abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:04:45 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_154505699
http://www.hln.be/hln/nl/(...)5-miljoen-euro.dhtml

De diplomatieke dienst van de Europese Unie wil een eigen servies voor banketten en diners. Het mogelijke prijskaartje: 1,5 tot 3 miljoen euro. De aanbesteding begint morgen, meldden media in Brussel vandaag.

Het tafelzilver voor de zogenoemde Europese Dienst voor Extern Optreden is begroot op zo'n 2 miljoen euro. Dat is de grootste kostenpost. Maar ook voor het porseleinen servies (550.000 euro) is topkwaliteit vereist: geschikt voor de vaatwasser en bestand tegen verkleuring. Op elk stuk moet het Europese logo van twaalf sterren in goud prijken.

Het servies met bijpassende kristallen glazen, ijsemmers en kandelaars is bedoeld voor gebruik in Brussel en in de 140 EU-vertegenwoordigingen wereldwijd.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 02:10:59 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154505741
Kunnen ze niet gewoon naar de Xenos :')
Ik ben inmiddels overleden
  Forum Admin dinsdag 21 juli 2015 @ 02:14:01 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154505761
Dat mogen dan verdomd veel kopjes schoteltjes en andere dingen zijn _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_154505855
Ik verwacht dat er binnenkort ook een nieuw servies in Straatsburg moet komen,
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_154506745
Verschrikkelijk nieuws zeg :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154506761
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:10 schreef Enchanter het volgende:
Kunnen ze niet gewoon naar de Xenos :')
En dan maar klagen dat de traditionele serviesmerken die lokaal produceren failliet gaan en dat alle banen naar Azie verdwijnen :')
pi_154506788
Die lui zijn echt onwijs goed in PR zeg...
pi_154506867
Is het vorige servies gesneuveld bij het Griekse themafeestje?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:04:15 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_154506893
Het is werkelijk ongelofelijk, en hoe groot de rel in de media ook, dit gaat gewoon gebeuren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_154506905
En de EU heeft niks gisteren laten weten, een journalist heeft waarschijnlijk gewoon de aanbestedingsdocumenten van 5 mei gevonden: http://eeas.europa.eu/bus(...)150505-tender_en.htm

Daar staat bijv. ook dat de inschrijvingen worden beoordeeld voor 60% op kwaliteit en voor 40% op prijs (wat bij aanbestedingen vrij normaal is), dus als het zo duur wordt dan zullen het vooral de aantallen zijn die het 'm doen.

(Het is natuurlijk niet alsof een klein goudkleurig logo'tje dé grote kostenpost zullen zijn hè)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:06:08 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_154506907
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is werkelijk ongelofelijk, en hoe groot de rel in de media ook, dit gaat gewoon gebeuren
Dat denk ik ook het verspillen van belastinggeld daar komt geen einde aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_154506921
Door deze rel zullen ze de opdracht waarschijnlijk volgende keer wel onderhands gunnen aan een bevriend bedrijf zodat er geen publieke aanbesteding hoeft te worden gepubliceerd waar journalisten dan een rel-stukje over kunnen schrijven. :X
pi_154507056
Het is niet zo gek dat ze een servies willen dat bestand is tegen verkleuring en de vaatwasser.
Als ze hier 60 jaar mee doen, net als oma, en kapotte bordjes zelf betalen, vind ik dat het mag.

Was er eerder geen uniform servies? Wat is de gebruikelijke doorlooptijd voor servies van de ambassade of Brussel?
pi_154507070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:05 schreef Igen het volgende:
En de EU heeft niks gisteren laten weten, een journalist heeft waarschijnlijk gewoon de aanbestedingsdocumenten van 5 mei gevonden: http://eeas.europa.eu/bus(...)150505-tender_en.htm

Daar staat bijv. ook dat de inschrijvingen worden beoordeeld voor 60% op kwaliteit en voor 40% op prijs (wat bij aanbestedingen vrij normaal is), dus als het zo duur wordt dan zullen het vooral de aantallen zijn die het 'm doen.

(Het is natuurlijk niet alsof een klein goudkleurig logo'tje dé grote kostenpost zullen zijn hè)
Het is natuurlijk gebruik in internationale kringen om je gasten te imponeren met pracht en praal, Putin doet dat, de familie Saud, Elisabeth II, etc. Even laten zien hoe machtig je bent.

Maar dat is iets wat heersers doen, dienaren van de publieke zaak laten juist met gepaste soberheid zien waar hun macht vandaan komt. Het is in die zin vergelijkbaar met de discussie over marmeren wc-potten bij het UWV van 10 jaar geleden, dienaren van de publieke zaak die denken dat ze 'representatief' moet zijn richting commerciele partijen door hun na te doen in het showen van rijkdom. Maar de denkwijze is dan al zo geperverteerd dat ze zich niet meer realiseren wat ze moeten representeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:07 schreef Igen het volgende:
Door deze rel zullen ze de opdracht waarschijnlijk volgende keer wel onderhands gunnen aan een bevriend bedrijf zodat er geen publieke aanbesteding hoeft te worden gepubliceerd waar journalisten dan een rel-stukje over kunnen schrijven. :X
Dus het zijn corrupte figuren en daarom moeten we dit maar goed vinden?
pi_154507123
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk gebruik in internationale kringen om je gasten te imponeren met pracht en praal, Putin doet dat, de familie Saud, Elisabeth II, etc. Even laten zien hoe machtig je bent.

Maar dat is iets wat heersers doen, dienaren van de publieke zaak laten juist met gepaste soberheid zien waar hun macht vandaan komt. Het is in die zin vergelijkbaar met de discussie over marmeren wc-potten bij het UWV van 10 jaar geleden, dienaren van de publieke zaak die denken dat ze 'representatief' moet zijn richting commerciele partijen door hun na te doen in het showen van rijkdom. Maar de denkwijze is dan al zo geperverteerd dat ze zich niet meer realiseren wat ze moeten representeren.
Ik zie nergens in de aanbestedingsdocumenten iets overdreven protserigs. En de insteek dat een overheid alleen maar budgetspul bij de Action zou mogen kopen en dat 140 afdelingen het met in totaal 6 borden en bekers moeten doen omdat anders tokkies met een uitkering jaloers zijn slaat nergens op.
quote:
[..]

Dus het zijn corrupte figuren en daarom moeten we dit maar goed vinden?
Nee, maar als je een stortvloed aan negatieve kritiek krijgt als je via een openbare aanbesteding transparant de beste en voordeligste deal probeert te krijgen, dan is dat een grote aanmoediging om de volgende keer wèl corrupt te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2015 09:29:41 ]
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:31:21 #16
45206 Pietverdriet
pi_154507178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is niet zo gek dat ze een servies willen dat bestand is tegen verkleuring en de vaatwasser.
Als ze hier 60 jaar mee doen, net als oma, en kapotte bordjes zelf betalen, vind ik dat het mag.

Was er eerder geen uniform servies? Wat is de gebruikelijke doorlooptijd voor servies van de ambassade of Brussel?
Omdat het geen Nederlanders zijn die zo denken, maar diplomaten en politici uit een traditie van pronk
pi_154507361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie nergens in de aanbestedingsdocumenten iets overdreven protserigs. En de insteek dat een overheid alleen maar budgetspul bij de Action zou mogen kopen en dat 140 afdelingen het met in totaal 6 borden en bekers moeten doen omdat anders tokkies met een uitkering jaloers zijn slaat nergens op.
Het gaat om publiek geld, dan is soberheid het uitgangspunt. Het is niet zo dat de EU in conflict raakt met Burundi omdat de ambassadeur daarvan wel eens van een mooier bord heeft gegeten. De kosten lijken echter ook voor een groot deel te komen van de aantallen. De stukprijs valt nog wel mee, het lijkt er vooral op dat de EU een paar honderd chique restaurants runt, die indruk is niet geheel nieuw.

quote:
Nee, maar als je een stortvloed aan negatieve kritiek krijgt als je via een openbare aanbesteding transparant de beste en voordeligste deal probeert te krijgen, dan is dat een grote aanmoediging om de volgende keer wèl corrupt te worden.
Zoveel aanmoediging hebben ze niet nodig, het is vooral de vanzelfsprekendheid dat ze elkaar maar in de watten mogen en moeten leggen die het probleem is.
pi_154507452
Wat is er bijzonder aan dat je het logo van je organisatie op je servies hebt? Dat hebben ontzettend veel organisaties toch?
pi_154507507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat om publiek geld, dan is soberheid het uitgangspunt. Het is niet zo dat de EU in conflict raakt met Burundi omdat de ambassadeur daarvan wel eens van een mooier bord heeft gegeten. De kosten lijken echter ook voor een groot deel te komen van de aantallen. De stukprijs valt nog wel mee, het lijkt er vooral op dat de EU een paar honderd chique restaurants runt, die indruk is niet geheel nieuw.

[..]

Zoveel aanmoediging hebben ze niet nodig, het is vooral de vanzelfsprekendheid dat ze elkaar maar in de watten mogen en moeten leggen die het probleem is.
If you pay peanuts, you get monkeys

Ook iemand met een publieke baan mag best meer luxe hebben dan een bijstandstrekker.
pi_154507514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:55 schreef ArnosL het volgende:
Wat is er bijzonder aan dat je het logo van je organisatie op je servies hebt? Dat hebben ontzettend veel organisaties toch?
"Ja maar dat is PUBLIEK geld, dus dan mag het niet en moet een Xenos-bord genoeg zijn :'( :'( :'( "
pi_154508230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat hier om mensen die zichzelf betalen, en dat doen ze heel goed. Als de jaarlijkse loonsverhogingen te weinig zijn dan gaan ze maar weer staken.

quote:
Ook iemand met een publieke baan mag best meer luxe hebben dan een bijstandstrekker.
Dat is niet echt het issue hier he? Hun salarissen en bezoldigingen laten hun de keus hoeveel luxe ze willen. Als ze een luxe prive-auto willen dan hebben ze daar echt niet de 25% korting die de Europese auto-industrie, geheel belangenloos uiteraard, aan EU-mederwerkers geeft nodig. Van de verwennerij met drank en spijzen op kosten van de belastingbetaler moet je je telkens vragen hoe die de belangen van de burger dient.
pi_154508246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat hier om mensen die zichzelf betalen, en dat doen ze heel goed. Als de jaarlijkse loonsverhogingen te weinig zijn dan gaan ze maar weer staken.

[..]

Dat is niet echt het issue hier he? Hun salarissen en bezoldigingen laten hun de keus hoeveel luxe ze willen. Als ze een luxe prive-auto willen dan hebben ze daar echt niet de 25% korting die de Europese auto-industrie, geheel belangenloos uiteraard, aan EU-mederwerkers geeft nodig. Van de verwennerij met drank en spijzen op kosten van de belastingbetaler moet je je telkens vragen hoe die de belangen van de burger dient.
Ik zie dat je mijn post alleen gebruikt als hanger om je eigen verhaal aan op te hangen ipv. op de inhoud te reageren, dus dan zal ik ook niet verder inhoudelijk reageren. :)
pi_154508284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie dat je mijn post alleen gebruikt als hanger om je eigen verhaal aan op te hangen ipv. op de inhoud te reageren, dus dan zal ik ook niet verder inhoudelijk reageren. :)
Inhoud in de categorie 'het moet 3 miljoen zijn, anders eten ze als een uitkeringstrekker van xenoxborden'?
pi_154508320
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
Verschrikkelijk nieuws zeg :')
Dat is op zich geen nieuws. Het meest verschrikkelijke nieuws is dat het stemvee keer op keer op domme pro-EU tokkiepartijen als D66 blijft stemmen, waardoor er inderdaad, met het mandaat van de kiezer, meer macht naar de (corruptke) EU gaat. Het nieuws in de OP is slechts een uitvloeisel ervan.
pi_154508371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen iets meer luxe dan een bijstandstrekker en het servies zoals in de OP is beschreven.

Maar geen nood. Ik open een bankrekening. Alle pro-EU'ers doneren daarop geld, waaruit de 1,5 miljoen euro voor dit servies gefinancierd kan worden. Probleem opgelost.
pi_154508464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Inhoud in de categorie 'het moet 3 miljoen zijn, anders eten ze als een uitkeringstrekker van xenoxborden'?
Ik heb een voorstel in bovenstaande post gedaan. Hopelijk zal Igen het zelf betalen. Igen wilt immers toch niet dat EU-politci uit hetzelfde servies eten als dat bijstandstrekkers doen? :).
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:00:38 #27
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_154508483
En maar klagen.... maar ondertussen wel in de holle verkiezingsretoriek trappen en D66 stemmen bij de Europese verkiezingen of nog erger... NIET gaan stemmen.

Dom volk :')
pi_154508513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:00 schreef Revolution-NL het volgende:
En maar klagen.... maar ondertussen wel in de holle verkiezingsretoriek trappen en D66 stemmen bij de Europese verkiezingen.

Dom volk :')
Exact. Stemmen op D66, VVD of PvdA en dan klagen dat de EU ons belastinggeld aan het verspillen is.
pi_154508539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal geen 3 miljoen te zijn.
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen iets meer luxe dan een bijstandstrekker en het servies zoals in de OP is beschreven.
En welk aspect van het servies in de OP vind je dan precies te overdreven?
  † In Memoriam † dinsdag 21 juli 2015 @ 11:11:15 #30
230491 Zith
pls tip
pi_154508714
_O- mensen zich hierom opwinden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_154508716
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik heb een voorstel in bovenstaande post gedaan. Hopelijk zal Igen het zelf betalen. Igen wilt immers toch niet dat EU-politci uit hetzelfde servies eten als dat bijstandstrekkers doen? :).
Nee, want goede overheidsdienstverlening op dit niveau is niet "verpakbaar" en ik ga natuurlijk niet betalen voor iets waar jij dan net zo goed van meeprofiteert.

Daarnaast: jij dweept toch altijd zo met Singapore etc.? Nou als er één land is wat ambtenaren goed betaalt, dan dat wel. Juist omdat daar de filosofie is dat openbaar bestuur kwalitatief hoogwaardig moet zijn en dat dat wat mag kosten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2015 11:16:38 ]
pi_154508729
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal geen 3 miljoen te zijn.

[..]

En welk aspect van het servies in de OP vind je dan precies te overdreven?
De stukprijs is wat overdreven en de hoeveelheid. Van al die borden moet immers ook meerdere keren gegeten worden.
pi_154508852
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want goede overheidsdienstverlening op dit niveau is niet "verpakbaar" en ik ga natuurlijk niet betalen voor iets waar jij dan net zo goed van meeprofiteert.

Daarnaast: jij dweept toch altijd zo met Singapore etc.? Nou als er één land is wat ambtenaren goed betaalt, dan dat wel. Juist omdat daar de filosofie is dat openbaar bestuur kwalitatief hoogwaardig moet zijn en dat dat wat mag kosten.
Hoezo profiteer ik ervan? Stuurt Dijsselbloem mij soms ook wat van het EU-servies t.w.v. 3 miljoen per post op? Of heb je een onderzoek waaruit blijkt dat als je servies van 3 miljoen euro aanschaft dat je dan significant betere bestuurders aantrekt? Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek.

Ik dweep helemaal niet met Singapore. Ik sta voor een welvarend, zuinig Nederland met goede voorzieningen voor haar burgers. Ik zie niet in hoe EU-servies van 3 miljoen euro daar in mee helpt.
pi_154508856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De stukprijs is wat overdreven en de hoeveelheid. Van al die borden moet immers ook meerdere keren gegeten worden.
De stukprijs staat nergens genoemd, want een van de hoofdaspecten is juist dat de inschrijvers door een zo laag mogelijke stukprijs punten kunnen verzamelen. :')
pi_154508900
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoezo profiteer ik ervan? Stuurt Dijsselbloem mij soms ook wat van het EU-servies t.w.v. 3 miljoen per post op? Of heb je een onderzoek waaruit blijkt dat als je servies van 3 miljoen euro aanschaft dat je dan significant betere bestuurders aantrekt? Ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek.

Ik dweep helemaal niet met Singapore. Ik sta voor een welvarend, zuinig Nederland met goede voorzieningen voor haar burgers. Ik zie niet in hoe EU-servies van 3 miljoen euro daar in mee helpt.
Nee, ik heb geen specifiek onderzoek naar serviezen van 3 miljoen euro. Duh. Maar het slaat ook nergens op om zo'n type onderbouwing te eisen. :')

Daarnaast staat nergens dat het niet minder dan 3 miljoen mag kosten. Er staat alleen een richtprijs van 1,5 à 3 miljoen om de orde van grootte van de opdracht aan te geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2015 11:23:22 ]
pi_154508925
Dan doen we het met de richtprijs oftewel de begroting. Heb jij voor ons een onderzoekje dat als je servies voor 1,5 miljoen euro aanschaft dat je dan significant betere bestuurders aantrekt?

Zo nee, waarom verdedig jij dit dan?
pi_154508962
Ik denk dat het servies een leuk collectors item gaat worden, vroeger als student "verzamelde" ik ook servies, bierglazen met logo's.
Ik verwacht dat een bord, lepel of vork na de ineenstorting van de EU aardig wat zal opleveren, net zoveel als Nazi gebruiksvoorwerpen of Hitler-memorabilia.

Edit: 3 miljoen is natuurlijk peanuts vergeleken met de echt onzinnige uitgaven van "ons" EP
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:28:44 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_154509008
quote:
Maar ook voor het porseleinen servies (550.000 euro) is topkwaliteit vereist: geschikt voor de vaatwasser en bestand tegen verkleuring
Is dit sarcastisch? Eten ze in Belgie nog van servies wat niet in de vaatwasser kan? Welke mongool heeft dit nou weer geschreven?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:30:46 #39
45206 Pietverdriet
pi_154509043
Kijk er zijn 4 manieren van geld besteden
1) Je eigen geld aan jezelf besteden.
2) Je eigen geld aan anderen besteden.
3) Het geld van anderen aan jezelf besteden.
4) Het geld van anderen aan derden besteden.
in geval
1) let je zeer op prijs/kwali verhouding, bij
2) is prijs een belangrijker indicatie.
Bij
3) let je helemaal niet op prijs maar op kwali,
en bij
4) op helemaal niets, belangrijkste is dat je er geen moeite in hoeft te steken.
Overheidsuitgaven vallen (bijna) altijd onder 3) en 4)

Dit is weer een geval 3, er wordt geld van anderen uitgegeven aan jezelf. Je let dan op kwaliteit en design, iets echt moois en schijt aan de kosten, daar zit namelijk niet je pijn.
Het bestek, kristallen champagnekoelers, chique borden etc etc zullen me eigenlijk nog worst zijn, het individuele geval is niet zo relevant, maar het is typisch voor een arrogante overheid die de kiezer niet vreest.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:31:08 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_154509046
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 10:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is op zich geen nieuws. Het meest verschrikkelijke nieuws is dat het stemvee keer op keer op domme pro-EU tokkiepartijen als D66 blijft stemmen, waardoor er inderdaad, met het mandaat van de kiezer, meer macht naar de (corruptke) EU gaat. Het nieuws in de OP is slechts een uitvloeisel ervan.
Als je denkt dat een D66er gaat klagen over of serviesgoed vaatwasserbestendig bestendig moet zijn, dan vergis je je in het gemiddelde welstandsniveau van de D66er.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_154509140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:20 schreef Igen het volgende:

[..]

De stukprijs staat nergens genoemd, want een van de hoofdaspecten is juist dat de inschrijvers door een zo laag mogelijke stukprijs punten kunnen verzamelen. :')
Maar als je kijkt naar het aantal stuks in verhouding tot het bedrag dan is het duidelijk om welke topkwaliteit het gaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:26 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat het servies een leuk collectors item gaat worden, vroeger als student "verzamelde" ik ook servies, bierglazen met logo's.
Ik verwacht dat een bord, lepel of vork na de ineenstorting van de EU aardig wat zal opleveren, net zoveel als Nazi gebruiksvoorwerpen of Hitler-memorabilia.
Ja, borden met swastika's achterop ben ik wel eens tegengekomen. Het is wel leuk om een collectie te maken van zowel het 4e als het 3e Reich, 1 en 2 worden moeilijker.

quote:
Edit: 3 miljoen is natuurlijk peanuts vergeleken met de echt onzinnige uitgaven van "ons" EP
Het probleem is dan ook dat op al die borden van topkwaliteit ook weer regelmatig eten van topkwaliteit komt te liggen. Het zal wel weer voornamelijk zijn om de eigen mensen in te nemen voor de Groot-Europese gedachte.
pi_154509241
Blijkbaar is er een "Europese Dienst voor Extern Optreden". Wat zijn de kosten van deze organisatie.
Waarom besteed je de hele handel niet uit, eten en drinken is toch geen core-business van de EU?
Of wel :@
Exaudi orationem meam
pi_154509248
Dit zou echt helemaal niemand moeten boeien.
pi_154509298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:39 schreef Downwards het volgende:
Dit zou echt helemaal niemand moeten boeien.
Het maakt idd weinig uit of je de miljoenen nu besteedt aan mobile telefoons voor Roma of er servies voor koopt. Het geld van de belastingbetaler is weg.
Exaudi orationem meam
pi_154509323
Wat mensen vergeten is dat de Europese Dienst voor Externe Zaken fungeert als een soort Europese ambassade en dus het visitekaartje van de Europese Unie is. Zo raar is het niet dat ze degelijk en chique servies willen aanschaffen.
pi_154509337
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het maakt idd weinig uit of je de miljoenen nu besteedt aan mobile telefoons voor Roma of er servies voor koopt. Het geld van de belastingbetaler is weg.
Je zou kunnen zeggen dat je een fooitje ook maar een keer kunt 'verspillen', maar feitelijk maakt het weinig uit of ze daar nu spul van de Xenos of vrij duur servies in de kast hebben staan. Dan heeft de doorsnee burger veel belangrijkere en omvangrijkere zaken om zich druk om te maken.
pi_154509338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je denkt dat een D66er gaat klagen over of serviesgoed vaatwasserbestendig bestendig moet zijn, dan vergis je je in het gemiddelde welstandsniveau van de D66er.
Het gaat mij daarin niet zozeer om het servies maar meer om de hele EU-begroting. Als de gehele EU-begroting omlaag gaat door dit soort uitgaven te beperken hoeven de West-Europese landen (de Oost-Europese landen noem ik niet omdat deze netto-ontvanger zijn) minder af te dragen en is het dus beter voor onze overheidsfinancien. Hebben de D66'ers dan helemaal geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel om voor betere en gezondere overheidsfinancien te zorgen? Zijn zij voor of tegen verspilling* van geld? Gezondere overheidsfinancien wilt toch elke stemmer of zie ik dat verkeerd?

* Of hetgeen in de OP beschreven is daadwerkelijk wel of geen verspilling van geld is, wacht ik af na het onderzoekje van Igen dat hij aan ons zal geven. Daarin staat beschreven of aanschaf van servies t.w.v. 1,5 miljoen euro tot wel of geen significant betere bestuurders leidt.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:45:00 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_154509370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:39 schreef Oud_student het volgende:
Blijkbaar is er een "Europese Dienst voor Extern Optreden". Wat zijn de kosten van deze organisatie.
Waarom besteed je de hele handel niet uit, eten en drinken is toch geen core-business van de EU?
Of wel :@
Natuurlijk wel. En uitbesteden is vaak een stuk duurder.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 11:46:55 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_154509417
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:43 schreef Zienswijze het volgende:
Het gaat mij daarin niet zozeer om het servies maar meer om de hele EU-begroting. Als de gehele EU-begroting omlaag gaat door dit soort uitgaven te beperken hoeven de West-Europese landen (de Oost-Europese landen noem ik niet omdat deze netto-ontvanger zijn) minder af te dragen en is het dus beter voor onze overheidsfinancien. Hebben de D66'ers dan helemaal geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel om voor betere en gezondere overheidsfinancien te zorgen? Zijn zij voor of tegen verspilling* van geld? Gezondere overheidsfinancien wilt toch elke stemmer of zie ik dat verkeerd?

* Of hetgeen in de OP beschreven is daadwerkelijk wel of geen verspilling van geld is, wacht ik af na het onderzoekje van Igen dat hij aan ons zal geven. Daarin staat beschreven of aanschaf van servies t.w.v. 1,5 miljoen euro tot wel of geen significant betere bestuurders leidt.
Non-sequitur. Hoeveel bedrijven die veel moeten netwerken hebben wel niet hun eigen servies, dit heeft niets met verspilling te maken, hooguit als je stokpaardjes wil bereiden.
pi_154509491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Non-sequitur. Hoeveel bedrijven die veel moeten netwerken hebben wel niet hun eigen servies, dit heeft niets met verspilling te maken, hooguit als je stokpaardjes wil bereiden.
Kan jij dan aantonen dat 1,5 miljoen euro aan te besteden servies tot daadwerkelijk significant betere resultaten en/of bestuurders leidt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')