Nee hoor, mag nu ook al welquote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Iemand nog aanpassingen voor de OP? Mensen die erbij willen? Geslachten bekend?
Ik denk dat wij eruit zijn qua geboortekaartjeZo stom alleen dat je dan nog maaaaanden moet wachten voordat je hem kunt laten zien
Het voelt alsof ik nog heel lang moet hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:58 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dat, en maaaaaanden? Ga je voor een olifantendracht? Ik hoopte met 10 weken klaar te zijn
quote:
Oh ja, dat is herkenbaarquote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:38 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik word denk ik ouder geschat nu met trouwring en buik.
Volgens mij heb ik mijn kind geplet met mijn rib![]()
. Ik wilde iets pakken van de grond terwijl ik nog zat op een stoel en dat voelde niet helemaal lekker
Geen zorgen, hij maakt vanzelf meer ruimte voor zichzelfquote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:41 schreef Quoi het volgende:
Ik word vaak nog wel wat jonger geschat, maar het maakt me weinig uit.
Over ribben gesproken. Mijn linkerribben onderaan doen pijn. De kant waar meneertje nog steeds zit. Zou hij doorhebben dat 'ie de hele buik tot zijn beschikking heeft?
33quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:47 schreef Arja het volgende:
[..]
Hoe oud ben je dan molo?
Veel bejaarde moeders deze lichting
Precies dat ja!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, dat is herkenbaar
Even te ver voorover bukken en denken dat je buik net als voor baby-in-buik nog wel mee veert
1 keer niezen en klaar toch?quote:
Okee, dat kan.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:06 schreef Molo het volgende:
Burdie kon de humor niet waarderen geloof ik.
Mag, ik vond het wel lollig, maar ik neem mezelf dan ook niet echt serieus.
Ja zelfde hier.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:11 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Okee, dat kan.
Het gebeurt me vaker dat mensen mijn opmerkingen niet kunnen waarderen![]()
Ben iets te sarcastisch in het echte leven denk ik
![]()
Heb trouwens last van WOG dus zit nu recepten te zoeken met dingen die ik nog wil maken. Uiteraard alleen maar zoete dingenOok iets met ei waar je dan warme melk bij moet doen (70 graden zeggen ze) en daarna moet stomen. Lijkt mij dan wel kunnen toch?
Ik mocht me laatst legitimeren voor de fles wijn die ik voor mijn moeder haalde ondanks zwangere buik. Word volgende maand toch echt 32quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:31 schreef ikke_84 het volgende:
er is dus nog hoop voor mijn borsten
![]()
Ik vind t altijd wel grappig als mensen het zo verkeerd inschatten
Bij mij staan ze ook altijd raar te kijken als ik zeg dat ik 31 ben en al een kind hebblijkbaar zie ik er zelf nog als een kind uit
Chocoladetaart
Dat is inderdaad snel!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:37 schreef Nouk84 het volgende:
In Amerika mag iedereen die jonger lijkt dan 40 zich legitimeren; kunnen ze geen fouten maken..
Weer een sticker van de vk; maandag weer terug. Dat is vrij snel ivm een verbouwing daar. Volgende week alleen ma, di open; week erna alleen do, vrij. Week erna vond ze te lang duren. Ik hoop stiekem dat de controle niet nodig is maandag, maar ja... Baby is ingedaald en bloeddruk is nog steeds laag. Gewicht nu +11, bijna bij dat 'magische' getal. Hoop dat ik dat dus niet ga halen..
Ik gokte 12quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:55 schreef Quoi het volgende:
Wat is het magische getal (als die al bestaat)? 10?
Bij kwam het pas ter sprake toen ik zei dat ik definitief voor de thuisbevalling ging, met 7 maanden ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:17 schreef Nouk84 het volgende:
Het magische getal is het totaalgewicht. Nog 2 kilo dan zit ik op de 100Hoop dat ik daaronder blijf. Ik word iedere controle gewogen bij de vk; ze hebben er nog nooit wat van gezegd; al zei ze vandaag wel gekscherend of ik de 100 ging halen. Gevoelig puntje... Maar goed, vorige controle was ruim 2,5wk geleden en sindsdien ook maar 0,5 erbij, dus verwacht het niet, maar ja..
Ja, bevalbed stond inderdaad beneden klaar maar de gynaecoloog wilde me uiteindelijk persé inleiden met 40 weken. Want obesimoeder + P95 baby was garantie op bloederig drama.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:24 schreef Miezziej het volgende:
Ik had mijn eerste harde buik met 14 weken. 10 weken klinkt wel vroeg, maar lijkt mij niet onmogelijk. Is het nu over? Misschien een beetje te druk geweest?
Vervelend SQ, ik had wel gelezen dat je dan beneden thuis mag bevallen, maar dat lijkt me ook weer zo'n gedoeIs het ziekenhuis uiteindelijk goed bevallen? Ik houd de bevallingsverhalen niet echt bij
.
Ik verwacht niet dat ik de 100kg zal halen (dan zou ik 40kg zijn aangekomen), dus kan nog nadenken over waar ik wil bevallen. Twijfel nog steeds.
dat is de kortste samenvatting die je voor elke willekeurige zwangerschap kan gebruikenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Was dit een samenvatting van je zwangerschap+bevalling?
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is de kortste samenvatting die je voor elke willekeurige zwangerschap kan gebruiken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik ook gedaan en bedankt voor het compliment. Plus opgemerkt dat ik dan een tienermoeder zou zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2016 16:00 schreef ikke_84 het volgende:
chanty dan zou ik heel hard lachen als ze mijn id zouden vragen.
Maar ik vind t wel een goede zaak dat ze het bij twijfel doen.
Wij schelen elkaar niet veel qua leeftijdik word over 2.5 week 32 en onze kindjes schelen ook niet veel. Grappig
Nouk en baby weer een sticker
+11 is toch heel netjes? Wat is voor jou het magische getal?
Sprotjeje hebt dus een bescheiden buikje? Grappig dat het nu pas opvalt
Ik heb ook zin in zoet! En hartig en zout en koolhydratenals het maar eetbaar is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, wat leuk! Misschien tot morgenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 19:35 schreef Gaddle het volgende:
Wie gaat er morgen naar de zwangere zaterdag in het wkz (Utrecht)? Of is er al een keertje geweest? Een lezing over baringshoudingen lijkt me wel interessant.
http://www.hetwkz.nl/nl/Z(...)angere-Zaterdag-2016
Ik ga morgen ook! Maar deze keer alleen even voor de rondleiding. De presentaties doen we de volgende keer wel, als we niet meer aan het verbouwen zijn/bijna met vakantie gaan 😁quote:
Heerlijkheid Quoi!quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Twinkle, zijn onze mannen collega's?
Die van mij hoorde het dinsdag.
Op zn verjaardag nog wel.
Hele afdeling moet opzouten.
Ik vraag me hetzelfde af over de onze. Maar ik dm je wel even ...quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Twinkle, zijn onze mannen collega's?
Die van mij hoorde het dinsdag.
Op zn verjaardag nog wel.
Hele afdeling moet opzouten.
Closequote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:16 schreef ikke_84 het volgende:
Twinkle heeft het gesmaakt?
Heftig zeg wat jullie allemaal voor de kiezen krijgen![]()
Twinkle man gefeliciteerd met de nieuwe baan.
Chanty bijnaik ben de 20e jarig
Gefeliciteerd met jullie jubileum. Lekker en gezellig etentje gehad?
Nectarientje ik heb ook altijd pijn in mijn stuitje/onder rug na de echo bij de vk. Ligt gewoon niet heel comfortabel zn harde rechte bank. Meestal helpt het als ik iets rechter op kan liggen.
Envoor een gemiddeld kind en een goede echo.
Miezziej wat een rot bericht. Sterktehopelijk slaat de medicatie aan
Meh, dat is zo naar, zeker bij zo'n kleintjequote:Op zaterdag 4 juni 2016 06:55 schreef Miezziej het volgende:
Quoi, nee is een ontsteking aan de (slag)aderen wat blijvende gevolgen kan hebben voor het hart. De meeste genezen zonder latere problemen, dus ik hoop dat de behandeling goed aanslaat. Schijnt voornamelijk voor te komen bij Aziatische kinderen, best schrikken
Klinkt goed Chanty!
Dat is Hashimotoquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:43 schreef Quoi het volgende:
Miezziej, wat schrikken. Iets met de schildklier, herinner ik me?
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:05 schreef Chanty het volgende:
Mijn zoontje heeft bedacht dat hij ook een baby in zijn buik heeft
Oh, die ene hormonale huilbui van mij was ook zoiets. Ik had achteraf gezien totaal onnodig een receptie geskipt en me op mijn hakjes (au) vanuit de Jaarbeurs naar de centrumzijde van Utrecht Centraal gehaast. Man had last minute de plannen aangepast zodat het fijner zou zijn voor mij, maar ik zag zijn berichtjes pas achteraf.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:31 schreef Quoi het volgende:
En in het kort: ik heb drie kwartier als gebroken op een té zonnig terras met té veel kinderen, zonder foon en zonnebrand op hem zitten wachten en mijn meneer heeft drie kwartier in de auto zitten Candy Crushen, wachtend op mij. Communicatiefoutje. Waardoor ondergetekende als een hormonster drama heeft gemaakt en al haar kleingeld door de auto heeft gegooid.
Ik kon er dus vooral niet tegen dat al het ongemak uiteindelijk nergens voor nodig was geweest.quote:
Ja ik sta tenminste veilig op nummer 6quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:15 schreef Arja het volgende:
Miss C gefeliciteerd!
De eerste juni mama!
Ook benieuwd naar de stats.
En nu nummer 5
Jij bevalt al bijna joh! Volgende week al, als zusje de termijn van je oudste evenaart, toch?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Huh, hoe ben ik op nummer 9 gekomen
Dat gaat ineens heel snel!
Klinkt leuk! Jammer dat je nu geen sushi kunt binchen hequote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:37 schreef Burdie het volgende:
MissC gefeliciteerd
[..]
Jij bevalt al bijna joh! Volgende week al, als zusje de termijn van je oudste evenaart, toch?
Wij hebben net het kuiken uit logeren gebracht en gaan straks een escaperoom spelen en lekker uit eten. Even weer een stel zijn ipv ouders.
De rauwe vis varianten heb ik nog bij geen restaurant aangedurfd, maar dat is een inschattingsding en weinig verstand van visquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:49 schreef Burdie het volgende:
Hoezo? We hebben woensdag nog sushi gemaakt en gegeten, kan best
Met de beginnende babyboom gaat het nog veel snellerquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:30 schreef Suikertante het volgende:
Huh, hoe ben ik op nummer 9 gekomen
Dat gaat ineens heel snel!
Oh die zijn hier niet weggeweest de laatste weken, de jongste vind het geweldig om met allerlei playmobil popjes en diertjes sporen te maken in mn voeten en benen....quote:
Hahahaha🙊quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:30 schreef sprotje het volgende:
[..]
Oh die zijn hier niet weggeweest de laatste weken, de jongste vind het geweldig om met allerlei playmobil popjes en diertjes sporen te maken in mn voeten en benen....
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:40 schreef Arja het volgende:
[..]
Hahahaha🙊
Ik heb een beetje melkproductie!
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:40 schreef Arja het volgende:
[..]
Hahahaha🙊
Ik heb een beetje melkproductie!
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 17:30 schreef sprotje het volgende:
[..]
Oh die zijn hier niet weggeweest de laatste weken, de jongste vind het geweldig om met allerlei playmobil popjes en diertjes sporen te maken in mn voeten en benen....
Hartelijk gefeliciteerd met je kleine meid.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hoi, ik ben mamaGisterochtend om 6.04u is onze dochter geboren
De bevalling vond ik vrij heftig. In plaats van rustig thuis beginnen en daarna naar het kraamhotel, zoals we in ons hoofd hadden, is de bevalling uiteindelijk ingeleid nadat de vliezen gebroken zijn en ze in het vruchtwater gepoept bleek te hebben. Doordat mijn vliezen langer dan 24 uur gebroken zijn geweest (want ze zijn, serieus, om 6.00u de vorige dag gebroken, het ging om 4 min..) moesten we nog 24 uur blijven ter observatie.
Maar achteraf kijk ik er wel goed op terug, de begeleiding was goed en het waren lieve mensen om ons heen. En het heeft ons wel een prachtig meisje opgeleverd
Dank!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Syba welkom! Onverwacht als in niet gepland of sneller dan verwacht? (helemaal niet nieuwsgierig)
Sja, wie weet. Dit was ook wel een gek mens, de trainster. Het gaat nu juist beterquote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:51 schreef Sull het volgende:
Quoi, weer een beetje tot rust gekomen? Het klinkt nog steeds alsof je structureel over je grenzen gaat, is het niet fysiek dan wel mentaal. Kun je niet beter gaan zwangerschapszwemmen ofzo. Is een stuk minder belastend voor je bekken/lichaam en kun je toch lekker bewegen.
Thnx!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:25 schreef Molo het volgende:
Welkom Syba
Soms is het ook lastig en duurt het lang. Beter dat je er rekening mee houdt dat het even kan duren ipv teleurstelling dat het niet binnen twee maanden gepiept is toch?
En onwerkelijk is het hier nog steeds, al hebben mijn lijf en hoofd er de afgelopen 8,5 maand toch best de tijd voor gehad zich daarop in te stellen![]()
Superleuk johquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:32 schreef Syba het volgende:
[..]
Thnx!
Dat kan nog even duren dus, hahaha! Ergens voel ik me een struisvogel terwijl ik ook wel mijn best doe om het te beseffen. Weird allemaal!
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:24 schreef Quoi het volgende:
Vanmiddag weer een hormonsterbui, nadat een zwerm bijen zich op de auto voorruit kapot vloog en het restant via het open dak naar binnen viel.
Stiekem zelfs 8 gangen als je de twee amuses en de cakejes bij de koffie mee teltquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hihi Sull![]()
Over eten gesproken, Chanty hoe krijg jij in godesnaam nog een vijfgangendiner weg? Ik loop al vast met een bakje friet.
Yeah baby!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Superleuk jij
En met dit Fok topic volgen komt het dan vast helemaal goed
Goeie tips en gewoon lol
Oef, die zit. Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:57 schreef Crumpette het volgende:
Quoi, weetje, ik denk dat ik wel weet waar je tegenaan hikt. Helaas heeft de natuur geen boodschap aan jouw persoonlijke wensen en bezwaren. Je staat even in dienst van je kindje, mentaal en fysiek, in mijn ervaring kun je dan maar beter zorgen dat je zelf aan de kant gaat, want die trein stopt gewoon niet. even slikken, weet ik. Overgave is voor mij het woord. Het gaat ook weer voorbij!
Nee hoor gewoon standaard menu maar hier en daar iets aangepast voor mij. Bv een ander dessert zonder alcohol, het vlees wel doorbakken en geen lever.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:45 schreef Syba het volgende:
Chanty, klinkt heerlijk!
Was dat een speciaal zwangerschaps-menu?
Had gisteren echt even iets van wtf mag je eigenlijk wél eten als je zwanger bent?![]()
Maar toen ik eenmaal de goeie bronnen te pakken had, werd het gelukkig alweer wat leefbaarder![]()
Ik las trouwens ook ergens dat (rode) biefstuk wel mocht als je het daarvoor eerst twee dagen bij minimaal -12 graden hebt ingevroren, omdat de toxoplasmose bacterie dan sowieso het loodje al gelegd heeft...
Hoi, leuk!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:06 schreef Syba het volgende:
Heb dezelfde opleiding gevolgd als Vivi en ben drie jaar geleden afgestudeerd.
Ik heb gelet op de afstand (vanwege hoogzwanger wekelijks op controle moeten) en op de mogelijkheid voor een vroege echo bij 8 weken. Verder heb ik op de websites gekeken of het professioneel over kwam (dat ze geen thuisbevallingen opdringen ofzo). Nou ga ik waarschijnlijk verhuizen naar een andere stad, dus kan ik voor het laatste trimester opnieuw op zoek.quote:Meteen maar even een praktische vraag: waar hebben jullie op gelet bij het uitkiezen van een verloskundigenpraktijk? Ik zie vast vanalles over het hoofd. Halp!
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:19 schreef Quoi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat bedoelde ik. Ik gokte al zoiets maar beter checken dan dat ik gekke aannames doequote:Op zondag 5 juni 2016 06:47 schreef Unihipili het volgende:
Oudersnatuurlijkbeurs. Of was dat je vraag niet.
Nee mijn pakezel ging verhuisdingen doen.
quote:Op zondag 5 juni 2016 01:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoi, leuk!Goed om te lezen, dankje. Die aanloop heeft ook een functie gehad misschien. Wij hadden een heul korte aanloopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uni:Dat is sowieso soms waar. En 10 weken al!?
Molo: You're damn right.
En het komt ook goed. Ik heb - ondanks dat ik af en toe met m'n kop tegen de muur loop - ook alle vertrouwen in ons tweeën![]()
Nu ff stoppen over mijn gezemel en terug alle blauwe en roze wolken. En kom maar op de juni kinders! Het wordt hier straks stil zonder jullie![]()
En daarom gaat mijn peuter een paar keer per jaar een dag naar de opvang of op stap met haar tante terwijl ik vrij ben. Een hele dag voor mezelf.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc.
quote:Op zondag 5 juni 2016 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Quoi, ik herken het heel erg. Tijdens de zwangerschap, maar zelfs nu soms wel. Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar soms denk ik dat ik graag een nacht zou doorslapen, een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc. Toch kan ik me het leven zonder hem niet meer voorstellen!
Waarom?quote:Op zondag 5 juni 2016 08:28 schreef Chanty het volgende:
Mogguh! Vandaag toch maar eens die ziekenhuistas inpakken!
Denk niet dat iemand daar aan twijfelt. Het is gewoon een grote (zo niet de grootste ooit) omschakeling. Totally worth it, maar soms ook heeeeel vermoeiend.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laat er geen misverstand over bestaan: de wil om dat alles te doen voor die kleine is er!
quote:Op zondag 5 juni 2016 09:58 schreef Twinkle20 het volgende:
In Radboud hebben ze volgens mij iets van 9 vk's rondrennen. Nu is dit mijn 3e zwangerschap die compleet daar gevolgd wordt, dus inmiddels ken ik ze allemaal wel een beetje. Ik heb er wel mijn favorieten tussen zitten, dat dan weer wel. Maar het is toch maar afwachten wie er uiteindelijk aan je bed verschijnt, dus ik maak de afspraken gewoon random en zie wel wie ik krijg.
Het belangrijkste is dat je je bij al die mensen gehoord voelt denk ik
Dat laatsteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maak er gebruik van!
Is dat bij vorige bevallingen (2?) goed gegaan of wil je juist voorkomen dat daar weer iets misloopt?
Thanksquote:Op zondag 5 juni 2016 10:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand daar aan twijfelt. Het is gewoon een grote (zo niet de grootste ooit) omschakeling. Totally worth it, maar soms ook heeeeel vermoeiend.
En ik ben zwanger van nummer 2 en denk soms oh mensen waar beginnen we aan
quote:Op zondag 5 juni 2016 10:01 schreef Sull het volgende:
[..]
Waarom?![]()
Nee grapje, die van mij staat ook al klaar, nog niet met volledige inhoud, maar dat komt vast goed.
Ik vind die vraag ook irritant. Al had ik dus gewild dat ik kon zeggen ik weet het nietquote:Op zondag 5 juni 2016 10:00 schreef nectarientje het volgende:
Echt, ik verbaas me mateloos over 'vreemden' (collega waarmee je drie jaar terug een overleg hebt gedaan, vrienden van vrienden van vrienden die je 1x per jaar op een feestje ziet, etc) die zodra ze zien dat je zwanger bent gelijk op je afrennen 'en? Wat is het?'
Bedankt voor je felicitatie.. Ja, het gaat allemaal goed..
Wat is dat met mensen die allemaal maar vinden te mogen weten wat het wordt? En als je dan zegt dat we het niet willen weten, snapt de helft dat ook nog eens niet. 'Is toch handig met naam/kleertjes/kamertje?' Oh ongetwijfeld zal het voordelen hebben maar wij willen het niet weten. En ik vind al helemaal niet dat het de eerste vraag moet zijn, pleur op man. Vraag me na een kwartier luisteren naar mijn buikgezwijmel en kijken naar ons knappe kind op echo eens of we willen weten wat het wordt. Reageer ik vast een stukje liever #hormonaalheusstabiel
Er valt gewoon ook niks over te zeggen. Mijn gevoel zegt dat dit een heel ander kindje is een ook veel makkelijker dan Lucas was. Maar dat zou dus een hele mooie douche kunnen worden dus wil eigenlijk niet op mijn gevoel vertrouwen.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:29 schreef Piekie81 het volgende:
Chanty, voor wat het waard is: onze oudste was ook een huilbaby die heel weinig sliep. Hierdoor werden wij ook gestressd en onzeker, wat weer zorgde voor stress bij de baby. Een hele nare vicieuze cirkel. Bij de tweede waren we daar ook bang voor, maar door de ervaring die we hadden stonden wel een stuk steviger in onze schoenen en liep alles een stuk fijner. De tweede heeft hier een veel relaxter karakter dan de oudste, dat speelde vast ook mee.
En nu bij de derde denk ik kom maar op. Als ze meer op de oudste lijkt, wordt het een pittige tijd, maar ik weet zeker dat we daar ook wel weer doorheen komen met z'n vijven. Maar ik hoop natuurlijk dat ze lekker makkelijk is en ze goed mee kan in het ritme van het gezin.
Vannacht een nogal onrustige nacht gehad. Best wel wat harde buiken die af en toe wat onprettig waren. En we hadden de grote fout gemaakt om de deur van de kamer van de jongens gisteravond open te zetten voor wat frisse lucht... Om 4.30 stond de oudste voor het eerst naast mijn bed (en ik word al wakker van het geluid als ze uit hun bed klimmen), dus ik hem weer teruggestuurd en zelf nu gezellig een dik uur wakker gelegen. Om 6.15 uur weer zo'n riedel, inclusief nog een keer boos naar boven lopen om te zeggen dat hij stil moest zijn anders werd zijn broertje wakker.
Ik ben nu best gesloopt. Man is nu met de jongens naar de kerk, zodat ik nog even kan slapen/liggen.
Verder niet echt iets te melden
Wat heb je allemaal gekocht?! En wat vond je er van?quote:Op zondag 5 juni 2016 06:39 schreef Unihipili het volgende:
Over vochtpootjes gesproken... Mijn voeten hadden het zwaar te verduren op de ON-beurs gisteren. Warrummm en veel staaaaan is veeel te zwaar.
Maar ik heb wel een goede buit gescoord. Als het nou wat minder warm was en ik wat minder zwanger had ik meer mee kunnen slepen, zware volle rugtas werd zwaar en vol
. Leuk zo'n gratis pak wasmiddel
.
Bedenk me net dat ik nog wollen slofjes had willen halen... vergeton. Die hadden er nog wel bij gekund. Echt, nadenken is een issue in de hitte + staand.
quote:Op zondag 5 juni 2016 10:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat laatsteMaak er gebruik van!
Is dat bij vorige bevallingen (2?) goed gegaan of wil je juist voorkomen dat daar weer iets misloopt?
Dat lijkt me ook heel leuk jaquote:Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil ook graag een keer! Of naar het Kiind-festival.
Oh ja dat lijkt me ook geweldig!! Jij sterkte met je brakke nacht...quote:Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil ook graag een keer! Of naar het Kiind-festival.
Dat is inderdaad een aanrader.quote:
Het is ook hartstikke warm. Rustig aan jij gek mens. Auto is helemaal geen zwakte of wat dan ook, die dingen zijn voor je gemak uitgevonden hèquote:Op zondag 5 juni 2016 13:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik deed boodschappen en nu ben ik stuk. Na een half uurtje thuis zie ik eindelijk geen sterretjes meer, te warm buiten. Ik geloof dat ik nu echt even aan een auto moet geloven.
2 maxomorra jumpsuits, 2 pakken bummi's prefolds, snappi's, 3 petit lulu newborn overbroekjes en een strikmutsje.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal gekocht?! En wat vond je er van?wij konden helaas niet, volgend jaar weer
.
Ik fiets al een maand niet meer zonder trapondersteuning en in bejaardentempo ondertussenquote:Op zondag 5 juni 2016 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ook hartstikke warm. Rustig aan jij gek mens. Auto is helemaal geen zwakte of wat dan ook, die dingen zijn voor je gemak uitgevonden hè
Ik vergeet het af en toe nogquote:Op zondag 5 juni 2016 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
38 weken is wel terminaal zwanger inderdaad.
quote:Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]Ha, dank voor het delen. Belangrijk voor jou om het gevoel te hebben dat je de regie hebt, zo niet die ook te hébben. Lijkt me goed om die twee verschillende bevallingen en je voorkeuren te delen met je vkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat veel mensen ineens terminaal zwangerzeg!
Ik zat begin vd middag ingesmeerd en wel op het balkon, maar Gaaaaaaap! Even op bed gaan liggen en word nu pas wakker
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 05-06-2016 16:21:48 ]
't Kan dan nog best even duren, hoorquote:Op zondag 5 juni 2016 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
38 weken is wel terminaal zwanger inderdaad.
Schiet eens op jij!quote:
Van Pauline? Die heb ik ook inderdaadquote:Op zondag 5 juni 2016 17:00 schreef Arja het volgende:
Oe sprotje, en jijzelf dan? Spanning?
Ik maak net eindelijk mijn kraampakket open en er zit gewoon een heel leuk kraambezoekboek in waar gasten kunnen schrijven hoe ze de ouders kennen, op wie ze Emmy vinden lijken, wat ze haar cadeau hebben gegeven en wat ze haar wensen.
Superleuk. En een kinderbestekje
Heel hard stempelen zoals bij een strippenkaart?quote:Op zondag 5 juni 2016 17:40 schreef Quoi het volgende:
Maar die gaatjes in je voet dan? Wat is de link met strippen? Mijn hersenen houden het niet bij![]()
Dat Netbroekje ga je na de bevalling nog enorm waarderenquote:Op zondag 5 juni 2016 17:40 schreef Quoi het volgende:
Maar die gaatjes in je voet dan? Wat is de link met strippen? Mijn hersenen houden het niet bij![]()
Wel fijn dat alles uiteindelijk goed is.
Arja, leuk kadootje! Wij hebben een knisperzebra en badcape. Ook leuk. Leuker dan het netbroekje iig
Of bij verstond: kun u even strippen?quote:Op zondag 5 juni 2016 18:12 schreef sprotje het volgende:
@Arja, nee bij mijzelf geen spanning, ben wel blij nu een einddatum te hebben, vanaf t begin ben ik er al van uit gegaan dat ik weer ingeleid zou worden. Ivm de vorige 2 bevallingen. Nu weten we waar we aan toe zijn! Dat klinkt als een leuk kraampakket!! Hier alleen een stom rompertje.
@Chanty, tot nu toe wel continue harde buiken... ach als t maar zorgt voor meer ontsluiting ben ik al tevredenzo jij bent op dreef qua verven, droogt vast als een tierelier nu!! Tja de jongeman keek wel even vreemd toen ik t over strippen had... wellicht net nieuw op gynaecologie??
@uniphillipi, haha ja zoiets!!
@quoi, die co kwam het eerste gesprekje doen en vroeg welke klachten ik had.... hoofdpijn, veel vocht vasthouden, en toen ging hij dus met zn vingers gaatjes in mn voeten duwen, precies wat mijn 4 jarige nu ook doet vervolgens vroeg ik naar de optie van strippen en keek hij of hij water zag branden!
@skittles, oh echt, ik dacht dat het een redelijk gangbare term was, toen ik uitlegde dat ik bedoelde dat handmatig de vliezen bij de baarmoedermond los gemaakt werden snapte hij t geloof ik wel.... oooh noemen ze dat zo...
Lol om je wenkbrauw wiebel mental image
Dat staat ook in mijn bevalplan, maar dat is ook omdat ik ze daarna steeds tegen blijf komen op mijn werkquote:Op zondag 5 juni 2016 19:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of bij verstond: kun u even strippen?zal er nog wel niet lang rondlopen nee.
Ik heb wel weer in mijn bevalplan aangegeven dat ik zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling wil. Dus geen co-assistenten ed.snap dat iedereen het moet leren maar zit er dan echt niet op te wachten. Was vorige keer al druk genoeg om mijn bed.
Dat ga ik er ook in zetten. Sws geen co assistent en liefst ook geen arts assistent.quote:Op zondag 5 juni 2016 19:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of bij verstond: kun u even strippen?zal er nog wel niet lang rondlopen nee.
Ik heb wel weer in mijn bevalplan aangegeven dat ik zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling wil. Dus geen co-assistenten ed.snap dat iedereen het moet leren maar zit er dan echt niet op te wachten. Was vorige keer al druk genoeg om mijn bed.
Ik heb die van de vorige 2 keer nog bewaard zelfsquote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat Netbroekje ga je na de bevalling nog enorm waarderen
Jawel hoor, daarbij ook de hele eerste week met je handen je billen bij elkaar moeten houden bij het lopen omdat het anders voelt alsof je stuitje er zo uitdondert. The joy van het 1,5 uur lang tegenhouden van persweeën terwijl de baby er toch echt uit wil.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:52 schreef BlueEyes het volgende:
Netbroekjes met dakpansgewijs kraamverband en wijdbeens lopen
Charmanter wordt het niet
Ik ga ook even in standje Ontkenning.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:55 schreef Quoi het volgende:
Voorlopig houd ik het even bij Netflix ipv Netbroekje
Netbroekjesquote:Op zondag 5 juni 2016 19:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat Netbroekje ga je na de bevalling nog enorm waarderen
Voordeel van een ks, dan heb je dat dan weer nietquote:Op zondag 5 juni 2016 21:03 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Jawel hoor, daarbij ook de hele eerste week met je handen je billen bij elkaar moeten houden bij het lopen omdat het anders voelt alsof je stuitje er zo uitdondert. The joy van het 1,5 uur lang tegenhouden van persweeën terwijl de baby er toch echt uit wil.![]()
Succes allen.
Ik had door de manuele placenta verwijdering nauwelijks meer bloedverlies dan de normale maandelijkse portie, dus heb die ervaring helemaal gemistquote:Op zondag 5 juni 2016 20:52 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ook voor de vorm hoor! Je kunt oefenen zo snel je kraampakket komtquote:Op zondag 5 juni 2016 21:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik had door de manuele placenta verwijdering nauwelijks meer bloedverlies dan de normale maandelijkse portie, dus heb die ervaring helemaal gemist.
Ik ook niet.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:07 schreef marel88 het volgende:
Oh, en in twee zwangerschappen/kraamperiodes nog nooit een netbroekje aangehad, kan dus ook!
Pffff plafond verven is ook echt een k***klusquote:Op zondag 5 juni 2016 20:15 schreef Molo het volgende:
Zo, drie liter grondverf op plafond en muren gesmeerd... ik ben nu alleen wel echt heel erg verrot![]()
Koos maakt nu het eten maar af terwijl ik zielig op de bank lig. Was strakke actie dit wel weer![]()
Volgende keer maar ietsjes rustiger aan doen
Ik vond het bloedverlies ook meevallen, goed schoongeveegd na de ks. Maar met name voor mijn litteken was dat netbroekje heerlijk.De XXL hemaonderbroeken zaten alsnog best irritant op het litteken.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik had door de manuele placenta verwijdering nauwelijks meer bloedverlies dan de normale maandelijkse portie, dus heb die ervaring helemaal gemist.
Hey wat leuk!quote:Op zondag 5 juni 2016 21:05 schreef marel88 het volgende:
Hi!
Ik meld me ook met tweede streepje! Gisteren getest, eerste ronde, heel blij maar ook nog wel een beetje overdonderd...
Derde kindje, we hebben een kleuter en en dreumes. Bij hen heb ik ook af en toe meegeschreven en meegeleefd en dat kom ik graag weer doen. Ik moet me nog wel een beetje inlezen, heb niet veel meegelezen de laatste tijd.
Mag ik dat even de wereld uithelpen? Ik had ondanks m'n ks toch echt een gezellige landslide vanonderenquote:Op zondag 5 juni 2016 21:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb nog wat van die extradikke matrassen liggen![]()
Die had ik heel snel geskipt![]()
Misschien ook het voordeel van een ks, tennisbalgrote klodders ken ik ook niet
Ik zat mij al af te vragen of ik t verdrongen had maar heb denk ik geen netbroekje aangehad.quote:Op zondag 5 juni 2016 21:07 schreef marel88 het volgende:
Oh, en in twee zwangerschappen/kraamperiodes nog nooit een netbroekje aangehad, kan dus ook!
Hier ook gewoon ondergoed nu, wel een maatje groter want mijn kont is ook zwangerquote:Op zondag 5 juni 2016 22:03 schreef Amsel het volgende:
Ik had een netbroekje aan toen ik het ziekenhuis uit kwam, verder niet. Gewoon weer snel m'n oude vertrouwde Hema-boxers aan. Sowieso doe ik niet aan zwangerschapsondergoed, m'n normale ondergoed past allemaal gewoon nog
Wij hadden net een soort gesuikerde bladerdeeg bodem met gele room en aardbeienquote:Op zondag 5 juni 2016 22:16 schreef Quoi het volgende:
Arja![]()
Al is het maar voor de eetlust. Ik ben aardbeien met yoghurt aan het eten en lees over rode stolsels
Ja, heerlijkquote:Op zondag 5 juni 2016 22:25 schreef Quoi het volgende:
En was het daar wél lekker?
Volle yoghurt met hele verse aardbeien is echt favoriet hier deze week
quote:Op zondag 5 juni 2016 22:14 schreef Arja het volgende:
Met hullie smerige stolselsverhalen
![]()
Ik stel een splitsing van dit topic voor: 1 voor de oude rotten en 1 voor de naieve en onbevangen voor de eerste keer moeders.
Hmmm, tsja. Ik twijfel even over hoe ik dit moet interpreteren.quote:Op zondag 5 juni 2016 23:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb een hoermonendag... [...] en dan denk ik dat man op magische wijze wel weet wat ik gedaan wil hebben en als dat niet gebeurt word ik boos en jankerig....![]()
Als een dag waarbij ik een hormonenmonster wasquote:Op zondag 5 juni 2016 23:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hmmm, tsja. Ik twijfel even over hoe ik dit moet interpreteren.![]()
Zelfde toch?quote:Op zondag 5 juni 2016 22:16 schreef Quoi het volgende:
Arja![]()
Al is het maar voor de eetlust. Ik ben aardbeien met yoghurt aan het eten en lees over rode stolsels
Dakpansgewijs maandverbandquote:Op zondag 5 juni 2016 20:52 schreef BlueEyes het volgende:
Yup 20 weken!quote:
Oh wat zuur zeg!quote:Op maandag 6 juni 2016 04:43 schreef Molo het volgende:
Kotsend wakker worden
Ik had stiekem de hoop dat het over was
Yep, positief bekijkenquote:Op maandag 6 juni 2016 06:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh wat zuur zeg!Nou, het duurt nog maximaal 4 weken, waarschijnlijk korter.
Oh nee, dat wordt The Spanish Inquisition voor jouquote:Op maandag 6 juni 2016 07:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Mogguh. Ik krijg zo de kraamzorg op bezoek en ik heb mijn plinten nog niet gepoetst
Ssssstttquote:Op maandag 6 juni 2016 08:11 schreef Burdie het volgende:
Maar jij hebt toch dusdanig op je kop gehad dat je daarna de Grote Schoonmaak inzette, Chanty?![]()
.
Klinkt goed zo'n nacht, Svane.
Mijn kind ligt nog te slapen, terwijl ik beneden aan de koffie zit na te genieten van het heerlijke weekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |