abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162093907
Viel me gisteren op, doordat Cornald Maas het terecht steeds benadrukte, hoe bizar veel landen een liedje hebben ingezonden dat door een Zweeds team is gemaakt/geschreven/ontwikkeld.

Ik vind dat eerlijk gezegd ontzettend stom. Net als dat de zanger(es) niet persé uit het betreffende land hoeft te komen dat hij/zij vertegenwoordigt op het songfestival.

Waarom is het niet zo dat alles en iedereen rond en achter het liedje/optreden etc. verplicht de nationaliteit van het betreffende land moet hebben? Zo wordt het allemaal wel erg generiek en verdwijnt het nationale perspectief naar de achtergrond... oh wacht, geef ik daar soms al het antwoord op m'n eigen vraag? Het moet juist allemaal zo neutraal 'Europees' mogelijk zijn? Want nationalisme is bah?

[ Bericht 0% gewijzigd door UltraR op 11-05-2016 17:56:00 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:51:54 #2
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162094622
Helemaal mee eens. Ik vind dat de producenten, artiesten verplicht uit het land van herkomst zouden moeten komen. Tevens vind ik al heel lang dat het verplicht zingen in eigen taal terug moet komen. Heel veel liedjes lijken op elkaar, het wordt cultureel enorm uitgehold zo. De enige leuke folklore was het lied van Bosnie, dat helaas niet door is...je zou ook kunnen werken met bonuspunten voor landen die in hun eigen taal zingen. Producenten etc.. Kun je gewoon verplichten uit eigen land te komen, ik zie niet in waarom men dat niet per direct kan invoeren, dat zou al een boel schelen.
pi_162094702
Artiesten en producers uit eigen land zie ik wel zitten. Eigen taal niet. Dat zou GB en Ierland weer een groot voordeel geven
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:00:57 #4
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162094806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Artiesten en producers uit eigen land zie ik wel zitten. Eigen taal niet. Dat zou GB en Ierland weer een groot voordeel geven
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt, gezien de bagger die de Angelsaxische landen doorgaans sturen.
pi_162094907
Als avici mee zou doen als act, waren ze weer winnaar gewordeb.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:55:05 #6
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162131048
Ik vind overigens ook dat het live orkest terug moet. Dit maakt het festival veel muzikaler. Geen elektronische muziek, maar gewoon een mooi groot orkest.
pi_162152707
Ik was nog niet op de hoogte van het nieuwe stem-systeem dit jaar, maar dat is verdere bevestiging van mijn theorie dat Eurovisie wil dat het meer Europese eenheid wordt en minder nationalistisch. :{w

Jury-stemmen worden voorgelezen in plaats van de televoting stemmen zoals voorheen. En de televoting stemmen van alle landen worden bij elkaar opgeteld en dan bekend gemaakt.
Belachelijk. Echt volkomen achterlijk. Ik wordt door dit soort dingen juist alleen maar meer recalcitrant nationalistisch. Gewoon omdat EU en Eurovisie dit soort dingen maar door de strot van de burger probeert te drukken.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:28:28 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162159936
Misschien ben ik gek, maar ik dacht dat het vroegah wel verplicht was dat de schrijver van het nummer uit het land zelf kwam...? :?

Bedenk me nu dat ik dat misschien ook denk omdat het toen verplicht was om in de eigen taal te zingen. Dan is het moeilijker om een lied ergens te kopen natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_162160281
Ik ben zeer tegen het verplicht zingen in de eigen taal, dan krijg je voor Nederland dus Sieneke, Jan Smit, 3JS en nog meer Palingsound. Als je het festival een stille dood wilt laten sterven, moet je dat vooral doen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:58:33 #10
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162160827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:17 schreef UltraR het volgende:
Ik was nog niet op de hoogte van het nieuwe stem-systeem dit jaar, maar dat is verdere bevestiging van mijn theorie dat Eurovisie wil dat het meer Europese eenheid wordt en minder nationalistisch. :{w

Jury-stemmen worden voorgelezen in plaats van de televoting stemmen zoals voorheen. En de televoting stemmen van alle landen worden bij elkaar opgeteld en dan bekend gemaakt.
Belachelijk. Echt volkomen achterlijk. Ik wordt door dit soort dingen juist alleen maar meer recalcitrant nationalistisch. Gewoon omdat EU en Eurovisie dit soort dingen maar door de strot van de burger probeert te drukken.
Tja dan krijg je straks allemaal "zweedse" liedjes die totaal niet meer van elkaar te onderscheiden zijn en niets meer met het land van herkomst te maken hebben. Je ziet het nu al heel erg op enkele positieve uitzonderingen na,... Juist dat is de dood van het festival, het esf is juist om de verschillen tussen de landen te benadrukken ,zodat we eens lekker nationalistisch kunnen doen.. en niet om overal eenheidsworst van te maken. Het loslaten van de verplichte taal en kopen van productieteams uit zweden, het toelaten van landen als Australie en het belachelijke stemsysteem maken het festival steeds slechter.. Erg jammer..
pi_162161135
Verplicht in je eigen taal zingen hoeft voor mij niet, maar ik vind eigenlijk wel dat het hele team uit het land moeten komen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:15:17 #12
1986 Jane
pi_162161306
Ik zeg: we kunnen ook lootjes gaan trekken en dan moet je gewoon in de taal zingen die je getrokken hebt. :+ Lijkt me een hilarisch festival worden. :D
pi_162161472
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:15 schreef Jane het volgende:
Ik zeg: we kunnen ook lootjes gaan trekken en dan moet je gewoon in de taal zingen die je getrokken hebt. :+ Lijkt me een hilarisch festival worden. :D
:D
pi_162161538
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:09 schreef essnhills het volgende:
Verplicht in je eigen taal zingen hoeft voor mij niet, maar ik vind eigenlijk wel dat het hele team uit het land moeten komen.
Dit.

Wel lullig voor landjes als San Marino, die dan onder 31000 inwoners (waarbij je die van onder de pakweg 16 en die van boven pensioensleeftijd al weg kunt strepen) een goede schrijver, producer, zanger(es) en regisseur moeten zien te vinden. En iemand voor styling en zo. Maar ja, dan heeft de kijker misschien nog wat te lachen.
pi_162161551
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:15 schreef Jane het volgende:
Als Nederland net zo veel pech heeft als met het loten voor de startpositie voorspel ik de eerste drie jaar Oekraïens, Bulgaars en Fins.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:24:06 #16
1986 Jane
pi_162161635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:22 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als Nederland net zo veel pech heeft als met het loten voor de startpositie voorspel ik de eerste drie jaar Oekraïens, Bulgaars en Fins.
Dat geeft niet zolang we ook de UK in het Armeens krijgen, Griekenland in het Zweeds, enz. enz. :P
pi_162161672
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:21 schreef female81 het volgende:

[..]

Dit.

Wel lullig voor landjes als San Marino, die dan onder 31000 inwoners (waarbij je die van onder de pakweg 16 en die van boven pensioensleeftijd al weg kunt strepen) een goede schrijver, producer, zanger(es) en regisseur moeten zien te vinden. En iemand voor styling en zo. Maar ja, dan heeft de kijker misschien nog wat te lachen.
Zoals San Marino dit jaar _O_
pi_162161689
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:24 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat geeft niet zolang we ook de UK in het Armeens krijgen, Griekenland in het Zweeds, enz. enz. :P
En iemand in plat-Iers natuurlijk :7
pi_162161712
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:25 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat liever dan in het Nederlands
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:25:53 #20
1986 Jane
pi_162161717
quote:

[..]

Gaelic als taal voor Ierland, dat sowieso natuurlijk. B-)
pi_162161785
quote:

[..]

Zoals San Marino dit jaar _O_
Die hadden nu zelfs nog een Turk ingehuurd van buitenaf.

Als ze voor hun inzending compleet op de eigen bevolking zijn aangewezen, krijg je ongetwijfeld iets op het niveau 'schoolopvoering'.
pi_162161866
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:28 schreef female81 het volgende:

[..]

Als ze voor hun inzending compleet op de eigen bevolking zijn aangewezen, krijg je ongetwijfeld iets op het niveau 'schoolopvoering'.
Aan de andere kant, wij hadden op onze middelbare school ook van die avonden met muziek enzo, genoeg talenten wat dat betreft. Dus er moet ook in San Marino wel wat rondlopen denk ik
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:44:37 #23
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162162383
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:28 schreef female81 het volgende:

[..]

Beter dat ,dan .tig songs die allemaal hetzelfde klinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')