abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2016 @ 10:12:06 #101
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162428387
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Weinig bijdraagt in de zeer bekrompen puur financiële visie van je ja.

Dat Tong veel klaagt is begrijpelijk in zijn situatie gezien de tendens tegenwoordig waar door de samenleving veel wordt afgereageerd op uitkeringsgerechtigden, het onrecht in de samenleving waar je dagelijks in het nieuws mee wordt geconfronteerd en de misstanden en hypocrisie in de wereld.
Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?

Mensen die hulp (financieel, zorg, psychologisch) nodig hebben vergeten wel eens dat het niet de kaboutertjes zijn die deze hulp mogelijk maken. Dat zijn de belastingbetalers, de professionals en de bestuurders van de hele bende. Vervolgens kan je gaan lopen bitchen dat de belastingbetalers meer moeten betalen, de professionals harder hun best moeten doen en de bestuurders allemaal corrupt zijn. Maar je kan dat ook niet doen. Op een gegeven moment gaan zowel de belastingbetalers, de professionals als de bestuurders er geen trek meer in hebben om voor zeurkousen hun nek uit te steken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162428390
Ik snap de verontwaardiging ten dele. Je moet altijd kritisch kijken naar het uitgeven van belastinggeld. Echter, als er daadwerkelijk waardevolle informatie uit het buitenland te halen is, dan moet je dat ook niet nalaten, ook al kost het belastinggeld.

En ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat ze, om kosten te besparen, even een hostel afhuren en alleen McDonald's eten.

Of deze reizen echt nuttig zijn, kan ik niet beoordelen. Maar in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:18:39 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428515
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ongeveer net zo jaloers als ik was op de dief van mijn portemonnee dat hij lekker mijn geld kon uitgeven.
Dit dus. Ik zou niet willen ruilen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:19:10 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428525
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.

Nogmaals ik lig hier dus niet wakker van en zie het niet als een diefstal.
Doet google dat met gemeenschapsgeld ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:19:56 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428550
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap ik, maar helaas moeten sommige zaken gefinancierd worden uit belastingen.

Enige wat ik wel toegeef is dat het niet het duurste van het duurste hoeft te zijn.
Je geeft steeds meer toe.

Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:23:45 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428610
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:
in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?

Tot dit moment zijn deze reizen niet nuttig. Alleen voor de baantjesjagende ex-politici.

pi_162428653
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tot dit moment zijn deze reizen niet nuttig. Alleen voor de baantjesjagende ex-politici.

Dat is dan ook wat ik zeg :) Dat als deze reizen niet nuttig zijn, ze niet ondernomen moeten worden.

Maar ik zie hier ook weer veel overtrokken reacties die er op neer komen dat belastinggeld nooit aan reisjes uitgegeven moeten worden, en dat er maar vergaderd zou moeten worden op houten banken waar nog roestige spijkers uitsteken WANT HET IS VERDOMME MIJN GELD!!@!

Er is een middenweg, en die moet bewandeld worden. Bovendien is het niet jouw geld of mijn geld. Het is ons geld. En op verantwoorde wijze kun je prima dienstreizen van belastinggeld maken.
  maandag 23 mei 2016 @ 10:26:43 #108
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162428660
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:28:04 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428685
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Mystikvm het volgende:

en dat er maar vergaderd zou moeten worden op houten banken waar nog roestige spijkers uitsteken WANT HET IS VERDOMME MIJN GELD!!@!

Waar lees je dat :?

maandag 23 mei 2016 @ 10:28:12 #110
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162428689
quote:
Ik snap de verontwaardiging ten dele. Je moet altijd kritisch kijken naar het uitgeven van belastinggeld. Echter, als er daadwerkelijk waardevolle informatie uit het buitenland te halen is, dan moet je dat ook niet nalaten, ook al kost het belastinggeld.

En ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat ze, om kosten te besparen, even een hostel afhuren en alleen McDonald's eten.

Of deze reizen echt nuttig zijn, kan ik niet beoordelen. Maar in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
Dit, het is inderdaad te bekrompen om te denken dat men alleen maar op campings en in hostels moet zitten. En dan uiteindelijk eten bij de Burger King. Op die manier is het ook niet meer aantrekkelijk om een dergelijke week weg te gaan om te brainstormen.
  maandag 23 mei 2016 @ 10:28:14 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162428690
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mijn god. Ik klaag nooit. Ik reageer alleen op persoonlijke aanvallen in een algemeen topic.

Ik ben zelfs openen qua privé dan 95 % van de andere FOK!kers. De helden inquis.

Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:28:35 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428698
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.
Vooral niet in de publieke sector Ha ha ha :D

pi_162428728
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waar lees je dat :?

Nou ja, dat is de ondertoon die ik proef bij een aantal andere contributies aan dit topic.
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:31:34 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428747
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit, het is inderdaad te bekrompen om te denken dat men alleen maar op campings en in hostels moet zitten. En dan uiteindelijk eten bij de Burger King. Op die manier is het ook niet meer aantrekkelijk om een dergelijke week weg te gaan om te brainstormen.
Dat is zo, het moet wel een beetje aantrekkelijk blijven om te brainstormen.

Lekker brainstormen mensen. Waar dit jaar ? Zullen we Japan doen ? Nee, zijn we al geweest. Hawaii ? Lijkt me leuk. Eens kijken hoe inovatief ze daar zijn. Wanneer schikt het ? Even overleggen met de andere brainstormers. Bel je morgen terug. Doe je de groetjes aan Annabel, vind ik zo mieters dat jullie zijn getrouwd in Monaco.

maandag 23 mei 2016 @ 10:31:34 #115
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162428748
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vooral niet in de publieke sector Ha ha ha :D

Klinkt grappig, maar welke sector het ook is, strategieën en gevoelige informatie wordt nergens publiekelijk kenbaar gemaakt. Dat geldt voor elk bedrijf en elke sector, of het nou privaat is of niet.

Dat is toch niet heel moeilijk te bevatten?
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:32:33 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428768
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.
Waar gaat dit over. Ik moet echt weg hier. Dingen in m'n mond gelegd die ik niet kan en wil hebben.

pi_162428803
Tong krijgt een beetje tegengas en slaat gelijk op de vlucht.

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 mei 2016 @ 10:35:06 #118
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162428817
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat is zo, het moet wel een beetje aantrekkelijk blijven om te brainstormen.

Lekker brainstormen mensen. Waar dit jaar ? Zullen we Japan doen ? Nee, zijn we al geweest. Hawaii ? Lijkt me leuk. Eens kijken hoe inovatief ze daar zijn. Wanneer schikt het ? Even overleggen met de andere brainstormers. Bel je morgen terug. Doe je de groetjes aan Annabel, vind ik zo mieters dat jullie zijn getrouwd in Monaco.

Je moet een zuur leven hebben om zo te redeneren, nogmaals ik zit er totaal niet mee. Zorg eens dat je zelf tevreden bent met je leven, dan zit je ook niet over zoiets in. Belangrijker vind ik het dat ze strategisch goede beslissingen maken voor het lange termijn waar veel meer mee wordt terug verdient of bespaart. Een reis gaat om wellicht tienduizenden euro's de oplossing die daaruit voort komt gaat wellicht over miljoenen tot miljarden. Dat laatste is wel iets om naar te kijken en om op te zeiken, niet zo'n reisje dat nog geen 0,0001 cent van jouw jaarlijkse loon is (want meer zal het niet zijn per Nederlander).
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 10:36:12 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_162428842
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij bent zelf degene die dit topic (en nog 4234345 gelijksoortige) heeft geopend. Als je daar ook de verantwoordelijk niet kan of durft te dragen dan is het wel droevig gesteld.
Het gaat niet om mij. Leren jullie nooit. Waarom wordt er steeds op mijn persoon gewezen als ik iets in het algemeen breng. Een algemeen topic open. Wat heb ik er mee te maken ?

Ben echt weg nu.

maandag 23 mei 2016 @ 10:45:17 #120
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162428991
Oh, nee. Wij hadden hier natuurlijk massaal af moeten geven op "de graaiende bestuurders!!1!!" die een studiereisje doen en wel verder durven te kijken dan hun culturele neuzen lang zijn.

Met alle respect, maar afgeven op mensen die hard werken, reizen en studeren gaat mij echt te ver. Zelfs als het gaat om één cent van het belastinggeld dat ik betaald heb.
--
pi_162429069
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.
Prima, alleen realiseer je wel dat Google probeert tot de oplossing te komen van het probleem dat ze niet zoveel geld verdienen als ze zouden kunnen. Dat is volslagen legitiem.

Hier wordt naar een vergelijkbare oplossing gezocht, alleen dan met vertegenwoordigers van publiek geld erbij. De samenstelling en belangenverstrengeling in het gezelschap is dan een veel groter probleem dan dat het het karakter van een snoepreisje lijkt te hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 mei 2016 @ 10:51:52 #122
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162429106
quote:
9s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Ryon het volgende:
Oh, nee. Wij hadden hier natuurlijk massaal af moeten geven op "de graaiende bestuurders!!1!!" die een studiereisje doen en wel verder durven te kijken dan hun culturele neuzen lang zijn.

Met alle respect, maar afgeven op mensen die hard werken, reizen en studeren gaat mij echt te ver. Zelfs als het gaat om één cent van het belastinggeld dat ik betaald heb.
Precies, ik reis overigens ook heel veel voor mijn werk (totaal andere branche en commercieel, maar toch). Ja het is leuk, maar soms ook heel erg veel. Want naast uren en uren reizen moet je ook nog werken, dat betekent tot laat in je hotel kamer (of waar dan ook) aan de slag.

Men romantiseert dergelijke zaken veel te veel.
  maandag 23 mei 2016 @ 11:13:27 #123
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162429586
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?

Mensen die hulp (financieel, zorg, psychologisch) nodig hebben vergeten wel eens dat het niet de kaboutertjes zijn die deze hulp mogelijk maken. Dat zijn de belastingbetalers, de professionals en de bestuurders van de hele bende. Vervolgens kan je gaan lopen bitchen dat de belastingbetalers meer moeten betalen, de professionals harder hun best moeten doen en de bestuurders allemaal corrupt zijn. Maar je kan dat ook niet doen. Op een gegeven moment gaan zowel de belastingbetalers, de professionals als de bestuurders er geen trek meer in hebben om voor zeurkousen hun nek uit te steken.
Dat krijg je ervan als ons stelsel steeds verder uitgehold word. En dat word het. De onderkant van de maatschappij krijgt het steeds zwaarder.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 23 mei 2016 @ 11:21:52 #124
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162429774
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het gaat niet om mij. Leren jullie nooit. Waarom wordt er steeds op mijn persoon gewezen als ik iets in het algemeen breng. Een algemeen topic open. Wat heb ik er mee te maken ?

Ben echt weg nu.

Kom op, laat je niet gek maken. Ik snap je frustratie wel.
  maandag 23 mei 2016 @ 11:30:34 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162429971
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als ons stelsel steeds verder uitgehold word. En dat word het. De onderkant van de maatschappij krijgt het steeds zwaarder.
Ons systeem wordt niet verder uitgehold. Elk jaar stijgen de zorguitgaven met gemiddeld 2% en dat leidt tot betere zorg die voor een steeds grotere groep mensen toegankelijk wordt.

Het stelsel wordt grotendeels collectief gefinancierd. Aangezien de groep belastingbetalers steeds kleiner wordt ten opzichte van de zorgvragers (een groep die steeds groter wordt) moet hardwerkend Nederland dus elk jaar een groter deel van het inkomen opofferen om de zorgvraag van anderen te kunnen betalen. Dit noemen wij rechtvaardig en/of solidair.

Aan onze bestuurders de bijna onmogelijke taak om de boel betaalbaar en kwalitatief sterk te houden. Dat is ze tegen alle verwachtingen in tot nu toe zeer goed gelukt. En daarom zijn de mensen die zorg ontvangen en geen cent afdragen ontevreden.
--
  maandag 23 mei 2016 @ 11:44:19 #126
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_162430348
quote:
Elk jaar op reis naar een ver land om innovaties in het beroep te gaan bekijken, leuk toch? Wie wil dat nou niet?
quote:
Prima toch? Hoe meer mensen kunnen genieten van het leven, hoe beter. Aan een kille streng-calvinistische samenleving, waarin niemand iets leuks durft te doen en alleen maar "ik mag niet klagen" zegt uit angst om met een minderbedeelde vergeleken te worden, heb je toch ook niks.
Hebben jullie de OP wel goed gelezen, daarin staat namelijk dat deze reisjes worden bekostigd van het geld dat wij elke maand betalen aan onze zorgverzekeraars.

quote:
De kosten van de reis komen voor rekening van de deelnemende organisaties. Omdat die organisaties in veel gevallen gefinancierd worden uit publieke middelen betaalt de belasting- of premiebetaler indirect het grootste deel van de zorginnovatiereis. Wat de precieze kosten zijn verschilt per jaar. Zo kost de reis uit 2007 naar Washington en Boston 10.591 euro per persoon, een jaar later gaat de reis naar Japan. Die kost 11.662 euro.
quote:
De vlucht van de Nederlandse polder heeft tot doel lering te trekken uit inspirerende initiatieven in het buitenland, daarom draagt deze excursie de naam ‘zorginnovatiereis
prima dat ze in andere landen willen kijken en leren. Maar laat ze dat lekker zelf betalen, deze mensen verdienen zat en hoeven ook niet nog eens op kosten van de burgers op reis.

En ik vraag me af wat ze van en wat ze met de dingen die ze gezien hebben, geleerd en gedaan hebben.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 23 mei 2016 @ 11:46:12 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162430402
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ons systeem wordt niet verder uitgehold. Elk jaar stijgen de zorguitgaven met gemiddeld 2% en dat leidt tot betere zorg die voor een steeds grotere groep mensen toegankelijk wordt.

Het stelsel wordt grotendeels collectief gefinancierd. Aangezien de groep belastingbetalers steeds kleiner wordt ten opzichte van de zorgvragers (een groep die steeds groter wordt) moet hardwerkend Nederland dus elk jaar een groter deel van het inkomen opofferen om de zorgvraag van anderen te kunnen betalen. Dit noemen wij rechtvaardig en/of solidair.

Aan onze bestuurders de bijna onmogelijke taak om de boel betaalbaar en kwalitatief sterk te houden. Dat is ze tegen alle verwachtingen in tot nu toe zeer goed gelukt. En daarom zijn de mensen die zorg ontvangen en geen cent afdragen ontevreden.
Hebben artsen zoals in Belgie hier ook nog een mening over? Schijnbaar doet die er niet toe in Nederland. Zorgverzekeraars hebben alle macht in handen als het om zorg gaat en daar ligt het probleem.
pi_162430413
quote:

Mee eens. Al zou het ze wel sieren om dan ook eventjes terug te koppelen dat ze daadwerkelijk iets nuttigs doen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 23 mei 2016 @ 11:48:14 #129
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_162430447
quote:

[..]

O nee er wordt niet jaarlijks bezuinigd op de zorg?
Er zijn zat mensen die gewoon niet de zorg krijgen die ze nodig hebben omdat hun zorgverzekeraar weigert te betalen.
Sorry hoor maar ok hier draait het alleen om geld en niet om de burgers.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 23 mei 2016 @ 11:48:47 #130
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162430461
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:44 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

prima dat ze in andere landen willen kijken en leren. Maar laat ze dat lekker zelf betalen, deze mensen verdienen zat en hoeven ook niet nog eens op kosten van de burgers op reis.

En ik vraag me af wat ze van en wat ze met de dingen die ze gezien hebben, geleerd en gedaan hebben.
Als ik mijn zakelijke reizen niet meer betaalt zou krijgen zou ik ontslag nemen...

Ik vind dit een rare statement van jou.
pi_162430483
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nee, maar enige verantwoording afleggen over het uitgeven van andermans geld lijkt me wel zo netjes. Geen idee of ze dat doen trouwens, maar goed. Zal wel elke keer een of ander oersaai verslagje van gemaakt worden.

En dan wordt het wellicht eens tijd om die verslagen door te nemen om de effectiviteit en winst van dat soort reisjes te bepalen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_162430502
quote:

[..]

Voor als je het gemist hebt, bekijk deze uitzendingen van Radar

http://radar.avrotros.nl/(...)er-beter-van/videos/
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 23 mei 2016 @ 11:52:32 #133
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162430552
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Voor als je het gemist hebt, bekijk deze uitzendingen van Radar

http://radar.avrotros.nl/(...)er-beter-van/videos/
Die heb ik al gezien. Wat zou ik hier concreet van moeten leren volgens jou?
--
  maandag 23 mei 2016 @ 12:00:53 #134
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162430762
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:48 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

O nee er wordt niet jaarlijks bezuinigd op de zorg?
Er zijn zat mensen die gewoon niet de zorg krijgen die ze nodig hebben omdat hun zorgverzekeraar weigert te betalen.
Sorry hoor maar ok hier draait het alleen om geld en niet om de burgers.
http://www.nu.nl/files/da(...)uitgavenzorg2012.htm

Elk jaar wordt er meer aan zorg uitgegeven dan het jaar ervoor. Dat niet alle mensen de zorg krijgen die zij nodig hebben is logisch. De vraag naar zorg is in beginsel oneindig en het aanbod van zorg is per definitie beperkt. Treurig feit des levens. De truc is om een stelsel op te zetten dat betaalbaar, houdbaar en toch zeer hoogwaardige zorg levert.

En dat lukt aardig. Wij betalen momenteel een kwart van ons inkomen aan de zorg, leven daardoor langer en blijven langer gezond. Kan het nog goedkoper, effecienter en klantvriendelijker? Ja, dat kan en op dat gebied worden ook al grote stappen gezet. Ik heb er ook al het vertrouwen in dat de kwaliteit en het aanbod van de zorg de komende decennia nog beter wordt en mensen nog langer zullen blijven leven. Ondanks dat het aantal belastingbetalers steeds meer zal afnemen ten opzichte van de zorgvragers.
--
pi_162430843
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die heb ik al gezien. Wat zou ik hier concreet van moeten leren volgens jou?
Wat er mis is in de zorg. Of heb je daar overheen gekeken?
pi_162430877
quote:

[..]

Dus als je zorg en/of een uitkering ontvangt is het maar bek houden en ontvangen?

Er mag echt wel gewezen worden op zaken die beter kunnen in de zorg, sterker nog; op zaken die voorheen beter gingen dan dat ze tegenwoordig gaan.

Wat mij stoort is dat er op de meest basale zaken wordt bezuinigd en dat men dat maar vanzelfsprekend moet vinden, maar dat er geen kritische kanttekening geplaatst mag worden bij mogelijke verspilling van belastinggeld in deze kwestie.

Maar belangrijker vind ik zelf de (schijn van) mogelijke belangenverstrengeling. Daarmee wordt het beeld van de nepotisme en het 'ons kent ons cultuurtje' alleen maar versterkt. Ook al is dat beeld nogal populistisch, dan nog mag je oppassen dat je geen koren op de molen gooit voor critici en bewust en integer omgaat met je verantwoordelijkheden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 23 mei 2016 @ 12:05:29 #137
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162430883
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:04 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wat er mis is in de zorg. Of heb je daar overheen gekeken?
Oh oké. In dat geval bedankt voor de link.
--
pi_162430933
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh oké. In dat geval bedankt voor de link.
Dus je zegt dat je het hebt gezien terwijl je het niet gezien hebt? 8)7
  maandag 23 mei 2016 @ 12:09:36 #139
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162430997
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus als je zorg en/of een uitkering ontvangt is het maar bek houden en ontvangen?
Yep, je bent immers een uitvreter. Hardwerkend Nederland draagt immers die kosten.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:09:48 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162431000
quote:

[..]

Er mag echt wel gewezen worden op zaken die beter kunnen in de zorg, sterker nog; op zaken die voorheen beter gingen dan dat ze tegenwoordig gaan.

Wat mij stoort is dat er op de meest basale zaken wordt bezuinigd en dat men dat maar vanzelfsprekend moet vinden, maar dat er geen kritische kanttekening geplaatst mag worden bij mogelijke verspilling van belastinggeld in deze kwestie.

Maar belangrijker vind ik zelf de (schijn van) mogelijke belangenverstrengeling. Daarmee wordt het beeld van de nepotisme en het 'ons kent ons cultuurtje' alleen maar versterkt. Ook al is dat beeld nogal populistisch, dan nog mag je oppassen dat je geen koren op de molen gooit voor critici en bewust en integer omgaat met je verantwoordelijkheden.
Het beeld is inderdaad populistisch en dat is het probleem. Prima om te klagen als je tegen een misstand aanloopt. Goed zelfs! Maar het probleem van huilende wolven is dat zij na een tijdje niet meer serieus genomen worden. Iemand die vanuit zijn onderbuik om elke scheet gaat klagen die hij/zij tegenkomt (graaiers!1!) is op een gegeven moment geen mondige burger meer maar gewoon een oude zeikerd. Daar wordt niet meer naar geluisterd ook als hij een keer een punt maakt dat wel hout snijdt.

Doet jouw budgetbeheerder een greep in de kas? Misstand! Gaat iemand van de Nza naar India toe voor een congres? Geen misstand. Voor de populist die lekker thuis zit en van zorg van anderen zit te genieten is het allemaal één pot nat.
--
  maandag 23 mei 2016 @ 12:10:33 #141
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162431025
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:07 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dus je zegt dat je het hebt gezien terwijl je het niet gezien hebt? 8)7
Nee, dat ik niet echt begrijp wat je ermee wil zeggen. Ik vond het geen denderende uitzending. Jij wel. Dat mag, en daarom ben ik blij dat je de link deelt. Niet dat iemand nu die uitzending nog gaat bekijken.
--
pi_162431384
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:01 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, sterk staaltje "onderzoekjournalistiek" weer van FTM / Jeffrey Stevens. Bij FTM hebben ze alleen maar van dit soort "toppers". In een studiereis een zorglobby complot zien of op grond van vacature beredeneren dat toezichthouders geen verstand van zorg hebben. Niet begrijpend wat de taak van welke toezichthouder is.

Volgende week in de krant: "verjaardag van Edit Schippers nieuwe Bilderbergconferentie, FTM zoekt het uit!!!"
Sluit je eigenlijk uit dat FTM iets "goeds" zou kunnen brengen? Of dat ooit wel eens gedaan heeft? Anders zou ik er haast iets van gaan denken. Mede doordat je ook Eric Smit laatst eenvoudigweg afserveerde als een "sensatiejournalist".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162431555
quote:
We zijn al zover dat het beeld wat het gepeupel ervan heeft ze geen reet interesseert.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:40:30 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162431794
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Sluit je eigenlijk uit dat FTM iets "goeds" zou kunnen brengen? Of dat ooit wel eens gedaan heeft? Anders zou ik er haast iets van gaan denken. Mede doordat je ook Eric Smit laatst eenvoudigweg afserveerde als een "sensatiejournalist".
FTM is geen kwaliteitsjournalistiek. Willen ze ook niet zijn, hoeft ook niet. Maar dit soort type rapportages maken ze hun reputatie wel weer waar. Ze hebben ook niet de "top dogs" van de journalistiek aan zich verbonden.

Daarentegen hebben we in Nederland dusdanig veel journalisten en kan iedereen met een internetverbinding in beginsel een blog starten dat het op internet ook erg lastig is om wel een bepaald niveau te behalen.
--
pi_162432622
quote:

[..]

Geen goede argumentatie: professionals en bestuurders worden ruimschoots gecompenseerd. Ze doen hun werkzaamheden niet als gunst aan de bevolking. Bovendien wordt niemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden, maar is er systeemkritiek.
Als het dus de belastingbetalers zijn die kritisch zijn, is dat hun goed recht, omdat ze iedere maand (via een verzekering) aan dat zorgstelsel bijdragen. Verder is het ook niet zo dat alles spik en span is in die sector, op meerdere fronten niet, of je volgt het nieuws daarover niet. Vanmorgen vroeg weer gelezen dat spoedeisende hulpcentra overspoeld worden door ouderen, die uit verpleeghuizen geschopt zijn en nu dus (onnodig) vaker terecht komen bij de SEH. Er is uiteraard veel meer dat niet goed loopt, lopen ook behoorlijk wat acties tegen het zorgstelsel.

quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit argument kun je ook doordraaien: mensen die alle kritiek op dit systeem afwimpelen zijn misschien wel degenen die er zelf, op al dan niet laakbare wijze, onevenredig van profiteren.

Tong-Ryon
2-0.
I´m back.
pi_162432654
2-0 mens0n game set ent de match!!11!
pi_162432725
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:07 schreef Kaas- het volgende:
2-0 mens0n game set ent de match!!11!
Jij mag de bordjes omdraaien, want er komt toch geen zinnig woord uit jou. ;).
I´m back.
pi_162432744
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij mag de bordjes omdraaien, want er komt toch geen zinnig woord uit jou. ;).
As we speak komt er iets heel anders uit mij huehuehuehue
  maandag 23 mei 2016 @ 13:20:27 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162433065
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:
Geen goede argumentatie: professionals en bestuurders worden ruimschoots gecompenseerd. Ze doen hun werkzaamheden niet als gunst aan de bevolking. Bovendien wordt niemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden, maar is er systeemkritiek.
Als het dus de belastingbetalers zijn die kritisch zijn, is dat hun goed recht, omdat ze iedere maand (via een verzekering) aan dat zorgstelsel bijdragen. Verder is het ook niet zo dat alles spik en span is in die sector, op meerdere fronten niet, of je volgt het nieuws daarover niet. Vanmorgen vroeg weer gelezen dat spoedeisende hulpcentra overspoeld worden door ouderen, die uit verpleeghuizen geschopt zijn en nu dus (onnodig) vaker terecht komen bij de SEH. Er is uiteraard veel meer dat niet goed loopt, lopen ook behoorlijk wat acties tegen het zorgstelsel.
Ik heb nooit gesuggereerd dat professionals en bestuurders geen salaris ontvangen. Ik heb ook nooit beweerd dat er binnen de zorg geen verbeterpunten zijn ;) Vind ik verder ook geen hele interessante discussie. Naar mijn mening krijgen zowel de professionals als de bestuurders die werkzaam zijn in de zorg nog veel te weinig betaald.

Je noemt het woord al: "systeemkritiek". Er wordt gesuggereerd omdat *iets totaal willekeurigs* niet goed gaat het hele systeem niet deugt. Dat is pas geen goede argumentatie! Ik kan daar ook weinig mee.
quote:
Dit argument kun je ook doordraaien: mensen die alle kritiek op dit systeem afwimpelen zijn misschien wel degenen die er zelf, op al dan niet laakbare wijze, onevenredig van profiteren.
Het is geen argument maar een constatering waarom Tong bij dit soort discussies het snel persoonlijk laat worden. Gij die zonder zonde is werpt de eerste steen. Als jij iemand anders beticht van baantjesjagen kan je erop rekenen dat mensen zich ook gaan afvragen wie jij dan bent om die kritiek te uiten.
--
pi_162433304
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

Ik durf zoiets nooit. ;) Overigens ook goede post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')