FOX NEWS - BREAKING: "POLL RELEASED, FORUM FOK SURVEY SHOWS A DECISIVE LEAD FOR TRUMP OVER CLINTON, BEATING HER 57% to 43%"quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
57% Trump 43% Clinton. Ik hoop dat dat een voorbode is.
Ahjoh, ik weet niet of het goed is voor trump als ie nu al zo ver voor zou staan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 02:15 schreef KrappeAuto het volgende:
Edit: Dacht dat het een echte poll was.![]()
Die strategie komt natuurlijk niet uit het luchtledige; zeker in de VS kan het goed uitpakken door uiteindelijk op veel terreinen een vrij vage positie in te nemen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Vooral dit stoort mij een beetje aan de Hillary campagne, alles is inderdaad zo voorgekookt en vooraf tot in de puntjes uitgedacht, en zo politiek correct mogelijk gebracht, helemaal niks voelt spontaan en echt aan. Trump gaat dan weer totaal de andere kant op en is extreem in zijn totaal niet doordachte losse flodders. Ik postte vorig jaar deze spoof comment op youtube en ik vind hem nog steeds relevant.
[ afbeelding ]
En Trump neemt het dan ook langzamerhand over met kreten als "This is just a suggestion until we find out what's going on", en op belastingsbeleid is de duidelijkheid ook verdwenen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Die strategie komt natuurlijk niet uit het luchtledige; zeker in de VS kan het goed uitpakken door uiteindelijk op veel terreinen een vrij vage positie in te nemen.
quote:Trump Hangs Up When WaPo Reporters Ask Him About Posing As Publicist
The Post’s Marc Fisher and Will Hobson reported that they were 44 minutes into a call with Trump about his finances when they asked if he ever employed a man named John Miller as his publicist. Trump immediately went silent, and then the line went dead, they wrote.
Fisher and Hobson wrote that when they called back, Trump’s secretary told them, “I heard you got disconnected. He can’t take the call now. I don’t know what happened.”
(...)
Trump adamantly denied Friday that he was the person speaking with the People magazine reporter, saying “it doesn’t sound like me on the phone.”
(...)
Yet, as the Post reported, Trump had admitted back in the ‘90s that he made the call and said it was “a joke gone awry.”
Trump also testified in a 1990 court case that he occasionally used the names John Miller and John Baron in interviews with the media, according to the Associated Press.
http://talkingpointsmemo.(...)-publicist-questions
Is PVV niet de grootste partij in de peilingen hier? En in Oostenrijk? Le pen in Frankrijk? Afd schiet omhoog in Duitsland.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 05:00 schreef Knuck-les het volgende:
Ik zie het populisme van Trump nog wel winnen daar in de USA. Hopelijk is het een mooie wake-up call dat we zoiets nooit willen hier in Europa
In ons systeem kan de PVV de grootste in de peiling zijn en toch niet meer dan 25% van de stemmen halen. Dat is dus heel anders dan een presidentsrace met twee kandidaten waarbij de winnaar over of rondom de 50% haalt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is PVV niet de grootste partij in de peilingen hier? En in Oostenrijk? Le pen in Frankrijk? Afd schiet omhoog in Duitsland.
Dat is zeker waar. Nouja, in Amerika heb je in feite maar 2 kandidaten. In Nederland zouden ongetwijfeld wat andere stemmers overstappen naar de PVV als het PVV tegen een andere partij is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:14 schreef Mike het volgende:
[..]
In ons systeem kan de PVV de grootste in de peiling zijn en toch niet meer dan 25% van de stemmen halen. Dat is dus heel anders dan een presidentsrace met twee kandidaten waarbij de winnaar over of rondom de 50% haalt.
Mooi interview, krijg je "Low Energy" toch van een andere kant te zien.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:40 schreef Monolith het volgende:
Interview in NRC met Jeb:
http://www.nrc.nl/handels(...)ty-show-is-g-1617413
NRC Is echt waardeloos om te linken, al die content is voor mensen met een aboquote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:40 schreef Monolith het volgende:
Interview in NRC met Jeb:
http://www.nrc.nl/handels(...)ty-show-is-g-1617413
Ik heb geen abo, maar kan hem gewoon lezen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
NRC Is echt waardeloos om te linken, al die content is voor mensen met een abo
Corruptie van Clinton is wel een voorbeeld?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 05:00 schreef Knuck-les het volgende:
Ik zie het populisme van Trump nog wel winnen daar in de USA. Hopelijk is het een mooie wake-up call dat we zoiets nooit willen hier in Europa
Vooral uitgesproken door linksquote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
Populisme is tegenwoordig een containerbegrip voor "alles waar ik het niet mee eens ben".
Laat de rijken de crisis betalen!quote:Alle partijen en de meeste politici doen aan populisme.
Ik kan het gewoon lezen. NRC is overigens een van de betere kranten die NL rijk is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat bij de Republikeinen inhoud er volstrekt niet toe deed. Bij de Democraten was de race een stuk inhoudelijker.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik kan het gewoon lezen. NRC is overigens een van de betere kranten die NL rijk is.
Erg goed en interessant interview met Jeb Bush trouwens. Je zou haast denken dat ie echt heel intelligent is en dat ie het niet verdient om op deze manier afgeserveerd te worden, ondanks dat ie Republikein is.
Jeb Bush is wel gewoon een lul verder. Als je niet blank, rijk en man bent heb je bij Jeb niets te zoeken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik kan het gewoon lezen. NRC is overigens een van de betere kranten die NL rijk is.
Erg goed en interessant interview met Jeb Bush trouwens. Je zou haast denken dat ie echt heel intelligent is en dat ie het niet verdient om op deze manier afgeserveerd te worden, ondanks dat ie Republikein is.
En het volledige Congres? Of spelen daar teveel factoren voor mee om dat te berekenen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:03 schreef Monolith het volgende:
Predictwise heeft inmiddels ook data over de race om de senaat. Op het moment 60% kans dat de Democraten de senaat weten te heroveren.
88% volgens Predictwise dat de Republikeinen het huis behoudenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
En het volledige Congres? Of spelen daar teveel factoren voor mee om dat te berekenen?
En nog een interview met een woordvoerder van Trump:quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:15 schreef Delibird het volgende:
[..]
De reporter had de enige tape verloren wat betekend dat Trump het zelf gelekt zou hebben
Zorg wel gelezen, is hier volgens mij ook nog ter sprake gekomen. Belasting is hij toch weer op geflipflopt een week geleden?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat bij de Republikeinen inhoud er volstrekt niet toe deed. Bij de Democraten was de race een stuk inhoudelijker.
Je ziet het natuurlijk ook hier bij de Trumpaanhangers, het is meer een persoonlijkheidscultus dan dat het echt om de inhoud gaat (al zijn wat uitspraken tegen moslims en migranten voor veel mensen ook al genoeg om een politicus te aanbidden). Trump is heel intelligent, Trump kan goed deals maken, Trump is een succesvol zakenman, enzovoort. Ik moet de eerste Trumpaanhanger nog tegenkomen die zijn belasting- of zorgplan ook daadwerkelijk gelezen heeft.
Wat de fuck... Kelly snapt er ook niets meer van. Trump blijft 4th dimensional chess spelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:15 schreef Delibird het volgende:
[..]
De reporter had de enige tape verloren wat betekend dat Trump het zelf gelekt zou hebben
Colbert blijft toch wel geniaal.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:53 schreef Montov het volgende:
[..]
En nog een interview met een woordvoerder van Trump:
Zal wel door het toilet debat komen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 02:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
FOX NEWS - BREAKING: "POLL RELEASED, FORUM FOK SURVEY SHOWS A DECISIVE LEAD FOR TRUMP OVER CLINTON, BEATING HER 57% to 43%"
Schijnbaar zijn dit soort dingen heel belangrijk voor de Amerikanen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:13 schreef OMG het volgende:
Totdat de christengekkies weglopen, dan is 'ie er tegen.
Inderdaad. Een blik van: "Natuurlijk is dat goor, jij viespeuk".quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:24 schreef OMG het volgende:
Ik vroeg laatst aan iemand die het maar schandalig vond dat een volwassen man naar dezelfde WC als kleine meisjes mag of het ook zo'n probleem zou zijn als een female-to-male transgender naar het mannen toilet kwam. Toen kreeg ik alleen een verbaasde blik als antwoord..
Wie is dit?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:07 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Een verstandige halve Amerikaan met stemrecht.
Lijkt op Luois Theroux maar dat is een Britquote:
Kijk eens wat documentaires van de beste man zou ik zeggen.quote:
Als hij voor staat is het een goede polltwitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 17:09:49Great new poll- thank you!
reageer retweet
Ja "great" voor hem, niet dat de poll zelf great is. Wat doe je debiel?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als hij voor staat is het een goede polltwitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 17:09:49Great new poll- thank you! [ afbeelding ] reageer retweet
Je kunt in principe natuurlijk prima de vraag stellen: "Als u nu moet kiezen tussen Trump en Hillary, naar wie gaat dan uw stem?" Of de uitslag representatief is als de echte campagne nog nauwelijks is begonnen, is een andere vraag.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:46 schreef Woods het volgende:
Hoe kan deze poll kloppen terwijl Sanders nog 'in de race is'?
Laat wel duidelijk zien dat het helemaal geen gelopen race is omdat Trump minderheden van zich zou hebben vervreemd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als hij voor staat is het een goede polltwitter:realDonaldTrump twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 17:09:49Great new poll- thank you! [ afbeelding ] reageer retweet
Trump heeft niet voor niks zoveel rijkdom.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Wat de fuck... Kelly snapt er ook niets meer van. Trump blijft 4th dimensional chess spelen.
Waar dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:07 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Een verstandige halve Amerikaan met stemrecht.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:46 schreef Woods het volgende:
Hoe kan deze poll kloppen terwijl Sanders nog 'in de race is'?
De man is echt een meestertroll en aandachtshoer in 1. En dat wordt misschien de nieuwe president van Amerika.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:15 schreef Delibird het volgende:
[..]
Tsja als de andere keuze nog slechter is, dan is Trump de beste keuze.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 21:22 schreef Mani89 het volgende:
[..]
De man is echt een meestertroll en aandachtshoer in 1. En dat wordt misschien de nieuwe president van Amerika.
En toen was er een 'john miller''quote:It’s official: Donald Trump has set a new popular vote record for the Republican Party following his big wins in West Virginia and Nebraska on May 1. As of Wednesday morning, according to the PPD Popular Vote Tracker, Mr. Trump has received more than 10,912,988 million popular votes. That tops the former record-holder George W. Bush, who received more than 10.8 million votes in 2000.
Er was ook een onderzoek waarin stond 44% van de bernie supporters op trump gaan stemmen als bernie stopt.quote:
Wat is er nou met John miller dan?quote:Op zondag 15 mei 2016 00:19 schreef Nintex het volgende:
Trump heeft inmiddels de meeste republican primary stemmen ooit
[..]
En toen was er een 'john miller''
[ afbeelding ]
Zie het filmpje hierboven van Fox News. Maar dit is de timelinequote:Op zondag 15 mei 2016 00:38 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Wat is er nou met John miller dan?
Ik zie allemaal memes en topics erover.
Ahh, één staat. Beetje loze uitspraak, dat "veel" Bernie supporters plots Trump zouden stemmen.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:36 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Er was ook een onderzoek waarin stond 44% van de bernie supporters op trump gaan stemmen als bernie stopt.
Link:http://thehill.com/blogs/(...)-virginia-would-vote
Coal miners zijn hiptwitter:BernieSanders twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:39:03I've got some bad news for Trump: If I am the Democratic nominee, I'm going to defeat him, and I will defeat him by very large margins. reageer retweet
Groot verschil met: "We're going to put a whole lot of coal miners out of business!"twitter:BernieSanders twitterde op zondag 15-05-2016 om 02:11:39Watch Bernie challenge Mitch McConnell to support legislation to save pension funds for 90,000 retired coal miners.https://t.co/YOJgl8G6eN reageer retweet
Jep, weer hard op weg met campagne zelfmoord.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
Democraten waren weer lekker frauduleus bezig in de Nevada conventie hoorde ik?
Bernie supporters waren iig niet blij:
quote:“You would certainly not be back of the queue, that I can tell you,” the presumptive Republican presidential nominee told Piers Morgan in an interview excerpt shown on ITV on Sunday. “I don’t want to say front or anything else. I’m going to treat everybody fairly.”
Wow, wat een fantastische manier om Bernie voters in de armen van Trump te drijven.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:10 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Jep, weer hard op weg met campagne zelfmoord.
En hier de uitermate inhoudelijke rebuttal van Donald.quote:Op zondag 15 mei 2016 19:08 schreef Montov het volgende:
Crossing the Line: How Donald Trump Behaved With Women in Private
Interviews reveal unwelcome advances, a shrewd reliance on ambition, and unsettling workplace conduct over decades.
http://www.nytimes.com/20(...)ald-trump-women.html
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 15-05-2016 om 12:55:39The failing @nytimes wrote yet another hit piece on me. All are impressed with how nicely I have treated women, they found nothing. A joke! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 15-05-2016 om 13:13:17Everyone is laughing at the @nytimes for the lame hit piece they did on me and women.I gave them many names of women I helped-refused to use reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 15-05-2016 om 13:32:14Why doesn't the failing @nytimes write the real story on the Clintons and women? The media is TOTALLY dishonest! reageer retweet
Gewoon een half uur lang MAD zijn over de NY Times en drie brallerige tweets hierover plaatsenquote:Op zondag 15 mei 2016 21:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En hier de uitermate inhoudelijke rebuttal van Donald.twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 15-05-2016 om 12:55:39The failing @nytimes wrote yet another hit piece on me. All are impressed with how nicely I have treated women, they found nothing. A joke! reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 15-05-2016 om 13:13:17Everyone is laughing at the @nytimes for the lame hit piece they did on me and women.I gave them many names of women I helped-refused to use reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op zondag 15-05-2016 om 13:32:14Why doesn't the failing @nytimes write the real story on the Clintons and women? The media is TOTALLY dishonest! reageer retweet
De kracht van de herhaling van een leugenquote:Op zondag 15 mei 2016 21:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Gewoon een half uur lang MAD zijn over de NY Times en drie brallerige tweets hierover plaatsen
Dat is een verschil met gepensioneerden hè.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:41 schreef Nintex het volgende:
Bernie ging laatst full Trump
Beetje opscheppen over polls en marginsCoal miners zijn hiptwitter:BernieSanders twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:39:03I've got some bad news for Trump: If I am the Democratic nominee, I'm going to defeat him, and I will defeat him by very large margins. reageer retweet
Groot verschil met: "We're going to put a whole lot of coal miners out of business!"twitter:BernieSanders twitterde op zondag 15-05-2016 om 02:11:39Watch Bernie challenge Mitch McConnell to support legislation to save pension funds for 90,000 retired coal miners.https://t.co/YOJgl8G6eN reageer retweet
Wat is er gebeurd?quote:Op maandag 16 mei 2016 01:24 schreef skysherrif het volgende:
Als dat soort dingen gebeuren in Nevada, weet je gewoon dat het op meerdere plekken niet zuiver is gegaan. Brammetje had gelijk. Maar dat wist je natuurlijk stiekem al.
Slimme zet. Als de primaries trump iets geleerd hebben, is dat er geen slechte publiciteit bestaat.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zie het filmpje hierboven van Fox News. Maar dit is de timeline
- Washington posts zet 20 reporters aan het werk om 'dirt' over Trump op te graven
- 'Iemand' lekt een audio tape naar The Wasington Post van 25 jaar geleden, waarin ene 'John Miller' opschept over het liefdesleven van Trump, nadat zijn relatie met Marla Maples is stuk gelopen.
- De stem van 'John Miller' en de uitspraken: "Donald is tremendous", "He's got many women calling him" en speculaties van diezelfde 'John Miller' dat Donald zou daten met Madonna, Carla Bruni etc. zorgen er voor dat men denkt dat John Miller in werkelijkheid Donald Trump zelf is die over zichzelf opschept onder een andere naam.
- Onder ede heeft Trump al eens verklaard zichzelf voor te doen als een ander persoon, omdat het goed was voor business o.i.d. Hij gebruikte daarbij de schuilnaam "John Barron".
- Trump biedt al in 1991 zijn excuses aan, aan de reporter. "Things got a bit awry". Hij geeft min of meer toe: "Ik was John Miller"
- Enfin, nu de tape opgedoken is krijgt Trump er vragen over. Hij zegt dat het niet zijn stem is en dat het waarschijnlijk een immitator of scam betreft. Hij kan zich het hele voorval niet meer voor de geest halen.
- The Washington Post belt Trump in 2016 over deze tape, maar als het ter sprake komt verbreekt Donald de verbinding.
- Fox News zoekt de reporter op die destijds in 1991 aan de telefoon met 'John Miller' gesproken heeft. Die reporter zegt dat ze de tape jaren geleden is kwijt geraakt bij een verhuizing. Die is bij het grofvuil beland. Zij heeft zelf ook geen kopie gemaakt van de tape. "Maar wie heeft het dan gelekt?" vraagt Kelly zich af. De reporter zegt: "Alleen Donald Trump zelf kan de tape nog hebben gehad en dat gelekt hebben". Kelly is flabbergasted, Trump heeft dat gelekt? Maar waarom?
- Er is een foto opgedoken met Trump en ene John Miller. Mogelijk dat er dus toch een persoon bestaat met die naam binnen de Trump organisatie. Grote vraag wie hem het eerste voor de camera's krijgt.
We zijn dus nu op het punt aangekomen, waarbij Donald Trump waarschijnlijk zelf de 'John Miller' tape uit 1991 gelekt heeft naar de Washington Post. Maar waarom zou hij zichzelf schaden met zo'n oud bizar onschuldig schandaaltje? En waarom zegt hij niet gewoon hetzelfde als in 1991 in plaats van stellig ontkennen dat hij John Miller is?
Daar is men nog niet over uit. Aantal mogelijke redenen
- Het Washington Post onderzoeksteam in discrediet brengen
- De aandacht afleiden van het echte nieuws bijvoorbeeld het niet vrijgeven van zijn belastingen
- Zijn eigen kandidatuur torpederen, omdat hij toch liever niet president is
Als Trump het echt zelf gelekt heeft dan wilde hij dit om de een of andere reden in het nieuws krijgen.
Hope and change?quote:Op maandag 16 mei 2016 09:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af op welk beleidsmatig handelen van Obama dit dan precies slaat.
De (lagere) middenklasse staat op allerlei gebieden onder druk, en Obama heeft daar niets aan gedaan. De premies van Obamacare gaan verder omhoog (en vooral je eigen risico). Het probleem, van tevoren voorspeld, is adverse selection. Voor mensen met een chronische aandoening is Obamacare gunstig, maar dat verhoogt de kosten, en dat wordt nu doorgerekend in de premies. Sommige verzekeraars haken zelfs helemaal af. En als je gezond bent, is het betalen van de boete, als je niet meedoet, soms gunstiger dan wel meedoen. Meer en meer mensen maken die afweging. Die twee effecten vormen een soort vicieuze cirkel.quote:Op maandag 16 mei 2016 09:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af op welk beleidsmatig handelen van Obama dit dan precies slaat.
Maar in welke zin is het verlagen van belastingen voor de rijken daar precies een remedie tegen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:02 schreef drexciya het volgende:
[..]
De (lagere) middenklasse staat op allerlei gebieden onder druk, en Obama heeft daar niets aan gedaan. De premies van Obamacare gaan verder omhoog (en vooral je eigen risico). Het probleem, van tevoren voorspeld, is adverse selection. Voor mensen met een chronische aandoening is Obamacare gunstig, maar dat verhoogt de kosten, en dat wordt nu doorgerekend in de premies. Sommige verzekeraars haken zelfs helemaal af. En als je gezond bent, is het betalen van de boete, als je niet meedoet, soms gunstiger dan wel meedoen. Meer en meer mensen maken die afweging. Die twee effecten vormen een soort vicieuze cirkel.
Het misbruik van de visa opties voor buitenlandse werknemers wordt niet aangepakt. Hier zijn verschillende zeer pijnlijke voorbeelden van; mensen die hun vervangers moeten trainen, omdat ze anders geen geld krijgen als ontslagvergoeding. Dat mag allemaal niet, maar ja, probeer jij als simpele burger je recht te halen in de VS.
Het Carrier incident geeft het probleem met banen verplaatsen naar het buitenland aan. En Obama probeert nu TPP en TTIP te "verkopen", wat alleen maar meer ellende op dit gebied gaat opleveren.
Het is inmiddels zover dat de levensverwachting voor bepaalde blanke groepen omlaag is gegaan. En het verschil in levensverwachting met de elite is dus omhoog gegaan. Dat heeft verschillende oorzaken natuurlijk, maar het ligt voor de hand dat ze weinig met "Hope and Change" hebben.
quote:"Actually, it was very upsetting. I was not happy to read it at all," Brewer Lane said. "Well, because The New York Times told us several times that they would make sure that my story that I was telling came across. They promised several times that they would do it accurately. They told me several times and my manager several times that it would not be a hit piece and that my story would come across the way that I was telling it and honestly, and it absolutely was not."
Asked what the reporters got wrong, Brewer Lane said they took her quotes and "put a negative connotation on it."
"They spun it to where it appeared negative. I did not have a negative experience with Donald Trump, and I don't appreciate them making it look like that I was saying that it was a negative experience because it was not," Brewer Lane said.
Co-host Ainsley Earhardt asked to clarify if Brewer Lane knew him well and that they dated for several months.
"That's correct. Yes, and he was never -- he never made me feel like I was being demeaned in any way. He never offended me in any way. He was very gracious. I saw him around all types of people, all types of women. He was very kind, thoughtful, generous, you know. He was a gentleman," Brewer said.
Iedereen die de primary's een beetje heeft gevolgd weet dat hij gelijk heeft. Tegen Sanders heeft Trump geen schijn van kans, tegen Hillary wel. Ironisch genoeg is het systeem zo dat die mensen die worden gekozen door een beperkt deel van de eigen achterban niet per se meer kans maken in de GE. Je kan nu flauw zeggen dat de 1 op 1 polls nog niets zeggen (niet dat jij dat zou doen, anderen hier wel, zij zouden er naast zitten) maar er zijn wel wat meer aanwijzingen dat Trump kansloos zou verliezen van Sanders. Sanders heeft alle positieve punten van Trump en geen van zijn negatieve punten. Sanders is bijna nergens op te pakken door Trump. Bij Hillary zijn er zo verschrikkelijk veel vlekken waar hij in kan wrijven. Sanders doet dat heel erg lief en heel erg voorzichtig, je denkt toch niet dat Trump zich gaat inhouden?quote:Op zondag 15 mei 2016 12:41 schreef Nintex het volgende:
twitter:BernieSanders twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 21:39:03I've got some bad news for Trump: If I am the Democratic nominee, I'm going to defeat him, and I will defeat him by very large margins. reageer retweet
Sterke onderbouwing!quote:Op maandag 16 mei 2016 14:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iedereen die de primary's een beetje heeft gevolgd weet dat hij gelijk heeft.
Niet, maar daar gaat het niet om; Obama heeft voor veel mensen zijn beloften niet waargemaakt. Trump biedt een alternatief of aan de andere kant Sanders.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar in welke zin is het verlagen van belastingen voor de rijken daar precies een remedie tegen.
Weer een paar toevalligheden die toevallig gunstig uitpakken voor Hillary Clinton. Geheel toevallig, natuurlijk. De conventie houden op de dag dat veel mensen slagen op de universiteit => minder lastige millenials. Geheel toevallig.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
Democraten waren weer lekker frauduleus bezig in de Nevada conventie hoorde ik?
Bernie supporters waren iig niet blij:
Heb jij dan ooit een politicus, en met name in de USA, ergens ook maar de diepte in zien gaan?quote:Op maandag 16 mei 2016 15:01 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zit nu een aantal Trump interviews te kijken en is die man nu echt een simpleton of wat? Of gewoon typisch een onopgeleide self-made man (met dank aan zijn startkapitaal natuurlijk). Hij heeft het continue over hoe geweldig hij is, geeft eigenlijk nooit antwoord op de vraag en helemaal nergens kan hij de diepte in gaan op een willekeurig onderwerp, zelfs niet over onderwerpen die hem zou moeten liggen. Het is allemaal 'Nobody knows more about debt than me', 'I've got a lot of friends in all places and they like me a lot' etc etc. Superzorgwekkend eigenlijk. Ik denk niet dat er een werkelijk inhoudelijk gesprek mogelijk is met deze persoon. Volgens mij is het ook iemand die symbool staat voor de gemiddelde blanke 50+er met veel geld en verder weinig opleiding. Geen scrupules, geen nuance, maar een zwartwitmening, geen zelfreflectie.
Veel te weinig maar daar moeten we maar eens uitgebreid op ingaan in andere draden.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb jij dan ooit een politicus, en met name in de USA, ergens ook maar de diepte in zien gaan?
Zelfs in Nederland gebeurd dat niet.
quote:Op zondag 15 mei 2016 19:08 schreef Montov het volgende:
Crossing the Line: How Donald Trump Behaved With Women in Private
Interviews reveal unwelcome advances, a shrewd reliance on ambition, and unsettling workplace conduct over decades.
http://www.nytimes.com/20(...)ald-trump-women.html
Ja, ben jij het met mij eens dat dat schadelijk is voor de democratie? Als partijen/kandidaten (niet altijd een duidelijk onderscheid, zie Hillary Clinton en de Democratische partij, zij is op dit moment praktisch de Democratische partijquote:Op zaterdag 14 mei 2016 07:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Die strategie komt natuurlijk niet uit het luchtledige; zeker in de VS kan het goed uitpakken door uiteindelijk op veel terreinen een vrij vage positie in te nemen.
Wow dit is wel heftig.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weer een paar toevalligheden die toevallig gunstig uitpakken voor Hillary Clinton. Geheel toevallig, natuurlijk. De conventie houden op de dag dat veel mensen slagen op de universiteit => minder lastige millenials. Geheel toevallig.
Denk nu niet dat ik me opwind, ik ben dat stadium voorbij. Ik lach ermee. Je weet hoe het gaat, uiteindelijk zal de wal het schip wel keren op de een of andere manier als de partijtop zo verschrikkelijk corrupt is.
Het valt me trouwens nog mee dat ze het mogen filmen.
ik denk niet dat het licht aan te weinig opleiding ook mensen met weinig opleiding zijn prima in staat tot zelfreflectie en op dieper ingaan op onderwerpen. dat heeft weinig met opleiding te maken.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:01 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zit nu een aantal Trump interviews te kijken en is die man nu echt een simpleton of wat? Of gewoon typisch een onopgeleide self-made man (met dank aan zijn startkapitaal natuurlijk). Hij heeft het continue over hoe geweldig hij is, geeft eigenlijk nooit antwoord op de vraag en helemaal nergens kan hij de diepte in gaan op een willekeurig onderwerp, zelfs niet over onderwerpen die hem zou moeten liggen. Het is allemaal 'Nobody knows more about debt than me', 'I've got a lot of friends in all places and they like me a lot' etc etc. Superzorgwekkend eigenlijk. Ik denk niet dat er een werkelijk inhoudelijk gesprek mogelijk is met deze persoon. Volgens mij is het ook iemand die symbool staat voor de gemiddelde blanke 50+er met veel geld en verder weinig opleiding. Geen scrupules, geen nuance, maar een zwartwitmening, geen zelfreflectie.
Dat is natuurlijk gedeeltelijk correct, maar de Democraten onder Obama hebben ook niet, in tegenstelling tot de GOP (filibuster), alle middelen ingezet om toch zo ver mogelijk te komen. Alleen recentelijk, met het voordragen van Garland als opperrechter, heeft hij het spel goed gespeeld. De Republikeinen kunnen hun stunts alleen volhouden, als ze ermee wegkomen. Obama is veel te aardig geweest richting de Republikeinen.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:40 schreef Gambetta het volgende:
Het is ook lastig om een agenda van hope en change te implementeren wanneer je zes jaar lang wordt tegengewerkt door een vijandig Congres, een president kan de grote problemen niet in z'n eentje tackelen. Obamacare is er bijvoorbeeld in hoog tempo doorgejaagd om te profiteren van de Democratische supermajority in de Senaat en de verwachting was dat er nog het nodige aan moest worden gesleuteld in de periode erna. In plaats van te proberen om Obamacare te verbeteren hebben Republikeinen echter tweeënzestig keer gestemd om Obamacare in zijn geheel te ontmantelen. Dat zou ik niet willen omschrijven als constructieve oppositie. Als links Amerika veranderingen wil doorvoeren om de lagere klassen te helpen moet ze wat vaker naar de stembus gaan zodat ze alle takken van de overheid onder controle kan krijgen.
Heftige toevalligheden. Je kan niet bewijzen dat het doorgestoken kaart is, voor mensen die een struisvogel spelen. Zelfs het statistisch onderbouwen is niet mogelijk; te kleine schaal en zo. Ik hanteer deze vuistregel (wat aangepast in functie van de omstandigheden): once Is chance, twice is coincidence, third time Is a pattern.quote:
Voor een meer inhoudelijke beschrijving van wat zich daar afspeelde is de volgende link wel zinvol http://heavy.com/news/201(...)deos-recount-denied/.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weer een paar toevalligheden die toevallig gunstig uitpakken voor Hillary Clinton. Geheel toevallig, natuurlijk. De conventie houden op de dag dat veel mensen slagen op de universiteit => minder lastige millenials. Geheel toevallig.
Denk nu niet dat ik me opwind, ik ben dat stadium voorbij. Ik lach ermee. Je weet hoe het gaat, uiteindelijk zal de wal het schip wel keren op de een of andere manier als de partijtop zo verschrikkelijk corrupt is.
Het valt me trouwens nog mee dat ze het mogen filmen.
Thanks.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:17 schreef drexciya het volgende:
[..]
Voor een meer inhoudelijke beschrijving van wat zich daar afspeelde is de volgende link wel zinvol http://heavy.com/news/201(...)deos-recount-denied/.
Inderdaad. Het is onthutstend dom. Mag je o.a. hieruit niet afleiden dat de partijtop dronken van macht is? Ze hebben al zo goed als gewonnen. Alleen een wonder of een groot schandaal voor Hillary (ik vrees dat zelfs een serieuze FBI-aanklacht voor de nominatie niet volstaat) kan Sanders nog de primary doen winnen. Waarom dan nog dit micromanagement waarmee je de Sanders-supporters die toch al fucking pissed zijn tegen je in het harnas jagen en hun stemmen verliezen tijdens de GE? Het is niet eens strategisch. Ik hoorde gisteren een mooie samenvatting over waarom Sanders-supporters sowieso al pissed zijn op Hillary, ik zal het zo meteen eens plaatsen.quote:Schaamteloos gedrag van Roberta Lang, de lokale voorzitter. Zo ga je echt de Bernie aanhang nog verder tegen je in het harnas jagen. Dit gaat waarschijnlijk op rechtszaken uitlopen.
Het probleem is dat de partijtop volledig verkeerde uitgangspunten heeft, en niet snapt dat het politieke landschap volledig omgegaan is. Men is vervreemd van de oorspronkelijke achterban, en denkt ondertussen wel dat men toch wel op hen blijft stemmen. De combinatie van arrogantie en vanzelfsprekendheid zie je ook terug in de campagne van Hillary. Inhoudelijk is het helemaal niets; veel meer dan TINA (There Is No Alternative) kan ik de anti-Trump campagne niet noemen.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Thanks.
[..]
Inderdaad. Het is onthutstend dom. Mag je o.a. hieruit niet afleiden dat de partijtop dronken van macht is? Ze hebben al zo goed als gewonnen. Alleen een wonder of een groot schandaal voor Hillary (ik vrees dat zelfs een serieuze FBI-aanklacht voor de nominatie niet volstaat) kan Sanders nog de primary doen winnen. Waarom dan nog dit micromanagement waarmee je de Sanders-supporters die toch al fucking pissed zijn tegen je in het harnas jagen en hun stemmen verliezen tijdens de GE? Het is niet eens strategisch. Ik hoorde gisteren een mooie samenvatting over waarom Sanders-supporters sowieso al pissed zijn op Hillary, ik zal het zo meteen eens plaatsen.
Let me say what I have to say to get elected, put on this veneer of being progressive right now, and then the second she has the opportunity because she feels she already is in the general, she doesn’t court Bernie-voters, who aren’t too hot on her, she doesn’t care about them because she thinks they will fall in line anyway. What does she do? She courts Bush-donors: “I represent your values better than Trump”.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:17 schreef drexciya het volgende:
[..]
Voor een meer inhoudelijke beschrijving van wat zich daar afspeelde is de volgende link wel zinvol http://heavy.com/news/201(...)deos-recount-denied/.
Schaamteloos gedrag van Roberta Lang, de lokale voorzitter. Zo ga je echt de Bernie aanhang nog verder tegen je in het harnas jagen. Dit gaat waarschijnlijk op rechtszaken uitlopen.
Een veel mooier voorbeeld voor ouderwetse machtspolitiek die niet meer werkt kan ik niet bedenken. Juist daarmee neemt het aantal Bernie-supporters wat op Trump stemt toe.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:25 schreef drexciya het volgende:
In een recent artikel wordt dit heel erg goed uitgelegd. Nu blijkt dat veel potentiële aanhang voor de Democraten op Trump stemt, worden ze meteen als racist en nog veel meer weggezet.
Omdat ze het zogenaamde midden (wat al lang niet meer het midden is aangezien de Republikeinen heel erg ver rechts van het midden staan terwijl de Democraten niet ver links van het midden staan) opzoeken? "We dragen een halve Republikein voor, dan krijgen we ook stemmen van Republikeinen naast de stemmen van de Democraten"?quote:Op maandag 16 mei 2016 15:13 schreef drexciya het volgende:
Daarnaast is het probleem van niet de meerderheid hebben, ook een probleem van je prioriteiten niet goed op orde hebben. De gevestigde orde in de Democratische partij doet niet echt heel erg zijn best om zetels te winnen. Een recent artikel gaf aan dat ze verkeerde kandidaten steunen http://downwithtyranny.bl(...)dccc-guarantees.html; notabene DINO's (Democrat In Name Only) en daarvoor door de stemmers worden gestraft. Die kiezen een lokale (Democratische) kandidaat. Dit geeft te denken over hoe men de zaken aanpakt.
Of ze voor Trump gaan betwijfel ik.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat ze het zogenaamde midden (wat al lang niet meer het midden is aangezien de Republikeinen heel erg ver rechts van het midden staan terwijl de Democraten niet ver links van het midden staan) opzoeken? "We dragen een halve Republikein voor, dan krijgen we ook stemmen van Republikeinen naast de stemmen van de Democraten"?
Of ze stemmen op de kandidate van de Groene partij. Of ze vullen Sanders in op het stembriefje waar dat mag (California).quote:Op maandag 16 mei 2016 15:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Of ze voor Trump gaan betwijfel ik.
Een deel zal dit doen, de rest zal waarschijnlijk ontgoocheld thuis blijven zitten en zich van stemming onthouden....
Ik denk dat "koningin" Hillary zich er geen zier van aantrekt omdat ze weet dat ze al gewonnen heeft.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of ze stemmen op de kandidate van de Groene partij. Of ze vullen Sanders in op het stembriefje waar dat mag (California).
Elke stem van hen die niet naar Hillary gaat geeft Trump een voordeel, het voordeel is dubbel zo groot als ze ook nog eens op Trump stemmen maar dat hoeft niet.
Heeft Obama te lang de hoop gehad samen te kunnen werken met de Republikeinen, misschien. Toch kan je je afvragen of dat aan het begin zo'n onredelijk voornemen was als je beseft met wat voor mandaat hij werd verkozen, ik denk dat niemand had verwacht dat de oppositie zo niet-coöperatief zou zijn. Maar de afgelopen jaren hebben de Democraten hebben wel degelijk de nodige middelen ingezet. 2,5 jaar geleden hebben ze de nuclear option gebruikt en de filibuster afgeschaft voor alle kandidaat-officials en kandidaat-rechters muv het Hooggerechtshof. Dat was een big deal. Als je wat rechtse media volgt zal je ook weten dat die al jaren woest zijn over de executive orders die Obama uitvaardigt en de zogenaamde "constitutional overreach". Misschien gaat het je allemaal niet ver genoeg, maar je kan niet zeggen dat de Democraten het spel niet meespelen.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:13 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gedeeltelijk correct, maar de Democraten onder Obama hebben ook niet, in tegenstelling tot de GOP (filibuster), alle middelen ingezet om toch zo ver mogelijk te komen. Alleen recentelijk, met het voordragen van Garland als opperrechter, heeft hij het spel goed gespeeld. De Republikeinen kunnen hun stunts alleen volhouden, als ze ermee wegkomen. Obama is veel te aardig geweest richting de Republikeinen.
Daarnaast is het probleem van niet de meerderheid hebben, ook een probleem van je prioriteiten niet goed op orde hebben. De gevestigde orde in de Democratische partij doet niet echt heel erg zijn best om zetels te winnen. Een recent artikel gaf aan dat ze verkeerde kandidaten steunen http://downwithtyranny.bl(...)dccc-guarantees.html; notabene DINO's (Democrat In Name Only) en daarvoor door de stemmers worden gestraft. Die kiezen een lokale (Democratische) kandidaat. Dit geeft te denken over hoe men de zaken aanpakt.
Wil de Democratische partij echt iets voor elkaar krijgen, dan moeten ze een grote schoonmaak gaan houden. Maar ja, dat gaat ten koste van bepaalde geldstromen. En ze zullen de kiezers, in dit geval de Bernie aanhang, wel weer de schuld geven van hun eigen falen.
Sugereer niet, als je er geen kennis over hebt. Conventies worden jaren eerder gepland. Het is zelfs zo dat de partij die het presidentschap in handen heeft, de convention traditioneel na de conventie van de uitdager plant. Als een republikein de presidentschap in handen heeft dan zouden de data van de conventies geswitcht zijn tussen de democraten en republikeinenquote:Op maandag 16 mei 2016 15:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heftige toevalligheden. Je kan niet bewijzen dat het doorgestoken kaart is, voor mensen die een struisvogel spelen. Zelfs het statistisch onderbouwen is niet mogelijk; te kleine schaal en zo. Ik hanteer deze vuistregel (wat aangepast in functie van de omstandigheden): once Is chance, twice is coincidence, third time Is a pattern.
Zelfs tijdens deze primaries voor het congres slagen progressieven er niet in om de wat progressieve kandidaten te laten winnen ondanks het succes van Sanders. Daarmee heb ik niet alleen over kandidaten die ideologisch zijn als Sanders, maar zelfs kandidaten die beetje progressiever of anti-establishment zijn dan de establishment kandidaten. Dat zag je Pennsylvania en Marylandquote:Op maandag 16 mei 2016 16:17 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Heeft Obama te lang de hoop gehad samen te kunnen werken met de Republikeinen, misschien. Toch kan je je afvragen of dat aan het begin zo'n onredelijk voornemen was als je beseft met wat voor mandaat hij werd verkozen, ik denk dat niemand had verwacht dat de oppositie zo niet-coöperatief zou zijn. Maar de afgelopen jaren hebben de Democraten hebben wel degelijk de nodige middelen ingezet. 2,5 jaar geleden hebben ze de nuclear option gebruikt en de filibuster afgeschaft voor alle kandidaat-officials en kandidaat-rechters muv het Hooggerechtshof. Dat was een big deal. Als je wat rechtse media volgt zal je ook weten dat die al jaren woest zijn over de executive orders die Obama uitvaardigt en de zogenaamde "constitutional overreach". Misschien gaat het je allemaal niet ver genoeg, maar je kan niet zeggen dat de Democraten het spel niet meespelen.
Wat je tweede punt betreft hoop ik dat je beseft dat dit exact de redenatie is die extreme Republikeinen altijd geven voor hun electorale nederlagen. McCain en Romney werden alleen verslagen omdat ze niet conservatief genoeg waren, als we een echte conservatief nomineren komt de kiezer wel naar de stembus voor ons. Het was letterlijk de campagnestrategie van Ted Cruz:
"Today, roughly half of born-again Christians aren’t voting. They’re staying home. Imagine instead millions of people of faith all across America coming out to the polls and voting our values.’’
http://www.nytimes.com/20(...)cal-gamble.html?_r=0
Komt me bekend voor. Het mobiliseren van miljoenen kiezers door middel van het nomineren van extreme kandidaten heeft de afgelopen jaren niet voor de Republikeinen gewerkt, kijk bijvoorbeeld naar de Senaatraces in Indiana en Missouri in 2012. Akin en Mourdock trokken geen nieuwe kiezers aan maar stootten wel moderates af. Ik zie niet in waarom opschuiven naar de flanken voor de Democraten wel zou werken. In 2008 en 2012 waren er ook geen opkomstproblemen en Obama is nou niet meteen een progressief icoon. In de midterms laat de linkse achterban de Democraten traditioneel in de steek, zo simpel is het. Dan is het altijd makkelijk om te roepen dat het allemaal aan de kandidaten ligt, dat er échte liberalen moeten worden genomineerd om mensen te enthousiasmeren. Toch hebben we in de midterms ook genoeg liberale titanen verslagen zien worden, Feingold in Wisconsin bijvoorbeeld. Waar is de linkse achterban dan? Was Feingold ook een "DINO"? Het is veel complexer dan dat.
Obama heeft zich verkeken op de opstelling van de GOP, dat ben ik met je eens. Maar dat is juist hetgeen de GOP nu opbreekt. Obama heeft wel eens wat executive orders ingezet, maar helaas niet altijd voor goede doeleinden (bepaalde oorlogsacties zijn niet door de Senaat goedgekeurd).quote:Op maandag 16 mei 2016 16:17 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Heeft Obama te lang de hoop gehad samen te kunnen werken met de Republikeinen, misschien. Toch kan je je afvragen of dat aan het begin zo'n onredelijk voornemen was als je beseft met wat voor mandaat hij werd verkozen, ik denk dat niemand had verwacht dat de oppositie zo niet-coöperatief zou zijn. Maar de afgelopen jaren hebben de Democraten hebben wel degelijk de nodige middelen ingezet. 2,5 jaar geleden hebben ze de nuclear option gebruikt en de filibuster afgeschaft voor alle kandidaat-officials en kandidaat-rechters muv het Hooggerechtshof. Dat was een big deal. Als je wat rechtse media volgt zal je ook weten dat die al jaren woest zijn over de executive orders die Obama uitvaardigt en de zogenaamde "constitutional overreach". Misschien gaat het je allemaal niet ver genoeg, maar je kan niet zeggen dat de Democraten het spel niet meespelen.
Wat je tweede punt betreft hoop ik dat je beseft dat dit exact de redenatie is die extreme Republikeinen altijd geven voor hun electorale nederlagen. McCain en Romney werden alleen verslagen omdat ze niet conservatief genoeg waren, als we een echte conservatief nomineren komt de kiezer wel naar de stembus voor ons. Het was letterlijk de campagnestrategie van Ted Cruz:
"Today, roughly half of born-again Christians aren’t voting. They’re staying home. Imagine instead millions of people of faith all across America coming out to the polls and voting our values.’’
http://www.nytimes.com/20(...)cal-gamble.html?_r=0
Komt me bekend voor. Het mobiliseren van miljoenen kiezers door middel van het nomineren van extreme kandidaten heeft de afgelopen jaren niet voor de Republikeinen gewerkt, kijk bijvoorbeeld naar de Senaatraces in Indiana en Missouri in 2012. Akin en Mourdock trokken geen nieuwe kiezers aan maar stootten wel moderates af. Ik zie niet in waarom opschuiven naar de flanken voor de Democraten wel zou werken. In 2008 en 2012 waren er ook geen opkomstproblemen en Obama is nou niet meteen een progressief icoon. In de midterms laat de linkse achterban de Democraten traditioneel in de steek, zo simpel is het. Dan is het altijd makkelijk om te roepen dat het allemaal aan de kandidaten ligt, dat er échte liberalen moeten worden genomineerd om mensen te enthousiasmeren. Toch hebben we in de midterms ook genoeg liberale titanen verslagen zien worden, Feingold in Wisconsin bijvoorbeeld. Waar is de linkse achterban dan? Was Feingold ook een "DINO"? Het is veel complexer dan dat.
En nog eentje:quote:
Ik denk dat het meer een kwestie is van beeldvorming. De VS ziet zaken, die wij in Nederland als vrij normaal zien, en waar geen reguliere partij aan twijfelt, reeds als extreem. En hoe is Warren "extreem" progressief? Haar voornaamste punt is dat ze anti-Wall Street is, en met name tegen de handelswijze van financiële instellingen (dat zijn criminele acties, maar ze worden er niet echt voor gestraft). Daartoe heeft ze ook een bureau ter bescherming van consumenten opgezet, en zit ze de FED en dergelijke achter de broek aan. Dat had, in een "oude" stijl Republikeinse partij, ook prima op zijn plaats kunnen zijn.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:29 schreef L3gend het volgende:
Democraten kunnen niet met alleen progressieven het congres te veroveren, daarvoor heb je echt de gematigden nodig. Zo'n Sanders of Warren kunnen zeer progressief zijn, omdat ze in veilige democratisch staten zitten (hoewel Warren ook nipt won in 2012). Maar zo'n McKaskill uit Missouri, iemand van de rechtervleugel van de democraten kan alleen maar gematigd zijn als ze in republikeinse staten herkozen willen worden. Iemand die progressief zou nooit Missouri of andere republikeinse saten kunnen winnen.
Leuk interview met Larry King over de 2016 race en zijn goede vriend Donald Trumpquote:I don't know how many other girls feel like they were misquoted, but I know that for a fact I was, and I don't want that out there. That's not how it -- that's how it was. That's not how it felt, and it's just not what I want out there. He was a very good guy, Donald, and I think he's doing a good job in this race and I think that some people have a problem with that."
Hij is zo'n unifier, behalve wanneer het gaat om mensen die kritiek op hem hebben. Wat een lange tenen.quote:(...)
I don’t think I’m a divisive person. I’m a unifier, unlike our president now, I’m a unifier.
(...)
As for the recent comments by London Mayor Sadiq Khan, who said he hoped Trump loses the general election, Trump appeared personally offended.
(...)
Morgan then asked if Khan had offended him with his remarks. Trump responded with another threat.
“Yeah, I am. Because he doesn’t know me, never met me, doesn’t know what I’m all about. I think they’re very rude statements and frankly, tell him I will remember those statements," he said. "Very nasty statements.”
http://www.politico.com/story/2016/05/trump-david-cameron-223204
Leuk, die achtergrondreportages zijn ook best te pruimen van RTL. Dit geeft ook een goed beeld van de kansen van Clinton.quote:
Ik hoop het, zowel voor het volk en het land als voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat "koningin" Hillary zich er geen zier van aantrekt omdat ze weet dat ze al gewonnen heeft.
Of kan dit wel eens de grootste vergissing zijn van haar leven? (en dat zijn er nogal wat)
Lang verhaal kort, Trump hoeft alleen de 'rust belt' te winnen, geen republikeinse staten te verliezen en Florida te winnen.quote:
Oftwel "Reality has a well known liberal bias."quote:Op maandag 16 mei 2016 22:24 schreef Monolith het volgende:
Nog wel een aardig stuk uit de NYT onder de verschuiving van PhDs richting de 'very liberal'-hoek:
http://www.nytimes.com/20(...)ated-so-liberal.html
Indien het Clinton vs Trump is dan gaat Trump winnen. Zoals de tekenaar van Dilbert op zijn blog plaatste:quote:Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef 6star6lord6 het volgende:
Wie denken jullie die momenteel gaat winnen? En waarom?
De working class is keihard genaaid door de crisis en na de crisis en de beloofde hope and change van Obama is niet gekomen:quote:Most Trump supporters are trying to elect a hand grenade to lob into Congress.
Het verschil is dat ze het wel kunnen. Niet op elk onderwerp, maar elke NL politicus heeft zijn stokpaardjes.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb jij dan ooit een politicus, en met name in de USA, ergens ook maar de diepte in zien gaan?
Zelfs in Nederland gebeurd dat niet.
Schitterend omschreven. Kan het niet anders dan met je eens zijn.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
Indien het Clinton vs Trump is dan gaat Trump winnen. Zoals de tekenaar van Dilbert op zijn blog plaatste:
[..]
De working class is keihard genaaid door de crisis en na de crisis en de beloofde hope and change van Obama is niet gekomen:
[ afbeelding ]
Dus sturen ze de grootste pestkop van de VS naar het hoogste ambt. Dit is tomaten gooien en de Bastille bestormen anno 2016. Kijk maar hoe hij de macht van de Bush familie volledig ontmanteld heeft.
En het feit dat ze gelogen heeft over haar indianen verleden. Nee, ik denk niet dat Warren in de ring stapt. Clinton kan beter even wachten tot Trump bekend maakt wie zijn running mate is en daar op inspelen. Maar waarschijnlijk Julián Castro of Cory Booker de nieuwe jonge sterren van de Democratische partij om te compenseren voor de leeftijd van Hillary en een goede kandidaat te hebben voor 2020 en/of 2024.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:28 schreef skysherrif het volgende:
Hoe groot is de kans denken jullie dat Clinton voor haar running mate Warren gaat kiezen.
Zo kan ze in een klap een boel van die progressief-liberalen terugwinnen die nu wat opstandig doen, aan de andere kant wint ze dan niet de stem terug van blanke mannen waar ze het slecht doet.
Als mijn vader een moeder zou zijn dan zou ik twee moeders hebben. Heb jij goede redenen om te veronderstellen dat Hillary alles 'vast kan houden' wat Obama won?quote:Op maandag 16 mei 2016 22:20 schreef Gambetta het volgende:
Als Clinton vast kan houden wat Obama won mag ze Ohio, Florida én Virginia verliezen.
Dat indianen verleden is wel weer een mooie jaquote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
En het feit dat ze gelogen heeft over haar indianen verleden. Nee, ik denk niet dat Warren in de ring stapt. Clinton kan beter even wachten tot Trump bekend maakt wie zijn running mate is en daar op inspelen, maar waarschijnlijk Julián Castro of Cory Booker de nieuwe jonge sterren van de Democratische partij om te compenseren voor de leeftijd van Hillary en een goede kandidaat te hebben voor 2020 en/of 2024.
Serieus, who gives a fuck? Ze gebruikte het niet eens voor haar opleiding, ze gebruikte het slechts voor het solliciteren voor een functie aan een universiteit omdat ze daar dat achterlijke systeem met affirmative action hebben en het was geen leugen, hooguit een misverstand.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat indianen verleden is wel weer een mooie ja. Cherokee was ze toch, ghehe.
Ik verwacht het ook.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:08 schreef Nintex het volgende:
Alles overwegende denk ik dat na november alle heilige huisjes wat betreft D/R statenverdeling ook omver geschopt gaan worden.
Nouja geen leugen, voor je zoiets invult moet je gewoon zeker weten dat je van Cherokee origine bent en het niet gaan baseren op wat je ooit verteld is door je grootouders, dat je 1/32e indiaan bent. Het zou goed kunnen dat het een leugen was je weet het niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus, who gives a fuck? Ze gebruikte het niet eens voor haar opleiding, ze gebruikte het slechts voor het solliciteren voor een functie aan een universiteit omdat ze daar dat achterlijke systeem met affirmative action hebben en het was geen leugen, hooguit een misverstand.
Ik verwacht niet dat zij het vice-presidentschap onder haar zou aanvaarden. Warren gaf Hillary, zeer terecht, een flinke veeg uit de pan omdat ze A zei en B deed m.b.t. de Wall Street bedrijven.
Als zij ervan overtuigd was dat ze een voorouder had die een native American was (wat ik niet onterecht vind gezien haar kant van het verhaal. dan vind ik het geen leugen maar goed, daar kan je over discussiëren en beide meningen zijn wat mij betreft valide.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja geen leugen, voor je zoiets invult moet je gewoon zeker weten dat je van Cherokee origine bent en het niet gaan baseren op wat je ooit verteld is door je grootouders, dat je 1/32e indiaan bent. Het zou goed kunnen dat het een leugen was je weet het niet.
Ik heb verder ook geen idee of ze er echt prat op is gegaan dat ze deels indiaan is en het ook gebruikte voor haar politieke carriere. In dat geval doet dit verhaal er natuurlijk wel toe. Als het een vergissing was en ze heilig geloofde dat ze alles correct invulde, dan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als zij ervan overtuigd was dat ze een voorouder had die een native American was (wat ik niet onterecht vind gezien haar kant van het verhaal. dan vind ik het geen leugen maar goed, daar kan je over discussiëren en beide meningen zijn wat mij betreft valide.
Het zou er sowieso geen fuck toe moeten doen dat je 1/32ste Indiaan bent, daar zijn wij het vast wel over eens.
Educated guess: op een sollicitatieformulier - verplicht wegens affirmative action gezever - werd ernaar gevraagd. Zij gaf daar het antwoord en dat is alles.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb verder ook geen idee of ze er echt prat op is gegaan dat ze deels indiaan is en het ook gebruikte voor haar politieke carriere. In dat geval doet dit verhaal er natuurlijk wel toe. Als het een vergissing was en ze heilig geloofde dat ze alles correct invulde, dan natuurlijk niet.
Trump gaf in 't begin geld aan mensen die voor 'm wilden staan juichen. Hij zal z'n exen ook wel wat toespelen om bijzonder complimenteus over 'm te zijn. Money talks. Qua vuile spelletjes kan hij zich behoorlijk met Clinton meten.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:11 schreef fixatoman het volgende:
[..]
En nog eentje:
https://twitter.com/BarbaraAResEsq/status/731598554259705857
De New York Times was weer lekker anti-Trump bezig.
Waar heb jij het nou weer over? Ik reageer op degene boven mij die zegt dat het aankomt op Florida als Clinton vasthoudt wat Obama won en Ohio verliest. Dat is niet zo, ze kan in dat geval Ohio, Florida én Virginia verliezen. Maar goed, los daarvan heeft ze goede papieren in deze staten, zeker in Florida (veel hispanics) en Virginia (veel hoogopgeleiden in het noorden van de staat).quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als mijn vader een moeder zou zijn dan zou ik twee moeders hebben. Heb jij goede redenen om te veronderstellen dat Hillary alles 'vast kan houden' wat Obama won?
Best wel een interessant artikel, vooral het onderzoek waar ze naar verwijzen:quote:Op maandag 16 mei 2016 23:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oftwel "Reality has a well known liberal bias."
Deze is ook wel interessant: http://uk.businessinsider(...)on-2014-11?r=US&IR=Tquote:The number of economics courses completed by the graduates of these... schools significantly decreases the likelihood that a person does not join a political party and the likelihood of joining the Democratic party, while the number of economics courses is positively related to the likelihood of joining the Republican party. For example, taking five economics courses is associated with an eight percent decrease in the likelihood of joining the Democratic party and more than a 10 percent higher chance of joining the Republican party.
Je moet het niet onderschatten hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:11 schreef Monolith het volgende:
Ik zou wel voorzichtig zijn met het extrapoleren van data over donaties binnen een industrie. Donaties zeggen natuurlijk ook iets over politiek engagement van een individu, wat natuurlijk ook weer een variabele is die een zekere correlatie heeft met positie op een conservative / liberal schaal. Het zou me niets verbazen als er meer / frequenter wordt gedoneerd aan de flanken, omdat men daar veel fanatieker is dan de wat meer centristisch geörienteerde mensen.
Ook is er natuurlijk onderscheid tussen de persoonlijke opvattingen van journalisten en 'bias in de media'. Natuurlijk zullen die in zekere mate gerelateerd zijn, maar dat iemand zeer liberale of zeer conservatieve denkbeelden heeft, hoeft zijn of haar werk als journalist niet per definitie te beïnvloeden.
Mensen consumeren natuurlijk ook vooral nieuws wat binnen hun straatje past. Lokale nieuwsstations in Texas zullen vast wel rechtser zijn dan lokaal nieuws in Washington bijv. Een andere paper laat weer zien dat de eigenaar geen significant effect heeft op links/rechts positie, nadat gecontroleerd is voor geografie. Deze dus: http://www.brown.edu/Research/Shapiro/pdfs/biasmeas.pdfquote:Tim Groseclose and Jeff Milyo estimate how left-wing or right-wing media outlets are based on what research by think tanks they mention in their stories. They then compare that to the think-tank research that elected officials cite when they talk on the House or Senate floor, to calibrate where the media fits relative to the Congress. They find some interesting answers: most of the media does have a liberal bias (throwing out the editorial page, the Wall Street Journal is the most liberal of all, even beating the New York Times!). Fox News is one of the few outlets that is right of center.
Leuk, maar daar ging mijn post niet over. Mijn post plaatste inhoudelijke kanttekeningen bij het trekken van vergaande conclusies op basis van aantallen politieke donoren in een industrie naar opvattingen binnen een industrie. Dan kun je er wel een ander linkje tegenaan gooien over vermeende media bias, maar dat heeft geen effect op dat argument natuurlijk. Ik stel ook nergens dat er geen sprake zou zijn van meer 'liberal' oriëntatie in de media, al hangt dat natuurlijk ook heel erg af van wat je als 'de media' definieert.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:19 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Je moet het niet onderschatten hoor.
http://freakonomics.com/podcast/how-biased-is-your-media/
[..]
Die kans is vrijwel nul en dat heeft vele redenen:quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:28 schreef skysherrif het volgende:
Hoe groot is de kans denken jullie dat Clinton voor haar running mate Warren gaat kiezen.
Zo kan ze in een klap een boel van die progressief-liberalen terugwinnen die nu wat opstandig doen, aan de andere kant wint ze dan niet de stem terug van blanke mannen waar ze het slecht doet.
Duidelijk, dankjewelquote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:29 schreef drexciya het volgende:
[..]
Die kans is vrijwel nul en dat heeft vele redenen:
- Elizabeth Warren is een veel betere politica dan Hillary; je wilt niet een VP die je kan overvleugelen en zeker Hillary wil dat niet.
- Warren is er ganti-Wall Street en daar haalt Hillary juist een grote hoeveelheid geld vandaan.
- De senaatszetel van Warren is erg kostbaar en die wil de Democratische partij niet kwijtraken.
- De indruk is dat de dames niet zo'n fan zijn van elkaar. Ze heeft weliswaar Sanders niet haar stem gegeven, maar ze heeft consequent geweigerd om Hillary aan te prijzen.
- Elizabeth Warren wil zelf niet, omdat in de Senaat veel meer kan bereiken dan als VP.
Dat Indianenverleden is niet boeiend; als dat het beste is wat je kan verzinnen, meer dan goofy kon Trump er niet van maken. De Clintons hebben een enorme hoeveelheid ballast, dus wat dat betreft.
Iemand als Al Franken lijkt mij een goed idee voor Clinton.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:42 schreef Monolith het volgende:
Ik verwacht nog steeds dat Clinton toch een kandidaat gaat kiezen die de 'blanke man' enigszins aanspreekt, aangezien ze daar het zwaksts is in de peilingen.
En het is een vrouw, Hillary zal wel voor een man kiezen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:29 schreef drexciya het volgende:
[..]
- Elizabeth Warren is een veel betere politica dan Hillary; je wilt niet een VP die je kan overvleugelen en zeker Hillary wil dat niet.
- Warren is erg anti-Wall Street en daar haalt Hillary juist een grote hoeveelheid geld vandaan.
- De senaatszetel van Warren is erg kostbaar en die wil de Democratische partij niet kwijtraken.
- De indruk is dat de dames niet zo'n fan zijn van elkaar. Ze heeft weliswaar Sanders niet haar stem gegeven, maar ze heeft consequent geweigerd om Hillary aan te prijzen.
- Elizabeth Warren wil zelf niet, omdat in de Senaat veel meer kan bereiken dan als VP.
Dat Indianenverleden is niet boeiend; als dat het beste is wat je kan verzinnen, meer dan goofy kon Trump er niet van maken. De Clintons hebben een enorme hoeveelheid ballast, dus wat dat betreft.
Hillary zit totaal niet op het progressieve kamp te wachten is mijn indruk. De incidenten in Nevada worden nu geframed als Sanders aanhang die agressief werd. Dat kwam in de eerste nieuwsberichten in het geheel niet naar voren. Als ik Trump was, zou ik de foto van de voorzitter van de Nevada conventie, beschermd door de mannen met de bruine pakken (rent-a-cops) vol op billboards plaatsen; dit is waar de Democratische partij "echt" voor staat.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:51 schreef L3gend het volgende:
Ik denk dat de primaries in California nog wel belangrijk worden voor de keuze van de VP. Als Clinton die gewoon wint, denk ik dat ze haar gang gaat en gaat kiezen tussen Kaine of Castro (laatste hoop ik niet). Maar als ze California verliest, denk ik dat ze gedwongen wordt om een progressief te kiezen als vp dan kan je denken aan namen als Brown en Warren
De grap is dat Hillary ervaring heeft in politiek in tegenstelling tot Trump?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:36 schreef martijnde3de het volgende:
Deze grap kwam ik tegen Facebook, moest er erg om lachen![]()
![]()
A liar, a sexist, and a criminal walk into a bar.
The bartender says, "welcome Senator Clinton, what are you having today?"
5 minutes later Donald Trump walks in. He leans over, and with a smile on his face says "the media are really tearing you apart for that Scandal."
Hillary: "You mean my lying about Benghazi?"
Trump: "No, the other one."
Hillary: "You mean the massive voter fraud?"
Hillary: "You mean the military not getting their votes counted?"
Hillary: "Using my secret private server with classified material to Hide my Activities?"
Hillary: "The NSA monitoring our phone calls, emails and everything Else?"
Hillary: "Using the Clinton Foundation as a cover for tax evasion, Hiring Cronies, And taking bribes from foreign countries?
Hillary: "You mean the drones being operated in our own country without The Benefit of the law?"
Hillary: "Giving 123 Technologies $300 Million, and right afterward it Declared Bankruptcy and was sold to the Chinese?"
Hillary: "You mean arming the Muslim Brotherhood and hiring them in the White House?"
Hillary: "Whitewater, Watergate committee, Vince Foster, commodity Deals?"
Trump: "No the other one:"
Hillary: "The IRS targeting conservatives?"
Hillary: "Turning Libya into chaos?"
Hillary: "Trashing Mubarak, one of our few Muslim friends?"
Hillary: "Turning our backs on Israel?"
Hillary: "The joke Iran Nuke deal? "
Hillary: "Leaving Iraq in chaos? "
Hillary: "The DOJ spying on the press?"
Hillary: "You mean HHS Secretary Sibelius shaking down health insurance Executives?"
Hillary: "Giving our cronies in SOLYNDRA $500 MILLION DOLLARS and 3 Months Later they declared bankruptcy and then the Chinese bought it?"
Hillary: "The NSA monitoring citizens' ?"
Hillary: "The State Department interfering with an Inspector General Investigation on departmental sexual misconduct?"
Hillary: "Me, The IRS, Clapper and Holder all lying to Congress?"
Hillary: "Threats to all of Bill's former mistresses to keep them quiet"
Hillary: "I give up! ... Oh wait, I think I've got it! When I stole the White House furniture, silverware and China when Bill left Office?"
Trump: "THAT'S IT! I almost forgot about that one".
https://morningconsult.com/2016/05/poll-trump-barely-leads-trump-nationally/quote:Trump Pulls Almost Even With Clinton in New Poll
http://www.hannity.com/ar(...)for-donald-14721984/quote:Clinton leads Trump by just 42 percent to 40 percent, within the 2-point margin of error. She is down 2 percent from a week ago, while Trump gained 2 points. Nearly one out of five voters (17 percent) remain undecided.
Trump/Clinton nek aan nek polls zijn niet meer de outliers, maar beginnen een trend te worden.quote:The new poll shows Trump making gains among independents, women, and those who classify themselves as moderates. He increased his support among independent voters by 3 points, while Clinton’s support fell by 2 points. Support from women for the former Secretary of State also fell by 2 points, while Trump’s increased by 2 points. And among moderates, the new poll shows Clinton only holding a 10-point lead over Trump (46 percent to 36 percent), down from a 17-point lead (49 percent to 32 percent) in the previous poll.
Ryan gaat niet in de campagne, maar schaart zich achter de poll die uitwijst dat mensen Trump betrouwbaarder vinden dan hem.twitter:CNNPolitics twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 18:37:52Bryan Cranston: I believe Trump loves this country, but his approach differs from mine https://t.co/6OZtrfIwim https://t.co/NmoxFzhw7O reageer retweet
Bernie geeft letterlijk geen reactie op vragen over de protesten van zijn supporters tijdens de verkiezingsbijeenkomsten van de democraten:twitter:thehill twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 17:49:05JUST IN: Ryan: Voters are right to trust Trump more than me https://t.co/Ot80EyQ1Ku https://t.co/ZAAQHIETrD reageer retweet
Op het feit dat het nogal zinloos is om over uiterst speculatieve en allicht onmogelijke als-dan-scenario's te beginnen.quote:
Voor Florida lijkt ze inderdaad goede papieren te hebben.quote:Maar goed, los daarvan heeft ze goede papieren in deze staten, zeker in Florida (veel hispanics) en Virginia (veel hoogopgeleiden in het noorden van de staat).
Speelde iemand van hen maar chess.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:19 schreef Sapstengel het volgende:
Trump is playing Korean starcraft while the rest is playing checkers.
Ze proberen alweer de geschiedenis te vervalsen, wat een verrassing. Verwacht jij een eerlijk onderzoek naar of dat het gerechtvaardigd was dat zoveel meer mensen van/voor Sanders de toegang werd ontzegd? Dat maakte wel eventjes het verschil met de stemming. Dat en het feit dat het graduation day was. Dat kan dan wel ruim van tevoren zijn gepland maar het was ook al ruim (jaren!) van tevoren bekend dat Hillary zou runnen en dat zij niet goed ligt bij de jonge kiezers.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:53 schreef drexciya het volgende:
Hillary zit totaal niet op het progressieve kamp te wachten is mijn indruk. De incidenten in Nevada worden nu geframed als Sanders aanhang die agressief werd.
Gaat nog bonje worden in het Democrat kamp.quote:"We believe, unfortunately, that the tactics and behavior on display here in Nevada are harbingers of things to come as Democrats gather in Philadelphia in July for our National Convention. We write to alert you to what we perceive as the Sander Campaign’s penchant for extra-parliamentary behavior—indeed, actual violence—in place of democratic conduct in a convention setting, and furthermore what we can only describe as their encouragement of, and complicity in, a very dangerous atmosphere that ended in chaos and physical threats to fellow Democrats."
And Schrager is clear he the party does not believe this is band of rogue delegates: "The Sanders Campaign spent its time either ignoring or profiting from the chaos it did much to create and nothing to diminish or mitigate. It was clear to the NSDP that part of the approach by the Sanders Campaign was to employ these easily-incensed delegates as shock troops to sway the convention proceedings. At the very least, these delegates became a way for the Sanders Campaign to seek the advantage of disruption at any particular moment while trying to disavow any responsibility for their actions even as it was ongoing. At no time did any Sanders representative make anything more than token gestures towards peace in the hall, and at the times of most intense crisis offered little more than shrugs and smirks."
https://berniesanders.com/press-release/statement-nevada/quote:"It is imperative that the Democratic leadership, both nationally and in the states, understand that the political world is changing and that millions of Americans are outraged at establishment politics and establishment economics. The people of this country want a government which represents all of us, not just the 1 percent, super PACs and wealthy campaign contributors.
"The Democratic Party has a choice. It can open its doors and welcome into the party people who are prepared to fight for real economic and social change - people who are willing to take on Wall Street, corporate greed and a fossil fuel industry which is destroying this planet. Or the party can choose to maintain its status quo structure, remain dependent on big-money campaign contributions and be a party with limited participation and limited energy.
Eens.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:29 schreef drexciya het volgende:
[..]
- Warren is erg anti-Wall Street en daar haalt Hillary juist een grote hoeveelheid geld vandaan.
We hebben het over de meest corrupte politieke dynastie in vele decennia, dat ontken je toch niet?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:51 schreef OMG het volgende:
Serieus? Nu begint het wel heel complotterig te klinken, jaren terug al plannen dat het precies op graduation day valt omdat jonge kiezers..
Het viel mij vooral op dat die voorzitster - een senator uit California die een reputatie als Hillary-supportster heeft - nogal corrupt handelde. Twee keer een stemming met roepen (ja en nee, maar dan net wat anders) en twee keer precies het tegenovergestelde horen van wat overheerste.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:51 schreef Nintex het volgende:
Officiele aanklacht tegen Sanders voor de opstootjes in Nevada.
https://www.ralstonreports.com/blog/nv-democrats-file-complaint-against-sanders-campaign-dnc
[..]
Gaat nog bonje worden in het Democrat kamp.
Reactie van Sanders:
[..]
https://berniesanders.com/press-release/statement-nevada/
Sanders neemt het op voor zijn supporters en blijft strijdbaar![]()
Het is wel grappig dat de hele tijd de focus is geweest op de Trump/establishment split in de GOP, terwijl die partij afgezien van wat zure gezichten waar Trump of ingebeukt is, redelijk de zaakjes op orde lijkt te krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het viel mij vooral op dat die voorzitster - een senator uit California die een reputatie als Hillary-supportster heeft - nogal corrupt handelde. Twee keer een stemming met roepen (ja en nee, maar dan net wat anders) en twee keer precies het tegenovergestelde horen van wat overheerste.
Past wel weer die gelekte tape bij. Trump gaat alle controversies 'uitleggen' voor de democraten het tegen hem kunnen gebruiken. Gewaagde strategie, maar daar slaagt hij best goed in tot dusver.quote:"I would never say anything bad about a person that has a disability," Trump said, leaning forward at his office desk. "I swear to you it's true, 100 percent true.. . .Who would do that to [the] handicapped? I've spent a lot of money making buildings accessible."
Trump then satirically reenacted the scene, his arms jerking all around, and said he was trying to show "a guy who grovels -- 'Oh, oh, I didn't say that. I didn't say that.' That was the imitation I was doing."
"Now," he concluded, "is that a believable story?"
Tot nu toe wijst er veel op dat ze gokt dat de grotendeel van Sanders aanhang op haar zullen stemmen in de GE, op basis van alle peilingen die dat ook aangeven. Daarom stel ik ook dat ze ook een vp kiest die meer de moderates aanspreekt mocht ze California winnen zoals senator Kaine.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:53 schreef drexciya het volgende:
[..]
Hillary zit totaal niet op het progressieve kamp te wachten is mijn indruk. De incidenten in Nevada worden nu geframed als Sanders aanhang die agressief werd. Dat kwam in de eerste nieuwsberichten in het geheel niet naar voren. Als ik Trump was, zou ik de foto van de voorzitter van de Nevada conventie, beschermd door de mannen met de bruine pakken (rent-a-cops) vol op billboards plaatsen; dit is waar de Democratische partij "echt" voor staat.
Zo gaat ze echt niet de Sanders aanhang voor zich winnen, en dan maakt de VP kandidaat ook niet meer uit. Ik ben even te lui om desbetreffende foto op te zoeken, maar dat maakt enige vorm van verzoening vrijwel onmogelijk.
Het is sowieso onbegrijpelijk; voor die paar extra afgevaardigden, ga je toch niet zoveel schade aan de reputatie van de partij aanrichten?
Daarom krijgen we een leuke GE als ze allebei de nominatie winnen. Ik zou natuurlijk liever zien dat minstens een van de twee kandidaten een fatsoenlijk mens is die het beste voor heeft met de gewone burgers maar het zij zo., dan maar een mooi moddergevechtshowtje.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 03:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump gaf in 't begin geld aan mensen die voor 'm wilden staan juichen. Hij zal z'n exen ook wel wat toespelen om bijzonder complimenteus over 'm te zijn. Money talks. Qua vuile spelletjes kan hij zich behoorlijk met Clinton meten.
Het zal allemaal wel. Een deel van al dat toeval zal wellicht toeval zijn maar dat al dat toeval (tientallen incidenten tot nu toe) toeval is zou veel te toevallig zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:09 schreef L3gend het volgende:
De democraten hebben doelbewust de verkiezingen gewonnen in 2012 zodat de conventie precies valt op graduation day, en niet een week eerder als ze verloren hadden
Wat ben je nou weer aan het bazelen? Ik reageer op een poster die zegt dat wanneer Clinton met uitzondering van Ohio de staten van Obama vasthoudt het aankomt op Florida. Ik geef aan dat dat niet juist is: ze mag Ohio, Florida én Virginia verliezen en ze wint alsnog. Ik speculeer nergens, ik zeg nergens dat ze die staten gaat winnen. We hebben het over de kaart van 2012 en kijken welke staten de Republikeinen nodig hebben om te winnen. Zo lastig is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op het feit dat het nogal zinloos is om over uiterst speculatieve en allicht onmogelijke als-dan-scenario's te beginnen.
[..]
Voor Florida lijkt ze inderdaad goede papieren te hebben.
Het gevaar bij dit soort analyses is niet zo zeer het redeneren met wat je wel kan overzien maar al datgene wat je niet kan overzien. De verrassende factoren die achteraf een grote rol blijken te spelen maar die niemand zag aankomen.
Dit is allemaal op weinig gebaseerd. Trump is de enige kandidaat die aan Republikeinse zijde nog aan de race is en hij heeft nog steeds moeite kopstukken binnen de partij achter zich te krijgen en donors bereid te vinden hun portefeuille te openen. De Democraten zijn verwikkeld in een verhitte primary en toch laten de polls zien dat er geen grote groepen Democraten zijn die weigeren voor een van de beide kandidaten te stemmen. Daarnaast is Sanders altijd heel duidelijk geweest over de desastreuze effecten van een third party bid en heeft hij vandaag nog eens herhaald er alles aan te doen om te voorkomen dat Trump de vekiezing wint. http://www.politico.com/b(...)ders-no-trump-223257quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat de hele tijd de focus is geweest op de Trump/establishment split in de GOP, terwijl die partij afgezien van wat zure gezichten waar Trump of ingebeukt is, redelijk de zaakjes op orde lijkt te krijgen.
Aan de Democrat kant nog een handreiking van Sanders naar Hillary of andersom. Speculaties nu ook dat Bernie mogelijk toch als independent mee gaat doen, omdat hij nog steeds de funding goed op orde heeft. Hillary wil naar de General Election, maar Bernie laat zich niet zomaar aan de kant schuiven.
Wat bij Trump ook meespeelt is dat mensen niet per se voor Trump hoeven te kiezen om op hem te stemmen, ze kunnen ook op hem stemmen omdat ze tegen het establishment kiezen. Zeg maar het boze witte mannen syndroom wat we in Europa ook al een flink aantal jaren zien.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat de hele tijd de focus is geweest op de Trump/establishment split in de GOP, terwijl die partij afgezien van wat zure gezichten waar Trump of ingebeukt is, redelijk de zaakjes op orde lijkt te krijgen.
Aan de Democrat kant nog een handreiking van Sanders naar Hillary of andersom. Speculaties nu ook dat Bernie mogelijk toch als independent mee gaat doen, omdat hij nog steeds de funding goed op orde heeft. Hillary wil naar de General Election, maar Bernie laat zich niet zomaar aan de kant schuiven.
Trump is ondertussen (eindelijk) begonnen met Pivot poging 34934:
https://www.washingtonpost.com/politics/trumps-plan-to-rehabilitate-his-image-explain-past-controversies/2016/05/17/de2225da-1c37-11e6-b6e0-c53b7ef63b45_story.html
Trump's plan to rehabilitate his image: Explain past controversies
[..]
Past wel weer die gelekte tape bij. Trump gaat alle controversies 'uitleggen' voor de democraten het tegen hem kunnen gebruiken. Gewaagde strategie, maar daar slaagt hij best goed in tot dusver.
De politci doen er niets mee, omdat zij het in het eigen milieu niet dagelijks tegenkomen. Dat was althans de conclusie van veel columnisten toen het nog over Rubio/Bush/Trump ging. De upstate New Yorkers en Washington D.C. reporters komen niet in aanraking met de rustbelt en/of de problemen van de zwarte Amerikanen. De crisis was voor hen een nieuws feitje en wat cijfers op een spreadsheet, maar had niet direct gevolgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat bij Trump ook meespeelt is dat mensen niet per se voor Trump hoeven te kiezen om op hem te stemmen, ze kunnen ook op hem stemmen omdat ze tegen het establishment kiezen. Zeg maar het boze witte mannen syndroom wat we in Europa ook al een flink aantal jaren zien.
Dat deze ontwikkeling zicht in zoveel landen afspeelt, zowel in Europa als in de USA zou stof tot nadenken moeten geven bij het establishment. Er zijn goede artikelen over geschreven waarin aardige analyses worden gemaakt (doorgeslagen globalisering, tweedeling, crises etc.) maar politici lijken nog te slapen. Als dit in zoveel landen is ontstaan dan heeft het hoogstwaarschijnlijk een goede voedingsbodem, het zal niet verdwijnen, maar juist toenemen, zolang die voedingsbodem blijft bestaan.
Het zou trouwens een geweldige stunt zijn als hij als onafhankelijke kandidaat mee zou doen om een nieuwe of bestaande derde partij een goede start te geven. Feel the Bern!![]()
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 23:19:17I will be live tweeting my interview with @megynkelly on the Fox Network tonight at 8! Enjoy! https://t.co/nlJssZeIWm reageer retweet
Ze hebben elkaar weer nodig hè, nu Trump de kandidaat is zal Fox hem moeten omarmen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tussen Trump en Kelly is alles weer koek en ei.
Altijd leuk zo'n linkse revolutie.quote:But new audio obtained by CNN shows a senior Sanders aide -- on the eve of the Nevada convention -- encouraging the senator's supporters try to "take over" the convention, change party rules and continue the "revolution" that Sanders has long campaigned on.
"You should not leave," Joan Kato, the national delegates director, told Sanders supporters in a meeting last week at the Rumor Boutique Hotel. "I'm going to repeat that, unless you are told by someone from the campaign ... that you can leave, you should not leave
Natuurlijk, ze hebben elkaar nodig.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:24 schreef Nintex het volgende:
Dit lijkt me toch niet zo gevoelig? Het is nu niet dat hij hen opstookte, er was al het een en ander voorgevallen en dan moet je inderdaad niet op je rug gaan liggen met je pootjes omhoog.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:47 schreef Nintex het volgende:
Gelekte Sanders tape gaat voor gedonder zorgen
http://edition.cnn.com/2016/05/17/politics/democrat-bernie-sanders-revolt/index.html
[..]
Altijd leuk zo'n linkse revolutie.
Wat is nou precies zo schokkend? Ze zegt dat mensen niet weg moeten gaan, lijkt me logisch bij zo'n lange, saaie en chaotische conventie.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:47 schreef Nintex het volgende:
Gelekte Sanders tape gaat voor gedonder zorgen
http://edition.cnn.com/2016/05/17/politics/democrat-bernie-sanders-revolt/index.html
[..]
Altijd leuk zo'n linkse revolutie.
Dat is ook helemaal niet nodig. Adelson koopt Trump al.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:58 schreef Nintex het volgende:
De Kochs kunnen deze verkiezingen niet 'kopen' en gooien de handdoek in de ring
http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/05/kochs-are-souring-on-national-politics.html
Geld van SuperPACs en special interests begint al minder machtig te worden deze verkiezingen.
Ja Bram, allemaal toeval.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een terechte opmerking van Cenk (nu live). Tot gisteren was het vrijwel helemaal stil in de media rondom het gedoe in Nevada. Nu Sanders geblamed wordt besteden de usual suspects er ineens juist heel erg veel aandacht aan.
Allemaal toeval zeker?
Of de Kochs steken hen geld in iets anders dan de volgende president: steek het geld in flink wat senaatsverkiezingen en de Congressverkiezingen en zorg ervoor dat ze in het senaat en in de Congress meer stemmen zoals zij dat willen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:58 schreef Nintex het volgende:
De Kochs kunnen deze verkiezingen niet 'kopen' en gooien de handdoek in de ring
http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/05/kochs-are-souring-on-national-politics.html
Geld van SuperPACs en special interests begint al minder machtig te worden deze verkiezingen.
Integendeel, die doet ook zonder donaties wel wat ze willen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of de Kochs steken hen geld in iets anders dan de volgende president: steek het geld in flink wat senaatsverkiezingen en de Congressverkiezingen en zorg ervoor dat ze in het senaat en in de Congress meer stemmen zoals zij dat willen.
Het lijkt me zinvol, vanuit hun perverse perspectief, om niet in Trump te investeren, die gaat toch niet doen wat zij willen.
Lees het artikel, ze gaan praktisch helemaal geen geld uitgeven. Althans, een schijntje van de 800 miljoen die ze wilden uitgeven. Ook niet voor de downballots. De corporate suits van de organisatie vinden het geen goed idee door de slechte PR die ze er altijd van krijgen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of de Kochs steken hen geld in iets anders dan de volgende president: steek het geld in flink wat senaatsverkiezingen en de Congressverkiezingen en zorg ervoor dat ze in het senaat en in de Congress meer stemmen zoals zij dat willen.
Het lijkt me zinvol, vanuit hun perverse perspectief, om niet in Trump te investeren, die gaat toch niet doen wat zij willen.
quote:have cut their paid media budget for all of this cycle’s campaigns to $40 million, down from $150 million one year ago
http://www.politico.com/s(...)enate-ad-buys-223252quote:Koch network reserves $30 million in Senate ad buys
The announcement comes as a report questions the Kochs’ commitment to politics.
Key groups in the Koch brothers’ political network on Monday began reserving $30 million in advertising buys in key Senate races in August and September, a network official tells POLITICO.
The television and digital ad buys, from Freedom Partners Action Fund and other groups, are expected to target Democratic Senate candidates or boost Republican ones in Florida, Nevada, Ohio and Pennsylvania, the official said.
David Brooks gaf onlangs toe dat hij Trump zijn succes niet zag aankomen doordat hij enkel in kakkringen vertoeft. Hij verwoordde het natuurlijk iets anders (bourgeois strata of zoiets, geen idee hoe je het spelt aangezien ik niet tot dat milieu behoorquote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
De politci doen er niets mee, omdat zij het in het eigen milieu niet dagelijks tegenkomen. Dat was althans de conclusie van veel columnisten toen het nog over Rubio/Bush/Trump ging. De upstate New Yorkers en Washington D.C. reporters komen niet in aanraking met de rustbelt en/of de problemen van de zwarte Amerikanen. De crisis was voor hen een nieuws feitje en wat cijfers op een spreadsheet, maar had niet direct gevolgen.
Ze kunnen zich daarom ook niet voorstellen dat iemand ooit op Trump zou stemmen, omdat binnen hun eigen kringen niemand dat doet (of zegt te gaan doen).[ afbeelding ]twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 23:19:17I will be live tweeting my interview with @megynkelly on the Fox Network tonight at 8! Enjoy! https://t.co/nlJssZeIWm reageer retweet
Bernie op 39% nu. Verschil is 200 stemmen kan nog alle kanten op.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:11 schreef L3gend het volgende:
Eerste stemmen worden geteld in Kentucky nu
Hillary Clinton 468 50.0%
Bernie Sanders 354 37.8%
Martin O'Malley 24 2.6%
Rocky De La Fuente 4 0.4%
Other 86 9.2%
http://www.nytimes.com/elections/results/kentucky
Voor een deel wel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Integendeel, die doet ook zonder donaties wel wat ze willen.
Dus niet interessant.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Bernie op 39% nu. Verschil is 200 stemmen kan nog alle kanten op.
Ja, hij moet een compromis-kandidaat naar voren sturen. Zolang de republikeinen de senaat in handen hebben, moet hij compromissen sluiten, zo ingewikkeld is dat niet, gebeurd overal ter wereld als je geen meerderheid hebt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een goed antwoord van Obama naar aanleiding van een vraag over cynisme. Onder andere geeft hij aan dat er tal van staten zijn die bewust aan voter suppression doen, in het bijzonder bij jonge mensen, omdat de mensen die de macht hebben er belang bij hebben dat mensen cynisch zijn omdat zij willen dat er niets verandert. Zijn letterlijke woorden. Hij spaart hierbij zijn eigen partij ook niet.
Het is zo jammer dat we niet meer van dat idealisme zagen terugkomen in zijn beleid. Zie nu ook de voordracht van een nogal foute kandidaat voor de Supreme Court: iemand die er een voorstander van is dat je (onder voorwaarden, maar dat doet er weinig toe, je bent voor of tegen) geen recht hebt om een rechter te zien wanneer je wordt gearresteerd en die het heeft gefaciliteerd dat politici en de politiek nog gemakkelijk kunnen worden gekocht met smeergeld.
Dat onder het motto dat de partijen verenigd moeten worden.![]()
Laat de Republikeinen zich eerst maar eens een beetje fatsoenlijk gedragen, dan kan je kijken of dat je eenheid kan krijgen.
Kentucky werd eerder gehouden voor de republikeinen toen de rest nog in de race wasquote:Op woensdag 18 mei 2016 00:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Apart dat Trump in Kentucky nog geen 36 procent van de stemmen haalt en dat er dus behoorlijk veel mensen kozen voor de kandidaten die niet meer meedoen.
Bedankt, dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 18 mei 2016 00:40 schreef L3gend het volgende:
[..]
Kentucky werd eerder gehouden voor de republikeinen toen de rest nog in de race was
Gezeur dat Sanders delegaten niet kwamen opdagen en dat die apathie er voor zorgt dat Sanders niet wint denk ik.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:05 schreef L3gend het volgende:
Ik ben benieuwd wat de reactie zou zijn als wanneer de situatie andersom zou zijn dat Clinton dreigt wat extra delegates te winnen ten koste van Sanders en de delegate verdeling scheef zou zijn
Nee, ik heb al aangegeven dat de conventie niet goed verlopen is. Maar aan de andere kant is de delegate verdeling exact hetzelfde als de uitslag in februari moet zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:48 schreef Tweek het volgende:
[..]
Gezeur dat Sanders delegaten niet kwamen opdagen en dat die apathie er voor zorgt dat Sanders niet wint denk ik.
Maar je keurt het dus goed dat Roberts Rules in Roberta Rules worden veranderd door een vote als nog niet iedereen binnen is? Dat een motie niet behandeld wordt om de stemming opnieuw te doen. Of dat twee Ya Nay stemmingen duidelijk naar het verkeerde kamp gingen?
Nee ben ik het niet mee eens, maar zolang die regels er zijn dan kan daar gewonnen of verloren mee worden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 00:58 schreef L3gend het volgende:
[..]
Nee, ik heb al aangegeven dat de conventie niet goed verlopen is. Maar aan de andere kant is de delegate verdeling exact hetzelfde als de uitslag in februari moet zijn.
Maar jij keurt het getrapte systeem goed waar meerdere rondes gevoerd wordt en de uiteindelijk delegate verdeling helemaal niet representatief is van de stemmen van de kiezers
Warren als VP voor Clinton zou bijna politieke zelfmoord zijn. De persoon waar Sanders supporters op hoopten voor een endorsement gaat "werken" voor de kandidaat waar ze tegen zijn. Dat komt over als een klap in het gezicht. Warren kan inderdaad beter blijven waar ze is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 01:01 schreef Euribob het volgende:
http://www.politico.com/m(...)-progressives-213874
Stukje over de positie van Elizabeth Warren binnen haar partij.
8/9quote:Op woensdag 18 mei 2016 02:23 schreef L3gend het volgende:
Clinton heeft eindelijk Clinton County gewonnen
Hillary is op allerlei gebieden de meer progressieve vleugel van de partij aan het negeren en desondanks gelooft ze dat men op haar blijft stemmen. Dat is een heel erg riskante strategie en ik sluit niet uit, dat dit haar op gaat breken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
Tot nu toe wijst er veel op dat ze gokt dat de grotendeel van Sanders aanhang op haar zullen stemmen in de GE, op basis van alle peilingen die dat ook aangeven. Daarom stel ik ook dat ze ook een vp kiest die meer de moderates aanspreekt mocht ze California winnen zoals senator Kaine.
Echter, mocht ze Californie verliezen over een maand, verwacht ik dat er veel kritiek op haar komt, en dat ze noodgedwongen wordt een iemand uit de linkervleugel te benoemen.
Over Nevada, ja daar is niet alles goed gegaan, maar de uiteindelijke delegate verdeling is exact hetzelfde als de stemverhoudingen in februari, niemand heeft eigenlijk delegates 'gestolen'.
Het zaait hem iig geen windeierenquote:Op woensdag 18 mei 2016 09:38 schreef Euribob het volgende:
Eigenlijk is het toch wel een grappig iets, dat wij er hier zomaar vanuit gaan dat Trump competent genoeg is om de zwaktes van Clinton te benoemen. Laat staan erop in te spelen. De beste man schiet slechts losse flodders, het is niet alsof er een weldoordachte strategie achter alles wat hij zegt zit.
Dit is natuurlijk niet de eerste Amerikaanse presidentsverkiezing. Kijk je naar waar Clinton staat dan is dat, afgezien van wellicht buitenlandbeleid wel redelijk aan de linkerzijde van het Democratische spectrum. Je kunt wel klagen dat Clinton het verkiezingsprogramma van Sanders niet integraal overneemt, maar uiteindelijk haalt Sanders minder stemmen en is het in mijn ogen ook een misvatting dat het gros van het bredere electoraat zit te wachten op de plannen van Sanders. Als GE kandidaat moet je altijd balanceren tussen verschillende vleugels van een partij en ook nog proberen kiezers te trekken die doorgaans niet op je partij stemmen (bij voorkeur doorgaans op de andere partij). De Republikeinse frontrunner gaat doorgaans bij de GE ook niet de standpunten van de rabiaat conservatieve vleugel overnemen, want dan is het gewoon einde oefening. Een Ted Cruz is gelukkig volkomen kansloos in de GE. De forse belastingverhogingen die een kandidaat als Sanders voorstaat is echter ook niet bepaald iets waar veel Amerikanen voor in de rij staan. Sanders heeft natuurlijk hetzelfde voordeel als Trump. In primaries zijn veel zaken redelijk 'off-limits' omdat je achterban en tegenkandidaat er in grote lijnen wel net zo over denken. Bij een GE race worden standpunten veel kritischer bejegend en in tegenstelling tot veel Sandersaanhangers die zien plannen als een waar evangelie, zijn de wat meer gematigde Amerikanen toch niet zo happig op belastingverhogingen die ze persoonlijk raken en het vooruitzicht van enorme tekorten.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:18 schreef drexciya het volgende:
[..]
Hillary is op allerlei gebieden de meer progressieve vleugel van de partij aan het negeren en desondanks gelooft ze dat men op haar blijft stemmen. Dat is een heel erg riskante strategie en ik sluit niet uit, dat dit haar op gaat breken.
Ze heeft inmiddels Bill weer naar voren geschoven als package deal http://www.nakedcapitalis(...)economic-fix-it.html, en hij was nou niet echt de meest progressieve Democraat te noemen. Ook is hij verantwoordelijk voor NAFTA. Sowieso een zwaktebod, waar Trump waarschijnlijk vol ingaat. Verder begint Hillary steeds meer te draaien op punten, waarop ze eerder meer richting Sanders ging.
Wat betreft de gang van zaken in Nevada is het simpel; er is al zoveel schimmigs gebeurd, dat je er voor moet zorgen dat op geen enkele manier de schijn wordt gewekt dat men de boel aan het flessen is. Sanders is mede zo populair, omdat hij enorm hoog scoort op integriteit en betrouwbaarheid. Hillary daarentegen heeft op dat gebied een zeer slecht imago. Met fratsen, zoals in Nevada, bevestig je alleen maar het beeld wat men van Hillary (en de DNC in het algemeen) heeft.
Wat betreft waar je de Clintons moet plaatsen hangt het nogal van het onderwerp af. Omdat het electoraal gunstig is, doet ze zich linksig voor, maar als het er op aankomt ben ik niet erg overtuigd. Nu is rechts-links in de VS natuurlijk anders dan hier, maar ik heb de indruk dat in deze verkiezingen wel ruimte is om iets naar links te schuiven. Let wel, het gaat om specifieke onderwerpen/punten, niet om een algemene verschuiving. De BLM en LGBT fratsen zijn bijvoorbeeld zaken waar je vooral ver van af moet blijven. Maar onderwijs en zorgverzekering zijn punten waarop wel iets te doen valt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet de eerste Amerikaanse presidentsverkiezing. Kijk je naar waar Clinton staat dan is dat, afgezien van wellicht buitenlandbeleid wel redelijk aan de linkerzijde van het Democratische spectrum. Je kunt wel klagen dat Clinton het verkiezingsprogramma van Sanders niet integraal overneemt, maar uiteindelijk haalt Sanders minder stemmen en is het in mijn ogen ook een misvatting dat het gros van het bredere electoraat zit te wachten op de plannen van Sanders. Als GE kandidaat moet je altijd balanceren tussen verschillende vleugels van een partij en ook nog proberen kiezers te trekken die doorgaans niet op je partij stemmen (bij voorkeur doorgaans op de andere partij). De Republikeinse frontrunner gaat doorgaans bij de GE ook niet de standpunten van de rabiaat conservatieve vleugel overnemen, want dan is het gewoon einde oefening. Een Ted Cruz is gelukkig volkomen kansloos in de GE. De forse belastingverhogingen die een kandidaat als Sanders voorstaat is echter ook niet bepaald iets waar veel Amerikanen voor in de rij staan. Sanders heeft natuurlijk hetzelfde voordeel als Trump. In primaries zijn veel zaken redelijk 'off-limits' omdat je achterban en tegenkandidaat er in grote lijnen wel net zo over denken. Bij een GE race worden standpunten veel kritischer bejegend en in tegenstelling tot veel Sandersaanhangers die zien plannen als een waar evangelie, zijn de wat meer gematigde Amerikanen toch niet zo happig op belastingverhogingen die ze persoonlijk raken en het vooruitzicht van enorme tekorten.
De vraag is wat je in een GE gaat verliezen door niet nog verder naar links te draaien. Ik denk dat dat vrij weinig is. In tegenstelling tot wat enorm dominant aanwezige figuren in internetdiscussies schreeuwen, lijken de polls uit te wijzen dat Clinton daar niet zo'n probleem gaat hebben. In mijn ogen liggen haar kansen nog steeds een stuk meer in het midden.
Het meest positieve voor zijn favorability is dat hij op het moment niet zoveel in het nieuws is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:24 schreef Nintex het volgende:
Nou, wat een anti climax dat Trump/Kelly interview
Trump speelt weer eens de naieve onschuld zelve. Je ziet met de seconde de favorability stijgen.
Wacht maar tot hij genomineerd is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het meest positieve voor zijn favorability is dat hij op het moment niet zoveel in het nieuws is.
twitter:JusticeWillett twitterde op vrijdag 08-04-2016 om 05:32:09"We'll rebuild the Death Star. It'll be amazing, believe me. And the rebels will pay for it."—Darth Trump https://t.co/y25LADg15J reageer retweet
twitter:JusticeWillett twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 21:26:18Low-energy Trump University has never made it to #MarchMadness. Or even to the #NIT. Sad! 🏀 https://t.co/DWcfJOZkPu reageer retweet
1 van de 11 rechters waarvan Trump zegt dat het een goede SCOTUS zou maken.twitter:JusticeWillett twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 19:09:42Donald Trump haiku—Who would the DonaldName to #SCOTUS? The mind reels.*weeps—can't finish tweet* http://t.co/a326AP0mN1 reageer retweet
Wel allemaal modelconservatieven. Daar zouden de Sandersaanhangers nog veel plezier van beleven.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Montov het volgende:
twitter:JusticeWillett twitterde op vrijdag 08-04-2016 om 05:32:09"We'll rebuild the Death Star. It'll be amazing, believe me. And the rebels will pay for it."—Darth Trump https://t.co/y25LADg15J reageer retweet
twitter:JusticeWillett twitterde op dinsdag 15-03-2016 om 21:26:18Low-energy Trump University has never made it to #MarchMadness. Or even to the #NIT. Sad! 🏀 https://t.co/DWcfJOZkPu reageer retweet
1 van de 11 rechters waarvan Trump zegt dat het een goede SCOTUS zou maken.twitter:JusticeWillett twitterde op dinsdag 16-06-2015 om 19:09:42Donald Trump haiku—Who would the DonaldName to #SCOTUS? The mind reels.*weeps—can't finish tweet* http://t.co/a326AP0mN1 reageer retweet
De echte bagger moet nog komen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zaait hem iig geen windeieren
Een poll van FOX nieuws als absolute waarheid aannemen lijkt mij niet overdreven verstandig...quote:Op donderdag 19 mei 2016 05:22 schreef Beathoven het volgende:
Trump beats Clinton by 3 points in new poll,
Clinton rival Bernie Sanders, meanwhile, leads Trump 46 to 42, according to the same poll.
Dus Team Hillary zet de poorten voor Trump open op 't moment Sanders eruit vliegt....
We gaan weer mooie tijden tegemoet met de wereld.
Hillary heeft een grote hoeveelheid geld in Delaware onder beheer, waar je er geen belasting over hoeft te betalen, en dan hebben we het nog niet gehad over de Clinton Foundation. Hillary kan heel moeilijk iets op dat gebied van Trump zeggen. En hij heeft nota bene uitspraken gedaan over dat hij bereid is om meer belasting te betalen (voor wat het waard is).quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Het zou me niets verbazen als Trump zijn tax returns kan inzetten als troef zodat het Hillary forceert haar transcripts te publiceren. In dat geval zal Hillary niet te hard willen aanvallen. Echter, voor hetzelfde geld zit er wel een bom in de tax returns (bijvoorbeeld belachelijk lage tax rate) en zou Hillary wel moeten aanvallen. Trump is in die zin een ongelooflijk moeilijke tegenstander en dit zou daarom nog wel eens een verkiezing met relatief grote marges in het voordeel van Trump kunnen worden.
Lijkt me dat die uitspraken weinig tot niks waard zijn. De enige consistentie lijkt inconsistentie te zijn, zo ook met z'n tax returns;quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:11 schreef drexciya het volgende:
[..]
Hillary heeft een grote hoeveelheid geld in Delaware onder beheer, waar je er geen belasting over hoeft te betalen, en dan hebben we het nog niet gehad over de Clinton Foundation. Hillary kan heel moeilijk iets op dat gebied van Trump zeggen. En hij heeft nota bene uitspraken gedaan over dat hij bereid is om meer belasting te betalen (voor wat het waard is).
'If I don't win I will consider it a complete waste of time, money and energy'.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:24 schreef Nintex het volgende:
Trump speelt weer eens de naieve onschuld zelve. Je ziet met de seconde de favorability stijgen.
Boze tongen beweren dat Megyn Kelly gedwongen is door haar bazen om het 'goed te maken' met Trump. Schijnt dat haar kijkcijfers niet meer zo goed zijn door het gebash op Trump terwijl die van haar Foxnews collega's wel goed of beter zijn (Hannity, Van Susteren) omdat ze Trump omarmen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:24 schreef Nintex het volgende:
Mwah, ze worden er allerbei beter van toch? Meer publiciteit en naamsbekendheid. En Trump was nu heel beschaafd, ik ben benieuwd hoe lang hij dat vol kan houden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:42 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Boze tongen beweren dat Megyn Kelly gedwongen is door haar bazen om het 'goed te maken' met Trump. Schijnt dat haar kijkcijfers niet meer zo goed zijn door het gebash op Trump terwijl die van haar Foxnews collega's wel goed of beter zijn (Hannity, Van Susteren) omdat ze Trump omarmen.
Geen idee of het klopt m.b.t die kijkcijfers, maar het ziet er nogal kunstmatig uit, op hangende pootjes naar Trump tower.
Valt me vooral op hoe beschaafd zijn kinderen zijn. Die moet hij vooral blijven inzetten voor zijn campaign.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:57 schreef drexciya het volgende:
[..]
Mwah, ze worden er allerbei beter van toch? Meer publiciteit en naamsbekendheid. En Trump was nu heel beschaafd, ik ben benieuwd hoe lang hij dat vol kan houden.
Als we maar niet nog een keer Florida-praktijken2000 krijgen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Nieuwe poll van Fox heeft Trump +3:
Clinton 42 - Trump 45
Misschien wel 4 jaartjes.... tenzij de camera's op hem gericht staan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:57 schreef drexciya het volgende:
En Trump was nu heel beschaafd, ik ben benieuwd hoe lang hij dat vol kan houden.
Wat was er toen dan? (Sorry, ik ben nog jong)quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als we maar niet nog een keer Florida-praktijken2000 krijgen.
Misschien was Bush niet de echte president, omdat het 50/50 was, zie wiki.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:11 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Wat was er toen dan? (Sorry, ik ben nog jong)
twitter:thehill twitterde op donderdag 19-05-2016 om 10:31:02Trump accuses Bill Clinton of rape https://t.co/8bGWOz6kCb https://t.co/V3586EuQoW reageer retweet
Gaat nogal moeilijk worden met een 24/7 nieuws media en een paar debatten Hillary.quote:"For example, I looked at The New York Times. Are they going to interview Juanita Broaddrick? Are they going to interview Paula Jones? Are they going to interview Kathleen Willey?" Hannity said, listing women who have made allegations of sexual misconduct against Clinton.
"In one case, it's about exposure," he continued. "In another case, it's about groping and fondling and touching against a woman's will."
"And rape," Trump responded.
"And rape," Hannity said.
twitter:CNNPolitics twitterde op donderdag 19-05-2016 om 20:19:01Clinton says she's "not going to be responding" to Trump's attacks against her husband https://t.co/0GBZNXusCU https://t.co/UDxQODEz4m reageer retweet
Tenzij Trump bedoelde dat Hillary de dader wasquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:39 schreef OMG het volgende:
Nou! Mooi! Dan stemmen we vooral niet op Bill!
Hillary heeft in een Bill kostuum vrouwen lopen verkrachten?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Tenzij Trump bedoelde dat Hillary de dader was
Ik snap Milo even niet. Heb ik kennelijk iets gemist?quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:42 schreef Delibird het volgende:
[ afbeelding ]
Trump gaat voor een divers kabinet
Aardig stuk, maar zoals zo vaak durft men niet toe te geven dat de huidige politici gefaald hebben (in ieder geval in de ogen van de stemmers), en dat is in mijn ogen ook zeer significant. In, met name, de Zuidelijke EU staten is de economie geen feest, denk aan de (jeugd)werkloosheidscijfers, en dat wordt gezien als het falen van de huidige politiek. Ook het steeds wegzetten van de Trump aanhang als angry white males is discutabel; dat beeld is wel wat aan vervanging toe.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:22 schreef Monolith het volgende:
Nog een aardig stuk over de parallel tussen Trump en de Europese rechtspopulisten:
http://fivethirtyeight.co(...)s-about-trumps-rise/
twitter:foxandfriends twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 13:54:41"Maybe she just wants him around the WH so she can keep an eye on him." -Trump on HRC putting Bill to work on econhttps://t.co/oJm8vpjJzv reageer retweet
twitter:Morning_Joe twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 13:02:37Would @realDonaldTrump consider @BernieSanders as his running mate? Here's his answer. https://t.co/IRrtU9qVmN reageer retweet
En toch is dat simpelweg het karakteristieke aspect van de achterban van zowel Trump als zijn Europese equivalenten. Men heeft het idee dat eigen cultuur bedreigd wordt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:06 schreef drexciya het volgende:
[..]
Aardig stuk, maar zoals zo vaak durft men niet toe te geven dat de huidige politici gefaald hebben (in ieder geval in de ogen van de stemmers), en dat is in mijn ogen ook zeer significant. In, met name, de Zuidelijke EU staten is de economie geen feest, denk aan de (jeugd)werkloosheidscijfers, en dat wordt gezien als het falen van de huidige politiek. Ook het steeds wegzetten van de Trump aanhang als angry white males is discutabel; dat beeld is wel wat aan vervanging toe.
Maar wat zou men op welke wijze in afgezwakte vorm moeten overnemen? Volgens mij zie je bijvoorbeeld in Nederland toch echt al wel dat CDA en VVD proberen de wat afgezwakte varianten van de standpunten van de PVV te hanteren, maar veel kiezers zitten daar helemaal niet op te wachten.quote:Wanneer andere partijen de valide standpunten van "extreem-rechts" (die term is ook nogal sterk gedevalueerd) in een lichtere vorm zouden overnemen, dan zou je de voedingsbodem zo weg kunnen halen. Maar door juist stelling te nemen tegen de standpunten van deze partijen, maak je ze alleen maar groter. Dat zien we in Europa heel duidelijk plaatsvinden en de gevestigde partijen lijken dat nog steeds niet te begrijpen.
Het heeft natuurlijk wel degelijk redelijk effect gezien zijn favorability. De demografie van de VS is ook flink anders dan hier natuurlijk.quote:Dat zie je nu ook in de campagne van Hillary tegen Trump misgaan; ze probeert Trump als "fout" weg te zetten en dat werkt niet. Sowieso heeft Trump zich nog nergens op vastgelegd, wat hem een moving target maakt. Dat is eigenlijk nog een overeenkomst; zowel in de EU als het Hillary kamp is men enorm arrogant. Men heeft in het geheel geen oog voor hoe de gemiddelde burger tegen de gang van zaken aankijkt.
In mijn ogen gaan de h2h peilingen pas echt een beetje betekenis krijgen vanaf juli.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:27 schreef Montov het volgende:
Ja, duidelijke trend voor stijging van Trump in de peilingen. Wel te verklaren nu steeds meer Republikeinen langzaam zich achter Trump scharen, en bij de Democraten nog in een strijd verwikkeld zijn. Na 7 juni zal Clinton ook wel weer een boost krijgen wanneer er weer unity bij de Democraten komt.
8 jaar geleden waren er ook verhitte discussies of de lange strijd van Obama versus Clinton de Democraten zou schaden. Toen was het verschil in stemmen en delegates kleiner dan nu en had je de PUMA's (Party unity my ass) onder de aanhang van Clinton, maar uiteindelijk was daar geen probleem.
Modaal inkomen en vermogen: veel belangrijker in de politiek dan het kleurtje, religiedingetjes etc.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:44 schreef Monolith het volgende:
Verder vind ik het ook vreemd om te stellen dat men geen oog heeft voor wat de gemiddelde burger wil. Wat is überhaupt de gemiddelde burger?
Is dat niet net de statistische marge?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:04 schreef L3gend het volgende:
Clinton heeft gemiddeld nog een voorsprong van 3% op Trump
Van wie zou die eenheid moeten komen? Sanders of zijn aanhang? Het is ondenkbaar dat dat geloofwaardig is nadat je een half jaar lang hebt aangeschopt tegen het gecorrumpeerde establishment. Stel dat Sanders zou zeggen dat hij Hillary minder erg vindt dan Trump maar het gaat niet bepaald van harte zou die eenheid er dan komen? Sanders gaat in ieder geval niet zoals Hillary een showtje opvoeren in ruil voor een ministerschap/vice-presidentschap en hulp bij het afbetalen van de schuld (die hij überhaupt niet gaat hebbenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:27 schreef Montov het volgende:
Ja, duidelijke trend voor stijging van Trump in de peilingen. Wel te verklaren nu steeds meer Republikeinen langzaam zich achter Trump scharen, en bij de Democraten nog in een strijd verwikkeld zijn. Na 7 juni zal Clinton ook wel weer een boost krijgen wanneer er weer unity bij de Democraten komt.
8 jaar geleden waren er ook verhitte discussies of de lange strijd van Obama versus Clinton de Democraten zou schaden. Toen was het verschil in stemmen en delegates kleiner dan nu en had je de PUMA's (Party unity my ass) onder de aanhang van Clinton, maar uiteindelijk was daar geen probleem.
Ik geloof niet dat mensen met twee keer modaal een modaal inkomen willen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Modaal inkomen en vermogen: veel belangrijker in de politiek dan het kleurtje, religiedingetjes etc.
Er is niet zoiets als 'de statistische marge'. Betrouwbaarheidsintervallen zijn afhankelijk van de data.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat niet net de statistische marge?
Trump is nog maar net begonnen met de strijd tegen Hillary, hoeveel gaat daarvan overblijven tegen december? Wat gaat de invloed zijn van die FBI-aanklacht als die komt voordat de GE begint? Crooked Hillary en haar Hillary-sisters gaan het lastig krijgen als zij de nominatie krijgt.
En Sanders is nog nauwelijks aangevallen, zijn voorsprong verdampt zo als sneeuw voor de zon wanneer hij aangevallen wordt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is dat niet net de statistische marge?
Trump is nog maar net begonnen met de strijd tegen Hillary, hoeveel gaat daarvan overblijven tegen december? Wat gaat de invloed zijn van die FBI-aanklacht als die komt voordat de GE begint? Crooked Hillary en haar Hillary-sisters gaan het lastig krijgen als zij de nominatie krijgt.
Dat is het punt niet, het is verreweg de grootste groep mensen dus politiek gezien komt het dienen van het volk neer op het ervoor zorgen dat deze groep haar belangen wordt gediend. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet tevens kijkt naar bepaalde andere groepen maar in de USA wordt nu al een jaar of 30 vooral de belangen gediend van de 0,1-10%'ers.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:48 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof niet dat mensen met twee keer modaal een modaal inkomen willen.
Sanders gaat dadelijk gewoon achter Clinton staan. Hij heeft al maanden aangegeven dat hij alles eraan gaat doen om Trump niet te laten winnen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van wie zou die eenheid moeten komen? Sanders of zijn aanhang? Het is ondenkbaar dat dat geloofwaardig is nadat je een half jaar lang hebt aangeschopt tegen het gecorrumpeerde establishment. Stel dat Sanders zou zeggen dat hij Hillary minder erg vindt dan Trump maar het gaat niet bepaald van harte zou die eenheid er dan komen? Sanders gaat in ieder geval niet zoals Hillary een showtje opvoeren in ruil voor een ministerschap/vice-presidentschap en hulp bij het afbetalen van de schuld (die hij überhaupt niet gaat hebben).
Ja, en die zouden voor veel hth-polls rond de 3 procentpunt liggen gezien de grootte van de groepen etc.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:51 schreef Monolith het volgende:
Er is niet zoiets als 'de statistische marge'. Betrouwbaarheidsintervallen zijn afhankelijk van de data.
Verreweg de grootste groep? Men pakt doorgaans de mediaan, dus dan zit de helft eronder en de helft erboven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het is verreweg de grootste groep mensen dus politiek gezien komt het dienen van het volk neer op het ervoor zorgen dat deze groep haar belangen wordt gediend. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet tevens kijkt naar bepaalde andere groepen maar in de USA wordt nu al een jaar of 30 vooral de belangen gediend van de 0,1-10%'ers.
Op wat is hij aan te vallen? Niet op zijn betrouwbaarheid, consistentie of integriteit, daarmee heeft hij een streep voor op de andere twee.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:51 schreef L3gend het volgende:
[..]
En Sanders is nog nauwelijks aangevallen, zijn voorsprong verdampt zo als sneeuw voor de zon wanneer hij aangevallen wordt.
Ook dat niet, maar dan nog zegt het weinig. Gemiddelden zeggen wel iets, maar vooralsnog niet echt aangezien de situatie niet echt vergelijkbaar is bij beide partijen. Zoals ook al aangegeven door andere users zitten de Democraten nog een beetje in de 2008 situatie met een primary die wat vijandig is. De Republikeinen hebben die vijandigheid nu redelijk achter de rug.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, en die zouden voor veel hth-polls rond de 3 procentpunt liggen gezien de grootte van de groepen etc.
De haalbaarheid van zijn plannen, de enorme belastingverhogingen, open grenzen, enzovoort. Mensen die idolaat zijn van een kandidaat hebben vaak niet door dat veel van zijn of haar plannen helemaal niet zo populair zijn onder het bredere electoraat.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op wat is hij aan te vallen? Niet op zijn betrouwbaarheid, consistentie of integriteit, daarmee heeft hij een streep voor op de andere twee.
Zijn economische beleid, het feit dat hij belastingen flink wil verhogen, dat hij de overheid groter wil maken, zijn onrealistische plannen, zijn uitspraken in het verleden over het Soviet Unie en Cuba etc.. Het feit dat Clinton hem nog nauwelijks heeft aangevallen, betekent niet dat hij niet aangevallen kan worden. De republikeinen hebben de ideale tegenstander die ze voor socialist of halve communist uit kunnen maken op een vrij geloofelijkbare manier. En daar zijn ze heel goed in om een kandidaat te framenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op wat is hij aan te vallen? Niet op zijn betrouwbaarheid, consistentie of integriteit, daarmee heeft hij een streep voor op de andere twee.
Dat weet ik nog net zo niet. Las een aantal artikelen de afgelopen dagen waaruit blijkt dat de huidige 'alles of niets' campagne van Bernie met betrekking op het gedonder in Nevada van de man zelf komt en niet van zijn campagne staff. Hillary's arrogante: "Ik heb de nominatie al binnen" is duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten bij Sanders.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:53 schreef L3gend het volgende:
[..]
Sanders gaat dadelijk gewoon achter Clinton staan. Hij heeft al maanden aangegeven dat hij alles eraan gaat doen om Trump niet te laten winnen.
Natuurlijk weet jij dat als Trumps grootste fan nog zo net niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet ik nog net zo niet. Las een aantal artikelen de afgelopen dagen waaruit blijkt dat de huidige 'alles of niets' campagne van Bernie met betrekking op het gedonder in Nevada van de man zelf komt en niet van zijn campagne staff. Hillary's arrogante: "Ik heb de nominatie al binnen" is duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten bij Sanders.
Hij probeert gewoon voor zijn laatste kans te gaan en in het heetst van de strijd, ga je niet zeggen dat je erbij neerlegt om zijn aanhang niet te ontmoedigen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet ik nog net zo niet. Las een aantal artikelen de afgelopen dagen waaruit blijkt dat de huidige 'alles of niets' campagne van Bernie met betrekking op het gedonder in Nevada van de man zelf komt en niet van zijn campagne staff. Hillary's arrogante: "Ik heb de nominatie al binnen" is duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten bij Sanders.
Dat bedoelde ik, kon geen juiste woord vindenquote:
Mwah, ik denk dat economische omstandigheden en anti-establishment het uitgangspunt zijn. Ik denk dat in Italië en Spanje linkerpartijen eerder in het gat zijn gesprongen. En met Berlusconi en Lega Nord had je in Italië al een duidelijke rechts-populistische beweging, en dat beperkt de ruimte voor andere bewegingen. Wellicht dat in Noord-Europa een grotere ruimte was op rechts, dan op links.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:44 schreef Monolith het volgende:
En toch is dat simpelweg het karakteristieke aspect van de achterban van zowel Trump als zijn Europese equivalenten. Men heeft het idee dat eigen cultuur bedreigd wordt.
In de zuidelijke EU staten zie je overigens nauwelijks echt een flinke groei van de stereotype rechtspopulisten. In Spanje is het eerder links, in Italië het met name Grillo, ook in Griekenland is het links dat opkomt.
Wellicht omdat men de partijen in kwestie niet vertrouwt. Met name de VVD heeft weinig krediet, omdat ze continu draaien. Sowieso is Rutte iemand die geen vuist kan maken. Als het er op aankomt buigt hij voor Brussel.quote:Maar wat zou men op welke wijze in afgezwakte vorm moeten overnemen? Volgens mij zie je bijvoorbeeld in Nederland toch echt al wel dat CDA en VVD proberen de wat afgezwakte varianten van de standpunten van de PVV te hanteren, maar veel kiezers zitten daar helemaal niet op te wachten.
Trump heeft nu nog een matige favorability, maar hij kan dat nog enigszins goedmaken. Ik zie Hillary alleen nog maar verder wegzakken, zeker nu ze een anti-Sanders offensief is gestart. Als "crooked" Hillary blijft hangen als label, dan maakt ze helemaal geen kans.quote:Het heeft natuurlijk wel degelijk redelijk effect gezien zijn favorability. De demografie van de VS is ook flink anders dan hier natuurlijk.
Verder vind ik het ook vreemd om te stellen dat men geen oog heeft voor wat de gemiddelde burger wil. Wat is überhaupt de gemiddelde burger? Blank, kleurtje, hoogopgeleid / laagopgeleid, man / vrouw, jong /oud, ongelovig / gelovig? Het is altijd zo makkelijk om te claimen de stem van het volk te zijn, maar daar gaat de misvatting dat er zoiets is als het volk doorgaans achter schuil.
Trumps plannen zijn financieel sowieso ook al niet haalbaar. En Obama heeft de staatschuld ook flink op laten lopen. Single-payer is helemaal niet zo onredelijk trouwens, zeker omdat Obamacare op springen staat. Andere plannen worden wat lastiger inderdaad, maar er kunnen compromissen worden gesloten. Single-payer blijkt in polls meer dan de helft van de mensen aan te spreken, dus daar is in ieder geval draagvlak voor.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
De haalbaarheid van zijn plannen, de enorme belastingverhogingen, open grenzen, enzovoort. Mensen die idolaat zijn van een kandidaat hebben vaak niet door dat veel van zijn of haar plannen helemaal niet zo populair zijn onder het bredere electoraat.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 22:06:48Thank you! An honor to be the first candidate ever endorsed by the @NRA- prior to @GOPconvention! #Trump2016 #2A https://t.co/ygLUAl7gzx reageer retweet
Mensen hebben eenmaal liever dat de staatsschuld omhoog gaat bij lagere belastingen dan hogere belastingen en hoge overheidsuitgaven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:48 schreef drexciya het volgende:
[..]
Trumps plannen zijn financieel sowieso ook al niet haalbaar. En Obama heeft de staatschuld ook flink op laten lopen. Single-payer is helemaal niet zo onredelijk trouwens, zeker omdat Obamacare op springen staat. Andere plannen worden wat lastiger inderdaad, maar er kunnen compromissen worden gesloten. Single-payer blijkt in polls meer dan de helft van de mensen aan te spreken, dus daar is in ieder geval draagvlak voor.
Mijn vermoeden is dat geen van de kandidaten Obama care gaat afschaffen. Lijkt me typisch een gevalletje: "You break it you own it."quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:24 schreef L3gend het volgende:
[..]
Mensen hebben eenmaal liever dat de staatsschuld omhoog gaat bij lagere belastingen dan hogere belastingen en hoge overheidsuitgaven.
Je bent wel erg naief om te denken dat democraten en republikeinen compromissen kunnen sluiten op gebied van ObamaCare of single payer. Enige compromis dat Sanders evenuteel kan sluiten is om ObamaCare af te schaffen, maar daar blijft het bij. Denk wel, ObamaCare was al een compromis (als je sommige hier hoort hoe rechts dat is), maar een compromis in de Democratische Partij en niet tussen de partijen, er heeft geen een republikein voor gestemd.
Bovendien is er idd een kleine meerderheid voor single-payer system, maar polls laten zien dat ze er niet bereid zijn om de hogere belastingen ervoor te betalen.
Op andere gebieden is de afstand tussen Sanders en de republikeinen veel groter dan de huidge afstand met Obama en de republikeinen waar al een impasse is.
De geschiedenis is dat de NRA voor het eerst een politicus steunt die een paar jaar geleden nog voor beperking van wapenbezit was?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:14 schreef Nintex het volgende:
Trump schrijft weer eens geschiedenis deze campagnetwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 20-05-2016 om 22:06:48Thank you! An honor to be the first candidate ever endorsed by the @NRA- prior to @GOPconvention! #Trump2016 #2A https://t.co/ygLUAl7gzx reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |