Rollen in je eigen poep, dat mag jequote:Op zondag 22 mei 2016 13:37 schreef tong80 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_arme_oudere__.html
Lekker innoveren in Indiaquote:Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef Igen het volgende:
Elk jaar op reis naar een ver land om innovaties in het beroep te gaan bekijken, leuk toch? Wie wil dat nou niet?
Gebeurde in de jaren 90 ook al. Wijlen mijn zwager was manager in het AMC. Kreeg snoepreisjes met name naar de VS van fabrikanten aangeboden, maar ook Zwitserland, Duitsland. Lekker tafelen op de hoogste verdieping van de Sears Tower in Chicago.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef Igen het volgende:
Elk jaar op reis naar een ver land om innovaties in het beroep te gaan bekijken, leuk toch? Wie wil dat nou niet?
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gebeurde in de jaren 90 ook al. Wijlen mijn zwager was manager in het AMC. Kreeg snoepreisjes met name naar de VS van fabrikanten aangeboden, maar ook Zwitserland, Duitsland. Lekker tafelen op de hoogste verdieping van de Sears Tower in Chicago.
Wauwquote:Op zondag 22 mei 2016 13:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waarom stort dat ding dan niet neer? zou ons land een hoop ellende en smeergeld schelen.
* De piloten en crew wel op tijd eruit met parachutes natuurlijk alleen het vuil mag wat mij betreft crashen
Subtiel is mijn bijnaamquote:
Ik hoop dat je ironiseert.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.
Schippers zit toch helemaal niet bij de Bilderberg, iedereen weet ditquote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, sterk staaltje "onderzoekjournalistiek" weer van FTM / Jeffrey Stevens. Bij FTM hebben ze alleen maar van dit soort "toppers". In een studiereis een zorglobby complot zien of op grond van vacature beredeneren dat toezichthouders geen verstand van zorg hebben. Niet begrijpend wat de taak van welke toezichthouder is.
Volgende week in de krant: "verjaardag van Edit Schippers nieuwe Bilderbergconferentie, FTM zoekt het uit!!!"
Ach, we hebben het goed hier, we mogen niet klagen. Toch?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.
Ze hebben een strikt rookverbod daar, dus ik denk dat Edith niet komt, ook al wordt ze uitgenodigd.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Schippers zit toch helemaal niet bij de Bilderberg, iedereen weet dit
Inderdaad, ondertussen zitten figuren als Igen wel bij het minste of geringste te zeuren over hun belastinggeld. Dat wordt hier verkwist aan snoepreisjes.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, we hebben het goed hier, we mogen niet klagen. Toch?
Ja, maar het is zo langzamerhand not done om dit soort voor de hand liggende kritiekpunten op te sommen. Dus dan laat ik het er ook maar bij.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, ondertussen zitten figuren als Igen wel bij het minste of geringste te zeuren over hun belastinggeld. Dat wordt hier verkwist aan snoepreisjes.
Bovendien vind ik het waarborgen van onafhankelijkheid en ook de schijn van belangenverstrengeling voorkomen, toch wel een belangrijk issue.
Sowieso na die eerste alinea over die bedelaarster weet je al dat je dit bericht niet serieus kunt nemen.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, sterk staaltje "onderzoekjournalistiek" weer van FTM / Jeffrey Stevens. Bij FTM hebben ze alleen maar van dit soort "toppers". In een studiereis een zorglobby complot zien of op grond van vacature beredeneren dat toezichthouders geen verstand van zorg hebben. Niet begrijpend wat de taak van welke toezichthouder is.
Volgende week in de krant: "verjaardag van Edit Schippers nieuwe Bilderbergconferentie, FTM zoekt het uit!!!"
Zie het probleem ook niet.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef Igen het volgende:
Klopt.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, we hebben het goed hier, we mogen niet klagen. Toch?
Dus omdat we het hier goed hebben moeten we verkwisting van belastinggeld maar door de vingers zien?quote:
Werkelijk?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar het is zo langzamerhand not done om dit soort voor de hand liggende kritiekpunten op te sommen. Dus dan laat ik het er ook maar bij.
Waarom is zo'n reisje per se verspilling?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus omdat we het hier goed hebben moeten we verkwisting van belastinggeld maar door de vingers zien?
Om over de noodzaak tot het voorkomen van de schijn van belangenverstrengeling maar te zwijgen. Dat lijkt me toch ook zo klaar als een klontje.
Miljarden euro's verzekeringsgelden blijven aan de strijkstok hangen vanwege zogenaamde bezuinigingen. Kijk al alleen naar veel gemeentes die de thuishulp hebben wegbezuinigd en daarmee miljoenen hebben te besteden voor andere projecten. De diepgewortelde corruptie binnen die sector valt niet meer te verkopen.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar netwerken kan in eigen land goedkoper, en opgedane kennis kan men vaak - niet altijd - ook opdoen in aangeleverde informatie of door het bijwonen van congressen of het laten invliegen van beleidsbepalers en uitvoerders van bewuste instellingen (ik ben me bewust dat dit ook geld kost natuurlijk, maar reizen naar India en de Verenigde Staten hebben alles weg van snoepreisjes in deze context).quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is zo'n reisje per se verspilling?
Och, laat die lui toch lekker. Die reisjes moeten natuurlijk wel een doel dienen, maar dat ze het er ook beetje van nemen kan mij niet zoveel schelen. Ik had hetzelfde gedaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar netwerken kan in eigen land goedkoper, en opgedane kennis kan men vaak - niet altijd - ook opdoen in aangeleverde informatie of door het bijwonen van congressen of het laten invliegen van beleidsbepalers en uitvoerders van bewuste instellingen (ik ben me bewust dat dit ook geld kost natuurlijk, maar reizen naar India en de Verenigde Staten hebben alles weg van snoepreisjes in deze context).
Daar is deze ellende natuurlijk net zo goed een symptoom van.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak mij eerder zorgen over de baantjescarroussel tussen verzekeraars en Den Haag. Den Haag bedenkt een verplichte volksverzekering en verdeelt de buit/'markt' onder 3 of 4 oligarchen; waar de oud-politici hun zakken vullen.
Ik ben bloedserieus. Als je jaloers bent dan moet je naar je eigen baas gaan en ook een bijscholingscursus in de zomer in een ver land aanvragen, ipv. op ervan internetforum te gaan lopen huilen.quote:
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, want het gebeurt gewoon.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak mij eerder zorgen over de baantjescarroussel tussen verzekeraars en Den Haag. Den Haag bedenkt een verplichte volksverzekering en verdeelt de buit/'markt' onder 3 of 4 oligarchen; waar de oud-politici hun zakken vullen.
Werkt in NL net zo goed als onder Poetin, kennelijk.
Och jee, iemand trekt de jaloeziekaart.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:06 schreef Igen het volgende:
Ik ben bloedserieus. Als je jaloers bent dan moet je naar je eigen baas gaan en ook een bijscholingscursus in de zomer in een ver land aanvragen, ipv. op ervan internetforum te gaan lopen huilen.
Als je moppert dat een ander teveel krijgt (en niet dat je zelf te weinig krijgt) dan kan dat alleen maar jaloezie zijn. En de samenleving wordt er niet beter op als iedereen alleen maar probeert ervoor te zorgen dat anderen minder krijgen.quote:
Maar jij maakt dan ook deel uit van een beroepsgroep waar gunstige berichtgeving te koop is voor 12 biertjes en een snackplatter.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, laat die lui toch lekker. Die reisjes moeten natuurlijk wel een doel dienen, maar dat ze het er ook beetje van nemen kan mij niet zoveel schelen. Ik had hetzelfde gedaan.
Heb je op de link geklikt ?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Sowieso na die eerste alinea over die bedelaarster weet je al dat je dit bericht niet serieus kunt nemen.
Wat is het nut om 12.000 euro pp te verspillen ?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is zo'n reisje per se verspilling?
Welk bedrijfsleven ? Wat betaal ik dan aan welk bedrijf ?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef Scuidward het volgende:
Waarom de verbazing dat mensen in de top van het bedrijfsleven op reis gaan. Dat lijkt mij vrij logisch.
Soms kan ik je zoenenquote:Op zondag 22 mei 2016 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar jij maakt dan ook deel uit van een beroepsgroep waar gunstige berichtgeving te koop is voor 12 biertjes en een snackplatter.
Ze kunken zich beter verdiepen in de "schrijnende" toestanden in nederland. Kom nu niet met dat we het hier niet slecht hebben. Alles is relatief. Hier hebben we trek, in Afrika honger.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar netwerken kan in eigen land goedkoper, en opgedane kennis kan men vaak - niet altijd - ook opdoen in aangeleverde informatie of door het bijwonen van congressen of het laten invliegen van beleidsbepalers en uitvoerders van bewuste instellingen (ik ben me bewust dat dit ook geld kost natuurlijk, maar reizen naar India en de Verenigde Staten hebben alles weg van snoepreisjes in deze context).
Dit dus. De Jos van Reij-mentaliteit.quote:
Want iedereen doet het.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:02 schreef Ringo het volgende:
Welkom in de lobbycratie!
Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen
Waar heb je het over ?quote:Op zondag 22 mei 2016 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Als je jaloers bent dan moet je naar je eigen baas gaan en ook een bijscholingscursus in de zomer in een ver land aanvragen, ipv. op ervan internetforum te gaan lopen huilen.
Als ze het zelf betalen is dat prima. Maar dat doen ze dus niet. Zie #46.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef Scuidward het volgende:
Waarom de verbazing dat mensen in de top van het bedrijfsleven op reis gaan. Dat lijkt mij vrij logisch.
quote:Op zondag 22 mei 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je moppert dat een ander teveel krijgt (en niet dat je zelf te weinig krijgt) dan kan dat alleen maar jaloezie zijn. En de samenleving wordt er niet beter op als iedereen alleen maar probeert ervoor te zorgen dat anderen minder krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |