onrustig en het schijnt niet zo best voor je organen te zijn.
Ik mocht volgens de dokter blij zijn dat ik gezond leef (geen drugs , niet roken , weinig drinken , regelmatig sporten en op m'n voeding letten) .
Mensen met overgewicht , zware drinkers , drugs gebruikers.
Daar is de kans groter dat ze komen te overlijden on hun slaap als ze niet weten dat ze slaapapneu hebben. De hersenen werken dan minder goed en dan kunnen ze wel eens vergeten jou een seintje te geven dat je verder moet gaan met ademen op het moment dat je daar mee in je slaap stopt.Ik ben inmiddels overleden![]()
Een CPAP? Je hebt ook maskers die over je neus en mond kunnen. Maar het is wel wennen om ermee te slapen. Misschien inderdaad weer terug voor andere opties? Heeft de KNO ook een onderzoek gedaan waar de obstructie zit? Soms kan een operatie ook nog goed helpen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Morgen maar weer de dokter bellen![]()
Ik heb dat masker voor over de mond en neus. Dat werkt prima in tegenstelling tot dat neusmasker .quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Een CPAP? Je hebt ook maskers die over je neus en mond kunnen. Maar het is wel wennen om ermee te slapen. Misschien inderdaad weer terug voor andere opties? Heeft de KNO ook een onderzoek gedaan waar de obstructie zit? Soms kan een operatie ook nog goed helpen.
Het werkt totdat ik in slaap val
Morgen ff bellen , voor een na uitje ziekenhuis. Ze zullen moeten onderzoeken waar het 'fout' gaat.
Als dat niet helpt , dan kan altijd nog die operatie.
Maar buiten dat het een zware operatie is , geeft die operatie ook geen 100% kans op genezing
Ik ben inmiddels overleden![]()
Nope, geeft geen 100% garantie. Ik had mijn keelamandelen nog en dat verwijderen heeft een heel stuk geholpen. Ik gebruik nu al een paar jaar alleen nog een MRA en geen CPAP meer. Ik had 25 stops per uur en na twee obstructie onderzoeken kwam de arts met deze suggestie. Nu heb ik er nog maar 1 à 2 per uur en dat is gewoon normaal. Ik merk wel dat zonder die MRA ik slechter slaap en mijn vriendin hoort dat wel gesnurk en stops.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:41 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb dat masker voor over de mond en neus. Dat werkt prima in tegenstelling tot dat neusmasker .
Het werkt totdat ik in slaap val
Morgen ff bellen , voor een na uitje ziekenhuis. Ze zullen moeten onderzoeken waar het 'fout' gaat.
Als dat niet helpt , dan kan altijd nog die operatie.
Maar buiten dat het een zware operatie is , geeft die operatie ook geen 100% kans op genezing
Ik zag wel erg op tegen die operatie maar buiten dat zo'n Darth Vader masker niet echt een geile aangelegenheid is kreeg ik er ook nog eens flinke rugklachten van aangezien je ongemerkt gefixeerd ligt en ik al rugpatiënt ben. Dus die twee weken ellende van die operatie heb ik er uiteindelijk wel voor over gehad
Maar ik weet niet precies jouw situatie. Ik had geen overgewicht ofzo dus afvallen zou niet helpen, daarbij kwam er veel ruimte vrij door het verwijderen van mijn keelamandelen dus dat was redelijk simpel. Soms hoor je ook dat ze een soort verhemelte operatie doen. Zijn best nog wel wat meer opties dan alleen zo'n cpap en moet je goed met je arts bespreken. Sterkte in ieder geval.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 22:58:15 ]![]()
Argo, ik heb heb ook last van slaapverlammingen en wat bij mij goed werkt, is om niet in slaap te vallen op mijn rug.
Je weet natuurlijk nooit wat je doet als je slaapt maar als ik op mijn rug slaap weet ik bijna zeker dat ik er een krijg.
Besef ook goed dat het allemaal nep is, het speelt zich allemaal af in je hoofd.
Het is niet echt. Het is eng maar er gebeurd niets met je. Het helpt mij om tijdens het hallucineren te denken: het is niet echt, het is niet echt.
Klinkt kinderachtig maar het leidt af van de paniek die je voelt opkomen.
Ik kijk geen tv in bed, of een druk programma vlak voor ik naar bed ga.
Gamen ook niet, zijn voor mij allemaal triggers die een slaapverlamming uit kunnen lokken.![]()
Bedankt voor de tips. Ik slaap altijd op mijn zij. Maar had jij in het begin ook angst om weer te slapen dat speelt bij mij heel erg mede ook omdat ik natuurlijk alleen ben in een groot huisquote:Op donderdag 16 juni 2016 23:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Argo, ik heb heb ook last van slaapverlammingen en wat bij mij goed werkt, is om niet in slaap te vallen op mijn rug.
Je weet natuurlijk nooit wat je doet als je slaapt maar als ik op mijn rug slaap weet ik bijna zeker dat ik er een krijg.
Besef ook goed dat het allemaal nep is, het speelt zich allemaal af in je hoofd.
Het is niet echt. Het is eng maar er gebeurd niets met je. Het helpt mij om tijdens het hallucineren te denken: het is niet echt, het is niet echt.
Klinkt kinderachtig maar het leidt af van de paniek die je voelt opkomen.
Ik kijk geen tv in bed, of een druk programma vlak voor ik naar bed ga.
Gamen ook niet, zijn voor mij allemaal triggers die een slaapverlamming uit kunnen lokken.![]()
Het klopt wat je voorganger zegt. Als ik op mijn rug lig voel ik het soms aankomen maar ik kan het net op tijd aanvoelen en draai ik me om.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Ik slaap altijd op mijn zij. Maar had jij in het begin ook angst om weer te slapen dat speelt bij mij heel erg mede ook omdat ik natuurlijk alleen ben in een groot huis
En hoezo ben je bang in het donker? Je bent zeker gelovig?![]()
![]()
Ik zie niet in wat geloof met angst in donker heeft te maken. Ja ik ben gelovig, maar staat los van deze aanvallen die mij angstig maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 00:06 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
Het klopt wat je voorganger zegt. Als ik op mijn rug lig voel ik het soms aankomen maar ik kan het net op tijd aanvoelen en draai ik me om.
En hoezo ben je bang in het donker? Je bent zeker gelovig?![]()
De slaapverlamming mensen hier ik had zonet wat heel vreemds.
Ik kreeg slaap verlamming denk ik, had controle over mijn ogen en in paniek probeerde ik me te bewegen en ook te praten, maar praten lukte niet en bewegen niet geweldig.
Toen opeens kon ik bewegen dus ik maakte een licht aan, deed het niet volgende kamer ook niet. Dus denk ik, ik ben een het dromen niet? En toen kon ik naar beneden en dacht ik ga door de voordeur stappen wat niet lukte. Daarna liep ik bewust terug naar boven en daarna trof ik mezelf wakker aan in bed verward en alsof de tijd stil stond.
Of het nu slaap verlamming in een lucide droom was of slaap verlamming in een droom ik weet het niet wat gebeurt is. Had ik maar een voice recorder dan kon ik na luisteren maar ik had paniek toen mijn stem niet eruit wilde komen en later kwam die wel maar verlamming hield een beetje aan en toen kwam die droom.
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2016 03:23:22 ]![]()
In het begin had ik dat zeker dus ik herken jouw gevoel heel goed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Ik slaap altijd op mijn zij. Maar had jij in het begin ook angst om weer te slapen dat speelt bij mij heel erg mede ook omdat ik natuurlijk alleen ben in een groot huis
Je moet het proberen heel nuchter te zien. De paniek is niet echt, de hallucinaties zijn niet echt. Het zit allemaal in je hoofd.
Door bang te worden ben je de angst aan het voeden en zal het groter worden. Wees sterker dan deze paniek, ik vertik het om helemaal bang te gaan zitten worden elke avond door iets wat niet echt is!
Je angst is niet reëel, er staat geen kwaad om de hoek. Besef dat, voel dat en weet dat!
Als je dat goed beseft zal je zien dat je het niet de overhand krijgt. Je houdt het onder controle.
Klinkt een beetje zweverig en zo ben ik helemaal niet maar door zo te gaan denken heeft het er voor gezorgd dat ik boven mijn angst sta en elke avond mijn bed instap en niet bang ben om te gaan slapen.
Ik onderga de slaapverlamming, voel de angst maar besef dat het nep is, zeg dat tegen mezelf en wacht tot het over is, daarna kom ik er even uit, ga wat drinken en dan ga ik gewoon weer slapen.![]()
Ja hoor. Alle spanning voor niks. Ik ben GESLAAGD! Nu lekker vakantie met hopelijk goede nachtrust!quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:44 schreef Argo het volgende:
[..]
Jazeker dat is spanning etc, ik ben net wakker maar heb niet echt vast geslapen, maar ik hoop dat je geslaagd bent laat het ons weten!heroes always get remembered but you know legends never die.![]()
Gefeliciteerd en slaap lekker straks.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:15 schreef Wenteleef het volgende:
[..]
Ja hoor. Alle spanning voor niks. Ik ben GESLAAGD! Nu lekker vakantie met hopelijk goede nachtrust!![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:04 schreef Argo het volgende:
[ afbeelding ]
Hallo,
In dit topic zou ik het graag willen hebben over slaapstoornissen
Slapeloosheid:Je vergeet bij deze optie "of gewoonweg niet lang genoeg kunnen slapen", nou net waar ik al sinds ruim een jaartje last van heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, tvp![]()
Poeh wat een verhalen allemaal zeg. Slaapverlamming lijkt mij echt engGefeliciteerd! Kun je nu weer rustig slapenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:15 schreef Wenteleef het volgende:
[..]
Ja hoor. Alle spanning voor niks. Ik ben GESLAAGD! Nu lekker vakantie met hopelijk goede nachtrust!
[ Bericht 18% gewijzigd door _Hestia_ op 18-06-2016 10:34:37 ]![]()
Weet je hier de oorzaak ook van dat je niet lang genoeg kunt slapen? Wat heeft het een jaar geleden getriggerd?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 02:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet bij deze optie "of gewoonweg niet lang genoeg kunnen slapen", nou net waar ik al sinds ruim een jaartje last van heb.
Anyway, tvp![]()
Oh wat een goed idee dit topic! Nu mijn verhaal maar. Ik heb meerdere slaapstoornissen helaas. Vorig jaar eindelijk een uitgebreid slaaponderzoek in het ziekenhuis gehad.
Ik heb het delayed sleep phase syndrom waar ik melatonine voor slik en thuis lichttherapie doe. Alleen ben ik nog aan het experimenteren met de dosis. Slik nu 1.5 mg maar dat lijkt te weinig te zijn. Dus van de week weer melatoninetest gedaan en begin juli weer naar de slaapverpleegkundige.
Ik had slaapapneu. Maar in januari zijn mijn keelamandelen verwijderd en sindsdien is het al een stuk minder
Ook heb ik het restless leg syndrom. En ik heb te weinig diepe slaap.
Verder heb ik nog PTSS waardoor ik veel nachtmerries/herbelevingen heb. En ik heb altijd al moeite met inslapen en doorslapen gehad. Duurt altijd erg lang voor ik in slaap val, ik word vaak wakker (die nacht in het zkh 26 keer!) En voor ik weer in slaap val duurt ook ff.
Dus door dit alles word ik nooit uitgerust wakker en ben ik altijd vermoeid. Ik slik nu ook sinds deze week vitamineD bij, dat was veel te laag. Misschien dat dat nog helpt.![]()
Hier heb ik erg veel over nagedacht en heel erg veel met anderen over gesproken en zo'n beetje alles is wel meermalen onder het licht gehouden. Ik heb gepuzzeld en gemalen, gelezen, alles wat in me op kwam. Ik heb gewoon geen (duidelijke) oorzaak kunnen vinden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Weet je hier de oorzaak ook van dat je niet lang genoeg kunt slapen? Wat heeft het een jaar geleden getriggerd?
Wat ik wel weet, is hoe het gegaan is.
Ik was eigenlijk altijd al een goede slaper, sliep ook altijd erg vast (werd ook niet snel wakker, zelfs van de deurbel niet en wekkers waren zeg maar ook altijd wel problematisch.
Op een gegeven moment lukte het ook om op (zeker voor mijn doen) vaste tijden naar bed te gaan en weer wakker te worden (m'n ritme is enkele jaren 2u naar bed, 10u a 11u weer op geweest).
Ik kon echt door een orkaan heen slapen (bij wijze van).
Achteraf gezien veranderde alles zo'n beetje Januari/Februari vorig jaar, toen ik merkte dat ik steeds vaker wakker werd voor de wekker ging, ook al ging ik nog wel ruwweg dezelfde tijd naar bed.
In de loop van 1e helft 2015 ging ik ook steeds wat eerder naar bed (ik denk omdat ik gewoon moe was) en stond ik steeds eerder en eerder op, totdat ik midden vorig jaar nog maar 5 a 6 uur per nacht sliep en vaak al tussen 1u en 3u alweer wakker was en beneden zat (in de nacht dus, een enorme verschuiving t.o.v. 10u a 11u pas wakker worden).
Mede omdat ik op dat moment ook andere dingen aan m'n hoofd had en mij midden vorig jaar eigenlijk pas opviel dat het wellicht om slapeloosheid zou kunnen gaan i.p.v. alleen maar een verschuiving (slapeloosheid omdat ik ook minder uren ging slapen), ben ik toen pas gaan zoeken naar mogelijke oorzaken en dit ben ik tussen alle andere dingen door ook blijven doen. Maar zoals ik al zei, ik heb nooit een oplossing kunnen vinden, of een oorzaak.
Ik weet dus niet wat het getriggerd heeft, ik weet alleen dat bepaalde dingen die de oorzaak hiervan hadden kunnen zijn, niet de oorzaak kunnen zijn.
1 ding waar ik bijvoorbeeld heel goed over nagedacht heb (en wat ook wel een inkopper was), is dat het wellicht aan m'n medicatiegebruik lag.
Was vorig jaar April gestopt met Abilify en begon in die tijd ook Alprazolam te nemen als slaapmiddel, ook al heb ik dat spul al jaren als kalmeringsmiddel gebruikt.
Maar beide kunnen de oorzaak niet geweest zijn, daar ik al was gaan afbouwen voordat de slapeloosheid begon en de alprazolam kan logisch gezien niet de oorzaak zijn, daar mijn gebruik ervan jarenlang compleet los heeft gestaan van een eventuele gewenning. Ik heb jaren terug iets van een jaar lang ±30 stuks/maand gebruikt en mij viel toen al op dat ik niet steeds meer nodig had om hetzelfde effect te krijgen. Op een gegeven moment ging ik op eigen houtje afbouwen (want ben niet zo van de pillen en was op de hoogte van het verslavende effect hiervan) en mij viel toen (jaren terug) al op hoe makkelijk dat ging.
Nu heb ik de alprazolam sinds afgelopen April vrijwel helemaal niet meer genomen, maar er is nul verbetering.
Ergens eind vorig jaar alles op de tafel gegooid bij m'n psychiater toen we mijn slapeloosheid bespraken en zij vertelde mij dat er ook mensen zijn die veel minder last hebben van deze gewenning, of zelfs (zo goed als) helemaal niet gewennen aan benzo's en blijkbaar val ik in deze laatste categorie.
Ik heb bloed laten prikken, niks gevonden. Ben sinds die tijd ook veel afgevallen, dus ik verwacht niet dat overgewicht een grote rol hier speelt (zit nu bijna op een normale BMI en die ga ik voor eind deze zomer wel redden).
Nooit een oorzaak kunnen vinden. Dit kwam vanuit het niets, maar soms gaan dingen nou eenmaal zo. Ik kan ermee leven. Maar ik moet er nu wel veel meer rekening mee houden en wie weet loopt de oplossing nog een keertje voor m'n voeten ofzo
.
![]()
Helaas kan ik het niet veranderen we kunnen in feedback vragen of wachten tot een deel 2. Maar goed het is natuurlijk heel generaliserend opgezet omdat nouja je wil topics niet te lang maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 02:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet bij deze optie "of gewoonweg niet lang genoeg kunnen slapen", nou net waar ik al sinds ruim een jaartje last van heb.
Anyway, tvp
Morgen ben ik op vakantie overigens dus hoop dat slapen daar gaat.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 12:36:36 ]![]()
Heb m erbij gezetquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:35 schreef Argo het volgende:
[..]
Helaas kan ik het niet veranderen we kunnen in feedback vragen of wachten tot een deel 2. Maar goed het is natuurlijk heel generaliserend opgezet omdat nouja je wil topics niet te lang maken.
Morgen ben ik op vakantie overigens dus hoop dat slapen daar gaat..
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Ik slaap al meer dan een jaar heel licht door chronische gespannenheid. Er zijn bijna geen nachten dat ik meer dan 4 uur onafgebroken slaap, tenzij ik echt heel moe ben. Op de eerste paar uur van mijn slaap na word ik meestal elk uur wel een keer wakker, voor zover ik het onthoud dan (zou kunnen dat het nog veel vaker is). Zeker 's ochtends is het erg, dan zie ik soms de klok een paar uur achter elkaar steeds vijf minuten verspringen. Ik ben ook eigenlijk altijd doodmoe en heb veel moeite met functioneren hierdoor.
Dus ja, ik meld me ook.
Puntjes.![]()
Ow slaapproblemen...
Ik ben zelf een notoire kortslaper, vier uur per nacht maximum, slaaplabo toonde aan dat ik mijn slaapstadia allemaal doorloop, maar veel sneller dan zo'n cyclus normaal hoort te duren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik die vier uur niet haal, ben ik wel echt een wrak en moet ik echt 'slaap inhalen', en snel, want als ik dat dan de volgende nacht niet doe, evolueer ik om een of andere reden naar letterlijk niet meer in slaap vallen. Langste wakker was 70 uur aan een stuk en toen heeft de huisarts me gewoon meteen naar spoed gedaan omdat hij dacht dat ik psychotisch ging worden.
Maar dat is dus echt uitzondering. Meestal haal ik mijn vier uur en huppel ik wakker door het leven.
Voor de OP, er is ook een REM-slaapgedragsstoornis. Normaal heb je tijdens je remslaaap heel erg levendige en emotionele dromen, maar doordat behalve je ogen en je vingertippen en tenen je lichaam verder verlamd is, ga je die dromen niet uitvoeren. Bij REM-slaapgedragsstoornis is die verlamming van het lichaam er niet en ga je wat je droomt dus ook echt uitvoeren. Let wel, meestal zijn de ogen nog altijd dicht, gaat het om slaan, schoppen, praten, vloeken,... en niet om rondwandelen met open ogen zoals je bij slaapwandelen ziet!
Slaapwandelen/somnambulisme is iets wat plaatsvindt in de nonremslaap, die mensen kan je heel moeilijk wakker maken en ze zullen je nauwelijks kunnen zeggennwat ze droomden. Iemand met een REM-slaapgedragsstoornis (dus ja, in de REMslaap) is snel wakker te maken en kan je meestal in geuren en kleuren vertellen wat ie aan het dromen was en concreet plaatsen wat hij allemaal deed. En ironisch genoeg zijn mensen met die stoornis de volgende dag meestal echt niet moe. De bedpartners van die patiënten daarentegen....![]()
Ben door de post van MarieAlice hierboven een beetje gaan googlen en vond deze lijst met slaapstoornissen. Zijn er heel wat meer dan ik dacht.![]()
Ik heb wel ns last van slaapwandelen, met name als ik veel gedronken heb en/of in andere landen ben. Toen ik in de filippijnen was voor mn werk, ben ik in mn boxer naar de receptie gelopen, en hebben die mensen me weer naar mn kamer gebracht. Sochends merkten ze dat de deur van mijn kamer open stond in dat hotel, en hebben ze die weer dicht gedaan. Toen werd ik gebeld dat ik dat ivm security reasons beter niet meer kon doen.
Blijkbaar weet je nog wel wat je doet als je slaapwandelt, maar wordt het niet opgeslagen in het geheugen, heb ik ergens een keer gelezen. In principe is het best genant, maar ach...
Lambo of Rekt![]()
Ik had vanochtend dat ik mijn vriendin wel kon zien, dat ik wanneer ik mn ogen sloot ik droomde en voelde dat ik naar haar toe kroop en het moment dat ik mn ogen open deed was ik geen centimeter bewogen. Dit gebeurde twee keer. Het voelde heel lucide.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 03:21 schreef Argo het volgende:
De slaapverlamming mensen hier ik had zonet wat heel vreemds.
Ik kreeg slaap verlamming denk ik, had controle over mijn ogen en in paniek probeerde ik me te bewegen en ook te praten, maar praten lukte niet en bewegen niet geweldig.
Toen opeens kon ik bewegen dus ik maakte een licht aan, deed het niet volgende kamer ook niet. Dus denk ik, ik ben een het dromen niet? En toen kon ik naar beneden en dacht ik ga door de voordeur stappen wat niet lukte. Daarna liep ik bewust terug naar boven en daarna trof ik mezelf wakker aan in bed verward en alsof de tijd stil stond.
Of het nu slaap verlamming in een lucide droom was of slaap verlamming in een droom ik weet het niet wat gebeurt is. Had ik maar een voice recorder dan kon ik na luisteren maar ik had paniek toen mijn stem niet eruit wilde komen en later kwam die wel maar verlamming hield een beetje aan en toen kwam die droom.
Ook dacht ik dat ze tegen me fluisterde, alleen kon ik natuurlijk niet antwoorden. Toen ik het later vroeg wist ze zeker dat ze niks zei want ze was al half wakker.![]()
Werd op dit topic gewezen in het psychisch ziek topic.
Ik heb dus iets raars: Ik word wakker met een soort lichte "paniek", want ik moet "iets" doen. Alleen wat... dát weet ik niet meer zodra ik wakker ben. Het is dan heel vaag in mijn hoofd, maar mijn lichaam lijkt het nog wel te weten. Ik sta namelijk soms - niet altijd - zelfs op om dat "iets" te willen gaan doen. Maar aangezien ik het dan nooit herinner ga ik maar weer terug naar bed.
Heel soms weet ik heel vaag er nog iets van, bijvoorbeeld dat het met mijn vriend te maken heeft. Dat ik iets moet doen voor hij wakker wordt. Maar meer dan dat niet.
Oja wel nog iets: Iedereen weet dat als je droomt het nooit werkelijkheid is, nooit normaal zegmaar. Hetgeen wat ik moet doen als ik op deze manier wakker word is nooit een normaal iets, maar altijd iets raars zoals in een droom kan.
Ik heb dit sinds eind vorig jaar. Niet elke nacht. Het is geen slaapwandelen, geen slaapverlamming, en komt niet door stress.
Wat ik ook sinds een tijdje heb is dat wanneer ik bij mijn ouders slaap, dat ik 's nachts wakker word en de eerste paar seconden zeker weet dat ik thuis ben, tot ik me besef dat dit niet thuis is, maar bij mijn ouders. (En dat is raar wakker worden!) Ik had dit normaal nóóit. Altijd wist ik het wel dat ik ergens anders sliep bij het wakker worden 's nachts.![]()
Wel apart dat dit nooit eerder voorgekomen is (niet dat ik weet tenminste) en eigenlijk schijnbaar vanuit het niets is ontstaan en blijkbaar is gebleven.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Werd op dit topic gewezen in het psychisch ziek topic.
Ik heb dus iets raars: Ik word wakker met een soort lichte "paniek", want ik moet "iets" doen. Alleen wat... dát weet ik niet meer zodra ik wakker ben. Het is dan heel vaag in mijn hoofd, maar mijn lichaam lijkt het nog wel te weten. Ik sta namelijk soms - niet altijd - zelfs op om dat "iets" te willen gaan doen. Maar aangezien ik het dan nooit herinner ga ik maar weer terug naar bed.
Heel soms weet ik heel vaag er nog iets van, bijvoorbeeld dat het met mijn vriend te maken heeft. Dat ik iets moet doen voor hij wakker wordt. Maar meer dan dat niet.
Oja wel nog iets: Iedereen weet dat als je droomt het nooit werkelijkheid is, nooit normaal zegmaar. Hetgeen wat ik moet doen als ik op deze manier wakker word is nooit een normaal iets, maar altijd iets raars zoals in een droom kan.
Ik heb dit sinds eind vorig jaar. Niet elke nacht. Het is geen slaapwandelen, geen slaapverlamming, en komt niet door stress.
Wat ik ook sinds een tijdje heb is dat wanneer ik bij mijn ouders slaap, dat ik 's nachts wakker word en de eerste paar seconden zeker weet dat ik thuis ben, tot ik me besef dat dit niet thuis is, maar bij mijn ouders. (En dat is raar wakker worden!) Ik had dit normaal nóóit. Altijd wist ik het wel dat ik ergens anders sliep bij het wakker worden 's nachts.
Hoe was je slapen voor de rest en zijn er verder nog dingen veranderd? (denk aan lengte slapen, dieper of juist minder diep slapen...andere eetgewoonten/ander medicatiegebruik, ander beddengoed).
Klinkt een beetje alsof je toch (in elk geval in de dromen) iets van druk of haast ervaart. Is er in het verleden weleens iets anders mafs met je slapen aan de hand geweest? Heb je verder dingen die je onbewust ervaart of dingen waarmee je onbewust bezig bent (dit hoeven geen onbewuste dingen te zijn die je sinds dit aparte slaap-iets hebt, ook als je dit al langer hebt, kan dit interessant wezen).
Lijkt wel op haastig en warrig wakker worden.![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel apart dat dit nooit eerder voorgekomen is (niet dat ik weet tenminste) en eigenlijk schijnbaar vanuit het niets is ontstaan en blijkbaar is gebleven.
Vroeger nooit gehad inderdaad. Het is ineens ontstaan en sindsdien gebleven.
Hoe was je slapen voor de rest en zijn er verder nog dingen veranderd? (denk aan lengte slapen, dieper of juist minder diep slapen...andere eetgewoonten/ander medicatiegebruik, ander beddengoed).
Ik heb sinds 2009/2010 slaapproblemen. Word veel wakker 's nachts, slaap soms moeilijk in. Ik slaap heel licht, word van veel dingen wakker. Heb veel slaap nodig, minstens 10 uur. Eetgewoonte/medicatie/bed is niet veranderd. Ja alleen boxspring gekocht, maar dat lijkt me niet de oorzaak.
Klinkt een beetje alsof je toch (in elk geval in de dromen) iets van druk of haast ervaart. Is er in het verleden weleens iets anders mafs met je slapen aan de hand geweest? Heb je verder dingen die je onbewust ervaart of dingen waarmee je onbewust bezig bent (dit hoeven geen onbewuste dingen te zijn die je sinds dit aparte slaap-iets hebt, ook als je dit al langer hebt, kan dit interessant wezen).
Ik heb in het verleden slaapverlammingen gehad. Toen rare dingen gezien (kleurige "slingers" bij het lichtknopje bijv of een meisje naast m'n bed). Ik heb geen flauw idee waar ik onbewust mee bezig ben. Het is volgens mij begonnen toen ik contact kreeg met een man, maar daar heb ik inmiddels geen contact meer mee, behalve op social media. Ik ben niet met hem bezig in m'n onderbewuste.
Lijkt wel op haastig en warrig wakker worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jaimy_Luca op 23-06-2016 12:05:47 (*verleden!) ]![]()
Misschien een rare vraag, maar maakt je (nieuwe) bed (veel) herrie als je er op draait enzo?quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Vroeger nooit gehad inderdaad. Het is ineens ontstaan en sindsdien gebleven.
Ik heb sinds 2009/2010 slaapproblemen. Word veel wakker 's nachts, slaap soms moeilijk in. Ik slaap heel licht, word van veel dingen wakker. Heb veel slaap nodig, minstens 10 uur. Eetgewoonte/medicatie/bed is niet veranderd. Ja alleen boxspring gekocht, maar dat lijkt me niet de oorzaak.(bijvoorbeeld bij het draaien in bed).
Weet dat het vergezocht is, maar kan het net zo goed even vragen, ook aangezien het antwoord wsl een heel korte zal zijn.
Hmm...lijkt me niet dat dit dan een oorzaal is idd.quote:Ik heb in het geleden slaapverlammingen gehad. Toen rare dingen gezien (kleurige "slingers" bij het lichtknopje bijv of een meisje naast m'n bed). Ik heb geen flauw idee waar ik onbewust mee bezig ben. Het is volgens mij begonnen toen ik contact kreeg met een man, maar daar heb ik inmiddels geen contact meer mee, behalve op social media. Ik ben niet met hem bezig in m'n onderbewuste.
Heb zelf sinds vorig jaar slaapproblemen gekregen en die zijn ook nooit meer weggegaan. Heb ze ook nooit eerder gehad (zit al aardig ver in de 30). Sliep altijd goed en vast, werd zelfs vaak slaapdronken wakker (dat ik letterlijk me moe voelde, ledematen heel zwaar, altijd een half uurtje zeker nodig om een beetje op gang te komen).
Ik sliep ook vrijwel overal doorheen en ongeacht de omstandigheden altijd 8 a 9 uur, heel constant.
Nu slaap ik een stuk lichter en ook korter. Bij tijden moeilijker inslapen en wakker worden tijdens de slaap.
Weet wel dat stress een factor is die meespeelt, al kan dat niet de oorzaak zijn want heb m'n hele leven wel stress gehad (flinke ook).
Nu slaap ik zeg maar wel relatief normaal in en slaap ook wel redelijk goed door, maar slaap nog steeds veel minder. Ritme is ook makkelijker te ontregelen (was het al, maar nu nog extremer).
Maar zolang ik nog redelijk kan functioneren, zit ik er niet meer (zo) mee (maar fijn is anders).
.
edit: Nog een vraagje: Slaap je sinds die tijd ook naast iemand?![]()
Misschien is dat wel de oorzaakquote:Op donderdag 23 juni 2016 12:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik slaap al sinds 5,5 jaar naast iemand.
Nee hoor, grapje(
).
Maar misschien schrale troost: Ik heb voor mijn eigen slaapissues ook nooit een oorzaak kunnen vinden.
In hoeverre heb je er (verder nog) last van?![]()
Op zich heb ik er geen last van, vind het niet vervelend. Wel interessant waar het nou vandaan komt. Staat het op zich, of is het wellicht een symptoom van iets heel anders? Dat soort vragen...quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de oorzaak
Nee hoor, grapje(
).
Maar misschien schrale troost: Ik heb voor mijn eigen slaapissues ook nooit een oorzaak kunnen vinden.
In hoeverre heb je er (verder nog) last van?![]()
Vind ik ook wel leuk.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:17 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Op zich heb ik er geen last van, vind het niet vervelend. Wel interessant waar het nou vandaan komt. Staat het op zich, of is het wellicht een symptoom van iets heel anders? Dat soort vragen...
Droom jij trouwens lucide? Of heb je hele heftige dromen?
Bij mij zijn die heftige dromen best wel weer ingezakt, had een periode dat ik elke dag mijn dromen nog levendig kon herinneren, vaak zelfs 3 of 4 dromen per keer dat ik wakker werd (werd geregeld ook meermalen per etmaal wakker, inclusief al die dromen).
Vind 't ergens wel jammer ook, maar dingen zijn zoals ze zijn. Komt hopelijk nog wel een keertje terug (want dromen is wel gaaf!![]()
).
![]()
Ik ben echt heel benieuwd hoe jij dit achteraf ervaren hebt!quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:36 schreef sararaats het volgende:
ah een slaaptopic. ik heb binnenkort een slaaponderzoek.
Dan kan ik me daar tenminste ook een voorstelling van maken zeg maar (persoonlijke ervaring is toch wat persoonlijker dan via een soort handleiding zeg maar).
![]()
Lucide helaas niet. (Ooit eens 1 keer dat ik besefte dat ik droomde: bam wakker.)quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vind ik ook wel leuk.
Droom jij trouwens lucide? Of heb je hele heftige dromen?
Bij mij zijn die heftige dromen best wel weer ingezakt, had een periode dat ik elke dag mijn dromen nog levendig kon herinneren, vaak zelfs 3 of 4 dromen per keer dat ik wakker werd (werd geregeld ook meermalen per etmaal wakker, inclusief al die dromen).
Vind 't ergens wel jammer ook, maar dingen zijn zoals ze zijn. Komt hopelijk nog wel een keertje terug (want dromen is wel gaaf!![]()
).
Ik heb nooit nachtmerries in ieder geval. Wel dat ik soms eng droom, maar dat noem ik geen nachtmerrie en zie ik ook niet zo. Gewone hevige dromen ook niet echt volgens mij.![]()
Ik heb ook een slaaponderzoek gehad. 1x in het ziekenhuis en 1x thuis. Wat wil je weten voordat ik er een heel boekwerk over schrijf?quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe jij dit achteraf ervaren hebt!
Dan kan ik me daar tenminste ook een voorstelling van maken zeg maar (persoonlijke ervaring is toch wat persoonlijker dan via een soort handleiding zeg maar).
![]()
![]()
Niets 'fysieks' of symptomatisch wat mij mankeert maar ik hou gewoon van de nachtelijke uurtjes wat me langzaam maar zeker sloopt door slaap gebrek, helaas vind ik die wazige gemoedstoestand ook wel lekker eigenlijk. Maar als ik een keer rond 23:00 23:30 ga slapen lig ik meestal binnen een aantal minuten te tukken.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
15 juli moet ik naar het ziekenhuis en 16 juli kom ik naar huis.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
hopelijk is het net zo als een 24 uurs EEG. dan droom je pas raar.
ik heb ervoor gekozen omdat ik slecht slaap, snurk en soms stop met ademen.
vooral met stress in mijn hoofd.Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025![]()
Ik heb er twee gehad in het ziekenhuis en een thuisquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als je vragen hebt, stel ze dan vooral![]()
![]()
Dat hangt er een beetje van af waarvoor ze juist een slaaponderzoek doen. Meestal als het thuis is, is het voor snurken, slaapapneu en andere ademgerelateerde stoornissen. Je komt dan ergens in de namiddag naar het ziekenhuis en dan brengen ze sensoren aan op je borst en je buik (om te meten hoe en hoe regelmatig je ademhaalt), je krijgt ook een saturatiemeter aan je vinger en dan een neussensor, maar die laatste twee krijg je gewoon mee en dan leggen ze je uit hoe je dat aan het registratierecorderding koppelt, dat zit meestal op de borstband. Verder doe je alles normaal, de volgende morgen koppel je die dingen af en breng je alles binnen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe gaat het in zijn werk als je thuis een slaaponderzoek hebt?
Soms wordt er ook slaaponderzoek thuis gedaan met een soort van geavanceerde fitbit, en tegenwoordig willen ze ook onderzoek doen via geavanceerde matrassen met sensoren in. Maar dat is nog echt in testfase.![]()
Goed uitgelegd Marie-Alice! Ik moest alleen alles in het ziekenhuis laten afkoppelen, mocht alleen thuis de neussensor uitdoen.
Hierbij de foto's van mijzelf bij jouw verhaal
Heel charmant haha
Dit was bij het slaaponderzoek thuis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit was in het ziekenhuis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar had ik dus ook allerlei electroden op mn hoofd vastgeplakt. En daar zat ik ook vast aan een computer 's nachts, dus ik moest op een wc-stoel die naast mn bed stond plassen. Kon niet vrij rondlopen toen.
[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 24-06-2016 07:01:44 ]![]()
Ik heb ritmisch bewegingsstoornis (RBS of in het engels RMD)
De hele nacht door doe ik in mijn diepe slaap dit:
Wat erg vaak voorkomt in de nacht.
Ik kan er niet goed door slapen omdat het je uit je diepe slaap houdt en je dan steeds weer moe wakker wordt omdat je de hele nacht hebt lopen bewegen.
Het is vrij zeldzaam dus daar heb ik ook nog eens pech mee.
Ook is een nadeel dat als je naast iemand slaapt, diegene geen oog dichtdoet door het geluid dat het maakt (gekraak van bed, geritsel van lakens en kussen) Als je met zijn 2en op een matras ligt dan beweegt het hele matras door mij.
Twiddel![]()
quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:40 schreef Sylvana het volgende:
Goed uitgelegd Marie-Alice! Ik moest alleen alles in het ziekenhuis laten afkoppelen, mocht alleen thuis de neussensor uitdoen.
Hierbij de foto's van mijzelf bij jouw verhaal
Heel charmant haha
Dit was bij het slaaponderzoek thuis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit was in het ziekenhuis:Denk dat het een beetje van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangt allemaal. Die elektroden zijn idd heel erg beperkend. Bij een 24u eeg zitten er veel meer elektroden aan je hoofd, maar meestal is de 'computer' waar die aan verbonden is, wel mobiel, waardoor je gewoon kan rondlopen. Bij een psg is dat echt irritant soms.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar had ik dus ook allerlei electroden op mn hoofd vastgeplakt. En daar zat ik ook vast aan een computer 's nachts, dus ik moest op een wc-stoel die naast mn bed stond plassen. Kon niet vrij rondlopen toen.
Ik had zowel bij 24u eeg als psg natuurlijk weer voor dat ik na een kwartier per ongeluk de helft van de elektroden had losgetrokkenbij de eeg door over die 'staart van draden' te struikelen, bij de psg door mezelf helemaal in al die draden vast te strikken, te panikeren en mja...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedankt voor de info. Zo ben ik geruster.
Bij mijn 24 uurs eeg (2006 dacht ik) keken ze of ik epilepsie heb omdat ik erg afwezig kon zijn.
Dat bleek het niet te zijn.
Mijn haar stond nadien recht van de lijm hihi.
Maar goed, ik probeer jullie op de hoogte te houden.Werewolf
Ahwquote:Op vrijdag 17 juni 2016 07:55 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
In het begin had ik dat zeker dus ik herken jouw gevoel heel goed.
Je moet het proberen heel nuchter te zien. De paniek is niet echt, de hallucinaties zijn niet echt. Het zit allemaal in je hoofd.
Door bang te worden ben je de angst aan het voeden en zal het groter worden. Wees sterker dan deze paniek, ik vertik het om helemaal bang te gaan zitten worden elke avond door iets wat niet echt is!
Je angst is niet reëel, er staat geen kwaad om de hoek. Besef dat, voel dat en weet dat!
Als je dat goed beseft zal je zien dat je het niet de overhand krijgt. Je houdt het onder controle.
Klinkt een beetje zweverig en zo ben ik helemaal niet maar door zo te gaan denken heeft het er voor gezorgd dat ik boven mijn angst sta en elke avond mijn bed instap en niet bang ben om te gaan slapen.
Ik onderga de slaapverlamming, voel de angst maar besef dat het nep is, zeg dat tegen mezelf en wacht tot het over is, daarna kom ik er even uit, ga wat drinken en dan ga ik gewoon weer slapen.![]()
* Taksi zachtjes weer in slaap masseert *I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:37 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik heb er twee gehad in het ziekenhuis en een thuisDank voor je aanbodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als je vragen hebt, stel ze dan vooral.
Op 't moment speelt een eventueel slaaponderzoek geen rol, daar ik op 't moment eventjes belangrijkere prioriteiten heb aan te pakken dan mijn slapeloosheid.
En ik heb altijd die pillen nog voor 't geval het echt even niet meer te doen is.
Ding is ook dat ik niet weet hoe ik slaap, maar ik heb eigenlijk nooit zeg maar rare slaaptendensen als feedback gekregen. Als 't goed is, snurk ik in elk geval niet (of in elk geval niet meer), maar zeker weten doe ik dit niet 100%.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:33 schreef sararaats het volgende:
[..]
15 juli moet ik naar het ziekenhuis en 16 juli kom ik naar huis.
hopelijk is het net zo als een 24 uurs EEG. dan droom je pas raar.
ik heb ervoor gekozen omdat ik slecht slaap, snurk en soms stop met ademen.
vooral met stress in mijn hoofd.Dit inderdaad!quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:55 schreef jogy het volgende:
Niets 'fysieks' of symptomatisch wat mij mankeert maar ik hou gewoon van de nachtelijke uurtjes wat me langzaam maar zeker sloopt door slaap gebrek, helaas vind ik die wazige gemoedstoestand ook wel lekker eigenlijk.
Ik blijf de nacht toch ergens wel wat gaafs vinden hebben. M'n slapeloosheid lijkt weer veranderd te zijn sinds zeg maar april.
Ik lijk wel iets teruggekregen te hebben van m'n oude ritme, maar het is nogal instabiel dus.
Dat van een paar weken terug was toch wel heel bizar, ook nooit eerder gehad (dag/nacht-cycli van rond de 40u, ongeveer 30 a 35u wakker en daarna 5 tot max 7 uur slapen. Was op een gegeven moment ook helemaal kwijt welke dag het nou was), maar op een gegeven moment weer een wat normaler ritme van kunnen maken (weet ondertussen wel zo'n beetje hoe ik dit bij mezelf het beste kan bereiken).
Nu weer terug naar tijden van ergens in de loop van de nacht gaan slapen (vaak begint het dan wel al licht te worden) en ca 6 uur later weer op, en gezien hoe het het afgelopen jaar gegaan is, is dit voor mijn doen nog best wel optimaal.
![]()
Ik heb een tijdje (was toen kind) mezelf gewekt elke keer wanneer ik merkte dat ik aan het dromen was. Maar omdat dit niet zo best was voor mijn slaapritme, op een gegeven moment mee gestopt en nu beleef ik de dromen op een meer traditionele manierquote:Op donderdag 23 juni 2016 15:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Lucide helaas niet. (Ooit eens 1 keer dat ik besefte dat ik droomde: bam wakker.).
Dit is exact hoe ik er naar kijk!quote:Ik heb nooit nachtmerries in ieder geval. Wel dat ik soms eng droom, maar dat noem ik geen nachtmerrie en zie ik ook niet zo. Gewone hevige dromen ook niet echt volgens mij.
Voor mij is een droom pas een nachtmerrie wanneer ik zeg maar badend in mijn angstzweet wakker wordt en ervan overtuigd ben dat er iets heel heel ergs gaat gebeuren oid (zowat nooit dus).![]()
Hoi. Ik schrik wel eens wakker, compleet buiten adem. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik wegdommelde en mijn ademhaling eigenlijk voelde stokken (met hetzelfde gevolgd uiteraard)
Dit is eigenlijk alleen zo na.. gebruik van alcohol en cannabis, normaliter geen last van. Ben overdag ook gewoon fit. Toch bezoekje dokter doen?
Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Slaapapneu kan verergert worden door alcohol idd. Dus je zou een bezoekje kunnen brengen (of niet meer zoveel alcohol drinkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoi. Ik schrik wel eens wakker, compleet buiten adem. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik wegdommelde en mijn ademhaling eigenlijk voelde stokken (met hetzelfde gevolgd uiteraard)
Dit is eigenlijk alleen zo na.. gebruik van alcohol en cannabis, normaliter geen last van. Ben overdag ook gewoon fit. Toch bezoekje dokter doen?
Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.)
![]()
Ik slaap laat en ik word ook vroeg wakker zo lang ik al weet echt vervelend
Gister had ik zo lekker geslapen door die storm en nu van 1 tot 6 maar (dit is gemiddeld)maar wel vervelend![]()
![]()
Ja dat dus. Dat je ontzettend bang wakker wordt, niet meer durft te gaan slapen. Dat heb ik niet bij die enge dromen. Ik herinner de droom, draai me om en slaap weer verder.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje (was toen kind) mezelf gewekt elke keer wanneer ik merkte dat ik aan het dromen was. Maar omdat dit niet zo best was voor mijn slaapritme, op een gegeven moment mee gestopt en nu beleef ik de dromen op een meer traditionele manier.
[..]
Dit is exact hoe ik er naar kijk!
Voor mij is een droom pas een nachtmerrie wanneer ik zeg maar badend in mijn angstzweet wakker wordt en ervan overtuigd ben dat er iets heel heel ergs gaat gebeuren oid (zowat nooit dus).
Enge dingen waar ik over droom zijn voornamelijk weerwolven, daar ben ik bang voor (ja angsten zijn onlogisch!). Overigens niet allesverslindend bang, durf gerust met volle maan 's avonds alleen over straat. Maar meer bang dat ze ooit echt gaan bestaan.![]()
Maar ik heb vrijwel nooit enge dromen, een weerwolfdroom is ook alweer een hele tijd geleden.![]()
heb ik ook wel eens. daarom ga ik dat slaaponderzoek laten doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.
ik ben 's nachts een zweetpateeke maar niet meer zo erg als een tijdje geleden. nu staat het raam open en slaap ik onder mijn overtrek.Werewolf
Hier ook. Maar bij ons is het raam altijd open, ook 's winters (dan slaap ik het lekkerst). Eigenlijk wil ik dat warm/koudding van dat bekende merk. Die ovaal zegmaar. Dan is de slaapkamer iig lekker koud.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ben 's nachts een zweetpateeke maar niet meer zo erg als een tijdje geleden. nu staat het raam open en slaap ik onder mijn overtrek.![]()
Ik weet niet of ik ze bijna nooit heb (enge dromen), maar ze komen in golven, denk vooral als ik veel stress heb (langere tijd ook).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ja dat dus. Dat je ontzettend bang wakker wordt, niet meer durft te gaan slapen. Dat heb ik niet bij die enge dromen. Ik herinner de droom, draai me om en slaap weer verder.
Enge dingen waar ik over droom zijn voornamelijk weerwolven, daar ben ik bang voor (ja angsten zijn onlogisch!). Overigens niet allesverslindend bang, durf gerust met volle maan 's avonds alleen over straat. Maar meer bang dat ze ooit echt gaan bestaan.![]()
Maar ik heb vrijwel nooit enge dromen, een weerwolfdroom is ook alweer een hele tijd geleden.![]()
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.Puntjes.![]()
Geen koffie meer na 20:00 's avonds, of iets anders waar suiker in zit. Lezen voor het slapengaan. Niet meer op je mobiel kijken in bed. Tv uit uur voor het slapengaan. Alvast op de bank liggen vlak voor je naar bed moet, misschien word je daar moe van? Geen seks voor het slapengaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.Wandeling maken voor het slapengaan?
![]()
Waaruit maak je op dat dat de reden is dat je slecht slaapt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.![]()
Ik slaap s'nachts hoogstens een uur of 4 met als gevolg dat ik overdag altijd doodmoe ben, soms even een middagdutje moet doen om een beetje te kunnen functioneren.![]()
Weet je vetgedrukte zeker?quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Geen koffie meer na 20:00 's avonds, of iets anders waar suiker in zit. Lezen voor het slapengaan. Niet meer op je mobiel kijken in bed. Tv uit uur voor het slapengaan. Alvast op de bank liggen vlak voor je naar bed moet, misschien word je daar moe van? Geen seks voor het slapengaan.Wandeling maken voor het slapengaan?
Van kroelen kan ik al aardig loom worden
Maar wat die adrenaline betreft (ff lokquote doen)Hoe lang heb je dit probleem al? Je hele leven al? Of sinds kort?quote:Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.
Bedoel je adrenaline als in "gespannen voelen" of als in "je adrenaline-productie is te hoog (of andere medische oorzaak"?
ego: Ik heb gewoon warempel de 8 uur aangetikt afgelopen nacht!
Wel 2 delen (was tussendoor even wakker), maar man, ekt unglauplig!![]()
![]()
![]()
Seks voor het slapengaan wordt eigenlijk wel aangeraden. Komt behoorlijk veel oxytocine en endorfine bij vrij, die wel slaapbevorderend werken. Bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Maar dan moet je natuurlijk niet de meest extreme sm gaan doen of in de chandelier gaan hangen...quote:Op maandag 4 juli 2016 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet je vetgedrukte zeker?
Van kroelen kan ik al aardig loom worden
Maar wat die adrenaline betreft (ff lokquote doen)
[..]
Hoe lang heb je dit probleem al? Je hele leven al? Of sinds kort?
Bedoel je adrenaline als in "gespannen voelen" of als in "je adrenaline-productie is te hoog (of andere medische oorzaak"?
ego: Ik heb gewoon warempel de 8 uur aangetikt afgelopen nacht!
Wel 2 delen (was tussendoor even wakker), maar man, ekt unglauplig!![]()
Hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt!![]()
Val je niet in slaap? Word je vroeg wakker? Slaap je niet aan een stuk door? Snurk je?quote:Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef 0906 het volgende:
Ik slaap s'nachts hoogstens een uur of 4 met als gevolg dat ik overdag altijd doodmoe ben, soms even een middagdutje moet doen om een beetje te kunnen functioneren.
Heb je er heel veel last van, of helt dat middagdutje afdoende?![]()
Oxytocine en endorfine!quote:Op maandag 4 juli 2016 23:23 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Seks voor het slapengaan wordt eigenlijk wel aangeraden. Komt behoorlijk veel oxytocine en endorfine bij vrij, die wel slaapbevorderend werken. Bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Maar dan moet je natuurlijk niet de meest extreme sm gaan doen of in de chandelier gaan hangen...
Hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt!
Krijg ik volgens mij al bij het knuffelen (de endorfine weet ik hier niet zeker).
Ja, ik hoop het ook.
Maar als het echt niet meer lukt, heb ik altijd nog pilletjes voor(lang verhaal
)
![]()
Slechte nacht gehad. Vriendin heeft mini-bed dus de halve nacht op mn rug moeten liggen slapen, drie keer verlamd en wakker worden.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: