abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163247916
Hoe gaat het in zijn werk als je thuis een slaaponderzoek hebt?
pi_163248334
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe gaat het in zijn werk als je thuis een slaaponderzoek hebt?
Dat hangt er een beetje van af waarvoor ze juist een slaaponderzoek doen. Meestal als het thuis is, is het voor snurken, slaapapneu en andere ademgerelateerde stoornissen. Je komt dan ergens in de namiddag naar het ziekenhuis en dan brengen ze sensoren aan op je borst en je buik (om te meten hoe en hoe regelmatig je ademhaalt), je krijgt ook een saturatiemeter aan je vinger en dan een neussensor, maar die laatste twee krijg je gewoon mee en dan leggen ze je uit hoe je dat aan het registratierecorderding koppelt, dat zit meestal op de borstband. Verder doe je alles normaal, de volgende morgen koppel je die dingen af en breng je alles binnen.

Soms wordt er ook slaaponderzoek thuis gedaan met een soort van geavanceerde fitbit, en tegenwoordig willen ze ook onderzoek doen via geavanceerde matrassen met sensoren in. Maar dat is nog echt in testfase.
pi_163248564
Goed uitgelegd Marie-Alice! Ik moest alleen alles in het ziekenhuis laten afkoppelen, mocht alleen thuis de neussensor uitdoen.

Hierbij de foto's van mijzelf bij jouw verhaal ;)
Heel charmant haha :D

Dit was bij het slaaponderzoek thuis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit was in het ziekenhuis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar had ik dus ook allerlei electroden op mn hoofd vastgeplakt. En daar zat ik ook vast aan een computer 's nachts, dus ik moest op een wc-stoel die naast mn bed stond plassen. Kon niet vrij rondlopen toen.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 24-06-2016 07:01:44 ]
pi_163248873
Ik heb ritmisch bewegingsstoornis (RBS of in het engels RMD)
De hele nacht door doe ik in mijn diepe slaap dit:
Wat erg vaak voorkomt in de nacht.

Ik kan er niet goed door slapen omdat het je uit je diepe slaap houdt en je dan steeds weer moe wakker wordt omdat je de hele nacht hebt lopen bewegen.
Het is vrij zeldzaam dus daar heb ik ook nog eens pech mee.

Ook is een nadeel dat als je naast iemand slaapt, diegene geen oog dichtdoet door het geluid dat het maakt (gekraak van bed, geritsel van lakens en kussen) Als je met zijn 2en op een matras ligt dan beweegt het hele matras door mij :') .
Twiddel
pi_163249296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:40 schreef Sylvana het volgende:
Goed uitgelegd Marie-Alice! Ik moest alleen alles in het ziekenhuis laten afkoppelen, mocht alleen thuis de neussensor uitdoen.

Hierbij de foto's van mijzelf bij jouw verhaal ;)
Heel charmant haha :D

Dit was bij het slaaponderzoek thuis:
SPOILER
En dit was in het ziekenhuis:
SPOILER
Daar had ik dus ook allerlei electroden op mn hoofd vastgeplakt. En daar zat ik ook vast aan een computer 's nachts, dus ik moest op een wc-stoel die naast mn bed stond plassen. Kon niet vrij rondlopen toen.
Denk dat het een beetje van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangt allemaal. Die elektroden zijn idd heel erg beperkend. Bij een 24u eeg zitten er veel meer elektroden aan je hoofd, maar meestal is de 'computer' waar die aan verbonden is, wel mobiel, waardoor je gewoon kan rondlopen. Bij een psg is dat echt irritant soms.

Ik had zowel bij 24u eeg als psg natuurlijk weer voor dat ik na een kwartier per ongeluk de helft van de elektroden had losgetrokken :') bij de eeg door over die 'staart van draden' te struikelen, bij de psg door mezelf helemaal in al die draden vast te strikken, te panikeren en mja...

SPOILER
pi_163252237
Bedankt voor de info. Zo ben ik geruster.

Bij mijn 24 uurs eeg (2006 dacht ik) keken ze of ik epilepsie heb omdat ik erg afwezig kon zijn.

Dat bleek het niet te zijn.

Mijn haar stond nadien recht van de lijm hihi.

Maar goed, ik probeer jullie op de hoogte te houden.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_163253637
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 07:55 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

[..]

In het begin had ik dat zeker dus ik herken jouw gevoel heel goed.

Je moet het proberen heel nuchter te zien. De paniek is niet echt, de hallucinaties zijn niet echt. Het zit allemaal in je hoofd.
Door bang te worden ben je de angst aan het voeden en zal het groter worden. Wees sterker dan deze paniek, ik vertik het om helemaal bang te gaan zitten worden elke avond door iets wat niet echt is!

Je angst is niet reëel, er staat geen kwaad om de hoek. Besef dat, voel dat en weet dat!
Als je dat goed beseft zal je zien dat je het niet de overhand krijgt. Je houdt het onder controle.

Klinkt een beetje zweverig en zo ben ik helemaal niet maar door zo te gaan denken heeft het er voor gezorgd dat ik boven mijn angst sta en elke avond mijn bed instap en niet bang ben om te gaan slapen.

Ik onderga de slaapverlamming, voel de angst maar besef dat het nep is, zeg dat tegen mezelf en wacht tot het over is, daarna kom ik er even uit, ga wat drinken en dan ga ik gewoon weer slapen.
Ahw ;(

* Taksi zachtjes weer in slaap masseert *
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_163256442
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 19:37 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Ik heb er twee gehad in het ziekenhuis en een thuis
SPOILER
Dus als je vragen hebt, stel ze dan vooral :)
Dank voor je aanbod :).

Op 't moment speelt een eventueel slaaponderzoek geen rol, daar ik op 't moment eventjes belangrijkere prioriteiten heb aan te pakken dan mijn slapeloosheid.

En ik heb altijd die pillen nog voor 't geval het echt even niet meer te doen is :P.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 17:33 schreef sararaats het volgende:

[..]

15 juli moet ik naar het ziekenhuis en 16 juli kom ik naar huis.

hopelijk is het net zo als een 24 uurs EEG. dan droom je pas raar.

ik heb ervoor gekozen omdat ik slecht slaap, snurk en soms stop met ademen.

vooral met stress in mijn hoofd.
Ding is ook dat ik niet weet hoe ik slaap, maar ik heb eigenlijk nooit zeg maar rare slaaptendensen als feedback gekregen. Als 't goed is, snurk ik in elk geval niet (of in elk geval niet meer), maar zeker weten doe ik dit niet 100%.
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:55 schreef jogy het volgende:
Niets 'fysieks' of symptomatisch wat mij mankeert maar ik hou gewoon van de nachtelijke uurtjes wat me langzaam maar zeker sloopt door slaap gebrek, helaas vind ik die wazige gemoedstoestand ook wel lekker eigenlijk.
Dit inderdaad! _O_

Ik blijf de nacht toch ergens wel wat gaafs vinden hebben. M'n slapeloosheid lijkt weer veranderd te zijn sinds zeg maar april.

Ik lijk wel iets teruggekregen te hebben van m'n oude ritme, maar het is nogal instabiel dus.

Dat van een paar weken terug was toch wel heel bizar, ook nooit eerder gehad (dag/nacht-cycli van rond de 40u, ongeveer 30 a 35u wakker en daarna 5 tot max 7 uur slapen. Was op een gegeven moment ook helemaal kwijt welke dag het nou was), maar op een gegeven moment weer een wat normaler ritme van kunnen maken (weet ondertussen wel zo'n beetje hoe ik dit bij mezelf het beste kan bereiken).

Nu weer terug naar tijden van ergens in de loop van de nacht gaan slapen (vaak begint het dan wel al licht te worden) en ca 6 uur later weer op, en gezien hoe het het afgelopen jaar gegaan is, is dit voor mijn doen nog best wel optimaal :).
pi_163256471
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 15:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Lucide helaas niet. (Ooit eens 1 keer dat ik besefte dat ik droomde: bam wakker.)
Ik heb een tijdje (was toen kind) mezelf gewekt elke keer wanneer ik merkte dat ik aan het dromen was. Maar omdat dit niet zo best was voor mijn slaapritme, op een gegeven moment mee gestopt en nu beleef ik de dromen op een meer traditionele manier :).
quote:
Ik heb nooit nachtmerries in ieder geval. Wel dat ik soms eng droom, maar dat noem ik geen nachtmerrie en zie ik ook niet zo. Gewone hevige dromen ook niet echt volgens mij.
Dit is exact hoe ik er naar kijk! _O_

Voor mij is een droom pas een nachtmerrie wanneer ik zeg maar badend in mijn angstzweet wakker wordt en ervan overtuigd ben dat er iets heel heel ergs gaat gebeuren oid (zowat nooit dus).
  Forum Admin vrijdag 24 juni 2016 @ 05:48:50 #85
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163258093
Hoi. Ik schrik wel eens wakker, compleet buiten adem. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik wegdommelde en mijn ademhaling eigenlijk voelde stokken (met hetzelfde gevolgd uiteraard)

Dit is eigenlijk alleen zo na.. gebruik van alcohol en cannabis, normaliter geen last van. Ben overdag ook gewoon fit. Toch bezoekje dokter doen?

Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163258424
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 05:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoi. Ik schrik wel eens wakker, compleet buiten adem. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik wegdommelde en mijn ademhaling eigenlijk voelde stokken (met hetzelfde gevolgd uiteraard)

Dit is eigenlijk alleen zo na.. gebruik van alcohol en cannabis, normaliter geen last van. Ben overdag ook gewoon fit. Toch bezoekje dokter doen?

Slaapapneu kan verergert worden door alcohol idd. Dus je zou een bezoekje kunnen brengen (of niet meer zoveel alcohol drinken ;) )
pi_163258491
Ik slaap laat en ik word ook vroeg wakker zo lang ik al weet echt vervelend ;(
Gister had ik zo lekker geslapen door die storm en nu van 1 tot 6 maar (dit is gemiddeld)maar wel vervelend :(
pi_163261992
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje (was toen kind) mezelf gewekt elke keer wanneer ik merkte dat ik aan het dromen was. Maar omdat dit niet zo best was voor mijn slaapritme, op een gegeven moment mee gestopt en nu beleef ik de dromen op een meer traditionele manier :).

[..]

Dit is exact hoe ik er naar kijk! _O_

Voor mij is een droom pas een nachtmerrie wanneer ik zeg maar badend in mijn angstzweet wakker wordt en ervan overtuigd ben dat er iets heel heel ergs gaat gebeuren oid (zowat nooit dus).
Ja dat dus. Dat je ontzettend bang wakker wordt, niet meer durft te gaan slapen. Dat heb ik niet bij die enge dromen. Ik herinner de droom, draai me om en slaap weer verder.

Enge dingen waar ik over droom zijn voornamelijk weerwolven, daar ben ik bang voor (ja angsten zijn onlogisch!). Overigens niet allesverslindend bang, durf gerust met volle maan 's avonds alleen over straat. Maar meer bang dat ze ooit echt gaan bestaan. :')
Maar ik heb vrijwel nooit enge dromen, een weerwolfdroom is ook alweer een hele tijd geleden.
pi_163262208
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 05:48 schreef Straatcommando. het volgende:

heb ik ook wel eens. daarom ga ik dat slaaponderzoek laten doen.

ik ben 's nachts een zweetpateeke maar niet meer zo erg als een tijdje geleden. nu staat het raam open en slaap ik onder mijn overtrek.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_163267702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:43 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben 's nachts een zweetpateeke maar niet meer zo erg als een tijdje geleden. nu staat het raam open en slaap ik onder mijn overtrek.
Hier ook. Maar bij ons is het raam altijd open, ook 's winters (dan slaap ik het lekkerst). Eigenlijk wil ik dat warm/koudding van dat bekende merk. Die ovaal zegmaar. Dan is de slaapkamer iig lekker koud.
pi_163283045
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ja dat dus. Dat je ontzettend bang wakker wordt, niet meer durft te gaan slapen. Dat heb ik niet bij die enge dromen. Ik herinner de droom, draai me om en slaap weer verder.

Enge dingen waar ik over droom zijn voornamelijk weerwolven, daar ben ik bang voor (ja angsten zijn onlogisch!). Overigens niet allesverslindend bang, durf gerust met volle maan 's avonds alleen over straat. Maar meer bang dat ze ooit echt gaan bestaan. :')
Maar ik heb vrijwel nooit enge dromen, een weerwolfdroom is ook alweer een hele tijd geleden.
Ik weet niet of ik ze bijna nooit heb (enge dromen), maar ze komen in golven, denk vooral als ik veel stress heb (langere tijd ook).
pi_163404890
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.
Puntjes.
pi_163407346
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.
Geen koffie meer na 20:00 's avonds, of iets anders waar suiker in zit. Lezen voor het slapengaan. Niet meer op je mobiel kijken in bed. Tv uit uur voor het slapengaan. Alvast op de bank liggen vlak voor je naar bed moet, misschien word je daar moe van? Geen seks voor het slapengaan. :P Wandeling maken voor het slapengaan?
pi_163408091
quote:
Waaruit maak je op dat dat de reden is dat je slecht slaapt?
pi_163507158
Ik slaap s'nachts hoogstens een uur of 4 met als gevolg dat ik overdag altijd doodmoe ben, soms even een middagdutje moet doen om een beetje te kunnen functioneren.
pi_163524587
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 10:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Geen koffie meer na 20:00 's avonds, of iets anders waar suiker in zit. Lezen voor het slapengaan. Niet meer op je mobiel kijken in bed. Tv uit uur voor het slapengaan. Alvast op de bank liggen vlak voor je naar bed moet, misschien word je daar moe van? Geen seks voor het slapengaan. :P Wandeling maken voor het slapengaan?
Weet je vetgedrukte zeker?
Van kroelen kan ik al aardig loom worden _O-

Maar wat die adrenaline betreft (ff lokquote doen)
quote:
Hoe lang heb je dit probleem al? Je hele leven al? Of sinds kort?
Bedoel je adrenaline als in "gespannen voelen" of als in "je adrenaline-productie is te hoog (of andere medische oorzaak"?

ego: Ik heb gewoon warempel de 8 uur aangetikt afgelopen nacht! _O_
Wel 2 delen (was tussendoor even wakker), maar man, ekt unglauplig! _O_ :D
pi_163524978
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Weet je vetgedrukte zeker?
Van kroelen kan ik al aardig loom worden _O-

Maar wat die adrenaline betreft (ff lokquote doen)

[..]

Hoe lang heb je dit probleem al? Je hele leven al? Of sinds kort?
Bedoel je adrenaline als in "gespannen voelen" of als in "je adrenaline-productie is te hoog (of andere medische oorzaak"?

ego: Ik heb gewoon warempel de 8 uur aangetikt afgelopen nacht! _O_
Wel 2 delen (was tussendoor even wakker), maar man, ekt unglauplig! _O_ :D
Seks voor het slapengaan wordt eigenlijk wel aangeraden. Komt behoorlijk veel oxytocine en endorfine bij vrij, die wel slaapbevorderend werken. Bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Maar dan moet je natuurlijk niet de meest extreme sm gaan doen of in de chandelier gaan hangen...

Hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt!
pi_163525018
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef 0906 het volgende:
Ik slaap s'nachts hoogstens een uur of 4 met als gevolg dat ik overdag altijd doodmoe ben, soms even een middagdutje moet doen om een beetje te kunnen functioneren.
Val je niet in slaap? Word je vroeg wakker? Slaap je niet aan een stuk door? Snurk je?

Heb je er heel veel last van, of helt dat middagdutje afdoende?
pi_163525025
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 23:23 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Seks voor het slapengaan wordt eigenlijk wel aangeraden. Komt behoorlijk veel oxytocine en endorfine bij vrij, die wel slaapbevorderend werken. Bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Maar dan moet je natuurlijk niet de meest extreme sm gaan doen of in de chandelier gaan hangen...

Hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt!
Oxytocine en endorfine! _O_
Krijg ik volgens mij al bij het knuffelen (de endorfine weet ik hier niet zeker).

Ja, ik hoop het ook :P.

Maar als het echt niet meer lukt, heb ik altijd nog pilletjes voor :P (lang verhaal _O-)
pi_163536720
Slechte nacht gehad. Vriendin heeft mini-bed dus de halve nacht op mn rug moeten liggen slapen, drie keer verlamd en wakker worden. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')