Van dat laatste heb ik tot dusver weinig gemerkt. Misschien heeft PostNL een andere opvatting van kleine en grote contracten dan het overige Nederlandstalige deel van de bevolking? Als ik kijk wat mensen hier krijgen aangeboden, dan is dat nog steeds iets tussen de 6 en de 9 uur. Voorheen waren contracten tot 15 uur mogelijk, en er is zelfs een periode geweest (in de tijd dat we nog regelmatig die flyers moesten bezorgen) dat je zelfs 20quote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:58 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
met die nieuwe regels mogen ze sinds juli vorig jaar nog maar 2 keer een jaarcontract krijgen.
En ze willen niet alleen van zaterdagkrachten en postbodes af, maar ook van postbezorgers met te kleine contracten
Het is precies omgekeerd. Ze waren altijd al letterlijk de klos (omdat ze zo heetten), en vandaag waren ze het ook nog eens figuurlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ikzelf heb vandaag wel weer mijn meters gemaakt. Had twee mooie lopen.
Meneer of Mevrouw De Klos was vandaag letterlijk de klos, want er plofte daar een verkeersboete op de mat
nou ja, kleine contracten naar de huidige postnl maatstaven dus, mensen met een contract van maar 4 of 5 uur willen ze liever kwijt, maar contracten groter dan een uur of 9 willen ze uiteraard ook niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Van dat laatste heb ik tot dusver weinig gemerkt. Misschien heeft PostNL een andere opvatting van kleine en grote contracten dan het overige Nederlandstalige deel van de bevolking? Als ik kijk wat mensen hier krijgen aangeboden, dan is dat nog steeds iets tussen de 6 en de 9 uur. Voorheen waren contracten tot 15 uur mogelijk, en er is zelfs een periode geweest (in de tijd dat we nog regelmatig die flyers moesten bezorgen) dat je zelfs 20
uur kon krijgen.
[..]
Het is precies omgekeerd. Ze waren altijd al letterlijk de klos (omdat ze zo heetten), en vandaag waren ze het ook nog eens figuurlijk.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Net mijn laatste werkdag gehad. Lekker weertje om mee af te sluiten. Tassen ingeleverd en verder niks. Na meer dan zes jaar in dienst kon er nog geen bedankje van af
Ga het wel missen. Nu fulltime op kantoor, dus veel minder beweging en zon.
Ik vind dat wel schandalig, maar dat is wel een bekend verhaal. Mensen die meer dan 25 jaar in dienst zijn en dan overcompleet raken. Komen ze afscheid nemen op de vestiging en dat de TL heel toevallig de andere kant oplooptquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Net mijn laatste werkdag gehad. Lekker weertje om mee af te sluiten. Tassen ingeleverd en verder niks. Na meer dan zes jaar in dienst kon er nog geen bedankje van af
Vorig jaar was de max. hier inderdaad 12 uur en minimaal 6 uur (di/ do/ za of twee piekdagen).quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou ja, kleine contracten naar de huidige postnl maatstaven dus, mensen met een contract van maar 4 of 5 uur willen ze liever kwijt, maar contracten groter dan een uur of 9 willen ze uiteraard ook niet.
postbezorgers. Voorbereiders krijgen, in ieder geval hier, eigenlijk altijd een contract van 6 uurquote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind dat wel schandalig, maar dat is wel een bekend verhaal. Mensen die meer dan 25 jaar in dienst zijn en dan overcompleet raken. Komen ze afscheid nemen op de vestiging en dat de TL heel toevallig de andere kant oploopt
Bedankt voor je inzet
[..]
Vorig jaar was de max. hier inderdaad 12 uur en minimaal 6 uur (di/ do/ za of twee piekdagen).
Contracten van 3 uur mochten niet meer, vooral zaterdagcontracten waren uit den boze.
En gaat dit dan over postbezorgers of voorbereiders die ze niet meer willen hebben voor 4-5 uur?
Hier is bezorgers gevraagd of ze meer uren wilden (dan een uurtje of 10), maar van mijn depot willen de meesten niet, met als reden dat we ook nee willen kunnen zeggen. Alleen degene met 3 uur krijgt nu meer.quote:Op zondag 29 mei 2016 01:03 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik kreeg juist een verhoging, maar ik maakte ook veel meer uren dan contract.
Amai! Da's nou toch jammer!quote:Op zondag 29 mei 2016 23:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat jammer nou, het gaat niet door.
Succes in je nieuwe baan!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik moet er ook even voor gaan zitten denk ikquote:Op maandag 30 mei 2016 14:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat betreft die OWS. Er zijn mensen bij ons die flexibel inzetbaar zijn. Ze hebben een contract van 9 uur. Vaak krijgen ze maar voor 5 a 6 uur werk per week. Voordien kregen ze dan denk ik toch 9 uur per week uitbetaald als ze niet aan die 9 uur kwamen als de admi hen minder werk gaf.
Maar hoe zit dat nu eigenlijk? Stel dat ze weer zo weinig ingedeeld worden? En dat verdeeld over 13 weken? Ik kan niet zo wijs worden uit dat bericht.
Vorig jaar kregen de voorbereiders 9 uur en als ze goed waren een verhoging van 12 uur.quote:Op zondag 29 mei 2016 06:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
postbezorgers. Voorbereiders krijgen, in ieder geval hier, eigenlijk altijd een contract van 6 uur
zal ook wel weer per vestiging verschillen dan, zal onder andere afhankelijk zijn van hoeveel postbodes er nog op het kantoor zijn. Bij ons zetten ze voorbereiders bijvoorbeeld niet in op daldagen of in de vos, en voorbereiding begint om half 8. Dan is het al vrijwel onmogelijk om 12 uur te maken, aangezien de meeste wijken al voor 11 uur klaar moeten zijn. En met die zaterdagen van tegenwoordig is de voorbereiding dan vaak zelfs al voor 10 uur klaar en op dinsdagen komt het eigenlijk ook niet vaak meer voor dat er nog veel mensen bezig zijn na half 11.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Vorig jaar kregen de voorbereiders 9 uur en als ze goed waren een verhoging van 12 uur.
Ik werd voorheen ook ingezet op de dinsdag en donderdag en heeeeeel soms op een drukke daldag, maar dat is echt op 1 hand te tellen (lees; kerst).quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zal ook wel weer per vestiging verschillen dan, zal onder andere afhankelijk zijn van hoeveel postbodes er nog op het kantoor zijn. Bij ons zetten ze voorbereiders bijvoorbeeld niet in op daldagen of in de vos, en voorbereiding begint om half 8. Dan is het al vrijwel onmogelijk om 12 uur te maken, aangezien de meeste wijken al voor 11 uur klaar moeten zijn. En met die zaterdagen van tegenwoordig is de voorbereiding dan vaak zelfs al voor 10 uur klaar en op dinsdagen komt het eigenlijk ook niet vaak meer voor dat er nog veel mensen bezig zijn na half 11.
Zo ver ik laatst zag, waren er alleen DiDoZa-voorbereiders en de rest postbodes waarvan hun contracturen bij elkaar geraapt moesten worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zal ook wel weer per vestiging verschillen dan, zal onder andere afhankelijk zijn van hoeveel postbodes er nog op het kantoor zijn. Bij ons zetten ze voorbereiders bijvoorbeeld niet in op daldagen of in de vos, en voorbereiding begint om half 8. Dan is het al vrijwel onmogelijk om 12 uur te maken, aangezien de meeste wijken al voor 11 uur klaar moeten zijn. En met die zaterdagen van tegenwoordig is de voorbereiding dan vaak zelfs al voor 10 uur klaar en op dinsdagen komt het eigenlijk ook niet vaak meer voor dat er nog veel mensen bezig zijn na half 11.
Waardeloos, laatst ook twee keer bij eenzelfde wijk geplust, omdat je niet kunt zien welke je al hebt ingevoerd (ja, pas als het is toe- of afgewezen, dat laatste natuurlijk). En TC's kunnen ook niet zien wat jij ziet, op mijnwerk.... eigenlijk nog nooit zoveel virtuele bagger bij elkaar gezien 🙄quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:51 schreef Globetrottertje het volgende:
En als je eenmaal meer- of mindertijd hebt opgegeven en je ziet dat je een fout hebt gemaakt, dan kun je dat niet meer veranderen.
Ik kan wel zien welke wijk al ingevoerd is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 21:06 schreef zombo het volgende:
[..]
Waardeloos, laatst ook twee keer bij eenzelfde wijk geplust, omdat je niet kunt zien welke je al hebt ingevoerd (ja, pas als het is toe- of afgewezen, dat laatste natuurlijk). En TC's kunnen ook niet zien wat jij ziet, op mijnwerk.... eigenlijk nog nooit zoveel virtuele bagger bij elkaar gezien 🙄
Moet je met je planner bespreken.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:45 schreef Globetrottertje het volgende:
Je moet op details klikken en dan zie je het staan. Maar je kunt niets meer verbeteren/veranderen. Je ziet dan 'in behandeling' staan.
Het blijft zo'n zwakke brief.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:53 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iedereen de brief over de smartphone van de bonden al gelezen?
Klik.
Kunnen we daarna met de beentjes op de bankquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze dat er standaard in hebben gezet zodat ze kunnen hoeveel uren je nog moet maken om aan je contracttijd te komen.
Is dat OWS ook weer iets wat geleidelijk wordt uitgerold? Ik heb nog gewoon de oude opmaak. Daarbij kon je trouwens ook veel verder dan een week terugkijken hoor, tot 2 maanden om precies te zijn. Alleen moest je dan wel handmatig de vanaf en de tot datum invullen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:39 schreef zombo het volgende:
[..]
Kunnen we daarna met de beentjes op de bank![]()
Bij mij is de hele plus- en minmogelijkheid weg, dus ik kan niet kijken. (Mogelijk omdat ik verlof heb.)
Positief puntje is dat je wel verder dan een week kunt terugbladeren.
Occupy Wall Street?quote:
Mij maakt het ook weinig uit, als het maar te controleren is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Ow dat. Mij maakt het niks uit, heb toch steeds wat verlofuren over.
zo, daar ben je rap doorheen gegaan dan!quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nog maar 2 uur verlof over voor de rest van het jaar.
Volgens mij had ik nog minuren van vorig jaarquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zo, daar ben je rap doorheen gegaan dan!
Ik kan nog 17,5 week verlof opnemen
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij had ik nog minuren van vorig jaar
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:31 schreef zombo het volgende:
[..]
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.
Ik heb nog een maand of drie op te nemen. Dat is al drie maanden minder dan vorig jaar. (Kopen?)
Nee maar het is mij niet meer helemaal duidelijk wat écht niet mag, of wat er stiekem lokaal nog wel 's blijft gebeuren zolang er niemand protesteert...quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?
Afgelopen maand heb ik ook minder verlofuren opgebouwd dan ik zou verwachten gelet op het aantal uren dat ik extra gemaakt heb. Nu heb ik ook al enkele weken geen urenuitdraai gezien. Dat wordt goed opletten bij het loonstrookje deze maand.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:00 schreef zombo het volgende:
[..]
Voor afgelopen maand heb ik ook maar 1 minuut wettelijke vakantie over meeruren, terwijl ik meer heb overgewerkt dan anders. Tis dat je-niet-druk-maken meer energie oplevert dan een paar minuten vakantie, maar gosjepietje.....
Moet in overleg gebeuren. Maar eerst wordt er gekeken of er door middel van extra wijken de uren gehaald kunnen worden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?
Nogal wiedes. Als je meer dan je contracturen werkt, gaat het met het nieuwe systeem meer uren kosten om vrije tijd op te nemen. Of je nou wel of niet 'goed oplet'.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:19 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb het al gezegd en velen met mij: die nieuwe regeling is er weer eentje ten voordele van PostNL en ten nadele van 'ons' als je niet goed oplet.
Inderdaad (urenuitdraaien krijgen wij al heel lang niet meer), geen overbodige luxe om af en toe een kwaliteitscontrole andersom te doenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Afgelopen maand heb ik ook minder verlofuren opgebouwd dan ik zou verwachten gelet op het aantal uren dat ik extra gemaakt heb. Nu heb ik ook al enkele weken geen urenuitdraai gezien. Dat wordt goed opletten bij het loonstrookje deze maand.
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nogal wiedes. Als je meer dan je contracturen werkt, gaat het met het nieuwe systeem meer uren kosten om vrije tijd op te nemen.
Dat is alleen gunstig voor PostNL.
Maar als je verlof overhoudt (en dat eventueel vervalt) is dat geen ramp, sterker nog, daar word je helemaal niet slechter van. Als je standaard meer uren moet inleveren omdat je toevallig meer werkt, word je daar wel slechter van. Daar krijg je niets, helemaal niets voor terug, maar je bent wel meer kwijt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.
hoezo word ik er niet slechter van als het vervalt? Volgens mij heeft alleen het bedrijf daar baat bij, ik ben dan gewoon mijn uren kwijt en krijg er niks voor terug.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar als je verlof overhoudt (en dat eventueel vervalt) is dat geen ramp, sterker nog, daar word je helemaal niet slechter van. Als je standaard meer uren moet inleveren omdat je toevallig meer werkt, word je daar wel slechter van. Daar krijg je niets, helemaal niets voor terug, maar je bent wel meer kwijt.
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hoezo word ik er niet slechter van als het vervalt? Volgens mij heeft alleen het bedrijf daar baat bij, ik ben dan gewoon mijn uren kwijt en krijg er niks voor terug.
Klopt, maar standaard gaat het dus anders. En ze gaan echt niet adverteren met die andere mogelijkheden.quote:En je moet helemaal niks, je kan gewoon aangeven dat ze alleen je contracturen mogen afschrijven
Als je stopt krijg je die uren uitbetaald hèquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.
natuurlijk maakt dat wel uit, als ze gewoon het gemiddelde van wat ik normaal werk afschrijven levert me dat aan het eind van de maand immers meer op dan wanneer ze alleen mijn contracturen afschrijven.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.
Heb inderdaad bij geen enkele baan in mijn verkeerd-omme carrière zóveel moeite moeten doen om de vakantie-uren op te krijgenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.
En ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook kan aangeven dat ze alleen je contracturen moeten aftrekken.
Nu snap ik de WOS en waarom ik het gevoel heb dat wij stiekum nog wat verder gen**id worden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:53 schreef zombo het volgende:
We gaan nu ook in stroom:
http://www.nu.nl/economie(...)n-sorteercentra.html
heb ik iets gemist of zo qua ows? Want ik begrijp nog steeds de "we worden genaaid" opmerkingen niet. Hoe moeilijk is het om aan te geven dat ze niet meer mogen afschrijven dan je contracturen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:53 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Nu snap ik de WOS en waarom ik het gevoel heb dat wij stiekum nog wat verder gen**id worden.
Die zonnepanelen moeten toch ergens van betaald worden!
Geen idee, maar de bijschrijving was altijd rond een half uur en de laatste keer maar een minuut, vreemd...quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:02 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier hoeveel minuten je hoort te krijgen per overuur?
Een vakantieschuld, ik had vorig jaar vier weken opgenomenquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:31 schreef zombo het volgende:
[..]
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.
Ik heb nog een maand of drie op te nemen. Dat is al drie maanden minder dan vorig jaar. (Kopen?)
Hoe het op mij overkwam is dat er nu geen keuze meer is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Echt naaien zullen ze niet doen bij het nieuwe systeem. Hier krijgen de postbezorgers ook onder het huidige systeem hun diensten in verlof uitbetaald die ze normaal die dag zouden lopen. Dat kunnen dus ook meer uren zijn dan je contractomvang.
Binnen heb ik veel wisselend teamcoaches gehad. De één boekt al mijn contracturen op zaterdag (ik heb een zaterdagcontract) andere boeken alleen het verschil tussen mijn gewerkte uren doordeweeks en mijn contracturen. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.
Het gaat er vooral om dat je van te voren goed communiceert hoeveel verlof je afgeboekt wil hebben. Contracturen, of gemiddeld aantal gewerkte uren, is nu en in de toekomst je eigen keuze.En dan nog wil het wel eens fout gaan. Maar het is niet zo zeer dat het nieuwe systeem nadelig zal zijn.
Je hebt gewoon de keuze, als jij niet wilt dat er meer wordt afgeschreven dan je contracturen moet je dat gewoon aangeven en dan gebeurt dat ook niet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:21 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Hoe het op mij overkwam is dat er nu geen keuze meer is.
Krijg nergens een duidelijk antwoord, en vind de uitleg ook niet echt duidelijk.
Dank je.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je hebt gewoon de keuze, als jij niet wilt dat er meer wordt afgeschreven dan je contracturen moet je dat gewoon aangeven en dan gebeurt dat ook niet.
En nee, als jij nu steeds minder dan 8 uur loopt met een contract van 8 uur mogen ze dat niet van je verlof aftrekken, zij moeten ervoor zorgen dat je aan die 8 uur komt, alleen in overleg mogen ze het met je verlof verrekenen
Jawel hoor, tenzij je er zelf voor kiest ze naar je verlofkaart te schrijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:04 schreef Globetrottertje het volgende:
De uren die je meer werkt dan je contract worden die dan niet elke maand meer uitbetaald?
Dat is vervelend. Paar jaar geleden had ik dat ook; altijd 'dubbel' werken, maar een dagje vrij kon nooit, hooguit op een daldag. En als ik dan vakantie had, belden ze me of ik toch niet kon komen werken. Laatste jaar is dat veel beter geworden, bij ons is ieders verlof van de vakantielijst goedgekeurd (heb niet eens hoeven schuiven) en latere verlofaanvragen lukken ook meestal wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.toch afgekeurd.
En je vult dat wel gewoon al in op die verloflijst van november? Als jij het dan al invult hebben ze tijd zat om wat anders te regelen (tenzij heel veel mensen verlof hebben gevraagd in die betreffende periode, maar lijkt me sterk dat dat bij al je gekozen weken het geval was)quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Dit is wat ik eruit begrijp. Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.
Dit jaar heb ik dan wek drie weken zomervakantie gekregen, maar alle andere vakanties of vrije dagen werden weer afgekeurd. Zelfs een dag dat ik echt vrij moest zijn werd afgekeurd en die dag kreeg ik zelfs drie wijken (die dag met de stempassen) voor mijn kiezen, terwijl er zat mensen die die dag maar een wijk hadden.
Dus al die meertijd krijg ik nooit op. Voorjaarsvakantie, herfstvakantie of zomaar een weekje wordt toch afgekeurd.
Maar dat is het he, je moet helemaal niks. Dat ze niemand anders hebben is niet jouw probleem. Alleen weten ze gewoon dat je geen nee zegt en dus ben je altijd de lul.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Yep in november ingevuld en dan ook afgekeurd. Maar ook weleens later aangevraagd en dan ook afgekeurd. Het gebeurd bij meer mensen op mijn depot. Niet alleen bij mij overigens.
Maar er zijn er ook bij die alles goedgekeurd krijgen.
Die ene dag met die stempassen was knap knullig. Ik heb ook geweigerd maar moest toch want ze hadden niemand anders. Dus maar ja gezegd en eens maar nooit weer. Toen ik op het depot kwam bleken er mensen te zijn die maar een wijk hadden. Ik had gelukkig wel een collega die aanbood te helpen. Hij heeft toen een deel van de derde wijk weggebracht. En hij had er zelf ook al twee. Grote ook. Dus heel tof.
Maar ja.. ik val zo vaak in voor anderen, daar mag de admi ook weleens rekening mee houden.
Volgens mij is Zombo zijn/haar 'oude' admi nu die van o.a. ons depot. Diebmet die kuren.
![]()
en als je gewoon iedere keer maar akkoord gaat heeft ie ook niet echt reden om er wat aan te doen, anderen lossen zijn shit immers wel op.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik geloof niet dat het echt onwil is, maar deze admi heeft een beetje moeite om de administratie op orde te krijgen.
Dat komt me akelig bekend voor, ja. Gaf ik netjes al mijn extra beschikbaarheid op, plande die juist een dag vol dat ik niet beschikbaar was. Scheelt wel dat we nu een Bezwaarknop hebben, een ongevraagd volgeplande vrije dag gaat nu meteen retour afzender.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Yep in november ingevuld en dan ook afgekeurd. Maar ook weleens later aangevraagd en dan ook afgekeurd. Het gebeurd bij meer mensen op mijn depot. Niet alleen bij mij overigens.
Maar er zijn er ook bij die alles goedgekeurd krijgen.
Die ene dag met die stempassen was knap knullig. Ik heb ook geweigerd maar moest toch want ze hadden niemand anders. Dus maar ja gezegd en eens maar nooit weer. Toen ik op het depot kwam bleken er mensen te zijn die maar een wijk hadden. Ik had gelukkig wel een collega die aanbood te helpen. Hij heeft toen een deel van de derde wijk weggebracht. En hij had er zelf ook al twee. Grote ook. Dus heel tof.
Maar ja.. ik val zo vaak in voor anderen, daar mag de admi ook weleens rekening mee houden.
Volgens mij is Zombo zijn/haar 'oude' admi nu die van o.a. ons depot. Diebmet die kuren.
![]()
Zo werkt het (bij sommige planners) helaas wel, ja. Een tijd lang liet ik me ook altijd voor het blok zetten, anders zouden de wijken blijven staan. En die plannerd liet het daar natuurlijk steeds vaker op aan komen.... Tot ik de tassen op de stoep heb gezet; zoek het maar uit verderquote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Soms is het ook een kwestie van voor jezelf opkomen, vervelend dat het nodig is natuurlijk, maar zo werkt het helaas wel. Daarom krijgen sommige mensen wel gewoon verlof en worden sommigen niet zomaar ongevraagd overal voor ingepland, en anderen wel
Nee, MIVT (Meeruren in Vrije Tijd) is iets anders. De uren die je meer werkt dan je contract, krijg je standaard gewoon uitbetaald. Maar je kunt ook aangeven dat je deze meeruren in vrije tijd (dus in verlof) wil krijgen, ipv in geld. Maar blijkbaar is het vanaf nu wel de bedoeling dat je dit extra verlof heel snel opneemt, en dat ze het anders alsnog uitbetalen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:04 schreef Globetrottertje het volgende:
De uren die je meer werkt dan je contract worden die dan niet elke maand meer uitbetaald?
Als je het artikel goed leest zie je dat we er geen post bij krijgen, helaas.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:10 schreef regenworm het volgende:
CAK gaat de komende 8 jaar naar PostNL 12 miljoen brieven![]()
quote:De post van CAK verzorgden we al. In het nieuwe contract zorgen we ook voor alle digitale kanalen. En we gaan vier keer per jaar aan klanten vragen wat hun voorkeur is en die voorkeuren per klant verwerken.
Was even in de warquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je het artikel goed leest zie je dat we er geen post bij krijgen, helaas.
[..]
Inderdaad, het oude stuwmeer blijft gelukkig behouden, maar zoals het er nu uitziet moet je de uren die je (in de 8 weken zomerperiode) extra mag opdraven in september op hebben gemaakt. Heb meteen weer een verlofaanvraag gedaan, maar ga me intussen ook (weer) beraden ....quote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar het bericht zoals het er nu staat is wel een beetje vreemd. Want het is nu niet duidelijk hoelang die MIVT houdbaar zijn. Het lijkt nu alsof bijv. in juli opgebouwde MIVT al binnen een maand meteen weer opgenomen moeten worden.
Gewoon bellenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:32 schreef zombo het volgende:
Intussen van mijn TC nog geen antwoord, het betrokkenheidsoffensief is kennelijk weer voorbij
Sja, het antwoord al via andere wegen gekregen. Mijn maatje is eigenlijk wel vol van al dat geautomatiseer wat nooit 's een keer positief uitvalt voor ons. De systemen veranderen, dús weg met de vergoeding van fietsschade, weg met opgebouwd vakantietegoed. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn hè: automatisering helpt de administratie makkelijker te maken. Niet door gemakzucht de regels maar weer veranderen.quote:
Als de medewerker er niet aan wil worden alternatieve werkzaamheden gezocht. Toch wel een dreigement als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:11 schreef zombo het volgende:
Reactie n.a.v. de brief van de bonden: http://www.bvpp.nl/files/Acties/Nieuws/brief.pdf.pdf
Maar goed, misschien dromen jullie inmiddels (ook) al van meer ruimte in huis (weg met die tassen) en klere-kast (weg met al die oranje zooi), vrije zaterdagen, niks hoeven aanschaffen of repareren, zelfs geen vakantie op hoeven maken........ 💤
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:22 schreef zombo het volgende:
Het vervallen (automatisch uitbetalen) van Meeruren In Vrije Tijd gaat inderdaad gebeuren, m.i.v. wat je opbouwt vanaf 30 mei. Gekopieerd uit Berichten (mijnwerk):
"De uren MIVT zullen jaarlijks eind september worden opgeschoond. De uren die er op dat moment dan nog staan, zullen in oktober worden uitbetaald. De uren MIVT die echter voor 30 mei 2016 zijn opgebouwd, worden niet automatisch uitbetaald en kunnen ook na 1 oktober 2016 nog worden opgenomen."
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:53 schreef Globetrottertje het volgende:
En toen mocht die plannerd het lekker zelf nog even wegbrengen.![]()
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik in de zomervakantie maar in een beperkte periode met vakantie kan. Dat komt omdat het ene kind in regio Zuid op school zit en de andere in regio Midden. Er zijn maar drie weken overlappend.
Ze zitten niet zover van elkaar vandaan, maar de grens valt net daar.
Maar goed. Ik kreeg vrij in de zomervakantie. En ook die weken.
Hier wel bijna hah een geadresseerde mailing van een zorgverzekeraar, waardoor we toch pas om half 12 alles af hadden.quote:
Oh, hier gewoon de 2 standaard zaterdagfolders.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 18:48 schreef Barwara het volgende:
Weinig post maar een debiele hoeveelheid reclamemeuk.
Tja, het wordt gewoon onderdeel van je werk. Kan of wil je dat niet doen dan heeft dat uiteraard consequenties. Dat je zelf zo'n ding niet aan wil schaffen alleen voor je werk kan ik me voorstellen. Maar als het bedrijf je er dan één geeft om te gebruiken zie ik geen goede reden om dat niet te doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de medewerker er niet aan wil worden alternatieve werkzaamheden gezocht. Toch wel een dreigement als je het mij vraagt.
dan niet nee, als het bedrijf alle kosten en alle risico's voor zijn rekening neemt. In de huidige plannen lijkt dat echter nog niet het geval te zijn, dus dan is het niet vreemd dat veel mensen daar niet op zitten te wachtenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Tja, het wordt gewoon onderdeel van je werk. Kan of wil je dat niet doen dan heeft dat uiteraard consequenties. Dat je zelf zo'n ding niet aan wil schaffen alleen voor je werk kan ik me voorstellen. Maar als het bedrijf je er dan één geeft om te gebruiken zie ik geen goede reden om dat niet te doen.
Ik hoef gewoon niet zo'n ding waarbij ik nog een jaar voor de kosten opdraai. Ik betaal al grof voor een smartphone, ga ik toch niet met een tweede lopen om een webpagina te draaien?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 19:41 schreef lololo het volgende:
[..]
Tja, het wordt gewoon onderdeel van je werk. Kan of wil je dat niet doen dan heeft dat uiteraard consequenties. Dat je zelf zo'n ding niet aan wil schaffen alleen voor je werk kan ik me voorstellen. Maar als het bedrijf je er dan één geeft om te gebruiken zie ik geen goede reden om dat niet te doen.
Je mag de app ook op je huidige toestel zetten. Die moet dan wel minstens Android 5.0 hebben en 't mag ook geen Windows phone zijn...quote:Op zondag 5 juni 2016 02:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik hoef gewoon niet zo'n ding waarbij ik nog een jaar voor de kosten opdraai. Ik betaal al grof voor een smartphone, ga ik toch niet met een tweede lopen om een webpagina te draaien?
Ja, maximaal 89 euro.quote:Op zondag 5 juni 2016 10:39 schreef VixenFromHell het volgende:
En als er iets mee gebeurt krijg je maar een karige vergoeding voor de schade, right?
Ja ik heb dus windows phone..quote:Op zondag 5 juni 2016 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je mag de app ook op je huidige toestel zetten. Die moet dan wel minstens Android 5.0 hebben en 't mag ook geen Windows phone zijn...
Als je Mijn Werk App bedoelt dat kan met Android 4.4 want als het Android 5.0 wordt kan ik een nieuwe telefoon gaan kopen.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je mag de app ook op je huidige toestel zetten. Die moet dan wel minstens Android 5.0 hebben en 't mag ook geen Windows phone zijn...
Moet dat niet 4/48 (=1/12) zijn? Een jaar heeft 52 weken waarvan je er 48 werkt en 4 vakantie houdt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Per jaar heb je recht op 4 weken wettelijk verlof. Volgens mij krijg je bij je overuren extra verlof in dezelfde verhouding. Ik ga altijd uit van 4/52.
Vast op de dagen dat ik zes wijken heb.quote:Op zondag 5 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ergens tussen 15 en 28 augustus brengen we de IKEA-gidsen rond als ik het goed begrepen heb
Ik ben vrij in die periodequote:Op zondag 5 juni 2016 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ergens tussen 15 en 28 augustus brengen we de IKEA-gidsen rond als ik het goed begrepen heb
Scheelt weer als je veel nee-stickers hebt in je wijk. Ik had altijd maar een stuk of tien adressen die de gids niet kregen. Sommige kregen hem alsnog, met de gewone postquote:Op maandag 6 juni 2016 13:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien maken ze er wel hah van.
bij de concurrent waren die dingen geadresseerd, dus dat zal nu ook wel zo zijnquote:Op maandag 6 juni 2016 14:20 schreef zombo het volgende:
[..]
Scheelt weer als je veel nee-stickers hebt in je wijk. Ik had altijd maar een stuk of tien adressen die de gids niet kregen. Sommige kregen hem alsnog, met de gewone post
Maar je moest ze zelf adresseren (met adresstickers), wat overigens niet vervelend is, zeker als je de buit over meer dagen mag verdelen; dan pak je gewoon een lading van die dingen en de stickers die je nodig hebt.quote:Op maandag 6 juni 2016 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de concurrent waren die dingen geadresseerd, dus dat zal nu ook wel zo zijn
quote:Op zondag 5 juni 2016 14:58 schreef regenworm het volgende:
[..]
Als je Mijn Werk App bedoelt dat kan met Android 4.4 want als het Android 5.0 wordt kan ik een nieuwe telefoon gaan kopen.![]()
Uit de FAQquote:Op zondag 5 juni 2016 14:58 schreef regenworm het volgende:
[..]
Als je Mijn Werk App bedoelt dat kan met Android 4.4 want als het Android 5.0 wordt kan ik een nieuwe telefoon gaan kopen.![]()
quote:Heb je al een geschikte smartphone met databundel en wil je die blijven gebruiken? Of wil je ergens anders een smartphone en databundel kopen? Dat kan natuurlijk. Je mag kiezen wat het beste bij jouw situatie past. Je smartphone moet liefst minimaal versie Android 5.0 of Apple iOS8 zijn. Heb je Android versie 4.4 of iOS7, dan kun je deze op dit moment nog wel gebruiken. Je kunt geen Windows Phone gebruiken want daarop werkt de Mijn werk-app niet.
Van TC gehoord dat het (ikea) hier mogelijk wordt uitbesteed aan subco's. Dit omdat er met de vakantieplanning helemaal geen rekening mee is gehouden.quote:Op maandag 6 juni 2016 14:51 schreef Globetrottertje het volgende:
Ach. Het wordt lekker bijschrijven.
Goed idee. Weten we tenminste zeker dat ze volgend jaar weer terug naar Sandd gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:28 schreef zombo het volgende:
[..]
Van TC gehoord dat het (ikea) hier mogelijk wordt uitbesteed aan subco's. Dit omdat er met de vakantieplanning helemaal geen rekening mee is gehouden.
Acht ja, wie dan leeft dan Sanddquote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Goed idee. Weten we tenminste zeker dat ze volgend jaar weer terug naar Sandd gaan.
Het blijkt dat de regel, dat de MIVT-uren maar tot eind september houdbaar zijn, al sinds 2009 bestaat. Er verandert dus eigenlijk nietsquote:Op vrijdag 3 juni 2016 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, MIVT (Meeruren in Vrije Tijd) is iets anders. De uren die je meer werkt dan je contract, krijg je standaard gewoon uitbetaald. Maar je kunt ook aangeven dat je deze meeruren in vrije tijd (dus in verlof) wil krijgen, ipv in geld. Maar blijkbaar is het vanaf nu wel de bedoeling dat je dit extra verlof heel snel opneemt, en dat ze het anders alsnog uitbetalen.
Maar het bericht zoals het er nu staat is wel een beetje vreemd. Want het is nu niet duidelijk hoelang die MIVT houdbaar zijn. Het lijkt nu alsof bijv. in juli opgebouwde MIVT al binnen een maand meteen weer opgenomen moeten worden.
Ik heb even mijn verlofkaart erbij gepakt en het klopt inderdaad wat je zegt, bij wettelijke en bovenwettelijke vakantie staat een vervaldatum ingevuld, bij MIVT niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 19:57 schreef zombo het volgende:
[..]
Het blijkt dat de regel, dat de MIVT-uren maar tot eind september houdbaar zijn, al sinds 2009 bestaat. Er verandert dus eigenlijk nietsNiemand, maar dan ook echt NIEMAND, wist daar van, op de verlofkaart staan die meeruren nog steeds als oneindig houdbaar.
Kwalijk vind ik dat het alleen tussen de regels door is genoemd in een nieuwsbrief die ergens anders over ging (waarna ik ben gaan vragen) en laatst in een portalbericht over invoering van het SONI-systeem, dat kennelijk nog lang niet in alle regio's is geplaatst, in elk geval nog door weinig mensen goed gelezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb even mijn verlofkaart erbij gepakt en het klopt inderdaad wat je zegt, bij wettelijke en bovenwettelijke vakantie staat een vervaldatum ingevuld, bij MIVT niet.
Dat die regel al eerder zou hebben bestaan waag ik te betwijfelen, want dan was het toch al eerder gebeurd dat mensen ineens "verlopen" MIVT uitbetaald hadden gekregen? Mij is dat nog nooit gebeurd, en ik ken ook niemand bij wie dat gebeurd is.
Ook erg vreemd is dat ik over dit hele MIVT-verhaal moet vernemen via dit forum, en dat mij via de officiële kanalen nog geen enkel bericht heeft bereikt.
Ik heb nog 25 uur MIVT staan, dan moet ik nog snel even vrij nemen.
Kan zijn, heb er niet echt op gelet .... als ik denk aan de adressen die hem moeten krijgen zaten ze er inderdaad niet bij. (Wel Maxen, zelfde formaat)quote:Op woensdag 8 juni 2016 07:41 schreef Globetrottertje het volgende:
Klopt het dat gisteren er de Veronicagidsen niet bij zaten? Ik heb er normaliter altijd heel veel. In beide wijken, maar ik had er nu geeneen. Wel hier en daar een andere televisiegids.
Hadden jullie die dingen er ook niet bij?
Ik heb meer een VPRO-wijkquote:Op woensdag 8 juni 2016 08:23 schreef Globetrottertje het volgende:
In een wijk heb ik er minstens 20 per straat. )nou ja.. beetje overdreven)
Vorige week dinsdag was een dubbelnummer. Dat doet Veronica wel vaker in de zomerperiode.quote:Op woensdag 8 juni 2016 07:41 schreef Globetrottertje het volgende:
Klopt het dat gisteren er de Veronicagidsen niet bij zaten? Ik heb er normaliter altijd heel veel. In beide wijken, maar ik had er nu geeneen. Wel hier en daar een andere televisiegids.
Hadden jullie die dingen er ook niet bij?
Aaah ohhh vandaar! Ik had vorige week dinsdag onverwacht twee invalwijken op een ander depot waar volgens mij bijna geen Veronicagidsen bij zaten. Wel veel Kro en VPRO.quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vorige week dinsdag was een dubbelnummer. Dat doet Veronica wel vaker in de zomerperiode.
En gisteren was de NCRV-gids een dubbelnummer, dus die hebben we de volgende week er niet bij.quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vorige week dinsdag was een dubbelnummer. Dat doet Veronica wel vaker in de zomerperiode.
Dat is een verzekeringskwestie. Ik heb het op verzoek wel doorgegeven aan de planner en dat is nu aan de verzekering.quote:Op woensdag 8 juni 2016 07:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Balen @Pietertje71!! Je hebt wel bewijs dat er echt iets aan de hand is, dus laat die bedrijfsarts maar opkomen.
Zijn die lui waar je gevallen bent met je scooter, niet aansprakelijk trouwens? Kunnen ze aansprakelijk gesteld worden?
Wat is niet verstandig? Boos weggaan na de beoordeling?quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:23 schreef Peterselieman het volgende:
niet heel verstandig als ik eerlijk ben, want hij moet over jou oordelen. Goed voorbereid zijn is dan wel handig
Waarom? De onderhandelingen waren toch afgeketst. Of probeer bpost alle aandelen stiekem op te kopen?quote:Op donderdag 9 juni 2016 13:01 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Als ik naar de stijgende koers (op een knalrode beursdag) van het aandeel PostNL kijk is het misschien verstandig voor jullie om de Belgische talen te gaan leren![]()
¤ 4, 054
Since Previous Close
+0,069 (+1,73%)
Since Open
+0,077 (+1,94%)
https://www.euronext.com/nl/products/equities/NL0009739416-XAMS
Heb ik ook eens gehad. Toen heb ik over de sticker een flink stuk breed plakband geplakt, zodat hij de sticker er niet meer af KON halen. Toen was het gedaan met de ongein.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Heb vandaag voor de 5de keer een poststuk gestikkerd dat retour moet. Adres bestaat niet, maar 1 of andere nul op het sorteercentrum blijft de stikker er af halen.
en je hebt hem wel goed ingevuld? Ja, ga ik uiteraard wel vanuit, maar als ik soms zie hoe mensen gewoon doodleuk weer dat verkeerde adres invullen op de sticker, tja, dan schiet het ook niet op he. Ik verbaas me er toch iedere keer weer over hoe slecht die stickers worden ingevuld, niet alleen door postbezorgers, maar ook door voorbereiders. Verkeerde postcodes die ze gewoon weer overnemen, stickers niet over de code geplakt, oh, en mensen die gewoon op iedere sticker de code van Den Haag invullen, ook al staat er gewoon een retouradres op, of zelfs gewoon een volledig kloppend adres/postcode. Om over de *21 stukken nog maar niet te spreken, soms omcirkel ik het zelfs en zet ik er een enorme pijl bij, en dan nog gooien mensen hem eruit omdat ze denken dat het niet klopt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Waarom? De onderhandelingen waren toch afgeketst. Of probeer bpost alle aandelen stiekem op te kopen?
Behoorlijk druk hier. Zit tegenwoordig constant aan de 3 tassen. Incl. inderdaad alles wat geen envelop is
Heb vandaag voor de 5de keer een poststuk gestikkerd dat retour moet. Adres bestaat niet, maar 1 of andere nul op het sorteercentrum blijft de stikker er af halen. Ik heb hem nu maar met een kwaad briefje in de bak geflikkerd. Ben snetverdulleme niet van plan steeds dat soort nutteloze activiteiten te blijven herhalen.
Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:19 schreef zombo het volgende:
Het is wel weer ingenieus hoe ze nu begin- en eindtijd voor je bepalen, als je je rooster hebt bevestigd. Mooie dagvullende programma's inclusief verantwoorde pauzes: bv wijk 1 van 12.00 tot 14.20, wijk 2 van 15.26 tot 17.41. Hoe komen ze er op? Heeft ongetwijfeld weer een centje gekost, maar dan heb je ook wat.
Ik vind 8 of meer blauwe bakken toch aardig veel hoor! En de tijd dat dit anders was ligt wel ontzettend ver achter ons. Ik liep vroeger een wijk die op zaterdag geregeld 8 tot wel 10 blauwe bakken had, en dat werd toen al heel veel gevonden. En dan spreek ik dus over 10 jaar geleden. Tegenwoordig is bij ons meer dan 5 blauwe bakken een zeldzaamheid, en komt eigenlijk alleen voor als er weer een Postcodeloterijprijs is gevallen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:43 schreef gelestipjes het volgende:
Hier viel het op zich trouwens mee met de drukte, een redelijk normale donderdag, Uiteraard wel de kampioenen maar dat gooit aardig makkelijk weg, en inderdaad een mailing van de postcodeloterij maar dat zat tussen de machinepost, dus dat kost nauwelijks extra tijd in de voorbereiding. Waren maar weinig wijken met meer dan 8 blauwe bakken, dat is wel eens anders geweest.
Oh, bij ons komt 8 blauwe bakken nog wel vrij geregeld voor hoor. Toen ik bij de post begon was dat echt veel meer.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind 8 of meer blauwe bakken toch aardig veel hoor! En de tijd dat dit anders was ligt wel ontzettend ver achter ons. Ik liep vroeger een wijk die op zaterdag geregeld 8 tot wel 10 blauwe bakken had, en dat werd toen al heel veel gevonden. En dan spreek ik dus over 10 jaar geleden. Tegenwoordig is bij ons meer dan 5 blauwe bakken een zeldzaamheid, en komt eigenlijk alleen voor als er weer een Postcodeloterijprijs is gevallen.
Bij ons kost veel HSM-post trouwens wel degelijk extra tijd in de voorbereiding, al was het maar omdat het proces stagneert doordat je veel langer op de rode bakjes moet wachten. Daarnaast is er ook veel meer reject dat verwerkt moet worden.
ja, dat domme systeem past dat dan niet automatisch aan, dan krijg je een foutmelding dat de diensten overlappen en moet je alle tijden handmatig aanpassen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:50 schreef Nixonex het volgende:
[..]
Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.
Hoe groot zijn die wijken dan bij jullie? Bij ons kom je sowieso in de problemen bij meer dan 5 blauwe bakken per wijk want dan past het niet meer in het carré. Dan moet je een soort slam dunk uitvoeren om de post in de bovenste bak te gooien en je moet ook blind gaan werken, want je kunt dan de bordjes op de container niet meer zien.quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Oh, bij ons komt 8 blauwe bakken nog wel vrij geregeld voor hoor. Toen ik bij de post begon was dat echt veel meer.
Kleine wijken hebben bij ons op een donderdag 3 blauwe bakken, maar de meeste wijken hebben er toch wel minstens 6. Dus ja, bij ons spreken we toch wel van een meevaller als het maar 6 blauwe bakken is of zo. Paar weken geleden waren er nog meerdere wijken met 12 blauwe bakken, en dan zat er niet eens iets "geks" in als van die postcodeloterij prijzen.
Op de rode bakken wachten hoeft bij ons niet, aangezien we op onze vestiging geen machines hebben, dus die komen gewoon altijd rond dezelfde tijd aan. En qua reject viel het vandaag enorm mee.
Ja, dat is bij ons ook wel een probleem, we hebben wel aardig wat wijken met gewoon dubbele stapels in de carré, dus dat 1 kant van de bakkenkar gewoon helemaal voor 1 wijk is, maar vaak moeten we het er dan voor zetten, of we wisselen de bakkenkar om voor een lege omdat het niet meer past. En als het de eerste wijk op een kast is zetten we er vaak alvast een aantal bakken voor als de stapel te hoog wordt. De bordjes op de container hoeven we op zich ook niet te zien omdat we allemaal wel weten waar welke wijk staat.quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe groot zijn die wijken dan bij jullie? Bij ons kom je sowieso in de problemen bij meer dan 5 blauwe bakken per wijk want dan past het niet meer in het carré. Dan moet je een soort slam dunk uitvoeren om de post in de bovenste bak te gooien en je moet ook blind gaan werken, want je kunt dan de bordjes op de container niet meer zien.
Maar serieus: 12 bakken, hoeveel oranje tassen heeft zo'n wijk dan? Stuk of 8?
Het verschilt erg waar je loopt. In landelijk gebied kan het inderdaad flink aantikken met die boerenkranten. Maar dat soort wijken hebben we hier amper, en erg religieus is men hier ook al niet. De meeste post valt hier eigenlijk in de wijken met de statige herenhuizen (de Elseviers, de Medische Contacten, de VPRO Gids, vandaag heel veel Triodosboekjes).quote:Op donderdag 9 juni 2016 19:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat is bij ons ook wel een probleem, we hebben wel aardig wat wijken met gewoon dubbele stapels in de carré, dus dat 1 kant van de bakkenkar gewoon helemaal voor 1 wijk is, maar vaak moeten we het er dan voor zetten, of we wisselen de bakkenkar om voor een lege omdat het niet meer past. En als het de eerste wijk op een kast is zetten we er vaak alvast een aantal bakken voor als de stapel te hoog wordt. De bordjes op de container hoeven we op zich ook niet te zien omdat we allemaal wel weten waar welke wijk staat.
Tasje of 7/8 zul je dan wel aan zitten ja, op een standaard donderdag zijn het meestal al wel 5 a 6 tassen voor zo'n wijk.
Dat krijg je met aardig wat wijken met kerkspul, boerenbladen etc.
Onze grootste wijken staan op 4 uur ongeveer (van de loopwijken dan, van brommerwijken weet ik het niet).quote:Op donderdag 9 juni 2016 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verschilt erg waar je loopt. In landelijk gebied kan het inderdaad flink aantikken met die boerenkranten. Maar dat soort wijken hebben we hier amper, en erg religieus is men hier ook al niet. De meeste post valt hier eigenlijk in de wijken met de statige herenhuizen (de Elseviers, de Medische Contacten, de VPRO Gids, vandaag heel veel Triodosboekjes).
Onze grootste wijk (qua posthoeveelheid, niet qua looptijd) staat op 2.50 op donderdag en is dan goed voor een tas of 4-5.
Echt goed ingevuld. Eerste keer kwam ie terug, dacht ik dat ie er wel afgevallen zou zijn. Dus gewoon nog een keer. Komt dat ding nog een keer langs. Dus nieuwe stikker, adres nog echt een keer doorgestreept. Volgende dag zelfde liedje. Nieuwe stikker, retour afzender erboven. Gisteren was dat kreng er weer. Dus nog een nieuwe stikker, adres ook maar afgeplakt met een stikker. Vandaag was ie er dus weer. Zonder die 2 stikkers.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en je hebt hem wel goed ingevuld? Ja, ga ik uiteraard wel vanuit, maar als ik soms zie hoe mensen gewoon doodleuk weer dat verkeerde adres invullen op de sticker, tja, dan schiet het ook niet op he. Ik verbaas me er toch iedere keer weer over hoe slecht die stickers worden ingevuld, niet alleen door postbezorgers, maar ook door voorbereiders. Verkeerde postcodes die ze gewoon weer overnemen, stickers niet over de code geplakt, oh, en mensen die gewoon op iedere sticker de code van Den Haag invullen, ook al staat er gewoon een retouradres op, of zelfs gewoon een volledig kloppend adres/postcode. Om over de *21 stukken nog maar niet te spreken, soms omcirkel ik het zelfs en zet ik er een enorme pijl bij, en dan nog gooien mensen hem eruit omdat ze denken dat het niet klopt.
Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voorquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:51 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Had vandaag ook 1 van de doorzendservice voor een nieuw adres. Stond alleen met hoofdletters op niet doorzenden. Dus die ook gestikkert, ben benieuwd wat daar van terecht komt.
En de handmatige: als ik steeds de Attentiekaarten terug moet sturen, zal daar ook wel 's iets mee mis gaanquote:Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oekt-geen-koper.aspxquote:Op donderdag 9 juni 2016 17:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Waarom? De onderhandelingen waren toch afgeketst. Of probeer bpost alle aandelen stiekem op te kopen?
Hier volgen de tijden elkaar direct op.quote:Op donderdag 9 juni 2016 18:50 schreef Nixonex het volgende:
[..]
Er zit sowieso altijd een uur tussen de eindtijd van de ene wijk en de begintijd van de volgende wijk. Zo is er voldoende ruimte om tijd bij te plussen. Anders gaat er tijd overlappen en dat schijnt problemen op te leveren met het systeem.
Breek me de bek niet open. Het komt geregeld voor dat iemand verhuist en vervolgens ook de post van de nieuwe bewoners van zijn oude huis doorgestuurd krijgt. Het is mij ook overkomen: Ik miste diverse poststukken na mijn verhuizing, die niet op mijn oude en ook niet op mij nieuwe adres binnenkwamen. Op een gegeven moment kreeg ik ze toch binnen met herstelstickers er op en kon ik zien dat *21 ze dus naar de vorige bewoners had doorgestuurd. Ook zie ik geregeld dat *21 van die Lianderbrieven gericht aan "de nieuwe bewoners van dit adres" doorstuurt. Voor mij het bewijs dat die machine blijkbaar alles met een bepaalde postcode en huisnummer doorstuurt en geen namen leest. Kutsysteem.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die machinale doorzendservice raakt kan noch wal heb ik het idee. Dingen worden doorgezonden die niet moeten worden doorgezonden en het omgekeerde komt ook voor
Dat dat kreng niet werkt wisten we toch al? Je kunt computers ook niet al het werk van mensen laten doen. Ben meer benieuwd of dat stuk nu wegblijft of weer terugkomt.quote:Op donderdag 9 juni 2016 22:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Het spelletje is ook pas gespeeld als iedereen precies op het eindpunt is beland he.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:31 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)oekt-geen-koper.aspx
Er speelt wel degelijk iets.
Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goedquote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:12 schreef Rafierafie het volgende:
Waarom mag je geen bezwaar maken op het rooster zonder een reden op te geven? Als ik boven mijn contracturen uitkom hoef ik toch geen verantwoording af te leggen?
Straks moet je nog een rooster gaan invullen met wat je in je vrije tijd van plan bent.
Of: niet netjes vragen is overgeslagenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:
Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed
Die onthou ikquote:
Dat heb ik ook als reden ingevuld. Maar ik vind het belachelijk dat ik een reden moet geven waarom ik niet extra wil werken. Als ik bezwaar maak en dan vervolgens niet aan mijn uren zou komen, is het niet onredelijk om dan om een reden te vragen. Wat ik in mijn vrije tijd doe gaat ze helemaal niets aan.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Waarom geef je dat dan niet als reden op? Of geen zin/wil niet/niet mijn wijk dat doet het hier wel goed
Groot gelijk, het is jouw tijd.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook als reden ingevuld. Maar ik vind het belachelijk dat ik een reden moet geven waarom ik niet extra wil werken. Als ik bezwaar maak en dan vervolgens niet aan mijn uren zou komen, is het niet onredelijk om dan om een reden te vragen. Wat ik in mijn vrije tijd doe gaat ze helemaal niets aan.
% di wo do vrij zaquote:In week 28 t/m week 35 zal er minder verkeer zijn, we hebben onderstaand voorstel
afgestemd op het lagere volume. We zullen de basistijd in vermindering brengen middels
onderstaande percentages; daarmee verwachten wij een goed uitgangspunt te
hebben. Indien je niet uitkomt met deze tijd dan kan je via mijn werk, zoals altijd, je
extra tijd doorgeven. Gewerkte tijd is betaalde tijd. Indien er grote partijen zijn en
daardoor extra volume zullen we de planning hierop aanpassen.
Mocht je structureel niet uitkomen met deze tijden en je wilt of kan geen meeruren
werken bespreek dit dan met je teamleider zodat we gezamenlijk tot een goede oplossing
kunnen komen.
Die had ik twee weken geleden al. Ook op ons depot wist niemand waarvoor we nou bedankt werdenquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Meer post dan de laatste tijd op zaterdag, maar alsnog niet echt veel.
Jullie ook een postnl rol pepermunt ontvangen met daarop "bedankt"?
Het is me alleen niet duidelijk waar het voor was. Ik dacht in eerste instantie voor het invullen van de betrokkenheidsmonitor, maar alleen mensen die uitvoering doen kregen er 1, voorbereiders kregen niks. Wel een beetje schraal trouwens, om de voorbereiders over te slaan.
Depot had 1 rolletje gekregen jaquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:39 schreef gelestipjes het volgende:
Meer post dan de laatste tijd op zaterdag, maar alsnog niet echt veel.
Jullie ook een postnl rol pepermunt ontvangen met daarop "bedankt"?
Het is me alleen niet duidelijk waar het voor was. Ik dacht in eerste instantie voor het invullen van de betrokkenheidsmonitor, maar alleen mensen die uitvoering doen kregen er 1, voorbereiders kregen niks. Wel een beetje schraal trouwens, om de voorbereiders over te slaan.
Naar goed gebruik is het zomerdal weer veel te lang. Het begint te vroeg en het eindigt als de scholen in de meeste regio's al lang en breed weer begonnen zijn. Nou ja, what else is new?quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef Thomas-sama het volgende:
Nieuwsbrief Zomerdal 2016:
[..]
% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
De naaicursus voor gevorderden is voltooidquote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
Ik weet niet of dit een lokaal initiatief is, of dat overal deze kortingspercentages gelden, want het is meer dan anders. Bij ons deden ze altijd wijken van minder dan een uur 5 minuten er af, 1-2 uur min 10 minuten, 2-3 uur min een kwartier..quote:Op zondag 12 juni 2016 00:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dan mogen ze ook wel een keer mijn toegang tot mijn werk gaan regelen. Anders is het wel lastig inschatten of ik extra tijd moet doorgeven.
Daarbij, op lange uitgestrekte wijken slaan die percentages nergens op natuurlijk. En op daldagen nog eens 20% korten lijkt me ook wat overdreven.
nou ja, ik was in de zomer, ondanks huis aan huis toch ook echt wel wat sneller klaar dan normaal, dus die 6 procent vind ik niet heel raar klinken. Toch veel meer huizen zonder post dus minder post om te controleren en een handeling minder.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:33 schreef V__L_N het volgende:
Beetje raar ook die korting op zaterdag. Het is niet dat de hah op vakantie gaat. Dus in minder tijd nog steeds alle adressen af.
Wijk afhankelijk misschien. Hier levert zomerdal op dagen met hah geen tijdwinst op. Te uitgestrekt en te weinig huizen zonder stikker.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou ja, ik was in de zomer, ondanks huis aan huis toch ook echt wel wat sneller klaar dan normaal, dus die 6 procent vind ik niet heel raar klinken. Toch veel meer huizen zonder post dus minder post om te controleren en een handeling minder.
Twintig procent op een daldag eraf halen lijkt me daarentegen wel een wat lastig verhaal.
Maar goed, zal sowieso lang niet altijd kloppen, in die weken met de ikea gids doe je er waarschijnlijk eerder langer dan korter over, en ze hadden ook geregeld acties voor grote klanten dat die korting kregen of zo in de zomer, weet niet of ze dat nu ook weer hebben, maar dat leverde altijd wel aardig wat extra post op
Nou ja, ik heb ook een lange uitgestrekte wijk met volgens mij nog geen 5 stickers op 300 adressen, maar 3 minuten sneller per uur lukt me toch welquote:Op zondag 12 juni 2016 10:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Wijk afhankelijk misschien. Hier levert zomerdal op dagen met hah geen tijdwinst op. Te uitgestrekt en te weinig huizen zonder stikker.
hangt wel van de hoeveelheid folders af. Met de normale twee folders moet het misschien lukken, maar stoppen ze meer in de bundels dan wordt het lastiger, zeker omdat die foldervouwers er nog nooit van gehoord hebben dat de grootste achter moet.quote:Op zondag 12 juni 2016 10:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ook een lange uitgestrekte wijk met volgens mij nog geen 5 stickers op 300 adressen, maar 3 minuten sneller per uur lukt me toch wel
uiteraard, bij meer folders kost het meer tijd,, maar dat zou met de normale tijden in een niet zomer periode ook zo zijn, maar heb nog nergens gelezen dat we in de zomer extra folders hebben op zaterdag, dus ben even uitgegaan van verder gelijke omstandigheden.quote:Op zondag 12 juni 2016 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt wel van de hoeveelheid folders af. Met de normale twee folders moet het misschien lukken, maar stoppen ze meer in de bundels dan wordt het lastiger, zeker omdat die foldervouwers er nog nooit van gehoord hebben dat de grootste achter moet.
Postnl zegt 50 mb. Heb een kennis die in een regio zit waar ze nu al veel met de app werken. Die zit zonder scannen rond 40 mb. Maar denk dat veel afhangt van hoeveel meer ze nog gaan willen. Als ik hoor wat de plannen zijn voor die t&t dan kan dat nog wel eens flink gaan aantikken.quote:Op zondag 12 juni 2016 12:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zal mij benieuwen! Vraag me ook af of het gebruik van internet dan dusdanig goedkoop is, dat je met de vergoeding idd uit komt. Zit er niet op te wachten dat dit in de praktijk veel te duur is en dat ik het verschil bij mag gaan leggen. Meen me te herinneren dat iemand zei dat de verwachting is dat de app niet meer dan 30 mb verbruikt? Dan zou het met mijn eigen prepaid net zo'n beetje kostendekkend zijn, als het verbruik daar idd niet boven uit komt. En ik vrees er een beetje voor dat dit in de praktijk toch wel eens meer kon worden. Het verbruik van zo'n app staat nu eenmaal niet vast natuurlijk..
Punt is echter dat je geen maandbundels van 50 mb hebt. De kleinste is 200 Mb, en dan moet je ook nog apart belminuten of sms-jes bijkopen. Dan is die 8 euro al snel op, en dan heb je nog niet eens een los toestel gekocht. Verder moet je niet vergeten dat de regio's die nu al met de smartphone werken alleen nog maar de start- en stopknop gebruiken. Op het moment dat we in oktober ook allemaal moeten gaan scannen zul je waarschijnlijk veel meer dan 50 Mb kwijt zijn.quote:Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef V__L_N het volgende:
Ze nemen waarschijnlijk een prepaid waar je zo'n maandbundel bij afsluit. Die kan je wel voor redelijke bedragen krijgen.
Nou ja, zo duur is data nou tegenwoordig toch ook niet meer?quote:Op zondag 12 juni 2016 14:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Punt is echter dat je geen maandbundels van 50 mb hebt. De kleinste is 200 Mb, en dan moet je ook nog apart belminuten of sms-jes bijkopen. Dan is die 8 euro al snel op, en dan heb je nog niet eens een los toestel gekocht. Verder moet je niet vergeten dat de regio's die nu al met de smartphone werken alleen nog maar de start- en stopknop gebruiken. Op het moment dat we in oktober ook allemaal moeten gaan scannen zul je waarschijnlijk veel meer dan 50 Mb kwijt zijn.
Het zal mij een zorg zijn wat het kost, zolang PostNL het allemaal betaalt, dus zowel de kosten van het bel/sms/MB-tegoed als het toestel. En als het toestel kapot gaat wil ik kosteloos een gelijkwaardig vervangend toestel.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou ja, zo duur is data nou tegenwoordig toch ook niet meer?
Uiteraard. De logica ontgaat mij persoonlijk ook een beetje. Het zijn eigen toestellen, want anders gaan we er onzorgvuldig mee om, maar ze vergoeden wel een nieuwe?quote:Op zondag 12 juni 2016 15:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zal mij een zorg zijn wat het kost, zolang PostNL het allemaal betaalt, dus zowel de kosten van het bel/sms/MB-tegoed als het toestel. En als het toestel kapot gaat wil ik kosteloos een gelijkwaardig vervangend toestel.
Zou je die dan mogen houden, als je ermee stopt? Niet dat ik van plan ben er tussenuit te piepen hoor, per 1 augustus of zo. Echt niet. Het komt niet eens bij me op 😳quote:Op zondag 12 juni 2016 13:57 schreef V__L_N het volgende:
Ze nemen waarschijnlijk een prepaid waar je zo'n maandbundel bij afsluit.
Ik zou even wachten wat de bonden regelen. Postnl komt in de loop van de week met een aanbod. Dan weet je hoe en watquote:Op zondag 12 juni 2016 16:49 schreef zombo het volgende:
[..]
Zou je die dan mogen houden, als je ermee stopt? Niet dat ik van plan ben er tussenuit te piepen hoor, per 1 augustus of zo. Echt niet. Het komt niet eens bij me op 😳
Ik doe niet eerder iets dan dat er geld op mijn rekening staat. MijnPostNL is (er al van) gecrasht?quote:Op zondag 12 juni 2016 18:50 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik zou even wachten wat de bonden regelen. Postnl komt in de loop van de week met een aanbod. Dan weet je hoe en watOok wat betreft de inhoud van de databundel.
Nee. Het regent hier nu pijpenstelen..quote:Op dinsdag 14 juni 2016 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
Morgen![]()
De vernieuwde buienradar op mobiel is niet handig. Geen verbetering naar mijn mening.
ze waren alleen vergeten dat de terugloop minder was dan voorspeld geen 10/12% maar 6% plus wat er aan nieuwe klanten is bijgekomen, misschien zie ik het verkeerd, maar dan hebben we nog tijd/geld tegoed.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 19:08 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
Hoezo? Je geeft meertijd toch gewoon door? Dus dan heb je niks tegoed.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 16:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze waren alleen vergeten dat de terugloop minder was dan voorspeld geen 10/12% maar 6% plus wat er aan nieuwe klanten is bijgekomen, misschien zie ik het verkeerd, maar dan hebben we nog tijd/geld tegoed.
Ik kan melden dat hij simlock vrij is, voor een collega tijdelijk de oude sim kaart van kpn erin gehad.quote:
Thanks. zie nu dat we wel de versie hebben met 1 sim kaart...quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:02 schreef the_X het volgende:
[..]
Ik kan melden dat hij simlock vrij is, voor een collega tijdelijk de oude sim kaart van kpn erin gehad.
ServiceCentruM? (Wat tegenwoordig de Admie genoemd wordt)quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:16 schreef blijevis het volgende:
Als je via MijnWerk verlof aanvraagt dan is aanvankelijk de status van de aanvraag:
"Goedkeuring vereist van SCM".
Weet iemand waar de afkorting SCM voor staat?
SCUM?quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:16 schreef blijevis het volgende:
Als je via MijnWerk verlof aanvraagt dan is aanvankelijk de status van de aanvraag:
"Goedkeuring vereist van SCM".
Weet iemand waar de afkorting SCM voor staat?
Wij volgen deze zomer ook dit schema. Ben benieuwd of het echt landelijk is. Meer/minder tijd mogen we altijd doorgeven.quote:% di wo do vrij za
week 28 12 12 12 12 6
week 29 12 12 12 12 6
week 30 20 20 20 20 6
week 31 20 20 20 20 6
week 32 20 20 20 20 6
week 33 20 20 20 20 6
week 34 12 12 12 12 6
week 35 12 12 12 12 6
Bij ons zaten met ze scenario A t/m E, waarbij E ook die 20% aftrek had. Opvallend genoeg wisten ze precies wanneer de H&M kwam, maar ook die week zat in scenario D.quote:Op donderdag 16 juni 2016 21:00 schreef allweather het volgende:
[..]
Wij volgen deze zomer ook dit schema. Ben benieuwd of het echt landelijk is. Meer/minder tijd mogen we altijd doorgeven.
Klopt, ben er inmiddels zelf ook achtergekomen dat het staat voor ServiceCentruM.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
ServiceCentruM? (Wat tegenwoordig de Admie genoemd wordt)
Ik dacht eigenlijk aan Sociale Controle Mechanisme.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
ServiceCentruM? (Wat tegenwoordig de Admie genoemd wordt)
Nee, het is de afkorting van ADMinistratIE. Net zoals commissie ook wel eens wordt afgekort tot CIE.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 08:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk aan Sociale Controle Mechanisme.
En is admie dan de korte versie van admieniestratie? Ik vind het persoonlijk altijd erg storend als ik admie zie staan in plaats van admi... maar dat zal aan mij liggen.
En je hoeft maar een (kleine)misstap te maken en het wordt tegen je gebruikt om je buiten het bedrijf te krijgen welke aan een gezonde toekomst wil werken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:51 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag werkoverleg gehad.
2 belangrijke punten:
- Ze zouden in september weer in de tijden gaan hakken. Maar vanwege dat scannen van brievenbus pakjes, zien ze daar van af.
- Mensen die niet met de smartphone willen werken of eentje willen aanschaffen, worden op straat gezet. Er wordt wel heel mooi geschreven dat pbz's dan vervangend werk kunnen krijgen, maar er is dus helemaal geen vervangend werk.
Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je bent aangenomenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:58 schreef DeLuna het volgende:
Volgende week donderdag een sollicitatiegesprek voor bezorger in de zomer. Van 18 juli t/m 28 augustus. Kort, maar beter dan niks. Ben benieuwd!
Die vragen kreeg ik net aan de telefoon ook al.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je hebt aangenomen
Neem contact op met de OR of de bond. PostNL mag (en kan) mensen niet ontslaan omdat ze geen smartphone willen aanschaffen. Hiervoor ontbreekt ook elke juridische basis, en een dergelijk ontslag zal ook voor geen enkele rechter standhouden. Dat er in den lande nog leidinggevenden zijn die dit loze dreigement in de strijd durven gooien is echt schandalig.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:51 schreef Thomas-sama het volgende:
2 belangrijke punten:
- Ze zouden in september weer in de tijden gaan hakken. Maar vanwege dat scannen van brievenbus pakjes, zien ze daar van af.
- Mensen die niet met de smartphone willen werken of eentje willen aanschaffen, worden op straat gezet. Er wordt wel heel mooi geschreven dat pbz's dan vervangend werk kunnen krijgen, maar er is dus helemaal geen vervangend werk.
Idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je bent aangenomen
Hier is er een andere reden dat er niet in de tijd geschrapt gaat worden. Bij ons komt het door de diverse nieuwe klanten die we hebben gekregen. Opvallend toch dat het bedrijf nooit echt een landelijk beleid kan voeren. Overigens zitten er zelfs binnen één locatie diverse verschillen in de werkwijze van de teamsquote:Op vrijdag 17 juni 2016 13:51 schreef Thomas-sama het volgende:
2 belangrijke punten:
- Ze zouden in september weer in de tijden gaan hakken. Maar vanwege dat scannen van brievenbus pakjes, zien ze daar van af
Recruiter moet tegenwoordig natuurlijk ook vragen: "heb je een smartphone met minimaal androïd 5.0 of iOS 8.0?"quote:Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je hebt aangenomen
Dat is nog niet overal hequote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:53 schreef allweather het volgende:
Bij ons zeiden ze dat het aanpassen van de WTR niet doorging vanwege de combi beginnen met werken met de smartphone en doordat er nauwelijks volumedaling is geweest.
[..]
Recruiter moet tegenwoordig natuurlijk ook vragen: "heb je een smartphone met minimaal androïd 5.0 of iOS 8.0?"
je vergeet 1 een smartphonequote:Op vrijdag 17 juni 2016 15:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee vragen zullen ze stellen. Ben je beschikbaar? Heb je een fiets? Gefeliciteerd, je bent aangenomen
denk aan de 6% minder daling en hier zitten de nwe klanten niet bij nog, er is teveel van de tijden afgesnoept (begin 2016)quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:53 schreef allweather het volgende:
Bij ons zeiden ze dat het aanpassen van de WTR niet doorging vanwege de combi beginnen met werken met de smartphone en doordat er nauwelijks volumedaling is geweest.
[..]
Recruiter moet tegenwoordig natuurlijk ook vragen: "heb je een smartphone met minimaal androïd 5.0 of iOS 8.0?"
iddquote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waarom weer korten? We zijn in januari al gekort en dat was gebaseerd op een verwachte volumedaling van 10 a 12% over 2016. En dat is al een schromelijke overschatting gebleken, want uit de kwartaalcijfers blijkt tot nu toe een daling van slechts 6% t.o.v. een jaar geleden.
Tewe lnkerhadnen, kna gode kijkne en lesen en ki bne disluctief.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:32 schreef Thomas-sama het volgende:
Ze vragen ook of je 2 handen hebt, links- en rechtsom kunt kijken en of je kunt lezen
Met name qua smartphone worden wel eisen gesteld ja... neem er één mee en je hoeft niet eens te kunnen lopenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoor het al, zware selectie om door de test te komen
Die functie zit er ook in. En gezien het feit dat de app gebruikt maakt van gps... Betekend dat dat we gevolgd kunnen worden in onze alle doen en laten. Dus nope, geen goed plan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ondanks dat ik al uit dienst ben, sta ik blijkbaar nog wel in een enkele maillijst. Las dat er bij de pakjes ook een soort GPS functie gebruikt gaat worden die tijd en locatie gaat doorgeven. Misschien ook een idee om dat ding bij het begin van de dienst en einde van de dienst aan te zetten. Dan heb je gelijk je werktijd, maar daar willen ze vast niet aan.
Het is nooit OFTE nimmer, voor de rest ben ik het 100% met je eens. PostNL zegt trouwens dat ze die GPS en start/stopknop alleen gebruiken om voor de klant een tijdvenster te kunnen geven waarbinnen zijn of haar pakje bezorgd wordt, maar ik denk er het mijne van.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mijn eigen telefoon ga ik dan ook nooit en te nimmer gebruiken voor die post gebruiken. 1: ze hoeven mij niet volgen buiten het werk (Zullen ze niet snel doen, maar het idee is niet fijn). 2: Als ie kapot gaat tijdens het werk krijg je alleen geld om een bagger telefoon terug te kopen. 3: Ga je over die databundel heen dan moet je eerst zien te bewijzen dat je die data daadwerkelijk voor de post hebt gebruikt.
Overigens binnen het werk is dat volgen met de GPS ook niet al te fijn. Al je dan de turbo er op zet op een dag, dan krijg je veel minder betaald dan je collega die de wijk op zijn dooie gemak loopt.
Die hoef je natuurlijk niet te hebben, die huawai of zoiets op hollands nieuwe met een databundel van 300mb per maand past precies binnen de vergoeding van 8 euro per maand.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:53 schreef allweather het volgende:
[..]
Is toch eind vorig jaar al gezegd dat men 2 keer per jaar de tijd aan kan passen? Overigens is er bij ons helemaal niet zoveel gesneden in de uitvoertijden. Tijden voor de donderdag zijn nog bijna hetzelfde als eind vorig jaar. Geldt ook voor zaterdag. Alleen op de dinsdag is er behoorlijk wat af, wat ook niet zo vreemd js met het wegvallen van het hahquote:Op vrijdag 17 juni 2016 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waarom weer korten? We zijn in januari al gekort en dat was gebaseerd op een verwachte volumedaling van 10 a 12% over 2016. En dat is al een schromelijke overschatting gebleken, want uit de kwartaalcijfers blijkt tot nu toe een daling van slechts 6% t.o.v. een jaar geleden.
Dat is inderdaad gezegd, maar dat iets kan betekent niet dat je het ook moet doen. Bovendien kan aanpassen in twee richtingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is toch eind vorig jaar al gezegd dat men 2 keer per jaar de tijd aan kan passen? Overigens is er bij ons helemaal niet zoveel gesneden in de uitvoertijden. Tijden voor de donderdag zijn nog bijna hetzelfde als eind vorig jaar. Geldt ook voor zaterdag. Alleen op de dinsdag is er behoorlijk wat af, wat ook niet zo vreemd js met het wegvallen van het hah
Die gps dingen zijn uberhaupt niet erg betrouwbaar. Vaak hebben ze een behoorlijke afwijking. De meerwaarde van dat geheel is nul. Af en toe eens dicht bij huizen lopen of in portiekjes gaan staan is genoeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat me trouwens aan het denken zette: Dat Hollandse Nieuwe heeft hier in het dorp niet al te best bereik, dus kun je af en toe van de radar verdwijnen, als het ware. Is het ook mogelijk om tussen het pakjes scannen door die GPS een beetje in de war te brengen? Want ik zit ook niet echt te wachten op Orwelliaanse toestanden. Zou het helpen om bijv. het telefoonhoesje met aluminiumfolie te bekleden?
Duurder dan reguliere pakketbezorging, dus in feite concurreren ze alleen met (snelle) koeriersdiensten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 09:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Iedereen postbode: bpost test systeem waarmee iedereen pakjes kan vervoeren
wordt steeds fraaier met de opdrachtenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het "propaganda" blad heeft weer eens een item over een proef waar een postbezorger helemaal achterstaat. Deze keer gaat het om het ophalen van retourzendingen van Zalando. Dit lijkt me eerder een taak voor de pakketbezorger dan een postbezorger. Waar moet je in hemelsnaam als postbezorger dozen van het formaat schoenendoos gaan laten?
In het artikel staat dat hij het er tot nu toe nog niet heel druk mee heeft. En een paar pakketjes formaat schoenendoos kan je wel kwijt, toch? Ik neem aan dat je ze meteen weer naar de dichtstbijzijnde retailer mag brengen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het "propaganda" blad heeft weer eens een item over een proef waar een postbezorger helemaal achterstaat. Deze keer gaat het om het ophalen van retourzendingen van Zalando. Dit lijkt me eerder een taak voor de pakketbezorger dan een postbezorger. Waar moet je in hemelsnaam als postbezorger dozen van het formaat schoenendoos gaan laten?
door de vele berichten over de telefoon misschien dichtgegooid/overbelast?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ligt bij jullie MijnPostNl er ook al sinds gistermiddag uit?
Overbelast? Om kwart over 5 's ochtends?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
door de vele berichten over de telefoon misschien dichtgegooid/overbelast?
We hebben hier toen met die pakketstaking van die dozen moeten rondbrengen. Met 3 dozen zit je tas mutvol. Lijkt me dus dat dat alleen op een daldag kan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In het artikel staat dat hij het er tot nu toe nog niet heel druk mee heeft. En een paar pakketjes formaat schoenendoos kan je wel kwijt, toch? Ik neem aan dat je ze meteen weer naar de dichtstbijzijnde retailer mag brengen?
Handig, gezien het feit dat we vaak zat briefjes erbij moeten gooien.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen hier die nu zelf beschadigde post in plastic moeten gaan verpakken? Wij hebben hier vandaag de plastic zakjes op het depot gekregen.....
Ook fijn om te bedenken dat het waarschijnlijk vooral interessant is voor mensen die ver van een dergelijk punt afwonen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
We hebben hier toen met die pakketstaking van die dozen moeten rondbrengen. Met 3 dozen zit je tas mutvol. Lijkt me dus dat dat alleen op een daldag kan.
(Had het propegandablad nog niet, wel de post van mijn buren links en rechts. Heerlijk die vakantie)
[quote]Op zaterdag 18 juni 2016 22:54 schreef V__L_N het volgende:
[..]
We hebben hier toen met die pakketstaking van die dozen moeten rondbrengen. Met 3 dozen zit je tas mutvol. Lijkt me dus dat dat alleen op een daldag kan.
Bij mij ligt heel dat MijnPostNl er al uit sinds vrijdagavond. Het lijkt wel of heel de site is gewist.quote:Op zondag 19 juni 2016 08:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Hier is het salaris-strookje incl. winstuitkering ook binnen.
Iemand per toeval ook problemen met inloggen op werkenbijpostnl ?
Ook de cookietrommel legen en een ander wachtwoord aanvragen werkt niet.
Alle winstuitkering is meegenomenquote:Op zondag 19 juni 2016 10:06 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik heb 30 euro winstuitkering met een contract van 6 uur.
Yep. En ik wil plussen voor zaterdag. Zul je altijd zien...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ligt bij jullie MijnPostNl er ook al sinds gistermiddag uit?
Voor vergeetachtige mensen (zoals ikzelf) heeft de app een behoorlijke meerwaarde. Even de masterlockcode opzoeken, even kijken wat mijn 2e wijk ook alweer was. Foto toevoegen van rare dingen (voorbereider die ooit een soort jenga-spelletje van de bundels in mijn tas had gebouwd). Meertijd doorgeven via de app zou natuurlijk ook een enorme meerwaarde zijn.quote:Wat is nou precies de meerwaarde van de app? Snap het nog niet helemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |