abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162313761
Koning koopt nieuw serviesje: 1,4 miljoen euro

Speciaal voor staatsbezoeken heeft de Dienst Koninklijk Huis voor 1,4 miljoen euro aan servies, tafellinnen en galakledij aangeschaft.

Het bedrag staat in het financieel jaarverslag van de Koning. In dat jaarverslag staat de volgende zin: "Daarnaast is 1,4 miljoen euro uitgegeven voor de aanschaf en vervanging van inventarisgoederen die verband houden met staatsbezoeken en officiële ontvangsten."
Staatsbanket

Pas bij navraag van RTL Nieuws meldt een woordvoerder dat het om serviesgoed gaat. "De inventarisgoederen worden door de Dienst van het Koninklijk Huis gebruikt bij bezoeken van buitenlandse hoogwaardigheidsbekleders, Corps Diplomatique en Internationale Organisaties."

Het huidige servies is al 40 jaar in gebruik en aan vervanging toe. De afgelopen jaren zijn zoveel borden verloren gegaan dat er over twee jaar bij een staatsbanket geen compleet servies meer op tafel kan worden gezet.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)esje-14-miljoen-euro
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162313854
Prima, veel plezier ermee. :)
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:56:27 #3
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_162313900
Het probleem is? Zal vast in het budget zitten.
pi_162314007
Maakt toch niet uit. Dat geld verdienen ze.
Die uitkeringtrekkers daarentegen die in de bijstand zitten moeten keihard worden aangepakt
pi_162314140
Nou en? Dat zat in het budget dus ze geven niet te veel uit :)
pi_162314297
Voor een koning vind ik een servies van 1.4 miljoen wel passend. Het koningsschap gaat om imago, het hooghouden van een illusie, om pracht en praal en uiterlijk vertoon en decadentie, dan kun je niet met bekers van de ikea aankomen natuurlijk. Dan ben je *verplicht* om hem flink uit de broek te laten hangen, dat staat in alle sprookjesboeken zo.
pi_162314402
1,4 miljoen doe ff normaal mensen :') godskolere zeg.
There are only 151 Pokémon.
pi_162314426
half nederland ligt te kreperen en de koning komt ff wat borden en schalen voor zo'n enorm bedrag... echt misselijkmakend :r
pi_162314432
Het mag wat kosten _O_
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:15:59 #10
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162314440
Blokker gered.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:20:10 #11
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_162314540
Hij zocht gewoon een reden om die andere borden ook kapot te gooien, de doerak.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:24:05 #12
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_162314607
Goeie smaak wel. ^O^

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:25:08 #13
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_162314628
Enerzijds leven we in een wereld met mobiel internet, nanotechnologie en genetische modificatie en anderzijds hebben we een koningshuis en erfopvolging.

Met een servies van anderhalf miljoen.

:')
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_162314640
Zijn nieuwe 737 zal vast ook wel een beetje fatsoenlijk servies nodig hebben.
pi_162314648
-O-
Moeten zij weten
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:35:33 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_162314787
1,4 miljoen over veertig jaar.
Je zet een staatsbezoek geen xenos bordjes en pickwick theekopjes voor.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_162314791
Hmm, het Koningshuis heeft in 2015 zo'n 40 miljoen euro gekost volgens RTL. Ik vind het mee vallen.

Wat kost het koningshuis
pi_162314838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn nieuwe 737 zal vast ook wel een beetje fatsoenlijk servies nodig hebben.
Ja, ik las dat WA werkelijk waar vanaf 2017 lessen gaat volgen zodat hij zelf een grote passagiersvliegtuig kan vliegen. Hij heeft al ervaring aangezien hij vliegbrevets heeft om kleine vliegtuigjes te vliegen.

Willem-Alexander laat zich omscholen tot Boeing-piloot
pi_162314922
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:35 schreef Dagonet het volgende:
1,4 miljoen over veertig jaar.
Je zet een staatsbezoek geen xenos bordjes en pickwick theekopjes voor.
De mensen die het meeste waarde hechten aan die praal zijn van die reli gekjes uit het MO die een nederig leven dienen te lijden en van die nep commies uit China. Fuck hun allemaal jwt.
pi_162314981
Verder boeit het verder begrotingstechnisch niet. Als bezuinigd moet worden dan moeten ze vooral knippen in zorg en sociale zekerheid aangezien daar samen ruim 150 miljard euro per jaar in om gaat.

pi_162315153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
half nederland ligt te kreperen en de koning komt ff wat borden en schalen voor zo'n enorm bedrag... echt misselijkmakend :r
In welk Nederland leef jij?

Het land wat jij zoekt waar de helft van de bevolking ligt te creperen heet denk ik Zimbabwe, of Eritrea, of Yemen.
pi_162315191
oh ja, misschien moet je eens uit je sociale kring komen want een heel gedeelte van nederland heeft moeite om rond te komen terwijl ze fulltime werken ivm steeds hogere prijzen om in levensonderhoud te voorzien. Steeds meer mensen kloppen elk jaar bij de voedselbank aan en steeds meer mensen kunnen hun huur niet meer betalen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 01:15:10 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162315198
quote:
Koning koopt nieuw serviesje: 1,4 miljoen euro
Onzin-tt. De koning koopt helemaal niets in dit geval.

Bovendien heb je deze kosten ook gewoon als je geen koning zou hebben. Ook dan heb je staatsbanketten, ontvangsten van hoogwaardigheidsbekleders en noem maar op.
pi_162315224
En toch vind ik het raar. Ik doe met een servies dat al zeker drie generaties meegaat en ik denk dat mijn servies nog geen tienduizendste waard is in vergelijking met de theekopjes van Willempie en zijn Maxi.
pi_162315241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 01:14 schreef Eenskijken het volgende:
oh ja, misschien moet je eens uit je sociale kring komen want een heel gedeelte van nederland heeft moeite om rond te komen terwijl ze fulltime werken ivm steeds hogere prijzen om in levensonderhoud te voorzien. Steeds meer mensen kloppen elk jaar bij de voedselbank aan en steeds meer mensen kunnen hun huur niet meer betalen.
Ik leef al heel lang van 900 euro per maand dus hou maar op over dat ik eens uit mijn sociale kring moet komen. Ik heb daarbij een dure zorgverzekering nodig en maak altijd het eigen risico op. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk om rond te komen en kan ik niet 2 keer per jaar op vakantie. Maar ik heb toch verdomme ook geen enkel recht om te klagen, ik heb een dak boven mijn hoofd, een tv, een computer, een smartphone, een auto, 2 fietsen. Elke dag kan ik een gezonde maaltijd op tafel zetten met massa´s groenten en fruit en het lukt me zelfs om voornamelijk biologische dierlijke producten te eten.

Maar ik maak wel keuzes, ik rook niet, ik hoef niet elke 2 jaar de nieuwste smartphone, ik zie dat ik geen geld heb voor eredivisielive, ik vind niet dat ik recht heb op een abonnement op de Donald Duck of the postcodeloterij..Ik hoef niet elke dag vlees te eten, dus maak ik de keuze om goed vlees te kopen in plaats van de kiloknaller, drink voornamelijk water en thee. Ik ga overal zo veel mogelijk op de fiets heen, want meermaals per maand tanken zou inderdaad niet lukken van mijn budget. En als ik een fiets kapot rijd wordt het even moeilijk, daarom ben ik extra zuinig op mijn spullen.

Nou ik lig echt te creperen hoor.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen gezinnen zijn die het oprecht zwaar hebben naar onze maatstaven en misschien niet het inzicht hebben in hoe je verantwoord zuinig kan leven. Creperen doet echter niemand in Nederland.
  donderdag 19 mei 2016 @ 02:06:26 #26
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162315454
Ik ben altijd benieuwd in hoeverre de Dienst Koninklijk Huis afdingt en af weet te dingen bij dit soort aanschaffen. Het was bijvoorbeeld opmerkelijk welk bedrag er in rekening werd gebracht voor inspectie van de zwemvesten en zeilkleding op de Groene Draack. Een beetje een bekwaam inkoper laat zich geen poot uitdraaien. Soms heb ik bij het koninklijk huis het idee dat dat wel gebeurt, of dat men het niet chique vindt om te onderhandelen.

Laat natuurlijk onverlet dat een beetje een servies, 200 couverts, volledig geoutilleerd zilveren bestek, van dusdsnige kwaliteit dat het toonbaar is voor een dergelijk banket en tientallen jaren mee moet gaan, gewoon veel geld kost. Daar kun je niet omheen. En met een president is het echt niet anders.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162315471
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2016 00:25 schreef Rica het volgende:
Enerzijds leven we in een wereld met mobiel internet, nanotechnologie en genetische modificatie en anderzijds hebben we een koningshuis en erfopvolging.

Met een servies van anderhalf miljoen.

:')
En mensen geloven nog in sprookjes boeken dus dit kan er ook wel bij.
Ik zwaai naar dieren.
pi_162315480
bizar wrs niet in nederland besteed.
Dat snap ik niet hoor ben je koning van nederland maar koop je alles uit het buitenland en moet je op vakantie in het buitenland. Je vindt nederland toch zo geweldig ? waarom dan geen vakantie huis bouwen op de hei ? Anders kap je toch gewoon met je sprookjes functie het is 2016
pi_162315486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:54 schreef TUFKAL het volgende:
Prima, veel plezier ermee. :)
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_162315539
Maakt niet uit. De onderdanen hebben daar niets over te zeggen :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')