Hier heb ik erg veel over nagedacht en heel erg veel met anderen over gesproken en zo'n beetje alles is wel meermalen onder het licht gehouden. Ik heb gepuzzeld en gemalen, gelezen, alles wat in me op kwam. Ik heb gewoon geen (duidelijke) oorzaak kunnen vinden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 10:30 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Weet je hier de oorzaak ook van dat je niet lang genoeg kunt slapen? Wat heeft het een jaar geleden getriggerd?
Helaas kan ik het niet veranderen we kunnen in feedback vragen of wachten tot een deel 2. Maar goed het is natuurlijk heel generaliserend opgezet omdat nouja je wil topics niet te lang maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 02:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet bij deze optie "of gewoonweg niet lang genoeg kunnen slapen", nou net waar ik al sinds ruim een jaartje last van heb.
Anyway, tvp
Heb m erbij gezetquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:35 schreef Argo het volgende:
[..]
Helaas kan ik het niet veranderen we kunnen in feedback vragen of wachten tot een deel 2. Maar goed het is natuurlijk heel generaliserend opgezet omdat nouja je wil topics niet te lang maken.
Morgen ben ik op vakantie overigens dus hoop dat slapen daar gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik die vier uur niet haal, ben ik wel echt een wrak en moet ik echt 'slaap inhalen', en snel, want als ik dat dan de volgende nacht niet doe, evolueer ik om een of andere reden naar letterlijk niet meer in slaap vallen. Langste wakker was 70 uur aan een stuk en toen heeft de huisarts me gewoon meteen naar spoed gedaan omdat hij dacht dat ik psychotisch ging worden.
Maar dat is dus echt uitzondering. Meestal haal ik mijn vier uur en huppel ik wakker door het leven.
Voor de OP, er is ook een REM-slaapgedragsstoornis. Normaal heb je tijdens je remslaaap heel erg levendige en emotionele dromen, maar doordat behalve je ogen en je vingertippen en tenen je lichaam verder verlamd is, ga je die dromen niet uitvoeren. Bij REM-slaapgedragsstoornis is die verlamming van het lichaam er niet en ga je wat je droomt dus ook echt uitvoeren. Let wel, meestal zijn de ogen nog altijd dicht, gaat het om slaan, schoppen, praten, vloeken,... en niet om rondwandelen met open ogen zoals je bij slaapwandelen ziet!
Slaapwandelen/somnambulisme is iets wat plaatsvindt in de nonremslaap, die mensen kan je heel moeilijk wakker maken en ze zullen je nauwelijks kunnen zeggennwat ze droomden. Iemand met een REM-slaapgedragsstoornis (dus ja, in de REMslaap) is snel wakker te maken en kan je meestal in geuren en kleuren vertellen wat ie aan het dromen was en concreet plaatsen wat hij allemaal deed. En ironisch genoeg zijn mensen met die stoornis de volgende dag meestal echt niet moe. De bedpartners van die patiënten daarentegen....
Ik had vanochtend dat ik mijn vriendin wel kon zien, dat ik wanneer ik mn ogen sloot ik droomde en voelde dat ik naar haar toe kroop en het moment dat ik mn ogen open deed was ik geen centimeter bewogen. Dit gebeurde twee keer. Het voelde heel lucide.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 03:21 schreef Argo het volgende:
De slaapverlamming mensen hier ik had zonet wat heel vreemds.
Ik kreeg slaap verlamming denk ik, had controle over mijn ogen en in paniek probeerde ik me te bewegen en ook te praten, maar praten lukte niet en bewegen niet geweldig.
Toen opeens kon ik bewegen dus ik maakte een licht aan, deed het niet volgende kamer ook niet. Dus denk ik, ik ben een het dromen niet? En toen kon ik naar beneden en dacht ik ga door de voordeur stappen wat niet lukte. Daarna liep ik bewust terug naar boven en daarna trof ik mezelf wakker aan in bed verward en alsof de tijd stil stond.
Of het nu slaap verlamming in een lucide droom was of slaap verlamming in een droom ik weet het niet wat gebeurt is. Had ik maar een voice recorder dan kon ik na luisteren maar ik had paniek toen mijn stem niet eruit wilde komen en later kwam die wel maar verlamming hield een beetje aan en toen kwam die droom.
Wel apart dat dit nooit eerder voorgekomen is (niet dat ik weet tenminste) en eigenlijk schijnbaar vanuit het niets is ontstaan en blijkbaar is gebleven.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Werd op dit topic gewezen in het psychisch ziek topic.
Ik heb dus iets raars: Ik word wakker met een soort lichte "paniek", want ik moet "iets" doen. Alleen wat... dát weet ik niet meer zodra ik wakker ben. Het is dan heel vaag in mijn hoofd, maar mijn lichaam lijkt het nog wel te weten. Ik sta namelijk soms - niet altijd - zelfs op om dat "iets" te willen gaan doen. Maar aangezien ik het dan nooit herinner ga ik maar weer terug naar bed.
Heel soms weet ik heel vaag er nog iets van, bijvoorbeeld dat het met mijn vriend te maken heeft. Dat ik iets moet doen voor hij wakker wordt. Maar meer dan dat niet.
Oja wel nog iets: Iedereen weet dat als je droomt het nooit werkelijkheid is, nooit normaal zegmaar. Hetgeen wat ik moet doen als ik op deze manier wakker word is nooit een normaal iets, maar altijd iets raars zoals in een droom kan.
Ik heb dit sinds eind vorig jaar. Niet elke nacht. Het is geen slaapwandelen, geen slaapverlamming, en komt niet door stress.
Wat ik ook sinds een tijdje heb is dat wanneer ik bij mijn ouders slaap, dat ik 's nachts wakker word en de eerste paar seconden zeker weet dat ik thuis ben, tot ik me besef dat dit niet thuis is, maar bij mijn ouders. (En dat is raar wakker worden!) Ik had dit normaal nóóit. Altijd wist ik het wel dat ik ergens anders sliep bij het wakker worden 's nachts.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel apart dat dit nooit eerder voorgekomen is (niet dat ik weet tenminste) en eigenlijk schijnbaar vanuit het niets is ontstaan en blijkbaar is gebleven.
Vroeger nooit gehad inderdaad. Het is ineens ontstaan en sindsdien gebleven.
Hoe was je slapen voor de rest en zijn er verder nog dingen veranderd? (denk aan lengte slapen, dieper of juist minder diep slapen...andere eetgewoonten/ander medicatiegebruik, ander beddengoed).
Ik heb sinds 2009/2010 slaapproblemen. Word veel wakker 's nachts, slaap soms moeilijk in. Ik slaap heel licht, word van veel dingen wakker. Heb veel slaap nodig, minstens 10 uur. Eetgewoonte/medicatie/bed is niet veranderd. Ja alleen boxspring gekocht, maar dat lijkt me niet de oorzaak.
Klinkt een beetje alsof je toch (in elk geval in de dromen) iets van druk of haast ervaart. Is er in het verleden weleens iets anders mafs met je slapen aan de hand geweest? Heb je verder dingen die je onbewust ervaart of dingen waarmee je onbewust bezig bent (dit hoeven geen onbewuste dingen te zijn die je sinds dit aparte slaap-iets hebt, ook als je dit al langer hebt, kan dit interessant wezen).
Ik heb in het verleden slaapverlammingen gehad. Toen rare dingen gezien (kleurige "slingers" bij het lichtknopje bijv of een meisje naast m'n bed). Ik heb geen flauw idee waar ik onbewust mee bezig ben. Het is volgens mij begonnen toen ik contact kreeg met een man, maar daar heb ik inmiddels geen contact meer mee, behalve op social media. Ik ben niet met hem bezig in m'n onderbewuste.
Lijkt wel op haastig en warrig wakker worden.
Misschien een rare vraag, maar maakt je (nieuwe) bed (veel) herrie als je er op draait enzo?quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Vroeger nooit gehad inderdaad. Het is ineens ontstaan en sindsdien gebleven.
Ik heb sinds 2009/2010 slaapproblemen. Word veel wakker 's nachts, slaap soms moeilijk in. Ik slaap heel licht, word van veel dingen wakker. Heb veel slaap nodig, minstens 10 uur. Eetgewoonte/medicatie/bed is niet veranderd. Ja alleen boxspring gekocht, maar dat lijkt me niet de oorzaak.
Hmm...lijkt me niet dat dit dan een oorzaal is idd.quote:Ik heb in het geleden slaapverlammingen gehad. Toen rare dingen gezien (kleurige "slingers" bij het lichtknopje bijv of een meisje naast m'n bed). Ik heb geen flauw idee waar ik onbewust mee bezig ben. Het is volgens mij begonnen toen ik contact kreeg met een man, maar daar heb ik inmiddels geen contact meer mee, behalve op social media. Ik ben niet met hem bezig in m'n onderbewuste.
Misschien is dat wel de oorzaakquote:Op donderdag 23 juni 2016 12:07 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik slaap al sinds 5,5 jaar naast iemand.
Op zich heb ik er geen last van, vind het niet vervelend. Wel interessant waar het nou vandaan komt. Staat het op zich, of is het wellicht een symptoom van iets heel anders? Dat soort vragen...quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de oorzaak
Nee hoor, grapje(
).
Maar misschien schrale troost: Ik heb voor mijn eigen slaapissues ook nooit een oorzaak kunnen vinden.
In hoeverre heb je er (verder nog) last van?
Vind ik ook wel leuk.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:17 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Op zich heb ik er geen last van, vind het niet vervelend. Wel interessant waar het nou vandaan komt. Staat het op zich, of is het wellicht een symptoom van iets heel anders? Dat soort vragen...
Ik ben echt heel benieuwd hoe jij dit achteraf ervaren hebt!quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:36 schreef sararaats het volgende:
ah een slaaptopic. ik heb binnenkort een slaaponderzoek.
Lucide helaas niet. (Ooit eens 1 keer dat ik besefte dat ik droomde: bam wakker.)quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vind ik ook wel leuk.
Droom jij trouwens lucide? Of heb je hele heftige dromen?
Bij mij zijn die heftige dromen best wel weer ingezakt, had een periode dat ik elke dag mijn dromen nog levendig kon herinneren, vaak zelfs 3 of 4 dromen per keer dat ik wakker werd (werd geregeld ook meermalen per etmaal wakker, inclusief al die dromen).
Vind 't ergens wel jammer ook, maar dingen zijn zoals ze zijn. Komt hopelijk nog wel een keertje terug (want dromen is wel gaaf!![]()
).
Ik heb ook een slaaponderzoek gehad. 1x in het ziekenhuis en 1x thuis. Wat wil je weten voordat ik er een heel boekwerk over schrijf?quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe jij dit achteraf ervaren hebt!
Dan kan ik me daar tenminste ook een voorstelling van maken zeg maar (persoonlijke ervaring is toch wat persoonlijker dan via een soort handleiding zeg maar).
15 juli moet ik naar het ziekenhuis en 16 juli kom ik naar huis.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan kan ik me daar tenminste ook een voorstelling van maken zeg maar (persoonlijke ervaring is toch wat persoonlijker dan via een soort handleiding zeg maar).
Ik heb er twee gehad in het ziekenhuis en een thuisquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als je vragen hebt, stel ze dan vooral![]()
Dat hangt er een beetje van af waarvoor ze juist een slaaponderzoek doen. Meestal als het thuis is, is het voor snurken, slaapapneu en andere ademgerelateerde stoornissen. Je komt dan ergens in de namiddag naar het ziekenhuis en dan brengen ze sensoren aan op je borst en je buik (om te meten hoe en hoe regelmatig je ademhaalt), je krijgt ook een saturatiemeter aan je vinger en dan een neussensor, maar die laatste twee krijg je gewoon mee en dan leggen ze je uit hoe je dat aan het registratierecorderding koppelt, dat zit meestal op de borstband. Verder doe je alles normaal, de volgende morgen koppel je die dingen af en breng je alles binnen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe gaat het in zijn werk als je thuis een slaaponderzoek hebt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit was in het ziekenhuis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar had ik dus ook allerlei electroden op mn hoofd vastgeplakt. En daar zat ik ook vast aan een computer 's nachts, dus ik moest op een wc-stoel die naast mn bed stond plassen. Kon niet vrij rondlopen toen.
[ Bericht 9% gewijzigd door _Hestia_ op 24-06-2016 07:01:44 ]
quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:40 schreef Sylvana het volgende:
Goed uitgelegd Marie-Alice! Ik moest alleen alles in het ziekenhuis laten afkoppelen, mocht alleen thuis de neussensor uitdoen.
Hierbij de foto's van mijzelf bij jouw verhaal
Heel charmant haha
Dit was bij het slaaponderzoek thuis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit was in het ziekenhuis:Denk dat het een beetje van ziekenhuis tot ziekenhuis afhangt allemaal. Die elektroden zijn idd heel erg beperkend. Bij een 24u eeg zitten er veel meer elektroden aan je hoofd, maar meestal is de 'computer' waar die aan verbonden is, wel mobiel, waardoor je gewoon kan rondlopen. Bij een psg is dat echt irritant soms.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar had ik dus ook allerlei electroden op mn hoofd vastgeplakt. En daar zat ik ook vast aan een computer 's nachts, dus ik moest op een wc-stoel die naast mn bed stond plassen. Kon niet vrij rondlopen toen.
Ik had zowel bij 24u eeg als psg natuurlijk weer voor dat ik na een kwartier per ongeluk de helft van de elektroden had losgetrokkenbij de eeg door over die 'staart van draden' te struikelen, bij de psg door mezelf helemaal in al die draden vast te strikken, te panikeren en mja...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedankt voor de info. Zo ben ik geruster.
Bij mijn 24 uurs eeg (2006 dacht ik) keken ze of ik epilepsie heb omdat ik erg afwezig kon zijn.
Dat bleek het niet te zijn.
Mijn haar stond nadien recht van de lijm hihi.
Maar goed, ik probeer jullie op de hoogte te houden.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025![]()
Ahwquote:Op vrijdag 17 juni 2016 07:55 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
In het begin had ik dat zeker dus ik herken jouw gevoel heel goed.
Je moet het proberen heel nuchter te zien. De paniek is niet echt, de hallucinaties zijn niet echt. Het zit allemaal in je hoofd.
Door bang te worden ben je de angst aan het voeden en zal het groter worden. Wees sterker dan deze paniek, ik vertik het om helemaal bang te gaan zitten worden elke avond door iets wat niet echt is!
Je angst is niet reëel, er staat geen kwaad om de hoek. Besef dat, voel dat en weet dat!
Als je dat goed beseft zal je zien dat je het niet de overhand krijgt. Je houdt het onder controle.
Klinkt een beetje zweverig en zo ben ik helemaal niet maar door zo te gaan denken heeft het er voor gezorgd dat ik boven mijn angst sta en elke avond mijn bed instap en niet bang ben om te gaan slapen.
Ik onderga de slaapverlamming, voel de angst maar besef dat het nep is, zeg dat tegen mezelf en wacht tot het over is, daarna kom ik er even uit, ga wat drinken en dan ga ik gewoon weer slapen.![]()
* Taksi zachtjes weer in slaap masseert *I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:37 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik heb er twee gehad in het ziekenhuis en een thuisDank voor je aanbodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus als je vragen hebt, stel ze dan vooral.
Op 't moment speelt een eventueel slaaponderzoek geen rol, daar ik op 't moment eventjes belangrijkere prioriteiten heb aan te pakken dan mijn slapeloosheid.
En ik heb altijd die pillen nog voor 't geval het echt even niet meer te doen is.
Ding is ook dat ik niet weet hoe ik slaap, maar ik heb eigenlijk nooit zeg maar rare slaaptendensen als feedback gekregen. Als 't goed is, snurk ik in elk geval niet (of in elk geval niet meer), maar zeker weten doe ik dit niet 100%.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:33 schreef sararaats het volgende:
[..]
15 juli moet ik naar het ziekenhuis en 16 juli kom ik naar huis.
hopelijk is het net zo als een 24 uurs EEG. dan droom je pas raar.
ik heb ervoor gekozen omdat ik slecht slaap, snurk en soms stop met ademen.
vooral met stress in mijn hoofd.Dit inderdaad!quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:55 schreef jogy het volgende:
Niets 'fysieks' of symptomatisch wat mij mankeert maar ik hou gewoon van de nachtelijke uurtjes wat me langzaam maar zeker sloopt door slaap gebrek, helaas vind ik die wazige gemoedstoestand ook wel lekker eigenlijk.
Ik blijf de nacht toch ergens wel wat gaafs vinden hebben. M'n slapeloosheid lijkt weer veranderd te zijn sinds zeg maar april.
Ik lijk wel iets teruggekregen te hebben van m'n oude ritme, maar het is nogal instabiel dus.
Dat van een paar weken terug was toch wel heel bizar, ook nooit eerder gehad (dag/nacht-cycli van rond de 40u, ongeveer 30 a 35u wakker en daarna 5 tot max 7 uur slapen. Was op een gegeven moment ook helemaal kwijt welke dag het nou was), maar op een gegeven moment weer een wat normaler ritme van kunnen maken (weet ondertussen wel zo'n beetje hoe ik dit bij mezelf het beste kan bereiken).
Nu weer terug naar tijden van ergens in de loop van de nacht gaan slapen (vaak begint het dan wel al licht te worden) en ca 6 uur later weer op, en gezien hoe het het afgelopen jaar gegaan is, is dit voor mijn doen nog best wel optimaal.
![]()
Ik heb een tijdje (was toen kind) mezelf gewekt elke keer wanneer ik merkte dat ik aan het dromen was. Maar omdat dit niet zo best was voor mijn slaapritme, op een gegeven moment mee gestopt en nu beleef ik de dromen op een meer traditionele manierquote:Op donderdag 23 juni 2016 15:05 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Lucide helaas niet. (Ooit eens 1 keer dat ik besefte dat ik droomde: bam wakker.).
Dit is exact hoe ik er naar kijk!quote:Ik heb nooit nachtmerries in ieder geval. Wel dat ik soms eng droom, maar dat noem ik geen nachtmerrie en zie ik ook niet zo. Gewone hevige dromen ook niet echt volgens mij.
Voor mij is een droom pas een nachtmerrie wanneer ik zeg maar badend in mijn angstzweet wakker wordt en ervan overtuigd ben dat er iets heel heel ergs gaat gebeuren oid (zowat nooit dus).![]()
Hoi. Ik schrik wel eens wakker, compleet buiten adem. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik wegdommelde en mijn ademhaling eigenlijk voelde stokken (met hetzelfde gevolgd uiteraard)
Dit is eigenlijk alleen zo na.. gebruik van alcohol en cannabis, normaliter geen last van. Ben overdag ook gewoon fit. Toch bezoekje dokter doen?
Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Slaapapneu kan verergert worden door alcohol idd. Dus je zou een bezoekje kunnen brengen (of niet meer zoveel alcohol drinkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoi. Ik schrik wel eens wakker, compleet buiten adem. Heb zelfs wel eens meegemaakt dat ik wegdommelde en mijn ademhaling eigenlijk voelde stokken (met hetzelfde gevolgd uiteraard)
Dit is eigenlijk alleen zo na.. gebruik van alcohol en cannabis, normaliter geen last van. Ben overdag ook gewoon fit. Toch bezoekje dokter doen?
Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.)
![]()
Ik slaap laat en ik word ook vroeg wakker zo lang ik al weet echt vervelend
Gister had ik zo lekker geslapen door die storm en nu van 1 tot 6 maar (dit is gemiddeld)maar wel vervelend![]()
![]()
Ja dat dus. Dat je ontzettend bang wakker wordt, niet meer durft te gaan slapen. Dat heb ik niet bij die enge dromen. Ik herinner de droom, draai me om en slaap weer verder.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje (was toen kind) mezelf gewekt elke keer wanneer ik merkte dat ik aan het dromen was. Maar omdat dit niet zo best was voor mijn slaapritme, op een gegeven moment mee gestopt en nu beleef ik de dromen op een meer traditionele manier.
[..]
Dit is exact hoe ik er naar kijk!
Voor mij is een droom pas een nachtmerrie wanneer ik zeg maar badend in mijn angstzweet wakker wordt en ervan overtuigd ben dat er iets heel heel ergs gaat gebeuren oid (zowat nooit dus).
Enge dingen waar ik over droom zijn voornamelijk weerwolven, daar ben ik bang voor (ja angsten zijn onlogisch!). Overigens niet allesverslindend bang, durf gerust met volle maan 's avonds alleen over straat. Maar meer bang dat ze ooit echt gaan bestaan.![]()
Maar ik heb vrijwel nooit enge dromen, een weerwolfdroom is ook alweer een hele tijd geleden.![]()
heb ik ook wel eens. daarom ga ik dat slaaponderzoek laten doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn ritme is sowieso verstoord en dat is het al zo lang ik me kan herinneren.
ik ben 's nachts een zweetpateeke maar niet meer zo erg als een tijdje geleden. nu staat het raam open en slaap ik onder mijn overtrek.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025![]()
Hier ook. Maar bij ons is het raam altijd open, ook 's winters (dan slaap ik het lekkerst). Eigenlijk wil ik dat warm/koudding van dat bekende merk. Die ovaal zegmaar. Dan is de slaapkamer iig lekker koud.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
ik ben 's nachts een zweetpateeke maar niet meer zo erg als een tijdje geleden. nu staat het raam open en slaap ik onder mijn overtrek.![]()
Ik weet niet of ik ze bijna nooit heb (enge dromen), maar ze komen in golven, denk vooral als ik veel stress heb (langere tijd ook).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ja dat dus. Dat je ontzettend bang wakker wordt, niet meer durft te gaan slapen. Dat heb ik niet bij die enge dromen. Ik herinner de droom, draai me om en slaap weer verder.
Enge dingen waar ik over droom zijn voornamelijk weerwolven, daar ben ik bang voor (ja angsten zijn onlogisch!). Overigens niet allesverslindend bang, durf gerust met volle maan 's avonds alleen over straat. Maar meer bang dat ze ooit echt gaan bestaan.![]()
Maar ik heb vrijwel nooit enge dromen, een weerwolfdroom is ook alweer een hele tijd geleden.![]()
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.Puntjes.![]()
Geen koffie meer na 20:00 's avonds, of iets anders waar suiker in zit. Lezen voor het slapengaan. Niet meer op je mobiel kijken in bed. Tv uit uur voor het slapengaan. Alvast op de bank liggen vlak voor je naar bed moet, misschien word je daar moe van? Geen seks voor het slapengaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.Wandeling maken voor het slapengaan?
![]()
Waaruit maak je op dat dat de reden is dat je slecht slaapt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.![]()
Ik slaap s'nachts hoogstens een uur of 4 met als gevolg dat ik overdag altijd doodmoe ben, soms even een middagdutje moet doen om een beetje te kunnen functioneren.![]()
Weet je vetgedrukte zeker?quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Geen koffie meer na 20:00 's avonds, of iets anders waar suiker in zit. Lezen voor het slapengaan. Niet meer op je mobiel kijken in bed. Tv uit uur voor het slapengaan. Alvast op de bank liggen vlak voor je naar bed moet, misschien word je daar moe van? Geen seks voor het slapengaan.Wandeling maken voor het slapengaan?
Van kroelen kan ik al aardig loom worden
Maar wat die adrenaline betreft (ff lokquote doen)Hoe lang heb je dit probleem al? Je hele leven al? Of sinds kort?quote:Op donderdag 30 juni 2016 01:11 schreef Pg_up het volgende:
Heeft iemand nog tips om de adrenaline in je lichaam te verminderen? Dit is bij mij de reden dat ik zo slecht slaap. Sporten maakt het helaas juist erger, ook als ik dat ruim voordat ik ga slapen doe.
Bedoel je adrenaline als in "gespannen voelen" of als in "je adrenaline-productie is te hoog (of andere medische oorzaak"?
ego: Ik heb gewoon warempel de 8 uur aangetikt afgelopen nacht!
Wel 2 delen (was tussendoor even wakker), maar man, ekt unglauplig!![]()
![]()
![]()
Seks voor het slapengaan wordt eigenlijk wel aangeraden. Komt behoorlijk veel oxytocine en endorfine bij vrij, die wel slaapbevorderend werken. Bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Maar dan moet je natuurlijk niet de meest extreme sm gaan doen of in de chandelier gaan hangen...quote:Op maandag 4 juli 2016 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet je vetgedrukte zeker?
Van kroelen kan ik al aardig loom worden
Maar wat die adrenaline betreft (ff lokquote doen)
[..]
Hoe lang heb je dit probleem al? Je hele leven al? Of sinds kort?
Bedoel je adrenaline als in "gespannen voelen" of als in "je adrenaline-productie is te hoog (of andere medische oorzaak"?
ego: Ik heb gewoon warempel de 8 uur aangetikt afgelopen nacht!
Wel 2 delen (was tussendoor even wakker), maar man, ekt unglauplig!![]()
Hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt!![]()
Val je niet in slaap? Word je vroeg wakker? Slaap je niet aan een stuk door? Snurk je?quote:Op maandag 4 juli 2016 12:15 schreef 0906 het volgende:
Ik slaap s'nachts hoogstens een uur of 4 met als gevolg dat ik overdag altijd doodmoe ben, soms even een middagdutje moet doen om een beetje te kunnen functioneren.
Heb je er heel veel last van, of helt dat middagdutje afdoende?![]()
Oxytocine en endorfine!quote:Op maandag 4 juli 2016 23:23 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Seks voor het slapengaan wordt eigenlijk wel aangeraden. Komt behoorlijk veel oxytocine en endorfine bij vrij, die wel slaapbevorderend werken. Bij mannen nog meer dan bij vrouwen. Maar dan moet je natuurlijk niet de meest extreme sm gaan doen of in de chandelier gaan hangen...
Hoop dat je nog zo'n goede nacht hebt!
Krijg ik volgens mij al bij het knuffelen (de endorfine weet ik hier niet zeker).
Ja, ik hoop het ook.
Maar als het echt niet meer lukt, heb ik altijd nog pilletjes voor(lang verhaal
)
![]()
Slechte nacht gehad. Vriendin heeft mini-bed dus de halve nacht op mn rug moeten liggen slapen, drie keer verlamd en wakker worden.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: