Mij maakt het ook weinig uit, als het maar te controleren is.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Ow dat. Mij maakt het niks uit, heb toch steeds wat verlofuren over.
zo, daar ben je rap doorheen gegaan dan!quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nog maar 2 uur verlof over voor de rest van het jaar.
Volgens mij had ik nog minuren van vorig jaarquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zo, daar ben je rap doorheen gegaan dan!
Ik kan nog 17,5 week verlof opnemen
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij had ik nog minuren van vorig jaar
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:31 schreef zombo het volgende:
[..]
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.
Ik heb nog een maand of drie op te nemen. Dat is al drie maanden minder dan vorig jaar. (Kopen?)
Nee maar het is mij niet meer helemaal duidelijk wat écht niet mag, of wat er stiekem lokaal nog wel 's blijft gebeuren zolang er niemand protesteert...quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?
Afgelopen maand heb ik ook minder verlofuren opgebouwd dan ik zou verwachten gelet op het aantal uren dat ik extra gemaakt heb. Nu heb ik ook al enkele weken geen urenuitdraai gezien. Dat wordt goed opletten bij het loonstrookje deze maand.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:00 schreef zombo het volgende:
[..]
Voor afgelopen maand heb ik ook maar 1 minuut wettelijke vakantie over meeruren, terwijl ik meer heb overgewerkt dan anders. Tis dat je-niet-druk-maken meer energie oplevert dan een paar minuten vakantie, maar gosjepietje.....
Moet in overleg gebeuren. Maar eerst wordt er gekeken of er door middel van extra wijken de uren gehaald kunnen worden.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:36 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Te weinig gewerkte uren mogen ze toch uberhaupt niet zomaar verrekenen met je vakantieuren?
Nogal wiedes. Als je meer dan je contracturen werkt, gaat het met het nieuwe systeem meer uren kosten om vrije tijd op te nemen. Of je nou wel of niet 'goed oplet'.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:19 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik heb het al gezegd en velen met mij: die nieuwe regeling is er weer eentje ten voordele van PostNL en ten nadele van 'ons' als je niet goed oplet.
Inderdaad (urenuitdraaien krijgen wij al heel lang niet meer), geen overbodige luxe om af en toe een kwaliteitscontrole andersom te doenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Afgelopen maand heb ik ook minder verlofuren opgebouwd dan ik zou verwachten gelet op het aantal uren dat ik extra gemaakt heb. Nu heb ik ook al enkele weken geen urenuitdraai gezien. Dat wordt goed opletten bij het loonstrookje deze maand.
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nogal wiedes. Als je meer dan je contracturen werkt, gaat het met het nieuwe systeem meer uren kosten om vrije tijd op te nemen.
Dat is alleen gunstig voor PostNL.
Maar als je verlof overhoudt (en dat eventueel vervalt) is dat geen ramp, sterker nog, daar word je helemaal niet slechter van. Als je standaard meer uren moet inleveren omdat je toevallig meer werkt, word je daar wel slechter van. Daar krijg je niets, helemaal niets voor terug, maar je bent wel meer kwijt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.
hoezo word ik er niet slechter van als het vervalt? Volgens mij heeft alleen het bedrijf daar baat bij, ik ben dan gewoon mijn uren kwijt en krijg er niks voor terug.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar als je verlof overhoudt (en dat eventueel vervalt) is dat geen ramp, sterker nog, daar word je helemaal niet slechter van. Als je standaard meer uren moet inleveren omdat je toevallig meer werkt, word je daar wel slechter van. Daar krijg je niets, helemaal niets voor terug, maar je bent wel meer kwijt.
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hoezo word ik er niet slechter van als het vervalt? Volgens mij heeft alleen het bedrijf daar baat bij, ik ben dan gewoon mijn uren kwijt en krijg er niks voor terug.
Klopt, maar standaard gaat het dus anders. En ze gaan echt niet adverteren met die andere mogelijkheden.quote:En je moet helemaal niks, je kan gewoon aangeven dat ze alleen je contracturen mogen afschrijven
Als je stopt krijg je die uren uitbetaald hèquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.
natuurlijk maakt dat wel uit, als ze gewoon het gemiddelde van wat ik normaal werk afschrijven levert me dat aan het eind van de maand immers meer op dan wanneer ze alleen mijn contracturen afschrijven.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je toch al 'nooit van je verlof afkomt', dan maakt het niet uit of er nou 1 of 20 uur vervallen.
Heb inderdaad bij geen enkele baan in mijn verkeerd-omme carrière zóveel moeite moeten doen om de vakantie-uren op te krijgenquote:Op woensdag 1 juni 2016 20:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé, ik vond het altijd vrij irritant als men alleen mijn contracturen uitbetaalde bij vakantie, want zo kwam ik nooit van mijn verlof af.
En ik meen ergens gelezen te hebben dat je ook kan aangeven dat ze alleen je contracturen moeten aftrekken.
Nu snap ik de WOS en waarom ik het gevoel heb dat wij stiekum nog wat verder gen**id worden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 08:53 schreef zombo het volgende:
We gaan nu ook in stroom:
http://www.nu.nl/economie(...)n-sorteercentra.html
heb ik iets gemist of zo qua ows? Want ik begrijp nog steeds de "we worden genaaid" opmerkingen niet. Hoe moeilijk is het om aan te geven dat ze niet meer mogen afschrijven dan je contracturen?quote:Op donderdag 2 juni 2016 10:53 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Nu snap ik de WOS en waarom ik het gevoel heb dat wij stiekum nog wat verder gen**id worden.
Die zonnepanelen moeten toch ergens van betaald worden!
Geen idee, maar de bijschrijving was altijd rond een half uur en de laatste keer maar een minuut, vreemd...quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:02 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier hoeveel minuten je hoort te krijgen per overuur?
Een vakantieschuld, ik had vorig jaar vier weken opgenomenquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:31 schreef zombo het volgende:
[..]
Een vakantieschuld, bedoel je (teveel vakantie opgenomen)? Of te weinig gewerkte uren? Van dat laatste hoop ik niet dat het je zo lang blijft achtervolgen.
Ik heb nog een maand of drie op te nemen. Dat is al drie maanden minder dan vorig jaar. (Kopen?)
Hoe het op mij overkwam is dat er nu geen keuze meer is.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Echt naaien zullen ze niet doen bij het nieuwe systeem. Hier krijgen de postbezorgers ook onder het huidige systeem hun diensten in verlof uitbetaald die ze normaal die dag zouden lopen. Dat kunnen dus ook meer uren zijn dan je contractomvang.
Binnen heb ik veel wisselend teamcoaches gehad. De één boekt al mijn contracturen op zaterdag (ik heb een zaterdagcontract) andere boeken alleen het verschil tussen mijn gewerkte uren doordeweeks en mijn contracturen. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.
Het gaat er vooral om dat je van te voren goed communiceert hoeveel verlof je afgeboekt wil hebben. Contracturen, of gemiddeld aantal gewerkte uren, is nu en in de toekomst je eigen keuze.En dan nog wil het wel eens fout gaan. Maar het is niet zo zeer dat het nieuwe systeem nadelig zal zijn.
Je hebt gewoon de keuze, als jij niet wilt dat er meer wordt afgeschreven dan je contracturen moet je dat gewoon aangeven en dan gebeurt dat ook niet.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:21 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Hoe het op mij overkwam is dat er nu geen keuze meer is.
Krijg nergens een duidelijk antwoord, en vind de uitleg ook niet echt duidelijk.
Dank je.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je hebt gewoon de keuze, als jij niet wilt dat er meer wordt afgeschreven dan je contracturen moet je dat gewoon aangeven en dan gebeurt dat ook niet.
En nee, als jij nu steeds minder dan 8 uur loopt met een contract van 8 uur mogen ze dat niet van je verlof aftrekken, zij moeten ervoor zorgen dat je aan die 8 uur komt, alleen in overleg mogen ze het met je verlof verrekenen
Jawel hoor, tenzij je er zelf voor kiest ze naar je verlofkaart te schrijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:04 schreef Globetrottertje het volgende:
De uren die je meer werkt dan je contract worden die dan niet elke maand meer uitbetaald?
Dat is vervelend. Paar jaar geleden had ik dat ook; altijd 'dubbel' werken, maar een dagje vrij kon nooit, hooguit op een daldag. En als ik dan vakantie had, belden ze me of ik toch niet kon komen werken. Laatste jaar is dat veel beter geworden, bij ons is ieders verlof van de vakantielijst goedgekeurd (heb niet eens hoeven schuiven) en latere verlofaanvragen lukken ook meestal wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.toch afgekeurd.
En je vult dat wel gewoon al in op die verloflijst van november? Als jij het dan al invult hebben ze tijd zat om wat anders te regelen (tenzij heel veel mensen verlof hebben gevraagd in die betreffende periode, maar lijkt me sterk dat dat bij al je gekozen weken het geval was)quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Dit is wat ik eruit begrijp. Het vervelende bij mij is dat al mijn aanvragen voor vakantie afgekeurd worden. Vorig jaar kreeg ik maar twee weken zomervakantie. De rest is afgekeurd. Voor de rest het hele jaar geen vakantie meer gehad.
Dit jaar heb ik dan wek drie weken zomervakantie gekregen, maar alle andere vakanties of vrije dagen werden weer afgekeurd. Zelfs een dag dat ik echt vrij moest zijn werd afgekeurd en die dag kreeg ik zelfs drie wijken (die dag met de stempassen) voor mijn kiezen, terwijl er zat mensen die die dag maar een wijk hadden.
Dus al die meertijd krijg ik nooit op. Voorjaarsvakantie, herfstvakantie of zomaar een weekje wordt toch afgekeurd.
Maar dat is het he, je moet helemaal niks. Dat ze niemand anders hebben is niet jouw probleem. Alleen weten ze gewoon dat je geen nee zegt en dus ben je altijd de lul.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Yep in november ingevuld en dan ook afgekeurd. Maar ook weleens later aangevraagd en dan ook afgekeurd. Het gebeurd bij meer mensen op mijn depot. Niet alleen bij mij overigens.
Maar er zijn er ook bij die alles goedgekeurd krijgen.
Die ene dag met die stempassen was knap knullig. Ik heb ook geweigerd maar moest toch want ze hadden niemand anders. Dus maar ja gezegd en eens maar nooit weer. Toen ik op het depot kwam bleken er mensen te zijn die maar een wijk hadden. Ik had gelukkig wel een collega die aanbood te helpen. Hij heeft toen een deel van de derde wijk weggebracht. En hij had er zelf ook al twee. Grote ook. Dus heel tof.
Maar ja.. ik val zo vaak in voor anderen, daar mag de admi ook weleens rekening mee houden.
Volgens mij is Zombo zijn/haar 'oude' admi nu die van o.a. ons depot. Diebmet die kuren.
![]()
en als je gewoon iedere keer maar akkoord gaat heeft ie ook niet echt reden om er wat aan te doen, anderen lossen zijn shit immers wel op.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:58 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik geloof niet dat het echt onwil is, maar deze admi heeft een beetje moeite om de administratie op orde te krijgen.
Dat komt me akelig bekend voor, ja. Gaf ik netjes al mijn extra beschikbaarheid op, plande die juist een dag vol dat ik niet beschikbaar was. Scheelt wel dat we nu een Bezwaarknop hebben, een ongevraagd volgeplande vrije dag gaat nu meteen retour afzender.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 13:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Yep in november ingevuld en dan ook afgekeurd. Maar ook weleens later aangevraagd en dan ook afgekeurd. Het gebeurd bij meer mensen op mijn depot. Niet alleen bij mij overigens.
Maar er zijn er ook bij die alles goedgekeurd krijgen.
Die ene dag met die stempassen was knap knullig. Ik heb ook geweigerd maar moest toch want ze hadden niemand anders. Dus maar ja gezegd en eens maar nooit weer. Toen ik op het depot kwam bleken er mensen te zijn die maar een wijk hadden. Ik had gelukkig wel een collega die aanbood te helpen. Hij heeft toen een deel van de derde wijk weggebracht. En hij had er zelf ook al twee. Grote ook. Dus heel tof.
Maar ja.. ik val zo vaak in voor anderen, daar mag de admi ook weleens rekening mee houden.
Volgens mij is Zombo zijn/haar 'oude' admi nu die van o.a. ons depot. Diebmet die kuren.
![]()
Zo werkt het (bij sommige planners) helaas wel, ja. Een tijd lang liet ik me ook altijd voor het blok zetten, anders zouden de wijken blijven staan. En die plannerd liet het daar natuurlijk steeds vaker op aan komen.... Tot ik de tassen op de stoep heb gezet; zoek het maar uit verderquote:Op vrijdag 3 juni 2016 14:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Soms is het ook een kwestie van voor jezelf opkomen, vervelend dat het nodig is natuurlijk, maar zo werkt het helaas wel. Daarom krijgen sommige mensen wel gewoon verlof en worden sommigen niet zomaar ongevraagd overal voor ingepland, en anderen wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |