abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2016 @ 13:36:29 #151
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162433487
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit argument kun je ook doordraaien: mensen die alle kritiek op dit systeem afwimpelen zijn misschien wel degenen die er zelf, op al dan niet laakbare wijze, onevenredig van profiteren.

Ik profiteer er niet van, maar begrijp het wel dat ze het zo doen.
pi_162433863
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb nooit gesuggereerd dat professionals en bestuurders geen salaris ontvangen. Ik heb ook nooit beweerd dat er binnen de zorg geen verbeterpunten zijn ;) Vind ik verder ook geen hele interessante discussie. Naar mijn mening krijgen zowel de professionals als de bestuurders die werkzaam zijn in de zorg nog veel te weinig betaald.

Je noemt het woord al: "systeemkritiek". Er wordt gesuggereerd omdat *iets totaal willekeurigs* niet goed gaat het hele systeem niet deugt. Dat is pas geen goede argumentatie! Ik kan daar ook weinig mee.

[..]
Wat ik bedoel met systeemkritiek = kritiek op het (huidige) zorgstelsel: het is geen persoonlijke kritiek. Mensen die in die sector werkzaam zijn, hoeven niet gepikeerd hun werk neer te leggen, omdat ondankbare zorgconsumenten ergens kritiek op hebben binnen het systeem van de zorg. Overigens zullen ze dat ook nooit doen, want de top en af en toe semi-top in deze sector (en dat zijn degenen die meegaan op deze reisjes) verdient uitstekend tot zeer goed. Verder zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf: ik ken deze praktijken al uit de jaren 90 en die worden idd gezien als snoepreisjes. Het zijn bijv. geen conferenties waarbij professionals kennis delen.
Verder is het wel zo dat dit soort dingetjes gewoon verantwoord worden in de jaarverslagen, vraag is alleen aan wie moeten ze zich verantwoorden natuurlijk.
Komt ook nog bij dat bij de huidige trend van marktwerking in de gezondheidszorg je extra waakzaam moet zijn op allerlei ongewenste gevolgen samenhangend met de donkere zijde van de commercie (kom ik hieronder op terug ivm lobby'en).
quote:
Het is geen argument maar een constatering waarom Tong bij dit soort discussies het snel persoonlijk laat worden. Gij die zonder zonde is werpt de eerste steen. Als jij iemand anders beticht van baantjesjagen kan je erop rekenen dat mensen zich ook gaan afvragen wie jij dan bent om die kritiek te uiten.
Je gebruikt het als argument tegen Tong. Zoals eerder gezegd wij zitten hier op FOK! achter een sluier, dus of iemand nu wel of niet werkloos, ziek, allochtoon, vrouw, oud is, dat speelt binnen de argumentatie geen rol. Ja, en als je dat toch doet kan dat terugslaan op degenen die het argument gebruikt. Degenen die dit achteloos verdedigen kunnen er dan zelf wel profijt van hebben. Het is heel normaal en gebruikelijk om je af te vragen of dat soort reisjes, indien betaald uit gemeenschapsgeld, een bepaald doel hebben, hoe hoog de kosten zijn en of je die kosten ook kunt reduceren. Het argument dat Ringo aanhaalt is ook vrij normaal om te overwegen: word je niet gewoon door een aantal lobby'isten gepaaid? We weten allemaal dat er bijv. voor de producten die artsenbezoekers aan de man willen brengen bij huisartsen protocollen geschreven worden. Die zijn volgens mij nog niet dwingend opgelegd, maar we weten dat het systeem van snoepreisjes voor artsen als ze een bepaald medicijn voorschrijven niet altijd heeft geleid tot het best denkbare resultaat voor de patiënten. Dit geldt ook voor allerlei andere snoepreisjes.

Tong-Ryon
4-0.
I´m back.
  maandag 23 mei 2016 @ 13:58:00 #153
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162434076
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ik bedoel met systeemkritiek = kritiek op het (huidige) zorgstelsel: het is geen persoonlijke kritiek. Mensen die in die sector werkzaam zijn, hoeven niet gepikeerd hun werk neer te leggen, omdat ondankbare zorgconsumenten ergens kritiek op hebben binnen het systeem van de zorg. Overigens zullen ze dat ook nooit doen, want de top en af en toe semi-top in deze sector (en dat zijn degenen die meegaan op deze reisjes) verdient uitstekend tot zeer goed. Verder zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf: ik ken deze praktijken al uit de jaren 90 en die worden idd gezien als snoepreisjes. Het zijn bijv. geen conferenties waarbij professionals kennis delen.
Verder is het wel zo dat dit soort dingetjes gewoon verantwoord worden in de jaarverslagen, vraag is alleen aan wie moeten ze zich verantwoorden natuurlijk.
Komt ook nog bij dat bij de huidige trend van marktwerking in de gezondheidszorg je extra waakzaam moet zijn op allerlei ongewenste gevolgen samenhangend met de donkere zijde van de commercie (kom ik hieronder op terug ivm lobby'en).

Jij komt met een compleet random voorbeeld van een onderknuppel van het AMC die een keertje naar Amerika toeging en op grond daarvan concludeer je dat een willekeurig ander studiereisje een snoepreisje is (met welk doel?). Dat is geen sterke argumentatie. In plaats daarvan schiet je in het wilde weg wat rond.

Dat mensen die zware publieke functies bekleden met grote verantwoordelijkheid en een hoog afbreukrisico goed verdienen lijkt mij niet alleen logisch maar ook rechtvaardig. Ik snap dat deel van de discussie verder ook niet.
quote:
Je gebruikt het als argument tegen Tong. Zoals eerder gezegd wij zitten hier op FOK! achter een sluier, dus of iemand nu wel of niet werkloos, ziek, allochtoon, vrouw, oud is, dat speelt binnen de argumentatie geen rol.
Dat is het discussiepunt niet. Tong is vrij open over zijn situatie, levert ongefundeerde kritiek tegen de mensen die het in zijn ogen niet goed doen en snapt niet waarom (elke keer als hij dit topic opent) het "persoonlijk wordt". Mijn post was een constatering waarom dat zo is. Verder geen argument.

quote:
Ja, en als je dat toch doet kan dat terugslaan op degenen die het argument gebruikt. Degenen die dit achteloos verdedigen kunnen er dan zelf wel profijt van hebben. Het is heel normaal en gebruikelijk om je af te vragen of dat soort reisjes, indien betaald uit gemeenschapsgeld, een bepaald doel hebben, hoe hoog de kosten zijn en of je die kosten ook kunt reduceren. Het argument dat Ringo aanhaalt is ook vrij normaal om te overwegen: word je niet gewoon door een aantal lobby'isten gepaaid? We weten allemaal dat er bijv. voor de producten die artsenbezoekers aan de man willen brengen bij huisartsen protocollen geschreven worden. Die zijn volgens mij nog niet dwingend opgelegd, maar we weten dat het systeem van snoepreisjes voor artsen als ze een bepaald medicijn voorschrijven niet altijd heeft geleid tot het best denkbare resultaat voor de patiënten.
Het is inderdaad heel verstandig om kritisch te kijken naar alle berichten die je in de pers leest! En dat is ook precies het punt dat ik maakte:

Zie je een misstand? Wees kritisch! Zie je een ongefundeerd sensatiestuk? Probeer dan die onderbuik eens in bedwang te houden. Slecht voor het maagzuur ;)

Als we toch scores gaan bijhouden. Hierbij dan:

Ryan3 - Ryon
0 - 5
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162434142
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gebeurde in de jaren 90 ook al. Wijlen mijn zwager was manager in het AMC. Kreeg snoepreisjes met name naar de VS van fabrikanten aangeboden, maar ook Zwitserland, Duitsland. Lekker tafelen op de hoogste verdieping van de Sears Tower in Chicago.
Ja en?
  maandag 23 mei 2016 @ 14:04:44 #155
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162434312
Snoepreisjes heerlijk toch. Beetje hoerenlopen, drankje hier en daar en altijd op vrijdagmiddag vergaderen. Inhoudelijk kom je geen steek verder. De week die erop volgt herhaal je het een en ander. Het klootjesvolk mag zich nog niet een ballpoint jatten van de baas. Want dat past niet in het budget natuurlijk.
Uit dit alles kunnen we winst halen door het klootjes volk een luier tijdens werkzaamheden te laten dragen.

Zoiets?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_162434411
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:58 schreef Ryon het volgende:

Ryan3 - Ryon
0 - 5
Oooooooooooooooh

pi_162434445
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij komt met een compleet random voorbeeld van een onderknuppel van het AMC die een keertje naar Amerika toeging en op grond daarvan concludeer je dat een willekeurig ander studiereisje een snoepreisje is (met welk doel?). Dat is geen sterke argumentatie. In plaats daarvan schiet je in het wilde weg wat rond.
Midden-manager idd, semi-top, maar wel diverse reisjes zoals ik aangaf. De man is helaas jong overleden (ik zal je bewaren hoe en in welke mate een paar artsen hebben zitten slapen), maar anders zou hij gegroeid zijn in zijn functie en misschien wel met dit soort reisjes mee zijn geweest. Streep maar weg.
quote:
Dat mensen die zware publieke functies bekleden met grote verantwoordelijkheid en een hoog afbreukrisico goed verdienen lijkt mij niet alleen logisch maar ook rechtvaardig. Ik snap dat deel van de discussie verder ook niet.
Streep dus je argument maar weg.
quote:
[..]

Dat is het discussiepunt niet. Tong is vrij open over zijn situatie, levert ongefundeerde kritiek tegen de mensen die het in zijn ogen niet goed doen en snapt niet waarom (elke keer als hij dit topic opent) het "persoonlijk wordt". Mijn post was een constatering waarom dat zo is. Verder geen argument.

[..]
Tong ziet zich gedwongen om iets uit te leggen over zijn persoonlijke situatie. Op een pijnlijke manier, wat mij betreft, hoofd op het hakblok. Maar zo gaat dat niet in een normale discussie dus op FOK!. Streep dus ook dit argument weg.
quote:
Het is inderdaad heel verstandig om kritisch te kijken naar alle berichten die je in de pers leest! En dat is ook precies het punt dat ik maakte:
Streep dus ook dat argument weg.
quote:
Zie je een misstand? Wees kritisch! Zie je een ongefundeerd sensatiestuk? Probeer dan die onderbuik eens in bedwang te houden. Slecht voor het maagzuur ;)
Nou zeg, is dat tegenwoordig onderbuik voor jou, kritisch zijn op de zorgstelsel als alles vermarkt wordt? Want het kapitalisme is een perfecte manier om de zorg te regelen? Lijkt me een ideologische kwalificatie en dus niet een argument in deze over verantwoording afleggen voor uitgegeven gemeenschapsgeld. Streep maar weer weg dus.
quote:

Ryan3 - Ryon
0 - 5
Tong-Ryon
8-0

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-05-2016 14:15:07 ]
I´m back.
pi_162434503
Tong lult sowieso uit zijn nek. -3
pi_162434512
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:04 schreef Cherna het volgende:
Het klootjesvolk mag zich nog niet een ballpoint jatten van de baas. Want dat past niet in het budget natuurlijk.
Slechte vergelijking, want dat gaat niet om geld maar om vertrouwen. 1 balpen van 10 cent jatten is illegaal, en daarom per definitie slechter voor de vertrouwensrelatie dan 10.000 euro declareren aan uitgaven waarvan je op een of andere manier halfbakken kan uitleggen waarom het werkgerelateerd is.
pi_162434561
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:04 schreef Cherna het volgende:
Snoepreisjes heerlijk toch. Beetje hoerenlopen, drankje hier en daar en altijd op vrijdagmiddag vergaderen. Inhoudelijk kom je geen steek verder. De week die erop volgt herhaal je het een en ander. Het klootjesvolk mag zich nog niet een ballpoint jatten van de baas. Want dat past niet in het budget natuurlijk.
Uit dit alles kunnen we winst halen door het klootjes volk een luier tijdens werkzaamheden te laten dragen.

Zoiets?
Ja, je mag een verslag uit je grote duim zuigen na afloop, waarin je uitlegt waarom de reis functioneel was. ;).
I´m back.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:16:51 #161
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162434679
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
Midden-manager idd, semi-top, maar wel diverse reisjes zoals ik aangaf. De man is helaas jong overleden (ik zal je bewaren hoe en in welke mate een paar artsen hebben zitten slapen), maar anders zou hij gegroeid zijn in zijn functie en misschien wel met dit soort reisjes mee zijn geweest. Streep maar weg.
En wat is de toegevoegde waarde van dit verhaal? Ja, nul dus. Toch bedankt voor het delen.
quote:
Tong ziet zich gedwongen om iets uit te leggen over zijn persoonlijke situatie. Op een pijnlijke manier, wat mij betreft, hoofd op het hakblok. Maar zo gaat dat niet in een normale discussie dus op FOK!. Streep dus ook dit argument weg.
Gedwongen? :') Verder is het dus geen argument maar een constatering :P
quote:
Nou is dat tegenwoordig onderbuik jou, om kritisch te zijn op de zorgstelsel als alles vermarkt wordt? Want het kapitalisme is een perfecte manier om de zorg te regelen? Lijkt me een ideologische kwalificatie en dus niet een argument in deze over verantwoording afleggen voor uitgegeven gemeenschapsgeld. Streep maar weer weg dus.
Niet alles wordt vermarkt. Dat is op zijn best een hyperbool en naar alle waarschijnlijkheid gewoon loos gelul uit je onderbuik. Daarmee help je niet alleen je argument om zeep maar ook de discussie zelf.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162434781
Ryan lult ook uit zijn nek -3
pi_162434834
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

En wat is de toegevoegde waarde van dit verhaal? Ja, nul dus. Toch bedankt voor het delen.

[..]

Gedwongen? :') Verder is het dus geen argument maar een constatering :P

[..]

Niet alles wordt vermarkt. Dat is op zijn best een hyperbool en naar alle waarschijnlijkheid gewoon loos gelul uit je onderbuik. Daarmee help je niet alleen je argument om zeep maar ook de discussie zelf.
Weet je wat het is: het is gewoon heel gebruikelijk om kritisch te zijn op dit soort kosten betaald uit gemeenschapsgeld. Natuurlijk worden die verantwoord, alleen de vraag is aan wie dan? En in een systeem dat steeds meer de commercie in gedreven wordt, moet je helemaal kritisch zijn. Maar goed dat is wellicht een ideologisch punt. Als je met niersteenvergruizer als zkhs veel geld kunt verdienen, dan staan er overmorgen overal 10 niersteenvergruizer in ziekenhuizen en gooien ze er ook mensen onder die deze behandeling niet nodig hebben. En zo werkt dat ook met dit soort reisjes.
Heel normaal om daarover sceptisch te zijn.
Dus nee, op alle fronten ga je gewoon onderuit, beste Ryon.
I´m back.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:25:04 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162434905
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je mag een verslag uit je grote duim zuigen na afloop, waarin je uitlegt waarom de reis functioneel was. ;).
Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee.

De arbeider op de werkvloer is hier mede zelf schuld aan. Ze slaan elkander de koppen in en gunnen elkander niet eens iets. Heers en verdeel.
pi_162434957
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En in een systeem dat steeds meer de commercie in gedreven wordt,
Waar baseer je dit soort uitspraken op? Als het systeem commerciëler wordt zou je toch verwachten dat er minder geld naar de zorg gaat, en meer naar de winst van de bedrijven?

Je kunt geen goed argument maken als je het doorweeft met dit soort ongefundeerde oneliners.
pi_162434965
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet je wat het is: het is gewoon heel gebruikelijk om kritisch te zijn op dit soort kosten betaald door gemeenschapsgeld. Natuurlijk worden die verantwoord, alleen de vraag is aan wie dan? En in een systeem dat steeds meer de commercie in gedreven wordt, moet je helemaal kritisch zijn. Maar goed dat is wellicht een ideologisch punt. Als je met niersteenvergruizer als zkhs veel geld kunt verdienen, dan staan er overmorgen overal 10 niersteenvergruizer in ziekenhuizen en gooien ze er ook mensen onder die deze behandeling niet nodig hebben. En zo werkt dat ook met dit soort reisjes.
Heel normaal om daarover sceptisch te zijn.
Dus nee, op alle fronten ga je gewoon onderuit, beste Ryon.
Iedereen wil de zorg die medisch mogelijk is, dat wordt wat duur door allerlei hoge kosten die eraan hangen, hoever wil je gaan?
  maandag 23 mei 2016 @ 14:30:41 #167
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162435052
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Iedereen wil de zorg die medisch mogelijk is, dat wordt wat duur door allerlei hoge kosten die eraan hangen, hoever wil je gaan?
Zorgverzekeraars hebben teveel macht. Leg meer macht bij de artsen. Laat artsen concurreren met elkander als je dan toch marktwerking wil. Bovendien krijgen steeds meer mensen zorg opgedragen terwijl ze er niet eens om vragen.
pi_162435128
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars hebben teveel macht. Leg meer macht bij de artsen. Laat artsen concurreren met elkander als je dan toch marktwerking wil. Bovendien krijgen steeds meer mensen zorg opgedragen terwijl ze er niet eens om vragen.
Dat laatste is een non-probleem. Het is niet aan de patiënten om te bepalen welke zorg ze nodig hebben. Als die een goede afweging daarin konden maken hadden we geen artsen meer nodig. Bovendien is het in mijn ogen een groter probleem dat mensen de zorg níet kunnen krijgen die ze willen, dan andersom.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:37:58 #169
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162435306
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat laatste is een non-probleem. Het is niet aan de patiënten om te bepalen welke zorg ze nodig hebben. Als die een goede afweging daarin konden maken hadden we geen artsen meer nodig. Bovendien is het in mijn ogen een groter probleem dat mensen de zorg níet kunnen krijgen die ze willen, dan andersom.
Dat laatste is wel degelijk een probleem. Zorg is een industrie geworden. Dt gaat van pillendraaiers tot gezondheidscoaches en etiketten die men op de mens plakt.
pi_162435372
Verzekeraars in de zorg hebben altijd klanten want premie betalen is verplicht.
Dat maakt het systeem onwerkbaar en heeft met marktwerking niets meer te maken.
pi_162435389
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:37 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat laatste is wel degelijk een probleem. Zorg is een industrie geworden.
Ga je ook nog iets onderbouwen of alleen maar loze kreten slaken? Zorg was altijd al een industrie. Geneesmiddelen en technieken worden ontwikkeld door bedrijven met winstoogmerk en verkocht aan andere bedrijven die er voor geld mensen mee genezen. Dat is niet iets inherents slechts.

De verspilling van kapitaal door het leveren van zorg die niet nodig is is juist zeer oncommercieel. En met de dalende prijzen van geneesmiddelen in Nederland en de toename in uitgaven in verleende zorg is er eerder een omgekeerd effect zichtbaar dan wat jij beschrijft.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:41:43 #172
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162435413
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ga je ook nog iets onderbouwen of alleen maar loze kreten slaken? Zorg was altijd al een industrie. Geneesmiddelen en technieken worden ontwikkeld door bedrijven met winstoogmerk en verkocht aan andere bedrijven die er voor geld mensen mee genezen. Dat is niet iets inherents slechts.

De verspilling van kapitaal door het leveren van zorg die niet nodig is is juist zeer oncommercieel. En met de dalende prijzen van geneesmiddelen in Nederland en de toename in uitgaven in verleende zorg is er eerder een omgekeerd effect zichtbaar dan wat jij beschrijft.
Die onderbouwing heb ik je gegeven.
pi_162435436
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die onderbouwing heb ik je gegeven.
Welnee. Net zo min als dit een inhoudelijke reactie op mijn post is.
  maandag 23 mei 2016 @ 14:44:30 #174
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162435474
Bovendien is de ouderenzorg duur omdat men zolang mogelijk zelfstandig moet blijven wonen.
Woningaanpassing, EHBO posten, WMO, etc., huisartsen bezoek aan huis etc.
pi_162435497
Die huidige zorgwet en alle uitwassen die erbij horen is al net zo'n groot succes geworden als privatisering NS, woningbouw en post.
  maandag 23 mei 2016 @ 15:01:40 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162435879
https://www.npcf.nl/nieuws/48-ervaart-onnodige-zorg
Hier heb je je onderbouwing als het nog niet duidelijk genoeg was.
pi_162435895
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waar baseer je dit soort uitspraken op? Als het systeem commerciëler wordt zou je toch verwachten dat er minder geld naar de zorg gaat, en meer naar de winst van de bedrijven?

Je kunt geen goed argument maken als je het doorweeft met dit soort ongefundeerde oneliners.
Ja, in feite is er sprake van maar 4 grote spelers. Men noemt het dus ook een oligopolie. Overheid heeft in de jaren 90 vooral bezuinigd op het zorgaanbod, hierdoor ontstonden de wachtlijsten. Om de wachtlijsten op te lossen ging men meer uitgeven, maar dan vraaggestuurd via marktwerking. De concurrentie zou dan de kosten omlaag brengen. Enige wat de overheid deed is omzetgroei beperken. De beloofde concurrentie tussen zorgverzekeraars is echter nooit goed van de grond gekomen. De marktwerking is hierdoor verworden tot een belangenmarkt waarbij verzekeraars en aanbieders tegen elkaar opbieden met lobby'ende politici en ex-politici.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-05-2016 15:09:43 ]
I´m back.
pi_162435974
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, in feite is er sprake van maar 4 grote spelers. Men noemt het dus ook een oligopolie. Overheid heeft in de jaren 90 vooral bezuinigd op het zorgaanbod, hierdoor ontstonden de wachtlijsten. Om de wachtlijsten op te lossen ging men meer uitgeven, maar dan vraaggestuurd via marktwerking. De concurrentie zou dan de kosten omlaag brengen. Enige wat de overheid deed is omzetgroei beperken. De beloofde concurrentie tussen zorgverzekeraars is echter nooit goed van de grond gekomen. De marktwerking is hierdoor verworden door tot een belangenmarkt waarbij verzekeraars en aanbieders tegen elkaar opbieden met lobby'ende politici en ex-politici.
Je ziet ook vaak ex politici in bestuur van zo´n verzekeraar terechtkomen.
pi_162435986
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je ziet ook vaak ex politici in bestuur van zo´n verzekeraar terechtkomen.
Ja, ruimhartig gecompenseerd ook. Maar daar mag Tong ook niets over zeggen, dat spreekt...
I´m back.
pi_162436017
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ruimhartig gecompenseerd ook.
De beloning laat ik me verder over uit maar de vakkennis is vaak niet te vinden.
pi_162436039
De mensen aan het bed in de zorg die willen wel maar al die lagen daarboven is 1 grote stroop.
pi_162436126
Daarnaast is er ook grote groep mensen die zelf een zeer ongezonde levenswijze er op na houden.
Blijft iedereen dat betalen wanneer die steeds groter beslag op budget gaan kosten?
pi_162436158
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
De mensen aan het bed in de zorg die willen wel maar al die lagen daarboven is 1 grote stroop.
Ja, nou ja, tegenwoordig kun je wel allerhande vrijwilligers inzetten hè. Vorig weekend was er een verpleeghuis in Amersfoort dat aan de noodklok hing, omdat ze geen personeel meer hadden voor het pinksterweekend. Dus iedereen en zijn moeder werd opgeroepen om vrijwillig een steentje bij te dragen, in een zorg tehuis waar per jaar 125 miljoen euro om gaat. Ik heb niet gelezen hoe het is afgelopen, dus ik geloof dat ze wel links en rechts wat vrijwilligers van straat hebben kunnen plukken. Hier op het dorp, op de afdeling demente bejaarden kun je als vrijwilliger ook snel aan de bak. Moet je wel een beetje stevig in je schoenen staan, want je wordt wel ineens op een groep van 9 ernstig dementen gezet. :).
I´m back.
pi_162436373
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daarnaast is er ook grote groep mensen die zelf een zeer ongezonde levenswijze er op na houden.
Blijft iedereen dat betalen wanneer die steeds groter beslag op budget gaan kosten?
Je moet toch ziek kunnen worden?
I´m back.
pi_162436492
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet toch ziek kunnen worden?
Ja maar tegen welke prijs en wie heeft het aan zichzelf te danken?
pi_162436520
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja maar tegen welke prijs en wie heeft het aan zichzelf te danken?
Dus je mag alleen ziek worden als jou niets te verwijten valt, en dat gedurende heel je leven uiteraard?
I´m back.
pi_162436528
Geneeskunde kan steeds meer maar daar hangt kostenplaatje aan.
pi_162436565
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je mag alleen ziek worden als jou niets te verwijten valt, en dat gedurende heel je leven uiteraard?
Zo vul jij dat in, ik vraag het me af hoever de solidariteit gaat in handen van 4 grote verzekeraars.
pi_162436592
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo vul jij dat in, ik vraag het me af hoever de solidariteit gaat in handen van 4 grote verzekeraars.
Als ze er helemaal in vrij gelaten worden door de politiek, dan gaan ze natuurlijk wel differentiëren met de hoogte van de premie.
I´m back.
pi_162436727
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als ze er helemaal in vrij gelaten worden door de politiek, dan gaan ze natuurlijk wel differentiëren met de hoogte van de premie.
Dat principe is er nu al toch? Het begon ooit met no claim premie en nu is het dik eigen risico,
Ja je kunt wel van alles bijverzekeren. het begint op soort van loterij te lijken.
pi_162436760
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat principe is er nu al toch? Het begon ooit met no claim premie en nu is het dik eigen risico,
Ja je kunt wel van alles bijverzekeren. het begint op soort van loterij te lijken.
Wat ik bedoel is dan gaat de premie omhoog of omlaag aan de hand van bepaalde eigenschappen van de verzekerde. En dan niet vrijwillig.
I´m back.
pi_162436816
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dan gaat de premie omhoog of omlaag aan de hand van bepaalde eigenschappen van de verzekerde. En dan niet vrijwillig.
De basiszorgverzekering is verplicht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 15:45:44 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 15:47:49 #193
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162436875
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 15:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Miljarden euro's verzekeringsgelden blijven aan de strijkstok hangen vanwege zogenaamde bezuinigingen. Kijk al alleen naar veel gemeentes die de thuishulp hebben wegbezuinigd en daarmee miljoenen hebben te besteden voor andere projecten. De diepgewortelde corruptie binnen die sector valt niet meer te verkopen.
Je vraagt je wel eens af waarom de zorg in Nederland klauwen met geld kost tov. vergelijkbare landen
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_162436904
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:45 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De zorgverzekering is verplicht
Ja, maar de discussie was toch tot hoe ver de zogenaamde solidariteit moest gaan? Bekostigen we ook mensen wiens levenswijze extra risico met zich mee brengt? Toen zei ik als de zorgverzekeraars daarin vrijgelaten worden door de politiek, zul je een situatie krijgen waarbij je premie hoger of lager is na rato van de risico's die o.a. jouw levenswijze met zich mee brengt. Een roker, drinker etc. betaalt meer bijvoorbeeld. Maar ook zaken waar je geen invloed op kunt uitoefenen zullen hoger of lager verrekend worden. Bijvoorbeeld leeftijd.
I´m back.
pi_162436918
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je vraagt je wel eens af waarom de zorg in Nederland klauwen met geld kost tov. vergelijkbare landen
Je ken hoger eigen risico nemen of alles wat er inmiddels buitengevallen is bijverzekeren en nog steeds lopen die kosten gierend de pan uit.
Waar zit 'm dat in?
pi_162436960
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar de discussie was toch tot hoe ver de zogenaamde solidariteit moest gaan? Bekostigen we ook mensen wiens levenswijze extra risico met zich mee brengt? Toen zei ik als de zorgverzekeraars daarin vrijgelaten worden door de politiek, zul je een situatie krijgen waarbij je premie hoger of lager is na rato van de risico's die o.a. jouw levenswijze met zich mee brengt. Een roker, drinker etc. betaalt meer bijvoorbeeld. Maar ook zaken waar je geen invloed op kunt uitoefenen zullen hoger of lager verrekend worden. Bijvoorbeeld leeftijd.
Dat gaat met dit systeem gebeuren, sterker nog dat is al tijd zo.
Geen geld dan pech.
pi_162437066
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat gaat met dit systeem gebeuren, sterker nog dat is al tijd zo.
Geen geld dan pech.
Ja, dat gaat over het eigen risico? Die gaat in 2018 wrs naar de 500+ ¤ las ik van de week.
I´m back.
pi_162437087
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat gaat over het eigen risico? Die gaat in 2018 wrs naar de 500+ ¤ las ik van de week.
Dat is een wens van de VVD, het lijkt me niet (en hoop het niet) dat dit al een voornemen van het kabinet is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162437131
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is een wens van de VVD, het lijkt me niet (en hoop het niet) dat dit al een voornemen van het kabinet is.
Uiteraard moet dat gewoon nog beleid worden. Maar goed, ik ga er vanuit dat we wrs volgende kabinet iets van VVD-CDA-D66-GL krijgen, dus ik denk dat de stoplichten er wel voor op groen zullen springen.
I´m back.
pi_162437216
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De groep die dan afhaakt om nog gebruik te maken van de zorg wordt op die manier steeds groter met als resultaat uiteindelijk veel meer kosten.
pi_162437240
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De groep die dan afhaakt om nog gebruik te maken van de zorg wordt op die manier steeds groter met als resultaat uiteindelijk veel meer kosten.
Wrs klopt dat idd. Is nu al aan de gang natuurlijk.
I´m back.
pi_162437248
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat gewoon nog beleid worden. Maar goed, ik ga er vanuit dat we wrs volgende kabinet iets van VVD-CDA-D66-GL krijgen, dus ik denk dat de stoplichten er wel voor op groen zullen springen.
In dat geval wel ja. Lekker voor al die chronisch zieken (waar ik er één van ben). Dan betaal ik bijna al mijn medicatie zelf.

Wat zijn wij Nederlanders toch hardleers en voorspelbaar hé. Zitten we weer met een centrum-rechts en neoliberaal kabinet opgescheept, ergo; voortzetting van het huidige beleid. Ik zie het zo gebeuren. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162437311
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In dat geval wel ja.

Wat zijn wij Nederlanders toch hardleers en voorspelbaar hé. Zitten we weer met een centrum-rechts en neoliberaal kabinet opgescheept, ergo; voortzetting van het huidige beleid. Ik zie het zo gebeuren. :')
Ja, ik geef dat de grootste kans idd. Over links zie ik het niet gebeuren en trouwens veel fiducie heb ik niet in links. Die zijn zich aan het transformeren in "nieuw-links" en daarbij zal met name een rol spelen identiteitspolitiek en diversiteit (of superdiversiteit, zoals de huidige term ineens genoemd wordt).
I´m back.
pi_162437316
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs klopt dat idd. Is nu al aan de gang natuurlijk.
Gemeentes die nu ook ineens zorg moeten gaan verlenen met uiteraard gekrompen budget.
pi_162437343
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gemeentes die nu ook ineens zorg moeten gaan verlenen met uiteraard gekrompen budget.
Grappige is dat ze veel overhouden van die WMO.
I´m back.
pi_162437380
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik geef dat de grootste kans idd. Over links zie ik het niet gebeuren en trouwens veel fiducie heb ik niet in links. Die zijn zich aan het transformeren in "nieuw-links" en daarbij zal met name een rol spelen identiteitspolitiek en diversiteit (of superdiversiteit, zoals de huidige term ineens genoemd wordt).
In welke wolken zweef jij?
Kijk om je heen .
pi_162437421
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grappige is dat ze veel overhouden van die WMO.
Die gaan ook elk jaar gezellig op reis met zijn allen.
pi_162437453
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Links heeft bijna nooit een meerderheid gekend in Nederland.

Ik heb ook weinig vertrouwen in de visie en oplossingen van linkse partijen als GroenLinks en de PvdA (daarnaast zijn zij veel te veel van het onbeperkt verwelkomen van vluchtelingen, maar dat terzijde).

SP en Partij voor de Dieren kan ik me nog wel in vinden, maar gaan - voorlopig althans - natuurlijk nooit regeringsverantwoordelijkheid nemen of krijgen.

Maar gezien jouw posthistorie zou jij ook duidelijk aan de linkerzijde van het politieke spectrum moeten zitten? Ga jij desondanks dan toch midden of rechts stemmen waarschijnlijk?

Dan moet je natuurlijk ook niet klagen dat je krijgt waarvoor je stemt.
pi_162437464
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In welke wolken zweef jij?
Kijk om je heen .
Wat dan? Ik denk niet dat de PVV de grootste wordt hoor, zal niet veel schelen en als er binnen nu en maart 2017 een aanslag wordt gepleegd misschien wel. En als de PVV grootste wordt en het voortouw moet nemen bij de formatie komt daar wrs niet veel uit.
I´m back.
pi_162437515
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig vertrouwen in de visie en oplossingen van linkse partijen als GroenLinks en de PvdA (daarnaast zijn zij veel te veel van het onbeperkt verwelkomen van vluchtelingen, maar dat terzijde).

SP en Partij voor de Dieren kan ik me nog wel in vinden, maar gaan - voorlopig althans - natuurlijk nooit regeringsverantwoordelijkheid nemen of krijgen.

Maar gezien jouw posthistorie zou jij ook duidelijk aan de linkerzijde van het politieke spectrum moeten zitten? Ga jij desondanks dan toch midden of rechts stemmen waarschijnlijk?

Nee, ik ga niet rechts of centrum rechts stemmen, ben idd voor centrumlinkse politiek, maar wat ik moet stemmen weet ik nu nog niet. PvdD is het overwegen waard.
I´m back.
pi_162437540
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan? Ik denk niet dat de PVV de grootste wordt hoor, zal niet veel schelen en als er binnen nu en maart 2017 een aanslag wordt gepleegd misschien niet. En als de PVV grootste wordt en het voortouw moet nemen bij de formatie komt dar wrs niet veel uit.
Het maakt niet zoveel uit allemaal, ben benieuwd naar de opkomst.
pi_162437604
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het maakt niet zoveel uit allemaal, ben benieuwd naar de opkomst.
Ja, kan nog veel gebeuren idd ook.
I´m back.
pi_162437625
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die gaan ook elk jaar gezellig op reis met zijn allen.
Mm, ik denk niet dat ze dat bij de gemeenten doen. Maar indien toch zo, dan mag je daar dus geen kritiek op hebben. Dan weet je dat alvast.
I´m back.
pi_162437639
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kan nog veel gebeuren idd ook.
In Oostenrijk zitten ze nog op de post te wachten.
pi_162437647
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In Oostenrijk zitten ze nog op de post te wachten.
Van der Bellen heeft gewonnen, net bekend gemaakt. ;).
I´m back.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:17:07 #216
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162437657
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De politiek is niet meer de politiek van voor Pim Fortuyn. Helaas. Die hele individualsering is een groot gezwel. Dat is voorlopig niet meer te stoppen. Als de bodem bereikt is zal dat wel weer keren.
pi_162437702
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van der Bellen heeft gewonnen, net bekend gemaakt. ;).
Dass war knapp dann.
pi_162437747
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dass war knapp dann.
Kiele-kiele idd.
I´m back.
pi_162437779
*btw heb geen voorkeur, Het is wel erg verdeeld in 2 partijen daar, dat belooft weinig goeds.
pi_162437805
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

De politiek is niet meer de politiek van voor Pim Fortuyn. Helaas. Die hele individualsering is een groot gezwel. Dat is voorlopig niet meer te stoppen. Als de bodem bereikt is zal dat wel weer keren.
Dat duurt nog wel even. Ik ben bang dat de bodem voorlopig nog niet bereikt is, als ik afga op de instelling en mentaliteit die veel mensen tegenwoordig openlijk durven tentoon te spreiden. Dan wordt het de komende 10 tot 20 jaar nog veel erger.

Wat tegenwoordig 'normaal' is daar werd je 20 a 30 jaar geleden nog voor 'asociaal' versleten, en dan heb ik het niet over kritiek op integratie, want het mag wel duidelijk zijn dat daar problemen te lang met de mantel der liefde zijn bedekt. Maar "vroeger" had men veel meer oog voor de samenhang van de samenleving, oog voor nuance en begrip. Terwijl men nu veel sneller 'eigen schuld!' schreeuwt om er vervolgens de handen vanaf te kunnen trekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 23-05-2016 16:28:21 ]
pi_162437843
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet rechts of centrum rechts stemmen, ben idd voor centrumlinkse politiek, maar wat ik moet stemmen weet ik nu nog niet. PvdD is het overwegen waard.
Overigens staat er voor 2017 nog een bezuiniging van 500 miljoen op langdurige zorg in de planning.
pi_162437916
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat duurt nog wel even. Ik ben bang dat de bodem voorlopig nog niet bereikt is, als ik afga op de instelling en mentaliteit die veel mensen tegenwoordig openlijk durven tentoon te spreiden.

Wat tegenwoordig 'normaal' is daar werd je 20 a 30 jaar geleden nog voor 'asociaal' versleten, en dan heb ik het niet over kritiek op integratie, want het mag wel duidelijk zijn dat daar problemen te lang met de mantel der liefde is bedekt. Maar "vroeger" had men veel meer oog voor de samenhang van de samenleving, oog voor nuance en begrip. Terwijl men nu veel sneller 'eigen schuld!' schreeuwt om er vervolgens de handen vanaf te kunnen trekken.
Tsja ben op straat opgegroeid, van paar scholen afgeschopt, kwam begin jaren 80 een leuke mokkel tegen, werd vader en na wat gewenning nooit meer crimineel geweest.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:32:22 #223
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162438041
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat duurt nog wel even. Ik ben bang dat de bodem voorlopig nog niet bereikt is, als ik afga op de instelling en mentaliteit die veel mensen tegenwoordig openlijk durven tentoon te spreiden.

Wat tegenwoordig 'normaal' is daar werd je 20 a 30 jaar geleden nog voor 'asociaal' versleten, en dan heb ik het niet over kritiek op integratie, want het mag wel duidelijk zijn dat daar problemen te lang met de mantel der liefde is bedekt. Maar "vroeger" had men veel meer oog voor de samenhang van de samenleving, oog voor nuance en begrip. Terwijl men nu veel sneller 'eigen schuld!' schreeuwt om er vervolgens de handen vanaf te kunnen trekken.
Precies. De PvdA was ooit een prima partij. Maar die hebben hun achterban allang verlaten. Men vergeet dat juist solidariteit er zorg voor heeft gedragen dat iedereen kon studeren. Ook dat lijkt nu verloren te gaan net als zorg..
pi_162438165
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Overigens staat er voor 2017 nog een bezuiniging van 500 miljoen op langdurige zorg in de planning.
Tot nu toe heeft "bezuinigen" altijd betekend dat er steeds meer geld wordt uitgegeven, alleen minder meer dan in het nul-scenario.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:38:30 #225
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162438176
Als je hier nu zegt dat de Fransen het proberen te behouden en je een voorstander bent van de Franse mentaliteit word je hier voor gek verklaard.
pi_162438261
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:38 schreef Cherna het volgende:
Als je hier nu zegt dat de Fransen het proberen te behouden en je een voorstander bent van de Franse mentaliteit word je hier voor gek verklaard.
Het is een mooi land.
pi_162438294
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft "bezuinigen" altijd betekend dat er steeds meer geld wordt uitgegeven, alleen minder meer dan in het nul-scenario.
Ja en waar gaat dat geld nu precies heen.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:46:05 #228
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162438365
http://www.zorgwijzer.nl/(...)dere-landen-geregeld

Frankrijk. Als reincarnatie bestaat meld ik me in mijn volgend leven wel aan als Fransman. :)
pi_162438776
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:46 schreef Cherna het volgende:
http://www.zorgwijzer.nl/(...)dere-landen-geregeld

Frankrijk. Als reincarnatie bestaat meld ik me in mijn volgend leven wel aan als Fransman. :)
Even doorklikken naar de geactualiseerde versie.
quote:
Als we verder kijken naar de gemiddelde zorgkosten per inwoner in andere Westerse landen valt te concluderen dat burgers gemiddeld meer betalen voor hun zorgverzekering dan in andere Europese landen. Er moet echter niet vergeten worden dat de kwaliteit van de Nederlandse gezondheidszorg met kop en schouders boven de meeste Europese landen (en de VS en Rusland) uitsteekt. Dit kwam eerder al naar voren in een uitgebreid onderzoek van het Zweedse Health Consumer Powerhouse (HCP). Er zijn nauwelijks wachtlijsten en patiënten geven aan dat de ziekenhuiszorg, qua voedsel, hygiëne, bedden en specialistische zorg van hoge kwaliteit is.
:)

Waar vaak over geklaagd wordt is volgens mij eerder de situatie van langdurig / chronisch zieken, arbeidsongeschikten en bejaarden. Maar moet je maar eens kijken wat de voorzieningen voor die groepen in andere Europese landen zijn. :X
  maandag 23 mei 2016 @ 17:22:44 #230
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162439393
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 17:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Even doorklikken naar de geactualiseerde versie.

[..]

:)

Waar vaak over geklaagd wordt is volgens mij eerder de situatie van langdurig / chronisch zieken, arbeidsongeschikten en bejaarden. Maar moet je maar eens kijken wat de voorzieningen voor die groepen in andere Europese landen zijn. :X
Het is misschien luxer in Nederland. Een van mijn dochters is in Genk in behandeling geweest na een zwaar auto ongeluk(niet zelf schuld). Het ziet er inderdaad niet uit en het lijkt chaotisch en als je daar rondloopt heb je je bedenkingen. Maar de zorg was prima. Niets mis mee. Nu kom ik vaak in Belgie, maar ik kan nu niet constateren dat ouderen het daar nu veel slechter hebben dan in Nederland. Ik kan dat moeilijk bewijzen.

Hier heb ik het gevoel dat luxe(TV, golfkarretje in Sittard, solo kamer per patient)mensen het gevoel geeft dat dan ook het uiteindelijke resultaat namelijk herstellen en geholpen worden beter is.
  maandag 23 mei 2016 @ 17:37:01 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162439728
Natuurlijk is het zo dat het gras niet altijd groener is bij de buren. Maar wat dan toch wel opvalt is dat veel Nederlanders(en met name in de grenstreek) kiezen voor Genk, Aken als de verzekeringsmaatschappij dat toelaat. Dan kan het niet zo slecht zijn. En als ik moet kiezen tussen Sittard(ondanks die luxe) of Genk dan weet ik het wel.
  maandag 23 mei 2016 @ 17:41:56 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162439849
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 17:37 schreef Cherna het volgende:
Natuurlijk is het zo dat het gras niet altijd groener is bij de buren. Maar wat dan toch wel opvalt is dat veel Nederlanders(en met name in de grenstreek) kiezen voor Genk, Aken als de verzekeringsmaatschappij dat goed keurt. Dan kan het niet zo slecht zijn. En als ik moet kiezen tussen Sittard(ondanks die luxe) of Genk dan weet ik het wel.
Ik heb een paar jaar geleden in NL twee weken in een ziekenhuis gelegen maar als ik de ziekenhuizen in D zie (Emmerich, Bocholt, Kleve, Bedburg Hau, Duisburg, etc ) lig ik toch echt veel liever in NL dan in Duitsland.
Ik heb de afgelopen jaren heel wat ziekenhuizen van binnen gezien in D maar de gebouwen zijn over het algemeen zeer oud, niet meer van deze tijd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162440555
Niks mis mee, Pfizer stuurde me een paar jaar geleden ook naar de Caribean voor een congress met wat golf en massages.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:13:38 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162440584
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een paar jaar geleden in NL twee weken in een ziekenhuis gelegen maar als ik de ziekenhuizen in D zie (Emmerich, Bocholt, Kleve, Bedburg Hau, Duisburg, etc ) lig ik toch echt veel liever in NL dan in Duitsland.
Ik heb de afgelopen jaren heel wat ziekenhuizen van binnen gezien in D maar de gebouwen zijn over het algemeen zeer oud, niet meer van deze tijd.
Dat klopt dat zie je in Belgie dus ook. Maar desondanks is de behandeling prima. En in Genk zeer vriendelijk personeel. Maar het is ook daar allemaal ouwe meuk. Maar wel erg effectief. En daar gaat het uiteindelijk wel om. Althans zo denk ik. Een aantal collega's waren zeer enthousiast over het Universiteitskliniek te Aken. Dat ken ik verder niet. Maar waar het mij om gaat Piet is de solidariteit. Dat mis ik in dit zorgstelsel waar zorgverzekeraars teveel macht hebben. Er moet toch een middenweg zijn.
pi_162440610
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat klopt dat zie je in Belgie dus ook. Maar desondanks is de behandeling prima. En in Genk zeer vriendelijk personeel. Maar het is ook daar allemaal ouwe meuk. Maar wel erg effectief. En daar gaat het uiteindelijk wel om. Althans zo denk ik. Een aantal collega's waren zeer enthousiast over het Universiteitskliniek te Aken. Dat ken ik verder niet. Maar waar het mij om gaat Piet is de solidariteit. Dat mis ik in dit zorgstelsel waar zorgverzekeraars teveel macht hebben. Er moet toch een middenweg zijn.
Aachen ziet er van buiten uit als een fabriek waarin je verwerkt wordt tot Soylent green.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:16:46 #236
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162440631
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:15 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Aachen ziet er van buiten uit als een fabriek waarin je verwerkt wordt tot Soylent green.

[ afbeelding ]
Dat kan wel zo zijn. Maar nogmaals mij gaat het niet om het uiterlijk maar behandeling die mij moet doen herstellen en wel zo snel mogelijk.
pi_162440655
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn. Maar nogmaals mij gaat het niet om het uiterlijk maar behandeling die mij moet doen herstellen en wel zo snel mogelijk.
Kan je net zo goed het dicht bij huis zoeken, alle universitaire ziekenhuizen in NL zijn superoke.
AMC best.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:21:28 #238
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162440704
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo ons kent ons oude jongens krenten brood. En zo lang het stemvee/slachtvee op dit soort luitjes blijft stemmen veranderd er niks. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:48:18 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162441413
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:12 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Niks mis mee, Pfizer stuurde me een paar jaar geleden ook naar de Caribean voor een congress met wat golf en massages.
Tuurlijk, de ambtelijke top van Volksgezondheid, wat politici, een stel zorgverzekeraars en een stoet medicijnmakers gezellig naar de tropen voor een cursusje alternatieve geneeswijzen. Niks mis mee! Gewoon even dollen! Even alle neuzen één kant op zetten! Na dat moeilijke gezeur en gezanik van opstandige huisartsen kunnen we wel wat eendrachtige besluitvormingsprocessen gebruiken!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162441444
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tuurlijk, de ambtelijke top van Volksgezondheid, wat politici, een stel zorgverzekeraars en een stoet medicijnmakers gezellig naar de tropen voor een cursusje alternatieve geneeswijzen. Niks mis mee! Gewoon even dollen! Even alle neuzen één kant op zetten! Na dat moeilijke gezeur en gezanik van opstandige huisartsen kunnen we wel wat eendrachtige besluitvormingsprocessen gebruiken!
Je moet niet zo negatief denken, daar heb ik wel een pilletje van Bayer voor.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:50:07 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162441464
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:21 schreef Megumi het volgende:
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo ons kent ons oude jongens krenten brood. En zo lang het stemvee/slachtvee op dit soort luitjes blijft stemmen veranderd er niks. :')
Dat laatste is natuurlijk zo, maar dat laat onverlet dat zulk een bestuurlijk kanker uit het systeem zou moeten worden weggesneden, verkiezingen of niet.
  maandag 23 mei 2016 @ 18:51:15 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162441493
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:49 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Je moet niet zo negatief denken, daar heb ik wel een pilletje van Bayer voor.
Ik houd het op een tot twee glazen single malt.
  maandag 23 mei 2016 @ 19:26:46 #243
45206 Pietverdriet
pi_162442469
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

De behandeling in NL vond ik ook prima btw
pi_162442968
Offtopic geneuzel verwijderd. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:12:03 #245
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_162443846
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk zo, maar dat laat onverlet dat zulk een bestuurlijk kanker uit het systeem zou moeten worden weggesneden, verkiezingen of niet.
Wat ik het meest zorgelijk aan dit soort discussies vind is het feit of een dergelijke reis wel of niet efficiënt is, nauwelijks een rol speelt. Het lijkt er sterk op dat voor veel critici imago belangrijker is dan resultaat. 90 miljard in de zorg steken vinden ze prima, maar enkele tienduizenden euro's om van anderen te leren, dat kan echt niet! Iets met pennies en ponden en zo.

Ik heb geen idee of dit reisje resultaten oplevert. Echter ik ken vergelijkbare reizen in IT land en die leveren vaak gewoon resultaten op. Ook daar zie je dit soort sentimenten, zeker bij de overheid, een rol spelen. Miljoenen investeren in software, maar geen geld mogen uitgeven aan de juiste opleiding of ondersteuning. Want snoepreisje! En vervolgens weer tonnen moeten uitgeven aan allerlei externe jodocussen die de problemen mogen oplossen.

En dan vinden we het vreemd dat de overheid niet optimaal functioneert.
pi_162444272
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:12 schreef mcmlxiv het volgende:
En dan vinden we het vreemd dat de overheid niet optimaal functioneert.
Ten eerste gaat het nu eens niet over "de overheid" en ten tweede is het een vreemde conclusie. Deze volgt i.i.g. niet uit wat je in de bovenste 2 alinea's beweert.

Verder of zo'n reis rendeert op de 1 of andere manier wordt nooit aan de sponsor (wij) medegedeeld, dat vinden ze niet zo nodig en de ongewilde sponsor ook niet omdat deze tot voor kort niets eens wist van deze snoepreizen. Hulde aan FTM voor dat. Dus voorlopig krijgt het van mij niet het voordeel van de twijfel. Ik heb er meer het gevoel bij: we doen het, gewoon omdat het kan, zonder duidelijk doel of thema en verantwoording ervoor afleggen vinden wij ook niet zo nodig eigenlijk. Met dank aan de premiebetaler.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 23-05-2016 20:37:34 ]
pi_162444543
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ten eerste gaat het nu eens niet over "de overheid" en ten tweede is het een vreemde conclusie. Deze volgt i.i.g. niet uit wat je in de bovenste 2 alinea's beweert.

Verder of zo'n reis rendeert op de 1 of andere manier wordt nooit aan de sponsor (wij) medegedeeld, dat vinden ze niet zo nodig en de ongewilde sponsor ook niet omdat deze tot voor kort niets eens wist van deze snoepreizen. Hulde aan FTM voor dat. Dus voorlopig krijgt het van mij niet het voordeel van de twijfel. Ik heb er meer het gevoel bij: we doen het, gewoon omdat het kan en verantwoording afleggen vinden wij niet zo nodig.
Je kan helemaal niet direct berekenen of het 'rendeert'. Kennisvergaring, nieuwe contacten en nieuw potentieel voor innovatie kun je namelijk niet 1:1 in een geldwinst uitdrukken. Maar gebrek eraan zorgt op de lange termijn voor stagnatie en achteruitgang.
pi_162444561
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan helemaal niet direct berekenen of het 'rendeert'. Kennisvergaring, nieuwe contacten en nieuw potentieel voor innovatie kun je namelijk niet 1:1 in een geldwinst uitdrukken. Maar gebrek eraan zorgt op de lange termijn voor stagnatie en achteruitgang.
Ja hoor. Ga even de zaken helemaal omdraaien.
pi_162444581
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zonder dit soort reisjes krijg stagnatie.
I´m back.
pi_162444610
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder dit soort reisjes krijg stagnatie.
En dat moeten we niet willen inderdaad. Ik ben alsnog overtuigd. :)
pi_162444632
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat moeten we niet willen inderdaad. Ik ben alsnog overtuigd. :)
Sterker nog als je hier tegen bent, ben je eigenlijk de grote vijand van de vooruitgang. QED.
I´m back.
pi_162444678
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sterker nog als je hier tegen bent, ben je eigenlijk de grote vijand van de vooruitgang. QED.
Daarom. Om 20:35:36 heb ik ook het licht gezien.
pi_162444807
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is echt geen rocket science hoor.

Iedereen die SimCity wel eens heeft gespeeld zal het fenomeen kennen. Hoe makkelijk is het niet om bijv. op het onderwijs te bezuinigen om de begroting sluitend te krijgen, want het heeft geen enkel direct effect. Maar als je dan een paar decennia verder bent dan zit je met een onderontwikkelde schijtzooi.
pi_162444886
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Iedereen die SimCity wel eens heeft gespeeld zal het fenomeen kennen. Hoe makkelijk is het niet om bijv. op het onderwijs te bezuinigen om de begroting sluitend te krijgen, want het heeft geen enkel direct effect. Maar als je dan een paar decennia verder bent dan zit je met een onderontwikkelde schijtzooi.
Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.
I´m back.
pi_162444894
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar goed. Ik wil ze best sponsoren maar dan wil ik ook duidelijke doelen en resultaten voor mijn geld. En een uitgebreide verantwoording. Vooralsnog blijven ze daarin in gebreke.
pi_162444910
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.
:D
pi_162444952
En voor mijn werk gebruiken we een of andere open-source-software. Vorig jaar hadden die een grote ontwikkelaars-conferentie georganiseerd ergens op de Canarische Eilanden. Ben ik jaloers daarop? Ja! Is het belachelijk dat ze daar geld aan uitgeven? Nee! Je zou wel gek zijn om in Hoofddorp te gaan vergaderen als het ook op een zonnig eiland met palmbomen op het strand kan. Daar moeilijk over gaan doen naar het motto "Huhu ik wil dat ook maar ik krijg het niet dus moeten zij ook maar gewoon stom doen!" zou diep triest zijn.
pi_162444982
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat er in de grote-mensen-wereld geen orakel is die je in Purmerend voor de klas kan zetten en die dan alle kennis van de hele wereld kan uitleggen. :')
  maandag 23 mei 2016 @ 20:51:03 #259
45206 Pietverdriet
pi_162445052
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Igen het volgende:
En voor mijn werk gebruiken we een of andere open-source-software. Vorig jaar hadden die een grote ontwikkelaars-conferentie georganiseerd ergens op de Canarische Eilanden. Ben ik jaloers daarop? Ja! Is het belachelijk dat ze daar geld aan uitgeven? Nee! Je zou wel gek zijn om in Hoofddorp te gaan vergaderen als het ook op een zonnig eiland met palmbomen op het strand kan. Daar moeilijk over gaan doen naar het motto "Huhu ik wil dat ook maar ik krijg het niet dus moeten zij ook maar gewoon stom doen!" zou diep triest zijn.
Verschil is, wie betaald die rekening.
pi_162445067
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat er in de grote-mensen-wereld geen orakel is die je in Purmerend voor de klas kan zetten en die dan alle kennis van de hele wereld kan uitleggen. :')
Verwijs je nu naar de Matrix? :D.
I´m back.
pi_162445069
quote:
Ben ik jaloers daarop? Ja!
Ik grijp de kans aan om ook eens de jaloeziekaart te trekken. :)
Voelt dat nou fijn, Bart, vraagt men dan? Nee. Geenszins.
pi_162445087
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voelt dat nou fijn vraagt men wel eens? Nee. Geenszins.
Ik ben jaloers op Igen, als je zo redeneert tja....
I´m back.
pi_162445117
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voelt dat nou fijn, Bart, vraagt men dan? Nee. Geenszins.
Nee, dat voelt niet fijn, maar ik ben geen kleuter die dan gelijk gaat lopen janken dat ze dat niet hadden mogen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 20:54:16 ]
pi_162445128
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verschil is, wie betaald die rekening.
Indirect waarschijnlijk ook grotendeels de overheid, als opdrachtgever van bepaalde consultancy.
pi_162445173
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat voelt niet fijn, maar ik ben geen kleuter die dan gelijk gaat lopen janken.
Dan komen die waterlanders weer. Mijn vrouw vindt dat zo aandoenlijk. Dus ik doe het ook wel eens expres.
pi_162445251
Overigens was het een slechte vergelijking, want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert, weet dat verbetering erin ligt dat hij zelf iets wél krijgt, ipv. dat iemand anders iets níét krijgt.
pi_162445379
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
Overigens was het een slechte vergelijking, want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert, weet dat verbetering erin ligt dat hij zelf iets wél krijgt, ipv. dat iemand anders iets níét krijgt.
Ja, die kleuters moeten niet zoveel ijsjes eten, want daar worden ze alleen maar obese van of krijgen op vroege leeftijd diabetes.
I´m back.
pi_162445422
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert
Ik denk dat we hier weer met een misverstand te maken hebben.
Ik vind die reizen (waar men niet transparant over is) op kosten van de premiebetaler en zonder duidelijk thema of doel en zonder verantwoording af te leggen gewoon verwerpelijk.
Maar dat is niet omdat ik dat graag ook zou willen doen. En zo sta jij er wel in zo te lezen.
pi_162445505
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier weer met een misverstand te maken hebben.
Ik vind die reizen (waar men niet transparant over is) op kosten van de premiebetaler en zonder duidelijk thema of doel en zonder verantwoording af te leggen gewoon verwerpelijk.
Maar dat is niet omdat ik dat graag ook zou willen doen. En zo sta jij er wel in zo te lezen.
Maakt het een verschil?

Iemand anders iets willen ontzeggen omdat je er zelf geen behoefte aan hebt is net zo triest.

Daarnaast is het onzin dat het helemaal geen doel zou hebben, dat staat gewoon in de OP.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 21:06:47 ]
pi_162445640
Maar ik heb wel een idee.

We richten gewoon een nieuwe verzekeraar op. Met kantoorpersoneel dat gegarandeerd nooit zakelijk naar het buitenland reist, en met een budgetpolis waarbij je gegarandeerd alleen geholpen kan worden door slecht betaalde artsen die nog nooit in het buitenland een conferentie hebben bezocht. :)
pi_162445669
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef Igen het volgende:
Iemand anders iets willen ontzeggen omdat je er zelf geen behoefte aan hebt is net zo triest.
Ook dat is een misverstand. Het komt doordat ze het niet zelf betalen maar dat wij dat moeten doen. Weliswaar onbewust omdat we tot voor kort niet eens op de hoogte waren van dit onbeschaamde gegraai.
pi_162445745
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef Igen het volgende:
Maakt het een verschil?
Ja. Ik zal nergens om "janken" en het toejuichen dat zij zichzelf ontwikkelen door dit soort reisjes als ze het zelf gewoon betalen. Lijkt me een faire deal. Er dient prudent en bijzonder transparant omgegaan te worden met gemeenschapsgeld. En dat is hier m.i. niet het geval.

Ik wil nog even doorzeuren over de "jaloeziekaart" als dat mag...
Je gaf hier een verbluffend eerlijk kijkje in hoe "het haasje hoest" en waar het fenomeen "jaloeziekaart" nou eigenlijk precies vandaan komt: je denkt eigenlijk "dat wil ik ook", die snoepreisjes. Vooral als een ander het betaalt. En je denkt dat iedereen zo denkt en dat er eigenlijk geen andere zienswijze mogelijk is. En je beseft blijkbaar niet dat er ook mensen zijn die het gewoon onfatsoenlijk gedrag vinden. Niet omdat ze jaloers zijn op zij die de reisjes maken maar omdat ze vinden dat je dat soort dingen niet hoort te doen van gemeenschapsgeld. Klopt het een beetje?

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 23-05-2016 21:58:39 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 21:44:52 #273
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162446762
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik zal nergens om "janken" en het toejuichen dat zij zichzelf ontwikkelen door dit soort reisjes als ze het zelf gewoon betalen. Lijkt me een faire deal. Er dient prudent en bijzonder transparant omgegaan te worden met gemeenschapsgeld. En dat is hier m.i. niet het geval.
Oh, en m.i is dat wel het geval. Wat nu?
--
pi_162446945
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, en m.i is dat wel het geval. Wat nu?
Dan verschillen we hierover van mening. Wat een aanleiding kan zijn om hier tot in de morgenstond gezellig over te debatteren. Helaas roept de plicht. Maar een andere keer graag.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:50:02 #275
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162451058
quote:
Daar hoef je niet jaloers op te zijn. Dat gaat je uiteindelijk ook de strot uithangen. Dat is leuk voor een keer. Dit soort gasten zijn dan ook bijna nooit thuis. Heb in een ver verleden ook een baan gehad waar ik bijna nooit thuis was. En dat begon me behoorlijk te vervelen incluis mijn partner.

Mij maakt het dan ook niets uit. Maar het systeem van zorgverzekeringen zoals dat nu opgezet is vind ik niet deugen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')