Sterker nog als je hier tegen bent, ben je eigenlijk de grote vijand van de vooruitgang. QED.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat moeten we niet willen inderdaad. Ik ben alsnog overtuigd.
Daarom. Om 20:35:36 heb ik ook het licht gezien.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sterker nog als je hier tegen bent, ben je eigenlijk de grote vijand van de vooruitgang. QED.
Het is echt geen rocket science hoor.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ga even de zaken helemaal omdraaien.
Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is echt geen rocket science hoor.
Iedereen die SimCity wel eens heeft gespeeld zal het fenomeen kennen. Hoe makkelijk is het niet om bijv. op het onderwijs te bezuinigen om de begroting sluitend te krijgen, want het heeft geen enkel direct effect. Maar als je dan een paar decennia verder bent dan zit je met een onderontwikkelde schijtzooi.
Maar goed. Ik wil ze best sponsoren maar dan wil ik ook duidelijke doelen en resultaten voor mijn geld. En een uitgebreide verantwoording. Vooralsnog blijven ze daarin in gebreke.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is echt geen rocket science hoor.
Iedereen die SimCity wel eens heeft gespeeld zal het fenomeen kennen. Hoe makkelijk is het niet om bijv. op het onderwijs te bezuinigen om de begroting sluitend te krijgen, want het heeft geen enkel direct effect. Maar als je dan een paar decennia verder bent dan zit je met een onderontwikkelde schijtzooi.
quote:Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.
Je snapt toch hopelijk wel dat er in de grote-mensen-wereld geen orakel is die je in Purmerend voor de klas kan zetten en die dan alle kennis van de hele wereld kan uitleggen.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.
Verschil is, wie betaald die rekening.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Igen het volgende:
En voor mijn werk gebruiken we een of andere open-source-software. Vorig jaar hadden die een grote ontwikkelaars-conferentie georganiseerd ergens op de Canarische Eilanden. Ben ik jaloers daarop? Ja! Is het belachelijk dat ze daar geld aan uitgeven? Nee! Je zou wel gek zijn om in Hoofddorp te gaan vergaderen als het ook op een zonnig eiland met palmbomen op het strand kan. Daar moeilijk over gaan doen naar het motto "Huhu ik wil dat ook maar ik krijg het niet dus moeten zij ook maar gewoon stom doen!" zou diep triest zijn.
Verwijs je nu naar de Matrix?quote:Op maandag 23 mei 2016 20:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel dat er in de grote-mensen-wereld geen orakel is die je in Purmerend voor de klas kan zetten en die dan alle kennis van de hele wereld kan uitleggen.
Ik grijp de kans aan om ook eens de jaloeziekaart te trekken.quote:
Ik ben jaloers op Igen, als je zo redeneert tja....quote:Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik grijp de kans aan om ook eens de jaloeziekaart te trekken.![]()
Voelt dat nou fijn vraagt men wel eens? Nee. Geenszins.
Nee, dat voelt niet fijn, maar ik ben geen kleuter die dan gelijk gaat lopen janken dat ze dat niet hadden mogen doen.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik grijp de kans aan om ook eens de jaloeziekaart te trekken.![]()
Voelt dat nou fijn, Bart, vraagt men dan? Nee. Geenszins.
Indirect waarschijnlijk ook grotendeels de overheid, als opdrachtgever van bepaalde consultancy.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verschil is, wie betaald die rekening.
Dan komen die waterlanders weer. Mijn vrouw vindt dat zo aandoenlijk. Dus ik doe het ook wel eens expres.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dat voelt niet fijn, maar ik ben geen kleuter die dan gelijk gaat lopen janken.
Ja, die kleuters moeten niet zoveel ijsjes eten, want daar worden ze alleen maar obese van of krijgen op vroege leeftijd diabetes.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
Overigens was het een slechte vergelijking, want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert, weet dat verbetering erin ligt dat hij zelf iets wél krijgt, ipv. dat iemand anders iets níét krijgt.
Ik denk dat we hier weer met een misverstand te maken hebben.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert
Maakt het een verschil?quote:Op maandag 23 mei 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat we hier weer met een misverstand te maken hebben.
Ik vind die reizen (waar men niet transparant over is) op kosten van de premiebetaler en zonder duidelijk thema of doel en zonder verantwoording af te leggen gewoon verwerpelijk.
Maar dat is niet omdat ik dat graag ook zou willen doen. En zo sta jij er wel in zo te lezen.
Ook dat is een misverstand. Het komt doordat ze het niet zelf betalen maar dat wij dat moeten doen. Weliswaar onbewust omdat we tot voor kort niet eens op de hoogte waren van dit onbeschaamde gegraai.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef Igen het volgende:
Iemand anders iets willen ontzeggen omdat je er zelf geen behoefte aan hebt is net zo triest.
Ja. Ik zal nergens om "janken" en het toejuichen dat zij zichzelf ontwikkelen door dit soort reisjes als ze het zelf gewoon betalen. Lijkt me een faire deal. Er dient prudent en bijzonder transparant omgegaan te worden met gemeenschapsgeld. En dat is hier m.i. niet het geval.quote:
Oh, en m.i is dat wel het geval. Wat nu?quote:Op maandag 23 mei 2016 21:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja. Ik zal nergens om "janken" en het toejuichen dat zij zichzelf ontwikkelen door dit soort reisjes als ze het zelf gewoon betalen. Lijkt me een faire deal. Er dient prudent en bijzonder transparant omgegaan te worden met gemeenschapsgeld. En dat is hier m.i. niet het geval.
Dan verschillen we hierover van mening. Wat een aanleiding kan zijn om hier tot in de morgenstond gezellig over te debatteren. Helaas roept de plicht. Maar een andere keer graag.quote:
Daar hoef je niet jaloers op te zijn. Dat gaat je uiteindelijk ook de strot uithangen. Dat is leuk voor een keer. Dit soort gasten zijn dan ook bijna nooit thuis. Heb in een ver verleden ook een baan gehad waar ik bijna nooit thuis was. En dat begon me behoorlijk te vervelen incluis mijn partner.quote:Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Igen het volgende:
En voor mijn werk gebruiken we een of andere open-source-software. Vorig jaar hadden die een grote ontwikkelaars-conferentie georganiseerd ergens op de Canarische Eilanden. Ben ik jaloers daarop? Ja! Is het belachelijk dat ze daar geld aan uitgeven? Nee! Je zou wel gek zijn om in Hoofddorp te gaan vergaderen als het ook op een zonnig eiland met palmbomen op het strand kan. Daar moeilijk over gaan doen naar het motto "Huhu ik wil dat ook maar ik krijg het niet dus moeten zij ook maar gewoon stom doen!" zou diep triest zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |