Rollen in je eigen poep, dat mag jequote:Op zondag 22 mei 2016 13:37 schreef tong80 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_arme_oudere__.html
Lekker innoveren in Indiaquote:Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef Igen het volgende:
Elk jaar op reis naar een ver land om innovaties in het beroep te gaan bekijken, leuk toch? Wie wil dat nou niet?
Gebeurde in de jaren 90 ook al. Wijlen mijn zwager was manager in het AMC. Kreeg snoepreisjes met name naar de VS van fabrikanten aangeboden, maar ook Zwitserland, Duitsland. Lekker tafelen op de hoogste verdieping van de Sears Tower in Chicago.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef Igen het volgende:
Elk jaar op reis naar een ver land om innovaties in het beroep te gaan bekijken, leuk toch? Wie wil dat nou niet?
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gebeurde in de jaren 90 ook al. Wijlen mijn zwager was manager in het AMC. Kreeg snoepreisjes met name naar de VS van fabrikanten aangeboden, maar ook Zwitserland, Duitsland. Lekker tafelen op de hoogste verdieping van de Sears Tower in Chicago.
Wauwquote:Op zondag 22 mei 2016 13:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waarom stort dat ding dan niet neer? zou ons land een hoop ellende en smeergeld schelen.
* De piloten en crew wel op tijd eruit met parachutes natuurlijk alleen het vuil mag wat mij betreft crashen
Subtiel is mijn bijnaamquote:
Ik hoop dat je ironiseert.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.
Schippers zit toch helemaal niet bij de Bilderberg, iedereen weet ditquote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, sterk staaltje "onderzoekjournalistiek" weer van FTM / Jeffrey Stevens. Bij FTM hebben ze alleen maar van dit soort "toppers". In een studiereis een zorglobby complot zien of op grond van vacature beredeneren dat toezichthouders geen verstand van zorg hebben. Niet begrijpend wat de taak van welke toezichthouder is.
Volgende week in de krant: "verjaardag van Edit Schippers nieuwe Bilderbergconferentie, FTM zoekt het uit!!!"
Ach, we hebben het goed hier, we mogen niet klagen. Toch?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.
Ze hebben een strikt rookverbod daar, dus ik denk dat Edith niet komt, ook al wordt ze uitgenodigd.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Schippers zit toch helemaal niet bij de Bilderberg, iedereen weet dit
Inderdaad, ondertussen zitten figuren als Igen wel bij het minste of geringste te zeuren over hun belastinggeld. Dat wordt hier verkwist aan snoepreisjes.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, we hebben het goed hier, we mogen niet klagen. Toch?
Ja, maar het is zo langzamerhand not done om dit soort voor de hand liggende kritiekpunten op te sommen. Dus dan laat ik het er ook maar bij.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, ondertussen zitten figuren als Igen wel bij het minste of geringste te zeuren over hun belastinggeld. Dat wordt hier verkwist aan snoepreisjes.
Bovendien vind ik het waarborgen van onafhankelijkheid en ook de schijn van belangenverstrengeling voorkomen, toch wel een belangrijk issue.
Sowieso na die eerste alinea over die bedelaarster weet je al dat je dit bericht niet serieus kunt nemen.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, sterk staaltje "onderzoekjournalistiek" weer van FTM / Jeffrey Stevens. Bij FTM hebben ze alleen maar van dit soort "toppers". In een studiereis een zorglobby complot zien of op grond van vacature beredeneren dat toezichthouders geen verstand van zorg hebben. Niet begrijpend wat de taak van welke toezichthouder is.
Volgende week in de krant: "verjaardag van Edit Schippers nieuwe Bilderbergconferentie, FTM zoekt het uit!!!"
Zie het probleem ook niet.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:40 schreef Igen het volgende:
Klopt.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus omdat we het hier goed hebben moeten we verkwisting van belastinggeld maar door de vingers zien?quote:
Werkelijk?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar het is zo langzamerhand not done om dit soort voor de hand liggende kritiekpunten op te sommen. Dus dan laat ik het er ook maar bij.
Waarom is zo'n reisje per se verspilling?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus omdat we het hier goed hebben moeten we verkwisting van belastinggeld maar door de vingers zien?
Om over de noodzaak tot het voorkomen van de schijn van belangenverstrengeling maar te zwijgen. Dat lijkt me toch ook zo klaar als een klontje.
Miljarden euro's verzekeringsgelden blijven aan de strijkstok hangen vanwege zogenaamde bezuinigingen. Kijk al alleen naar veel gemeentes die de thuishulp hebben wegbezuinigd en daarmee miljoenen hebben te besteden voor andere projecten. De diepgewortelde corruptie binnen die sector valt niet meer te verkopen.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar netwerken kan in eigen land goedkoper, en opgedane kennis kan men vaak - niet altijd - ook opdoen in aangeleverde informatie of door het bijwonen van congressen of het laten invliegen van beleidsbepalers en uitvoerders van bewuste instellingen (ik ben me bewust dat dit ook geld kost natuurlijk, maar reizen naar India en de Verenigde Staten hebben alles weg van snoepreisjes in deze context).quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is zo'n reisje per se verspilling?
Och, laat die lui toch lekker. Die reisjes moeten natuurlijk wel een doel dienen, maar dat ze het er ook beetje van nemen kan mij niet zoveel schelen. Ik had hetzelfde gedaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar netwerken kan in eigen land goedkoper, en opgedane kennis kan men vaak - niet altijd - ook opdoen in aangeleverde informatie of door het bijwonen van congressen of het laten invliegen van beleidsbepalers en uitvoerders van bewuste instellingen (ik ben me bewust dat dit ook geld kost natuurlijk, maar reizen naar India en de Verenigde Staten hebben alles weg van snoepreisjes in deze context).
Daar is deze ellende natuurlijk net zo goed een symptoom van.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak mij eerder zorgen over de baantjescarroussel tussen verzekeraars en Den Haag. Den Haag bedenkt een verplichte volksverzekering en verdeelt de buit/'markt' onder 3 of 4 oligarchen; waar de oud-politici hun zakken vullen.
Ik ben bloedserieus. Als je jaloers bent dan moet je naar je eigen baas gaan en ook een bijscholingscursus in de zomer in een ver land aanvragen, ipv. op ervan internetforum te gaan lopen huilen.quote:
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, want het gebeurt gewoon.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak mij eerder zorgen over de baantjescarroussel tussen verzekeraars en Den Haag. Den Haag bedenkt een verplichte volksverzekering en verdeelt de buit/'markt' onder 3 of 4 oligarchen; waar de oud-politici hun zakken vullen.
Werkt in NL net zo goed als onder Poetin, kennelijk.
Och jee, iemand trekt de jaloeziekaart.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:06 schreef Igen het volgende:
Ik ben bloedserieus. Als je jaloers bent dan moet je naar je eigen baas gaan en ook een bijscholingscursus in de zomer in een ver land aanvragen, ipv. op ervan internetforum te gaan lopen huilen.
Als je moppert dat een ander teveel krijgt (en niet dat je zelf te weinig krijgt) dan kan dat alleen maar jaloezie zijn. En de samenleving wordt er niet beter op als iedereen alleen maar probeert ervoor te zorgen dat anderen minder krijgen.quote:
Maar jij maakt dan ook deel uit van een beroepsgroep waar gunstige berichtgeving te koop is voor 12 biertjes en een snackplatter.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, laat die lui toch lekker. Die reisjes moeten natuurlijk wel een doel dienen, maar dat ze het er ook beetje van nemen kan mij niet zoveel schelen. Ik had hetzelfde gedaan.
Heb je op de link geklikt ?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:22 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Sowieso na die eerste alinea over die bedelaarster weet je al dat je dit bericht niet serieus kunt nemen.
Wat is het nut om 12.000 euro pp te verspillen ?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom is zo'n reisje per se verspilling?
Welk bedrijfsleven ? Wat betaal ik dan aan welk bedrijf ?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef Scuidward het volgende:
Waarom de verbazing dat mensen in de top van het bedrijfsleven op reis gaan. Dat lijkt mij vrij logisch.
Soms kan ik je zoenenquote:Op zondag 22 mei 2016 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar jij maakt dan ook deel uit van een beroepsgroep waar gunstige berichtgeving te koop is voor 12 biertjes en een snackplatter.
Ze kunken zich beter verdiepen in de "schrijnende" toestanden in nederland. Kom nu niet met dat we het hier niet slecht hebben. Alles is relatief. Hier hebben we trek, in Afrika honger.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar netwerken kan in eigen land goedkoper, en opgedane kennis kan men vaak - niet altijd - ook opdoen in aangeleverde informatie of door het bijwonen van congressen of het laten invliegen van beleidsbepalers en uitvoerders van bewuste instellingen (ik ben me bewust dat dit ook geld kost natuurlijk, maar reizen naar India en de Verenigde Staten hebben alles weg van snoepreisjes in deze context).
Dit dus. De Jos van Reij-mentaliteit.quote:
Want iedereen doet het.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:02 schreef Ringo het volgende:
Welkom in de lobbycratie!
Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen
Waar heb je het over ?quote:Op zondag 22 mei 2016 16:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Als je jaloers bent dan moet je naar je eigen baas gaan en ook een bijscholingscursus in de zomer in een ver land aanvragen, ipv. op ervan internetforum te gaan lopen huilen.
Als ze het zelf betalen is dat prima. Maar dat doen ze dus niet. Zie #46.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:39 schreef Scuidward het volgende:
Waarom de verbazing dat mensen in de top van het bedrijfsleven op reis gaan. Dat lijkt mij vrij logisch.
quote:Op zondag 22 mei 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je moppert dat een ander teveel krijgt (en niet dat je zelf te weinig krijgt) dan kan dat alleen maar jaloezie zijn. En de samenleving wordt er niet beter op als iedereen alleen maar probeert ervoor te zorgen dat anderen minder krijgen.
Dit de staat noemen.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dat krijg je ervan als je macht bij de staat legt.
Overheid en bedrijfsleven gaan naadloos in elkaar over.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welk bedrijfsleven ? Wat betaal ik dan aan welk bedrijf ?
Het juiste gequotequote:Op zondag 22 mei 2016 17:49 schreef Bart2002 het volgende:
"De kosten van de reis komen voor rekening van de deelnemende organisaties. Omdat die organisaties in veel gevallen gefinancierd worden uit publieke middelen betaalt de belasting- of premiebetaler indirect het grootste deel van de zorginnovatiereis. Wat de precieze kosten zijn verschilt per jaar. Zo kost de reis uit 2007 naar Washington en Boston 10.591 euro per persoon, een jaar later gaat de reis naar Japan. Die kost 11.662 euro. In 2012 blijven de zorgbestuurders wat dichter bij huis. De reis naar München kost dan slechts 4.403 euro. Omdat er gemiddeld veertig zorgbestuurders deelnemen aan de reis leert een snelle rekensom dat de excursie van de Nederlandse zorgelite ieder jaar enkele tonnen kost."
Genoeg naar vermogen. Waarom al die vragen aan mij ? Een luie steuntrekker zoals ik hier vaak wordt genoemd.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:53 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Overheid en bedrijfsleven gaan naadloos in elkaar over.
Zit je ergens in de top, horen reisjes er al snel bij. Geen idee wat jij betaalt.
Ik heb de quote overgenomen uit een ander topic waar ik dezelfde link had geplaatst. Hoewel sommigen hier FTM beschuldigen van "sensatiejournalistiek" vind ik het geweldig. Ben lid geworden. Zij verdienen steun.quote:
Inderdaad, jij ondankbare horige!!!quote:Op zondag 22 mei 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Loonheffing.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Genoeg naar vermogen. Waarom al die vragen aan mij ? Een luie steuntrekker zoals ik hier vaak wordt genoemd.
Wat betaal jij ?
Als je er nog bij zou zeggen: en ze betalen dat helemaal zelf dan was het helemaal prachtig. Maar dat is dus niet zo. Wij betalen dat. En dat vind ik eigenlijk niet nodig.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zijn ook kranten geweest die dit hebben aangekaart. Maar dat zal de linkse media wel weer zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb de quote overgenomen uit een ander topic waar ik dezelfde link had geplaatst. Hoewel sommigen hier FTM beschuldigen van "sensatiejournalistiek" vind ik het geweldig. Ben lid geworden. Zij verdienen steun.
Is dit een grap ? Dan is ie mislukt.quote:
FTM heeft zowel linkse als rechtse journalisten en tevens polderende hard-liners. Dat maakt dit medium zo mooi.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn ook kranten geweest die dit hebben aangekaart. Maar dat zal de linkse media wel weer zijn.
Was geen grap. En verder veroordeel ik ook totaal niet je eigen financiële situatie of die van anderen. Mijn punt was gewoon dat ik het snap dat dergelijke figuren ergens een samenkomst hebben en dat ze dit niet uit eigen zak betalen maar dat er ergens potje is op de eigen balans. Ik lees nergens iets over de resultaten van zo'n excursie dus de conclusie dat het allemaal verspilling is vind ik dan ook ongefundeerd.quote:
Voorlopig is het dus wel bekend wat het ons kost maar niet wat het ons oplevert. Daar is dus werk aan de winkel.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:08 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Was geen grap. En verder veroordeel ik ook totaal niet je eigen financiële situatie of die van anderen. Mijn punt was gewoon dat ik het snap dat dergelijke figuren ergens een samenkomst hebben en dat ze dit niet uit eigen zak betalen maar dat er ergens potje is op de eigen balans. Ik lees nergens iets over de resultaten van zo'n excursie dus de conclusie dat het allemaal verspilling is vind ik dan ook ongefundeerd.
Wat is dat nou weer voor een afleidingsmanoeuvre?quote:Op zondag 22 mei 2016 18:13 schreef Scuidward het volgende:
Mogen ze wel personeelsfeesten organiseren? A la 500 pp?
Gewoon een opmerking.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een afleidingsmanoeuvre?
Maar goed we zien een voorbeeld van ordinair graaien maar we herkennen dat niet eens meer als zodanig. Waarschijnlijk gewenning.
En dat het budget ergens van een "potje op de balans" komt verandert niets aan de zaak. Dat potje is gevuld door de gedwongen premiebetaler. Wij dus. Het is feestvieren van andermans geld.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:22 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Gewoon een opmerking.
En wellicht heb je gelijk. Ik herken het niet als zodanig.
Ik vind het ook niet 'nodig' dat van ons gemeenschapsgeld wordt betaald dat tong80 op internet kan en hier op Fok! kan rondhangen. Dan kan zijn uitkering blijkbaar ook wel omlaag, zou je kunnen zeggen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als je er nog bij zou zeggen: en ze betalen dat helemaal zelf dan was het helemaal prachtig. Maar dat is dus niet zo. Wij betalen dat. En dat vind ik eigenlijk niet nodig.
De resultaten zien we dagelijks in de samenleving.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:08 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Was geen grap. En verder veroordeel ik ook totaal niet je eigen financiële situatie of die van anderen. Mijn punt was gewoon dat ik het snap dat dergelijke figuren ergens een samenkomst hebben en dat ze dit niet uit eigen zak betalen maar dat er ergens potje is op de eigen balans. Ik lees nergens iets over de resultaten van zo'n excursie dus de conclusie dat het allemaal verspilling is vind ik dan ook ongefundeerd.
Ligt eraan ? Welk doel ? Voor wie ?quote:Op zondag 22 mei 2016 18:13 schreef Scuidward het volgende:
Mogen ze wel personeelsfeesten organiseren? A la 500 pp?
Zullen we ruilen ? Heb van m'n 18e tot 45e gewerkt. En niet een beetje ook. Ben nu 53 en zit gedwongen thuis. Kan me moeilijk handhaven in de maatschappij met mijn "uitkering"quote:Op zondag 22 mei 2016 19:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet 'nodig' dat van ons gemeenschapsgeld wordt betaald dat tong80 op internet kan en hier op Fok! kan rondhangen. Dan kan zijn uitkering blijkbaar ook wel omlaag, zou je kunnen zeggen.
Voor het bedrijf aan de overkant van de straat ...quote:
Dat kan. Maar in het Hilton valt dan weer minder te leren over de zorg dan in bijv. Japan.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
De resultaten zien we dagelijks in de samenleving.
Verder kun je ook in het Hilton een weekendje boeken.
Daar gaat het toch helemaal niet om, niet om die al dan niet luxueuze snoepreisjes.quote:Op zondag 22 mei 2016 16:13 schreef Igen het volgende:
Als je moppert dat een ander teveel krijgt (en niet dat je zelf te weinig krijgt) dan kan dat alleen maar jaloezie zijn. En de samenleving wordt er niet beter op als iedereen alleen maar probeert ervoor te zorgen dat anderen minder krijgen.
Ik denk niet dat je je hoeft te verontschuldigen. Op FOK! zitten we allemaal met een sluier op. Rijk, arm, allochtoon, autochtoon, met werk, zonder werk, man, vrouw, ziek, gezond, jong, oud: we komen hier allemaal als een soort kroegje om van gedachten te wisselen. Alleen daarom gaat het.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zullen we ruilen ? Heb van m'n 18e tot 45e gewerkt. En niet een beetje ook. Ben nu 53 en zit gedwongen thuis. Kan me moeilijk handhaven in de maatschappij met mijn "uitkering"
Kan net rondkomen, met hulp van m'n broer en ma. Je moest eens weten wat die allemaal voor me doen. Sommige dingen kan ik niet. Niet iedereen heeft die hulp. Ik geef me te veel bloot nu. Maar goed. Moet maar een keer. Ben het nu wel zat die persoonlijke aanvallen door nitwits die zich nog moeten bewijzen en oordelen over anderen die ze niet kennen.
Eens!quote:Op zondag 22 mei 2016 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je hoeft te verontschuldigen. Op FOK! zitten we allemaal met een sluier op. Rijk, arm, allochtoon, autochtoon, met werk, zonder werk, man, vrouw, ziek, gezond, jong, oud: we komen hier allemaal als een soort kroegje om van gedachten te wisselen. Alleen daarom gaat het.
Als je de laatste en allesbepalende zin van m'n post wegknipt voor je erop reageert...quote:Op zondag 22 mei 2016 20:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zullen we ruilen ? Heb van m'n 18e tot 45e gewerkt. En niet een beetje ook. Ben nu 53 en zit gedwongen thuis. Kan me moeilijk handhaven in de maatschappij met mijn "uitkering"
Kan net rondkomen, met hulp van m'n broer en ma. Je moest eens weten wat die allemaal voor me doen. Sommige dingen kan ik niet. Niet iedereen heeft die hulp. Ik geef me te veel bloot nu. Maar goed. Moet maar een keer. Ben het nu wel zat die persoonlijke aanvallen door nitwits die zich nog moeten bewijzen en oordelen over anderen die ze niet kennen.
Die was relevant ? Dan heb ik hem verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op zondag 22 mei 2016 22:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je de laatste en allesbepalende zin van m'n post wegknipt voor je erop reageert...
En of die relevant was! Blijkbaar is hier een groot misverstand.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die was relevant ? Dan heb ik hem verkeerd geïnterpreteerd.
Dit. Dat bij dit soort zaken altijd weer de jaloezie-kaart wordt getrokken geeft te denken.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om, niet om die al dan niet luxueuze snoepreisjes.
Het is de onduidelijke verstrengeling van belangen die zichtbaar wordt met dit soort affaires.
Ga eerst maar eens wat leren over zorg voor 1,4 miljard mensen en hoe het kan dat India dat goedkoop kan doen met zulke hoge scores voordat je domme insinuaties maakt.quote:
Vertel het eens. Komt iedereen daar aan zijn trekken ? Hebben ze het kastenstelsel inmiddels afgeschaft ? Hebben ze in India een onafhankelijk onderzoek gedaan ?quote:Op maandag 23 mei 2016 08:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens wat leren over zorg voor 1,4 miljard mensen en hoe het kan dat India dat goedkoop kan doen met zulke hoge scores voordat je domme insinuaties maakt.
Gecommuniceerde redenen. Ha ha ha. lekker op reis communiceren. Ha ha ha.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
ik ga er vooralsnog vanuit dat de reisjes gebruikt worden voor de gecommuniceerde redenen.
Ja, ja en ja. En Google voor de grap eens op India v big Pharma. Jullie medicijn niet goedkoper maken? Wij voor spotprijzen maken. Thank you come again.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vertel het eens. Komt iedereen daar aan zijn trekken ? Hebben ze het kastenstelsel inmiddels afgeschaft ? Hebben ze in India een onafhankelijk onderzoek gedaan ?
Grapjas.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, ja en ja. En Google voor de grap eens op India v big Pharma. Jullie medicijn niet goedkoper maken? Wij voor spotprijzen maken. Thank you come again.
Uit het artikel:quote:Op maandag 23 mei 2016 08:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens wat leren over zorg voor 1,4 miljard mensen en hoe het kan dat India dat goedkoop kan doen met zulke hoge scores voordat je domme insinuaties maakt.
Inderdaad erg toegankelijke zorg daar in India.quote:...De kwaliteit van de artsen is geen enkel probleem, die is beter dan in het Westen. Er zijn 65.000 ziekenhuizen met 625.000 dokters dus er is goede zorg voor iedereen.’ Met iedereen doelt Raja op hen die de topzorg kunnen betalen: de bovenlaag van de Indiase maatschappij en Westerse toeristen
Betrouwbaar ook.quote:Naast het bezoek aan de investeerder bezoekt het gezelschap ook verschillende ziekenhuizen, laboratoria en farmaceutische bedrijven. Zoals Ranbaxy.
Ranbaxy zal twee jaar na deze reis ook een bekende naam in Nederland zijn. Tijdens de start van het preferentiebeleid in 2008 kiezen zorgverzekeraars massaal voor medicijnen van de Indiase prijsvechter. Gelijktijdig besluit de Amerikaanse Food and Drug administration (FDA) die de kwaliteit van voedsel en medicijnen controleert, juist producten uit een aantal Indiase fabrieken van Ranbaxy te weren. De regels voor de ‘goede manier van produceren’ (GMP) waren niet gevolgd en de dossiers waren niet in orde, aldus de FDA. In 2014 besluit ook de Nederlandse Inspectie voor de Gezondheidszorg de invoer van grondstoffen uit een fabriek van Ranbaxy te verbieden. Enkele partijen grondstoffen en tussenproducten blijken niet te voldoen aan de kwaliteitseisen. De Ranbaxy-medewerkers testen vervolgens net zolang tot er wel positieve resultaten uitkomen. Genoeg reden voor de Nederlandse inspecteurs om, enkele jaren nadat de Amerikanen dat al deden, de grondstoffen en medicijnen te weren.
Hoe jaloers kun je zijn?quote:Op zondag 22 mei 2016 13:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Waarom stort dat ding dan niet neer? zou ons land een hoop ellende en smeergeld schelen.
* De piloten en crew wel op tijd eruit met parachutes natuurlijk alleen het vuil mag wat mij betreft crashen
So what? Wat wil je daarmee insinueren?quote:Op maandag 23 mei 2016 05:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt aardig wat zorg inmiddels nodig en bent dure klant.
Oh nee, dan is het goed.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
De woningbouwvereniging gaat ook elk jaar gezellig op reis.
Nee dat is geen jaloezie maar walgingquote:
Ik kan hier echt niet boos om zijn. Ja het kost wat per persoon, maar het is een druppel op een gloeiende plaat. Deze kosten verbleken bij de heel wat ondemocratischere landen (landen waar alleen de rijken leven en de armen omkomen van de honger). En als je het zelf ook wil moet je er voor zorgen dat je ook een dergelijke functie pakt.quote:
Deze mentaliteit.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik kan hier echt niet boos om zijn. Ja het kost wat per persoon, maar het is een druppel op een gloeiende plaat. Deze kosten verbleken bij de heel wat ondemocratischere landen (landen waar alleen de rijken leven en de armen omkomen van de honger). En als je het zelf ook wil moet je er voor zorgen dat je ook een dergelijke functie pakt.
Ongeveer net zo jaloers als ik was op de dief van mijn portemonnee dat hij lekker mijn geld kon uitgeven.quote:
Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ongeveer net zo jaloers als ik was op de dief van mijn portemonnee dat hij lekker mijn geld kon uitgeven.
Alleen de financiering daarvan werkt bij Google net ietsje anders. Dat is eigenlijk mijn bezwaar.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:
Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.
Snap ik, maar helaas moeten sommige zaken gefinancierd worden uit belastingen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alleen de financiering daarvan werkt bij Google net ietsje anders. Dat is eigenlijk mijn bezwaar.
Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?quote:Op maandag 23 mei 2016 09:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Weinig bijdraagt in de zeer bekrompen puur financiële visie van je ja.
Dat Tong veel klaagt is begrijpelijk in zijn situatie gezien de tendens tegenwoordig waar door de samenleving veel wordt afgereageerd op uitkeringsgerechtigden, het onrecht in de samenleving waar je dagelijks in het nieuws mee wordt geconfronteerd en de misstanden en hypocrisie in de wereld.
Dit dus. Ik zou niet willen ruilen.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ongeveer net zo jaloers als ik was op de dief van mijn portemonnee dat hij lekker mijn geld kon uitgeven.
Doet google dat met gemeenschapsgeld ?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.
Nogmaals ik lig hier dus niet wakker van en zie het niet als een diefstal.
Je geeft steeds meer toe.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik, maar helaas moeten sommige zaken gefinancierd worden uit belastingen.
Enige wat ik wel toegeef is dat het niet het duurste van het duurste hoeft te zijn.
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:
in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
Dat is dan ook wat ik zegquote:Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?
Tot dit moment zijn deze reizen niet nuttig. Alleen voor de baantjesjagende ex-politici.
Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?
Tot dit moment zijn deze reizen niet nuttig. Alleen voor de baantjesjagende ex-politici.
Waar lees je datquote:Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
en dat er maar vergaderd zou moeten worden op houten banken waar nog roestige spijkers uitsteken WANT HET IS VERDOMME MIJN GELD!!@!
Dit, het is inderdaad te bekrompen om te denken dat men alleen maar op campings en in hostels moet zitten. En dan uiteindelijk eten bij de Burger King. Op die manier is het ook niet meer aantrekkelijk om een dergelijke week weg te gaan om te brainstormen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap de verontwaardiging ten dele. Je moet altijd kritisch kijken naar het uitgeven van belastinggeld. Echter, als er daadwerkelijk waardevolle informatie uit het buitenland te halen is, dan moet je dat ook niet nalaten, ook al kost het belastinggeld.
En ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat ze, om kosten te besparen, even een hostel afhuren en alleen McDonald's eten.
Of deze reizen echt nuttig zijn, kan ik niet beoordelen. Maar in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn god. Ik klaag nooit. Ik reageer alleen op persoonlijke aanvallen in een algemeen topic.
Ik ben zelfs openen qua privé dan 95 % van de andere FOK!kers. De helden inquis.
Vooral niet in de publieke sector Ha ha haquote:Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.
Dat is zo, het moet wel een beetje aantrekkelijk blijven om te brainstormen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit, het is inderdaad te bekrompen om te denken dat men alleen maar op campings en in hostels moet zitten. En dan uiteindelijk eten bij de Burger King. Op die manier is het ook niet meer aantrekkelijk om een dergelijke week weg te gaan om te brainstormen.
Klinkt grappig, maar welke sector het ook is, strategieën en gevoelige informatie wordt nergens publiekelijk kenbaar gemaakt. Dat geldt voor elk bedrijf en elke sector, of het nou privaat is of niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vooral niet in de publieke sector Ha ha ha
Waar gaat dit over. Ik moet echt weg hier. Dingen in m'n mond gelegd die ik niet kan en wil hebben.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.
Je moet een zuur leven hebben om zo te redeneren, nogmaals ik zit er totaal niet mee. Zorg eens dat je zelf tevreden bent met je leven, dan zit je ook niet over zoiets in. Belangrijker vind ik het dat ze strategisch goede beslissingen maken voor het lange termijn waar veel meer mee wordt terug verdient of bespaart. Een reis gaat om wellicht tienduizenden euro's de oplossing die daaruit voort komt gaat wellicht over miljoenen tot miljarden. Dat laatste is wel iets om naar te kijken en om op te zeiken, niet zo'n reisje dat nog geen 0,0001 cent van jouw jaarlijkse loon is (want meer zal het niet zijn per Nederlander).quote:Op maandag 23 mei 2016 10:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is zo, het moet wel een beetje aantrekkelijk blijven om te brainstormen.
Lekker brainstormen mensen. Waar dit jaar ? Zullen we Japan doen ? Nee, zijn we al geweest. Hawaii ? Lijkt me leuk. Eens kijken hoe inovatief ze daar zijn. Wanneer schikt het ? Even overleggen met de andere brainstormers. Bel je morgen terug. Doe je de groetjes aan Annabel, vind ik zo mieters dat jullie zijn getrouwd in Monaco.
Het gaat niet om mij. Leren jullie nooit. Waarom wordt er steeds op mijn persoon gewezen als ik iets in het algemeen breng. Een algemeen topic open. Wat heb ik er mee te maken ?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij bent zelf degene die dit topic (en nog 4234345 gelijksoortige) heeft geopend. Als je daar ook de verantwoordelijk niet kan of durft te dragen dan is het wel droevig gesteld.
Prima, alleen realiseer je wel dat Google probeert tot de oplossing te komen van het probleem dat ze niet zoveel geld verdienen als ze zouden kunnen. Dat is volslagen legitiem.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.
Precies, ik reis overigens ook heel veel voor mijn werk (totaal andere branche en commercieel, maar toch). Ja het is leuk, maar soms ook heel erg veel. Want naast uren en uren reizen moet je ook nog werken, dat betekent tot laat in je hotel kamer (of waar dan ook) aan de slag.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Ryon het volgende:
Oh, nee. Wij hadden hier natuurlijk massaal af moeten geven op "de graaiende bestuurders!!1!!" die een studiereisje doen en wel verder durven te kijken dan hun culturele neuzen lang zijn.
Met alle respect, maar afgeven op mensen die hard werken, reizen en studeren gaat mij echt te ver. Zelfs als het gaat om één cent van het belastinggeld dat ik betaald heb.
Dat krijg je ervan als ons stelsel steeds verder uitgehold word. En dat word het. De onderkant van de maatschappij krijgt het steeds zwaarder.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?
Mensen die hulp (financieel, zorg, psychologisch) nodig hebben vergeten wel eens dat het niet de kaboutertjes zijn die deze hulp mogelijk maken. Dat zijn de belastingbetalers, de professionals en de bestuurders van de hele bende. Vervolgens kan je gaan lopen bitchen dat de belastingbetalers meer moeten betalen, de professionals harder hun best moeten doen en de bestuurders allemaal corrupt zijn. Maar je kan dat ook niet doen. Op een gegeven moment gaan zowel de belastingbetalers, de professionals als de bestuurders er geen trek meer in hebben om voor zeurkousen hun nek uit te steken.
Kom op, laat je niet gek maken. Ik snap je frustratie wel.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij. Leren jullie nooit. Waarom wordt er steeds op mijn persoon gewezen als ik iets in het algemeen breng. Een algemeen topic open. Wat heb ik er mee te maken ?
Ben echt weg nu.
Ons systeem wordt niet verder uitgehold. Elk jaar stijgen de zorguitgaven met gemiddeld 2% en dat leidt tot betere zorg die voor een steeds grotere groep mensen toegankelijk wordt.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als ons stelsel steeds verder uitgehold word. En dat word het. De onderkant van de maatschappij krijgt het steeds zwaarder.
quote:Elk jaar op reis naar een ver land om innovaties in het beroep te gaan bekijken, leuk toch? Wie wil dat nou niet?
Hebben jullie de OP wel goed gelezen, daarin staat namelijk dat deze reisjes worden bekostigd van het geld dat wij elke maand betalen aan onze zorgverzekeraars.quote:Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.
quote:De kosten van de reis komen voor rekening van de deelnemende organisaties. Omdat die organisaties in veel gevallen gefinancierd worden uit publieke middelen betaalt de belasting- of premiebetaler indirect het grootste deel van de zorginnovatiereis. Wat de precieze kosten zijn verschilt per jaar. Zo kost de reis uit 2007 naar Washington en Boston 10.591 euro per persoon, een jaar later gaat de reis naar Japan. Die kost 11.662 euro.
prima dat ze in andere landen willen kijken en leren. Maar laat ze dat lekker zelf betalen, deze mensen verdienen zat en hoeven ook niet nog eens op kosten van de burgers op reis.quote:De vlucht van de Nederlandse polder heeft tot doel lering te trekken uit inspirerende initiatieven in het buitenland, daarom draagt deze excursie de naam ‘zorginnovatiereis
Hebben artsen zoals in Belgie hier ook nog een mening over? Schijnbaar doet die er niet toe in Nederland. Zorgverzekeraars hebben alle macht in handen als het om zorg gaat en daar ligt het probleem.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ons systeem wordt niet verder uitgehold. Elk jaar stijgen de zorguitgaven met gemiddeld 2% en dat leidt tot betere zorg die voor een steeds grotere groep mensen toegankelijk wordt.
Het stelsel wordt grotendeels collectief gefinancierd. Aangezien de groep belastingbetalers steeds kleiner wordt ten opzichte van de zorgvragers (een groep die steeds groter wordt) moet hardwerkend Nederland dus elk jaar een groter deel van het inkomen opofferen om de zorgvraag van anderen te kunnen betalen. Dit noemen wij rechtvaardig en/of solidair.
Aan onze bestuurders de bijna onmogelijke taak om de boel betaalbaar en kwalitatief sterk te houden. Dat is ze tegen alle verwachtingen in tot nu toe zeer goed gelukt. En daarom zijn de mensen die zorg ontvangen en geen cent afdragen ontevreden.
Mee eens. Al zou het ze wel sieren om dan ook eventjes terug te koppelen dat ze daadwerkelijk iets nuttigs doen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap de verontwaardiging ten dele. Je moet altijd kritisch kijken naar het uitgeven van belastinggeld. Echter, als er daadwerkelijk waardevolle informatie uit het buitenland te halen is, dan moet je dat ook niet nalaten, ook al kost het belastinggeld.
En ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat ze, om kosten te besparen, even een hostel afhuren en alleen McDonald's eten.
Of deze reizen echt nuttig zijn, kan ik niet beoordelen. Maar in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
O nee er wordt niet jaarlijks bezuinigd op de zorg?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ons systeem wordt niet verder uitgehold. Elk jaar stijgen de zorguitgaven met gemiddeld 2% en dat leidt tot betere zorg die voor een steeds grotere groep mensen toegankelijk wordt.
Het stelsel wordt grotendeels collectief gefinancierd. Aangezien de groep belastingbetalers steeds kleiner wordt ten opzichte van de zorgvragers (een groep die steeds groter wordt) moet hardwerkend Nederland dus elk jaar een groter deel van het inkomen opofferen om de zorgvraag van anderen te kunnen betalen. Dit noemen wij rechtvaardig en/of solidair.
Aan onze bestuurders de bijna onmogelijke taak om de boel betaalbaar en kwalitatief sterk te houden. Dat is ze tegen alle verwachtingen in tot nu toe zeer goed gelukt. En daarom zijn de mensen die zorg ontvangen en geen cent afdragen ontevreden.
Als ik mijn zakelijke reizen niet meer betaalt zou krijgen zou ik ontslag nemen...quote:Op maandag 23 mei 2016 11:44 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
prima dat ze in andere landen willen kijken en leren. Maar laat ze dat lekker zelf betalen, deze mensen verdienen zat en hoeven ook niet nog eens op kosten van de burgers op reis.
En ik vraag me af wat ze van en wat ze met de dingen die ze gezien hebben, geleerd en gedaan hebben.
Nee, maar enige verantwoording afleggen over het uitgeven van andermans geld lijkt me wel zo netjes. Geen idee of ze dat doen trouwens, maar goed. Zal wel elke keer een of ander oersaai verslagje van gemaakt worden.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.
Voor als je het gemist hebt, bekijk deze uitzendingen van Radarquote:Op maandag 23 mei 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die heb ik al gezien. Wat zou ik hier concreet van moeten leren volgens jou?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Voor als je het gemist hebt, bekijk deze uitzendingen van Radar
http://radar.avrotros.nl/(...)er-beter-van/videos/
http://www.nu.nl/files/da(...)uitgavenzorg2012.htmquote:Op maandag 23 mei 2016 11:48 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
O nee er wordt niet jaarlijks bezuinigd op de zorg?
Er zijn zat mensen die gewoon niet de zorg krijgen die ze nodig hebben omdat hun zorgverzekeraar weigert te betalen.
Sorry hoor maar ok hier draait het alleen om geld en niet om de burgers.
Wat er mis is in de zorg. Of heb je daar overheen gekeken?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die heb ik al gezien. Wat zou ik hier concreet van moeten leren volgens jou?
Dus als je zorg en/of een uitkering ontvangt is het maar bek houden en ontvangen?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?
Mensen die hulp (financieel, zorg, psychologisch) nodig hebben vergeten wel eens dat het niet de kaboutertjes zijn die deze hulp mogelijk maken. Dat zijn de belastingbetalers, de professionals en de bestuurders van de hele bende. Vervolgens kan je gaan lopen bitchen dat de belastingbetalers meer moeten betalen, de professionals harder hun best moeten doen en de bestuurders allemaal corrupt zijn. Maar je kan dat ook niet doen. Op een gegeven moment gaan zowel de belastingbetalers, de professionals als de bestuurders er geen trek meer in hebben om voor zeurkousen hun nek uit te steken.
Oh oké. In dat geval bedankt voor de link.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:04 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wat er mis is in de zorg. Of heb je daar overheen gekeken?
Dus je zegt dat je het hebt gezien terwijl je het niet gezien hebt?quote:Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh oké. In dat geval bedankt voor de link.
Yep, je bent immers een uitvreter. Hardwerkend Nederland draagt immers die kosten.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus als je zorg en/of een uitkering ontvangt is het maar bek houden en ontvangen?
Het beeld is inderdaad populistisch en dat is het probleem. Prima om te klagen als je tegen een misstand aanloopt. Goed zelfs! Maar het probleem van huilende wolven is dat zij na een tijdje niet meer serieus genomen worden. Iemand die vanuit zijn onderbuik om elke scheet gaat klagen die hij/zij tegenkomt (graaiers!1!) is op een gegeven moment geen mondige burger meer maar gewoon een oude zeikerd. Daar wordt niet meer naar geluisterd ook als hij een keer een punt maakt dat wel hout snijdt.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus als je zorg en/of een uitkering ontvangt is het maar bek houden en ontvangen?
Er mag echt wel gewezen worden op zaken die beter kunnen in de zorg, sterker nog; op zaken die voorheen beter gingen dan dat ze tegenwoordig gaan.
Wat mij stoort is dat er op de meest basale zaken wordt bezuinigd en dat men dat maar vanzelfsprekend moet vinden, maar dat er geen kritische kanttekening geplaatst mag worden bij mogelijke verspilling van belastinggeld in deze kwestie.
Maar belangrijker vind ik zelf de (schijn van) mogelijke belangenverstrengeling. Daarmee wordt het beeld van de nepotisme en het 'ons kent ons cultuurtje' alleen maar versterkt. Ook al is dat beeld nogal populistisch, dan nog mag je oppassen dat je geen koren op de molen gooit voor critici en bewust en integer omgaat met je verantwoordelijkheden.
Nee, dat ik niet echt begrijp wat je ermee wil zeggen. Ik vond het geen denderende uitzending. Jij wel. Dat mag, en daarom ben ik blij dat je de link deelt. Niet dat iemand nu die uitzending nog gaat bekijken.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:07 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dus je zegt dat je het hebt gezien terwijl je het niet gezien hebt?
Sluit je eigenlijk uit dat FTM iets "goeds" zou kunnen brengen? Of dat ooit wel eens gedaan heeft? Anders zou ik er haast iets van gaan denken. Mede doordat je ook Eric Smit laatst eenvoudigweg afserveerde als een "sensatiejournalist".quote:Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Ryon het volgende:
We zijn al zover dat het beeld wat het gepeupel ervan heeft ze geen reet interesseert.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar belangrijker vind ik zelf de (schijn van) mogelijke belangenverstrengeling. Daarmee wordt het beeld van de nepotisme en het 'ons kent ons cultuurtje' alleen maar versterkt. Ook al is dat beeld nogal populistisch, dan nog mag je oppassen dat je geen koren op de molen gooit voor critici en bewust en integer omgaat met je verantwoordelijkheden.
FTM is geen kwaliteitsjournalistiek. Willen ze ook niet zijn, hoeft ook niet. Maar dit soort type rapportages maken ze hun reputatie wel weer waar. Ze hebben ook niet de "top dogs" van de journalistiek aan zich verbonden.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Sluit je eigenlijk uit dat FTM iets "goeds" zou kunnen brengen? Of dat ooit wel eens gedaan heeft? Anders zou ik er haast iets van gaan denken. Mede doordat je ook Eric Smit laatst eenvoudigweg afserveerde als een "sensatiejournalist".
Geen goede argumentatie: professionals en bestuurders worden ruimschoots gecompenseerd. Ze doen hun werkzaamheden niet als gunst aan de bevolking. Bovendien wordt niemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden, maar is er systeemkritiek.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dit argument kun je ook doordraaien: mensen die alle kritiek op dit systeem afwimpelen zijn misschien wel degenen die er zelf, op al dan niet laakbare wijze, onevenredig van profiteren.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.
As we speak komt er iets heel anders uit mij huehuehuehuequote:Op maandag 23 mei 2016 13:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij mag de bordjes omdraaien, want er komt toch geen zinnig woord uit jou..
Ik heb nooit gesuggereerd dat professionals en bestuurders geen salaris ontvangen. Ik heb ook nooit beweerd dat er binnen de zorg geen verbeterpunten zijnquote:Op maandag 23 mei 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Geen goede argumentatie: professionals en bestuurders worden ruimschoots gecompenseerd. Ze doen hun werkzaamheden niet als gunst aan de bevolking. Bovendien wordt niemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden, maar is er systeemkritiek.
Als het dus de belastingbetalers zijn die kritisch zijn, is dat hun goed recht, omdat ze iedere maand (via een verzekering) aan dat zorgstelsel bijdragen. Verder is het ook niet zo dat alles spik en span is in die sector, op meerdere fronten niet, of je volgt het nieuws daarover niet. Vanmorgen vroeg weer gelezen dat spoedeisende hulpcentra overspoeld worden door ouderen, die uit verpleeghuizen geschopt zijn en nu dus (onnodig) vaker terecht komen bij de SEH. Er is uiteraard veel meer dat niet goed loopt, lopen ook behoorlijk wat acties tegen het zorgstelsel.
Het is geen argument maar een constatering waarom Tong bij dit soort discussies het snel persoonlijk laat worden. Gij die zonder zonde is werpt de eerste steen. Als jij iemand anders beticht van baantjesjagen kan je erop rekenen dat mensen zich ook gaan afvragen wie jij dan bent om die kritiek te uiten.quote:Dit argument kun je ook doordraaien: mensen die alle kritiek op dit systeem afwimpelen zijn misschien wel degenen die er zelf, op al dan niet laakbare wijze, onevenredig van profiteren.
Ik durf zoiets nooit.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Dit argument kun je ook doordraaien: mensen die alle kritiek op dit systeem afwimpelen zijn misschien wel degenen die er zelf, op al dan niet laakbare wijze, onevenredig van profiteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |