abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162444632
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat moeten we niet willen inderdaad. Ik ben alsnog overtuigd. :)
Sterker nog als je hier tegen bent, ben je eigenlijk de grote vijand van de vooruitgang. QED.
I´m back.
pi_162444678
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sterker nog als je hier tegen bent, ben je eigenlijk de grote vijand van de vooruitgang. QED.
Daarom. Om 20:35:36 heb ik ook het licht gezien.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162444807
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja hoor. Ga even de zaken helemaal omdraaien.
Het is echt geen rocket science hoor.

Iedereen die SimCity wel eens heeft gespeeld zal het fenomeen kennen. Hoe makkelijk is het niet om bijv. op het onderwijs te bezuinigen om de begroting sluitend te krijgen, want het heeft geen enkel direct effect. Maar als je dan een paar decennia verder bent dan zit je met een onderontwikkelde schijtzooi.
pi_162444886
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Iedereen die SimCity wel eens heeft gespeeld zal het fenomeen kennen. Hoe makkelijk is het niet om bijv. op het onderwijs te bezuinigen om de begroting sluitend te krijgen, want het heeft geen enkel direct effect. Maar als je dan een paar decennia verder bent dan zit je met een onderontwikkelde schijtzooi.
Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.
I´m back.
pi_162444894
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar goed. Ik wil ze best sponsoren maar dan wil ik ook duidelijke doelen en resultaten voor mijn geld. En een uitgebreide verantwoording. Vooralsnog blijven ze daarin in gebreke.
pi_162444910
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt dan kon je die poppetjes in zo'n ziekenhuis ook op zakenreis sturen in SimCity en dan bloeide dat ziekenhuis daarna op. Ook bij CitySkies idd.
:D
pi_162444952
En voor mijn werk gebruiken we een of andere open-source-software. Vorig jaar hadden die een grote ontwikkelaars-conferentie georganiseerd ergens op de Canarische Eilanden. Ben ik jaloers daarop? Ja! Is het belachelijk dat ze daar geld aan uitgeven? Nee! Je zou wel gek zijn om in Hoofddorp te gaan vergaderen als het ook op een zonnig eiland met palmbomen op het strand kan. Daar moeilijk over gaan doen naar het motto "Huhu ik wil dat ook maar ik krijg het niet dus moeten zij ook maar gewoon stom doen!" zou diep triest zijn.
pi_162444982
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat er in de grote-mensen-wereld geen orakel is die je in Purmerend voor de klas kan zetten en die dan alle kennis van de hele wereld kan uitleggen. :')
  maandag 23 mei 2016 @ 20:51:03 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162445052
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:47 schreef Igen het volgende:
En voor mijn werk gebruiken we een of andere open-source-software. Vorig jaar hadden die een grote ontwikkelaars-conferentie georganiseerd ergens op de Canarische Eilanden. Ben ik jaloers daarop? Ja! Is het belachelijk dat ze daar geld aan uitgeven? Nee! Je zou wel gek zijn om in Hoofddorp te gaan vergaderen als het ook op een zonnig eiland met palmbomen op het strand kan. Daar moeilijk over gaan doen naar het motto "Huhu ik wil dat ook maar ik krijg het niet dus moeten zij ook maar gewoon stom doen!" zou diep triest zijn.
Verschil is, wie betaald die rekening.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162445067
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat er in de grote-mensen-wereld geen orakel is die je in Purmerend voor de klas kan zetten en die dan alle kennis van de hele wereld kan uitleggen. :')
Verwijs je nu naar de Matrix? :D.
I´m back.
pi_162445069
quote:
Ben ik jaloers daarop? Ja!
Ik grijp de kans aan om ook eens de jaloeziekaart te trekken. :)
Voelt dat nou fijn, Bart, vraagt men dan? Nee. Geenszins.
pi_162445087
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voelt dat nou fijn vraagt men wel eens? Nee. Geenszins.
Ik ben jaloers op Igen, als je zo redeneert tja....
I´m back.
pi_162445117
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voelt dat nou fijn, Bart, vraagt men dan? Nee. Geenszins.
Nee, dat voelt niet fijn, maar ik ben geen kleuter die dan gelijk gaat lopen janken dat ze dat niet hadden mogen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 20:54:16 ]
pi_162445128
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verschil is, wie betaald die rekening.
Indirect waarschijnlijk ook grotendeels de overheid, als opdrachtgever van bepaalde consultancy.
pi_162445173
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat voelt niet fijn, maar ik ben geen kleuter die dan gelijk gaat lopen janken.
Dan komen die waterlanders weer. Mijn vrouw vindt dat zo aandoenlijk. Dus ik doe het ook wel eens expres.
pi_162445251
Overigens was het een slechte vergelijking, want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert, weet dat verbetering erin ligt dat hij zelf iets wél krijgt, ipv. dat iemand anders iets níét krijgt.
pi_162445379
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
Overigens was het een slechte vergelijking, want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert, weet dat verbetering erin ligt dat hij zelf iets wél krijgt, ipv. dat iemand anders iets níét krijgt.
Ja, die kleuters moeten niet zoveel ijsjes eten, want daar worden ze alleen maar obese van of krijgen op vroege leeftijd diabetes.
I´m back.
pi_162445422
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:57 schreef Igen het volgende:
want zélfs de doorsnee kleuter die "Ik wil ook een ijsje" jammert
Ik denk dat we hier weer met een misverstand te maken hebben.
Ik vind die reizen (waar men niet transparant over is) op kosten van de premiebetaler en zonder duidelijk thema of doel en zonder verantwoording af te leggen gewoon verwerpelijk.
Maar dat is niet omdat ik dat graag ook zou willen doen. En zo sta jij er wel in zo te lezen.
pi_162445505
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier weer met een misverstand te maken hebben.
Ik vind die reizen (waar men niet transparant over is) op kosten van de premiebetaler en zonder duidelijk thema of doel en zonder verantwoording af te leggen gewoon verwerpelijk.
Maar dat is niet omdat ik dat graag ook zou willen doen. En zo sta jij er wel in zo te lezen.
Maakt het een verschil?

Iemand anders iets willen ontzeggen omdat je er zelf geen behoefte aan hebt is net zo triest.

Daarnaast is het onzin dat het helemaal geen doel zou hebben, dat staat gewoon in de OP.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 21:06:47 ]
pi_162445640
Maar ik heb wel een idee.

We richten gewoon een nieuwe verzekeraar op. Met kantoorpersoneel dat gegarandeerd nooit zakelijk naar het buitenland reist, en met een budgetpolis waarbij je gegarandeerd alleen geholpen kan worden door slecht betaalde artsen die nog nooit in het buitenland een conferentie hebben bezocht. :)
pi_162445669
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef Igen het volgende:
Iemand anders iets willen ontzeggen omdat je er zelf geen behoefte aan hebt is net zo triest.
Ook dat is een misverstand. Het komt doordat ze het niet zelf betalen maar dat wij dat moeten doen. Weliswaar onbewust omdat we tot voor kort niet eens op de hoogte waren van dit onbeschaamde gegraai.
pi_162445745
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:04 schreef Igen het volgende:
Maakt het een verschil?
Ja. Ik zal nergens om "janken" en het toejuichen dat zij zichzelf ontwikkelen door dit soort reisjes als ze het zelf gewoon betalen. Lijkt me een faire deal. Er dient prudent en bijzonder transparant omgegaan te worden met gemeenschapsgeld. En dat is hier m.i. niet het geval.

Ik wil nog even doorzeuren over de "jaloeziekaart" als dat mag...
Je gaf hier een verbluffend eerlijk kijkje in hoe "het haasje hoest" en waar het fenomeen "jaloeziekaart" nou eigenlijk precies vandaan komt: je denkt eigenlijk "dat wil ik ook", die snoepreisjes. Vooral als een ander het betaalt. En je denkt dat iedereen zo denkt en dat er eigenlijk geen andere zienswijze mogelijk is. En je beseft blijkbaar niet dat er ook mensen zijn die het gewoon onfatsoenlijk gedrag vinden. Niet omdat ze jaloers zijn op zij die de reisjes maken maar omdat ze vinden dat je dat soort dingen niet hoort te doen van gemeenschapsgeld. Klopt het een beetje?

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 23-05-2016 21:58:39 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 21:44:52 #273
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162446762
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Ik zal nergens om "janken" en het toejuichen dat zij zichzelf ontwikkelen door dit soort reisjes als ze het zelf gewoon betalen. Lijkt me een faire deal. Er dient prudent en bijzonder transparant omgegaan te worden met gemeenschapsgeld. En dat is hier m.i. niet het geval.
Oh, en m.i is dat wel het geval. Wat nu?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162446945
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, en m.i is dat wel het geval. Wat nu?
Dan verschillen we hierover van mening. Wat een aanleiding kan zijn om hier tot in de morgenstond gezellig over te debatteren. Helaas roept de plicht. Maar een andere keer graag.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:50:02 #275
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162451058
quote:
Daar hoef je niet jaloers op te zijn. Dat gaat je uiteindelijk ook de strot uithangen. Dat is leuk voor een keer. Dit soort gasten zijn dan ook bijna nooit thuis. Heb in een ver verleden ook een baan gehad waar ik bijna nooit thuis was. En dat begon me behoorlijk te vervelen incluis mijn partner.

Mij maakt het dan ook niets uit. Maar het systeem van zorgverzekeringen zoals dat nu opgezet is vind ik niet deugen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')