abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162566058

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten

Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

pi_162566093
Net mijn laatste werkdag gehad. Lekker weertje om mee af te sluiten. Tassen ingeleverd en verder niks. Na meer dan zes jaar in dienst kon er nog geen bedankje van af |:(

Ga het wel missen. Nu fulltime op kantoor, dus veel minder beweging en zon.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 mei 2016 @ 16:33:13 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162566995
Bedankt voor jouw inzet Dale _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 mei 2016 @ 16:35:05 #4
Maffe Fries
pi_162567043
Ikzelf heb vandaag wel weer mijn meters gemaakt. Had twee mooie lopen.

Meneer of Mevrouw De Klos was vandaag letterlijk de klos, want er plofte daar een verkeersboete op de mat :P
pi_162567099
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

met die nieuwe regels mogen ze sinds juli vorig jaar nog maar 2 keer een jaarcontract krijgen.
En ze willen niet alleen van zaterdagkrachten en postbodes af, maar ook van postbezorgers met te kleine contracten
Van dat laatste heb ik tot dusver weinig gemerkt. Misschien heeft PostNL een andere opvatting van kleine en grote contracten dan het overige Nederlandstalige deel van de bevolking? Als ik kijk wat mensen hier krijgen aangeboden, dan is dat nog steeds iets tussen de 6 en de 9 uur. Voorheen waren contracten tot 15 uur mogelijk, en er is zelfs een periode geweest (in de tijd dat we nog regelmatig die flyers moesten bezorgen) dat je zelfs 20
uur kon krijgen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf heb vandaag wel weer mijn meters gemaakt. Had twee mooie lopen.

Meneer of Mevrouw De Klos was vandaag letterlijk de klos, want er plofte daar een verkeersboete op de mat :P
Het is precies omgekeerd. Ze waren altijd al letterlijk de klos (omdat ze zo heetten), en vandaag waren ze het ook nog eens figuurlijk. :Y
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162567777
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van dat laatste heb ik tot dusver weinig gemerkt. Misschien heeft PostNL een andere opvatting van kleine en grote contracten dan het overige Nederlandstalige deel van de bevolking? Als ik kijk wat mensen hier krijgen aangeboden, dan is dat nog steeds iets tussen de 6 en de 9 uur. Voorheen waren contracten tot 15 uur mogelijk, en er is zelfs een periode geweest (in de tijd dat we nog regelmatig die flyers moesten bezorgen) dat je zelfs 20
uur kon krijgen.

[..]

Het is precies omgekeerd. Ze waren altijd al letterlijk de klos (omdat ze zo heetten), en vandaag waren ze het ook nog eens figuurlijk. :Y
nou ja, kleine contracten naar de huidige postnl maatstaven dus, mensen met een contract van maar 4 of 5 uur willen ze liever kwijt, maar contracten groter dan een uur of 9 willen ze uiteraard ook niet.
pi_162569747
De stortbui heeft gelukkig gewacht tot ik klaar ben!
pi_162570140
Hier in het noord-westen hele dag mooi weer. :D
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:56:53 #9
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162571694
Wat nu onweer, 28 graden en heet...

Contracten zijn tegenwoordig nog maar max 12 uur en minimaal 3 werd me laatst verteld. Ik ben ooit begonnen op een contract met 16,5 uur. Tegenwoordig ben ik met 12,5 echt een uitzondering. Meeste zitten op 7/8.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Net mijn laatste werkdag gehad. Lekker weertje om mee af te sluiten. Tassen ingeleverd en verder niks. Na meer dan zes jaar in dienst kon er nog geen bedankje van af |:(

^O^ Dankje voor je harde werk Dale. Wij je collega's gaan je missen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162574394
quote:

Ik vind dat wel schandalig, maar dat is wel een bekend verhaal. Mensen die meer dan 25 jaar in dienst zijn en dan overcompleet raken. Komen ze afscheid nemen op de vestiging en dat de TL heel toevallig de andere kant oploopt :{

Bedankt voor je inzet :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou ja, kleine contracten naar de huidige postnl maatstaven dus, mensen met een contract van maar 4 of 5 uur willen ze liever kwijt, maar contracten groter dan een uur of 9 willen ze uiteraard ook niet.
Vorig jaar was de max. hier inderdaad 12 uur en minimaal 6 uur (di/ do/ za of twee piekdagen).
Contracten van 3 uur mochten niet meer, vooral zaterdagcontracten waren uit den boze.

En gaat dit dan over postbezorgers of voorbereiders die ze niet meer willen hebben voor 4-5 uur?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_162581643
Ik kreeg juist een verhoging, maar ik maakte ook veel meer uren dan contract.
pi_162583353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 21:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind dat wel schandalig, maar dat is wel een bekend verhaal. Mensen die meer dan 25 jaar in dienst zijn en dan overcompleet raken. Komen ze afscheid nemen op de vestiging en dat de TL heel toevallig de andere kant oploopt :{

Bedankt voor je inzet :)

[..]

Vorig jaar was de max. hier inderdaad 12 uur en minimaal 6 uur (di/ do/ za of twee piekdagen).
Contracten van 3 uur mochten niet meer, vooral zaterdagcontracten waren uit den boze.

En gaat dit dan over postbezorgers of voorbereiders die ze niet meer willen hebben voor 4-5 uur?
postbezorgers. Voorbereiders krijgen, in ieder geval hier, eigenlijk altijd een contract van 6 uur
pi_162583489
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 01:03 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik kreeg juist een verhoging, maar ik maakte ook veel meer uren dan contract.
Hier is bezorgers gevraagd of ze meer uren wilden (dan een uurtje of 10), maar van mijn depot willen de meesten niet, met als reden dat we ook nee willen kunnen zeggen. Alleen degene met 3 uur krijgt nu meer.
pi_162585021
Bedankt voor jullie reacties!
pi_162593247
Rot is dat Dale, zo'n reactie na zoveel jaar. Nu verder met een betere baan *O*

De TC komt hier schijnbaar wel mensen tijdens hun rondje opzoeken als ze gaan stoppen. Hoorde laatst dat ie op zoek geweest was naar een collega om die nog gedag te zeggen, mooie was dat die collega niks met hem te maken wilde hebben meer :')

Ik ben hier laatst dus ook benaderd voor een groter contract, heb nu 12 uur ipv 5. Maakte ook meestal al meer uren. Wilde nooit vast zitten aan zoveel uren, maar heb momenteel niet zoveel meer te willen en het bood me nu wel andere voordelen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 29 mei 2016 @ 23:00:04 #16
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162607744
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  maandag 30 mei 2016 @ 06:22:31 #17
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162611940
Hey Dale, heel veel succes in je nieuwe baan. Hoop dat je af en toe je neus hier nog even komt laten zien!

Hier wordt ook niet veel gereageerd op ons depot als iemand weggaat. Vorig jaar nog iemand na jaren trouwe dienst. Nou, ik heb een bloemetje voor hem gekocht namens het depot met een kaart met de namen van degenen die meededen met het bloemetje. Anders hadden ze hem nog met stille trom laten vertrekken..

Ik vind een bedankje niet meer dan normaal. Zeker na een aantal jaar werken.
  maandag 30 mei 2016 @ 06:25:00 #18
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162611946
quote:
Amai! Da's nou toch jammer! >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 30-05-2016 10:34:58 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 12:44:53 #19
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162616719
Ze kunnen altijd nog net zoveel aandelen opkopen tot ze een meerderheidsbelang hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 30 mei 2016 @ 14:20:42 #20
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162619112
Wat betreft die OWS. Er zijn mensen bij ons die flexibel inzetbaar zijn. Ze hebben een contract van 9 uur. Vaak krijgen ze maar voor 5 a 6 uur werk per week. Voordien kregen ze dan denk ik toch 9 uur per week uitbetaald als ze niet aan die 9 uur kwamen als de admi hen minder werk gaf.

Maar hoe zit dat nu eigenlijk? Stel dat ze weer zo weinig ingedeeld worden? En dat verdeeld over 13 weken? Ik kan niet zo wijs worden uit dat bericht.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:39:06 #21
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162624741
quote:

Succes in je nieuwe baan!
Lullig van PostNL(en collegae) om niet even fatsoenlijk je een hand en bedankje te geven :(
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 30 mei 2016 @ 18:40:30 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162624780
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat betreft die OWS. Er zijn mensen bij ons die flexibel inzetbaar zijn. Ze hebben een contract van 9 uur. Vaak krijgen ze maar voor 5 a 6 uur werk per week. Voordien kregen ze dan denk ik toch 9 uur per week uitbetaald als ze niet aan die 9 uur kwamen als de admi hen minder werk gaf.

Maar hoe zit dat nu eigenlijk? Stel dat ze weer zo weinig ingedeeld worden? En dat verdeeld over 13 weken? Ik kan niet zo wijs worden uit dat bericht.
Ik moet er ook even voor gaan zitten denk ik ;)
Waarom heb ik het gevoel dat wij als pbz hier wederom genaaid worden? Onterecht gevoel?
pi_162649139
Rustig dagje.. en mooi weer ^O^
pi_162649895
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 06:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

postbezorgers. Voorbereiders krijgen, in ieder geval hier, eigenlijk altijd een contract van 6 uur
Vorig jaar kregen de voorbereiders 9 uur en als ze goed waren een verhoging van 12 uur.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_162649966
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vorig jaar kregen de voorbereiders 9 uur en als ze goed waren een verhoging van 12 uur.
zal ook wel weer per vestiging verschillen dan, zal onder andere afhankelijk zijn van hoeveel postbodes er nog op het kantoor zijn. Bij ons zetten ze voorbereiders bijvoorbeeld niet in op daldagen of in de vos, en voorbereiding begint om half 8. Dan is het al vrijwel onmogelijk om 12 uur te maken, aangezien de meeste wijken al voor 11 uur klaar moeten zijn. En met die zaterdagen van tegenwoordig is de voorbereiding dan vaak zelfs al voor 10 uur klaar en op dinsdagen komt het eigenlijk ook niet vaak meer voor dat er nog veel mensen bezig zijn na half 11.
pi_162649998
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

zal ook wel weer per vestiging verschillen dan, zal onder andere afhankelijk zijn van hoeveel postbodes er nog op het kantoor zijn. Bij ons zetten ze voorbereiders bijvoorbeeld niet in op daldagen of in de vos, en voorbereiding begint om half 8. Dan is het al vrijwel onmogelijk om 12 uur te maken, aangezien de meeste wijken al voor 11 uur klaar moeten zijn. En met die zaterdagen van tegenwoordig is de voorbereiding dan vaak zelfs al voor 10 uur klaar en op dinsdagen komt het eigenlijk ook niet vaak meer voor dat er nog veel mensen bezig zijn na half 11.
Ik werd voorheen ook ingezet op de dinsdag en donderdag en heeeeeel soms op een drukke daldag, maar dat is echt op 1 hand te tellen (lees; kerst).
Nu werk ik alleen op de zaterdag, maar mijn starttijd is 7 uur.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:42:48 #27
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162651364
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zo ver ik laatst zag, waren er alleen DiDoZa-voorbereiders en de rest postbodes waarvan hun contracturen bij elkaar geraapt moesten worden.
pi_162651488
Jammer dat ik verlof heb, zo kan ik de wel of niet geboekte uren niet controleren, met het nieuwe systeem. Als ik klik op vorige week staat er: min- plusuren t/m deze week: -40:00. Dat snap ik niet, ik heb afgelopen tijd zwaar in de plus gedraaid. Of zou het van dit tijdvak zijn? Dat kan kloppen, ik heb nog niet gewerkt en nog 40 contracturen te gaan....
Het blijft raadselachtig ;)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:51:24 #29
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162653304
En als je eenmaal meer- of mindertijd hebt opgegeven en je ziet dat je een fout hebt gemaakt, dan kun je dat niet meer veranderen.
pi_162653819
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:51 schreef Globetrottertje het volgende:
En als je eenmaal meer- of mindertijd hebt opgegeven en je ziet dat je een fout hebt gemaakt, dan kun je dat niet meer veranderen.
Waardeloos, laatst ook twee keer bij eenzelfde wijk geplust, omdat je niet kunt zien welke je al hebt ingevoerd (ja, pas als het is toe- of afgewezen, dat laatste natuurlijk). En TC's kunnen ook niet zien wat jij ziet, op mijnwerk.... eigenlijk nog nooit zoveel virtuele bagger bij elkaar gezien 🙄
pi_162656532
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:06 schreef zombo het volgende:

[..]

Waardeloos, laatst ook twee keer bij eenzelfde wijk geplust, omdat je niet kunt zien welke je al hebt ingevoerd (ja, pas als het is toe- of afgewezen, dat laatste natuurlijk). En TC's kunnen ook niet zien wat jij ziet, op mijnwerk.... eigenlijk nog nooit zoveel virtuele bagger bij elkaar gezien 🙄
Ik kan wel zien welke wijk al ingevoerd is.
  woensdag 1 juni 2016 @ 08:45:03 #32
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162661785
Je moet op details klikken en dan zie je het staan. Maar je kunt niets meer verbeteren/veranderen. Je ziet dan 'in behandeling' staan.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:28:32 #33
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162662247
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:45 schreef Globetrottertje het volgende:
Je moet op details klikken en dan zie je het staan. Maar je kunt niets meer verbeteren/veranderen. Je ziet dan 'in behandeling' staan.
Moet je met je planner bespreken.
Ook het aanzetten van je loop. Of je het nu wel of niet doet, ik heb er nooit niets over gehoord. Ik vergeet het vaak zelfs uit te zetten.
pi_162662265
OWS maakt de boel inderdaad een stuk onduidelijker.
De enige manier om te controleren of ik depottijd heb gekregen was altijd om het lijstje bij "meer of minder tijd doorgeven" te bekijken. Als ik daar nu op klik krijg ik een pagina te zien waar ik een wijziging voor dinsdag door kan geven. Verder staat daar niets meer.

Als ik het rooster van vorige week bekijk staat er onderaan "Min- plusuren t/m deze week" met daarachter vier keer mijn contracturen in de min.
pi_162662553
Heeft iedereen de brief over de smartphone van de bonden al gelezen?
Klik.
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:57:13 #36
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162662614
Bij mij staat er ook 4x mijn contracturen in de min. Maar ik heb helemaal niet in de min gedraaid. Alleen maar in de plus. Behoorlijk veel extra gewerkt zelfs.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 10:02:10 #37
Maffe Fries
pi_162662688
Zal waarschijnlijk wel zodanig ingericht zijn dat je tot het einde van de periode nog x uren moet maken en dat de TC's het zo beter in kunnen vullen zodat iedereen een beetje aan de uren kan komen
pi_162662776
Een beetje uitleg vanuit PostNL zou fijn zijn geweest.
De enige informatie tot nu toe over OWS gaat over verlof.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:17:49 #39
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162662957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:53 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iedereen de brief over de smartphone van de bonden al gelezen?
Klik.
Het blijft zo'n zwakke brief.
Loesje
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:18:33 #40
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162662970
Ik denk inderdaad dat ze dat er standaard in hebben gezet zodat ze kunnen hoeveel uren je nog moet maken om aan je contracttijd te komen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:19:29 #41
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162662998
Ik heb het al gezegd en velen met mij: die nieuwe regeling is er weer eentje ten voordele van PostNL en ten nadele van 'ons' als je niet goed oplet.
pi_162663374
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze dat er standaard in hebben gezet zodat ze kunnen hoeveel uren je nog moet maken om aan je contracttijd te komen.
Kunnen we daarna met de beentjes op de bank ;)

Bij mij is de hele plus- en minmogelijkheid weg, dus ik kan niet kijken. (Mogelijk omdat ik verlof heb.)
Positief puntje is dat je wel verder dan een week kunt terugbladeren.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:35:49 #43
Bijdehand mannetje
pi_162670399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:39 schreef zombo het volgende:

[..]

Kunnen we daarna met de beentjes op de bank ;)

Bij mij is de hele plus- en minmogelijkheid weg, dus ik kan niet kijken. (Mogelijk omdat ik verlof heb.)
Positief puntje is dat je wel verder dan een week kunt terugbladeren.
Is dat OWS ook weer iets wat geleidelijk wordt uitgerold? Ik heb nog gewoon de oude opmaak. Daarbij kon je trouwens ook veel verder dan een week terugkijken hoor, tot 2 maanden om precies te zijn. Alleen moest je dan wel handmatig de vanaf en de tot datum invullen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:44:53 #44
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162670604
Hier hebben we nog helemaal niks gehoord ows. Kan er ook niks over vinden op mijnpostnl. Geen idee dus wat dat voor ons gaat betekenen.
Loesje
pi_162670847
Wat is OWS?
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:21:30 #46
Bijdehand mannetje
pi_162671438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 15:55 schreef Thomas-sama het volgende:
Wat is OWS?
Occupy Wall Street?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 16:24:21 #47
Maffe Fries
pi_162671486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Occupy Wall Street?
welnee
Olympische Winterspelen 2014
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 16:25:49 #48
Maffe Fries
pi_162671521
pi_162671551
Weer iets om in de gaten te houden dus :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 16:27:41 #50
Maffe Fries
pi_162671560
Voluit is het trouwens: ORTEC Workforce Scheduling, de voorganger van dat pakket was ORTEC Harmony
pi_162673439
Ow dat. Mij maakt het niks uit, heb toch steeds wat verlofuren over.
pi_162673676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Ow dat. Mij maakt het niks uit, heb toch steeds wat verlofuren over.
Mij maakt het ook weinig uit, als het maar te controleren is.
pi_162674343
Ik heb nog maar 2 uur verlof over voor de rest van het jaar. :|W
pi_162674512
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nog maar 2 uur verlof over voor de rest van het jaar. :|W
zo, daar ben je rap doorheen gegaan dan!
Ik kan nog 17,5 week verlof opnemen :')
pi_162674559
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

zo, daar ben je rap doorheen gegaan dan!
Ik kan nog 17,5 week verlof opnemen :')
Volgens mij had ik nog minuren van vorig jaar
pi_162674721
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Volgens mij had ik nog minuren van vorig jaar
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.

Ik heb nog een maand of drie op te nemen. Dat is al drie maanden minder dan vorig jaar. (Kopen? :) )
pi_162674835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:31 schreef zombo het volgende:

[..]

Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.

Ik heb nog een maand of drie op te nemen. Dat is al drie maanden minder dan vorig jaar. (Kopen? :) )
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?
pi_162675391
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?
Nee maar het is mij niet meer helemaal duidelijk wat écht niet mag, of wat er stiekem lokaal nog wel 's blijft gebeuren zolang er niemand protesteert...

Voor afgelopen maand heb ik ook maar 1 minuut wettelijke vakantie over meeruren, terwijl ik meer heb overgewerkt dan anders. Tis dat je-niet-druk-maken meer energie oplevert dan een paar minuten vakantie, maar gosjepietje.....
pi_162675654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:00 schreef zombo het volgende:

[..]

Voor afgelopen maand heb ik ook maar 1 minuut wettelijke vakantie over meeruren, terwijl ik meer heb overgewerkt dan anders. Tis dat je-niet-druk-maken meer energie oplevert dan een paar minuten vakantie, maar gosjepietje.....
Afgelopen maand heb ik ook minder verlofuren opgebouwd dan ik zou verwachten gelet op het aantal uren dat ik extra gemaakt heb. Nu heb ik ook al enkele weken geen urenuitdraai gezien. Dat wordt goed opletten bij het loonstrookje deze maand.
pi_162675778
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Moet in overleg gebeuren. Maar eerst wordt er gekeken of er door middel van extra wijken de uren gehaald kunnen worden.
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:37:27 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162676383
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:19 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb het al gezegd en velen met mij: die nieuwe regeling is er weer eentje ten voordele van PostNL en ten nadele van 'ons' als je niet goed oplet.
Nogal wiedes. Als je meer dan je contracturen werkt, gaat het met het nieuwe systeem meer uren kosten om vrije tijd op te nemen. Of je nou wel of niet 'goed oplet'.

Dat is alleen gunstig voor PostNL.
pi_162676431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Afgelopen maand heb ik ook minder verlofuren opgebouwd dan ik zou verwachten gelet op het aantal uren dat ik extra gemaakt heb. Nu heb ik ook al enkele weken geen urenuitdraai gezien. Dat wordt goed opletten bij het loonstrookje deze maand.
Inderdaad (urenuitdraaien krijgen wij al heel lang niet meer), geen overbodige luxe om af en toe een kwaliteitscontrole andersom te doen ;)
pi_162676453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nogal wiedes. Als je meer dan je contracturen werkt, gaat het met het nieuwe systeem meer uren kosten om vrije tijd op te nemen.

Dat is alleen gunstig voor PostNL.
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.
En ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook kan aangeven dat ze alleen je contracturen moeten aftrekken.
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:44:01 #64
39333 Zelva
pi_162676592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.
Maar als je verlof overhoudt (en dat eventueel vervalt) is dat geen ramp, sterker nog, daar word je helemaal niet slechter van. Als je standaard meer uren moet inleveren omdat je toevallig meer werkt, word je daar wel slechter van. Daar krijg je niets, helemaal niets voor terug, maar je bent wel meer kwijt.
pi_162676620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar als je verlof overhoudt (en dat eventueel vervalt) is dat geen ramp, sterker nog, daar word je helemaal niet slechter van. Als je standaard meer uren moet inleveren omdat je toevallig meer werkt, word je daar wel slechter van. Daar krijg je niets, helemaal niets voor terug, maar je bent wel meer kwijt.
hoezo word ik er niet slechter van als het vervalt? Volgens mij heeft alleen het bedrijf daar baat bij, ik ben dan gewoon mijn uren kwijt en krijg er niks voor terug.
En je moet helemaal niks, je kan gewoon aangeven dat ze alleen je contracturen mogen afschrijven
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:48:57 #66
39333 Zelva
pi_162676754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hoezo word ik er niet slechter van als het vervalt? Volgens mij heeft alleen het bedrijf daar baat bij, ik ben dan gewoon mijn uren kwijt en krijg er niks voor terug.
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.

quote:
En je moet helemaal niks, je kan gewoon aangeven dat ze alleen je contracturen mogen afschrijven
Klopt, maar standaard gaat het dus anders. En ze gaan echt niet adverteren met die andere mogelijkheden.
pi_162676821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.
Als je stopt krijg je die uren uitbetaald hè ;) Nogal zonde om dat zomaar te laten vervallen. Zelf bouw ik ze harder op dan ik ze opmaken kan.
pi_162676866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

natuurlijk maakt dat wel uit, als ze gewoon het gemiddelde van wat ik normaal werk afschrijven levert me dat aan het eind van de maand immers meer op dan wanneer ze alleen mijn contracturen afschrijven.
pi_162676952
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook kan aangeven dat ze alleen je contracturen moeten aftrekken.
Heb inderdaad bij geen enkele baan in mijn verkeerd-omme carrière zóveel moeite moeten doen om de vakantie-uren op te krijgen ;) Je kan inderdaad altijd 'in beroep' tegen de berekeningswijze, maar dan moet eerst helder zijn wat ze überhaupt gedaan hebben....
Ik kan alleen maar constateren dat het PostNL in elk geval de moeite waard is gebleken er wat berekeningen op los te laten, in tegenstelling tot de bezorgers- en smartphonevergoedingen, dus ze zullen er ongetwijfeld niet op achteruit gaan.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:02:39 #70
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162681295
Weet iemand hier hoeveel minuten je hoort te krijgen per overuur?
Loesje
pi_162681416
Per jaar heb je recht op 4 weken wettelijk verlof. Volgens mij krijg je bij je overuren extra verlof in dezelfde verhouding. Ik ga altijd uit van 4/52.
pi_162687489
quote:
Nu snap ik de WOS en waarom ik het gevoel heb dat wij stiekum nog wat verder gen**id worden.

Die zonnepanelen moeten toch ergens van betaald worden! :6
pi_162687729
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:53 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Nu snap ik de WOS en waarom ik het gevoel heb dat wij stiekum nog wat verder gen**id worden.

Die zonnepanelen moeten toch ergens van betaald worden! :6
heb ik iets gemist of zo qua ows? Want ik begrijp nog steeds de "we worden genaaid" opmerkingen niet. Hoe moeilijk is het om aan te geven dat ze niet meer mogen afschrijven dan je contracturen?
Persoonlijk voelde ik me in de oude situatie duidelijk meer genaaid, toen alleen je contracturen werden afgeschreven bij verlof. Ik moest toen wel tig verlofuren laten vervallen omdat het financieel gezien simpelweg niet uit kon om vakantie te nemen. Als ik normaal 25 uur per week werk, en als ik verlof neem krijg ik maar 15 uur, dan ga ik er door verlof te nemen immers alleen maar op achteruit financieel gezien.
pi_162692150
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:02 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier hoeveel minuten je hoort te krijgen per overuur?
Geen idee, maar de bijschrijving was altijd rond een half uur en de laatste keer maar een minuut, vreemd...
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:15:22 #76
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162693245
Heeft iemand dat stukje nog mbt o.a. het vergoeden van de eigen bijdrage ivm gemaakte ziektekosten?
Heb net wat gezocht, maar kan het niet vinden :(
pi_162696664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:31 schreef zombo het volgende:

[..]

Een vakantieschuld, ik had vorig jaar vier weken opgenomen :') en in combinatie met minuren, dus ja..
pi_162700405
Ik heb nu sinds een aantal weken een contract van 8 uur (van 5 naar 8 gegaan). Constant 10+ uren gewerkt.
Sinds het 8-uur contract steeds 7.45/7.50 uur enz.
Mogen ze nu die 10/15 minuten van mijn verlof afschrijven. Want dat is echt naaien.

Word ik volgens mij sowieso al door dat nieuwe verlofsysteem.
Loop nu steeds 1/1/1/1/2 wijken per week, dus steeds op zaterdag 2 wijken. Dus mijn gemiddelde aantal uur op zaterdag ligt hoger dan eerst.
Dan loop ik bv 7.45 uur over 4 dagen, zoals deze week. Zaterdag vrij, heb een gemiddelde van zeg 2,5 uur. Dan schrijven ze dat nu dus af. In plaats van 8.00-7.45 uur = 15 minuten.

Alles om PostNL beter te maken, maar dat daarbij de werknemers steeds harder genaaid worden maakt niks uit.
Maakt de motivatie om ander werk te vinden alleen maar sterker.
pi_162700623
Echt naaien zullen ze niet doen bij het nieuwe systeem. Hier krijgen de postbezorgers ook onder het huidige systeem hun diensten in verlof uitbetaald die ze normaal die dag zouden lopen. Dat kunnen dus ook meer uren zijn dan je contractomvang.

Binnen heb ik veel wisselend teamcoaches gehad. De één boekt al mijn contracturen op zaterdag (ik heb een zaterdagcontract) andere boeken alleen het verschil tussen mijn gewerkte uren doordeweeks en mijn contracturen. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.

Het gaat er vooral om dat je van te voren goed communiceert hoeveel verlof je afgeboekt wil hebben. Contracturen, of gemiddeld aantal gewerkte uren, is nu en in de toekomst je eigen keuze.En dan nog wil het wel eens fout gaan. Maar het is niet zo zeer dat het nieuwe systeem nadelig zal zijn.
pi_162700793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Echt naaien zullen ze niet doen bij het nieuwe systeem. Hier krijgen de postbezorgers ook onder het huidige systeem hun diensten in verlof uitbetaald die ze normaal die dag zouden lopen. Dat kunnen dus ook meer uren zijn dan je contractomvang.

Binnen heb ik veel wisselend teamcoaches gehad. De één boekt al mijn contracturen op zaterdag (ik heb een zaterdagcontract) andere boeken alleen het verschil tussen mijn gewerkte uren doordeweeks en mijn contracturen. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.

Het gaat er vooral om dat je van te voren goed communiceert hoeveel verlof je afgeboekt wil hebben. Contracturen, of gemiddeld aantal gewerkte uren, is nu en in de toekomst je eigen keuze.En dan nog wil het wel eens fout gaan. Maar het is niet zo zeer dat het nieuwe systeem nadelig zal zijn.
Hoe het op mij overkwam is dat er nu geen keuze meer is.
Krijg nergens een duidelijk antwoord, en vind de uitleg ook niet echt duidelijk.
pi_162700860
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:21 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Hoe het op mij overkwam is dat er nu geen keuze meer is.
Krijg nergens een duidelijk antwoord, en vind de uitleg ook niet echt duidelijk.
Je hebt gewoon de keuze, als jij niet wilt dat er meer wordt afgeschreven dan je contracturen moet je dat gewoon aangeven en dan gebeurt dat ook niet.
En nee, als jij nu steeds minder dan 8 uur loopt met een contract van 8 uur mogen ze dat niet van je verlof aftrekken, zij moeten ervoor zorgen dat je aan die 8 uur komt, alleen in overleg mogen ze het met je verlof verrekenen
pi_162701154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je hebt gewoon de keuze, als jij niet wilt dat er meer wordt afgeschreven dan je contracturen moet je dat gewoon aangeven en dan gebeurt dat ook niet.
En nee, als jij nu steeds minder dan 8 uur loopt met een contract van 8 uur mogen ze dat niet van je verlof aftrekken, zij moeten ervoor zorgen dat je aan die 8 uur komt, alleen in overleg mogen ze het met je verlof verrekenen
Dank je.
Dan ga ik er eens verder mee en dat van het verlof de komende tijd goed in de gaten houden.
pi_162701241
Beste wat je kan doen is voordat je vrij hebt nog even een berichtje naar Admi/ TC sturen over hoe je je verlof afgeschreven wil hebben. Dan zou het gewoon goed moeten komen. Achteraf kost het veel meer tijd en moeite om teveel betaald verlof weer terug op je verlofkaart te krijgen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:12:08 #84
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162703782
Sommige dingen zouden gewoon normaal moeten zijn. Maar bij postnl moet je er weer over zeuren.

Ik had vrij in de week van 5 mei. Correct gezien zou er dan elke dag 2.5 uur afgetrokken moeten worden en dan 2.5 uur vrij op 5 mei. Maar wat doen ze. Alle dagen 2.75 afhalen en dan op 5 mei 1.5 uur er af. Ja zo ken ik er ook wel meer.
Loesje
  vrijdag 3 juni 2016 @ 05:40:49 #85
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162708575
pi_162712425
Het vervallen (automatisch uitbetalen) van Meeruren In Vrije Tijd gaat inderdaad gebeuren, m.i.v. wat je opbouwt vanaf 30 mei. Gekopieerd uit Berichten (mijnwerk):

"De uren MIVT zullen jaarlijks eind september worden opgeschoond. De uren die er op dat moment dan nog staan, zullen in oktober worden uitbetaald. De uren MIVT die echter voor 30 mei 2016 zijn opgebouwd, worden niet automatisch uitbetaald en kunnen ook na 1 oktober 2016 nog worden opgenomen."
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:04:08 #87
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162713382
De uren die je meer werkt dan je contract worden die dan niet elke maand meer uitbetaald?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:12:18 #88
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162713619
Dit is wat ik eruit begrijp. Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.
Dit jaar heb ik dan wek drie weken zomervakantie gekregen, maar alle andere vakanties of vrije dagen werden weer afgekeurd. Zelfs een dag dat ik echt vrij moest zijn werd afgekeurd en die dag kreeg ik zelfs drie wijken (die dag met de stempassen) voor mijn kiezen, terwijl er zat mensen die die dag maar een wijk hadden.

Dus al die meertijd krijg ik nooit op. Voorjaarsvakantie, herfstvakantie of zomaar een weekje wordt toch afgekeurd.
pi_162713657
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:04 schreef Globetrottertje het volgende:
De uren die je meer werkt dan je contract worden die dan niet elke maand meer uitbetaald?
Jawel hoor, tenzij je er zelf voor kiest ze naar je verlofkaart te schrijven.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:17:52 #90
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162713792
Ze kijken natuurlijk naar het gemiddelde van 13 weken en dat krijg je natuurlijk uitbetaald en naar aanleiding daarvan bouw je natuurlijk meer of minder verlof op en dat krijg je eind september.

Ah ik geloof dat er een lampje begint te branden.

Ach ja...
pi_162713954
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.toch afgekeurd.
Dat is vervelend. Paar jaar geleden had ik dat ook; altijd 'dubbel' werken, maar een dagje vrij kon nooit, hooguit op een daldag. En als ik dan vakantie had, belden ze me of ik toch niet kon komen werken. Laatste jaar is dat veel beter geworden, bij ons is ieders verlof van de vakantielijst goedgekeurd (heb niet eens hoeven schuiven) en latere verlofaanvragen lukken ook meestal wel.

Maar geen paniek: extra uren kunnen dus gewoon worden uitbetaald, je hóeft ze niet om te zetten in MIVT, ik doe dat wel (gedeeltelijk). Het nieuwe is dat de MIVT-uren niet meer onbeperkt houdbaar zijn.
pi_162714354
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Dit is wat ik eruit begrijp. Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.
Dit jaar heb ik dan wek drie weken zomervakantie gekregen, maar alle andere vakanties of vrije dagen werden weer afgekeurd. Zelfs een dag dat ik echt vrij moest zijn werd afgekeurd en die dag kreeg ik zelfs drie wijken (die dag met de stempassen) voor mijn kiezen, terwijl er zat mensen die die dag maar een wijk hadden.

Dus al die meertijd krijg ik nooit op. Voorjaarsvakantie, herfstvakantie of zomaar een weekje wordt toch afgekeurd.
En je vult dat wel gewoon al in op die verloflijst van november? Als jij het dan al invult hebben ze tijd zat om wat anders te regelen (tenzij heel veel mensen verlof hebben gevraagd in die betreffende periode, maar lijkt me sterk dat dat bij al je gekozen weken het geval was)
En als ze je zomaar inplannen op 3 wijken kun je toch gewoon weigeren? Tenzij je niet aan je uren komt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:54:49 #93
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162714997
Yep in november ingevuld en dan ook afgekeurd. Maar ook weleens later aangevraagd en dan ook afgekeurd. Het gebeurd bij meer mensen op mijn depot. Niet alleen bij mij overigens.

Maar er zijn er ook bij die alles goedgekeurd krijgen.

Die ene dag met die stempassen was knap knullig. Ik heb ook geweigerd maar moest toch want ze hadden niemand anders. Dus maar ja gezegd en eens maar nooit weer. Toen ik op het depot kwam bleken er mensen te zijn die maar een wijk hadden. Ik had gelukkig wel een collega die aanbood te helpen. Hij heeft toen een deel van de derde wijk weggebracht. En hij had er zelf ook al twee. Grote ook. Dus heel tof.

Maar ja.. ik val zo vaak in voor anderen, daar mag de admi ook weleens rekening mee houden.

Volgens mij is Zombo zijn/haar 'oude' admi nu die van o.a. ons depot. Diebmet die kuren.

:( :(
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:58:05 #94
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162715120
Ik geloof niet dat het echt onwil is, maar deze admi heeft een beetje moeite om de administratie op orde te krijgen.
pi_162715270
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Yep in november ingevuld en dan ook afgekeurd. Maar ook weleens later aangevraagd en dan ook afgekeurd. Het gebeurd bij meer mensen op mijn depot. Niet alleen bij mij overigens.

Die ene dag met die stempassen was knap knullig. Ik heb ook geweigerd maar moest toch want ze hadden niemand anders. Dus maar ja gezegd en eens maar nooit weer. Toen ik op het depot kwam bleken er mensen te zijn die maar een wijk hadden. Ik had gelukkig wel een collega die aanbood te helpen. Hij heeft toen een deel van de derde wijk weggebracht. En hij had er zelf ook al twee. Grote ook. Dus heel tof.

Maar ja.. ik val zo vaak in voor anderen, daar mag de admi ook weleens rekening mee houden.

Volgens mij is Zombo zijn/haar 'oude' admi nu die van o.a. ons depot. Diebmet die kuren.

Maar dat is het he, je moet helemaal niks. Dat ze niemand anders hebben is niet jouw probleem. Alleen weten ze gewoon dat je geen nee zegt en dus ben je altijd de lul.
En wat voor gewichtige redenen werden er aangevoerd om al je vakantie af te keuren? Je hebt immers gewoon recht op vakantie.|
Soms is het ook een kwestie van voor jezelf opkomen, vervelend dat het nodig is natuurlijk, maar zo werkt het helaas wel. Daarom krijgen sommige mensen wel gewoon verlof en worden sommigen niet zomaar ongevraagd overal voor ingepland, en anderen wel
pi_162715322
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik geloof niet dat het echt onwil is, maar deze admi heeft een beetje moeite om de administratie op orde te krijgen.
en als je gewoon iedere keer maar akkoord gaat heeft ie ook niet echt reden om er wat aan te doen, anderen lossen zijn shit immers wel op.
Misschien is ie gewoon niet geschikt voor de functie
pi_162716075
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Globetrottertje het volgende:

Dat komt me akelig bekend voor, ja. Gaf ik netjes al mijn extra beschikbaarheid op, plande die juist een dag vol dat ik niet beschikbaar was. Scheelt wel dat we nu een Bezwaarknop hebben, een ongevraagd volgeplande vrije dag gaat nu meteen retour afzender. ;)

Moet er wel bijzeggen dat ik nooit in de schoolvakanties vrij wil, dat maakt het voor de verlofplanning een stuk makkelijker.
pi_162716268
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Soms is het ook een kwestie van voor jezelf opkomen, vervelend dat het nodig is natuurlijk, maar zo werkt het helaas wel. Daarom krijgen sommige mensen wel gewoon verlof en worden sommigen niet zomaar ongevraagd overal voor ingepland, en anderen wel
Zo werkt het (bij sommige planners) helaas wel, ja. Een tijd lang liet ik me ook altijd voor het blok zetten, anders zouden de wijken blijven staan. En die plannerd liet het daar natuurlijk steeds vaker op aan komen.... Tot ik de tassen op de stoep heb gezet; zoek het maar uit verder
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:53:52 #99
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162717023
En toen mocht die plannerd het lekker zelf nog even wegbrengen. >:)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in de zomervakantie maar in een beperkte periode met vakantie kan. Dat komt omdat het ene kind in regio Zuid op school zit en de andere in regio Midden. Er zijn maar drie weken overlappend.

Ze zitten niet zover van elkaar vandaan, maar de grens valt net daar.

Maar goed. Ik kreeg vrij in de zomervakantie. En ook die weken.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:10:40 #100
53390 regenworm
regenworm
pi_162717488
CAK gaat de komende 8 jaar naar PostNL 12 miljoen brieven *O* *O*
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:16:22 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162717598
Wow dat is een best goede deal. Dat betekend posttoename... Meer uren })
Loesje
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:19:31 #102
Bijdehand mannetje
pi_162717659
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:04 schreef Globetrottertje het volgende:
Nee, MIVT (Meeruren in Vrije Tijd) is iets anders. De uren die je meer werkt dan je contract, krijg je standaard gewoon uitbetaald. Maar je kunt ook aangeven dat je deze meeruren in vrije tijd (dus in verlof) wil krijgen, ipv in geld. Maar blijkbaar is het vanaf nu wel de bedoeling dat je dit extra verlof heel snel opneemt, en dat ze het anders alsnog uitbetalen.

Maar het bericht zoals het er nu staat is wel een beetje vreemd. Want het is nu niet duidelijk hoelang die MIVT houdbaar zijn. Het lijkt nu alsof bijv. in juli opgebouwde MIVT al binnen een maand meteen weer opgenomen moeten worden.
pi_162717726
Hm vaag, kwam iemand naar me toe of ik in die en die straat de post had bezorgd. Want er was eerder vd week een envelop met pinpas bezorgd, en vandaag met pincode, en die staken allebei uit de bus. Dus ik zeg ja, van de week op woensdag en vrijdag. En dat waren dus wel de dagen waarop dit gebeurd was. Nou let ik daar altijd wel goed op en ik kan me gewoon niet voorstellen dat me dat 2x gebeurd is vd week op notabene hetzelfde adres. Hij bracht het niet onvriendelijk, benadrukte wel dat hij het niet echt als kritiek bedoelde maar meer advies, maar ik vermoed dat het dan ook wel redelijk uit gestoken zal hebben. Maar stiekem vraag ik me af of het eigenlijk niet op dinsdag en vrijdag gebeurd is.... :o
Er zal bij mij ook heus wel eens een heel klein stukje uit blijven steken hoor, daar niet van :P
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:22:25 #104
Bijdehand mannetje
pi_162717732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:10 schreef regenworm het volgende:
CAK gaat de komende 8 jaar naar PostNL 12 miljoen brieven *O* *O*
Als je het artikel goed leest zie je dat we er geen post bij krijgen, helaas.

quote:
De post van CAK verzorgden we al. In het nieuwe contract zorgen we ook voor alle digitale kanalen. En we gaan vier keer per jaar aan klanten vragen wat hun voorkeur is en die voorkeuren per klant verwerken.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:28:08 #105
53390 regenworm
regenworm
pi_162717860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als je het artikel goed leest zie je dat we er geen post bij krijgen, helaas.

[..]

Was even in de war 8)7 want Sandd doet of deed ook een deel CAK
pi_162717886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Maar het bericht zoals het er nu staat is wel een beetje vreemd. Want het is nu niet duidelijk hoelang die MIVT houdbaar zijn. Het lijkt nu alsof bijv. in juli opgebouwde MIVT al binnen een maand meteen weer opgenomen moeten worden.
Inderdaad, het oude stuwmeer blijft gelukkig behouden, maar zoals het er nu uitziet moet je de uren die je (in de 8 weken zomerperiode) extra mag opdraven in september op hebben gemaakt. Heb meteen weer een verlofaanvraag gedaan, maar ga me intussen ook (weer) beraden ....
pi_162717956
Intussen van mijn TC nog geen antwoord, het betrokkenheidsoffensief is kennelijk weer voorbij :)
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:35:21 #108
53390 regenworm
regenworm
pi_162718027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:32 schreef zombo het volgende:
Intussen van mijn TC nog geen antwoord, het betrokkenheidsoffensief is kennelijk weer voorbij :)
Gewoon bellen :) :)
pi_162720605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:35 schreef regenworm het volgende:

[..]

Gewoon bellen :) :)
Sja, het antwoord al via andere wegen gekregen. Mijn maatje is eigenlijk wel vol van al dat geautomatiseer wat nooit 's een keer positief uitvalt voor ons. De systemen veranderen, dús weg met de vergoeding van fietsschade, weg met opgebouwd vakantietegoed. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn hè: automatisering helpt de administratie makkelijker te maken. Niet door gemakzucht de regels maar weer veranderen.

Ga maar eens nadenken hoe vroeg ik op wil staan voor een krantenwijk ;)
pi_162726906
Reactie n.a.v. de brief van de bonden: http://www.bvpp.nl/files/Acties/Nieuws/brief.pdf.pdf

Maar goed, misschien dromen jullie inmiddels (ook) al van meer ruimte in huis (weg met die tassen) en klere-kast (weg met al die oranje zooi), vrije zaterdagen, niks hoeven aanschaffen of repareren, zelfs geen vakantie op hoeven maken........ 💤
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 juni 2016 @ 22:35:54 #111
Maffe Fries
pi_162727646
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:11 schreef zombo het volgende:
Reactie n.a.v. de brief van de bonden: http://www.bvpp.nl/files/Acties/Nieuws/brief.pdf.pdf

Maar goed, misschien dromen jullie inmiddels (ook) al van meer ruimte in huis (weg met die tassen) en klere-kast (weg met al die oranje zooi), vrije zaterdagen, niks hoeven aanschaffen of repareren, zelfs geen vakantie op hoeven maken........ 💤
Als de medewerker er niet aan wil worden alternatieve werkzaamheden gezocht. Toch wel een dreigement als je het mij vraagt.

Maar goed om zoiets te 'eisen' moet het bedrijf wel aan de voorwaarden voldoen dat de app voor iedereen beschikbaar is en dat ook dingen als MijnWerk voor iedereen werken.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 22:42:19 #112
39333 Zelva
pi_162727902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:22 schreef zombo het volgende:
Het vervallen (automatisch uitbetalen) van Meeruren In Vrije Tijd gaat inderdaad gebeuren, m.i.v. wat je opbouwt vanaf 30 mei. Gekopieerd uit Berichten (mijnwerk):

"De uren MIVT zullen jaarlijks eind september worden opgeschoond. De uren die er op dat moment dan nog staan, zullen in oktober worden uitbetaald. De uren MIVT die echter voor 30 mei 2016 zijn opgebouwd, worden niet automatisch uitbetaald en kunnen ook na 1 oktober 2016 nog worden opgenomen."
|:(
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:20:31 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162734173
Het geval qua
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:53 schreef Globetrottertje het volgende:
En toen mocht die plannerd het lekker zelf nog even wegbrengen. >:)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in de zomervakantie maar in een beperkte periode met vakantie kan. Dat komt omdat het ene kind in regio Zuid op school zit en de andere in regio Midden. Er zijn maar drie weken overlappend.

Ze zitten niet zover van elkaar vandaan, maar de grens valt net daar.

Maar goed. Ik kreeg vrij in de zomervakantie. En ook die weken.
^O^
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 juni 2016 @ 14:41:57 #114
Maffe Fries
pi_162739731
makje vandaag
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:33:06 #115
Bijdehand mannetje
pi_162743588
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
makje vandaag
Hier wel bijna hah een geadresseerde mailing van een zorgverzekeraar, waardoor we toch pas om half 12 alles af hadden.
pi_162743809
Echt geen drol vandaag qua post :o
pi_162743868
Hier ook weer haast niks, zoals tegenwoordig eigenlijk bijna iedere zaterdag.
pi_162745237
Weinig post maar een debiele hoeveelheid reclamemeuk.
pi_162745449
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:48 schreef Barwara het volgende:
Weinig post maar een debiele hoeveelheid reclamemeuk.
Oh, hier gewoon de 2 standaard zaterdagfolders.
pi_162746517
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als de medewerker er niet aan wil worden alternatieve werkzaamheden gezocht. Toch wel een dreigement als je het mij vraagt.

Tja, het wordt gewoon onderdeel van je werk. Kan of wil je dat niet doen dan heeft dat uiteraard consequenties. Dat je zelf zo'n ding niet aan wil schaffen alleen voor je werk kan ik me voorstellen. Maar als het bedrijf je er dan één geeft om te gebruiken zie ik geen goede reden om dat niet te doen.
pi_162746894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Tja, het wordt gewoon onderdeel van je werk. Kan of wil je dat niet doen dan heeft dat uiteraard consequenties. Dat je zelf zo'n ding niet aan wil schaffen alleen voor je werk kan ik me voorstellen. Maar als het bedrijf je er dan één geeft om te gebruiken zie ik geen goede reden om dat niet te doen.
dan niet nee, als het bedrijf alle kosten en alle risico's voor zijn rekening neemt. In de huidige plannen lijkt dat echter nog niet het geval te zijn, dus dan is het niet vreemd dat veel mensen daar niet op zitten te wachten
  zondag 5 juni 2016 @ 02:04:56 #122
258802 Yreal
henk..!
pi_162755895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:41 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik hoef gewoon niet zo'n ding waarbij ik nog een jaar voor de kosten opdraai. Ik betaal al grof voor een smartphone, ga ik toch niet met een tweede lopen om een webpagina te draaien?
  zondag 5 juni 2016 @ 02:06:20 #123
258802 Yreal
henk..!
pi_162755903
Komt de TL vorige week langs, dat ie geen extra diensten meer gaat inplannen en nog alleen contracturen gaat geven. Dus ik checkte nu ook geen roosters meer op donderdag, boekt ie het alsnog gewoon vol :')

En nu heb ik dus nu pas bezwaar gemaakt. Gaat vast weer een mooie rel worden :')
  zondag 5 juni 2016 @ 09:38:10 #124
Bijdehand mannetje
pi_162757690
quote:
15s.gif Op zondag 5 juni 2016 02:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik hoef gewoon niet zo'n ding waarbij ik nog een jaar voor de kosten opdraai. Ik betaal al grof voor een smartphone, ga ik toch niet met een tweede lopen om een webpagina te draaien?
Je mag de app ook op je huidige toestel zetten. Die moet dan wel minstens Android 5.0 hebben en 't mag ook geen Windows phone zijn...
pi_162758437
En als er iets mee gebeurt krijg je maar een karige vergoeding voor de schade, right? :P
  zondag 5 juni 2016 @ 11:51:32 #126
Bijdehand mannetje
pi_162759503
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:39 schreef VixenFromHell het volgende:
En als er iets mee gebeurt krijg je maar een karige vergoeding voor de schade, right? :P
Ja, maximaal 89 euro.
  zondag 5 juni 2016 @ 13:50:55 #127
258802 Yreal
henk..!
pi_162761572
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je mag de app ook op je huidige toestel zetten. Die moet dan wel minstens Android 5.0 hebben en 't mag ook geen Windows phone zijn...
Ja ik heb dus windows phone..
  zondag 5 juni 2016 @ 14:58:36 #128
53390 regenworm
regenworm
pi_162762982
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als je Mijn Werk App bedoelt dat kan met Android 4.4 want als het Android 5.0 wordt kan ik een nieuwe telefoon gaan kopen. :( :(
  zondag 5 juni 2016 @ 15:02:52 #129
53390 regenworm
regenworm
pi_162763072
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2016 13:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja ik heb dus windows phone..
Weet niet of het werkt http://windowsphoneapk.com/down_APK_Mijn-werk_Windows-Phone.html
pi_162768694
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Per jaar heb je recht op 4 weken wettelijk verlof. Volgens mij krijg je bij je overuren extra verlof in dezelfde verhouding. Ik ga altijd uit van 4/52.
Moet dat niet 4/48 (=1/12) zijn? Een jaar heeft 52 weken waarvan je er 48 werkt en 4 vakantie houdt.
Dus per gewerkt uur bouw je 1/12 uur vakantie op. Lijkt me.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 juni 2016 @ 20:35:42 #131
Maffe Fries
pi_162769682
Ergens tussen 15 en 28 augustus brengen we de IKEA-gidsen rond als ik het goed begrepen heb
pi_162770543
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ergens tussen 15 en 28 augustus brengen we de IKEA-gidsen rond als ik het goed begrepen heb
Vast op de dagen dat ik zes wijken heb. :) Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen (depot, busje).
En als ze er maar rekening mee houden dat ik aan het eind van mijn uren aju zeg :)
pi_162770911
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben vrij in die periode :D
pi_162779569
Shit, net na mijn vakantie :(
pi_162781432
Goedemorgen, vandaag nog vrij natuurlijk, maar ik ben benieuwd of ik morgen de knop om meer of minder tijd op te geven nog terug krijg. Of is die ook al wegens teveel administratietijd wegbezuinigd?

Zijn de Ikea's met gratis zelfklevende adresstickers, of mag de voorbereiding aan het plakken? :)
  maandag 6 juni 2016 @ 13:59:49 #136
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162787623
Misschien maken ze er wel hah van. >:)
pi_162788046
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien maken ze er wel hah van. >:)
Scheelt weer als je veel nee-stickers hebt in je wijk. Ik had altijd maar een stuk of tien adressen die de gids niet kregen. Sommige kregen hem alsnog, met de gewone post ;)
  maandag 6 juni 2016 @ 14:51:22 #138
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162788620
Ach. Het wordt lekker bijschrijven. :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 juni 2016 @ 16:41:25 #139
Maffe Fries
pi_162791421
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:20 schreef zombo het volgende:

[..]

Scheelt weer als je veel nee-stickers hebt in je wijk. Ik had altijd maar een stuk of tien adressen die de gids niet kregen. Sommige kregen hem alsnog, met de gewone post ;)
bij de concurrent waren die dingen geadresseerd, dus dat zal nu ook wel zo zijn
pi_162792415
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

bij de concurrent waren die dingen geadresseerd, dus dat zal nu ook wel zo zijn
Maar je moest ze zelf adresseren (met adresstickers), wat overigens niet vervelend is, zeker als je de buit over meer dagen mag verdelen; dan pak je gewoon een lading van die dingen en de stickers die je nodig hebt.
  maandag 6 juni 2016 @ 19:51:38 #141
Bijdehand mannetje
pi_162796395
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 14:58 schreef regenworm het volgende:

[..]

Als je Mijn Werk App bedoelt dat kan met Android 4.4 want als het Android 5.0 wordt kan ik een nieuwe telefoon gaan kopen. :( :(
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 14:58 schreef regenworm het volgende:

[..]

Uit de FAQ

quote:
Heb je al een geschikte smartphone met databundel en wil je die blijven gebruiken? Of wil je ergens anders een smartphone en databundel kopen? Dat kan natuurlijk. Je mag kiezen wat het beste bij jouw situatie past. Je smartphone moet liefst minimaal versie Android 5.0 of Apple iOS8 zijn. Heb je Android versie 4.4 of iOS7, dan kun je deze op dit moment nog wel gebruiken. Je kunt geen Windows Phone gebruiken want daarop werkt de Mijn werk-app niet.
pi_162807810
Goedemorgen, we gaan er weer met frisse (zeg bij mij maar forse) tegenzin tegenaan. ;)
Maar ik weet: eenmaal op de fiets is het werk minder vermoeiend dan alleen toezien wat die mooie zelfstandige werkgever je nou weer af probeert te graaien. Fijne week gewenst!

Is er met dat nieuwe systeem nog enige mogelijkheid om te zien hoeveel (en wat voor soort) verlof ze afgeboekt hebben? Ik heb wel mijn plus/minmogelijkheid weer terug. (Sohee wat een enorme verbetering weer :) )
  dinsdag 7 juni 2016 @ 08:47:13 #143
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162807944
Mogguh.
Al weer een weekje in de lappen mand na het te hebben geprobeert.
Naast de pezen,kniebanden en aanhechtingen, blijkt er nu ook een scheurtje in mijn meniscus te zitten.
Na advies van mijn specialist..ehm TC te hebben ontvangen hoe te handelen(blijkbaar heeft hij van het vorig standje van de regiomanager zich niet als dokter/specialist op te stellen, niets geleerd(niet de eerste keer overigens), heb ik mij na doktersbezoek ziek gemeld en heb vrijdag al gelijk 2 uitnodigingen voor de bedrijfsarts binnen gekregen ;)
pi_162818542
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:51 schreef Globetrottertje het volgende:
Ach. Het wordt lekker bijschrijven. :P
Van TC gehoord dat het (ikea) hier mogelijk wordt uitbesteed aan subco's. Dit omdat er met de vakantieplanning helemaal geen rekening mee is gehouden.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:54:18 #145
Bijdehand mannetje
pi_162820607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef zombo het volgende:

[..]

Van TC gehoord dat het (ikea) hier mogelijk wordt uitbesteed aan subco's. Dit omdat er met de vakantieplanning helemaal geen rekening mee is gehouden.
Goed idee. Weten we tenminste zeker dat ze volgend jaar weer terug naar Sandd gaan. :N
pi_162820728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Goed idee. Weten we tenminste zeker dat ze volgend jaar weer terug naar Sandd gaan. :N
Acht ja, wie dan leeft dan Sandd ;)
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:02:10 #147
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162820799
Stom, ik ga juist niet in de zomer op vakantie omdat ik dan met de wijkjes van collega's erbij, tenminste een beetje kan bijplussen/klussen. Vind het heus niet erg om ikea's weg te brengen. Als we het maar betaald krijgen en we er meerdere dagen over kunnen doen.
Loesje
pi_162821416
Bij ons werd toch duidelijk gezegd dat we die ikea dingen zelf weg gingen brengen. Zou het ook niet erg logisch vinden als het naar subco's gaat. Er zal toch een reden zijn dat men weer terug is naar postnl, als je het dan als postnl weer gaat afschuiven lijkt me dat geen al te slimme zet.
pi_162823670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, MIVT (Meeruren in Vrije Tijd) is iets anders. De uren die je meer werkt dan je contract, krijg je standaard gewoon uitbetaald. Maar je kunt ook aangeven dat je deze meeruren in vrije tijd (dus in verlof) wil krijgen, ipv in geld. Maar blijkbaar is het vanaf nu wel de bedoeling dat je dit extra verlof heel snel opneemt, en dat ze het anders alsnog uitbetalen.

Het blijkt dat de regel, dat de MIVT-uren maar tot eind september houdbaar zijn, al sinds 2009 bestaat. Er verandert dus eigenlijk niets :) Niemand, maar dan ook echt NIEMAND, wist daar van, op de verlofkaart staan die meeruren nog steeds als oneindig houdbaar.

Nu, met het automatiseren, wordt plotseling tussen wat regels door vermeld dat de (vanaf nu opgebouwde) meeruren vervallen; dwz wat er nog staat wordt automatisch uitbetaald in oktober. Je mag je g#^&%#!! nog wel een paar maanden uit de naad werken, gelegenheid tot opnemen is er niet meer.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:14:33 #150
Bijdehand mannetje
pi_162828113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:57 schreef zombo het volgende:

[..]

Het blijkt dat de regel, dat de MIVT-uren maar tot eind september houdbaar zijn, al sinds 2009 bestaat. Er verandert dus eigenlijk niets :) Niemand, maar dan ook echt NIEMAND, wist daar van, op de verlofkaart staan die meeruren nog steeds als oneindig houdbaar.
Ik heb even mijn verlofkaart erbij gepakt en het klopt inderdaad wat je zegt, bij wettelijke en bovenwettelijke vakantie staat een vervaldatum ingevuld, bij MIVT niet.

Dat die regel al eerder zou hebben bestaan waag ik te betwijfelen, want dan was het toch al eerder gebeurd dat mensen ineens "verlopen" MIVT uitbetaald hadden gekregen? Mij is dat nog nooit gebeurd, en ik ken ook niemand bij wie dat gebeurd is.

Ook erg vreemd is dat ik over dit hele MIVT-verhaal moet vernemen via dit forum, en dat mij via de officiële kanalen nog geen enkel bericht heeft bereikt.

Ik heb nog 25 uur MIVT staan, dan moet ik nog snel even vrij nemen.
pi_162830453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb even mijn verlofkaart erbij gepakt en het klopt inderdaad wat je zegt, bij wettelijke en bovenwettelijke vakantie staat een vervaldatum ingevuld, bij MIVT niet.

Dat die regel al eerder zou hebben bestaan waag ik te betwijfelen, want dan was het toch al eerder gebeurd dat mensen ineens "verlopen" MIVT uitbetaald hadden gekregen? Mij is dat nog nooit gebeurd, en ik ken ook niemand bij wie dat gebeurd is.

Ook erg vreemd is dat ik over dit hele MIVT-verhaal moet vernemen via dit forum, en dat mij via de officiële kanalen nog geen enkel bericht heeft bereikt.

Ik heb nog 25 uur MIVT staan, dan moet ik nog snel even vrij nemen.
Kwalijk vind ik dat het alleen tussen de regels door is genoemd in een nieuwsbrief die ergens anders over ging (waarna ik ben gaan vragen) en laatst in een portalbericht over invoering van het SONI-systeem, dat kennelijk nog lang niet in alle regio's is geplaatst, in elk geval nog door weinig mensen goed gelezen.

Door dat nieuwe systeem worden de MIVT-uren die je vanaf mei 2016 opbouwt en eind september nog niet hebt opgemaakt, automatisch uitbetaald in oktober. Ligt dus aan het nieuwe systeem, vandaar dat het nog niet eerder is gebeurd. (Maar de regel bestond dus al sinds 2009, lees ik als antwoord op de medezeggenschapssite.) Het verlofpotje van vóór mei 2016 blijft gelukkig behouden.

Samenvatting van het bericht:

Fijn om te lezen, nu we de zomerdiensten hebben vastgelegd met halve depotbezetting, daarna nog geen twee weken om de overuren te kunnen compenseren. Uitbetalen is erg ongunstig voor mij, dan betaal ik me scheel om te mogen werken.
  woensdag 8 juni 2016 @ 07:41:42 #152
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162833900
Klopt het dat gisteren er de Veronicagidsen niet bij zaten? Ik heb er normaliter altijd heel veel. In beide wijken, maar ik had er nu geeneen. Wel hier en daar een andere televisiegids.

Hadden jullie die dingen er ook niet bij?
  woensdag 8 juni 2016 @ 07:44:14 #153
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162833907
Balen @Pietertje71!! Je hebt wel bewijs dat er echt iets aan de hand is, dus laat die bedrijfsarts maar opkomen.

Zijn die lui waar je gevallen bent met je scooter, niet aansprakelijk trouwens? Kunnen ze aansprakelijk gesteld worden?
pi_162833996
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 07:41 schreef Globetrottertje het volgende:
Klopt het dat gisteren er de Veronicagidsen niet bij zaten? Ik heb er normaliter altijd heel veel. In beide wijken, maar ik had er nu geeneen. Wel hier en daar een andere televisiegids.

Kan zijn, heb er niet echt op gelet .... als ik denk aan de adressen die hem moeten krijgen zaten ze er inderdaad niet bij. (Wel Maxen, zelfde formaat)
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:23:40 #155
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162834146
Ja de Max had ik en ook wat Mikrogidsen. Nou ja, als mensen gaan klagen, dan neem ik aan dat ik geen telefooontje van de TC hoef te verwachten. :P

Dan zullen ze er vandaag of morgen wel bij ziteen. In een wijk heb ik er minstens 20 per straat. )nou ja.. beetje overdreven) Vandaar dat het opviel.
pi_162834245
Nee, als je er eentje mist kan je een klacht verwachten, bij 20 vermisten zullen ze misschien eerst binnen gaan kijken ;)

Zo, ik ben ook overgegaan op een nieuw systeem, geeft een hoop r u s t.....
mijn antwoorden zijn geautomatiseerd: NEE !
:)
pi_162834285
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 08:23 schreef Globetrottertje het volgende:
In een wijk heb ik er minstens 20 per straat. )nou ja.. beetje overdreven)
Ik heb meer een VPRO-wijk ;)
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:07:34 #158
Bijdehand mannetje
pi_162834634
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 07:41 schreef Globetrottertje het volgende:

Vorige week dinsdag was een dubbelnummer. Dat doet Veronica wel vaker in de zomerperiode.
  woensdag 8 juni 2016 @ 09:37:28 #159
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162835106
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vorige week dinsdag was een dubbelnummer. Dat doet Veronica wel vaker in de zomerperiode.
Aaah ohhh vandaar! Ik had vorige week dinsdag onverwacht twee invalwijken op een ander depot waar volgens mij bijna geen Veronicagidsen bij zaten. Wel veel Kro en VPRO.

Vandaar dat ik het niet wist. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 08-06-2016 12:47:23 ]
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:07:46 #160
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_162845688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En gisteren was de NCRV-gids een dubbelnummer, dus die hebben we de volgende week er niet bij.
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:03:38 #161
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162860571
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 07:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Balen @Pietertje71!! Je hebt wel bewijs dat er echt iets aan de hand is, dus laat die bedrijfsarts maar opkomen.

Zijn die lui waar je gevallen bent met je scooter, niet aansprakelijk trouwens? Kunnen ze aansprakelijk gesteld worden?
Dat is een verzekeringskwestie. Ik heb het op verzoek wel doorgegeven aan de planner en dat is nu aan de verzekering.

Overigens vond de arboarts dat het wel allemaal meeviel. Zonder ook maar een blik te hebben geworpen of vragen te hebben gesteld.
Ik ben boos weggegaan(korte versie).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juni 2016 @ 10:23:20 #162
Maffe Fries
pi_162860911
niet heel verstandig als ik eerlijk ben, want hij moet over jou oordelen. Goed voorbereid zijn is dan wel handig ;)
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:33:33 #163
39333 Zelva
pi_162862248
Post hier weer later dan gepland.

Dat betekent uiteraard weer tassen die volgepropt zijn met alles wat niet op een gewone envelop lijkt. *O*
pi_162863957
Als ik naar de stijgende koers (op een knalrode beursdag) van het aandeel PostNL kijk is het misschien verstandig voor jullie om de Belgische talen te gaan leren ;)

¤ 4, 054
Since Previous Close
+0,069 (+1,73%)
Since Open
+0,077 (+1,94%)

https://www.euronext.com/nl/products/equities/NL0009739416-XAMS

:7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:41:38 #165
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162864741
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
niet heel verstandig als ik eerlijk ben, want hij moet over jou oordelen. Goed voorbereid zijn is dan wel handig ;)
Wat is niet verstandig? Boos weggaan na de beoordeling?
Mijn Fysio en HA, vooral mijn fysio, geven an dat het niet goed is. Alles is beschadigd, vocht er bij en een botkneuzing.
Arboarts 'oordeelt' dat het allemaal wel meevalt.
Ik kon en mocht zelfs oefeningen bij de fysio niet doen ivm de pijnklachten.
Dus na die beoordeling ben ik boos weggegaan.

Mijn TC opgebeld en op verzoek alles op papier(email) gezet. Ook het vreemde deskundig? oordeel van de arboarts, die overigens geen boodschap had aan de bevindingen van mijn fysio.
Tegen verwachting in moest ik het maar even rustig aan doen van mijn TC.
Ik zal deze/volgende week wel een brief krijgen of ik wel/niet aan de gang kan.
Overigens kan ik het oordeel bij het UWV neerleggen, en zal dat ook doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juni 2016 @ 13:56:51 #166
Maffe Fries
pi_162865064
dat valt dan weer mee dat jouw TC zegt dat je het even rustig aan moet doen
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:37:19 #167
Bijdehand mannetje
pi_162868407
Hoop post vandaag! Kampioenen, dubbeldikke Microgids, bijna hah mailing van de Postcodeloterij. De laatste wijken waren pas om 13.00 uur klaar (normaal op donderdag is 11.30).
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:21:54 #168
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162869153
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:01 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Als ik naar de stijgende koers (op een knalrode beursdag) van het aandeel PostNL kijk is het misschien verstandig voor jullie om de Belgische talen te gaan leren ;)

¤ 4, 054
Since Previous Close
+0,069 (+1,73%)
Since Open
+0,077 (+1,94%)

https://www.euronext.com/nl/products/equities/NL0009739416-XAMS

:7
Waarom? De onderhandelingen waren toch afgeketst. Of probeer bpost alle aandelen stiekem op te kopen?

Behoorlijk druk hier. Zit tegenwoordig constant aan de 3 tassen. Incl. inderdaad alles wat geen envelop is :)

Heb vandaag voor de 5de keer een poststuk gestikkerd dat retour moet. Adres bestaat niet, maar 1 of andere nul op het sorteercentrum blijft de stikker er af halen. Ik heb hem nu maar met een kwaad briefje in de bak geflikkerd. Ben snetverdulleme niet van plan steeds dat soort nutteloze activiteiten te blijven herhalen.
Loesje
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:05:56 #169
Bijdehand mannetje
pi_162870147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Heb vandaag voor de 5de keer een poststuk gestikkerd dat retour moet. Adres bestaat niet, maar 1 of andere nul op het sorteercentrum blijft de stikker er af halen.
Heb ik ook eens gehad. Toen heb ik over de sticker een flink stuk breed plakband geplakt, zodat hij de sticker er niet meer af KON halen. Toen was het gedaan met de ongein.
pi_162870395
Het is wel weer ingenieus hoe ze nu begin- en eindtijd voor je bepalen, als je je rooster hebt bevestigd. Mooie dagvullende programma's inclusief verantwoorde pauzes: bv wijk 1 van 12.00 tot 14.20, wijk 2 van 15.26 tot 17.41. Hoe komen ze er op? Heeft ongetwijfeld weer een centje gekost, maar dan heb je ook wat. :)
pi_162870801
quote:

[..]

Waarom? De onderhandelingen waren toch afgeketst. Of probeer bpost alle aandelen stiekem op te kopen?

Behoorlijk druk hier. Zit tegenwoordig constant aan de 3 tassen. Incl. inderdaad alles wat geen envelop is :)

Heb vandaag voor de 5de keer een poststuk gestikkerd dat retour moet. Adres bestaat niet, maar 1 of andere nul op het sorteercentrum blijft de stikker er af halen. Ik heb hem nu maar met een kwaad briefje in de bak geflikkerd. Ben snetverdulleme niet van plan steeds dat soort nutteloze activiteiten te blijven herhalen.
en je hebt hem wel goed ingevuld? Ja, ga ik uiteraard wel vanuit, maar als ik soms zie hoe mensen gewoon doodleuk weer dat verkeerde adres invullen op de sticker, tja, dan schiet het ook niet op he. Ik verbaas me er toch iedere keer weer over hoe slecht die stickers worden ingevuld, niet alleen door postbezorgers, maar ook door voorbereiders. Verkeerde postcodes die ze gewoon weer overnemen, stickers niet over de code geplakt, oh, en mensen die gewoon op iedere sticker de code van Den Haag invullen, ook al staat er gewoon een retouradres op, of zelfs gewoon een volledig kloppend adres/postcode. Om over de *21 stukken nog maar niet te spreken, soms omcirkel ik het zelfs en zet ik er een enorme pijl bij, en dan nog gooien mensen hem eruit omdat ze denken dat het niet klopt.
pi_162870849
Hier viel het op zich trouwens mee met de drukte, een redelijk normale donderdag, Uiteraard wel de kampioenen maar dat gooit aardig makkelijk weg, en inderdaad een mailing van de postcodeloterij maar dat zat tussen de machinepost, dus dat kost nauwelijks extra tijd in de voorbereiding. Waren maar weinig wijken met meer dan 8 blauwe bakken, dat is wel eens anders geweest.
pi_162870987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:19 schreef zombo het volgende:
Het is wel weer ingenieus hoe ze nu begin- en eindtijd voor je bepalen, als je je rooster hebt bevestigd. Mooie dagvullende programma's inclusief verantwoorde pauzes: bv wijk 1 van 12.00 tot 14.20, wijk 2 van 15.26 tot 17.41. Hoe komen ze er op? Heeft ongetwijfeld weer een centje gekost, maar dan heb je ook wat. :)
Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.
  donderdag 9 juni 2016 @ 18:59:55 #174
Bijdehand mannetje
pi_162871196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:43 schreef gelestipjes het volgende:
Hier viel het op zich trouwens mee met de drukte, een redelijk normale donderdag, Uiteraard wel de kampioenen maar dat gooit aardig makkelijk weg, en inderdaad een mailing van de postcodeloterij maar dat zat tussen de machinepost, dus dat kost nauwelijks extra tijd in de voorbereiding. Waren maar weinig wijken met meer dan 8 blauwe bakken, dat is wel eens anders geweest.
Ik vind 8 of meer blauwe bakken toch aardig veel hoor! En de tijd dat dit anders was ligt wel ontzettend ver achter ons. Ik liep vroeger een wijk die op zaterdag geregeld 8 tot wel 10 blauwe bakken had, en dat werd toen al heel veel gevonden. En dan spreek ik dus over 10 jaar geleden. Tegenwoordig is bij ons meer dan 5 blauwe bakken een zeldzaamheid, en komt eigenlijk alleen voor als er weer een Postcodeloterijprijs is gevallen.

Bij ons kost veel HSM-post trouwens wel degelijk extra tijd in de voorbereiding, al was het maar omdat het proces stagneert doordat je veel langer op de rode bakjes moet wachten. Daarnaast is er ook veel meer reject dat verwerkt moet worden.
pi_162871457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vind 8 of meer blauwe bakken toch aardig veel hoor! En de tijd dat dit anders was ligt wel ontzettend ver achter ons. Ik liep vroeger een wijk die op zaterdag geregeld 8 tot wel 10 blauwe bakken had, en dat werd toen al heel veel gevonden. En dan spreek ik dus over 10 jaar geleden. Tegenwoordig is bij ons meer dan 5 blauwe bakken een zeldzaamheid, en komt eigenlijk alleen voor als er weer een Postcodeloterijprijs is gevallen.

Bij ons kost veel HSM-post trouwens wel degelijk extra tijd in de voorbereiding, al was het maar omdat het proces stagneert doordat je veel langer op de rode bakjes moet wachten. Daarnaast is er ook veel meer reject dat verwerkt moet worden.
Oh, bij ons komt 8 blauwe bakken nog wel vrij geregeld voor hoor. Toen ik bij de post begon was dat echt veel meer.
Kleine wijken hebben bij ons op een donderdag 3 blauwe bakken, maar de meeste wijken hebben er toch wel minstens 6. Dus ja, bij ons spreken we toch wel van een meevaller als het maar 6 blauwe bakken is of zo. Paar weken geleden waren er nog meerdere wijken met 12 blauwe bakken, en dan zat er niet eens iets "geks" in als van die postcodeloterij prijzen.
Op de rode bakken wachten hoeft bij ons niet, aangezien we op onze vestiging geen machines hebben, dus die komen gewoon altijd rond dezelfde tijd aan. En qua reject viel het vandaag enorm mee.
pi_162871551
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:50 schreef Nixonex het volgende:

[..]

Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.
ja, dat domme systeem past dat dan niet automatisch aan, dan krijg je een foutmelding dat de diensten overlappen en moet je alle tijden handmatig aanpassen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:40:26 #177
Bijdehand mannetje
pi_162872116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Oh, bij ons komt 8 blauwe bakken nog wel vrij geregeld voor hoor. Toen ik bij de post begon was dat echt veel meer.
Kleine wijken hebben bij ons op een donderdag 3 blauwe bakken, maar de meeste wijken hebben er toch wel minstens 6. Dus ja, bij ons spreken we toch wel van een meevaller als het maar 6 blauwe bakken is of zo. Paar weken geleden waren er nog meerdere wijken met 12 blauwe bakken, en dan zat er niet eens iets "geks" in als van die postcodeloterij prijzen.
Op de rode bakken wachten hoeft bij ons niet, aangezien we op onze vestiging geen machines hebben, dus die komen gewoon altijd rond dezelfde tijd aan. En qua reject viel het vandaag enorm mee.
Hoe groot zijn die wijken dan bij jullie? Bij ons kom je sowieso in de problemen bij meer dan 5 blauwe bakken per wijk want dan past het niet meer in het carré. Dan moet je een soort slam dunk uitvoeren om de post in de bovenste bak te gooien en je moet ook blind gaan werken, want je kunt dan de bordjes op de container niet meer zien.

Maar serieus: 12 bakken, hoeveel oranje tassen heeft zo'n wijk dan? Stuk of 8?
pi_162872242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe groot zijn die wijken dan bij jullie? Bij ons kom je sowieso in de problemen bij meer dan 5 blauwe bakken per wijk want dan past het niet meer in het carré. Dan moet je een soort slam dunk uitvoeren om de post in de bovenste bak te gooien en je moet ook blind gaan werken, want je kunt dan de bordjes op de container niet meer zien.

Maar serieus: 12 bakken, hoeveel oranje tassen heeft zo'n wijk dan? Stuk of 8?
Ja, dat is bij ons ook wel een probleem, we hebben wel aardig wat wijken met gewoon dubbele stapels in de carré, dus dat 1 kant van de bakkenkar gewoon helemaal voor 1 wijk is, maar vaak moeten we het er dan voor zetten, of we wisselen de bakkenkar om voor een lege omdat het niet meer past. En als het de eerste wijk op een kast is zetten we er vaak alvast een aantal bakken voor als de stapel te hoog wordt. De bordjes op de container hoeven we op zich ook niet te zien omdat we allemaal wel weten waar welke wijk staat.
Tasje of 7/8 zul je dan wel aan zitten ja, op een standaard donderdag zijn het meestal al wel 5 a 6 tassen voor zo'n wijk.
Dat krijg je met aardig wat wijken met kerkspul, boerenbladen etc.
  donderdag 9 juni 2016 @ 20:34:27 #179
Bijdehand mannetje
pi_162873380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 19:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dat is bij ons ook wel een probleem, we hebben wel aardig wat wijken met gewoon dubbele stapels in de carré, dus dat 1 kant van de bakkenkar gewoon helemaal voor 1 wijk is, maar vaak moeten we het er dan voor zetten, of we wisselen de bakkenkar om voor een lege omdat het niet meer past. En als het de eerste wijk op een kast is zetten we er vaak alvast een aantal bakken voor als de stapel te hoog wordt. De bordjes op de container hoeven we op zich ook niet te zien omdat we allemaal wel weten waar welke wijk staat.
Tasje of 7/8 zul je dan wel aan zitten ja, op een standaard donderdag zijn het meestal al wel 5 a 6 tassen voor zo'n wijk.
Dat krijg je met aardig wat wijken met kerkspul, boerenbladen etc.
Het verschilt erg waar je loopt. In landelijk gebied kan het inderdaad flink aantikken met die boerenkranten. Maar dat soort wijken hebben we hier amper, en erg religieus is men hier ook al niet. De meeste post valt hier eigenlijk in de wijken met de statige herenhuizen (de Elseviers, de Medische Contacten, de VPRO Gids, vandaag heel veel Triodosboekjes).

Onze grootste wijk (qua posthoeveelheid, niet qua looptijd) staat op 2.50 op donderdag en is dan goed voor een tas of 4-5.
pi_162873662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verschilt erg waar je loopt. In landelijk gebied kan het inderdaad flink aantikken met die boerenkranten. Maar dat soort wijken hebben we hier amper, en erg religieus is men hier ook al niet. De meeste post valt hier eigenlijk in de wijken met de statige herenhuizen (de Elseviers, de Medische Contacten, de VPRO Gids, vandaag heel veel Triodosboekjes).

Onze grootste wijk (qua posthoeveelheid, niet qua looptijd) staat op 2.50 op donderdag en is dan goed voor een tas of 4-5.
Onze grootste wijken staan op 4 uur ongeveer (van de loopwijken dan, van brommerwijken weet ik het niet).
Vandaag hadden we bijvoorbeeld gezinsgidsen, dat tikt wel al aardig aan qua volume. Moet wel zeggen dat we toch echt wel merken dat het minder wordt allemaal, waarschijnlijk is het bij ons als je het vergelijkt met grote andere delen van het land nog best veel (tig verschillende kerkbladen, anti abortus bladen, sgp, hervormde vrouw, een paar christelijke kinderbladen, nog wat goede doelen vanuit de kerk, plus al dat boerenspul), maar 2 jaar terug of zo was het allemaal duidelijk een heel stuk meer. Vooral post voor bedrijven is toch wel flink afgenomen moet ik zeggen, dat was vroeger echt veel meer.
Als wijken bij ons op een donderdag 5 blauwe bakken hebben denken we echt dat er iets mis is, dat ze een paar tenten op een verkeerd kantoor gedumpt hebben of zo.
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:51:00 #181
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162877610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

en je hebt hem wel goed ingevuld? Ja, ga ik uiteraard wel vanuit, maar als ik soms zie hoe mensen gewoon doodleuk weer dat verkeerde adres invullen op de sticker, tja, dan schiet het ook niet op he. Ik verbaas me er toch iedere keer weer over hoe slecht die stickers worden ingevuld, niet alleen door postbezorgers, maar ook door voorbereiders. Verkeerde postcodes die ze gewoon weer overnemen, stickers niet over de code geplakt, oh, en mensen die gewoon op iedere sticker de code van Den Haag invullen, ook al staat er gewoon een retouradres op, of zelfs gewoon een volledig kloppend adres/postcode. Om over de *21 stukken nog maar niet te spreken, soms omcirkel ik het zelfs en zet ik er een enorme pijl bij, en dan nog gooien mensen hem eruit omdat ze denken dat het niet klopt.
Echt goed ingevuld. Eerste keer kwam ie terug, dacht ik dat ie er wel afgevallen zou zijn. Dus gewoon nog een keer. Komt dat ding nog een keer langs. Dus nieuwe stikker, adres nog echt een keer doorgestreept. Volgende dag zelfde liedje. Nieuwe stikker, retour afzender erboven. Gisteren was dat kreng er weer. Dus nog een nieuwe stikker, adres ook maar afgeplakt met een stikker. Vandaag was ie er dus weer. Zonder die 2 stikkers. 8)7
Morgen flikker ik hem in een rode bak, met stikkers en een boos briefje er aangeplakt.

Weet hoe ik ze moet invullen. Heb ook vaak zat er zelf uitleg over moeten geven (er wordt me nog steeds geregeld gevraagd wat ze met stukken voor buitenland moeten doen bv). Dus kans is klein dat ik het fout doe, zeker niet 5x.

Had vandaag ook 1 van de doorzendservice voor een nieuw adres. Stond alleen met hoofdletters op niet doorzenden. Dus die ook gestikkert, ben benieuwd wat daar van terecht komt.

Puntje bij paaltje vind ik na 3/4 jaar dat gestikker nog steeds kut werken.
Loesje
pi_162877812
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Had vandaag ook 1 van de doorzendservice voor een nieuw adres. Stond alleen met hoofdletters op niet doorzenden. Dus die ook gestikkert, ben benieuwd wat daar van terecht komt.

Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor 8)7
pi_162882937
En de handmatige: als ik steed
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor 8)7
En de handmatige: als ik steeds de Attentiekaarten terug moet sturen, zal daar ook wel 's iets mee mis gaan ;)
pi_162882957
quote:

[..]

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oekt-geen-koper.aspx

Er speelt wel degelijk iets.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 08:42:35 #185
39333 Zelva
pi_162883092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 18:50 schreef Nixonex het volgende:

[..]

Hier volgen de tijden elkaar direct op.
pi_162883398
Oh en de CAO is rond.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:20:24 #187
Bijdehand mannetje
pi_162883539
quote:

[..]

Breek me de bek niet open. Het komt geregeld voor dat iemand verhuist en vervolgens ook de post van de nieuwe bewoners van zijn oude huis doorgestuurd krijgt. Het is mij ook overkomen: Ik miste diverse poststukken na mijn verhuizing, die niet op mijn oude en ook niet op mij nieuwe adres binnenkwamen. Op een gegeven moment kreeg ik ze toch binnen met herstelstickers er op en kon ik zien dat *21 ze dus naar de vorige bewoners had doorgestuurd. Ook zie ik geregeld dat *21 van die Lianderbrieven gericht aan "de nieuwe bewoners van dit adres" doorstuurt. Voor mij het bewijs dat die machine blijkbaar alles met een bepaalde postcode en huisnummer doorstuurt en geen namen leest. Kutsysteem.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2016 @ 09:35:26 #188
Maffe Fries
pi_162883749
Nog leuker is het als de achternaam van de nieuwe bewoner dezelfde is als van de vorige bewoner. Dan moet je de mensen al echt kennen en gaan letten op de initialen _O-
pi_162884353
Waarom mag je geen bezwaar maken op het rooster zonder een reden op te geven? Als ik boven mijn contracturen uitkom hoef ik toch geen verantwoording af te leggen?
Straks moet je nog een rooster gaan invullen met wat je in je vrije tijd van plan bent. :N
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:27:42 #190
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162884637
quote:

[..]

Dat dat kreng niet werkt wisten we toch al? Je kunt computers ook niet al het werk van mensen laten doen. Ben meer benieuwd of dat stuk nu wegblijft of weer terugkomt.

quote:
Het spelletje is ook pas gespeeld als iedereen precies op het eindpunt is beland he.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:12 schreef Rafierafie het volgende:
Waarom mag je geen bezwaar maken op het rooster zonder een reden op te geven? Als ik boven mijn contracturen uitkom hoef ik toch geen verantwoording af te leggen?
Straks moet je nog een rooster gaan invullen met wat je in je vrije tijd van plan bent. :N
Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed :)
Loesje
pi_162886076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:

Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed :)
Of: niet netjes vragen is overgeslagen
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:00:26 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162886903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:23 schreef zombo het volgende:

[..]

Of: niet netjes vragen is overgeslagen
Die onthou ik *O*
Loesje
pi_162898212
Weinig post vandaag, al schoot het niks harder op. Dramatisch dieptepunt: 2 kaartjes voor het ziekenhuis!
pi_162909639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]

Dat heb ik ook als reden ingevuld. Maar ik vind het belachelijk dat ik een reden moet geven waarom ik niet extra wil werken. Als ik bezwaar maak en dan vervolgens niet aan mijn uren zou komen, is het niet onredelijk om dan om een reden te vragen. Wat ik in mijn vrije tijd doe gaat ze helemaal niets aan.
pi_162910215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook als reden ingevuld. Maar ik vind het belachelijk dat ik een reden moet geven waarom ik niet extra wil werken. Als ik bezwaar maak en dan vervolgens niet aan mijn uren zou komen, is het niet onredelijk om dan om een reden te vragen. Wat ik in mijn vrije tijd doe gaat ze helemaal niets aan.
Groot gelijk, het is jouw tijd.
pi_162919533
Makkelijk dagje ^O^
pi_162922476
Nieuwsbrief Zomerdal 2016:

quote:
In week 28 t/m week 35 zal er minder verkeer zijn, we hebben onderstaand voorstel
afgestemd op het lagere volume. We zullen de basistijd in vermindering brengen middels
onderstaande percentages; daarmee verwachten wij een goed uitgangspunt te
hebben. Indien je niet uitkomt met deze tijd dan kan je via mijn werk, zoals altijd, je
extra tijd doorgeven. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Indien er grote partijen zijn en
daardoor extra volume zullen we de planning hierop aanpassen.
Mocht je structureel niet uitkomen met deze tijden en je wilt of kan geen meeruren
werken bespreek dit dan met je teamleider zodat we gezamenlijk tot een goede oplossing
kunnen komen.
% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:32:35 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162923326
Wat een klote dag. 1,5 uur uitloop op een wijk van 3 uur. Puinhoop met sorteren. Straten doorlopend genummerd waar dat niet moest, verschillende huisnummers door elkaar. En dat terwijl we op elk adres post hadden. Was om 10 voor 6 klaar.

Wat een pleuris zooi.
Loesje
pi_162923575
Meer post dan de laatste tijd op zaterdag, maar alsnog niet echt veel.
Jullie ook een postnl rol pepermunt ontvangen met daarop "bedankt"?
Het is me alleen niet duidelijk waar het voor was. Ik dacht in eerste instantie voor het invullen van de betrokkenheidsmonitor, maar alleen mensen die uitvoering doen kregen er 1, voorbereiders kregen niks. Wel een beetje schraal trouwens, om de voorbereiders over te slaan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 juni 2016 @ 19:53:31 #200
Maffe Fries
pi_162924086
geen idee. Had vandaag een vrije dag en was daarmee erg blij :P
pi_162924833
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Het is me alleen niet duidelijk waar het voor was. Ik dacht in eerste instantie voor het invullen van de betrokkenheidsmonitor, maar alleen mensen die uitvoering doen kregen er 1, voorbereiders kregen niks. Wel een beetje schraal trouwens, om de voorbereiders over te slaan.
Die had ik twee weken geleden al. Ook op ons depot wist niemand waarvoor we nou bedankt werden :P
pi_162925493
Hier helemaal niks.
pi_162927792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Depot had 1 rolletje gekregen ja :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zaterdag 11 juni 2016 @ 23:30:40 #204
Bijdehand mannetje
pi_162932390
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
Naar goed gebruik is het zomerdal weer veel te lang. Het begint te vroeg en het eindigt als de scholen in de meeste regio's al lang en breed weer begonnen zijn. Nou ja, what else is new?
pi_162933441
Dan mogen ze ook wel een keer mijn toegang tot mijn werk gaan regelen. Anders is het wel lastig inschatten of ik extra tijd moet doorgeven.

Daarbij, op lange uitgestrekte wijken slaan die percentages nergens op natuurlijk. En op daldagen nog eens 20% korten lijkt me ook wat overdreven.
pi_162936092
quote:

[..]

% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
De naaicursus voor gevorderden is voltooid :)

Hopelijk zijn deze naaitijden niet voor alle wijken, bij de kleinere wijken is er net genoeg tijd over om de tas in te pakken ;) Tegen de zaterdagen geen bezwaar, daar houd ik nu al minstens een kwartier over.

Eigenlijk om je kapot te lachen, een enkele fietsdeclaratie is al teveel moeite, maar voor de dagelijkse plus- minadministratie hebben ze kennelijk zeeën van tijd. En waarom dan de tellers niet gewoon op 0? Dan lijkt het niet zo alsof 'een normaal mens' ermee uit zou moeten kunnen komen en het scheelt een hoop gereken.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:48:43 #207
Bijdehand mannetje
pi_162936847
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dan mogen ze ook wel een keer mijn toegang tot mijn werk gaan regelen. Anders is het wel lastig inschatten of ik extra tijd moet doorgeven.

Daarbij, op lange uitgestrekte wijken slaan die percentages nergens op natuurlijk. En op daldagen nog eens 20% korten lijkt me ook wat overdreven.
Ik weet niet of dit een lokaal initiatief is, of dat overal deze kortingspercentages gelden, want het is meer dan anders. Bij ons deden ze altijd wijken van minder dan een uur 5 minuten er af, 1-2 uur min 10 minuten, 2-3 uur min een kwartier..
  zondag 12 juni 2016 @ 10:33:13 #208
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162937563
Beetje raar ook die korting op zaterdag. Het is niet dat de hah op vakantie gaat. Dus in minder tijd nog steeds alle adressen af.
Loesje
pi_162937695
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:33 schreef V__L_N het volgende:
Beetje raar ook die korting op zaterdag. Het is niet dat de hah op vakantie gaat. Dus in minder tijd nog steeds alle adressen af.
nou ja, ik was in de zomer, ondanks huis aan huis toch ook echt wel wat sneller klaar dan normaal, dus die 6 procent vind ik niet heel raar klinken. Toch veel meer huizen zonder post dus minder post om te controleren en een handeling minder.
Twintig procent op een daldag eraf halen lijkt me daarentegen wel een wat lastig verhaal.
Maar goed, zal sowieso lang niet altijd kloppen, in die weken met de ikea gids doe je er waarschijnlijk eerder langer dan korter over, en ze hadden ook geregeld acties voor grote klanten dat die korting kregen of zo in de zomer, weet niet of ze dat nu ook weer hebben, maar dat leverde altijd wel aardig wat extra post op
  zondag 12 juni 2016 @ 10:50:56 #210
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162937903
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou ja, ik was in de zomer, ondanks huis aan huis toch ook echt wel wat sneller klaar dan normaal, dus die 6 procent vind ik niet heel raar klinken. Toch veel meer huizen zonder post dus minder post om te controleren en een handeling minder.
Twintig procent op een daldag eraf halen lijkt me daarentegen wel een wat lastig verhaal.
Maar goed, zal sowieso lang niet altijd kloppen, in die weken met de ikea gids doe je er waarschijnlijk eerder langer dan korter over, en ze hadden ook geregeld acties voor grote klanten dat die korting kregen of zo in de zomer, weet niet of ze dat nu ook weer hebben, maar dat leverde altijd wel aardig wat extra post op
Wijk afhankelijk misschien. Hier levert zomerdal op dagen met hah geen tijdwinst op. Te uitgestrekt en te weinig huizen zonder stikker.
Loesje
pi_162938028
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:50 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Wijk afhankelijk misschien. Hier levert zomerdal op dagen met hah geen tijdwinst op. Te uitgestrekt en te weinig huizen zonder stikker.
Nou ja, ik heb ook een lange uitgestrekte wijk met volgens mij nog geen 5 stickers op 300 adressen, maar 3 minuten sneller per uur lukt me toch wel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 juni 2016 @ 11:25:49 #212
Maffe Fries
pi_162938637
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 10:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ook een lange uitgestrekte wijk met volgens mij nog geen 5 stickers op 300 adressen, maar 3 minuten sneller per uur lukt me toch wel
hangt wel van de hoeveelheid folders af. Met de normale twee folders moet het misschien lukken, maar stoppen ze meer in de bundels dan wordt het lastiger, zeker omdat die foldervouwers er nog nooit van gehoord hebben dat de grootste achter moet.
pi_162938717
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2016 11:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hangt wel van de hoeveelheid folders af. Met de normale twee folders moet het misschien lukken, maar stoppen ze meer in de bundels dan wordt het lastiger, zeker omdat die foldervouwers er nog nooit van gehoord hebben dat de grootste achter moet.
uiteraard, bij meer folders kost het meer tijd,, maar dat zou met de normale tijden in een niet zomer periode ook zo zijn, maar heb nog nergens gelezen dat we in de zomer extra folders hebben op zaterdag, dus ben even uitgegaan van verder gelijke omstandigheden.
  zondag 12 juni 2016 @ 12:31:17 #214
258802 Yreal
henk..!
pi_162940207
Iemand enig idee wanneer het losse toestel bij hollandse nieuwe beschikbaar komt?
  zondag 12 juni 2016 @ 12:51:37 #215
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162940702
Yreal: Postnl komt volgende week over een mededeling wat betreft prepaid en toestel.

Gelestipjes: Elke wijk is anders. Ik loop deze al 5 jaar, dus weet onderhand wel hoeveel mindertijd ik in de zomer heb.
Loesje
pi_162940861
Het zal mij benieuwen! Vraag me ook af of het gebruik van internet dan dusdanig goedkoop is, dat je met de vergoeding idd uit komt. Zit er niet op te wachten dat dit in de praktijk veel te duur is en dat ik het verschil bij mag gaan leggen. Meen me te herinneren dat iemand zei dat de verwachting is dat de app niet meer dan 30 mb verbruikt? Dan zou het met mijn eigen prepaid net zo'n beetje kostendekkend zijn, als het verbruik daar idd niet boven uit komt. En ik vrees er een beetje voor dat dit in de praktijk toch wel eens meer kon worden. Het verbruik van zo'n app staat nu eenmaal niet vast natuurlijk..
  zondag 12 juni 2016 @ 13:22:42 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162941479
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen! Vraag me ook af of het gebruik van internet dan dusdanig goedkoop is, dat je met de vergoeding idd uit komt. Zit er niet op te wachten dat dit in de praktijk veel te duur is en dat ik het verschil bij mag gaan leggen. Meen me te herinneren dat iemand zei dat de verwachting is dat de app niet meer dan 30 mb verbruikt? Dan zou het met mijn eigen prepaid net zo'n beetje kostendekkend zijn, als het verbruik daar idd niet boven uit komt. En ik vrees er een beetje voor dat dit in de praktijk toch wel eens meer kon worden. Het verbruik van zo'n app staat nu eenmaal niet vast natuurlijk..
Postnl zegt 50 mb. Heb een kennis die in een regio zit waar ze nu al veel met de app werken. Die zit zonder scannen rond 40 mb. Maar denk dat veel afhangt van hoeveel meer ze nog gaan willen. Als ik hoor wat de plannen zijn voor die t&t dan kan dat nog wel eens flink gaan aantikken.
Loesje
pi_162941591
Met 50mb zou ik met mijn eigen prepaid dan al flink boven de maandelijkse vergoeding uitkomen. Dan mogen ze wel met een heel voordelig tarief komen :X
  zondag 12 juni 2016 @ 13:57:15 #219
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162942221
Ze nemen waarschijnlijk een prepaid waar je zo'n maandbundel bij afsluit. Die kan je wel voor redelijke bedragen krijgen.
Loesje
  zondag 12 juni 2016 @ 14:35:40 #220
Bijdehand mannetje
pi_162943083
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef V__L_N het volgende:
Ze nemen waarschijnlijk een prepaid waar je zo'n maandbundel bij afsluit. Die kan je wel voor redelijke bedragen krijgen.
Punt is echter dat je geen maandbundels van 50 mb hebt. De kleinste is 200 Mb, en dan moet je ook nog apart belminuten of sms-jes bijkopen. Dan is die 8 euro al snel op, en dan heb je nog niet eens een los toestel gekocht. Verder moet je niet vergeten dat de regio's die nu al met de smartphone werken alleen nog maar de start- en stopknop gebruiken. Op het moment dat we in oktober ook allemaal moeten gaan scannen zul je waarschijnlijk veel meer dan 50 Mb kwijt zijn.
  zondag 12 juni 2016 @ 14:58:47 #221
258802 Yreal
henk..!
pi_162943734
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Punt is echter dat je geen maandbundels van 50 mb hebt. De kleinste is 200 Mb, en dan moet je ook nog apart belminuten of sms-jes bijkopen. Dan is die 8 euro al snel op, en dan heb je nog niet eens een los toestel gekocht. Verder moet je niet vergeten dat de regio's die nu al met de smartphone werken alleen nog maar de start- en stopknop gebruiken. Op het moment dat we in oktober ook allemaal moeten gaan scannen zul je waarschijnlijk veel meer dan 50 Mb kwijt zijn.
Nou ja, zo duur is data nou tegenwoordig toch ook niet meer?
  zondag 12 juni 2016 @ 15:17:10 #222
Bijdehand mannetje
pi_162944295
quote:
15s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou ja, zo duur is data nou tegenwoordig toch ook niet meer?
Het zal mij een zorg zijn wat het kost, zolang PostNL het allemaal betaalt, dus zowel de kosten van het bel/sms/MB-tegoed als het toestel. En als het toestel kapot gaat wil ik kosteloos een gelijkwaardig vervangend toestel.
  zondag 12 juni 2016 @ 15:21:30 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_162944418
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 15:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het zal mij een zorg zijn wat het kost, zolang PostNL het allemaal betaalt, dus zowel de kosten van het bel/sms/MB-tegoed als het toestel. En als het toestel kapot gaat wil ik kosteloos een gelijkwaardig vervangend toestel.
Uiteraard. De logica ontgaat mij persoonlijk ook een beetje. Het zijn eigen toestellen, want anders gaan we er onzorgvuldig mee om, maar ze vergoeden wel een nieuwe?
  zondag 12 juni 2016 @ 16:00:43 #224
258802 Yreal
henk..!
pi_162945583
Is dat Y6 ding trouwens simlock vrij?
pi_162947165
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef V__L_N het volgende:
Ze nemen waarschijnlijk een prepaid waar je zo'n maandbundel bij afsluit.
Zou je die dan mogen houden, als je ermee stopt? Niet dat ik van plan ben er tussenuit te piepen hoor, per 1 augustus of zo. Echt niet. Het komt niet eens bij me op 😳
  zondag 12 juni 2016 @ 18:50:39 #226
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162951109
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 16:49 schreef zombo het volgende:

[..]

Zou je die dan mogen houden, als je ermee stopt? Niet dat ik van plan ben er tussenuit te piepen hoor, per 1 augustus of zo. Echt niet. Het komt niet eens bij me op 😳
Ik zou even wachten wat de bonden regelen. Postnl komt in de loop van de week met een aanbod. Dan weet je hoe en wat :) Ook wat betreft de inhoud van de databundel.
Loesje
pi_162957046
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 18:50 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik zou even wachten wat de bonden regelen. Postnl komt in de loop van de week met een aanbod. Dan weet je hoe en wat :) Ook wat betreft de inhoud van de databundel.
Ik doe niet eerder iets dan dat er geld op mijn rekening staat. MijnPostNL is (er al van) gecrasht? ;)
  maandag 13 juni 2016 @ 13:58:59 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162974941
Middag :)
pi_162975402
Avond :)
  maandag 13 juni 2016 @ 20:28:08 #230
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162985666
Nacht. :P
pi_162997833
Morgen :+

De vernieuwde buienradar op mobiel is niet handig. Geen verbetering naar mijn mening.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 09:22:34 #232
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162997996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
Morgen :+

De vernieuwde buienradar op mobiel is niet handig. Geen verbetering naar mijn mening.
Nee. Het regent hier nu pijpenstelen.. |:( _O-
pi_163008273
quote:

[..]

% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
ze waren alleen vergeten dat de terugloop minder was dan voorspeld geen 10/12% maar 6% plus wat er aan nieuwe klanten is bijgekomen, misschien zie ik het verkeerd, maar dan hebben we nog tijd/geld tegoed.
pi_163008495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 16:16 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze waren alleen vergeten dat de terugloop minder was dan voorspeld geen 10/12% maar 6% plus wat er aan nieuwe klanten is bijgekomen, misschien zie ik het verkeerd, maar dan hebben we nog tijd/geld tegoed.
Hoezo? Je geeft meertijd toch gewoon door? Dus dan heb je niks tegoed.
pi_163012276
quote:
5s.gif Op zondag 12 juni 2016 16:00 schreef Yreal het volgende:
Is dat Y6 ding trouwens simlock vrij?
Ik kan melden dat hij simlock vrij is, voor een collega tijdelijk de oude sim kaart van kpn erin gehad.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 19:45:40 #236
258802 Yreal
henk..!
pi_163013675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:02 schreef the_X het volgende:

[..]

Ik kan melden dat hij simlock vrij is, voor een collega tijdelijk de oude sim kaart van kpn erin gehad.
Thanks. zie nu dat we wel de versie hebben met 1 sim kaart...
pi_163053450
Als je via MijnWerk verlof aanvraagt dan is aanvankelijk de status van de aanvraag:
"Goedkeuring vereist van SCM".
Weet iemand waar de afkorting SCM voor staat?
pi_163061628
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:16 schreef blijevis het volgende:
Als je via MijnWerk verlof aanvraagt dan is aanvankelijk de status van de aanvraag:
ServiceCentruM? (Wat tegenwoordig de Admie genoemd wordt)
pi_163064517
Makkelijk dagje ^O^ ondanks een KPN en Ziggo mailing bij 1 wijk.
  donderdag 16 juni 2016 @ 18:17:59 #240
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_163065970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 08:16 schreef blijevis het volgende:
SCUM?
:P
pi_163070845
quote:
% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
Wij volgen deze zomer ook dit schema. Ben benieuwd of het echt landelijk is. Meer/minder tijd mogen we altijd doorgeven.
pi_163072729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:00 schreef allweather het volgende:

[..]

Wij volgen deze zomer ook dit schema. Ben benieuwd of het echt landelijk is. Meer/minder tijd mogen we altijd doorgeven.
Bij ons zaten met ze scenario A t/m E, waarbij E ook die 20% aftrek had. Opvallend genoeg wisten ze precies wanneer de H&M kwam, maar ook die week zat in scenario D.
pi_163076659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt, ben er inmiddels zelf ook achtergekomen dat het staat voor ServiceCentruM.
pi_163079075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk aan Sociale Controle Mechanisme. :P
En is admie dan de korte versie van admieniestratie? Ik vind het persoonlijk altijd erg storend als ik admie zie staan in plaats van admi... maar dat zal aan mij liggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 09:32:58 #245
Maffe Fries
pi_163079571
Toch makkelijk dat ik voorlopig alles nog via de TC kan regelen
  vrijdag 17 juni 2016 @ 10:07:30 #246
Bijdehand mannetje
pi_163080246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 08:54 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk aan Sociale Controle Mechanisme. :P
En is admie dan de korte versie van admieniestratie? Ik vind het persoonlijk altijd erg storend als ik admie zie staan in plaats van admi... maar dat zal aan mij liggen.
Nee, het is de afkorting van ADMinistratIE. Net zoals commissie ook wel eens wordt afgekort tot CIE.
pi_163084801
Vandaag werkoverleg gehad.

2 belangrijke punten:
- Ze zouden in september weer in de tijden gaan hakken. Maar vanwege dat scannen van brievenbus pakjes, zien ze daar van af.
- Mensen die niet met de smartphone willen werken of eentje willen aanschaffen, worden op straat gezet. Er wordt wel heel mooi geschreven dat pbz's dan vervangend werk kunnen krijgen, maar er is dus helemaal geen vervangend werk.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:02 #248
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_163085029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:51 schreef Thomas-sama het volgende:

2 belangrijke punten:
- Ze zouden in september weer in de tijden gaan hakken. Maar vanwege dat scannen van brievenbus pakjes, zien ze daar van af.
- Mensen die niet met de smartphone willen werken of eentje willen aanschaffen, worden op straat gezet. Er wordt wel heel mooi geschreven dat pbz's dan vervangend werk kunnen krijgen, maar er is dus helemaal geen vervangend werk.
En je hoeft maar een (kleine)misstap te maken en het wordt tegen je gebruikt om je buiten het bedrijf te krijgen welke aan een gezonde toekomst wil werken.
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 14:58:00 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163086866
Volgende week donderdag een sollicitatiegesprek voor bezorger in de zomer. Van 18 juli t/m 28 augustus. Kort, maar beter dan niks. Ben benieuwd! :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 15:03:49 #250
Maffe Fries
pi_163087062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:58 schreef DeLuna het volgende:
Volgende week donderdag een sollicitatiegesprek voor bezorger in de zomer. Van 18 juli t/m 28 augustus. Kort, maar beter dan niks. Ben benieuwd! :)
Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je bent aangenomen :P
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 15:04:29 #251
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163087074
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je hebt aangenomen :P
Die vragen kreeg ik net aan de telefoon ook al. _O- Ik vind het prima.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:31:56 #252
Bijdehand mannetje
pi_163087972
quote:

2 belangrijke punten:
Neem contact op met de OR of de bond. PostNL mag (en kan) mensen niet ontslaan omdat ze geen smartphone willen aanschaffen. Hiervoor ontbreekt ook elke juridische basis, en een dergelijk ontslag zal ook voor geen enkele rechter standhouden. Dat er in den lande nog leidinggevenden zijn die dit loze dreigement in de strijd durven gooien is echt schandalig.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:41:08 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_163088334
quote:

[..]

Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je bent aangenomen :P
Idd.
O en of je naast deze betaalde werkzaamheden open staat voor vrijwilligerswerk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 17-06-2016 16:37:16 ]
pi_163090004
Ben benieuwd of dat werkoverleg er hier nog een keertje gaat komen. Ze hebben een tijdje terug wel iets gehad, maar dat was voor zover ik weet niet het normale overleg. Normaal is het overleg wel voordat het zomerdal ingaat, maar vorig jaar waren ze ook al te laat. Dan beginnen ze al met tijden korten, voordat ze in het overleg precies uitgelegd hebben hoe en wat :')
pi_163091368
quote:

2 belangrijke punten:
- Ze zouden in september weer in de tijden gaan hakken. Maar vanwege dat scannen van brievenbus pakjes, zien ze daar van af
Hier is er een andere reden dat er niet in de tijd geschrapt gaat worden. Bij ons komt het door de diverse nieuwe klanten die we hebben gekregen. Opvallend toch dat het bedrijf nooit echt een landelijk beleid kan voeren. Overigens zitten er zelfs binnen één locatie diverse verschillen in de werkwijze van de teams :')
pi_163091919
Bij ons zeiden ze dat het aanpassen van de WTR niet doorging vanwege de combi beginnen met werken met de smartphone en doordat er nauwelijks volumedaling is geweest.

quote:
Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je hebt aangenomen :P
Recruiter moet tegenwoordig natuurlijk ook vragen: "heb je een smartphone met minimaal androïd 5.0 of iOS 8.0?"
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:54:10 #257
Bijdehand mannetje
pi_163091925
Waarom weer korten? We zijn in januari al gekort en dat was gebaseerd op een verwachte volumedaling van 10 a 12% over 2016. En dat is al een schromelijke overschatting gebleken, want uit de kwartaalcijfers blijkt tot nu toe een daling van slechts 6% t.o.v. een jaar geleden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 18:39:16 #258
Maffe Fries
pi_163093037
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:53 schreef allweather het volgende:
Bij ons zeiden ze dat het aanpassen van de WTR niet doorging vanwege de combi beginnen met werken met de smartphone en doordat er nauwelijks volumedaling is geweest.

[..]

Recruiter moet tegenwoordig natuurlijk ook vragen: "heb je een smartphone met minimaal androïd 5.0 of iOS 8.0?"
Dat is nog niet overal he :P

Zelf heb ik geen van beide, dus dan moet er een omweg gevonden worden :+
pi_163093052
quote:

[..]

je vergeet 1 een smartphone :)
pi_163093085
quote:

[..]

denk aan de 6% minder daling en hier zitten de nwe klanten niet bij nog, er is teveel van de tijden afgesnoept (begin 2016)
pi_163093091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waarom weer korten? We zijn in januari al gekort en dat was gebaseerd op een verwachte volumedaling van 10 a 12% over 2016. En dat is al een schromelijke overschatting gebleken, want uit de kwartaalcijfers blijkt tot nu toe een daling van slechts 6% t.o.v. een jaar geleden.
idd
pi_163094405
Ze vragen ook of je 2 handen hebt, links- en rechtsom kunt kijken en of je kunt lezen :P
  vrijdag 17 juni 2016 @ 19:40:13 #263
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_163094681
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:32 schreef Thomas-sama het volgende:
Ze vragen ook of je 2 handen hebt, links- en rechtsom kunt kijken en of je kunt lezen :P
Tewe lnkerhadnen, kna gode kijkne en lesen en ki bne disluctief.
pi_163095327
Ondanks dat ik al uit dienst ben, sta ik blijkbaar nog wel in een enkele maillijst. Las dat er bij de pakjes ook een soort GPS functie gebruikt gaat worden die tijd en locatie gaat doorgeven. Misschien ook een idee om dat ding bij het begin van de dienst en einde van de dienst aan te zetten. Dan heb je gelijk je werktijd, maar daar willen ze vast niet aan.
  Redactie Sport vrijdag 17 juni 2016 @ 20:05:54 #265
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163095651
Ik hoor het al, zware selectie om door de test te komen ~O>
pi_163096204
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 20:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoor het al, zware selectie om door de test te komen ~O>
Met name qua smartphone worden wel eisen gesteld ja... neem er één mee en je hoeft niet eens te kunnen lopen ;)
pi_163097952
Als ik personeel zoek waar kan ik dat het beste posten?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:19:43 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_163099666
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 19:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ondanks dat ik al uit dienst ben, sta ik blijkbaar nog wel in een enkele maillijst. Las dat er bij de pakjes ook een soort GPS functie gebruikt gaat worden die tijd en locatie gaat doorgeven. Misschien ook een idee om dat ding bij het begin van de dienst en einde van de dienst aan te zetten. Dan heb je gelijk je werktijd, maar daar willen ze vast niet aan.
Die functie zit er ook in. En gezien het feit dat de app gebruikt maakt van gps... Betekend dat dat we gevolgd kunnen worden in onze alle doen en laten. Dus nope, geen goed plan.
Loesje
pi_163100058
Mijn eigen telefoon ga ik dan ook nooit en te nimmer gebruiken voor die post gebruiken. 1: ze hoeven mij niet volgen buiten het werk (Zullen ze niet snel doen, maar het idee is niet fijn). 2: Als ie kapot gaat tijdens het werk krijg je alleen geld om een bagger telefoon terug te kopen. 3: Ga je over die databundel heen dan moet je eerst zien te bewijzen dat je die data daadwerkelijk voor de post hebt gebruikt.

Overigens binnen het werk is dat volgen met de GPS ook niet al te fijn. Al je dan de turbo er op zet op een dag, dan krijg je veel minder betaald dan je collega die de wijk op zijn dooie gemak loopt.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 22:41:07 #270
Bijdehand mannetje
pi_163100350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mijn eigen telefoon ga ik dan ook nooit en te nimmer gebruiken voor die post gebruiken. 1: ze hoeven mij niet volgen buiten het werk (Zullen ze niet snel doen, maar het idee is niet fijn). 2: Als ie kapot gaat tijdens het werk krijg je alleen geld om een bagger telefoon terug te kopen. 3: Ga je over die databundel heen dan moet je eerst zien te bewijzen dat je die data daadwerkelijk voor de post hebt gebruikt.

Overigens binnen het werk is dat volgen met de GPS ook niet al te fijn. Al je dan de turbo er op zet op een dag, dan krijg je veel minder betaald dan je collega die de wijk op zijn dooie gemak loopt.
Het is nooit OFTE nimmer, voor de rest ben ik het 100% met je eens. PostNL zegt trouwens dat ze die GPS en start/stopknop alleen gebruiken om voor de klant een tijdvenster te kunnen geven waarbinnen zijn of haar pakje bezorgd wordt, maar ik denk er het mijne van.

Wat me trouwens aan het denken zette: Dat Hollandse Nieuwe heeft hier in het dorp niet al te best bereik, dus kun je af en toe van de radar verdwijnen, als het ware. Is het ook mogelijk om tussen het pakjes scannen door die GPS een beetje in de war te brengen? Want ik zit ook niet echt te wachten op Orwelliaanse toestanden. Zou het helpen om bijv. het telefoonhoesje met aluminiumfolie te bekleden?
pi_163100351
quote:

[..]

Die hoef je natuurlijk niet te hebben, die huawai of zoiets op hollands nieuwe met een databundel van 300mb per maand past precies binnen de vergoeding van 8 euro per maand.
pi_163100496
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Is toch eind vorig jaar al gezegd dat men 2 keer per jaar de tijd aan kan passen? Overigens is er bij ons helemaal niet zoveel gesneden in de uitvoertijden. Tijden voor de donderdag zijn nog bijna hetzelfde als eind vorig jaar. Geldt ook voor zaterdag. Alleen op de dinsdag is er behoorlijk wat af, wat ook niet zo vreemd js met het wegvallen van het hah
pi_163100531
Hoe zit het trouwens met de accu van dat ding wat ze aanbieden? Gezien de prijs kan de kwaliteit nooit echt hoog zijn. En de app kan dan wel weinig stroom verbruiken, maar in mijn ervaring is het aanzetten van GPS niet echt voordelig voor de accuduur.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:46:58 #274
Bijdehand mannetje
pi_163102044
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Is toch eind vorig jaar al gezegd dat men 2 keer per jaar de tijd aan kan passen? Overigens is er bij ons helemaal niet zoveel gesneden in de uitvoertijden. Tijden voor de donderdag zijn nog bijna hetzelfde als eind vorig jaar. Geldt ook voor zaterdag. Alleen op de dinsdag is er behoorlijk wat af, wat ook niet zo vreemd js met het wegvallen van het hah
Dat is inderdaad gezegd, maar dat iets kan betekent niet dat je het ook moet doen. Bovendien kan aanpassen in twee richtingen.

Bij ons is het niet alleen de dinsdag geweest waarbij er flink veel tijd af ging, ook op woensdag en vrijdag is er flink gesneden. Die korting op dinsdag is terecht geweest (want het hah is weg), maar voor die gemiddeld 15% korting op de daldagen heb ik in de praktijk tot nu toe weinig rechtvaardiging gezien. Er is destijds tegen ons gezegd dat de nieuwe tijden gebaseerd waren op 10-12% minder post. Nu in de praktijk blijkt dat deze voorspelling niet klopte, en er in feite maar 6% minder post is, zouden we er in feite tijd bij moeten krijgen. In elk geval op de daldagen. Nog meer tijd van de wijken afhalen zou in mijn ogen absurd zijn.

Overigens is ons destijds beloofd dat dit jaar na een paar maanden de nieuwe looptijden geëvalueerd zouden worden. Nooit iets van gemerkt....
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:36:15 #275
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_163105247
  zaterdag 18 juni 2016 @ 11:32:33 #276
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_163106720
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat me trouwens aan het denken zette: Dat Hollandse Nieuwe heeft hier in het dorp niet al te best bereik, dus kun je af en toe van de radar verdwijnen, als het ware. Is het ook mogelijk om tussen het pakjes scannen door die GPS een beetje in de war te brengen? Want ik zit ook niet echt te wachten op Orwelliaanse toestanden. Zou het helpen om bijv. het telefoonhoesje met aluminiumfolie te bekleden?
Die gps dingen zijn uberhaupt niet erg betrouwbaar. Vaak hebben ze een behoorlijke afwijking. De meerwaarde van dat geheel is nul. Af en toe eens dicht bij huizen lopen of in portiekjes gaan staan is genoeg.
Loesje
pi_163108738
quote:
Duurder dan reguliere pakketbezorging, dus in feite concurreren ze alleen met (snelle) koeriersdiensten.

Lijkt me een nichemarkt. Als klant zou ik bij spoedbezorging toch liever vertrouwen op professionele bedrijven.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:57:04 #278
Bijdehand mannetje
pi_163110425
Ligt bij jullie MijnPostNl er ook al sinds gistermiddag uit?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juni 2016 @ 15:21:15 #279
Maffe Fries
pi_163111067
Geen idee. De site was de laatste dagen wel wat buggy hier en daar
pi_163111937
Het "propaganda" blad heeft weer eens een item over een proef waar een postbezorger helemaal achterstaat. Deze keer gaat het om het ophalen van retourzendingen van Zalando. Dit lijkt me eerder een taak voor de pakketbezorger dan een postbezorger. Waar moet je in hemelsnaam als postbezorger dozen van het formaat schoenendoos gaan laten? 8)7
pi_163112837
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het "propaganda" blad heeft weer eens een item over een proef waar een postbezorger helemaal achterstaat. Deze keer gaat het om het ophalen van retourzendingen van Zalando. Dit lijkt me eerder een taak voor de pakketbezorger dan een postbezorger. Waar moet je in hemelsnaam als postbezorger dozen van het formaat schoenendoos gaan laten? 8)7
wordt steeds fraaier met de opdrachten
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:16:42 #282
Bijdehand mannetje
pi_163112848
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In het artikel staat dat hij het er tot nu toe nog niet heel druk mee heeft. En een paar pakketjes formaat schoenendoos kan je wel kwijt, toch? Ik neem aan dat je ze meteen weer naar de dichtstbijzijnde retailer mag brengen?

Best druk trouwens vandaag, met Kampioen, een Magazine van Gall&Gall, een blad van Natuurmonumenten, en heel veel post van Neon. Het leek wel een donderdag met hah!
pi_163112856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
door de vele berichten over de telefoon misschien dichtgegooid/overbelast?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:17:37 #284
Bijdehand mannetje
pi_163112880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:16 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

door de vele berichten over de telefoon misschien dichtgegooid/overbelast?
Overbelast? Om kwart over 5 's ochtends?
pi_163112954
Wat is nou precies de meerwaarde van de app? Snap het nog niet helemaal :')
pi_163118146
Salarisstrook online, winstuitkering van 400 euro, toch mooi meegenomen.
pi_163120598
Meer mensen hier die nu zelf beschadigde post in plastic moeten gaan verpakken? Wij hebben hier vandaag de plastic zakjes op het depot gekregen.....
pi_163121128
Hier ¤165 bruto aan winstuitkering. Met belasting eraf ¤100 en een beetje :P
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:54:23 #289
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_163124931
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In het artikel staat dat hij het er tot nu toe nog niet heel druk mee heeft. En een paar pakketjes formaat schoenendoos kan je wel kwijt, toch? Ik neem aan dat je ze meteen weer naar de dichtstbijzijnde retailer mag brengen?
We hebben hier toen met die pakketstaking van die dozen moeten rondbrengen. Met 3 dozen zit je tas mutvol. Lijkt me dus dat dat alleen op een daldag kan.
(Had het propegandablad nog niet, wel de post van mijn buren links en rechts. Heerlijk die vakantie)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen hier die nu zelf beschadigde post in plastic moeten gaan verpakken? Wij hebben hier vandaag de plastic zakjes op het depot gekregen.....
Handig, gezien het feit dat we vaak zat briefjes erbij moeten gooien.
Loesje
pi_163125257
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]

We hebben hier toen met die pakketstaking van die dozen moeten rondbrengen. Met 3 dozen zit je tas mutvol. Lijkt me dus dat dat alleen op een daldag kan.
(Had het propegandablad nog niet, wel de post van mijn buren links en rechts. Heerlijk die vakantie)
[quote]0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ook fijn om te bedenken dat het waarschijnlijk vooral interessant is voor mensen die ver van een dergelijk punt afwonen.

Daarbij lijkt het me juist ideaal voor de pakketservice. Dan hebben ze meteen adres waar iemand thuis is zodat zij hun pakjes kwijt kunnen ;)
  zondag 19 juni 2016 @ 08:17:00 #291
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_163131456
Mogguh.
Hier is het salaris-strookje incl. winstuitkering ook binnen.

Iemand per toeval ook problemen met inloggen op werkenbijpostnl ?
Ook de cookietrommel legen en een ander wachtwoord aanvragen werkt niet.
  zondag 19 juni 2016 @ 09:45:50 #292
Bijdehand mannetje
pi_163131893
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Hier is het salaris-strookje incl. winstuitkering ook binnen.

Iemand per toeval ook problemen met inloggen op werkenbijpostnl ?
Ook de cookietrommel legen en een ander wachtwoord aanvragen werkt niet.
Bij mij ligt heel dat MijnPostNl er al uit sinds vrijdagavond. Het lijkt wel of heel de site is gewist.
pi_163131978
Ik kan ook niet op de site komen, al een paar dagen niet. Kon wel mijn salarisstrook zien door op de link te klikken in de e-mail die ik kreeg, maar dat is dan ook alles.
pi_163132062
Oh, winstuitkering...
Ik ben benieuwd.
Vorig jaar was het wel leuk, maar nu heb ik maar een contract van 4 uur :')
  zondag 19 juni 2016 @ 10:06:44 #295
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_163132076
Ik heb 30 euro winstuitkering met een contract van 6 uur.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_163132095
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:06 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik heb 30 euro winstuitkering met een contract van 6 uur.
Alle winstuitkering is meegenomen

Vorig jaar en het jaar daarvoor had ik een fulltime contract en dat was wel leuk, ik weet alleen niet meer hoeveel dat precies was. :@
pi_163133260
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Yep. En ik wil plussen voor zaterdag. Zul je altijd zien... :{
  zondag 19 juni 2016 @ 12:49:32 #298
258802 Yreal
henk..!
pi_163135147
Hen ik maar denken dat we verlies maakte. :p
pi_163136534
Her werkt MijnWerk gewoon de hele tijd.
pi_163136797
quote:
Wat is nou precies de meerwaarde van de app? Snap het nog niet helemaal
Voor vergeetachtige mensen (zoals ikzelf) heeft de app een behoorlijke meerwaarde. Even de masterlockcode opzoeken, even kijken wat mijn 2e wijk ook alweer was. Foto toevoegen van rare dingen (voorbereider die ooit een soort jenga-spelletje van de bundels in mijn tas had gebouwd). Meertijd doorgeven via de app zou natuurlijk ook een enorme meerwaarde zijn.

Ik kan wel op mjinwerk bij mijn persoonlijke gegevens, maar niet op het algemene gedeelte van mijnpostnl (nieuwsoverzicht met de >1000 vragen/opmerkingen over de smartphone,etc)
pi_163137306
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')