Nee hoor gewoon standaard menu maar hier en daar iets aangepast voor mij. Bv een ander dessert zonder alcohol, het vlees wel doorbakken en geen lever.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:45 schreef Syba het volgende:
Chanty, klinkt heerlijk!
Was dat een speciaal zwangerschaps-menu?
Had gisteren echt even iets van wtf mag je eigenlijk wél eten als je zwanger bent?![]()
Maar toen ik eenmaal de goeie bronnen te pakken had, werd het gelukkig alweer wat leefbaarder![]()
Ik las trouwens ook ergens dat (rode) biefstuk wel mocht als je het daarvoor eerst twee dagen bij minimaal -12 graden hebt ingevroren, omdat de toxoplasmose bacterie dan sowieso het loodje al gelegd heeft...
Hoi, leuk!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:06 schreef Syba het volgende:
Heb dezelfde opleiding gevolgd als Vivi en ben drie jaar geleden afgestudeerd.
Ik heb gelet op de afstand (vanwege hoogzwanger wekelijks op controle moeten) en op de mogelijkheid voor een vroege echo bij 8 weken. Verder heb ik op de websites gekeken of het professioneel over kwam (dat ze geen thuisbevallingen opdringen ofzo). Nou ga ik waarschijnlijk verhuizen naar een andere stad, dus kan ik voor het laatste trimester opnieuw op zoek.quote:Meteen maar even een praktische vraag: waar hebben jullie op gelet bij het uitkiezen van een verloskundigenpraktijk? Ik zie vast vanalles over het hoofd. Halp!
quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:19 schreef Quoi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat bedoelde ik. Ik gokte al zoiets maar beter checken dan dat ik gekke aannames doequote:Op zondag 5 juni 2016 06:47 schreef Unihipili het volgende:
Oudersnatuurlijkbeurs. Of was dat je vraag niet.
Nee mijn pakezel ging verhuisdingen doen.
quote:Op zondag 5 juni 2016 01:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hoi, leuk!Goed om te lezen, dankje. Die aanloop heeft ook een functie gehad misschien. Wij hadden een heul korte aanloopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uni:Dat is sowieso soms waar. En 10 weken al!?
Molo: You're damn right.
En het komt ook goed. Ik heb - ondanks dat ik af en toe met m'n kop tegen de muur loop - ook alle vertrouwen in ons tweeën![]()
Nu ff stoppen over mijn gezemel en terug alle blauwe en roze wolken. En kom maar op de juni kinders! Het wordt hier straks stil zonder jullie![]()
En daarom gaat mijn peuter een paar keer per jaar een dag naar de opvang of op stap met haar tante terwijl ik vrij ben. Een hele dag voor mezelf.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 juni 2016 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Quoi, ik herken het heel erg. Tijdens de zwangerschap, maar zelfs nu soms wel. Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar soms denk ik dat ik graag een nacht zou doorslapen, een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc. Toch kan ik me het leven zonder hem niet meer voorstellen!
Waarom?quote:Op zondag 5 juni 2016 08:28 schreef Chanty het volgende:
Mogguh! Vandaag toch maar eens die ziekenhuistas inpakken!
Denk niet dat iemand daar aan twijfelt. Het is gewoon een grote (zo niet de grootste ooit) omschakeling. Totally worth it, maar soms ook heeeeel vermoeiend.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laat er geen misverstand over bestaan: de wil om dat alles te doen voor die kleine is er!
quote:Op zondag 5 juni 2016 09:58 schreef Twinkle20 het volgende:
In Radboud hebben ze volgens mij iets van 9 vk's rondrennen. Nu is dit mijn 3e zwangerschap die compleet daar gevolgd wordt, dus inmiddels ken ik ze allemaal wel een beetje. Ik heb er wel mijn favorieten tussen zitten, dat dan weer wel. Maar het is toch maar afwachten wie er uiteindelijk aan je bed verschijnt, dus ik maak de afspraken gewoon random en zie wel wie ik krijg.
Het belangrijkste is dat je je bij al die mensen gehoord voelt denk ik
Dat laatsteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maak er gebruik van!
Is dat bij vorige bevallingen (2?) goed gegaan of wil je juist voorkomen dat daar weer iets misloopt?
Thanksquote:Op zondag 5 juni 2016 10:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Denk niet dat iemand daar aan twijfelt. Het is gewoon een grote (zo niet de grootste ooit) omschakeling. Totally worth it, maar soms ook heeeeel vermoeiend.
En ik ben zwanger van nummer 2 en denk soms oh mensen waar beginnen we aan
quote:Op zondag 5 juni 2016 10:01 schreef Sull het volgende:
[..]
Waarom?![]()
Nee grapje, die van mij staat ook al klaar, nog niet met volledige inhoud, maar dat komt vast goed.
Ik vind die vraag ook irritant. Al had ik dus gewild dat ik kon zeggen ik weet het nietquote:Op zondag 5 juni 2016 10:00 schreef nectarientje het volgende:
Echt, ik verbaas me mateloos over 'vreemden' (collega waarmee je drie jaar terug een overleg hebt gedaan, vrienden van vrienden van vrienden die je 1x per jaar op een feestje ziet, etc) die zodra ze zien dat je zwanger bent gelijk op je afrennen 'en? Wat is het?'
Bedankt voor je felicitatie.. Ja, het gaat allemaal goed..
Wat is dat met mensen die allemaal maar vinden te mogen weten wat het wordt? En als je dan zegt dat we het niet willen weten, snapt de helft dat ook nog eens niet. 'Is toch handig met naam/kleertjes/kamertje?' Oh ongetwijfeld zal het voordelen hebben maar wij willen het niet weten. En ik vind al helemaal niet dat het de eerste vraag moet zijn, pleur op man. Vraag me na een kwartier luisteren naar mijn buikgezwijmel en kijken naar ons knappe kind op echo eens of we willen weten wat het wordt. Reageer ik vast een stukje liever #hormonaalheusstabiel
Er valt gewoon ook niks over te zeggen. Mijn gevoel zegt dat dit een heel ander kindje is een ook veel makkelijker dan Lucas was. Maar dat zou dus een hele mooie douche kunnen worden dus wil eigenlijk niet op mijn gevoel vertrouwen.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:29 schreef Piekie81 het volgende:
Chanty, voor wat het waard is: onze oudste was ook een huilbaby die heel weinig sliep. Hierdoor werden wij ook gestressd en onzeker, wat weer zorgde voor stress bij de baby. Een hele nare vicieuze cirkel. Bij de tweede waren we daar ook bang voor, maar door de ervaring die we hadden stonden wel een stuk steviger in onze schoenen en liep alles een stuk fijner. De tweede heeft hier een veel relaxter karakter dan de oudste, dat speelde vast ook mee.
En nu bij de derde denk ik kom maar op. Als ze meer op de oudste lijkt, wordt het een pittige tijd, maar ik weet zeker dat we daar ook wel weer doorheen komen met z'n vijven. Maar ik hoop natuurlijk dat ze lekker makkelijk is en ze goed mee kan in het ritme van het gezin.
Vannacht een nogal onrustige nacht gehad. Best wel wat harde buiken die af en toe wat onprettig waren. En we hadden de grote fout gemaakt om de deur van de kamer van de jongens gisteravond open te zetten voor wat frisse lucht... Om 4.30 stond de oudste voor het eerst naast mijn bed (en ik word al wakker van het geluid als ze uit hun bed klimmen), dus ik hem weer teruggestuurd en zelf nu gezellig een dik uur wakker gelegen. Om 6.15 uur weer zo'n riedel, inclusief nog een keer boos naar boven lopen om te zeggen dat hij stil moest zijn anders werd zijn broertje wakker.
Ik ben nu best gesloopt. Man is nu met de jongens naar de kerk, zodat ik nog even kan slapen/liggen.
Verder niet echt iets te melden
Wat heb je allemaal gekocht?! En wat vond je er van?quote:Op zondag 5 juni 2016 06:39 schreef Unihipili het volgende:
Over vochtpootjes gesproken... Mijn voeten hadden het zwaar te verduren op de ON-beurs gisteren. Warrummm en veel staaaaan is veeel te zwaar.
Maar ik heb wel een goede buit gescoord. Als het nou wat minder warm was en ik wat minder zwanger had ik meer mee kunnen slepen, zware volle rugtas werd zwaar en vol
. Leuk zo'n gratis pak wasmiddel
.
Bedenk me net dat ik nog wollen slofjes had willen halen... vergeton. Die hadden er nog wel bij gekund. Echt, nadenken is een issue in de hitte + staand.
quote:Op zondag 5 juni 2016 10:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat laatsteMaak er gebruik van!
Is dat bij vorige bevallingen (2?) goed gegaan of wil je juist voorkomen dat daar weer iets misloopt?
Dat lijkt me ook heel leuk jaquote:Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil ook graag een keer! Of naar het Kiind-festival.
Oh ja dat lijkt me ook geweldig!! Jij sterkte met je brakke nacht...quote:Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Piekie81 het volgende:
Ik wil ook graag een keer! Of naar het Kiind-festival.
Dat is inderdaad een aanrader.quote:
Het is ook hartstikke warm. Rustig aan jij gek mens. Auto is helemaal geen zwakte of wat dan ook, die dingen zijn voor je gemak uitgevonden hèquote:Op zondag 5 juni 2016 13:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik deed boodschappen en nu ben ik stuk. Na een half uurtje thuis zie ik eindelijk geen sterretjes meer, te warm buiten. Ik geloof dat ik nu echt even aan een auto moet geloven.
2 maxomorra jumpsuits, 2 pakken bummi's prefolds, snappi's, 3 petit lulu newborn overbroekjes en een strikmutsje.quote:Op zondag 5 juni 2016 11:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal gekocht?! En wat vond je er van?wij konden helaas niet, volgend jaar weer
.
Ik fiets al een maand niet meer zonder trapondersteuning en in bejaardentempo ondertussenquote:Op zondag 5 juni 2016 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is ook hartstikke warm. Rustig aan jij gek mens. Auto is helemaal geen zwakte of wat dan ook, die dingen zijn voor je gemak uitgevonden hè
Ik vergeet het af en toe nogquote:Op zondag 5 juni 2016 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
38 weken is wel terminaal zwanger inderdaad.
quote:Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]Ha, dank voor het delen. Belangrijk voor jou om het gevoel te hebben dat je de regie hebt, zo niet die ook te hébben. Lijkt me goed om die twee verschillende bevallingen en je voorkeuren te delen met je vkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat veel mensen ineens terminaal zwangerzeg!
Ik zat begin vd middag ingesmeerd en wel op het balkon, maar Gaaaaaaap! Even op bed gaan liggen en word nu pas wakker
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 05-06-2016 16:21:48 ]
't Kan dan nog best even duren, hoorquote:Op zondag 5 juni 2016 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
38 weken is wel terminaal zwanger inderdaad.
Schiet eens op jij!quote:
Van Pauline? Die heb ik ook inderdaadquote:Op zondag 5 juni 2016 17:00 schreef Arja het volgende:
Oe sprotje, en jijzelf dan? Spanning?
Ik maak net eindelijk mijn kraampakket open en er zit gewoon een heel leuk kraambezoekboek in waar gasten kunnen schrijven hoe ze de ouders kennen, op wie ze Emmy vinden lijken, wat ze haar cadeau hebben gegeven en wat ze haar wensen.
Superleuk. En een kinderbestekje
Heel hard stempelen zoals bij een strippenkaart?quote:Op zondag 5 juni 2016 17:40 schreef Quoi het volgende:
Maar die gaatjes in je voet dan? Wat is de link met strippen? Mijn hersenen houden het niet bij![]()
Dat Netbroekje ga je na de bevalling nog enorm waarderenquote:Op zondag 5 juni 2016 17:40 schreef Quoi het volgende:
Maar die gaatjes in je voet dan? Wat is de link met strippen? Mijn hersenen houden het niet bij![]()
Wel fijn dat alles uiteindelijk goed is.
Arja, leuk kadootje! Wij hebben een knisperzebra en badcape. Ook leuk. Leuker dan het netbroekje iig
Of bij verstond: kun u even strippen?quote:Op zondag 5 juni 2016 18:12 schreef sprotje het volgende:
@Arja, nee bij mijzelf geen spanning, ben wel blij nu een einddatum te hebben, vanaf t begin ben ik er al van uit gegaan dat ik weer ingeleid zou worden. Ivm de vorige 2 bevallingen. Nu weten we waar we aan toe zijn! Dat klinkt als een leuk kraampakket!! Hier alleen een stom rompertje.
@Chanty, tot nu toe wel continue harde buiken... ach als t maar zorgt voor meer ontsluiting ben ik al tevredenzo jij bent op dreef qua verven, droogt vast als een tierelier nu!! Tja de jongeman keek wel even vreemd toen ik t over strippen had... wellicht net nieuw op gynaecologie??
@uniphillipi, haha ja zoiets!!
@quoi, die co kwam het eerste gesprekje doen en vroeg welke klachten ik had.... hoofdpijn, veel vocht vasthouden, en toen ging hij dus met zn vingers gaatjes in mn voeten duwen, precies wat mijn 4 jarige nu ook doet vervolgens vroeg ik naar de optie van strippen en keek hij of hij water zag branden!
@skittles, oh echt, ik dacht dat het een redelijk gangbare term was, toen ik uitlegde dat ik bedoelde dat handmatig de vliezen bij de baarmoedermond los gemaakt werden snapte hij t geloof ik wel.... oooh noemen ze dat zo...
Lol om je wenkbrauw wiebel mental image
Dat staat ook in mijn bevalplan, maar dat is ook omdat ik ze daarna steeds tegen blijf komen op mijn werkquote:Op zondag 5 juni 2016 19:28 schreef Chanty het volgende:
[..]
Of bij verstond: kun u even strippen?zal er nog wel niet lang rondlopen nee.
Ik heb wel weer in mijn bevalplan aangegeven dat ik zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling wil. Dus geen co-assistenten ed.snap dat iedereen het moet leren maar zit er dan echt niet op te wachten. Was vorige keer al druk genoeg om mijn bed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |