quote:
Op donderdag 19 mei 2016 01:14 schreef Eenskijken het volgende:oh ja, misschien moet je eens uit je sociale kring komen want een heel gedeelte van nederland heeft moeite om rond te komen terwijl ze fulltime werken ivm steeds hogere prijzen om in levensonderhoud te voorzien. Steeds meer mensen kloppen elk jaar bij de voedselbank aan en steeds meer mensen kunnen hun huur niet meer betalen.
Ik leef al heel lang van 900 euro per maand dus hou maar op over dat ik eens uit mijn sociale kring moet komen. Ik heb daarbij een dure zorgverzekering nodig en maak altijd het eigen risico op. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk om rond te komen en kan ik niet 2 keer per jaar op vakantie. Maar ik heb toch verdomme ook geen enkel recht om te klagen, ik heb een dak boven mijn hoofd, een tv, een computer, een smartphone, een auto, 2 fietsen. Elke dag kan ik een gezonde maaltijd op tafel zetten met massa´s groenten en fruit en het lukt me zelfs om voornamelijk biologische dierlijke producten te eten.
Maar ik maak wel keuzes, ik rook niet, ik hoef niet elke 2 jaar de nieuwste smartphone, ik zie dat ik geen geld heb voor eredivisielive, ik vind niet dat ik recht heb op een abonnement op de Donald Duck of the postcodeloterij..Ik hoef niet elke dag vlees te eten, dus maak ik de keuze om goed vlees te kopen in plaats van de kiloknaller, drink voornamelijk water en thee. Ik ga overal zo veel mogelijk op de fiets heen, want meermaals per maand tanken zou inderdaad niet lukken van mijn budget. En als ik een fiets kapot rijd wordt het even moeilijk, daarom ben ik extra zuinig op mijn spullen.
Nou ik lig echt te creperen hoor.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen gezinnen zijn die het oprecht zwaar hebben naar onze maatstaven en misschien niet het inzicht hebben in hoe je verantwoord zuinig kan leven. Creperen doet echter niemand in Nederland.