abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:30:39 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162749644
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:45 schreef Syba het volgende:
Chanty, klinkt heerlijk!
Was dat een speciaal zwangerschaps-menu?

Had gisteren echt even iets van wtf mag je eigenlijk wél eten als je zwanger bent? :X
Maar toen ik eenmaal de goeie bronnen te pakken had, werd het gelukkig alweer wat leefbaarder :Y)
Ik las trouwens ook ergens dat (rode) biefstuk wel mocht als je het daarvoor eerst twee dagen bij minimaal -12 graden hebt ingevroren, omdat de toxoplasmose bacterie dan sowieso het loodje al gelegd heeft... *)
Nee hoor gewoon standaard menu maar hier en daar iets aangepast voor mij. Bv een ander dessert zonder alcohol, het vlees wel doorbakken en geen lever.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:34:31 #162
52229 Chanty
pi_162749779
:* voor Blue. Hopelijk snel meer vertrouwen.

En crump that sucks. Hopelijk draait hij snel terug!

Mijn kind probeert de hele dag al via de zijkant uit te breken en dat voelt uitermate onaangenaam. Ken dit totaal niet van de vorige zwangerschap :')

[ Bericht 38% gewijzigd door Chanty op 04-06-2016 21:44:24 ]
pi_162750170
Ophelia: heb je zo weinig eetlust? Ik zou de hele dag wel kunnen eten.

Crump hoe ver ben je? De kleine kan toch nog wel ruim op tijd goed draaien?

Welkom syba en gefeliciteerd!
Ik heb voor een praktijk dichtbij gekozen, waar ik nu hoogzwanger nog naartoe kan waggelen en die een eigen echo apparaat heeft. En een vriendin had goede ervaringen met die praktijk.

Chanty: herkenbaar!
pi_162750358
30+4 arja. Dus ja, hij heeft nog tijd. Ook vandaag nog wel een plens vruchtwater gezien en de echoscopiste zei 'nou die heeft een mooie kamer afgehuurd hoor!' :') toch vind ik het voor mijn gemoedsrust fijner als hij gewoon braaf in positie gaat liggen.

Ja Chanty, herkenbaar! Ik zat op het eind gewoon terug te duwen. Van OI :(
pi_162750743
Vorige week moest ik al stoppen met werken van de verloskundige, huisarts en gynaecoloog. Mijn officiële verlof gaat 14juni in. Na afgelopen donderdag willen ze helemaal dat ik rustig aan doe.
Er zijn momenten dat ik me erg onrustig voel en rustig aan doen best wel lastig is.

Vooral mijn man was erg geschrokken van de weeën, maar het is inderdaad wel beter als ze nog even blijft zitten.
Het was echt wel apart dat iedereen om mij heen er ongerust door werd en ik de rust zelve was. haha dat ben ik zeer zelden met mijn hdhd.

Bedankt voor al die lieve reacties. :*
  zaterdag 4 juni 2016 @ 22:40:40 #166
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162752021
MissC gefeliciteeeeerdddd!!!!!! *O*

Syba welkom en gefeliciteerd!! ^O^

Blue en Gaddle :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Manager PR/Moderator zondag 5 juni 2016 @ 01:21:50 #167
269689 crew  Viv
pi_162755439
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:06 schreef Syba het volgende:
Heb dezelfde opleiding gevolgd als Vivi en ben drie jaar geleden afgestudeerd.
Hoi, leuk! w/
quote:
Meteen maar even een praktische vraag: waar hebben jullie op gelet bij het uitkiezen van een verloskundigenpraktijk? Ik zie vast vanalles over het hoofd. Halp!
Ik heb gelet op de afstand (vanwege hoogzwanger wekelijks op controle moeten) en op de mogelijkheid voor een vroege echo bij 8 weken. Verder heb ik op de websites gekeken of het professioneel over kwam (dat ze geen thuisbevallingen opdringen ofzo). Nou ga ik waarschijnlijk verhuizen naar een andere stad, dus kan ik voor het laatste trimester opnieuw op zoek. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:19 schreef Quoi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 juni 2016 @ 05:23:52 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162757034
Alweer eventjes wakker hier , vent is nog steeds niet thuis (die had/heeft een vrijgezellenfeest :') ) en ik heb dan nu toch eindelijk echt vochtpootjes hoor.
:X
Donderdag schreef verloskundige nog op 'geen oedeem', maar als ze me nu ziet kan dat niet meer :')

Tevens goedemorgen :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162757117
Quoi is ons gewoon aan het trollen. Iedereen hier kan wel vanalles zeggen maar ze doet toch lekker wat ze zelf wil :6.

Enne
SPOILER
  zondag 5 juni 2016 @ 06:33:10 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162757121
Wij roepen hier vooral dat we toch nooit wat spannends deden dus dat zal met kinderen niet veranderen :+

(Grapje hoor, maar we hebben er lang naar toegeleefd en alhoewel ik geen idee heb hoe het gaat worden straks met opgroeiend kindje heb ik er vertrouwen in dat dat wel goed komt :) )

Net Koos en paar vrienden opgehaald van vrijgezellenfeest, hun taxi had ze in de steek gelaten dus toen heb ik maar even taxi gespeeld _O-
Wel mooie zonsopgang vandaag O+
pi_162757132
Over vochtpootjes gesproken... Mijn voeten hadden het zwaar te verduren op de ON-beurs gisteren :D. Warrummm en veel staaaaan is veeel te zwaar.
Maar ik heb wel een goede buit gescoord O+. Als het nou wat minder warm was en ik wat minder zwanger had ik meer mee kunnen slepen, zware volle rugtas werd zwaar en vol :'). Leuk zo'n gratis pak wasmiddel :').
Bedenk me net dat ik nog wollen slofjes had willen halen... vergeton. Die hadden er nog wel bij gekund. Echt, nadenken is een issue in de hitte + staand :D.
  zondag 5 juni 2016 @ 06:44:53 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162757137
ON beurs?

Ja zo'n dement hoofd is soms wel wat jammer... en die warmte hielp ook niet echt mee nee :X
Had je geen sjouwer mee?
Ik ben hypee nu dus ga ontbijt fixen en dan maar de keuken opruimen en soppen _O-
Gisteren een raam van al heel lang erop zittende stickers ontdaan en alle ramen op de eerste etage gezeemd binnen en buiten. Houtwerk, alles. Sommige waren al jaren geleden.

Echt, dat nesteldrang is echt een heeeeeel rare gewaarwording man _O-
pi_162757138
Oudersnatuurlijkbeurs. Of was dat je vraag niet :D.
Nee mijn pakezel ging verhuisdingen doen.

[ Bericht 51% gewijzigd door Unihipili op 05-06-2016 15:00:30 ]
  zondag 5 juni 2016 @ 06:50:21 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162757149
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 06:47 schreef Unihipili het volgende:
Oudersnatuurlijkbeurs. Of was dat je vraag niet :D.
Nee mijn pakezel ging verhuisdingen doen.
Ja dat bedoelde ik. Ik gokte al zoiets maar beter checken dan dat ik gekke aannames doe :D

He das jammer... stomme pakezel :+
  zondag 5 juni 2016 @ 08:28:22 #175
52229 Chanty
pi_162757325
Mogguh! Vandaag toch maar eens die ziekenhuistas inpakken!
pi_162757366
Goeiemorgen!! Pff tis nu al warm... zo krijg ik nooit mn enkels terug. Ben benieuwd vanmiddag in t ziekenhuis bloeddruk meting en ctg en wellicht strippen....

Hoe is t met jou Piekie??
pi_162757390
Dat 'waar zijn we aan begonnen' - gevoel heb ik ook regelmatig, quoi. Vooral met alle veranderingen de laatste tijd (trouwen, nieuwe baan) is het voor de autist in mij lastig. We vonden het tijd voor een kind omdat alles al zo lang 'stil' stond en nu is het een grote achtbaan en dat is gewoon heel lastig. Ik heb altijd even tijd nodig om te wennen. Maar ik kijk zo uit naar ons ventje en ik ben zo benieuwd naar hem en blink nu al van trots als hij mijn buik verbouwt :') en het komt allemaal best goed maar vergt gewoon heel veel aanpassingsvermogen.
pi_162757454
Welkom Syba!
Verloskundigenpraktijk.. Ik vond het ook moeilijk! Ik heb obv de websites en afstand er twee gekozen, die allebei gebeld en toen wist ik naar welke ik wilde. Die zou ook avondopenstelling hebben 1x in de week. Uiteindelijk ben ik er niet zo heel tevreden mee (toch te ver, het is wel een kwartier met de auto en niet echt een handige route, maar die andere praktijk is nou ook weer niet heel veel dichtbij), en die avondopenstelling is denk ik alleen voor de verzekeraars te laten zien dat je dat doet (zal volgens hun contract wel verplicht zijn), want ik mag nooit in de avond, ook niet als ik wéken vooruit plan.
De verloskundigen zijn prima, maar wat ik ook jammer vind is dat de kans groot is dat ik een ander heb tijdens mijn bevalling als die ons nu steeds helpt (er zijn er wel 7 ofzo, toevallig hebben we bij controle nu steeds dezelfde dus die ken ik nu een beetje). Maar dat zal bij een andere praktijk ook kunnen gebeuren.
Het is wel een lekker moderne praktijk, niet zo muffig/suffig. Dat was die andere denk ik wel, tenminste zo kwamen ze over. Toen ik bij beide een afspraak wilde maken in de ochtend zei de praktijk waar ik niet naartoe ben gegaan, toen ik moeilijk deed over t tijdstip ivm werk, dat ik er toch vrij voor kon nemen van werk. Daar krijg ik kippenvel van, ten eerste wist de baas het nog niet en ten tweede wil ik niet alles in zijn tijd doen, ook al zou dat mogen. Dus toen was de keus snel gemaakt.
  zondag 5 juni 2016 @ 09:07:57 #179
52229 Chanty
pi_162757486
Justme mijn vk praktijk probeert controles bewust zo te plannen dat je alle vk's leert kennen. Niet dat dat voor mij van enig belang is want zit toch in het ziekenhuis en moet maar zien wie er aan mijn bed verschijnt :+

Sprotje spannend!
  zondag 5 juni 2016 @ 09:09:11 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162757494
Mogge c_/

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 01:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoi, leuk! w/

SPOILER
Goed om te lezen, dankje. Die aanloop heeft ook een functie gehad misschien. Wij hadden een heul korte aanloop ;)

Uni: :D Dat is sowieso soms waar. En 10 weken al!? :P

Molo: You're damn right.

En het komt ook goed. Ik heb - ondanks dat ik af en toe met m'n kop tegen de muur loop - ook alle vertrouwen in ons tweeën :)

Nu ff stoppen over mijn gezemel en terug alle blauwe en roze wolken. En kom maar op de juni kinders! Het wordt hier straks stil zonder jullie :P
  zondag 5 juni 2016 @ 09:13:23 #181
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162757518
Quoi, ik herken het heel erg. Tijdens de zwangerschap, maar zelfs nu soms wel. Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar soms denk ik dat ik graag een nacht zou doorslapen, een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc. Toch kan ik me het leven zonder hem niet meer voorstellen!
pi_162757861
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc.
En daarom gaat mijn peuter een paar keer per jaar een dag naar de opvang of op stap met haar tante terwijl ik vrij ben. Een hele dag voor mezelf. O+
pi_162757884
In Radboud hebben ze volgens mij iets van 9 vk's rondrennen. Nu is dit mijn 3e zwangerschap die compleet daar gevolgd wordt, dus inmiddels ken ik ze allemaal wel een beetje :+ . Ik heb er wel mijn favorieten tussen zitten, dat dan weer wel. Maar het is toch maar afwachten wie er uiteindelijk aan je bed verschijnt, dus ik maak de afspraken gewoon random en zie wel wie ik krijg.

Het belangrijkste is dat je je bij al die mensen gehoord voelt denk ik ^O^

SPOILER
  zondag 5 juni 2016 @ 09:59:40 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162757897
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Quoi, ik herken het heel erg. Tijdens de zwangerschap, maar zelfs nu soms wel. Ik hou zielsveel van mijn zoon, maar soms denk ik dat ik graag een nacht zou doorslapen, een dag ongestoord alleen zou willen zijn en alleen maar rekening houden met mezelf etc. Toch kan ik me het leven zonder hem niet meer voorstellen!
:)

Laat er geen misverstand over bestaan: de wil om dat alles te doen voor die kleine is er!
pi_162757902
Idem hier, in mijn vakanties gaat N. gewoon 1 of 2 dagen naar de GO terwijl ik thuis zit te nakijken/poetsen/lummelen. O+

Edit: reactie op Jagar een eindje terug, ik miste een paar reacties. _O-
pi_162757910
Echt, ik verbaas me mateloos over 'vreemden' (collega waarmee je drie jaar terug een overleg hebt gedaan, vrienden van vrienden van vrienden die je 1x per jaar op een feestje ziet, etc) die zodra ze zien dat je zwanger bent gelijk op je afrennen 'en? Wat is het?' :(
Bedankt voor je felicitatie.. Ja, het gaat allemaal goed..
Wat is dat met mensen die allemaal maar vinden te mogen weten wat het wordt? En als je dan zegt dat we het niet willen weten, snapt de helft dat ook nog eens niet. 'Is toch handig met naam/kleertjes/kamertje?' Oh ongetwijfeld zal het voordelen hebben maar wij willen het niet weten. En ik vind al helemaal niet dat het de eerste vraag moet zijn, pleur op man. Vraag me na een kwartier luisteren naar mijn buikgezwijmel en kijken naar ons knappe kind op echo eens of we willen weten wat het wordt. Reageer ik vast een stukje liever #hormonaalheusstabiel
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_162757924
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 08:28 schreef Chanty het volgende:
Mogguh! Vandaag toch maar eens die ziekenhuistas inpakken!
Waarom? :o

Nee grapje, die van mij staat ook al klaar, nog niet met volledige inhoud, maar dat komt vast goed.

Sprotje, succes in het ziekenhuis. Hopelijk is je bloeddruk goed.

Quoi, ik had ook 2x een lange aanloop en een hele grote wens en herken je verhaal dus niet zo... Maar het lijkt me een flinke worsteling, hopelijk vind je nog wel je rust voor de kleine komt.

Syba, ik heb een verloskundigenpraktijk alleen voor de kraambedcontroles. Ik ken sowieso de verloskundigen die komen dus niet (behalve die ene van de kennismaking 16 weken geleden en die is nu zelf met verlof). Keuze voor praktijk was dus ook niet zo boeiend. Ik zou anders kiezen voor echo mogelijkheid in praktijk, denk ik.
pi_162757936
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

:)

Laat er geen misverstand over bestaan: de wil om dat alles te doen voor die kleine is er!
Denk niet dat iemand daar aan twijfelt. Het is gewoon een grote (zo niet de grootste ooit) omschakeling. Totally worth it, maar soms ook heeeeel vermoeiend.

En ik ben zwanger van nummer 2 en denk soms oh mensen waar beginnen we aan
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 juni 2016 @ 10:02:37 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162757938
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:58 schreef Twinkle20 het volgende:
In Radboud hebben ze volgens mij iets van 9 vk's rondrennen. Nu is dit mijn 3e zwangerschap die compleet daar gevolgd wordt, dus inmiddels ken ik ze allemaal wel een beetje :+ . Ik heb er wel mijn favorieten tussen zitten, dat dan weer wel. Maar het is toch maar afwachten wie er uiteindelijk aan je bed verschijnt, dus ik maak de afspraken gewoon random en zie wel wie ik krijg.

Het belangrijkste is dat je je bij al die mensen gehoord voelt denk ik ^O^

SPOILER
Dat laatste ;) Maak er gebruik van!

Is dat bij vorige bevallingen (2?) goed gegaan of wil je juist voorkomen dat daar weer iets misloopt?
pi_162757958
Twinkle, blijven aangeven in het zkh en dan zeker bij de verloskundigen waarbij je dat gevoel hebt, maar ook waarbij je wellicht meer begrip zou verwachten. Merk bij mij in praktijk dat de een echt beter is in empathisch reageren dan de ander maar dat wil niet zeggen dat ze het begrepen hebben.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  zondag 5 juni 2016 @ 10:04:06 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162757963
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Denk niet dat iemand daar aan twijfelt. Het is gewoon een grote (zo niet de grootste ooit) omschakeling. Totally worth it, maar soms ook heeeeel vermoeiend.

En ik ben zwanger van nummer 2 en denk soms oh mensen waar beginnen we aan
  zondag 5 juni 2016 @ 10:10:48 #192
52229 Chanty
pi_162758058
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:01 schreef Sull het volgende:

[..]

Waarom? :o

Nee grapje, die van mij staat ook al klaar, nog niet met volledige inhoud, maar dat komt vast goed.

:+

Ik was gisteren echt super onrustig. Waarschijnlijk omdat de baby dat ook was en duidelijk op zoek was naar een uitgang (via de zijkant dat wel) :') Als t nu ineens los gaat en net zo hard als de vorige keer, heb ik best een probleem want dan lukt het me echt niet meer om spullen bij elkaar te rapen of instructies te geven aan man.

Quoi: Ik vraag me ook af waar we ons in storten met nr 2 ;) Ik ben er eerlijk gezegd mentaal ook nog niet klaar voor (niet qua minder vrijheden want denk dat dat niet zoveel uitmaakt, maar wel met het managen van een heel gezin). En dat vind ik best beangstigend want zoveel tijd is er niet meer en bij nr 1 was ik er wel mentaal klaar voor en vond ik de eerste maanden toch nog ontzettend zwaar (hing tegen PND aan). Ben best bang dat ik het allemaal nu niet aankan omdat ik er sowieso niet klaar voor ben voor mijn gevoel. Maar goed... hangt denk ik ook af van hoe de bevalling/ herstel gaan en of we weer een huilbaby krijgen.

Deze keer had ik mijn ik-ga-bijna-instorten-moment tijdens de zwangerschap, dus misschien blijft het nu na de bevalling weg.
pi_162758264
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:00 schreef nectarientje het volgende:
Echt, ik verbaas me mateloos over 'vreemden' (collega waarmee je drie jaar terug een overleg hebt gedaan, vrienden van vrienden van vrienden die je 1x per jaar op een feestje ziet, etc) die zodra ze zien dat je zwanger bent gelijk op je afrennen 'en? Wat is het?' :(
Bedankt voor je felicitatie.. Ja, het gaat allemaal goed..
Wat is dat met mensen die allemaal maar vinden te mogen weten wat het wordt? En als je dan zegt dat we het niet willen weten, snapt de helft dat ook nog eens niet. 'Is toch handig met naam/kleertjes/kamertje?' Oh ongetwijfeld zal het voordelen hebben maar wij willen het niet weten. En ik vind al helemaal niet dat het de eerste vraag moet zijn, pleur op man. Vraag me na een kwartier luisteren naar mijn buikgezwijmel en kijken naar ons knappe kind op echo eens of we willen weten wat het wordt. Reageer ik vast een stukje liever #hormonaalheusstabiel
Ik vind die vraag ook irritant. Al had ik dus gewild dat ik kon zeggen ik weet het niet :D (kan wel maar liegen is meh). Anderen vinden het gewoon een leuke vraag om te stellen, je moet toch wat vragen enzo. Maar mij boeit het geslacht me niet op de manier dat het hen boeit. Ik heb nog steeds voorkeur voor uniseks en zachte kleuren of trek me niks aan van de gendertypering. Roze kan soms best voor jongen en blauw voor meisje :D. En autootjes voor meisje en pony's voor een jongen.
pi_162758276
Chanty, voor wat het waard is: onze oudste was ook een huilbaby die heel weinig sliep. Hierdoor werden wij ook gestressd en onzeker, wat weer zorgde voor stress bij de baby. Een hele nare vicieuze cirkel. Bij de tweede waren we daar ook bang voor, maar door de ervaring die we hadden stonden wel een stuk steviger in onze schoenen en liep alles een stuk fijner. De tweede heeft hier een veel relaxter karakter dan de oudste, dat speelde vast ook mee.
En nu bij de derde denk ik kom maar op. Als ze meer op de oudste lijkt, wordt het een pittige tijd, maar ik weet zeker dat we daar ook wel weer doorheen komen met z'n vijven. Maar ik hoop natuurlijk dat ze lekker makkelijk is en ze goed mee kan in het ritme van het gezin.

Vannacht een nogal onrustige nacht gehad. Best wel wat harde buiken die af en toe wat onprettig waren. En we hadden de grote fout gemaakt om de deur van de kamer van de jongens gisteravond open te zetten voor wat frisse lucht... Om 4.30 stond de oudste voor het eerst naast mijn bed (en ik word al wakker van het geluid als ze uit hun bed klimmen), dus ik hem weer teruggestuurd en zelf nu gezellig een dik uur wakker gelegen. Om 6.15 uur weer zo'n riedel, inclusief nog een keer boos naar boven lopen om te zeggen dat hij stil moest zijn anders werd zijn broertje wakker.
Ik ben nu best gesloopt. Man is nu met de jongens naar de kerk, zodat ik nog even kan slapen/liggen.

Verder niet echt iets te melden 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162758449
Syba welkom! *O*

En wat is het toch fijn om te lezen dat het voor jullie (zelfs met 28 weken ;) ) ook soms nog heel onwerkelijk is en alle andere onzekerheden en rare moodswings en nesteldrang (OMG ik hoop dat ik dat ook krijg :') zou goed zijn voor mijn huis) enzo! Heel geruststellend :D
  zondag 5 juni 2016 @ 10:42:22 #196
52229 Chanty
pi_162758477
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:29 schreef Piekie81 het volgende:
Chanty, voor wat het waard is: onze oudste was ook een huilbaby die heel weinig sliep. Hierdoor werden wij ook gestressd en onzeker, wat weer zorgde voor stress bij de baby. Een hele nare vicieuze cirkel. Bij de tweede waren we daar ook bang voor, maar door de ervaring die we hadden stonden wel een stuk steviger in onze schoenen en liep alles een stuk fijner. De tweede heeft hier een veel relaxter karakter dan de oudste, dat speelde vast ook mee.
En nu bij de derde denk ik kom maar op. Als ze meer op de oudste lijkt, wordt het een pittige tijd, maar ik weet zeker dat we daar ook wel weer doorheen komen met z'n vijven. Maar ik hoop natuurlijk dat ze lekker makkelijk is en ze goed mee kan in het ritme van het gezin.

Vannacht een nogal onrustige nacht gehad. Best wel wat harde buiken die af en toe wat onprettig waren. En we hadden de grote fout gemaakt om de deur van de kamer van de jongens gisteravond open te zetten voor wat frisse lucht... Om 4.30 stond de oudste voor het eerst naast mijn bed (en ik word al wakker van het geluid als ze uit hun bed klimmen), dus ik hem weer teruggestuurd en zelf nu gezellig een dik uur wakker gelegen. Om 6.15 uur weer zo'n riedel, inclusief nog een keer boos naar boven lopen om te zeggen dat hij stil moest zijn anders werd zijn broertje wakker.
Ik ben nu best gesloopt. Man is nu met de jongens naar de kerk, zodat ik nog even kan slapen/liggen.

Verder niet echt iets te melden 8-)
Er valt gewoon ook niks over te zeggen. Mijn gevoel zegt dat dit een heel ander kindje is een ook veel makkelijker dan Lucas was. Maar dat zou dus een hele mooie douche kunnen worden dus wil eigenlijk niet op mijn gevoel vertrouwen.

Slaap nog maar even lekker, misschien heb je die energie straks heel hard nodig ;)
pi_162758858
Welkom Syba!

Ben altijd wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met leuke hormonen en onzekerheden etc!

Toen ik op zoek ging naar een verloskundige wist ik al dat ik ging verhuizen dus heb vlakbij mijn nieuwe huis even zitten google mapsen :+ Websites en Facebookpagina's afgegaan. De praktijk waar ik nu zit vind ik erg fijn, 2 van de 3 zijn ook echoscopisten en ze zijn alledrie ook lactatiedeskundige. Ik beval natuurlijk wel in een vakantieperiode, dus ik ga eens vragen hoe ze dat doen. Ik weet dat ze altijd wel een vervanger hebben, maar ik zou het stiekem best vervelend vinden om te moeten bevallen bij iemand die ik nog nooit gezien heb :@

Gisteren in het ziekenhuis geweest, en de medicijnen slaan gelukkig aan bij mijn nichtje. Volgende week moet ze naar het AMC voor een hartecho, hopelijk is dat allemaal in orde.
pi_162758885
Goed nieuws over je nichtje Miezz, fijn.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  zondag 5 juni 2016 @ 11:26:05 #199
52229 Chanty
pi_162759127
Fijn dat de medicatie wat doet!
  zondag 5 juni 2016 @ 11:34:35 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162759257
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 06:39 schreef Unihipili het volgende:
Over vochtpootjes gesproken... Mijn voeten hadden het zwaar te verduren op de ON-beurs gisteren :D. Warrummm en veel staaaaan is veeel te zwaar.
Maar ik heb wel een goede buit gescoord O+. Als het nou wat minder warm was en ik wat minder zwanger had ik meer mee kunnen slepen, zware volle rugtas werd zwaar en vol :'). Leuk zo'n gratis pak wasmiddel :').
Bedenk me net dat ik nog wollen slofjes had willen halen... vergeton. Die hadden er nog wel bij gekund. Echt, nadenken is een issue in de hitte + staand :D.
Wat heb je allemaal gekocht?! En wat vond je er van? :) wij konden helaas niet, volgend jaar weer ;).
KuikenGuppy
pi_162759506
Ik wil ook graag een keer! Of naar het Kiind-festival. O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162759507
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat laatste ;) Maak er gebruik van!

Is dat bij vorige bevallingen (2?) goed gegaan of wil je juist voorkomen dat daar weer iets misloopt?
SPOILER
  zondag 5 juni 2016 @ 11:52:08 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162759516
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Piekie81 het volgende:
Dat lijkt me ook heel leuk ja O+.
KuikenGuppy
pi_162759647
quote:
Oh ja dat lijkt me ook geweldig!! Jij sterkte met je brakke nacht...

Hier al de was gestreken, de oudste haar kamer opgeruimd en mn haar geverfd... en nu ineens nergens meer zin in :)
pi_162760768
quote:
Of naar het Kiind-festival. O+
Dat is inderdaad een aanrader. :Y Ik zou het leuk vinden om dit jaar weer te gaan maar het kan natuurlijk zijn dat ik pas half augustus beval, denk niet dat ik er dan al zin in heb.
pi_162760794
Ik deed boodschappen en nu ben ik stuk. Na een half uurtje thuis zie ik eindelijk geen sterretjes meer, te warm buiten. Ik geloof dat ik nu echt even aan een auto moet geloven. -O-
  zondag 5 juni 2016 @ 13:51:17 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162761576
Zo, weer een pot verf er doorheen gejaagd. Gaat prima vandaag ondanks de warmte dus waarom niet _O-
Nu even lunchen en dikke pootjes omhoog en zo nieuwe pot aanbreken.
Vind het wel 'bijzonder' dat afgelopen dagen prima gaan qua misselijkheid en energie. Doesn't make any sense, maar ik ben er blij mee *O*

En Koos zit hier zijn kater uit te zitten, is net zijn bed uit komen lopen en lijkt nog het meeste op een White Walker _O-
  zondag 5 juni 2016 @ 13:52:09 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162761589
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik deed boodschappen en nu ben ik stuk. Na een half uurtje thuis zie ik eindelijk geen sterretjes meer, te warm buiten. Ik geloof dat ik nu echt even aan een auto moet geloven. -O-
Het is ook hartstikke warm. Rustig aan jij gek mens. Auto is helemaal geen zwakte of wat dan ook, die dingen zijn voor je gemak uitgevonden hè ;)
pi_162761620
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 11:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal gekocht?! En wat vond je er van? :) wij konden helaas niet, volgend jaar weer ;).
2 maxomorra jumpsuits, 2 pakken bummi's prefolds, snappi's, 3 petit lulu newborn overbroekjes en een strikmutsje.
Ik vond het wel grappig om zo'n kluit draagmoeders/vaders bij elkaar te zien. Niet iedereen natuurlijk maar toch veel bij elkaar :D.
pi_162762100
Meld!
38 weken. Klinkt wel erg serieus nu.

Molo toch nog nesteldrang zie ik.
Uni goede score!
Miez fijn van het nichtje
  zondag 5 juni 2016 @ 14:21:22 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162762153
Ja man, 38 weken ^O^
Kan nu echt niet lang meer duren

Baby knuffelen O+ O+ O+
  zondag 5 juni 2016 @ 14:27:14 #212
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_162762237
Ik ben me gisteren vergeten te melden met 39wk!

Ik ben het wel zat nu, maar ach. Sinds een dag ofzo last van m'n bekken, vooral als ik loop of opsta ofzo. Ook elke dag voel ik meer en meer druk 'naar beneden' zeg maar.. Soms met flinke pijnscheut. Geen idee of dat een begin is..

Welkom aan de nieuwe zwangeren en een :* voor die het even nodig hebben. Alles komt goed ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_162762304
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is ook hartstikke warm. Rustig aan jij gek mens. Auto is helemaal geen zwakte of wat dan ook, die dingen zijn voor je gemak uitgevonden hè ;)
Ik fiets al een maand niet meer zonder trapondersteuning en in bejaardentempo ondertussen ;) Ik hou gewoon niet zo van auto's en peuter wordt nogal snel wagenziek dus de bakfiets is onze favoriet O+
pi_162762354
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 14:18 schreef Arja het volgende:
Meld!
38 weken. Klinkt wel erg serieus nu.

38 weken is wel terminaal zwanger inderdaad. ;)
pi_162762595
Nouk, ik las toevallig vandaag ergens dat dat een begin kan zijn.

Ophelia, terminaal zwanger haha. Ja niet meer "een beetje" ;)
  zondag 5 juni 2016 @ 14:46:52 #216
220609 Nouk84
pi_162762726
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik vergeet het af en toe nog :') Als ik op een bepaalde manier zit voel ik die buik niet altijd even goed (terwijl die groot genoeg is :')). En dan denk ik ineens 'oh ja' :')

@Arja; ik hoop t! T mag komen!
  zondag 5 juni 2016 @ 16:10:44 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162764108
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

SPOILER
Ha, dank voor het delen. Belangrijk voor jou om het gevoel te hebben dat je de regie hebt, zo niet die ook te hébben. Lijkt me goed om die twee verschillende bevallingen en je voorkeuren te delen met je vk :Y

Wat veel mensen ineens terminaal zwanger :+ zeg!

Ik zat begin vd middag ingesmeerd en wel op het balkon, maar Gaaaaaaap! Even op bed gaan liggen en word nu pas wakker :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 05-06-2016 16:21:48 ]
  zondag 5 juni 2016 @ 16:15:00 #218
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_162764160
Ik heb helemaal niet bijgelezen de afgelopen dagen maar kom even zwaaien :W naar iedereen hier.
Ik lig te walvissen langs t zwembad vh hotel 8-) moet wel nog even wennen aan mijn zwangere lijf in bikini :')
  zondag 5 juni 2016 @ 16:15:00 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162764161
*halverwegeboks met Vivi*
KuikenGuppy
pi_162764522
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 14:32 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

't Kan dan nog best even duren, hoor 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162764639
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:40 schreef Piekie81 het volgende:

[..]

Schiet eens op jij!

Voor mezelf reken ik op alles tussen 40-42 weken. Ik zou echt stomverbaasd zijn als het eerder begint.

Svane? Waaaar ben je?
pi_162764776
Zo ik ben weer thuis, extra controle gehad in t ziekenhuis, bloeddruk was eerste instantie te hoog boven 160, 15 minuten later was hij weer ''gewoon'' 85/135 Later kwam een co assistent meten en die was een tikkie klunzig maar hij mat rond de 150. Dus toen bloedtest en urinetest, en wachten op de uitslagen... en ondertussen maar vast aan de ctg, want zodra ik dat ding niet op zn plek hield was hij t hartje weer kwijt.

Ohwja humormomentje, co assisent stond gaatjes in mn voeten te duwen... en wist niet wat ik bedoelde met strippen...

Uiteindelijk de gyn gezien, die heeft kunnen strippen... koste wat moeite... en nu afgesproken dat ik me dinsdagavond 20:00 meldt voor een ballon en dan woensdagochtend inleiden.

En nu heb ik een hele gespannen 7 jarige rondlopen nog maar 3 nachtjes slapen mama!!
pi_162764869
Oe sprotje, en jijzelf dan? Spanning?

Ik maak net eindelijk mijn kraampakket open en er zit gewoon een heel leuk kraambezoekboek in waar gasten kunnen schrijven hoe ze de ouders kennen, op wie ze Emmy vinden lijken, wat ze haar cadeau hebben gegeven en wat ze haar wensen.
Superleuk. En een kinderbestekje
  zondag 5 juni 2016 @ 17:09:15 #224
52229 Chanty
pi_162765040
Spannend Sprotje hopelijk doet het strippen wat! Apart dat de co-assistente niet wist wat dat is. Die zou ik dan liever niet bij mijn bevalling hebben. Wie weet wat ze nog meer niet weet :')

Hier zijn alle muren in Lucas nieuwe kamer gewit. Morgen aan de slag met blauw :) nu even lekker van het weer genieten
  zondag 5 juni 2016 @ 17:10:38 #225
220609 Nouk84
pi_162765072
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:00 schreef Arja het volgende:
Oe sprotje, en jijzelf dan? Spanning?

Ik maak net eindelijk mijn kraampakket open en er zit gewoon een heel leuk kraambezoekboek in waar gasten kunnen schrijven hoe ze de ouders kennen, op wie ze Emmy vinden lijken, wat ze haar cadeau hebben gegeven en wat ze haar wensen.
Superleuk. En een kinderbestekje
Van Pauline? Die heb ik ook inderdaad :)

Spannend sprotje! Hopelijk hoeft het niet zover te komen.
pi_162765393
"Strippen?! Maar je ligt al half naakt." ;(
pi_162765651
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:40 schreef Piekie81 het volgende:

[..]

Dat zeg je tegen mij _O- (Otje kwam 42.3)

Spannend, ben benieuwd of het strippen wat doet.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:40:00 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162765658
Maar die gaatjes in je voet dan? Wat is de link met strippen? Mijn hersenen houden het niet bij :P

Wel fijn dat alles uiteindelijk goed is.

Arja, leuk kadootje! Wij hebben een knisperzebra en badcape. Ook leuk. Leuker dan het netbroekje iig :+
pi_162765727
quote:
7s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:10 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Van Pauline? Die heb ik ook inderdaad
Ja en daar had ik ook al het 9 maanden dagboek van
pi_162765750
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:40 schreef Quoi het volgende:
Maar die gaatjes in je voet dan? Wat is de link met strippen? Mijn hersenen houden het niet bij :P

Heel hard stempelen zoals bij een strippenkaart? :P

Overigens, als ik niet reeds zwanger en bevallen was had ik ook niet geweten wat een zwangere strippen was. Hell, dat wist ik als zwangere niet eens tot het wel erg vaak hier voorbij kwam en ik toch maar ging googlen :+ dat maakt me toch niet incapabel als iemand in opleiding die alles nog moet leren door mee te kijken en ontdekken?
pi_162765780
Ik lees het alweer, bij een eventuele volgende moet ik de verzekering uitzoeken op het leukste kraampakket :7 Ik kreeg alleen een badthermometer ;( :+
pi_162765787
Of! "Strippen? -duwt gaatjes in oedeemvoet- raakt u hier opgewonden van *wenkbrauwwiebel*"
pi_162766313
@Arja, nee bij mijzelf geen spanning, ben wel blij nu een einddatum te hebben, vanaf t begin ben ik er al van uit gegaan dat ik weer ingeleid zou worden. Ivm de vorige 2 bevallingen. Nu weten we waar we aan toe zijn! Dat klinkt als een leuk kraampakket!! Hier alleen een stom rompertje.

@Chanty, tot nu toe wel continue harde buiken... ach als t maar zorgt voor meer ontsluiting ben ik al tevreden ;) zo jij bent op dreef qua verven, droogt vast als een tierelier nu!! Tja de jongeman keek wel even vreemd toen ik t over strippen had... wellicht net nieuw op gynaecologie??

@uniphillipi, haha ja zoiets!!

@quoi, die co kwam het eerste gesprekje doen en vroeg welke klachten ik had.... hoofdpijn, veel vocht vasthouden, en toen ging hij dus met zn vingers gaatjes in mn voeten duwen, precies wat mijn 4 jarige nu ook doet  vervolgens vroeg ik naar de optie van strippen en keek hij of hij water zag branden!

@skittles, oh echt, ik dacht dat het een redelijk gangbare term was, toen ik uitlegde dat ik bedoelde dat handmatig de vliezen bij de baarmoedermond los gemaakt werden snapte hij t geloof ik wel.... oooh noemen ze dat zo...
Lol om je wenkbrauw wiebel mental image
  zondag 5 juni 2016 @ 18:21:05 #234
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162766481
:D

Dat had hij/zij even over het hoofd gezien in het hoofdstuk 'dikke voeten'. Gewoon zwanger :+
  zondag 5 juni 2016 @ 19:15:51 #235
52229 Chanty
pi_162767576
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:40 schreef Quoi het volgende:

Wel fijn dat alles uiteindelijk goed is.

Arja, leuk kadootje! Wij hebben een knisperzebra en badcape. Ook leuk. Leuker dan het netbroekje iig :+
Dat Netbroekje ga je na de bevalling nog enorm waarderen :P
  zondag 5 juni 2016 @ 19:28:44 #236
52229 Chanty
pi_162767897
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:12 schreef sprotje het volgende:
@Arja, nee bij mijzelf geen spanning, ben wel blij nu een einddatum te hebben, vanaf t begin ben ik er al van uit gegaan dat ik weer ingeleid zou worden. Ivm de vorige 2 bevallingen. Nu weten we waar we aan toe zijn! Dat klinkt als een leuk kraampakket!! Hier alleen een stom rompertje.

@Chanty, tot nu toe wel continue harde buiken... ach als t maar zorgt voor meer ontsluiting ben ik al tevreden ;) zo jij bent op dreef qua verven, droogt vast als een tierelier nu!! Tja de jongeman keek wel even vreemd toen ik t over strippen had... wellicht net nieuw op gynaecologie??

@uniphillipi, haha ja zoiets!!

@quoi, die co kwam het eerste gesprekje doen en vroeg welke klachten ik had.... hoofdpijn, veel vocht vasthouden, en toen ging hij dus met zn vingers gaatjes in mn voeten duwen, precies wat mijn 4 jarige nu ook doet  vervolgens vroeg ik naar de optie van strippen en keek hij of hij water zag branden!

@skittles, oh echt, ik dacht dat het een redelijk gangbare term was, toen ik uitlegde dat ik bedoelde dat handmatig de vliezen bij de baarmoedermond los gemaakt werden snapte hij t geloof ik wel.... oooh noemen ze dat zo...
Lol om je wenkbrauw wiebel mental image
Of bij verstond: kun u even strippen? :+ zal er nog wel niet lang rondlopen nee.

Ik heb wel weer in mijn bevalplan aangegeven dat ik zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling wil. Dus geen co-assistenten ed. :@ snap dat iedereen het moet leren maar zit er dan echt niet op te wachten. Was vorige keer al druk genoeg om mijn bed.
pi_162768483
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 19:28 schreef Chanty het volgende:

[..]

Of bij verstond: kun u even strippen? :+ zal er nog wel niet lang rondlopen nee.

Ik heb wel weer in mijn bevalplan aangegeven dat ik zo min mogelijk mensen bij mijn bevalling wil. Dus geen co-assistenten ed. :@ snap dat iedereen het moet leren maar zit er dan echt niet op te wachten. Was vorige keer al druk genoeg om mijn bed.
Dat staat ook in mijn bevalplan, maar dat is ook omdat ik ze daarna steeds tegen blijf komen op mijn werk :P

Sprotje, fijn een einddatum!

Wij hebben de warmte overleeft heerlijk op en langs het water, echt genieten! Gelukkig stond er een lekker windje!
Ik zat nog even te twijfelen over zwemmen, maar wist niet of dat in natuurwater nou zo slim was. En of ik daarna de boot weer in zou komen :@
  zondag 5 juni 2016 @ 20:15:27 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162769096
Zo, drie liter grondverf op plafond en muren gesmeerd... ik ben nu alleen wel echt heel erg verrot :'(

Koos maakt nu het eten maar af terwijl ik zielig op de bank lig. Was strakke actie dit wel weer :')
Volgende keer maar ietsjes rustiger aan doen
  zondag 5 juni 2016 @ 20:25:42 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162769356
En ik maar tukjes doen, Netflixen en in de zon zitten. Gaan jullie ineens weer druk doen :{w ;)

Mijn meneer heeft net lekker gekookt. Ik moet na een half uur zitten even liggen, want kleine meneer lijkt wel ónder mijn ribben te zitten!
pi_162769406
Sull dat weet ik inderdaad ook niet of zwemmen in natuurwater nu een goed idee is.

Molo ik snap het wel, je voelde je eindelijk wat beter dus daar maak je meteen gebruik van.

Ik geloof dat ik nu zo'n beetje alles heb gedaan ter voorbereiding op Emmy.
Nu moet ik beginnen aan het verhuis to do lijsje en daar heb ik pas echt geen zin in. Adres wijzigen bij instanties, post doorgesturen, energie regelen, internet, dozen pakken etc :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')