abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162437240
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De groep die dan afhaakt om nog gebruik te maken van de zorg wordt op die manier steeds groter met als resultaat uiteindelijk veel meer kosten.
Wrs klopt dat idd. Is nu al aan de gang natuurlijk.
I´m back.
pi_162437248
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteraard moet dat gewoon nog beleid worden. Maar goed, ik ga er vanuit dat we wrs volgende kabinet iets van VVD-CDA-D66-GL krijgen, dus ik denk dat de stoplichten er wel voor op groen zullen springen.
In dat geval wel ja. Lekker voor al die chronisch zieken (waar ik er één van ben). Dan betaal ik bijna al mijn medicatie zelf.

Wat zijn wij Nederlanders toch hardleers en voorspelbaar hé. Zitten we weer met een centrum-rechts en neoliberaal kabinet opgescheept, ergo; voortzetting van het huidige beleid. Ik zie het zo gebeuren. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162437311
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

In dat geval wel ja.

Wat zijn wij Nederlanders toch hardleers en voorspelbaar hé. Zitten we weer met een centrum-rechts en neoliberaal kabinet opgescheept, ergo; voortzetting van het huidige beleid. Ik zie het zo gebeuren. :')
Ja, ik geef dat de grootste kans idd. Over links zie ik het niet gebeuren en trouwens veel fiducie heb ik niet in links. Die zijn zich aan het transformeren in "nieuw-links" en daarbij zal met name een rol spelen identiteitspolitiek en diversiteit (of superdiversiteit, zoals de huidige term ineens genoemd wordt).
I´m back.
pi_162437316
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs klopt dat idd. Is nu al aan de gang natuurlijk.
Gemeentes die nu ook ineens zorg moeten gaan verlenen met uiteraard gekrompen budget.
pi_162437343
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gemeentes die nu ook ineens zorg moeten gaan verlenen met uiteraard gekrompen budget.
Grappige is dat ze veel overhouden van die WMO.
I´m back.
pi_162437380
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik geef dat de grootste kans idd. Over links zie ik het niet gebeuren en trouwens veel fiducie heb ik niet in links. Die zijn zich aan het transformeren in "nieuw-links" en daarbij zal met name een rol spelen identiteitspolitiek en diversiteit (of superdiversiteit, zoals de huidige term ineens genoemd wordt).
In welke wolken zweef jij?
Kijk om je heen .
pi_162437421
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grappige is dat ze veel overhouden van die WMO.
Die gaan ook elk jaar gezellig op reis met zijn allen.
pi_162437453
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Links heeft bijna nooit een meerderheid gekend in Nederland.

Ik heb ook weinig vertrouwen in de visie en oplossingen van linkse partijen als GroenLinks en de PvdA (daarnaast zijn zij veel te veel van het onbeperkt verwelkomen van vluchtelingen, maar dat terzijde).

SP en Partij voor de Dieren kan ik me nog wel in vinden, maar gaan - voorlopig althans - natuurlijk nooit regeringsverantwoordelijkheid nemen of krijgen.

Maar gezien jouw posthistorie zou jij ook duidelijk aan de linkerzijde van het politieke spectrum moeten zitten? Ga jij desondanks dan toch midden of rechts stemmen waarschijnlijk?

Dan moet je natuurlijk ook niet klagen dat je krijgt waarvoor je stemt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162437464
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In welke wolken zweef jij?
Kijk om je heen .
Wat dan? Ik denk niet dat de PVV de grootste wordt hoor, zal niet veel schelen en als er binnen nu en maart 2017 een aanslag wordt gepleegd misschien wel. En als de PVV grootste wordt en het voortouw moet nemen bij de formatie komt daar wrs niet veel uit.
I´m back.
pi_162437515
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig vertrouwen in de visie en oplossingen van linkse partijen als GroenLinks en de PvdA (daarnaast zijn zij veel te veel van het onbeperkt verwelkomen van vluchtelingen, maar dat terzijde).

SP en Partij voor de Dieren kan ik me nog wel in vinden, maar gaan - voorlopig althans - natuurlijk nooit regeringsverantwoordelijkheid nemen of krijgen.

Maar gezien jouw posthistorie zou jij ook duidelijk aan de linkerzijde van het politieke spectrum moeten zitten? Ga jij desondanks dan toch midden of rechts stemmen waarschijnlijk?

Nee, ik ga niet rechts of centrum rechts stemmen, ben idd voor centrumlinkse politiek, maar wat ik moet stemmen weet ik nu nog niet. PvdD is het overwegen waard.
I´m back.
pi_162437540
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dan? Ik denk niet dat de PVV de grootste wordt hoor, zal niet veel schelen en als er binnen nu en maart 2017 een aanslag wordt gepleegd misschien niet. En als de PVV grootste wordt en het voortouw moet nemen bij de formatie komt dar wrs niet veel uit.
Het maakt niet zoveel uit allemaal, ben benieuwd naar de opkomst.
pi_162437604
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:11 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het maakt niet zoveel uit allemaal, ben benieuwd naar de opkomst.
Ja, kan nog veel gebeuren idd ook.
I´m back.
pi_162437625
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die gaan ook elk jaar gezellig op reis met zijn allen.
Mm, ik denk niet dat ze dat bij de gemeenten doen. Maar indien toch zo, dan mag je daar dus geen kritiek op hebben. Dan weet je dat alvast.
I´m back.
pi_162437639
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kan nog veel gebeuren idd ook.
In Oostenrijk zitten ze nog op de post te wachten.
pi_162437647
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In Oostenrijk zitten ze nog op de post te wachten.
Van der Bellen heeft gewonnen, net bekend gemaakt. ;).
I´m back.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:17:07 #216
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162437657
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De politiek is niet meer de politiek van voor Pim Fortuyn. Helaas. Die hele individualsering is een groot gezwel. Dat is voorlopig niet meer te stoppen. Als de bodem bereikt is zal dat wel weer keren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_162437702
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van der Bellen heeft gewonnen, net bekend gemaakt. ;).
Dass war knapp dann.
pi_162437747
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dass war knapp dann.
Kiele-kiele idd.
I´m back.
pi_162437779
*btw heb geen voorkeur, Het is wel erg verdeeld in 2 partijen daar, dat belooft weinig goeds.
pi_162437805
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

De politiek is niet meer de politiek van voor Pim Fortuyn. Helaas. Die hele individualsering is een groot gezwel. Dat is voorlopig niet meer te stoppen. Als de bodem bereikt is zal dat wel weer keren.
Dat duurt nog wel even. Ik ben bang dat de bodem voorlopig nog niet bereikt is, als ik afga op de instelling en mentaliteit die veel mensen tegenwoordig openlijk durven tentoon te spreiden. Dan wordt het de komende 10 tot 20 jaar nog veel erger.

Wat tegenwoordig 'normaal' is daar werd je 20 a 30 jaar geleden nog voor 'asociaal' versleten, en dan heb ik het niet over kritiek op integratie, want het mag wel duidelijk zijn dat daar problemen te lang met de mantel der liefde zijn bedekt. Maar "vroeger" had men veel meer oog voor de samenhang van de samenleving, oog voor nuance en begrip. Terwijl men nu veel sneller 'eigen schuld!' schreeuwt om er vervolgens de handen vanaf te kunnen trekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 23-05-2016 16:28:21 ]
pi_162437843
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet rechts of centrum rechts stemmen, ben idd voor centrumlinkse politiek, maar wat ik moet stemmen weet ik nu nog niet. PvdD is het overwegen waard.
Overigens staat er voor 2017 nog een bezuiniging van 500 miljoen op langdurige zorg in de planning.
pi_162437916
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat duurt nog wel even. Ik ben bang dat de bodem voorlopig nog niet bereikt is, als ik afga op de instelling en mentaliteit die veel mensen tegenwoordig openlijk durven tentoon te spreiden.

Wat tegenwoordig 'normaal' is daar werd je 20 a 30 jaar geleden nog voor 'asociaal' versleten, en dan heb ik het niet over kritiek op integratie, want het mag wel duidelijk zijn dat daar problemen te lang met de mantel der liefde is bedekt. Maar "vroeger" had men veel meer oog voor de samenhang van de samenleving, oog voor nuance en begrip. Terwijl men nu veel sneller 'eigen schuld!' schreeuwt om er vervolgens de handen vanaf te kunnen trekken.
Tsja ben op straat opgegroeid, van paar scholen afgeschopt, kwam begin jaren 80 een leuke mokkel tegen, werd vader en na wat gewenning nooit meer crimineel geweest.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:32:22 #223
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162438041
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat duurt nog wel even. Ik ben bang dat de bodem voorlopig nog niet bereikt is, als ik afga op de instelling en mentaliteit die veel mensen tegenwoordig openlijk durven tentoon te spreiden.

Wat tegenwoordig 'normaal' is daar werd je 20 a 30 jaar geleden nog voor 'asociaal' versleten, en dan heb ik het niet over kritiek op integratie, want het mag wel duidelijk zijn dat daar problemen te lang met de mantel der liefde is bedekt. Maar "vroeger" had men veel meer oog voor de samenhang van de samenleving, oog voor nuance en begrip. Terwijl men nu veel sneller 'eigen schuld!' schreeuwt om er vervolgens de handen vanaf te kunnen trekken.
Precies. De PvdA was ooit een prima partij. Maar die hebben hun achterban allang verlaten. Men vergeet dat juist solidariteit er zorg voor heeft gedragen dat iedereen kon studeren. Ook dat lijkt nu verloren te gaan net als zorg..
pi_162438165
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Overigens staat er voor 2017 nog een bezuiniging van 500 miljoen op langdurige zorg in de planning.
Tot nu toe heeft "bezuinigen" altijd betekend dat er steeds meer geld wordt uitgegeven, alleen minder meer dan in het nul-scenario.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:38:30 #225
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162438176
Als je hier nu zegt dat de Fransen het proberen te behouden en je een voorstander bent van de Franse mentaliteit word je hier voor gek verklaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')