Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?quote:Op maandag 23 mei 2016 09:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Weinig bijdraagt in de zeer bekrompen puur financiële visie van je ja.
Dat Tong veel klaagt is begrijpelijk in zijn situatie gezien de tendens tegenwoordig waar door de samenleving veel wordt afgereageerd op uitkeringsgerechtigden, het onrecht in de samenleving waar je dagelijks in het nieuws mee wordt geconfronteerd en de misstanden en hypocrisie in de wereld.
Dit dus. Ik zou niet willen ruilen.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ongeveer net zo jaloers als ik was op de dief van mijn portemonnee dat hij lekker mijn geld kon uitgeven.
Doet google dat met gemeenschapsgeld ?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.
Nogmaals ik lig hier dus niet wakker van en zie het niet als een diefstal.
Je geeft steeds meer toe.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik, maar helaas moeten sommige zaken gefinancierd worden uit belastingen.
Enige wat ik wel toegeef is dat het niet het duurste van het duurste hoeft te zijn.
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:
in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
Dat is dan ook wat ik zegquote:Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?
Tot dit moment zijn deze reizen niet nuttig. Alleen voor de baantjesjagende ex-politici.
Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb je bewijzen dat deze reizen nuttig zijn ?
Tot dit moment zijn deze reizen niet nuttig. Alleen voor de baantjesjagende ex-politici.
Waar lees je datquote:Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Mystikvm het volgende:
en dat er maar vergaderd zou moeten worden op houten banken waar nog roestige spijkers uitsteken WANT HET IS VERDOMME MIJN GELD!!@!
Dit, het is inderdaad te bekrompen om te denken dat men alleen maar op campings en in hostels moet zitten. En dan uiteindelijk eten bij de Burger King. Op die manier is het ook niet meer aantrekkelijk om een dergelijke week weg te gaan om te brainstormen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap de verontwaardiging ten dele. Je moet altijd kritisch kijken naar het uitgeven van belastinggeld. Echter, als er daadwerkelijk waardevolle informatie uit het buitenland te halen is, dan moet je dat ook niet nalaten, ook al kost het belastinggeld.
En ik vind ook niet dat je kunt verwachten dat ze, om kosten te besparen, even een hostel afhuren en alleen McDonald's eten.
Of deze reizen echt nuttig zijn, kan ik niet beoordelen. Maar in beginsel is er niks tegen een gesubsidieerde reis naar het buitenland, mits het maar nuttig is.
Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn god. Ik klaag nooit. Ik reageer alleen op persoonlijke aanvallen in een algemeen topic.
Ik ben zelfs openen qua privé dan 95 % van de andere FOK!kers. De helden inquis.
Vooral niet in de publieke sector Ha ha haquote:Op maandag 23 mei 2016 10:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, wat weet jij er nou feitelijk van? Jij hebt er een oordeel over, maar eigenlijk heb je geen idee wat het oplevert. En nee, men hoeft niet alle oplossingen en aantekeningen publiekelijk kenbaar te maken.
Dat is zo, het moet wel een beetje aantrekkelijk blijven om te brainstormen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit, het is inderdaad te bekrompen om te denken dat men alleen maar op campings en in hostels moet zitten. En dan uiteindelijk eten bij de Burger King. Op die manier is het ook niet meer aantrekkelijk om een dergelijke week weg te gaan om te brainstormen.
Klinkt grappig, maar welke sector het ook is, strategieën en gevoelige informatie wordt nergens publiekelijk kenbaar gemaakt. Dat geldt voor elk bedrijf en elke sector, of het nou privaat is of niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vooral niet in de publieke sector Ha ha ha
Waar gaat dit over. Ik moet echt weg hier. Dingen in m'n mond gelegd die ik niet kan en wil hebben.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, of dat laatste verstandig is, moet jezelf weten. Als jij hardop roept "Pietje is alleen maar aan het baantjesjagen!!11" gaan mensen ook vragen welke baantjes jijzelf hebt nagejaagd. Als blijkt dat dan allemaal niet veel soeps hebt gaan mensen zich ook afvragen met welk recht jij dan de mensen bekritiseert die wel hard hun best doen om iets moois neer te zetten.
Je moet een zuur leven hebben om zo te redeneren, nogmaals ik zit er totaal niet mee. Zorg eens dat je zelf tevreden bent met je leven, dan zit je ook niet over zoiets in. Belangrijker vind ik het dat ze strategisch goede beslissingen maken voor het lange termijn waar veel meer mee wordt terug verdient of bespaart. Een reis gaat om wellicht tienduizenden euro's de oplossing die daaruit voort komt gaat wellicht over miljoenen tot miljarden. Dat laatste is wel iets om naar te kijken en om op te zeiken, niet zo'n reisje dat nog geen 0,0001 cent van jouw jaarlijkse loon is (want meer zal het niet zijn per Nederlander).quote:Op maandag 23 mei 2016 10:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is zo, het moet wel een beetje aantrekkelijk blijven om te brainstormen.
Lekker brainstormen mensen. Waar dit jaar ? Zullen we Japan doen ? Nee, zijn we al geweest. Hawaii ? Lijkt me leuk. Eens kijken hoe inovatief ze daar zijn. Wanneer schikt het ? Even overleggen met de andere brainstormers. Bel je morgen terug. Doe je de groetjes aan Annabel, vind ik zo mieters dat jullie zijn getrouwd in Monaco.
Het gaat niet om mij. Leren jullie nooit. Waarom wordt er steeds op mijn persoon gewezen als ik iets in het algemeen breng. Een algemeen topic open. Wat heb ik er mee te maken ?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Jij bent zelf degene die dit topic (en nog 4234345 gelijksoortige) heeft geopend. Als je daar ook de verantwoordelijk niet kan of durft te dragen dan is het wel droevig gesteld.
Prima, alleen realiseer je wel dat Google probeert tot de oplossing te komen van het probleem dat ze niet zoveel geld verdienen als ze zouden kunnen. Dat is volslagen legitiem.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zo zwart wit is het dus niet. Dergelijke reisjes zijn leuk maar zijn juist gepland om tot oplossingen te komen, en oplossingen komen in een vrije omgeving vaker beter tot uiting. Vraag maar eens aan Google hoe zij aan brainstorming doen met hun werknemers.
Precies, ik reis overigens ook heel veel voor mijn werk (totaal andere branche en commercieel, maar toch). Ja het is leuk, maar soms ook heel erg veel. Want naast uren en uren reizen moet je ook nog werken, dat betekent tot laat in je hotel kamer (of waar dan ook) aan de slag.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Ryon het volgende:
Oh, nee. Wij hadden hier natuurlijk massaal af moeten geven op "de graaiende bestuurders!!1!!" die een studiereisje doen en wel verder durven te kijken dan hun culturele neuzen lang zijn.
Met alle respect, maar afgeven op mensen die hard werken, reizen en studeren gaat mij echt te ver. Zelfs als het gaat om één cent van het belastinggeld dat ik betaald heb.
Dat krijg je ervan als ons stelsel steeds verder uitgehold word. En dat word het. De onderkant van de maatschappij krijgt het steeds zwaarder.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om te klagen op de mensen die een zeer geavanceerd systeem bouwen waarmee in Nederland iedereen hoogwaardige zorg kan krijgen zonder dat het werkend deel der natie krom hoeft te liggen?
Mensen die hulp (financieel, zorg, psychologisch) nodig hebben vergeten wel eens dat het niet de kaboutertjes zijn die deze hulp mogelijk maken. Dat zijn de belastingbetalers, de professionals en de bestuurders van de hele bende. Vervolgens kan je gaan lopen bitchen dat de belastingbetalers meer moeten betalen, de professionals harder hun best moeten doen en de bestuurders allemaal corrupt zijn. Maar je kan dat ook niet doen. Op een gegeven moment gaan zowel de belastingbetalers, de professionals als de bestuurders er geen trek meer in hebben om voor zeurkousen hun nek uit te steken.
Kom op, laat je niet gek maken. Ik snap je frustratie wel.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij. Leren jullie nooit. Waarom wordt er steeds op mijn persoon gewezen als ik iets in het algemeen breng. Een algemeen topic open. Wat heb ik er mee te maken ?
Ben echt weg nu.
Ons systeem wordt niet verder uitgehold. Elk jaar stijgen de zorguitgaven met gemiddeld 2% en dat leidt tot betere zorg die voor een steeds grotere groep mensen toegankelijk wordt.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als ons stelsel steeds verder uitgehold word. En dat word het. De onderkant van de maatschappij krijgt het steeds zwaarder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |