Dat sowieso, vertrutting is vooruitgang, blijkbaarquote:Op maandag 30 mei 2016 19:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt, het is de algehel vertrutting van de maatschappij. Denk aan douchen in onderbroek, niet meer buitenspelen, bouwplaatsen die zijnafgesloten , kinderen die helmpjes op moeten... Idioot!!! en dus ook geen roe en zak bij sinterklaas en ja nu ook stroopwafelpieten... Het is dus niet alleen sinterklaas, maar de hele maatschappij die enorm vertrut is.
dat is een deel uit de geschiedenis dat vaak graag 'vergeten' wordt jaquote:Op maandag 30 mei 2016 19:11 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Verrast om te horen zonet bij eenvandaag dat slavernij aan de basis ligt van onze huidige welvaart. Ik maar denken dat de naoorlogse wederopbouw en de Groningse gasvelden aan de basis liggen van onze huidige welvaart.
Ohja de zwarte pieten discussie die eind mei al begint.
Als je het pikt wel ja. Helaas begint dit al op de lagere school. Dus zo heel veel kun je er ook niet aan doen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:46 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat sowieso, vertrutting is vooruitgang, blijkbaar
Ik zal dat niet openlijk betwisten, wat dat is niet toegestaanquote:Op maandag 30 mei 2016 21:07 schreef sp3c het volgende:
op fok! heb je niet 'zo een ban te pakken' daar moet je het echt wel heel bont voor maken hoor
time and place natuurlijk maar ook dat onderwerp is op fok! niet verbodenquote:Op maandag 30 mei 2016 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zal dat niet openlijk betwisten, wat dat is niet toegestaan
Neehoor ik geef mijn mening over kleinzerige zwarten ivm deze pieten-discussie. En toen had ik een ban.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:07 schreef sp3c het volgende:
op fok! heb je niet 'zo een ban te pakken' daar moet je het echt wel heel bont voor maken hoor
Het zal de kinderen allemaal worst wezen. Of pepernoten.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:52 schreef TLC het volgende:
Het is jammer dat andere mensen tegenwoordig dit kinderfeest zo verzieken.
Waarom eis je begrip van een kant en doe je een knieval voor de andere partij? Je bent helemaal niet objectief.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het zal de kinderen allemaal worst wezen. Of pepernoten.
Ziet de gemiddelde Nederlander nou écht niet in dat misschien, héél misschien, te begrijpen is dat sommigen in Sint en Piet de link met blanke heerschappij over de gekleurde mens zien?
Ik zie gewoon het probleem niet zo. Maak van die volledig geschminkte Piet een roetveegpiet.
De magie voor kinderen wordt er geen zier minder om.
Het zijn de volwassenen (aan beide kanten van de discussie!!) die er een politiek statement van maken.
De blanke weigert te erkennen dat je zwarte Piet als racistisch zóu kúnnen zien (of hij dat nou is of niet), en de niet-blanken willen niet snappen dat vrijwel niemand zwarte Piet als met daadwerkelijk racistische ondertoon ziet, en vinden de zwarte Piet-aanhangers 'racisten'.
Kom op zeg. Beide kanten hebben een punt.
Vooral als het om racistische uitingen gaat.quote:Op maandag 30 mei 2016 21:07 schreef sp3c het volgende:
Wow !!!quote:Op maandag 30 mei 2016 13:36 schreef Onnoman het volgende:
Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar
met een ZP als presentator zal het alles behalve objectief zijnquote:Op maandag 30 mei 2016 18:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vanavond Erik van Muiswinkel in RTL Late Night, komt dat zien mensen
Wist niet dat Humberto als zwarte piet speelde.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
met een ZP als presentator zal het alles behalve objectief zijn
ook als het om racistische uitingen gaatquote:Op maandag 30 mei 2016 22:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Vooral als het om racistische uitingen gaat.
dit wist ik ook niet, zou hij oorbellen dragen?quote:Op maandag 30 mei 2016 22:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wist niet dat Humberto als zwarte piet speelde.
want dat zou t met een presentator die pro is wel zijn natuurlijkquote:Op maandag 30 mei 2016 22:18 schreef Onnoman het volgende:
[..]
met een ZP als presentator zal het alles behalve objectief zijn
juistem!!!quote:Op maandag 30 mei 2016 22:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
want dat zou t met een presentator die pro is wel zijn natuurlijk
Er is geen enkele presentator die objectief is in deze.quote:Op maandag 30 mei 2016 22:28 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
want dat zou t met een presentator die pro is wel zijn natuurlijk
my point exactlyquote:Op maandag 30 mei 2016 22:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er is geen enkele presentator die objectief is in deze.
helaas niet..quote:Op maandag 30 mei 2016 22:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er is geen enkele presentator die objectief is in deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |