quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Mensen houden zich ook bezig met het nieuwe esf liedje van volgend jaarquote:Op maandag 30 mei 2016 14:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
De zomer moet nog beginnen en mensen maken zich nou al druk om een kinderfeest. Wauw.
Daar heb ik nou nog niemand over gehoord eigenlijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:10 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Mensen houden zich ook bezig met het nieuwe esf liedje van volgend jaar
Jawel hoor. Heb al meermaals gehoord dat men O'gene wil.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar heb ik nou nog niemand over gehoord eigenlijk.
Ah, dit is de eerste keer dat ik het hoor dus. Heb geen idee wie dat zou moeten zijn. Maar ik denk dat mensen zich er minder boos over maken dan het zinkende schip dat Sinterklaas heet?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor. Heb al meermaals gehoord dat men O'gene wil.
Ach, niemand zal haar missen.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ene Dolores Leeuwin, die verslaggever is bij het sinterklaasjournaal, kapt er ook mee:
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)rklaasjournaal.dhtml
Iedereen verlaat het zinkende schip.
Ben benieuwd of de sinterklaas er ook mee kapt eigenlijk, want dan kun je de boel wel opdoeken op tv, vermoed ik.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:08 schreef KingRadler het volgende:
NTR moet al hun personeel ontslaan die voor zwarte piet zijn en geen verandering willen. De druk word wel steeds groter.
Ik neem het op.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vanavond Erik van Muiswinkel in RTL Late Night, komt dat zien mensen
ja dit is nieuws ja, net als die andere zaken die je noemdequote:Op maandag 30 mei 2016 18:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit is nieuws ja? Zwarte Piet? Na de invoering van de particpatiewet, de wmo, de versoepeling van het ontslagrecht?
Nederland
Lijkt wel 10 kleine negertjes, niemand blijft meer over...quote:Op maandag 30 mei 2016 18:37 schreef Red_85 het volgende:
Weer een die vertrekt omdat ze met zwarte collega's moeten werken.
Hoe cru.
Klopt, het is de algehel vertrutting van de maatschappij. Denk aan douchen in onderbroek, niet meer buitenspelen, bouwplaatsen die zijnafgesloten , kinderen die helmpjes op moeten... Idioot!!! en dus ook geen roe en zak bij sinterklaas en ja nu ook stroopwafelpieten... Het is dus niet alleen sinterklaas, maar de hele maatschappij die enorm vertrut is.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:52 schreef TLC het volgende:
Ik mis de tijden waar Aart Staartjes nog gewoon aan de kade stond bij de inkomst van Sinterklaas, de tijden dat de zwarte pieten nog gewoon zwart waren en je de roe kreeg en de zak in moest als je stout was geweest.
Het is jammer dat andere mensen tegenwoordig dit kinderfeest zo verzieken.
ja ....... kinderen bang maken voor zwarte piet en witte sint die hen ontvoeren naar Spanje is echt genieten voor kinderenquote:Op maandag 30 mei 2016 18:52 schreef TLC het volgende:
Ik mis de tijden waar Aart Staartjes nog gewoon aan de kade stond bij de inkomst van Sinterklaas, de tijden dat de zwarte pieten nog gewoon zwart waren en je de roe kreeg en de zak in moest als je stout was geweest.
Dat sowieso, vertrutting is vooruitgang, blijkbaarquote:Op maandag 30 mei 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt, het is de algehel vertrutting van de maatschappij. Denk aan douchen in onderbroek, niet meer buitenspelen, bouwplaatsen die zijnafgesloten , kinderen die helmpjes op moeten... Idioot!!! en dus ook geen roe en zak bij sinterklaas en ja nu ook stroopwafelpieten... Het is dus niet alleen sinterklaas, maar de hele maatschappij die enorm vertrut is.
dat is een deel uit de geschiedenis dat vaak graag 'vergeten' wordt jaquote:Op maandag 30 mei 2016 19:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Verrast om te horen zonet bij eenvandaag dat slavernij aan de basis ligt van onze huidige welvaart. Ik maar denken dat de naoorlogse wederopbouw en de Groningse gasvelden aan de basis liggen van onze huidige welvaart.
Ohja de zwarte pieten discussie die eind mei al begint.
Als je het pikt wel ja. Helaas begint dit al op de lagere school. Dus zo heel veel kun je er ook niet aan doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:46 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat sowieso, vertrutting is vooruitgang, blijkbaar
Ik zal dat niet openlijk betwisten, wat dat is niet toegestaanquote:Op maandag 30 mei 2016 21:07 schreef sp3c het volgende:
op fok! heb je niet 'zo een ban te pakken' daar moet je het echt wel heel bont voor maken hoor
time and place natuurlijk maar ook dat onderwerp is op fok! niet verbodenquote:Op maandag 30 mei 2016 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zal dat niet openlijk betwisten, wat dat is niet toegestaan
Neehoor ik geef mijn mening over kleinzerige zwarten ivm deze pieten-discussie. En toen had ik een ban.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:07 schreef sp3c het volgende:
op fok! heb je niet 'zo een ban te pakken' daar moet je het echt wel heel bont voor maken hoor
Het zal de kinderen allemaal worst wezen. Of pepernoten.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:52 schreef TLC het volgende:
Waarom eis je begrip van een kant en doe je een knieval voor de andere partij? Je bent helemaal niet objectief.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zal de kinderen allemaal worst wezen. Of pepernoten.
Ziet de gemiddelde Nederlander nou écht niet in dat misschien, héél misschien, te begrijpen is dat sommigen in Sint en Piet de link met blanke heerschappij over de gekleurde mens zien?
Ik zie gewoon het probleem niet zo. Maak van die volledig geschminkte Piet een roetveegpiet.
De magie voor kinderen wordt er geen zier minder om.
Het zijn de volwassenen (aan beide kanten van de discussie!!) die er een politiek statement van maken.
De blanke weigert te erkennen dat je zwarte Piet als racistisch zóu kúnnen zien (of hij dat nou is of niet), en de niet-blanken willen niet snappen dat vrijwel niemand zwarte Piet als met daadwerkelijk racistische ondertoon ziet, en vinden de zwarte Piet-aanhangers 'racisten'.
Kom op zeg. Beide kanten hebben een punt.
Vooral als het om racistische uitingen gaat.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:07 schreef sp3c het volgende:
Wow !!!quote:Op maandag 30 mei 2016 13:36 schreef Onnoman het volgende:
Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar
met een ZP als presentator zal het alles behalve objectief zijnquote:Op maandag 30 mei 2016 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vanavond Erik van Muiswinkel in RTL Late Night, komt dat zien mensen
Wist niet dat Humberto als zwarte piet speelde.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
met een ZP als presentator zal het alles behalve objectief zijn
ook als het om racistische uitingen gaatquote:Op maandag 30 mei 2016 22:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Vooral als het om racistische uitingen gaat.
dit wist ik ook niet, zou hij oorbellen dragen?quote:Op maandag 30 mei 2016 22:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wist niet dat Humberto als zwarte piet speelde.
want dat zou t met een presentator die pro is wel zijn natuurlijkquote:Op maandag 30 mei 2016 22:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
juistem!!!quote:Op maandag 30 mei 2016 22:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
want dat zou t met een presentator die pro is wel zijn natuurlijk
Er is geen enkele presentator die objectief is in deze.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
want dat zou t met een presentator die pro is wel zijn natuurlijk
my point exactlyquote:Op maandag 30 mei 2016 22:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er is geen enkele presentator die objectief is in deze.
helaas niet..quote:Op maandag 30 mei 2016 22:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er is geen enkele presentator die objectief is in deze.
Racistisch zo'n opmerking, vind je nietquote:Op maandag 30 mei 2016 22:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nou nou nouquote:Op maandag 30 mei 2016 22:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nee!quote:
Heeft iemand jou wel eens zo genoemd dan?quote:Op maandag 30 mei 2016 23:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nee!
net zo min erg als iemand mij sinterklaas of sneeuwpop noemt..
vast wel.. maar ik denk niet dat mensen zo zullen noemen omdat ik mij nooit gediscrimineerd zal voelenquote:Op maandag 30 mei 2016 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft iemand jou wel eens zo genoemd dan?
Dus jij hebt een lange witte baard, bent rond de 80 jaar oud en je kop is zo wit als een lijk?quote:Op maandag 30 mei 2016 23:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
vast wel.. maar ik denk niet dat mensen zo zullen noemen omdat ik mij nooit gediscrimineerd zal voelen
Dus je zou ook geen moeite mee hebben om Humberto Tan irl Zwarte Piet te noemenquote:Op maandag 30 mei 2016 23:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
nee!
net zo min erg als iemand mij sinterklaas of sneeuwpop noemt..
http://www.joop.nl/nieuws(...)sthash.9x8CxkRO.dpufquote:Van Muiswinkel: ‘Het echte harde nare scheldwerk komt allemaal van rechts’
Wat een domme Tokkiequote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.joop.nl/nieuws(...)sthash.9x8CxkRO.dpuf
Is begrijpend lezen zó moeilijk voor je?quote:Op maandag 30 mei 2016 22:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Waarom eis je begrip van een kant en doe je een knieval voor de andere partij?
Hoezo kun jij beoordelen of ik wel of niet objectief ben?quote:
Dat ziet iedere Nederlander wel, dat het zo opgevat kan worden. Maar de gemiddelde Nederlander kent ook dondersgoed het verschil tussen Zwarte Piet en een neger, dat wordt al tientallen jaren geprobeerd uit te leggen, en dat lukte ook redelijk totdat er een stel jankmuilen kwam, dat met de vingers in de oren "racisme! racisme!" bleef schreeuwen bij iedere vorm van uitleg of voorlichting. Want er is geld te halen als er inderdaad sprake van racisme zou zijn.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ziet de gemiddelde Nederlander nou écht niet in dat misschien, héél misschien, te begrijpen is dat sommigen in Sint en Piet de link met blanke heerschappij over de gekleurde mens zien?
ik zou het niet zomaar doen.. maar als het als grap gezegd wordt moet het kunnenquote:Op maandag 30 mei 2016 23:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus je zou ook geen moeite mee hebben om Humberto Tan irl Zwarte Piet te noemen
Zo'n persoon vindt heus wel een ander scheldwoord.quote:
OMG wat een triest jankzooitjequote:Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
oh mijn hemel, nu raakt de poep echt het plafond, Quincy, Sylvana, Erik en co gaan de wapens oppakken :
http://nos.nl/artikel/210(...)dere-acties-aan.html
We krijgen een zwartepietenburgeroorlog !!!
![]()
quote:
Dat klinkt als een dreigement.quote:"We hebben heel lang vreedzaam gedemonstreerd, maar er verandert weinig tot niets. We zullen onze actie en interventies moeten aanpassen", zegt Mitchell Esajas van 'Stop Blackface' (...)
Of het wordt een echt kinderfeest, of het wordt een feest voor niemand. Feest voor niemand? Lijkt me dat het feest dan dus kapot moet.quote:Een andere actiegroep denkt dat het punt is bereikt dat het land een keuze moet maken of Sinterklaas een echt kinderfeest wordt of dat het een feest wordt voor niemand. Jerry Afriyie van 'Nederland wordt beter' noemt Zwarte Piet een voorbeeld van institutioneel racisme. "De gedachte erachter is dat witte mensen beter zijn dan zwarte mensen."
Toch fijn als dat even wordt uitgelegd aan racisten als wijquote:Op donderdag 2 juni 2016 18:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trouwens, nooit geweten dat de gedachte erachter is dat witte mensen beter zijn dan zwarte mensen, terwijl dat de gedachte erachter is.
GVD en wat stond er onder het artikel?? Ook al racisme!quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
oh mijn hemel, nu raakt de poep echt het plafond, Quincy, Sylvana, Erik en co gaan de wapens oppakken :
![]()
Mijn ogen zijn geopend !quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toch fijn als dat even wordt uitgelegd aan racisten als wij
Zoals ik al zei maar niemand van het anti-pieten kamp hier serieus nam: De anti-pieten gaan net zolang door totdat het sinterklaasfeest en het figuur Piet dood is. Iedereen die anti-piet is, wordt actief gebruikt om Sinterklaas de nek om te draaien.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Dat klinkt als een dreigement.
[..]
Of het wordt een echt kinderfeest, of het wordt een feest voor niemand. Feest voor niemand? Lijkt me dat het feest dan dus kapot moet.
Trouwens, nooit geweten dat de gedachte erachter is dat witte mensen beter zijn dan zwarte mensen.
ai ... je ogen waren even open en toen direct weer gesloten...quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei maar niemand van het anti-pieten kamp hier serieus nam: De anti-pieten gaan net zolang door totdat het sinterklaasfeest en het figuur Piet dood is. Iedereen die anti-piet is, wordt actief gebruikt om Sinterklaas de nek om te draaien.
Hoeveel meer bewijs wil men hebben voordat men het door heeft?
quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ai ... je ogen waren even open en toen direct weer gesloten...
Maar wie wilt persé het sinterklaasfeest opheffen ? Ik ken die mensen niet .
Wat staat daarboven? Je bent erg vaag.quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]bluesdude plz, ontkennen heeft echt geen zin meer. Het staat notabene hierboven.
Mooi. Als ze daad bij woord voegen worden dit helemaal maatschappelijle paria's die helemaal niet meer serieus genomen worden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat staat daarboven? Je bent erg vaag.
zet die quote eens in een posting
Ik ben wel serieus. Jij schijnt iets ontdekt te hebben, je bent opgetogen, maar waarom eigenlijk ?quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]![]()
bluesdude plz, stop met trollen nu. Dit is serieus, geen tijd voor je geintjes.
Ze worden extremer, omdat ze vastlopen, de meeste mensen zijn het wel zat. Schooltjes die links zijn hebben afstand genomen van Piet en in de provincie is het grootste gedeelte vóór Zwarte Piet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei maar niemand van het anti-pieten kamp hier serieus nam: De anti-pieten gaan net zolang door totdat het sinterklaasfeest en het figuur Piet dood is. Iedereen die anti-piet is, wordt actief gebruikt om Sinterklaas de nek om te draaien.
Hoeveel meer bewijs wil men hebben voordat men het door heeft?
Lezen zou ik zeggen met je blinde vraagstelling. De enige hier die zijn ogen dicht heeft ben jij.quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat staat daarboven? Je bent erg vaag.
zet die quote eens in een posting
Als je echt serieus was, had je wel wat anders geschreven. Je 4de jaar al he dat mensen je wijzen op je kronkel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben wel serieus. Jij schijnt iets ontdekt te hebben, je bent opgetogen, maar waarom eigenlijk ?
Zet die tekst gewoon in een posting.
http://nos.nl/artikel/210(...)dere-acties-aan.htmlquote:Een andere actiegroep denkt dat het punt is bereikt dat het land een keuze moet maken of Sinterklaas een echt kinderfeest wordt of dat het een feest wordt voor niemand.
joh begin je weer met persoonlijke aanvallen..... reageer op de inhoud en ga niet trollen.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je echt serieus was, had je wel wat anders geschreven. Je 4de jaar al he dat mensen je wijzen op je kronkel.
quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
Zeg...gaat het om deze tekst van een NOS-journalist ?
[..]
Het zijn de woorden van een journalist , niet wat iemand van die actiegroep letterlijk zei.
En dan concludeert iemand dat alle antipieten het sinterklaasfeest willen afschaffen....
Dat is bezopen.
Ik ben antipiet en ik wil hooguit dat gedoe in mijn persoonlijk leven afschaffen.
Wie wilt vieren, gaat zijn gang, toch.
Is dat de burgeroorlog waar Karkens het over had ?quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
![]()
Nooit toegeven aan terreur.quote:Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |