Het nummer beluister je hier:quote:Als je het niet tof vindt, ben je behoorlijk de lul want het gaat de komende tijd wel heel veel door de speakers pompen.
- Singer-songwriter Douwe Bob
Als vijf landen je 10-12 punten geven heb je toch niet al zowat 100 punten?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja inderdaad dus dan heb je al zowat 100 punten. Zou toch waanzinnig zijn? Ik denk dat de jury hem in de top 3 van alle landen heeft gezet gok ik zo. Hij gaat gewoon meedoen voor de overwinning dat kan gewoon niet anders als je de punten bijelkaar optelt.
Dan heb je er 70 exact maar ik ga ervanuit dat hij tussendoor nog punten krijgt maar dan niet 12 weet je wel.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Sorry, duurde me te lang
[..]
Als vijf landen je 10-12 punten geven heb je toch niet al zowat 100 punten?
Dit jaar kan dat best.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Sorry, duurde me te lang
[..]
Als vijf landen je 10-12 punten geven heb je toch niet al zowat 100 punten?
hiv positiefquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:04 schreef GwaiLow het volgende:
Als 3e geloot? Is dit positief of negatief?
Slow down babyquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:04 schreef Greys het volgende:
Owja, dat nieuwe puntensysteem. Vergat het weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de comments onder deze video geript.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
Een youtubers kijk op de running order:Allemaal leuk maar het is nooit bewezen dat het enige invloed heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de comments onder deze video geript.
Een youtubers kijk op de running order:Het contrast met Azerbaijan klinkt wel prima zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de comments onder deze video geript.
Een youtubers kijk op de running order:Czech Republic, the Netherlands, Azerbaijan and Hungary all being placed within the first five gives these countries some of the hardest positions, thus suggesting little expectation's for there chances for a left hand of the score board.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uit de comments onder deze video geript.
Dus als ik het goed begrijp was er weinig vertrouwen voor een score aan de linkerkant voor Douwe.
Nou, volgens mij is er juist veel vertrouwen in een score aan de linkerkant van scoreboard. Dus volgens mij is datgene wat er staat dikke onzin.
Ik vind het helemaal niks aan om dan te kijken eigenlijk , wat boeit mij het of hij 2e of laatste word. Aan beide plekken heb je helemaal niks. Ik zou nog liever laatste dan 2e worden, 2e is de meest zure plek die je kan halen. Ik vind dit echt jammer, had zin in morgen maar het is nu bijna allemaal wegquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:21 schreef Strani het volgende:
Het lijkt me nu wel bijna zeker dat Douwe niet gaat winnen morgen, maar ik hoop natuurlijk alsnog op een top tien-plek. Kijkt wel wat rustiger als er iets minder op het spel staat
Als Douwe inderdaad niet wint, steun ik alles dat niet Rusland is.
Misschien niet bij de SVT.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:16 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Czech Republic, the Netherlands, Azerbaijan and Hungary all being placed within the first five gives these countries some of the hardest positions, thus suggesting little expectation's for there chances for a left hand of the score board.
Dus als ik het goed begrijp was er weinig vertrouwen voor een score aan de linkerkant voor Douwe.
Nou, volgens mij is er juist veel vertrouwen in een score aan de linkerkant van scoreboard. Dus volgens mij is datgene wat er staat dikke onzin.
quote:Toch wordt ook Pannecoucke wel eens verrast. De 'stilte-truc' in de halve finale onderbrak Douwe Bob met een 'Love you too baby'. Dat Douwe dát zou zeggen, wist Pannecoucke ook niet. "Hij had wel een paar zinnetjes waar hij uit kon kiezen. Maar dat waren wel dingen die hij tijdens zijn carrière al eens op het podium tegen zijn publiek heeft gezegd. Het kan zijn dat hij morgen iets heel anders doet", zegt Pannecoucke glimlachend. "We hebben tien seconden om de wereld te verrassen."
Behalve Israël, mag ik hopen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:21 schreef Strani het volgende:
Het lijkt me nu wel bijna zeker dat Douwe niet gaat winnen morgen, maar ik hoop natuurlijk alsnog op een top tien-plek. Kijkt wel wat rustiger als er iets minder op het spel staat
Ik wordt toch veel liever tweede dan laatste.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:25 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks aan om dan te kijken eigenlijk , wat boeit mij het of hij 2e of laatste word. Aan beide plekken heb je helemaal niks. Ik zou nog liever laatste dan 2e worden, 2e is de meest zure plek die je kan halen. Ik vind dit echt jammer, had zin in morgen maar het is nu bijna allemaal weg
Moah, ik heb van vorig jaar juist erg genoten. Als ik minder reken op een goed resultaat van Nederland, kijk ik met meer objectiviteit naar de andere liedjesquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:25 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niks aan om dan te kijken eigenlijk , wat boeit mij het of hij 2e of laatste word. Aan beide plekken heb je helemaal niks. Ik zou nog liever laatste dan 2e worden, 2e is de meest zure plek die je kan halen. Ik vind dit echt jammer, had zin in morgen maar het is nu bijna allemaal weg
Huh, er werd hier al gezegd dat hij dat bij de repetitie ook had gedaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:26 schreef Em31 het volgende:
Douwe maakt zich er in ieder geval niet druk om![]()
http://nos.nl/artikel/210(...)es-on-the-prize.html
[..]
Oh ja, Israel moet laatste worden, nog achter Rusland.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Behalve Israël, mag ik hopen.
[..]
Ik wordt toch veel liever tweede dan laatste.![]()
Heb je iig nog wat goeds neergezet.
Australië denk ik. Dat lijkt me ook zo'n typische jury winnaar. Douwe Bob hoop ik top 10, heel misschien top 5.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:21 schreef Strani het volgende:
Kijken jullie allemaal echt alleen maar als Nederland kan winnen? Als heel Europa dat zou doen, zou de winnaar maar eenzaam op het podium staan!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Hij staat op elfde plek bij de bookmakers. Ik ga, denk ik, morgenavond iets anders doen..
Ik spreek voor mezelf en ben hier alleen nuquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Kijken jullie allemaal echt alleen maar als Nederland kan winnen? Als heel Europa dat zou doen, zou de winnaar maar eenzaam op het podium staan!
9e bij oddschecker nu. Eigenlijk zijn er maar 2 echte stijgers, Rusland en Australië. De rest zakt alleen maarquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Hij staat op elfde plek bij de bookmakers. Ik ga, denk ik, morgenavond iets anders doen..
Zeker als de acts dat ook gaan doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Kijken jullie allemaal echt alleen maar als Nederland kan winnen? Als heel Europa dat zou doen, zou de winnaar maar eenzaam op het podium staan!
Eigenlijk wel als ik eerlijk benquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:32 schreef Strani het volgende:
[..]
België is 6 plekken gestegen en gaat in de esctracker ook als een speer.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:34 schreef MuscleLover29 het volgende:
[..]
9e bij oddschecker nu. Eigenlijk zijn er maar 2 echte stijgers, Rusland en Australië. De rest zakt alleen maar
Die zakt nog welquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:37 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
België is 6 plekken gestegen en gaat in de esctracker ook als een speer.
quote:Average advantage (positive numbers) / disadvantage (negative numbers) from running order calculated from all the data 1975-2014. Maximum advantage to disadvantage is 5.4 places.
1 Belgium -2.1
2 CzechR -3.1
3 Netherlands -3.2
4 Azerbaijan -2.7
5 Hungary -2
6 Italy -1.3
7 Israel -0.6
8 Bulgaria -0.1
9 Sweden 0.2
10 Germany 0.3
11 France 0.3
12 Poland 0.2
13 Australia 0.1
14 Cyprus -0.1
15 Serbia -0.1
16 Lithuania -0.1
17 Croatia 0.1
18 Russia 0.3
19 Spain 0.7
20 Latvia 1.2
21 Ukraine 1.6
22 Malta 2
23 Georgia 2.2
24 Austria 2.2
25 UK 1.8
26 Armenia 0.8
Apartquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:35 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Eigenlijk wel als ik eerlijk benhet maakt mij werkelijk niets uit wie er anders wint , en op welke plek we eindigen. Winst is het enige dat telt , en als dat er niet inzit vind ik het gewoon niet leuk om te kijken.
Staat onder een WiWibloggs artikeltje.quote:
En dan eindigt hij als zesde en heb je alles gemistquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Dat is waarquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En dan eindigt hij als zesde en heb je alles gemist
Het maakt gewoon uit.. dan kan je nog zo positief zijn maar het maakt uit. Hij kan het nog steeds goed doen natuurlijk, maar het kan toch punten kosten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:48 schreef essnhills het volgende:
Ik dacht dat we klaar waren met het negativisme hier?
Jeezus mensen..![]()
Geloof je nou echt dat de startplek uitmaakt als je gewoon echt het beste nummer/act van de avond neerzet?
De 'bronnen' die worden aangehaald zijn gewoon random mensen die zeggen hoe zij denken hoe het zit.
Alleen die ene die het heeft uitgerekend kun je wat van zeggen, maar dan nog geloof ik niet dat als Douwe echt een kanshebber is hij daardoor ineens buiten de top 10 zou vallen.
Ja maar... ik las zelfs een wetenschappelijk berekening waarin werd berekend dat hij 12e wordtquote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:48 schreef essnhills het volgende:
Ik dacht dat we klaar waren met het negativisme hier?
Jeezus mensen..![]()
Geloof je nou echt dat de startplek uitmaakt als je gewoon echt het beste nummer/act van de avond neerzet?
De 'bronnen' die worden aangehaald zijn gewoon random mensen die zeggen hoe zij denken hoe het zit.
Alleen die ene die het heeft uitgerekend kun je wat van zeggen, maar dan nog geloof ik niet dat als Douwe echt een kanshebber is hij daardoor ineens buiten de top 10 zou vallen.
Het zal gerust wat uitmaken, maar het verschil tussen de 1e plek of plek 15? Er wordt hier onderhand bijna gesuggereerd dat bijna iedereen meer punten gaat halen dan Douwe..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Het maakt gewoon uit.. dan kan je nog zo positief zijn maar het maakt uit. Hij kan het nog steeds goed doen natuurlijk, maar het kan toch punten kosten.
Maar negativiteit.. zo zie ik het niet. De eerste plek was ook na dinsdag al behoorlijk optimistisch
Da's waar. Ik hoopte voor deze aankondiging op top 5, nu gok ik eerder 5 tot 9. Inderdaad niet meteen dat hij laatste wordt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Het zal gerust wat uitmaken, maar het verschil tussen de 1e plek of plek 15? Er wordt hier onderhand bijna gesuggereerd dat bijna iedereen meer punten gaat halen dan Douwe..
Kom op zeg.Top 10 plek is gewoon hartstikke goed, zeker in een finale zonder echte favoriet. En ja, 3e plek is niet de beste plek, maar je hoeft ook niet te doen alsof hij net zo goed nu de handdoek in de ring kan gooien
Precies, die zijn bij Nederland nog enthousiast, en zitten na 20 liedjes massaal met hun iphone te spelen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:01 schreef TheVulture het volgende:
Voor jury's is die startvolgorde uberhaupt minder boeiend, ik ga er vanuit dat de Westeuropese jury's hem in ieder geval een puntje of 75 gaan geven
twitter:DLcharts twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 14:00:03#Platz / #Place: 1 Slow Down - Douwe Bob https://t.co/JpbxA7MqKS #top100 #musik #music #charts #Netherland #Niederlande #Holland reageer retweet
Ah, dit wist ik nog niet. Is dat, naast de spanning erin houden, ook zodat de scores voor een hoop landen wat minder voorspelbaar worden? ivm buurtje helpen, etc.?quote:
In theorie klopt dat, in de praktijk vraag ik het me af. Toen Jimmy het podium op jumpte deden ze niks, qua back-up, terwijl 'ie daarvoor bedoeld is...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef grazz het volgende:
Eindelijk klaar met het lezen van alle reacties op de startvolgorde![]()
Ik wil nog ff zeiken![]()
Wat een kut startplek zeg. Ik snap serieus niet (ja eigenlijk snap ik het wel, ze zien NL liever niet winnen...) waarom ze Slow Down als 3e hebben geplaatst. Het nummer en Douwe Bob zijn onderscheidend genoeg voor een top 10, maar zoals ome Cornald ook al aangeeft, effect van Slow Down kon vergroot worden door een latere startplek. Hoe fijn was het geweest om een reeks sobere nummers / donkere stagings voor je te hebben of nummers met een beat, en daarna Douwe Bob te laten optreden, een feelgood nummer met een warme staging. Dit soort muzikale nummers worden in de zweedse Pre selectie ook altijd genaaid met een kutplek, eigenlijk was dit te verwachten.....Top 5 zie ik nu moeilijk worden voor NL, ik ga voor plek 6,7 of 8.
Als ik in de NLse delegatie zou zitten, zou ik denken, f*ck you SVT en EBU. Douwe Bob ga zaterdag je moment maar pakken en crowdsurfen, broek laten zaken, i don't care. Alle aandacht naar Douwe Bob. Natuurlijk zal de EBU daar een stokje voor steken, want er loopt altijd een back-up mee voor het geval er iets mis zou gaan
YESSSSSSSSS thats it. Mag ik je bedanken?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In theorie klopt dat, in de praktijk vraag ik het me af. Toen Jimmy het podium op jumpte deden ze niks, qua back-up, terwijl 'ie daarvoor bedoeld is...
En dan gediskwalificeerd worden voor een of meerdere jaren, nee dank je.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef grazz het volgende:
Wat een kut startplek zeg. Ik snap serieus niet (ja eigenlijk snap ik het wel, ze zien NL liever niet winnen...) waarom ze Slow Down als 3e hebben geplaatst. Het nummer en Douwe Bob zijn onderscheidend genoeg voor een top 10, maar zoals ome Cornald ook al aangeeft, effect van Slow Down kon vergroot worden door een latere startplek. Hoe fijn was het geweest om een reeks sobere nummers / donkere stagings voor je te hebben of nummers met een beat, en daarna Douwe Bob te laten optreden, een feelgood nummer met een warme staging. Dit soort muzikale nummers worden in de zweedse Pre selectie ook altijd genaaid met een kutplek, eigenlijk was dit te verwachten.....Top 5 zie ik nu moeilijk worden voor NL, ik ga voor plek 6,7 of 8.
Als ik in de NLse delegatie zou zitten, zou ik denken, f*ck you SVT en EBU. Douwe Bob ga zaterdag je moment maar pakken en crowdsurfen, broek laten zaken, i don't care. Alle aandacht naar Douwe Bob. Natuurlijk zal de EBU daar een stokje voor steken, want er loopt altijd een back-up mee voor het geval er iets mis zou gaan
Of het laat gewoon zien dat ze bij de EBU snugger genoeg zijn om in te zien dat kijkers midden in de nacht niet zitten te wachten op 2 x 43 landen die langzaam hun score doorgeven.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:09 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ah, dit wist ik nog niet. Is dat, naast de spanning erin houden, ook zodat de scores voor een hoop landen wat minder voorspelbaar worden? ivm buurtje helpen, etc.?
Edit: overigens, dat alle televoting punten als één geheel worden toegekend is verder bewijs dat Eurovisie wil dat het steeds minder nationaal en meer europees wordt zoals ik hier al vermoedde:
ESF / Allemaal landen met liedjes van Zweedse songwriter-teams.
Nee, maar op dat moment kon dat ook niet meer.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In theorie klopt dat, in de praktijk vraag ik het me af. Toen Jimmy het podium op jumpte deden ze niks, qua back-up, terwijl 'ie daarvoor bedoeld is...
Dat is nu nog steeds zo (1x 43, net als voorheen), maar dan met de jury-votes in plaats van de televotes en juryvotes gecombineerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Of het laat gewoon zien dat ze bij de EBU snugger genoeg zijn om in te zien dat kijkers midden in de nacht niet zitten te wachten op 2 x 43 landen die langzaam hun score doorgeven.
Inderdaad, maar australie is op dit moment het lievelings kind van de EBU en SVT die ze maar al te graag zien winnen. Dat land krijgt teveel aandacht. Het is zo voorspelbaar, erg jammer.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 02:50 schreef libranl het volgende:
Australië heeft natuurlijk wel weer lekker plek 13 gekregen, net als in semifinal 2 toen ze 1st half hadden geloot, toen kregen ze ook plek 10. Zweden is wel erg op de hand van Australië.
Dat is eigenlijk nog belangrijker: wat komt er voor en na je. Wat dat betreft hoeven we niet te klagen vind ik persoonlijk. Tsjechië heeft een vrij donker nummer en gaat later nog ff los in het nummer. Daarna heb je het feelgood nummer van ons, gevolgd door een hele zwakke zangeres. Dat hoort het publiek ook wel, tochquote:Op vrijdag 13 mei 2016 02:53 schreef BillDauterive het volgende:
Na Zweden komt Duitsland, een van de zwakkere nummers in de finale.
Naja, één voordeel, na Nederland komt er ook een zwak nummer, die van Azerbeidzjan
Ja, maar Anouk kreeg een goede plek omdat we na 8 jaren weer eens meededen en ze NL wilden belonen. TCL was na semi 1 samen met Oostenrijk favoriet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 08:58 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nou ja met Anouk en TCL kregen we wel steeds de best mogelijke startplekken
Als we in de 2e helft terecht waren gekomen, hadden we echt een goede kans gemaaktquote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:49 schreef Em31 het volgende:
Als derde is gewoon klote, maar hier tussen zou ook waardeloos zijn geweest. Behalve op de plek van Australië dan.
Sweden
Germany
France
Poland
Australia
Tweede helft was gewoon perfect geweest
Wow, wat tof voor Hans. Maar zorg er nu maar eerst voor dat we winnen. Het kan nog. Het is nog geen zaterdag. Kom op!!!! Bedenk een plan. Laat zien dat je vanaf plek 3 kunt winnen!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:47 schreef Em31 het volgende:
twitter:stefanraatgever twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 09:28:22Andere Eurovisielanden trekken aan regisseur Hans Pannecoucke 'Maar ik wil eerst winnen met Nederland' #songfestival https://t.co/tP6s7BH9N8 reageer retweet
Ook wel weer mee eens.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:55 schreef libranl het volgende:
Als je toch eerste helft loot, kun je of het beste in het begin zitten (1, 2 of 3) of tegen de break (11, 12, 13). Vanaf 4 tot 10 val je ook een beetje weg, tussen al het geweld wat nog in de 2e helft gaat komen. Het begin kunnen mensen zich vaak nog herinneren
Hoe graag ik melodifestivalen ook volg. Je hebt wel gelijkquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:06 schreef Jane het volgende:
Douwe doet alles zo ontzettend goed, dat we hem echt niet mogen laten vallen.
Maar ben ik nu de enige die zich ergert aan de Zweden?Ja, he? Iedereen hier is altijd zo positief over alles wat Zweeds is (inzending/organisatie/presentatie/enz), maar ik heb me aan meerdere dingen gestoord de afgelopen tijd, die allemaal te maken hebben met een wij-bezitten-het-festival-gevoel dat je er bij krijgt. De verandering van de puntentelling komt ook uit de Zweedse koker en daarin wordt dan gewoon meegegaan. Ze rusten niet totdat het een groot Melodienfestival is, met 43 nummers geschreven door Zweedse componisten. Lekkere IKEA-eenheidsworst met 'leuke' Zweedse grapjes en sketches tussendoor.
Nou ja, ik zal de enige wel zijn, dus zal ophouden met zuurpruimen, maar ik moest het toch ff kwijt.
1 x ja, niet 2 x.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:17 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dat is nu nog steeds zo (1x 43, net als voorheen), maar dan met de jury-votes in plaats van de televotes en juryvotes gecombineerd.
Volgens mij om half 3quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:21 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer zijn er weer repeitiies?
Natuurlijk wel. Ik snap niet dat je dat niet ziet. Waar voorheen de televotes en juryvotes gecombineerd werden genoemd worden nu de televotes helemaal verwijderd uit het nationaal opnoemen en samengevoegd in één groot Europees televoting resultaat. Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
1 x ja, niet 2 x.
De televotes worden daarna door de presentators gegeven, wat ongetwijfeld een stuk sneller gaat dan weer alle landen aan de lijn te roepen. Heeft niks te maken met dat het minder nationaal en meer Europees moet zijn.
Christer Björkman zal wel weer aan de touwtjes zitten, en die houdt van kitscherige songfestival clichés als Oostenrijk en Rusland.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef grazz het volgende:
Thanks.quote:
quote:
Nou.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:37 schreef Poepz0r het volgende:
Oke ik ben klaar met dat positie gezeik.
Het is NOOIT NOOIT NOOIT bewezen dat je positie ook maar 1% invloed heeft op je eindrankschikking.
Geen bewijs want je weet niet hoeveel stemmen land X had gekregen als ze op een andere positie hadden gestaan met die specifieke inzending etc.quote:
Betekend dus dat je volgende keer er zelf naar toe moet!quote:
Ja, dat staat er toch ook?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:39 schreef Poepz0r het volgende:
Daarbij had Euphoria, Fairytale vanaf iedere positie gewonnen aangezien die gewoonweg de grote favoriet waren dus heel die uitleg slaat als een tang op een varken.
quote:While it would never derail a ‘Euphoria‘ or a ‘Fairytale‘, in a close contest the 5% impact of the running order will have a significant impact on the result.
[...]
While the data available shows that the running order does have an impact, it also shows that the impact is less than many would believe. In a year with a song that is head and shoulders above the rest that song will win from first, last, fifteenth, or even the 'dreaded' second place.
Dat zou ik best eens mee willen makenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:41 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Betekend dus dat je volgende keer er zelf naar toe moet!
Ik weet dat er vrees was dat TaTu op het podium zou gaan zoenen en er toen gemeld werd dat er altijd een back-up meeloopt voor als er ter plekke iets mis gaat. Zoals twee kussende vrouwen kennelijk, in sommige landen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, maar op dat moment kon dat ook niet meer.
Die back-up is leuk voor als er iets technisch mis blijkt voordat een optreden start. Als er halverwege een optreden iets mis gaat ben je te laat om nog ff een bandje op te starten.
Azerbeidzjan boven NLquote:Australia held some sort of poll while repeat of SF1 was going on.
Their ranking
Finland-29% positive
Greece-24%
Moldova-52%
Hungary-66%
Croatia-72%
Netherlands-63%
Armenia-52%
San Marino-40%
Russia-67%
Czech Republic-56%
Cyprus-70%
Austria-73%
Estonia-34%
Azerbaijan-67%
Montenegro-28%
Iceland-66%
Bosnia and Herzegovina-53%
Malta-73%
Ik weet het bijna wel zeker..gewoon zo jammer dat wij het geluk niet hadden om in de 2e helft te beginnen. Maar verder: top 10 here we comequote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:44 schreef Em31 het volgende:
Misschien niet bewezen, maar lijkt me logisch dat bijv. Oostenrijk morgen meer punten krijgt dan wanneer ze zouden wisselen met Nederland. Het contrast zorgt er echt wel voor dat het ene lied beter overkomt. België deed het gisteren denk ik ook juist heel goed doordat ze als laatste moesten.
Greys heeft eerder op FB NLse fans bericht, missch kan ze dat weer doen. Iedereen luistert naar Greys tochquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet dat er vrees was dat TaTu op het podium zou gaan zoenen en er toen gemeld werd dat er altijd een back-up meeloopt voor als er ter plekke iets mis gaat. Zoals twee kussende vrouwen kennelijk, in sommige landen.
Maar goed, grazz heeft gelijk, wie kan er op het podium springen zaterdag? Iemand het nummer van Jimmy?
Ik ben allang blij dat er geen onduidelijkheid is over het geslacht van de Oostenrijkse inzending..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja.
Ik hoop dat Oostenrijk niet van het podium wipt morgen. Of eigenlijk wel
Da's waar, en Armenia moest het wel heel erg van de blote benen hebben. Op zich niet erg maar dan heb ik meteen een boze echtgenote naast me..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:50 schreef Jinkx het volgende:
Wat hebben jullie allemaal tegen Oostenrijk? Pak dan Armenië
Leuktwitter:songfestivalNL twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 14:40:44De 1e repetitie voor de finale van morgen is zojuist gestart. Vooraan in het programma fragmenten van de artiesten en een zingende Douwe Bob reageer retweet
Ze stond te wippen alsof ze heel, HEEL nodig moest piesen. En dan dat losse draadje... heel onaangenaam om naar te kijken, armoedig zelfs. Had ik meer van verwacht.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:50 schreef Jinkx het volgende:
Wat hebben jullie allemaal tegen Oostenrijk? Pak dan Armenië
Maar het gaat toch om het liedje en het gevoel wat je er van krijgtquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze stond te wippen alsof ze heel, HEEL nodig moest piesen. En dan dat losse draadje... heel onaangenaam om naar te kijken, armoedig zelfs. Had ik meer van verwacht.
Want? Als er na 2 min iemand bij Douwe op springt, mag 'ie als laatste nog eens. Extra exposurequote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:51 schreef ijs_beer het volgende:
Beter springt er juist iemand bij Hovi op het podium....
En ik werd er zenuwachtig van.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om het liedje en het gevoel wat je er van krijgt
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Want? Als er na 2 min iemand bij Douwe op springt, mag 'ie als laatste nog eens. Extra exposure
Dit, top 5 zou dikverdiend zijn!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef essnhills het volgende:
Ik vond Oostenrijk gewoon erg leuk. Misschien net ff te lief voor het songfestival, maar ik zou er absoluut geen bezwaar tegen hebben als ze hoger zou eindigen dan Douwe
Ah, nou zie ik het draadje pas.. Net dat hele filmpje nog eens bestudeerd. Het zou me echt niet zijn opgevallen hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze stond te wippen alsof ze heel, HEEL nodig moest piesen. En dan dat losse draadje... heel onaangenaam om naar te kijken, armoedig zelfs. Had ik meer van verwacht.
Ik word er misselijk vanquote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om het liedje en het gevoel wat je er van krijgt
Ik op zich niet, hoewel ik geen voorstander ben van het gebruik van andere Europese talen (Engels is natuurlijk de wereldtaal dus dat is een ander verhaal). Het is een beetje stelen van een andere cultuur. Alsof Nederland opeens een Spaanstalig liedje stuurt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:52 schreef essnhills het volgende:
Ik vond Oostenrijk gewoon erg leuk. Misschien net ff te lief voor het songfestival, maar ik zou er absoluut geen bezwaar tegen hebben als ze hoger zou eindigen dan Douwe
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:55 schreef Jinkx het volgende:
[..]Maar je braaksel ziet er uit als vlindertjes en lieveheersbeestjes
Dat is vanavondquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:01 schreef essnhills het volgende:
Was dit trouwens voor de jury? Of is dat vanavond nog?
Vamavond nog voor juries geloof ikquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:01 schreef essnhills het volgende:
Was dit trouwens voor de jury? Of is dat vanavond nog?
Het had alleen ook niet vlakbij België en Italië moeten zitten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat Douwe nog niet eens zo verkeerd zit, tussen deze valse kraaien van Tsjechië en Azerbeidzjan
Ik begin dat inmiddels ook wel te geloven, nu ik het zo op het podium ziequote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:04 schreef Cyan9 het volgende:
Ennnnnnn ik ben eindelijk weer bij.
Ik ga niet mee in dat negatieve over de startpositie hoor, Douwe valt in elke volgorde op.
Hoe heb je het geregeld, via OAGF of hoe heet die club? Ik heb er wel eens naar gekeken voor Düsseldorf toen, maar de kosten vielen me vies tegen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik wil volgend jaar gewoon weer, dit is echt zo verslavend om erbij te zijn. Al hangt het denk ik ook van de stad af. Stockholm ademt ESF deze week, dat zie ik in Londen of Parijs niet snel gebeuren bijvoorbeeld.
En dan zal het morgen ineens wel weer oké klinkenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:05 schreef libranl het volgende:
Zo ken ik Samra weer. (Terug naar haar oude niveau![]()
)
quote:Klopt het dat zelfs is geprobeerd om Douwe te laten crowdsurfen?
,,Ik heb er over nagedacht. Het zou mooie rock-'n-roll zijn, een artiest in het publiek. Maar er zijn te veel praktische bezwaren. Zijn zendertje kan afvallen bijvoorbeeld.''
Kijk ook maar naar wat er voor en na komt. Tsjechië is mooi maar zwaar, Azerbeidzjan is gewoon inslecht.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik begin dat inmiddels ook wel te geloven, nu ik het zo op het podium zie
Dat was toch die operazanger? Die had misschien maar wel de muziek stop moeten zettenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Je hoort in zo'n geval toch door te zingen? Deed Frankrijk destijds wel, in Dusseldorf... maar als het morgen net zo goed gaat
Jep. Ik denk echt niet dat dat zomaar kan...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:11 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Dat was toch die operazanger? Die had misschien maar wel de muziek stop moeten zetten
Ja, kan zo maar inderdaad. Zou ze gewoon lui zijn en alleen haar best doen als het ergens om gaat?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan zal het morgen ineens wel weer oké klinken
Duitsland valt weg na Zweden?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:28 schreef Jinkx het volgende:
Duitsland valt helemaal weg tussen de andere liedjes
Ohquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, bizar maar waar vind ik dat ook
Hier past een bromancegrapje bij.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:31 schreef ijs_beer het volgende:
Hopelijk haalt Amir z'n noten dit keer wel.
Ghegheghe.quote:
Maar 't blijft slecht, in mijn oren....quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:35 schreef ijs_beer het volgende:
Hij heeft iets aangepast... was in ieder geval beter uitgevoerd nu.
Hovi viel ook geheel weg.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:36 schreef Jinkx het volgende:
Ik ben vergeten dat Hovi al is geweest. Dat is een goed teken.
Je kunt terugkijken op de stream he?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:39 schreef Greys het volgende:
Shit. Te laat.
En vanavond en morgen gaan ze Azerbeidzjan gewoon weer laten playbacken hoor
quote:Douwe Bob: we houden lekker the eyes on the prize
De Nederlandse zanger repeteert vandaag nog een keer voor de finale. Maar dat is volgens hem niet nodig. "Vandaag nemen we door wat we allang weten. We hebben het natuurlijk al gedaan, ik hoef het alleen nog maar een keer te doen. Maar dan nóg overtuigender. Was het vanavond maar, het had zelfs gisteren mogen zijn. Ik kan niet wachten!"
De man achter de 'eenvoudige' act van van Douwe Bob is Hans Pannecoucke. Zijn naam zal niet bij iedereen een belletje doen rinkelen, maar net als de afgelopen twee jaar bedacht de Vlaamse regisseur de Nederlandse podiumact. Ook de tien seconden stilte bij Douwe Bob begonnen in zijn hoofd. Voor die tien seconden heeft hij morgen iets anders in gedachten.
"Het Songfestival is geen theater. Het is geen uitgeschreven scenario zoals in een film. Ieder concert is uniek, ieder moment is uniek. Dus er is marge om nog iets te doen in het optreden. Het staat al vast wat we gaan doen, maar daar ga ik natuurlijk niks over zeggen. Dan is de fun er vanaf."
http://nos.nl/artikel/210(...)es-on-the-prize.html
Struikelen wanneer hij naar het andere podium rent of microfoon laten vallen zodat hij aan het einde gewoon nog een keer moetquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:42 schreef grazz het volgende:
Wat SVT-producenten kunnen, kunnen wij ook #teamdouwe. Hans kom maar op met je naaistreek
Microfoon laten vallen komt voor je eigen rekening, struikelen ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Struikelen wanneer hij naar het andere podium rent of microfoon laten vallen zodat hij aan het einde gewoon nog een keer moet
Ik vind het leuk geperformed. Polen daarentegen. Kots.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Australië probeert mensen echt dood te vervelen he?
Het is zooooo voorspelbaar, maar dat maakt het leuk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:45 schreef Jinkx het volgende:
Echt, die verplichte modulatie en het uitbarsten in een hoge noot blijft fantastisch. Dat vind ik zo heerlijk aan het ESF. Ik geniet.
Ik vind het gewoon zo'nquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Struikelen wanneer hij naar het andere podium rent of microfoon laten vallen zodat hij aan het einde gewoon nog een keer moet
Heb het zelf gefixed, prijzen zijn inderdaad niet misselijk, wij zijn 75 pp tot 100 pp per show kwijt, maar vond het het dubbel en dwars waardquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:06 schreef Andromache het volgende:
[..]
Hoe heb je het geregeld, via OAGF of hoe heet die club? Ik heb er wel eens naar gekeken voor Düsseldorf toen, maar de kosten vielen me vies tegen.
Ja ik vind het ook echt fantastisch dit jaar, kan me niet voorstellen dat er ooit nog iemand komt die dit allemaal beter doet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:46 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon zo'nwaard. Je kunt, hoe kut ook, niks veranderen aan die draw, maar ze blijven proberen om echt alles er nog uit te halen. Wat ik bij Oranje mis: vechtersmentaliteit, tot het einde knokken, proef ik nu heel erg in TeamDouwe.
Alle landen lezen nog steeds individueel punten voor. of die van de jury, te televotes of beide zijn doet daat imo geen afbraak aan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ik snap niet dat je dat niet ziet. Waar voorheen de televotes en juryvotes gecombineerd werden genoemd worden nu de televotes helemaal verwijderd uit het nationaal opnoemen en samengevoegd in één groot Europees televoting resultaat. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Door afzonderlijk punten te geven moet je of dubbele punten doorgeven, of een van de twee resultaten bijeen voegen. Er is voor optie twee gekozen, beste keuze imo.quote:2 keer opnoemen is helemaal geen ding, dat haal jij uit het niets erbij.
Het is, door de landen individueel, nog steeds één keer opnoemen. Of dat nu de juryvotes zijn of niet maakt weinig uit. Het is juist een stuk efficiënter aangezien de televotes toch al op een centraal punt verzameld worden en nu niet meer eerst opgedeeld en over de landen verspreid hoeven te worden.quote:Het was altijd één keer opnoemen maar wordt nu veranderd met als enige doel er een Europees televote resultaat van te maken. Nu worden er in die hele lange score opnoem tijd per land enkel de jury-votes bekend gemaakt. Wat kan mij die jury's nou schelen? Van mij hoeft het zo niet meer. De hele magie is het wachten op de publieksstemmen vanuit elk land. Vriendjespolitiek of niet.
Precies! Iedereen doet heel dramatisch over zijn eigen lied, willen wereldvrede en pies and luv voor evrywan. Ze zijn zo trots hun land te vertegenwoordigen, dat ze hier al van kleins van aan al over hebben gedroomd.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het is zooooo voorspelbaar, maar dat maakt het leuk.
Nope, helemaal stil.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
Terug naar de orde van de dag: WE GAAN WINNEN!!!![]()
Ik heb de eerste helft gemist, hoe deed DB het?
Zat er weer een "I love you too" in?
Beter.quote:
Dat zou echt de ultieme droom zijn jaquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:53 schreef Andromache het volgende:
Ik wil volgend jaar een duet van Waylon en Douwe Bob. Knalkoppel
* Andromache denkt mijmerend aan Sailing to Philadelphia van James Taylor en Mark Knopfler![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wilde serieus net hetzelfde posten, de rest van de show is best saai ook deze keerquote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:09 schreef flintekind het volgende:
Nog even over de de 3e plek van Douwe, ik weet niet hoe jullie kijken maar ik begin altijd heel enthousiast met kijken maar halverwege kak ik in en kijk ik toch minder, ben sneller afgeleid dus als meer mensen dat hebben is dat weer een voordeel voor Douwe toch? In het begin is iedereen nog fris!
Heb ik ook wel een beetje, ja. Ik onthoud een goede kandidaat ook gewoon. Bovendien frist zo'n compilatie je geheugen wel weer op.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:09 schreef flintekind het volgende:
Nog even over de de 3e plek van Douwe, ik weet niet hoe jullie kijken maar ik begin altijd heel enthousiast met kijken maar halverwege kak ik in en kijk ik toch minder, ben sneller afgeleid dus als meer mensen dat hebben is dat weer een voordeel voor Douwe toch? In het begin is iedereen nog fris!
Ja, heb ik ook. Het nadeel kan zijn dat sommigen echt inkakken en de tv halverwege uitzetten (bijv. om te gaan slapen) of schakelen over naar een andere zender. Deze mensen gaan niet stemmen. Anderzijds schakelen sommigen mensen later in halverwege de finale en krijgen het 2e deel wel mee. Die gaan wel stemmen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:09 schreef flintekind het volgende:
Ja we hebben de hele stad al zo ongeveer gezien, ben geslooptquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:08 schreef Knutknuttsson het volgende:
TV, zie je nog wat van Stockholm en omgeving? Zo'n geweldig mooie stad namelijk
Hoe is dat typisch Nederlands? Dat is gewoon typisch menselijk. In Engeland roept men al 40 jaar, bij elke 12-jarige die het een beetje leuk doet in een jeugddivisie, dat ze wereldkampioen worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:20 schreef UltraR het volgende:
Toch wel weer heel typisch Nederlands dit. Toevallig klaagden afgelopen week zowel Tom Dumoulin, als Dafne Schippers, als Max Verstappen erover: de (onrealistisch) hoge verwachtingen vanuit Nederland.
Iets of iemand uit Nederland doet het leuk en direct slaat alles en iedereen helemaal door en wordt er niets minder dan de overwinning verwacht en anders is het teleurstellend. Vooral Schippers gaf aan dit als vervelend te ervaren omdat ze eigenlijk alleen nog maar kan verliezen, want winnen van de snelste vrouwen ter wereld is in de ogen van het Nederlandse publiek alweer 'normaal'. Grappige is dat op het Eurovisie de laatste jaren de enige die echt uitzonderlijk goed presteerde, TCL, juist een act was waar niet zoveel van werd verwacht.
Van Douwe Bob verwacht ik een klassering laag in de top 10, niet meer. En daar is weinig mis mee.
ja dat kan maar inderdaad die mensen stemmen toch niet. Ik ben halverwege klaar met de liedjes en leef weer op zodra de puntentelling komt want dat is het leukste van de avond! En dan heb je die leuke jongen die derde was onthouden! :-))quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:20 schreef libranl het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook. Het nadeel kan zijn dat sommigen echt inkakken en de tv halverwege uitzetten (bijv. om te gaan slapen) of schakelen over naar een andere zender. Deze mensen gaan niet stemmen. Anderzijds schakelen sommigen mensen later in halverwege de finale en krijgen het 2e deel wel mee. Die gaan wel stemmen.
Ik ben het wel met je eens, maar de teleurstelling komt nu denk ik vooral door het gevoel dat ze met deze startpositie niet het maximale eruit kunnen halen. Dat had ik Douwe wel gegund.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:20 schreef UltraR het volgende:
Toch wel weer heel typisch Nederlands dit. Toevallig klaagden afgelopen week zowel Tom Dumoulin, als Dafne Schippers, als Max Verstappen erover: de (onrealistisch) hoge verwachtingen vanuit Nederland.
Iets of iemand uit Nederland doet het leuk en direct slaat alles en iedereen helemaal door en wordt er niets minder dan de overwinning verwacht en anders is het teleurstellend. Vooral Schippers gaf aan dit als vervelend te ervaren omdat ze eigenlijk alleen nog maar kan verliezen, want winnen van de snelste vrouwen ter wereld is in de ogen van het Nederlandse publiek alweer 'normaal'. Grappige is dat op het Eurovisie de laatste jaren de enige die echt uitzonderlijk goed presteerde, TCL, juist een act was waar niet zoveel van werd verwacht.
Van Douwe Bob verwacht ik een klassering laag in de top 10, niet meer. En daar is weinig mis mee.
Topquote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja we hebben de hele stad al zo ongeveer gezien, ben gesloopt![]()
Gamla Stan, Djurgarden en alle wijken er om heen, maar ook lekker foute dingen als het ABBA-museum
Heel eerlijk, dan had het lied nog wat sterker moeten zijn. Het is goed maar niet het beste wat er tussen zit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens, maar de teleurstelling komt nu denk ik vooral door het gevoel dat ze met deze startpositie niet het maximale eruit kunnen halen. Dat had ik Douwe wel gegund.
Maar wat is wel het beste dan? Ik heb oprecht geen idee, het hangt voor mijn gevoel van de avond zelf af. In het licht daarvan is dit wel een beetje jammer toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel eerlijk, dan had het lied nog wat sterker moeten zijn. Het is goed maar niet het beste wat er tussen zit.
Yup, in mijn ogen zijn bijvoorbeeld Letland, Frankrijk, Zweden qua liedje al beter en dan heb je ook nog een rits landen met Rusland, Armenie, Australie en Oostenrijk die qua presentatie zijn meerdere zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Ben benieuwd of Justin nog voorbij komt vandaag....
[..]
Maar wat is wel het beste dan? Ik heb oprecht geen idee, het hangt voor mijn gevoel van de avond zelf af. In het licht daarvan is dit wel een beetje jammer toch?
Wat kunnen mensen toch verschillend naar zo'n festival kijken, grappig is datquote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, in mijn ogen zijn bijvoorbeeld Letland, Frankrijk, Zweden qua liedje al beter en dan heb je ook nog een rits landen met Rusland, Armenie, Australie en Oostenrijk die qua presentatie zijn meerdere zijn.
We spiegelen het nu continue aan de Common Linnets, maar daar viel echt alles goed: loting, presentatie en lied! En dat jaar was gemiddeld toch iets minder qua kwaliteit ook.
Yes maar da's de charmequote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wat kunnen mensen toch verschillend naar zo'n festival kijken, grappig is dat
Ik vind Australie dan weer erg sterk. Performance, lied. Zangeres wat minder, qua uitstraling.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind de presentatie van Australie (dodenzang??) en Oostenrijk (wipkip) echt he-le-maal niks. En het liedje van Zweden is een kopietje.
Ik denk ook dat als je er live bij bent, dat het dan anders klinkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind de presentatie van Australie (dodenzang??) en Oostenrijk (wipkip) echt he-le-maal niks. En het liedje van Zweden is een kopietje.
Oh ja, TV is er live bij, da's weer anders.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:59 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik denk ook dat als je er live bij bent, dat het dan anders klinkt.
Met overdrijven ga je het tenminste wel winnen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:07 schreef merel1986 het volgende:
Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik word een beetje moe van de 'ik ben douwe Bob en flirt met iedereen' act .
je kan overdrijven,toch?
wel toegegeven; de knipoog aan het eind van slow down is wel erg leuk. dat zeker niet veranderen.
Liever dat dan de 'ik ben Trijntje, 42 jaar en ik weet niet welke schoenen ik aan moet'-act was het maar een actquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:07 schreef merel1986 het volgende:
Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik word een beetje moe van de 'ik ben douwe Bob en flirt met iedereen' act .
je kan overdrijven,toch?
wel toegegeven; de knipoog aan het eind van slow down is wel erg leuk. dat zeker niet veranderen.
Haba Haba! Vond ik zo jammer dat het niet door gingquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh ja, TV is er live bij, da's weer anders.
In 2011 bijv. was de hele zaal aan het juichen voor Noorwegen, iedereen ter plekke had door dat het echt niet door zou gaan want te slecht, en dat bijv. de mensen hier heel verontwaardigd waren dat Noorwegen niet door was, 'want de zaal deed zo lekker mee'. Da's wel grappig
O dat was zeker erg tragisch. Volkomen kansloos.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:14 schreef Dave het volgende:
Of de, "Ik weet het niet, doe dan Sieneke maar" act van Vader Abraham. Oh, ook geen act.
Volgens mij deed ze na afloop ook nog arrogant door haar eigen fouten niet te erkennen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Liever dat dan de 'ik ben Trijntje, 42 jaar en ik weet niet welke schoenen ik aan moet'-act was het maar een act
Ik mag haar echt, het lijkt me een leuke vrouw, maar ze heeft het gewoon zo enorm verkloot. Het liedje was ook slecht en dat lag meer aan Anouk natuurlijk, maar Trijntje had de eindverantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef Fascination het volgende:
[..]
Volgens mij deed ze na afloop ook nog arrogant door haar eigen fouten niet te erkennen.
En daarom, mijn vriend, vind ik nog steeds dat Douwe superveel kans maakt. Twitter staat vol met kwijlende meisjesquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef iBenny het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat ik het niveau een stuk lager en aandachtsgeiliger dan voorgaande jaren vind? (Ja, dat mag ik zegg0n) Qua acts gaat het vooral om gezien en gehoord te worden en heeft het vrij weinig meer met zang te maken. Het is te schreeuwerig met veel te 'vette' honkadonka-poefpoef-beats allemaal
't Is soms meer of je zit te kijken naar het EuroVisualEffectstival dan het Eurovisie Songfesitval.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef iBenny het volgende:
Qua acts gaat het vooral om gezien en gehoord te worden en heeft het vrij weinig meer met zang te maken.
Waarom lag dat nou weer aan Anouk?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik mag haar echt, het lijkt me een leuke vrouw, maar ze heeft het gewoon zo enorm verkloot. Het liedje was ook slecht en dat lag meer aan Anouk natuurlijk, maar Trijntje had de eindverantwoordelijkheid.
Is dat hoe het ging? Wist ik niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom lag dat nou weer aan Anouk?
Trijntje vroeg Anouk om een nummer, Anouk zei 'heb ik niet', toen zei Trijntje 'mag ik niet toch eens op je pc kijken' en koos een nummer uit dat niet af was. Hoe kan Anouk dan schuld hebben?
Maar het was allemaal zooo oneerlijk en Anouk was gemeeeeenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef Fascination het volgende:
[..]
Volgens mij deed ze na afloop ook nog arrogant door haar eigen fouten niet te erkennen.
Vind ik niet eigenlijk. Als je nu vals zingt, word je vaak meteen afgestraft. Alleen is de act in z'n geheel nu ook heel belangrijk, het moet meer op een videoclip lijken. De jaren waarin het echt alleen om gekkigheid ging, hebben we gelukkig gehad.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef iBenny het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat ik het niveau een stuk lager en aandachtsgeiliger dan voorgaande jaren vind? (Ja, dat mag ik zegg0n) Qua acts gaat het vooral om gezien en gehoord te worden en heeft het vrij weinig meer met zang te maken. Het is te schreeuwerig met veel te 'vette' honkadonka-poefpoef-beats allemaal
Ja, heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef iBenny het volgende:
Ze zijn nog wel solidair met elkaar als het gaat om de enigszins veranderde omvang van hun lichamen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:26 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar het was allemaal zooo oneerlijk en Anouk was gemeeeeen
Volgend jaar heeft iedereen 10 seconden stilte in hun liedje. San Marino zelfs 180 seconden, met een beetje geluk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, heb je gelijk in.
Is ook een beetje het nadoen natuurlijk. Vorig jaar won een up-tempo nummer met een leuke beat en een interactief scherm, dus nu gaat (bijna) iedereen vol op de beat en staat de helft voor zo'n opgeblazen smartphone.![]()
Daarom gaan wij zo lekker opvallen, Douwe doet dat allemaal lekker niet.
Het verandert de zaak wel inderdaad. Dan is het gewoon volledig Trijntjes schuldquote:
Ja en nee. Het is in het algemeen wel zo dat het in eerste instantie om het liedje gaat, zelfs bij Rusland, en dat er geen grappig bedoelde acts of parodieën meer opduiken. Het slaat alleen een beetje door naar de andere kant, met veel plastic liedjes, die niemand echt slecht vindt, en die zo door een Voice/Idols-kandidaat naar nummer 1 gezongen zouden worden in hun thuisland, maar die niet echt vermaken en inwisselbaar zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef iBenny het volgende:
En Trijntje heeft ook voorkomen dat DB vorig jaar gingquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Het verandert de zaak wel inderdaad. Dan is het gewoon volledig Trijntjes schuld
Eens, ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is in het algemeen wel zo dat het in eerste instantie om het liedje gaat, zelfs bij Rusland, en dat er geen grappig bedoelde acts of parodieën meer opduiken. Het slaat alleen een beetje door naar de andere kant, met veel plastic liedjes, die niemand echt slecht vindt, en die zo door een Voice/Idols-kandidaat naar nummer 1 gezongen zouden worden in hun thuisland, maar die niet echt vermaken en inwisselbaar zijn.
Ik snap wat je bedoeld maar ik ben van mening dat het om meer gaat dan alleen de zang. En ja i know dat het EurovisieSONGfestival heet maar waarom denk je anders dat Azerbeidzjan dinsdag door ging, die kreeg massaal punten om de act en niet om de zang. Vroeger moest je het wel op de zang en om het lied doen want toen hadden we geen mogelijkheid om een spectaculaire act op te voeren met poespas en vuurwerk en 3d-hologrammen en weet ik veel wat nog meer voor shit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef iBenny het volgende:
Is op zich niet echt een titel om voor de winst te strijden.quote:
Het is en blijft allereerst een tv-programma.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:41 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar ik ben van mening dat het om meer gaat dan alleen de zang. En ja i know dat het EurovisieSONGfestival heet maar waarom denk je anders dat Azerbeidzjan dinsdag door ging, die kreeg massaal punten om de act en niet om de zang. Vroeger moest je het wel op de zang en om het lied doen want toen hadden we geen mogelijkheid om een spectaculaire act op te voeren met poespas en vuurwerk en 3d-hologrammen en weet ik veel wat nog meer voor shit.
Ik vind zelf ook dat als een lied niet heel leuk of de zang matig is, dat een leuke act het lied ook weer een stuk leuker kan maken.
Mijn moeder zei zelfs 'er zit niks raars bij a la die monsters en kalkoenen!'quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Het niveau van de finales is steeds hoger en hoger, er zit morgen echt heel weinig volkomen kuts tussen.
Prachtig stukje was dat.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En Trijntje heeft ook voorkomen dat DB vorig jaar ging
Blame it on Traincha day
Ik ben het hier hartgrondig mee oneens, ik vind 70% echt niet om aan te horen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:08 schreef TheVulture het volgende:
Het niveau van de finales is steeds hoger en hoger, er zit morgen echt heel weinig volkomen kuts tussen.
Had ik zelf wel geweldig gevonden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Is op zich niet echt een titel om voor de winst te strijden.
Ben het met je eens. Moet wel toegeven dat bijna alles leuk(er) lijkt als je live ter plaatse bent, gewoon, omdat je bij het Songfestival bent, dus in die zin kan ik de opmerking wel plaatsenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:20 schreef APK het volgende:
[..]
Ik ben het hier hartgrondig mee oneens, ik vind 70% echt niet om aan te horen.
Voor mij is dit de slechtste finale in jaren.
Bij de meeste songs zou ik de radio naar BNR switchen als ze voorbij zouden komen in de auto...
Technisch gezien zei ze eigenlijk dat Trijntje niet zou moeten gaan, met welk liedje dan ookquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:15 schreef Greys het volgende:
Anouk zei echt letterlijk 'met dit lied ga je het echt niet winnen hoor'Tegen eigenwijze Trijntje.
Als je de score van de landen bij elkaar optelt, scoort de eerste helft 178, de tweede heloft 176 punten. De tweede helft is dus maar iets beter.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:22 schreef Soren het volgende:
Ik heb de odds en de running order even op een rijtje gezet, zou hier nog iets uit op te maken zijn![]()
(10) Belgium
(23) Czech Republic
(09) The Netherlands
(22) Azerbaijan
(19) Hungary
(08) Italy
(13) Israel
(18) Bulgaria
(05) Sweden
(25) Germany
(04) France
(20) Poland
(02) Australia
(17) Cyprus
(16) Serbia
(26) Lithuania
(21) Croatia
(01) Russia
(18) Spain
(14) Latvia
(03) Ukraine
(07) Malta
(24) Georgia
(11) Austria
(12) United Kingdom
(06) Armenia
En ik weet niet meer wie het zei, maar zo te zien hebben ze inderdaad de 'verwachte top 10' verspreid over de avond.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:22 schreef Soren het volgende:
Ik heb de odds en de running order even op een rijtje gezet, zou hier nog iets uit op te maken zijn![]()
Ik wil ook nog niet dat het bijna zaterdag is..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:37 schreef grazz het volgende:
Zometeen esf itempie bij Kwalbert. Oh wat kom ik in een zwart gat terecht na zaterdag![]()
Maar dat hoeft helemaal niet te gebeuren als we morgen winnen
Same! Best jammer.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:49 schreef Greys het volgende:
In de vorige jaren had ik echt enorme lievelings nummers. Silent Storm, Grande Amore etc die ik vaak luisterde. Nu is er niet eentje bij. Niks.
Ik moet er ook mijn best voor doen. Er gaat niet veel op mijn speellijst komen, denk ik.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:49 schreef Greys het volgende:
In de vorige jaren had ik echt enorme lievelings nummers. Silent Storm, Grande Amore etc die ik vaak luisterde. Nu is er niet eentje bij. Niks.
Dat heb ik dus ook. Er zitten genoeg liedjes tussen die ik wel leuk vind, maar geen nummers waar ik meteen op slag verliefd op word, zoals ook Silent Storm en Euphoria.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:49 schreef Greys het volgende:
Ja, zelfs ik had vorig jaar een paar favorieten, maar nu zit er eigenlijk niks bij. Behalve Douwe.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:49 schreef Greys het volgende:
Vooraf vond ik Zweden wel aardig, maar hij staat een beetje stumperig te brabbelenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:49 schreef Greys het volgende:
Sinds TCL.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Nog even over die Pannenkoek hè.
Hoe lang doet hij al wat voor onze inzendingen?
TCL, Trijntje en nu Douwe.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:53 schreef Pisces29 het volgende:
Nog even over die Pannenkoek hè.
Hoe lang doet hij al wat voor onze inzendingen?
Oef, als je zelfs met Kwalbert gaat praten geef je wel echt alles.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:54 schreef Cee het volgende:
Vorig jaar veel duetten n.a.v. het succes van TCL, nu geen enkel (of ja, misschien Bosnië).
Douwe nu bij Kwalbert.
Inderdaad, oogkleppen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:55 schreef Cee het volgende:
Die vreselijke schijtarrogantie van Nederlandse presentatoren over ALLE andere inzendingen dan de onze. Compleet tot het bot toe afkraken. Winston.
Eentje. Oostenrijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:52 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, zelfs ik had vorig jaar een paar favorieten, maar nu zit er eigenlijk niks bij. Behalve Douwe.
Ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:55 schreef Cee het volgende:
Die vreselijke schijtarrogantie van Nederlandse presentatoren over ALLE andere inzendingen dan de onze. Compleet tot het bot toe afkraken. Winston.
Ik ben sinds gister wel een beetje fan van de Belgische inzending. Had ik nog niet eerder geluisterd, vandaag meermaals omdat het is blijven hangen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:49 schreef Greys het volgende:
Mja, met het nieuwe systeem maakt dat niet zo gek veel uit eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:08 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb een voorgevoel dat het morgenavond qua punten wel eens dicht bij elkaar kan gaan zitten. Ik heb wel weer eens behoefte aan een thriller uitslag.
Maakt niet uit, ik wil een verschil van één punt tussen de nummers 1 en 2.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mja, met het nieuwe systeem maakt dat niet zo gek veel uit eigenlijk.
Negende toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:10 schreef Fascination het volgende:
Wow, wat is Douwe gedaald bij de bookmakers.
13 op oddschecker.quote:
Zweden is ook echt wel een leuk nummer, maar omdat het zo enórm lijkt op Catch and Release is voor mij daar alle charme al af.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:52 schreef APK het volgende:
[..]
Vooraf vond ik Zweden wel aardig, maar hij staat een beetje stumperig te brabbelen![]()
NL vind ik een aardige verrassing, daar vond ik echt geen drol aan
Maaaaarrrrr we staan wel boven HoviBiatch als het goed is.quote:
Dat klopt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maaaaarrrrr we staan wel boven HoviBiatch als het goed is.
8e op Betfair, die lopen altijd voorquote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik zie hem nog steeds als 9e staan hoor.
Gaaf! Ook interessant, dan is het maar de vraag waar de producenten de volgorde precies op baseren.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 19:16 schreef Greys het volgende:
Oeh, weer een paar berichtjes van Sietse!
(Wat superaardig toch dat hij daar gewoon af en toe de tijd voor neemt vanuit dat ongetwijfeld heel drukke gebeuren daar!)
Had weer wat vragen aan hem doorgespeeld die hier speelden. En als iemand daar de antwoorden op weet is hij het.
** De uitslag van de semi's is ABSOLUUT niet bekend bij de Zweedse producenten, die blijft strikt bij de EBU. Kortom, het maken van de volgorde is hooguit gebaseerd op de odds, maar het kán dus zomaar zijn dat Douwe alsnog gewoon als eerste of tweede is geëindigd in de semi maar dat niemand dat verder dus nog weet en de Zweden hem onderschatten![]()
** De recap wordt bepaald door de delegaties zelf. Dus niet door de Zweden. Er is een korte en een lange recap. Dat Nederland voor twee verschillende heeft gekozen deden ze dus zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |