Bij mijn vader zijn ze nog bezig met onderzoeken, bij mijn oudste broer komt er al een operatie bij aan te pas.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:21 schreef Argo het volgende:
[..]
Succes zal wel spannend zijn, hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, gelukkig geen nare operaties etc. Maar gewoon slapen met wat zendertjes vaak toch?
Ik ga dadelijk kijken of ik nog wat spul heb van vroeger, maar ik ga zondag op vakantie, dus nouja...quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:51 schreef DoubleDip het volgende:
Argo ben je al langs de huisarts geweest? Als het echt heel erg is bestaat er ook medicatie als het moet.
Klinkt zwaar klote man, sterkte daarmee, lijkt me echt vreselijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Ernstige vorm van slaapapneu hier (stop gemiddeld 55 keer per uur met ademen).
Heb een soort masker gehad van de dokter , helpt niet echt.
Op het moment dat ik in slaap val met dat masker op , stop ik met ademen en valt m'n bek open , waardoor ik een boel lucht naar binnen krijg , wat m'n hart niet zo tof vindt.
Ik zit dan rechtop in bed met hartkloppingen , probeer ik het daarn anog een keer , zelfde resultaat alleen doet m'n borst een partij pijn
Morgen maar weer de dokter bellen
Wauwquote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Op het moment dat ik in slaap val met dat masker op , stop ik met ademen en valt m'n bek open , waardoor ik een boel lucht naar binnen krijg , wat m'n hart niet zo tof vindt.
Ik zit dan rechtop in bed met hartkloppingen , probeer ik het daarn anog een keer , zelfde resultaat alleen doet m'n borst een partij pijn
Hoe kom je daar achter? Voordat je zo'n onderzoek krijgt.. Wat waren je klachten?quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Extreme vermoeidheid. Is ook nog eens gevaarlijk op de lange termijn aangezien je nooit volledig in je REM slaap terecht komt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je daar achter? Voordat je zo'n onderzoek krijgt.. Wat waren je klachten?
M'n vriendin merkte dat 's nachts zo nu en dan stopte met ademen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:14 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je daar achter? Voordat je zo'n onderzoek krijgt.. Wat waren je klachten?
Een CPAP? Je hebt ook maskers die over je neus en mond kunnen. Maar het is wel wennen om ermee te slapen. Misschien inderdaad weer terug voor andere opties? Heeft de KNO ook een onderzoek gedaan waar de obstructie zit? Soms kan een operatie ook nog goed helpen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:56 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb dat masker voor over de mond en neus. Dat werkt prima in tegenstelling tot dat neusmasker .quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Een CPAP? Je hebt ook maskers die over je neus en mond kunnen. Maar het is wel wennen om ermee te slapen. Misschien inderdaad weer terug voor andere opties? Heeft de KNO ook een onderzoek gedaan waar de obstructie zit? Soms kan een operatie ook nog goed helpen.
Nope, geeft geen 100% garantie. Ik had mijn keelamandelen nog en dat verwijderen heeft een heel stuk geholpen. Ik gebruik nu al een paar jaar alleen nog een MRA en geen CPAP meer. Ik had 25 stops per uur en na twee obstructie onderzoeken kwam de arts met deze suggestie. Nu heb ik er nog maar 1 à 2 per uur en dat is gewoon normaal. Ik merk wel dat zonder die MRA ik slechter slaap en mijn vriendin hoort dat wel gesnurk en stops.quote:Op donderdag 16 juni 2016 22:41 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb dat masker voor over de mond en neus. Dat werkt prima in tegenstelling tot dat neusmasker .
Het werkt totdat ik in slaap val
Morgen ff bellen , voor een na uitje ziekenhuis. Ze zullen moeten onderzoeken waar het 'fout' gaat.
Als dat niet helpt , dan kan altijd nog die operatie.
Maar buiten dat het een zware operatie is , geeft die operatie ook geen 100% kans op genezing
Bedankt voor de tips. Ik slaap altijd op mijn zij. Maar had jij in het begin ook angst om weer te slapen dat speelt bij mij heel erg mede ook omdat ik natuurlijk alleen ben in een groot huisquote:Op donderdag 16 juni 2016 23:48 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Argo, ik heb heb ook last van slaapverlammingen en wat bij mij goed werkt, is om niet in slaap te vallen op mijn rug.
Je weet natuurlijk nooit wat je doet als je slaapt maar als ik op mijn rug slaap weet ik bijna zeker dat ik er een krijg.
Besef ook goed dat het allemaal nep is, het speelt zich allemaal af in je hoofd.
Het is niet echt. Het is eng maar er gebeurd niets met je. Het helpt mij om tijdens het hallucineren te denken: het is niet echt, het is niet echt.
Klinkt kinderachtig maar het leidt af van de paniek die je voelt opkomen.
Ik kijk geen tv in bed, of een druk programma vlak voor ik naar bed ga.
Gamen ook niet, zijn voor mij allemaal triggers die een slaapverlamming uit kunnen lokken.
Het klopt wat je voorganger zegt. Als ik op mijn rug lig voel ik het soms aankomen maar ik kan het net op tijd aanvoelen en draai ik me om.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Ik slaap altijd op mijn zij. Maar had jij in het begin ook angst om weer te slapen dat speelt bij mij heel erg mede ook omdat ik natuurlijk alleen ben in een groot huis
Ik zie niet in wat geloof met angst in donker heeft te maken. Ja ik ben gelovig, maar staat los van deze aanvallen die mij angstig maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 00:06 schreef Bugfixed het volgende:
[..]
Het klopt wat je voorganger zegt. Als ik op mijn rug lig voel ik het soms aankomen maar ik kan het net op tijd aanvoelen en draai ik me om.
En hoezo ben je bang in het donker? Je bent zeker gelovig?
In het begin had ik dat zeker dus ik herken jouw gevoel heel goed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips. Ik slaap altijd op mijn zij. Maar had jij in het begin ook angst om weer te slapen dat speelt bij mij heel erg mede ook omdat ik natuurlijk alleen ben in een groot huis
Ja hoor. Alle spanning voor niks. Ik ben GESLAAGD! Nu lekker vakantie met hopelijk goede nachtrust!quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:44 schreef Argo het volgende:
[..]
Jazeker dat is spanning etc, ik ben net wakker maar heb niet echt vast geslapen, maar ik hoop dat je geslaagd bent laat het ons weten!
Gefeliciteerd en slaap lekker straks.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:15 schreef Wenteleef het volgende:
[..]
Ja hoor. Alle spanning voor niks. Ik ben GESLAAGD! Nu lekker vakantie met hopelijk goede nachtrust!
quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:04 schreef Argo het volgende:
[ afbeelding ]
Hallo,
In dit topic zou ik het graag willen hebben over slaapstoornissen
Slapeloosheid:Je vergeet bij deze optie "of gewoonweg niet lang genoeg kunnen slapen", nou net waar ik al sinds ruim een jaartje last van heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, tvp
Gefeliciteerd! Kun je nu weer rustig slapenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 11:15 schreef Wenteleef het volgende:
[..]
Ja hoor. Alle spanning voor niks. Ik ben GESLAAGD! Nu lekker vakantie met hopelijk goede nachtrust!
Weet je hier de oorzaak ook van dat je niet lang genoeg kunt slapen? Wat heeft het een jaar geleden getriggerd?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 02:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet bij deze optie "of gewoonweg niet lang genoeg kunnen slapen", nou net waar ik al sinds ruim een jaartje last van heb.
Anyway, tvp
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |