Dat komt vrijwel volledig terecht bij een relatief kleine groep mensen. Mensen die zorg nodig hebben worden aan t lijntje gehouden en gebruikt als pin-automaat. De minste zorg voor een hoofdprijs.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:50 schreef George_Zina het volgende:
Verder boeit het verder begrotingstechnisch niet. Als bezuinigd moet worden dan moeten ze vooral knippen in zorg en sociale zekerheid aangezien daar samen ruim 150 miljard euro per jaar in om gaat.
[ afbeelding ]
Een slordige 10.000 euro voor een "serviesset" vind ik over de top. Maar ik moet het dan ook zelf betalen en heb derhalve een iets minder dure smaak. Je kent het fenomeen ook wel dat leveranciers (het zij ICT, het zij aardewerk) overheidsinstellingen altijd een gigantische poot uitdraaien. "Sitting ducks" worden ze genoemd. Er wordt een feestje gevierd hoor bij de leverancier.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt dan heeft de EU dus trouwens heel goedkoop ingekocht. Dat ging om bijna hetzelfde bedrag maar dat was dan wel voor 140 complete serviessets voor kantoren overal over de wereld.
Ik vind dat een niet zo zuiver argument. Er zal ook op de kleintjes gelet moeten worden. Dat is een kwestie van fatsoen morele plicht ten opzichte van degenen die de pecunia ophoesten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 00:50 schreef George_Zina het volgende:
Verder boeit het verder begrotingstechnisch niet. Als bezuinigd moet worden dan moeten ze vooral knippen in zorg en sociale zekerheid aangezien daar samen ruim 150 miljard euro per jaar in om gaat.
Maar even serieus nu: waar ligt de grens of de nuance: als het servies 17 miljoen moest kosten had dat ook gekund? (ik zie de argumenten al: dat is maar 1 euro per Nederlander. Big deal).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:56 schreef Igen het volgende:
[..]
De conclusie is dat je nogal wat internethelden hebt die jaloerse krengen zijn die het liefst zien dat niemand in de samenleving meer luxe geniet dan en bijstandstrekker. Tenminste niet van hun "belastingcenten". En die dus/bovendien nog nooit van "if you pay peanuts, you get monkeys" gehoord hebben.
is er iets mis met een Doccia Ginori servies ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:47 schreef motorbloempje het volgende:
Je snapt er niet zoveel van hè, SS?
Of eet jij gerust van een 18e-eeuws servies?
Het is zeer opvallend te noemen dat een "zwaar antiek" servies (w.s. een unicum) slechts 50.000 euro opbrengt en dat een nieuwe het 30-voudige moet kosten. Dat punt heb je in ieder geval gemaakt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:48 schreef StaceySinger het volgende:
Topstuk van de veiling is een tweehonderddelig servies met daarop landschapsafbeeldingen. Verwacht wordt dat dit servies ongeveer 50.000 euro op zal brengen. Het zogenaamde Doccia Ginori-servies was ooit eigendom van koning Willem III en koningin Emma.
http://historiek.net/koni(...)/10660/#.Vz8xdhXQCHs
Wordt er in NL nog servies gemaakt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 06:04 schreef Lunatiek het volgende:
Dat servies had best duurder mogen zijn. Als het tenminste Nederlands fabrikaat is. Immers, dan heeft iedereen er wat aan, indirect bijvoorbeeld via de sociale lasten en belasting die de fabriek wat weer terugvloeit naar uitkeringen. Goed voor de fabriek, werknemers, eventuele aandeelhouders. Als hofleverancier kan het bedrijf nog extra klandizie krijgen.
Als het een koning goed gaat, is flink het geld laten rollen de manier waarop het volk meeprofiteert.
Go Willy!
Ze hadden het ook naar de kringloop kunnen brengen, of op Marktplaats kunnen zetten maar ze willen natuurlijk ook niet iedere keer onbekenden aan de deur.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:45 schreef StaceySinger het volgende:
Ze verkopen eerst een heel zwikkie via veilinghuis Sotheby's in Amsterdam en daarna gaan ze klagen dat er een nieuw servies moet komen.
http://www.at5.nl/artikel(...)ruiming-bij-sothebys
Afgezien van de lelijkheid bedoel je ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:50 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is er iets mis met een Doccia Ginori servies ?
[ afbeelding ]
Doe jij altijd van dit soort onnozele post's? Ik denk daarbij ook aan #112 trouwens.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Afgezien van de lelijkheid bedoel je ?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:12 schreef Holman het volgende:
Als je met een vrouw uit een warm zuid Amerikaans land getrouwd bent kun je niet alleen zo nu en dan wat vuurwerk verwachten, maar ook dat je zo nu en dan wat serviesgoed naar je hoofd geslingerd krijgt. Het houdt natuurlijk een keer op met de voorraad porselein, misschien is ergens nog hooguit een eierdopje of theekopje te vinden. In koninklijke kringen mag een bordje, theekopje of een soepterrine wat kosten, Jan of Miep met de pet koopt serviesgoed bij Action. Mijn grootmoeder zei altijd "van een mooi bord kun je niet eten". Ze bedoelde er weliswaar iets anders mee maar het is wel op z'n plaats.
Zoals ik in dat andere topic heb uitgelegd kwam dat daar neer op iets van 25 euro per bord etc. en dat is een hele redelijke prijs. Zeker niet "over de top". Hoe het met dit koninklijke servies zit weet ik niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Een slordige 10.000 euro voor een "serviesset" vind ik over de top. Maar ik moet het dan ook zelf betalen en heb derhalve een iets minder dure smaak. Je kent het fenomeen ook wel dat leveranciers (het zij ICT, het zij aardewerk) overheidsinstellingen altijd een gigantische poot uitdraaien. "Sitting ducks" worden ze genoemd. Er wordt een feestje gevierd hoor bij de leverancier.
Whatever. Geen zin aan. QFT i.i.g.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:43 schreef Igen het volgende:
Daarnaast is het onzin dat je de overheid een poot kan uitdraaien.
Dat is geen poten uitdraaien.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is aan de orde van de dag. Je bent een beetje te stellig m.i. met je "onzin" en "jaloezie" verhalen. En het poten uitdraaien begint pas als je de klus al binnen hebt.
Ik ben het met je eens omdat je dat goed ziet m.i. Dat idee heb ik wel vaker.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is geen poten uitdraaien.
Je hebt grofweg twee strategieën. Aan de ene kant kun je een offerte opstellen met een redelijke, kostendekkende prijs. Aan de andere kant kun je een offerte indienen met een idiote, onrealistisch lage prijs en dan daarna via duur meerwerk proberen het verlies goed te maken.
In een aanbesteding wint eigenlijk per definitie de tweede methode van de eerste. Maar daar wordt niemand blij van hoor, de leverancier ook niet.
Ja, voor één servies klinkt het wel als een beetje veel. Maar het blijft wel gissen als we niet weten wat ze precies kopen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens omdat je dat goed ziet m.i. Dat idee heb ik wel vaker.
Maar zonder een kenner van aardewerk te zijn zegt mijn verstand dat voor b.v. een kwart van dat bedrag ook iets uitstekend's aan te schaffen valt. Waar ligt de grens en wie bepaalt dat eigenlijk? En hoe zou de opinie zijn als het servies b.v. 17 miljoen zou kosten? Zo'n koningshuis is geweldig maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |