Ja, ik las dat WA werkelijk waar vanaf 2017 lessen gaat volgen zodat hij zelf een grote passagiersvliegtuig kan vliegen. Hij heeft al ervaring aangezien hij vliegbrevets heeft om kleine vliegtuigjes te vliegen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn nieuwe 737 zal vast ook wel een beetje fatsoenlijk servies nodig hebben.
De mensen die het meeste waarde hechten aan die praal zijn van die reli gekjes uit het MO die een nederig leven dienen te lijden en van die nep commies uit China. Fuck hun allemaal jwt.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:35 schreef Dagonet het volgende:
1,4 miljoen over veertig jaar.
Je zet een staatsbezoek geen xenos bordjes en pickwick theekopjes voor.
In welk Nederland leef jij?quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
half nederland ligt te kreperen en de koning komt ff wat borden en schalen voor zo'n enorm bedrag... echt misselijkmakend
Onzin-tt. De koning koopt helemaal niets in dit geval.quote:Koning koopt nieuw serviesje: 1,4 miljoen euro
Ik leef al heel lang van 900 euro per maand dus hou maar op over dat ik eens uit mijn sociale kring moet komen. Ik heb daarbij een dure zorgverzekering nodig en maak altijd het eigen risico op. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk om rond te komen en kan ik niet 2 keer per jaar op vakantie. Maar ik heb toch verdomme ook geen enkel recht om te klagen, ik heb een dak boven mijn hoofd, een tv, een computer, een smartphone, een auto, 2 fietsen. Elke dag kan ik een gezonde maaltijd op tafel zetten met massa´s groenten en fruit en het lukt me zelfs om voornamelijk biologische dierlijke producten te eten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:14 schreef Eenskijken het volgende:
oh ja, misschien moet je eens uit je sociale kring komen want een heel gedeelte van nederland heeft moeite om rond te komen terwijl ze fulltime werken ivm steeds hogere prijzen om in levensonderhoud te voorzien. Steeds meer mensen kloppen elk jaar bij de voedselbank aan en steeds meer mensen kunnen hun huur niet meer betalen.
En mensen geloven nog in sprookjes boeken dus dit kan er ook wel bij.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:25 schreef Rica het volgende:
Enerzijds leven we in een wereld met mobiel internet, nanotechnologie en genetische modificatie en anderzijds hebben we een koningshuis en erfopvolging.
Met een servies van anderhalf miljoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
Dat zal over vele delen gaan. En zilver bestek kost al een hoop. Daar schrok ik pas ook van.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:44 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel delig het servies is...
Volledig mee eens.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:56 schreef Yogaflame het volgende:
Zie alle monarchisten weer alle mogelijke trucjes uit de kast trekken, om ons er maar van te verzekeren dat het koningshuis 'toch echt geld oplevert hoorrrrrr'...![]()
nou fucking en of ze geld kosten of opleveren, daar gaat het ons niet eens om.
Al zou ik persoonlijk van Willempie dagelijks 100 euro in m'n handen krijgen gedrukt, dan nog vind ik (en vele met mij) dat het koningshuis een corrupt, archaisch Duits inteelt-clubje is, en dat we ons moeten schamen dat zoiets achterlijks als erfopvolging nog bestaat. Zo snel mogelijk dat achterlijke gebruik - van een onrechtmatig koningshuis - door de plee spoelen.
En voor alle schuimbekkende Orangisten die klaar staan om me naar de keel te vliegen, u mag (wat mij betreft) uw mening bij uwzelf rectaal inbrengen. Fuck het koningshuis, fuck monarchisten en fuck die rare hoedjes die ze dragen.
Servies zal wel uit vele delen bestaan. Ben ook wel benieuwd op hoeveel personen het berekend is. Als je dan alles bij elkaar zou optellen valt 1,4 miljoen vast mee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:44 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ze doen wel dingen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:10 schreef Farenji het volgende:
Voor een koning vind ik een servies van 1.4 miljoen wel passend. Het koningsschap gaat om imago, het hooghouden van een illusie, om pracht en praal en uiterlijk vertoon en decadentie, dan kun je niet met bekers van de ikea aankomen natuurlijk. Dan ben je *verplicht* om hem flink uit de broek te laten hangen, dat staat in alle sprookjesboeken zo.
Heeft ook niets met monarchie te maken. Er is een nieuw servies nodig voor staatsbanketten, die heb je altijd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:13 schreef motorbloempje het volgende:
Niet dat ik monarchist ben, maar toch.
Laat het gepeupel even schuimbekken. Is zo'n lekker begin van de dag voor ze.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:15 schreef Zelva het volgende:
Onzin-tt. De koning koopt helemaal niets in dit geval.
Bovendien heb je deze kosten ook gewoon als je geen koning zou hebben. Ook dan heb je staatsbanketten, ontvangsten van hoogwaardigheidsbekleders en noem maar op.
Ik denk dat je onze Europese vrienden schromelijk onderschat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mensen die het meeste waarde hechten aan die praal zijn van die reli gekjes uit het MO die een nederig leven dienen te lijden en van die nep commies uit China. Fuck hun allemaal jwt.
p'cies.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heeft ook niets met monarchie te maken. Er is een nieuw servies nodig voor staatsbanketten, die heb je altijd.
Een onderdeel van de EU koopt ook een nieuwe set voor ettelijke miljoenen meer.
Echt he? Heerlijk die reacties op Facebook! Ze hadden maar servies van de Action moeten kopenquote:Op donderdag 19 mei 2016 09:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Laat het gepeupel even schuimbekken. Is zo'n lekker begin van de dag voor ze.
De EU is ook een verwerpelijke geldverslindende organisatie, net als dit koningshuis.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heeft ook niets met monarchie te maken. Er is een nieuw servies nodig voor staatsbanketten, die heb je altijd.
Veel, dat weet ik uit eigen ervaring,quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:44 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Stel grieken uitnodigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat zouden ze doen met het oude servies? Naar de kringloop brengen?
Ja, een kostenpost van pakweg ¤35000 per jaar voor de diplomatieke tak is echt geldverslinden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
De EU is ook een verwerpelijke geldverslindende organisatie, net als dit koningshuis.
Van Prins Pils naar Koning Geld.
Mag Amalia kapot gooienquote:Op donderdag 19 mei 2016 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Creperen? Waar?quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
half nederland ligt te kreperen en de koning komt ff wat borden en schalen voor zo'n enorm bedrag... echt misselijkmakend
Here`s Johnny....quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:35 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Nu maar hopen dat er geen Griekse gasten langs komen
Regeren is vooruit zien.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:39 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ja, ik las dat WA werkelijk waar vanaf 2017 lessen gaat volgen zodat hij zelf een grote passagiersvliegtuig kan vliegen. Hij heeft al ervaring aangezien hij vliegbrevets heeft om kleine vliegtuigjes te vliegen.
Willem-Alexander laat zich omscholen tot Boeing-piloot
Het ging niet alleen om servies. Tafellinnen, bestek, galakleding enz...quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
Servies zal wel uit vele delen bestaan. Ben ook wel benieuwd op hoeveel personen het berekend is. Als je dan alles bij elkaar zou optellen valt 1,4 miljoen vast mee.
Nee, dit heeft hij niet van eigen geld aangeschaft. Zijn eigen geld is zijn salaris en spaarrekening.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:56 schreef Odaiba het volgende:
Het is toch zijn eigen geld, mag hij mee doen wat hij wil, lijkt mij. Ik had het aan andere dingen uitgegeven, maar dit doen koningshuizen nou eenmaal, anders worden ze uitgelachen.
Ja, een koningshuis kost geld. Nu kunnen zijn gasten er iig van genieten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dit heeft hij niet van eigen geld aangeschaft. Zijn eigen geld is zijn salaris en spaarrekening.
Waarom niet, als het door beroemde designer ontworpen is en in massa wordt uitgevoerd is het opeens niet goed genoeg meer?quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:35 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb dan ook geen problemen met deze uitgaven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:02 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, een koningshuis kost geld. Nu kunnen zijn gasten er iig van genieten.
Ow, dacht ik. Ik ook niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen problemen met deze uitgaven.
Jij denkt dat het Koninklijk huis tientallen miljarden heeft?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Regeren is vooruit zien.
Mocht er oorlog komen, dan confisqueert hij een boeing om zijn hele familie in veiligheid te brengen.
Slim.
Wat betreft dat servies en galakleding, heb ik niet zo'n problemen mee, maar hun salarissen zijn van de zotte. Wat moeten zij daarvan doen? En moeten ze kunnen sparen? Waarvoor?
Dat ze meer dan riant leven, soit, mag, moet zelfs voor het aanzien. Maar het kapitaal dat zij inmiddels vergaard hebben is, volgens mij, genoeg om Nederland uit de schulden te halen. En dát is belachelijk, naar mijn bescheiden mening.
480 miljard denkt die hahahaquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:43 schreef H.FR het volgende:
[..]
Jij denkt dat het Koninklijk huis tientallen miljarden heeft?
wordt uitgezochtquote:Op donderdag 19 mei 2016 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Het koningshuis moet exclusief zijn, het moet mooi zijn, er zijn ook geen massa uitgaves met bijv. 30 lepeltjes voor verschillende deserts en 40 stokbroodsmeermesjes en weet ik veel wat. Dus om al dat soort servies met regels enzo eraan verbonden te kopen kost al heel wat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom niet, als het door beroemde designer ontworpen is en in massa wordt uitgevoerd is het opeens niet goed genoeg meer?
Dat heb ik gelezen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Het ging niet alleen om servies. Tafellinnen, bestek, galakleding enz...
Los van wat je van de monarchie vindt, zolang het republikeinse smaldeel uit dit soort schuimbekkende natte scheten blijft bestaan is het koningshuis nog een lang leven beschoren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:56 schreef Yogaflame het volgende:
Zie alle monarchisten weer alle mogelijke trucjes uit de kast trekken, om ons er maar van te verzekeren dat het koningshuis 'toch echt geld oplevert hoorrrrrr'...![]()
nou fucking en of ze geld kosten of opleveren, daar gaat het ons niet eens om.
Al zou ik persoonlijk van Willempie dagelijks 100 euro in m'n handen krijgen gedrukt, dan nog vind ik (en vele met mij) dat het koningshuis een corrupt, archaisch Duits inteelt-clubje is, en dat we ons moeten schamen dat zoiets achterlijks als erfopvolging nog bestaat. Zo snel mogelijk dat achterlijke gebruik - van een onrechtmatig koningshuis - door de plee spoelen.
En voor alle schuimbekkende Orangisten die klaar staan om me naar de keel te vliegen, u mag (wat mij betreft) uw mening bij uwzelf rectaal inbrengen. Fuck het koningshuis, fuck monarchisten en fuck die rare hoedjes die ze dragen.
Ach, toen de EU een nieuw servies kocht voor op de diplomatieke posten toen buitelde men hier in NWS ook over elkaar heen om te schuimbekken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Misplaatst Calimerocomplex.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, toen de EU een nieuw servies kocht voor op de diplomatieke posten toen buitelde men hier in NWS ook over elkaar heen om te schuimbekken.
Wat de klacht nou eigenlijk is weet ik niet precies trouwens - willen ze dat diplomaten met hun handen van de grond eten ofzo?
Ga toch gebak eten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
twitter:SuzanneLambooy twitterde op donderdag 19-05-2016 om 21:26:40Vanavond diner Corps Diplomatique @paleisamsterdam, de tafelschikking van 2015 was met kerst te zien @paleishetloo https://t.co/tQeNS36VMM reageer retweet
Het verschil is dat de ene gekozen is en de ander niet, maar zijn bestaansrecht haalt omdat het volk ooit in een koningshuis geloofde en dacht dat ze door God gezonden waren. Achterlijke psychoses uit het verleden....quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:40 schreef H.FR het volgende:
Mensen die dit als argument tegen Koningshuis gebruikenalsof een president [
] deze kosten niet zou hebben.
Fuck Afrika. Willy lijkt me wel net even wat belangrijker. En laat hij nou net van dure dingen houden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:02 schreef Dientje12 het volgende:
Van al dat geld kunnen heel wat mensen eten in afrika
Van het bedrag dat jij maandelijks uitgeeft om dit soort forumposts op internet te kunnen zetten kunnen ongetwijfeld ook heel wat mensen in Afrika eten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:02 schreef Dientje12 het volgende:
Van al dat geld kunnen heel wat mensen eten in afrika
Zo te zien mankeert er niks aan het ouwe servies, waarom moesten ze nieuwe?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:55 schreef StaceySinger het volgende:
hoezo geen servies meer ?[ afbeelding ]twitter:SuzanneLambooy twitterde op donderdag 19-05-2016 om 21:26:40Vanavond diner Corps Diplomatique @paleisamsterdam, de tafelschikking van 2015 was met kerst te zien @paleishetloo https://t.co/tQeNS36VMM reageer retweet
Uit de OP:quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:34 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Zo te zien mankeert er niks aan het ouwe servies, waarom moesten ze nieuwe?
quote:Het huidige servies is al 40 jaar in gebruik en aan vervanging toe. De afgelopen jaren zijn zoveel borden verloren gegaan dat er over twee jaar bij een staatsbanket geen compleet servies meer op tafel kan worden gezet.
Ze schijnen ook een formule te hebben, ze weten nu al dat er over twee jaar geen compleet servies meer over is.quote:
lolololquote:Op donderdag 19 mei 2016 00:00 schreef loni55 het volgende:
Maakt toch niet uit. Dat geld verdienen ze.
Die uitkeringtrekkers daarentegen die in de bijstand zitten moeten keihard worden aangepakt
En waarom merken wij (het klootjesvolk dus) daar nooit iets van?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:03 schreef flibber het volgende:
koningshuis levert altijd vele honderden keren meer op dan wat het kost.
maxima en willem zijn hele "goedkope" ambassadeurs die ontzetten veel gesloten deuren open krijgen.
dat gejank door henk en ingrid steeds die niet verder kijken.
Waarom niet? Daar kun je toch ook van vreten!quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:35 schreef Dagonet het volgende:
Kan wel, maar in die kringen van buitenlandse diplomatie, politiek en handel wordt je met je HEMA-servies als partner niet serieus genomen, met de uitstraling van armlastig (door wanbeleid?) of krenterig (je partner niets gunnen? Niet durven investeren?).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 05:47 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Waarom niet? Daar kun je toch ook van vreten!
hoe weet je dat je er niets van merkt? Doordat er geen storting komt van wimlex met als omschrijving 'staatsbezoek china 2015, 2 orders voor philips gescoord'?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 05:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En waarom merken wij (het klootjesvolk dus) daar nooit iets van?
Waar gaat dat geld, verdient door onze eigen Willem en Maxi, dan naar toe?
daar merk je indirect niets van als je verwacht elk jaar een divident uitkering op je rekening te krijgen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 05:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En waarom merken wij (het klootjesvolk dus) daar nooit iets van?
Waar gaat dat geld, verdient door onze eigen Willem en Maxi, dan naar toe?
Ja, logisch! Het zou prutswerk zijn als je beroep is om staatsbanketten te organiseren en geen flauw idee hebt hoeveel borden daarvoor nodig zijn en hoe vaak iemand een bord kapot laat vallen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze schijnen ook een formule te hebben, ze weten nu al dat er over twee jaar geen compleet servies meer over is.
De conclusie is dat je nogal wat internethelden hebt die jaloerse krengen zijn die het liefst zien dat niemand in de samenleving meer luxe geniet dan en bijstandstrekker. Tenminste niet van hun "belastingcenten". En die dus/bovendien nog nooit van "if you pay peanuts, you get monkeys" gehoord hebben.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:04 schreef Bart2002 het volgende:
Ik dacht even dat ik een déjà vu had. Maar nee, dat was de Europese unie:
NWS / Europese diplomaten willen eigen servies van minstens 1,5 miljoen euro
Een discussie die heel erg lijkt op deze...
De conclusie is i.i.g. dat er niet op een dubbeltje gekeken wordt als het om gemeenschapsgeld gaat.
Ik dacht eigenlijk altijd dat dat over mensen ging. Maar dus ook over kopjes en schotels blijkbaar.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:56 schreef Igen het volgende:
En die dus nog nooit van "if you pay peanuts, you get monkeys" gehoord hebben.
Als je niet snapt wat voor gevolg het heeft als je Obama die op staatsbezoek komt een euroshopper-boterham uit het vuistje geeft, dan houdt het op.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk altijd dat dat over mensen ging. Maar dus ook over kopjes en schotels blijkbaar.
Obama kennende zou ie dat juist waarderen. We vergeten vaak wat een eenvoudig mens dat is.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je niet snapt wat voor gevolg het heeft als je Obama die op staatsbezoek komt een euroshopper-boterham uit het vuistje geeft, dan houdt het op.
Je gelooft het zelf echt hè.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Obama kennende zou ie dat juist waarderen. We vergeten vaak wat een eenvoudig mens dat is.
Je weet w.s. wel dat je hier een vals dilemma hanteert.
Als hij een etentje heeft met zijn bazen van Wall Street dan moet hij zelf afruimen en de afwas doen, dus hij zal een beetje kwaliteitsservies wel kunnen waarderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Obama kennende zou ie dat juist waarderen. We vergeten vaak wat een eenvoudig mens dat is.
Je weet w.s. wel dat je hier een vals dilemma hanteert.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij een etentje heeft met zijn bazen van Wall Street dan moet hij zelf afruimen en de afwas doen, dus hij zal een beetje kwaliteitsservies wel kunnen waarderen.
Lijkt me tamelijk willekeurig wanneer er een bordje kapot valt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, logisch! Het zou prutswerk zijn als je beroep is om staatsbanketten te organiseren en geen flauw idee hebt hoeveel borden daarvoor nodig zijn en hoe vaak iemand een bord kapot laat vallen.
De Nederlander crepeert al als er in een Polo gereden moet worden in plaats van een mitsubishi outlander oid. Verwend volkje...quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
Dramaqueen gespotquote:
Het is niet bedoeld voor eigen gebruik dus maar voor staatsbezoeken.quote:Speciaal voor staatsbezoeken heeft de Dienst Koninklijk Huis voor 1,4 miljoen euro aan servies, tafellinnen en galakledij aangeschaft.
Je hebt altijd een servies nodig voor staatsbezoeken, of je nu wel of geen monarchie bent.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:30 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben tegenstander van het koningshuis, maar zolang je door wil met de monarchie moet je hier niet over zeuren. Dat hoort er eenmaal bij.
En als het 14 miljoen was geweest dan had #112 precies hetzelfde gepost w.s.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:04 schreef ems. het volgende:
1.4 miljoen voor serviesPrijzige poppenkast blijft het.
Wat maakt mij het uit wat #112 zou posten?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En als het 14 miljoen was geweest dan had #112 precies hetzelfde gepost w.s.
Ik vermoed nihil komma nul.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat maakt mij het uit wat #112 zou posten?
Ik heb liever iemand die het vak van jongs af aan leert, het zijn halve leven uitvoert, en het letterlijk een roeping is, dan iemand die het een paar jaartjes doet en bij wie het mooi op het CV staat.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ene gekozen is en de ander niet, maar zijn bestaansrecht haalt omdat het volk ooit in een koningshuis geloofde en dacht dat ze door God gezonden waren. Achterlijke psychoses uit het verleden....
Dit is de eerste keer ooit dat ik dit gelezen heb.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het verschil is dat de ene gekozen is en de ander niet, maar zijn bestaansrecht haalt omdat het volk ooit in een koningshuis geloofde en dacht dat ze door God gezonden waren. Achterlijke psychoses uit het verleden....
Hulde!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:59 schreef flibber het volgende:
[..]
daar merk je indirect niets van als je verwacht elk jaar een divident uitkering op je rekening te krijgen.
Reclame en PR is heel normaal in de zakenwereld.
Als je bijvoorbeeld naar een beurs gaat dan zie je bij de stands vaak bloedmooie dames...
dat trekt gewoon klanten.
Dan heb je nog bedrijven die specialiseren in het maken van connecties of PR.
Koningshuis is dat alles in een.
voor veel landen die geen monarchie hebben is een "westers" koningshuis iets unieks.
Daarbij zijn maxima en willem razend populair. Als in china de koning en koningin worden ontvangen dan zijn heel veel topmensen uit china erbij aanwezig.
En met het koningshuis reizen ook vertegenwoordigers uit bedrijfsleven mee.
Dus paar chinezen gaan lekker dineren met maxima en willen, zijn trots, en nadien op de borrel praten Cheng en Boskalis ff over een nieuw projectje.
Daarnaast zijn zowel maxima als willem geen domme mensen zoals de belgische kroonprins....
Het is traditie/cultuur die ons geld oplevert en ook nog eens een leuke koningsnacht en koningsdag (wat ook geld oplevert).
tegen het koningshuis zijn met domme argumenten als kost ons alleen geld is alsof je de kip met de gouden eieren de kop af hakt omdat het beestje safraanrijst eet en dat duurder is dan een plak euroshopper brood.
Ik niet, want zo ontstaat nog meer corruptie. Een dynastie, een dictatuur, een systeem wat niet meer te veranderen is zonder geweld. Ook worden de personen verrot van binnen, want ze hebben amper een keuze om te doen wat ze willen, maar zijn gevangen in een keurslijf. Respect voor het volk zal er niet bij zijn, want welk normaal volk accepteert dat alle mensen gelijk zijn, behalve 1 familie die een geboorterechtprivilege heeft? Om nog maar van die achterlijke traditie te zwijgen. Het is overigens ook alles behalve een roeping, maar een gedwongen plicht. En WTF leert de koning van jongs af aan? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:13 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand die het vak van jongs af aan leert, het zijn halve leven uitvoert, en het letterlijk een roeping is,
Principe koningshuis is religieus geinspireerd. Dat of pure machtswellust zoals Napoleon en zijn familie die het hier naartoe heeft gebracht. Dat het volk het destijds geaccepteerd heeft, is mede te verklaren in de religieuze cultuur van Nederland. Al blijft het mij ook compleet een raadsel en zal ik nooit begrijpen dat het volk dat ooit geaccepteerd heeft. Wat als er iemand morgen opstaat en zegt de nieuwe koning te zijn en royaal verzorgd moet worden? Ik gok dat het ten eerste diagnose psychose is, maar wie gaat die iemand serieus nemen? Zo ervaar ik het koningshuis. Een land Gone Mad, die meegaat met de psychose van 1 familie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer ooit dat ik dit gelezen heb.
Hoe kom je hierbij?
Als je het vergelijkt dan heeft de EU dus trouwens heel goedkoop ingekocht. Dat ging om bijna hetzelfde bedrag maar dat was dan wel voor 140 complete serviessets voor kantoren overal over de wereld.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:04 schreef Bart2002 het volgende:
Ik dacht even dat ik een déjà vu had. Maar nee, dat was de Europese unie:
NWS / Europese diplomaten willen eigen servies van minstens 1,5 miljoen euro
In een presidentieel systeem zou ontvangst van hoogwaardigheidsbekleders met enig cachet ook horen, dus dat kan überhaupt geen argument zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:30 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben tegenstander van het koningshuis, maar zolang je door wil met de monarchie moet je hier niet over zeuren. Dat hoort er eenmaal bij.
Dat komt vrijwel volledig terecht bij een relatief kleine groep mensen. Mensen die zorg nodig hebben worden aan t lijntje gehouden en gebruikt als pin-automaat. De minste zorg voor een hoofdprijs.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:50 schreef George_Zina het volgende:
Verder boeit het verder begrotingstechnisch niet. Als bezuinigd moet worden dan moeten ze vooral knippen in zorg en sociale zekerheid aangezien daar samen ruim 150 miljard euro per jaar in om gaat.
[ afbeelding ]
Een slordige 10.000 euro voor een "serviesset" vind ik over de top. Maar ik moet het dan ook zelf betalen en heb derhalve een iets minder dure smaak. Je kent het fenomeen ook wel dat leveranciers (het zij ICT, het zij aardewerk) overheidsinstellingen altijd een gigantische poot uitdraaien. "Sitting ducks" worden ze genoemd. Er wordt een feestje gevierd hoor bij de leverancier.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt dan heeft de EU dus trouwens heel goedkoop ingekocht. Dat ging om bijna hetzelfde bedrag maar dat was dan wel voor 140 complete serviessets voor kantoren overal over de wereld.
Ik vind dat een niet zo zuiver argument. Er zal ook op de kleintjes gelet moeten worden. Dat is een kwestie van fatsoen morele plicht ten opzichte van degenen die de pecunia ophoesten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:50 schreef George_Zina het volgende:
Verder boeit het verder begrotingstechnisch niet. Als bezuinigd moet worden dan moeten ze vooral knippen in zorg en sociale zekerheid aangezien daar samen ruim 150 miljard euro per jaar in om gaat.
Maar even serieus nu: waar ligt de grens of de nuance: als het servies 17 miljoen moest kosten had dat ook gekund? (ik zie de argumenten al: dat is maar 1 euro per Nederlander. Big deal).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:56 schreef Igen het volgende:
[..]
De conclusie is dat je nogal wat internethelden hebt die jaloerse krengen zijn die het liefst zien dat niemand in de samenleving meer luxe geniet dan en bijstandstrekker. Tenminste niet van hun "belastingcenten". En die dus/bovendien nog nooit van "if you pay peanuts, you get monkeys" gehoord hebben.
is er iets mis met een Doccia Ginori servies ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Je snapt er niet zoveel van hè, SS?
Of eet jij gerust van een 18e-eeuws servies?
Het is zeer opvallend te noemen dat een "zwaar antiek" servies (w.s. een unicum) slechts 50.000 euro opbrengt en dat een nieuwe het 30-voudige moet kosten. Dat punt heb je in ieder geval gemaakt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
Topstuk van de veiling is een tweehonderddelig servies met daarop landschapsafbeeldingen. Verwacht wordt dat dit servies ongeveer 50.000 euro op zal brengen. Het zogenaamde Doccia Ginori-servies was ooit eigendom van koning Willem III en koningin Emma.
http://historiek.net/koni(...)/10660/#.Vz8xdhXQCHs
Wordt er in NL nog servies gemaakt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:04 schreef Lunatiek het volgende:
Dat servies had best duurder mogen zijn. Als het tenminste Nederlands fabrikaat is. Immers, dan heeft iedereen er wat aan, indirect bijvoorbeeld via de sociale lasten en belasting die de fabriek wat weer terugvloeit naar uitkeringen. Goed voor de fabriek, werknemers, eventuele aandeelhouders. Als hofleverancier kan het bedrijf nog extra klandizie krijgen.
Als het een koning goed gaat, is flink het geld laten rollen de manier waarop het volk meeprofiteert.
Go Willy!
Ze hadden het ook naar de kringloop kunnen brengen, of op Marktplaats kunnen zetten maar ze willen natuurlijk ook niet iedere keer onbekenden aan de deur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:45 schreef StaceySinger het volgende:
Ze verkopen eerst een heel zwikkie via veilinghuis Sotheby's in Amsterdam en daarna gaan ze klagen dat er een nieuw servies moet komen.
http://www.at5.nl/artikel(...)ruiming-bij-sothebys
Afgezien van de lelijkheid bedoel je ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is er iets mis met een Doccia Ginori servies ?
[ afbeelding ]
Doe jij altijd van dit soort onnozele post's? Ik denk daarbij ook aan #112 trouwens.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Afgezien van de lelijkheid bedoel je ?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:12 schreef Holman het volgende:
Als je met een vrouw uit een warm zuid Amerikaans land getrouwd bent kun je niet alleen zo nu en dan wat vuurwerk verwachten, maar ook dat je zo nu en dan wat serviesgoed naar je hoofd geslingerd krijgt. Het houdt natuurlijk een keer op met de voorraad porselein, misschien is ergens nog hooguit een eierdopje of theekopje te vinden. In koninklijke kringen mag een bordje, theekopje of een soepterrine wat kosten, Jan of Miep met de pet koopt serviesgoed bij Action. Mijn grootmoeder zei altijd "van een mooi bord kun je niet eten". Ze bedoelde er weliswaar iets anders mee maar het is wel op z'n plaats.
Zoals ik in dat andere topic heb uitgelegd kwam dat daar neer op iets van 25 euro per bord etc. en dat is een hele redelijke prijs. Zeker niet "over de top". Hoe het met dit koninklijke servies zit weet ik niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een slordige 10.000 euro voor een "serviesset" vind ik over de top. Maar ik moet het dan ook zelf betalen en heb derhalve een iets minder dure smaak. Je kent het fenomeen ook wel dat leveranciers (het zij ICT, het zij aardewerk) overheidsinstellingen altijd een gigantische poot uitdraaien. "Sitting ducks" worden ze genoemd. Er wordt een feestje gevierd hoor bij de leverancier.
Whatever. Geen zin aan. QFT i.i.g.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:43 schreef Igen het volgende:
Daarnaast is het onzin dat je de overheid een poot kan uitdraaien.
Dat is geen poten uitdraaien.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is aan de orde van de dag. Je bent een beetje te stellig m.i. met je "onzin" en "jaloezie" verhalen. En het poten uitdraaien begint pas als je de klus al binnen hebt.
Ik ben het met je eens omdat je dat goed ziet m.i. Dat idee heb ik wel vaker.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is geen poten uitdraaien.
Je hebt grofweg twee strategieën. Aan de ene kant kun je een offerte opstellen met een redelijke, kostendekkende prijs. Aan de andere kant kun je een offerte indienen met een idiote, onrealistisch lage prijs en dan daarna via duur meerwerk proberen het verlies goed te maken.
In een aanbesteding wint eigenlijk per definitie de tweede methode van de eerste. Maar daar wordt niemand blij van hoor, de leverancier ook niet.
Ja, voor één servies klinkt het wel als een beetje veel. Maar het blijft wel gissen als we niet weten wat ze precies kopen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens omdat je dat goed ziet m.i. Dat idee heb ik wel vaker.
Maar zonder een kenner van aardewerk te zijn zegt mijn verstand dat voor b.v. een kwart van dat bedrag ook iets uitstekend's aan te schaffen valt. Waar ligt de grens en wie bepaalt dat eigenlijk? En hoe zou de opinie zijn als het servies b.v. 17 miljoen zou kosten? Zo'n koningshuis is geweldig maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
Servies, tafellinnen en galakledij.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, voor één servies klinkt het wel als een beetje veel. Maar het blijft wel gissen als we niet weten wat ze precies kopen.
ik eet daar gerust van jaquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Je snapt er niet zoveel van hè, SS?
Of eet jij gerust van een 18e-eeuws servies?
Tjee, wat ben jij triestquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik niet, want zo ontstaat nog meer corruptie. Een dynastie, een dictatuur, een systeem wat niet meer te veranderen is zonder geweld. Ook worden de personen verrot van binnen, want ze hebben amper een keuze om te doen wat ze willen, maar zijn gevangen in een keurslijf. Respect voor het volk zal er niet bij zijn, want welk normaal volk accepteert dat alle mensen gelijk zijn, behalve 1 familie die een geboorterechtprivilege heeft? Om nog maar van die achterlijke traditie te zwijgen. Het is overigens ook alles behalve een roeping, maar een gedwongen plicht. En WTF leert de koning van jongs af aan? Waar heb je het over?
dan iemand die het een paar jaartjes doet en bij wie het mooi op het CV staat.
Zijn dikke uitkering bedoel je.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat dikke Willem met zijn centen doet moet hij gewoon zelf weten. Verder is een republiek een uitstekend idee
Ik ben fucking blij dat onze koning 1.4 miljoen uitgeeft aan servies. Wie zou dat nou niet zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:40 schreef Inaithnir het volgende:
Wees blij dat onze koning geld uitgeeft.
1.4 miljoen euro. Jij begrijpt kennelijk niet hoeveel geld dat is. En dat voor servies. Waarmee toneelstukjes worden opgevoerd. Nieteens allemaal in belang van Nederland. Of was je vergeten dat het Koningshuis dik roert in Shell ? Of zich steevast bemoeit met Nederlandse politiek door het pro-actief rechts te houden? Ik zou geen cent willen geven !quote:
Het is toch niet jouw servies ?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben fucking blij dat onze koning 1.4 miljoen uitgeeft aan servies. Wie zou dat nou niet zijn.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar even serieus nu: waar ligt de grens of de nuance: als het servies 17 miljoen moest kosten had dat ook gekund? (ik zie de argumenten al: dat is maar 1 euro per Nederlander. Big deal).
Of 170 miljoen desnoods. Het lijkt alsof de prijs er helemaal niet toe doet...
Niet dat ik weet. Althans sevies van enige betekenis. Regout(nu Sfinx) is er eind jaren 60 mee gestopt als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wordt er in NL nog servies gemaakt?
quote:
Hij geeft gemeenschapsgeld uit aan 1 bedrijf. Mischien nieteens een Nederlands bedrijf. Hoe komt geld dit weer in de gemeenschap?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:40 schreef Inaithnir het volgende:
Mensen die denken dat die 1.4 miljoen in een zwart gat verdwenen is en aan het volk besteed zou moeten worden
Hallo, waar denk je dat dat geld heengaat? Fabrikanten van dat servies/bestek/galakledij. Zodat die hun personeel kunnen betalen. Zodat die hun inkopen kunnen doen bij weer andere bedrijven, zodat die weer hun personeel kunnen betalen. Etcetera. Dit geld komt uiteindelijk weer bij 'het volk' terecht.
Wees blij dat onze koning geld uitgeeft.
http://www.tichelaar.nl/webshop/dierenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Althans sevies van enige betekenis. Regout(nu Sfinx) is er eind jaren 60 mee gestopt als ik me niet vergis.
Het glaswerk komt iig allemaal uit Leerdam weet ik toevallig, dus dat gedeelte vloeit gewoon netjes terug het land in.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hij geeft gemeenschapsgeld uit aan 1 bedrijf. Mischien nieteens een Nederlands bedrijf. Hoe komt geld dit weer in de gemeenschap?
1 bedrijf en haar werknemers. That's it.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:30 schreef Gutz het volgende:
[..]
Het glaswerk komt iig allemaal uit Leerdam weet ik toevallig, dus dat gedeelte vloeit gewoon netjes terug het land in.
Wat zit je nou te zeiken?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:51 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
1 bedrijf en haar werknemers. That's it.
Ik kan mijn Geil-Oranje bril niet vinden. Daarom.quote:
Nee, dat doet hij niet. Dat doet de Dienst Koninklijk Huis, het is niet alsof hij daar dagelijks de leiding heeft.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:36 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hij geeft gemeenschapsgeld uit aan 1 bedrijf.
En dat voor een journalist..quote:
zucht, lees je in over wat koningshuis oplevert....quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:33 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
1.4 miljoen euro. Jij begrijpt kennelijk niet hoeveel geld dat is. En dat voor servies. Waarmee toneelstukjes worden opgevoerd. Nieteens allemaal in belang van Nederland. Of was je vergeten dat het Koningshuis dik roert in Shell ? Of zich steevast bemoeit met Nederlandse politiek door het pro-actief rechts te houden? Ik zou geen cent willen geven !
Heb jij die balans zo even present? Ben benieuwd.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:57 schreef flibber het volgende:
zucht, lees je in over wat koningshuis oplevert....
google ligt er bij jou uit?quote:Op zondag 29 mei 2016 15:10 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heb jij die balans zo even present? Ben benieuwd.
Dat is wel heel gemakkelijk broeder.quote:
Dat is wel heel gemakkelijk broeder.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:13 schreef flibber het volgende:
[..]
waarom is jouw gebrek aan algemene kennis mijn probleem?
Wie claimt maakt hard, heel eenvoudigquote:Op zondag 29 mei 2016 15:13 schreef flibber het volgende:
[..]
waarom is jouw gebrek aan algemene kennis mijn probleem?
Gewoon zo'n saaie president. Met een salaris. Geen poppenkast.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Het koningshuis levert zoveel op....
Hoe zou D toch een export wereldkampioen zijn geworden zonder koningshuis?
Volgens mij gewoon door producten te produceren die men graag wil kopen in het buitenland.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:20 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon zo'n saaie president. Met een salaris.
Ik was het met je eens Piet! Ik zie het belang van een koningshuis best in maar volgens mij is de balans van zo'n hobby zwaar negatief. En verder is de "maak" industrie in NL natuurlijk niet wat het wezen moet en ooit geweest is.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon door producten te produceren die men graag wil kopen in het buitenland.
Ach, er worden hele mooie zaken in NL gemaakt, maar niet zoveel voor de consumentenmarkt.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik was het met je eens Piet! Ik zie het belang van een koningshuis best in maar volgens mij is de balans van zo'n hobby zwaar negatief. En verder is de "maak" industrie in NL natuurlijk niet wat het wezen moet en ooit geweest is.
Is ook in Duitsland zo toch? De autoindustrie leeft dacht ik vooral van de export naar China.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, er worden hele mooie zaken in NL gemaakt, maar niet zoveel voor de consumentenmarkt.
Niet, is dat niet vooral gegroeid toen ze nog een koning haddenquote:Op zondag 29 mei 2016 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Per inwoner gerekend exporteert Duitsland minder dan Nederland.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |