Ik denk dat dat laatste reuze meevalt, gezien de bagger die de Angelsaxische landen doorgaans sturen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Artiesten en producers uit eigen land zie ik wel zitten. Eigen taal niet. Dat zou GB en Ierland weer een groot voordeel geven
Tja dan krijg je straks allemaal "zweedse" liedjes die totaal niet meer van elkaar te onderscheiden zijn en niets meer met het land van herkomst te maken hebben. Je ziet het nu al heel erg op enkele positieve uitzonderingen na,... Juist dat is de dood van het festival, het esf is juist om de verschillen tussen de landen te benadrukken ,zodat we eens lekker nationalistisch kunnen doen.. en niet om overal eenheidsworst van te maken. Het loslaten van de verplichte taal en kopen van productieteams uit zweden, het toelaten van landen als Australie en het belachelijke stemsysteem maken het festival steeds slechter.. Erg jammer..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:17 schreef UltraR het volgende:
Ik was nog niet op de hoogte van het nieuwe stem-systeem dit jaar, maar dat is verdere bevestiging van mijn theorie dat Eurovisie wil dat het meer Europese eenheid wordt en minder nationalistisch.![]()
Jury-stemmen worden voorgelezen in plaats van de televoting stemmen zoals voorheen. En de televoting stemmen van alle landen worden bij elkaar opgeteld en dan bekend gemaakt.
Belachelijk. Echt volkomen achterlijk. Ik wordt door dit soort dingen juist alleen maar meer recalcitrant nationalistisch. Gewoon omdat EU en Eurovisie dit soort dingen maar door de strot van de burger probeert te drukken.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:15 schreef Jane het volgende:
Ik zeg: we kunnen ook lootjes gaan trekken en dan moet je gewoon in de taal zingen die je getrokken hebt.Lijkt me een hilarisch festival worden.
Dit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:09 schreef essnhills het volgende:
Verplicht in je eigen taal zingen hoeft voor mij niet, maar ik vind eigenlijk wel dat het hele team uit het land moeten komen.
Als Nederland net zo veel pech heeft als met het loten voor de startpositie voorspel ik de eerste drie jaar Oekraïens, Bulgaars en Fins.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:15 schreef Jane het volgende:
Ik zeg: we kunnen ook lootjes gaan trekken en dan moet je gewoon in de taal zingen die je getrokken hebt.Lijkt me een hilarisch festival worden.
Dat geeft niet zolang we ook de UK in het Armeens krijgen, Griekenland in het Zweeds, enz. enz.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als Nederland net zo veel pech heeft als met het loten voor de startpositie voorspel ik de eerste drie jaar Oekraïens, Bulgaars en Fins.
Zoals San Marino dit jaarquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:21 schreef female81 het volgende:
[..]
Dit.
Wel lullig voor landjes als San Marino, die dan onder 31000 inwoners (waarbij je die van onder de pakweg 16 en die van boven pensioensleeftijd al weg kunt strepen) een goede schrijver, producer, zanger(es) en regisseur moeten zien te vinden. En iemand voor styling en zo. Maar ja, dan heeft de kijker misschien nog wat te lachen.
En iemand in plat-Iers natuurlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat geeft niet zolang we ook de UK in het Armeens krijgen, Griekenland in het Zweeds, enz. enz.
Gaelic als taal voor Ierland, dat sowieso natuurlijk.quote:
Die hadden nu zelfs nog een Turk ingehuurd van buitenaf.quote:
Aan de andere kant, wij hadden op onze middelbare school ook van die avonden met muziek enzo, genoeg talenten wat dat betreft. Dus er moet ook in San Marino wel wat rondlopen denk ikquote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:28 schreef female81 het volgende:
[..]
Die hadden nu zelfs nog een Turk ingehuurd van buitenaf.
Als ze voor hun inzending compleet op de eigen bevolking zijn aangewezen, krijg je ongetwijfeld iets op het niveau 'schoolopvoering'.
Beter dat ,dan .tig songs die allemaal hetzelfde klinken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:28 schreef female81 het volgende:
[..]
Die hadden nu zelfs nog een Turk ingehuurd van buitenaf.
Als ze voor hun inzending compleet op de eigen bevolking zijn aangewezen, krijg je ongetwijfeld iets op het niveau 'schoolopvoering'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |