Jump | woensdag 11 mei 2016 @ 19:42 |
![]() Release datum: 21 oktober 2016 Nieuwsartikel: Civilization VI aangekondigd Overzicht van CIV VI's eigenschappen: http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.html YouTube video's [ Bericht 35% gewijzigd door STING op 25-06-2016 11:41:47 ] | |
Vox_Populi | woensdag 11 mei 2016 @ 19:47 |
Civ ![]() | |
emmyemmy | woensdag 11 mei 2016 @ 19:52 |
Die graphics ![]() ![]() | |
Jump | woensdag 11 mei 2016 @ 19:53 |
Inderdaad. Ik zat juist ook dit te lezen: http://steamcommunity.com(...)/364041432730323987/ Ze zijn allemaal cartoony gemaakt. Ik vermoed voor de tablet-generatie kinderen nu... | |
ems. | woensdag 11 mei 2016 @ 19:57 |
Zoals ik al zei in het andere topic, mijn voornaamste zorg is dat er weer flink wat content uit civ 5 gehaald wordt om die later met expansions opnieuw te verkopen in 6 zodat je pas na een flinke tijd een compleet product hebt. Graphics zijn meh. Ik prefereer toch het semi-realistische civ 5 dan maar het is nog vroeg en er kan een hoop veranderen. | |
emmyemmy | woensdag 11 mei 2016 @ 20:07 |
Heb begrepen dat alle DLC content van CIV V in de base game van CIV VI zit. | |
NoCigar | woensdag 11 mei 2016 @ 21:34 |
Best prijzig, om eerlijk te zijn. | |
Odaiba | woensdag 11 mei 2016 @ 21:54 |
Yes! ik zag hier paar weken nog over na te denken. Civ V is alweer zo oud. | |
AntiChrist7 | woensdag 11 mei 2016 @ 23:54 |
En dus geef je het goede voorbeeld door mensen uit te maken voor Mongool. Klasse bro. Ga ergens anders janken terwijl we het over civ hebben: Ik zal al het voorbeeld geven: no way dat deze in oktober uitkomt. Xcom 2 was ook kort aangekondigd, niet lang daarna uitgesteld | |
2dope | donderdag 12 mei 2016 @ 00:03 |
Age of Empires ging uiteindelijk ook die richting op met Age of Empires Online.![]() | |
emmyemmy | donderdag 12 mei 2016 @ 00:04 |
Ik ben benieuwd of er iets over op de E3 langskomt. | |
polderturk | donderdag 12 mei 2016 @ 00:18 |
Komt er ook een versie voor de PS3? | |
Ludachrist | donderdag 12 mei 2016 @ 09:55 |
Graphics zijn niet mijn stijl, maar reken maar dat ik deze jongen desondanks kapot ga spelen. | |
Odaiba | donderdag 12 mei 2016 @ 11:03 |
Quill is ook hyped. | |
The_Emotion | vrijdag 13 mei 2016 @ 17:25 |
Ik ben benieuwd en ga het net als vorige delen grijs spelen. Jammer van de graphics, maar mss worden die nog gepolijst. | |
Munchlax | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:15 |
Civ!! ![]() Civ 5 heb ik al best wat uurtjes inzitten dus kom maar op. | |
AntiChrist7 | maandag 16 mei 2016 @ 09:24 |
http://imgur.com/a/DtNA6 als je het zo vergelijkt scheelt het niet zoveel. enkel kleurrijker en groter | |
emmyemmy | maandag 16 mei 2016 @ 13:50 |
Ik vind het echt heel veel schelen, veel te cartoon achtig ![]() | |
Odaiba | maandag 16 mei 2016 @ 15:48 |
Ja, vind ik ook. Verhoudingen zijn ook heel anders, zoals je goed kunt zien. Maar ik wacht wel de eerste gameplay beelden af. Civ gaat uiteindelijk om de gameplay. | |
STING | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:18 |
De tijden dat ik blindelings een product koop waar "Sid Meier's" op staat zijn bij mij al lang vervlogen, zo ook hier ben ik aardig sceptisch helaas. Bang dat ik eerst moet wachten tot de GOTY editie uit is en dat het dan pas de moeite waard is. | |
Operc | dinsdag 17 mei 2016 @ 18:41 |
Ik vind het een wereld van verschil eerlijk gezegd. Geen vloeiende grenzen, maar strak langs de grenzen van de zeshoek en kinderlijke kleuren in plaats van de subtielere contrasten in het Civ 5 screenshot. Nog niet aan deel 5 begonnen (eerst eens een computer upgrade regelen. ![]() | |
Harmankardon | woensdag 18 mei 2016 @ 18:22 |
Helemaal kapotgespeeld ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Odaiba | woensdag 18 mei 2016 @ 22:28 |
Hoe hielden we het vol in die tijd. Uren achter elkaar xD Meeste lieten we aan onze verbeelding over.. | |
Odaiba | donderdag 26 mei 2016 @ 00:49 |
Zit er toch prima uit http://www.polygon.com/fe(...)the-emperor-of-china | |
PippenScottie | donderdag 26 mei 2016 @ 11:39 |
En terecht! In vergelijking met de andere spelletjes die ik toen had was Civilization echt iets magisch. Ik vond het helemaal fantastisch, al snapte ik de eerste jaren echt de ballen van graan/shields en beakers. Heb vooral Civ 2 en 3 stukgespeeld. Vanaf 4 had ik geen tijd meer voor grote maps, veel tegenstanders en potjes van 40+ uur. Helaas. | |
DJKoster | donderdag 26 mei 2016 @ 22:23 |
Fijne filmpjes, thnx! Voor wie gewoon een stukje Nederlands wil lezen: http://tweakers.net/revie(...)-een-kwart-eeuw.html Daar staat bijna hetzelfde in. Ik ben wel enthousiast. ![]() | |
Odaiba | donderdag 26 mei 2016 @ 23:06 |
Ik doe het, net als alle andre Civ fans niet voor de graphics, maar om de gameplay. Ik kom er zonder dat ik het door heb echt uren mee door. Erg fijn als je nachtdienst hebt. | |
emmyemmy | donderdag 26 mei 2016 @ 23:21 |
De graphics staan me gewoon echt tegen, hoe de units bewegen ook enzo.. speel liever gewoon civ v verder. Dat maakt me niet geen civ fan, aangezien ik wel fan ben van de andere spellen. | |
STING | vrijdag 27 mei 2016 @ 11:08 |
Niemand heeft inderdaad een monopolie wat een 'civ fan' wel en niet belangrijk moet vinden. Ik speel CIV als sinds de MS-DOS versie, maar snap goed als sommige mensen de nieuwe graphics niet fijn vinden. Zelf zal ik mezelf denk ik wel kunnen aarden met de gfx, zolang de gameplay maar solide en niet al te dumbed down is. Echter dat laatste ben ik erg sceptisch ten aanzien van Firaxis, met hun DLC uitmelk strategie. Maar wie weet ![]() Game on ![]() | |
Ludachrist | maandag 30 mei 2016 @ 11:36 |
![]() ![]() Als ik dit zo bekijk valt het wel weer mee met dat cartoony-achtige. | |
cherrycoke | maandag 30 mei 2016 @ 11:39 |
zie ik daar nacht en dag? | |
Montov | maandag 30 mei 2016 @ 19:14 |
Bij het voltooien van sommige Wonders is er een nacht-setting. Dan wordt de Wonder opgebouwd zoals het in Civ4 ook al werd gedaan, maar ipv in een apart venster gebeurt het op het speelveld zeg maar. | |
Montov | maandag 30 mei 2016 @ 19:18 |
Mijn eerste reactie van de graphics was ook niet heel positief, maar ik denk dat het snel went omdat het belangrijk is qua gameplay dat je duidelijk kan zien wat wat is op de hexes. Er is namelijk geen apart citymanagementscherm meer. Het verbaast me dat ze ook veel features van Civ5 BNW overhevelen; doorgaans is de vanilla versie weer erg uitgekleed. En de nieuwe features zoals districten zijn veelbelovend. | |
Odaiba | woensdag 15 juni 2016 @ 10:55 |
Ik loop hier toch wel naar uit te kijken. | |
Odaiba | woensdag 15 juni 2016 @ 17:17 |
Gamekings Civilization VI E3 2016 Preview | |
SoSolid | dinsdag 21 juni 2016 @ 08:47 |
Graphics zijn ook niet mijn eerste keuze maar de makers zeggen dat ze het hebben egdaan omdat er veel meer verschillende improvements op tiles zijn door de steden. Als ze die semi realistische bruingrijze stijl hadden gebruikt zou het te moeilijk uit elkaar te houden zijn. Zit een punt in. | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 21 juni 2016 @ 10:11 |
Vind de graphics eigenlijk beter dan 5, nu ik zo de laatste screenshots en streams voorbij zie komen. ![]() ![]() Landschappen verstedelijken nu ook echt, doordat steden naar andere tiles uitbreiden. In de graphics van 5 zou een map met zoveel detail 1 grote blur worden. | |
Altron | dinsdag 21 juni 2016 @ 12:55 |
Ziet er tof uit , deze ga ik kopen ![]() | |
Montov | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:00 |
Ik heb het al gekocht bij greenmangaming vanwege 25% korting. ![]() De look and feel komt ook steeds beter op mij over. Waarschijnlijk komt nu elke week 1 of 2 youtube filmpjes met info over de civs en features: | |
ems. | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:46 |
Moet zeggen dat nu ik gameplay en wat grotere steden heb gezien dat ik me ook niet meer zo stoor aan de artstyle. | |
Ericr | dinsdag 21 juni 2016 @ 18:56 |
Gaat waarschijnlijk weer even duren voordat met uitbreidingen er net zoveel diepte komt als in de vorige edities. Vanilla civ wordt meestal toch al snel saai. | |
Montov | dinsdag 21 juni 2016 @ 19:10 |
Qua features behouden ze veel diepte van Civ5 BNW. Alleen World Congres ontbreekt. Religie, spionnen, city states, trade routes, Great People, Great Works, natural wonders, tourism, etc zit er allemaal in met diverse wijzigingen. En nu dus met districten, uitgebreide culture tree, euruka-moments, muur unieke elementen/units/improvements van civs erbij. Voor zover we nu weten. Er zullen vast een paar patches nodig zijn voordat alles goed gebalanceerd is, zoals altijd, maar er is wel veel diepte imho. | |
Ericr | dinsdag 21 juni 2016 @ 19:52 |
Zou mooi zijn. Vorige versies ging eerst de diepte er uit en moest je dlc kopen om diepte er in te krijgen. Wonders blijven wel over powered maar zo vaak spawn je niet naast de echt waardevolle wonders s | |
Nickolodeon | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:35 |
Is er al bekend met welke civilizations te spelen is? | |
STING | dinsdag 21 juni 2016 @ 20:45 |
Alleen een aantal (America, China, Egypt, Japan) zijn officieel bekend. Zie ook hier: http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.html#civilizations | |
DJKoster | zaterdag 25 juni 2016 @ 10:29 |
![]() | |
DeHovenier | dinsdag 28 juni 2016 @ 22:11 |
Meh, ik ben niet zo'n fan van die cartoony stijl. En Cleopatra ![]() | |
Montov | woensdag 29 juni 2016 @ 08:44 |
Engeland met Victoria is bekend gemaakt: Kennelijk zit er een 'bully weaker unit' mechanisme in, in ieder geval voor de Sea Dog. En musea genereren nu automatisch archeologen? | |
ems. | woensdag 29 juni 2016 @ 11:08 |
Alweer Victoria. Ik had gehoopt op iets meer variatie tussen de civ-delen en zeker met Engeland zijn er meerdere interessante keuzes. | |
emmyemmy | woensdag 29 juni 2016 @ 12:20 |
Fuuuuck die stijl. Wat een lelijke kutcharacters | |
cherrycoke | woensdag 29 juni 2016 @ 12:58 |
henry de 8th willem de veroveraar edward longshanks etc etc maar victoria is natuurlijk de meest bekende binnen de engelse zelf, wellicht kozen ze voor populariteit dan voor "iets anders" | |
Odaiba | zaterdag 9 juli 2016 @ 20:04 |
[ Bericht 17% gewijzigd door Odaiba op 09-07-2016 20:38:42 ] | |
Montov | dinsdag 12 juli 2016 @ 20:20 |
Nieuwe First Look: Je zou zeggen dat een video over het dev team niet zo veel informatie geeft, maar op 2:47 is er op de achtergrond wat te zien... Op Civfanatics is duidelijk geworden dat dat alle civs zijn in alfabetische volgorde. De 22 basis civs + 4 DLC ![]() Veel zijn al duidelijk: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=570683 Volgens de laatste stand van zaken, met nog wat onduidelijkheden Geweldig hoe een paar frames in een video zo kapot geanalyseerd worden en de devs eigenlijk veel meer prijs geven dan dat ze willen. ![]() | |
ems. | dinsdag 12 juli 2016 @ 20:58 |
Waar is Nederland ![]() | |
AgLarrr | dinsdag 12 juli 2016 @ 22:24 |
Zoals altijd in de DLC. Nederland heeft nog nooit bij een Vanilla Civ gezeten. Ik ga hem als fan van het eerste uur sowieso spelen. Ik was wat sceptisch over het art work maar ik begrijp dat het ze te doen is om de map overzichtelijker te maken. Dat lukt ze wonderwel, zeker nu die ook meegroeit met citie tiles etc, vind ik het catooneske minder storend. CIV4 had dat trouwens ook wel, maar nog niet zo duidelijk ook in de map verwerkt. | |
Montov | vrijdag 15 juli 2016 @ 17:53 |
De volledige portrait bingo van die video:![]() In de video over de art style van civ6 was Rome (Trajan als leider) en Duitsland (met Frederik Barbarossa) ook alweer via goed detective werk zichtbaar en daarmee nogmaals bevestigd voordat ze officieel zijn aangekondigd. ![]() | |
Odaiba | dinsdag 19 juli 2016 @ 20:11 |
DeHovenier | dinsdag 19 juli 2016 @ 23:48 |
Heb deel III gekocht op Steam, en moet er weer ff inkomen ![]() | |
Odaiba | donderdag 21 juli 2016 @ 19:41 |
Montov | donderdag 21 juli 2016 @ 21:12 |
Aztec dus pas na 3 maanden gratis beschikbaar. Of je krijgt het direct beschikbaar als je pre-orderd. ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 23 juli 2016 @ 22:28 |
Wacht even totdat een Linux versie uit is en met alle DLC. ![]() | |
Odaiba | dinsdag 26 juli 2016 @ 23:14 |
Montov | donderdag 18 augustus 2016 @ 22:07 |
Lead designer Ed Beach heeft per ongeluk de volledige lijst aan leiders getoond in een livestream vanavond:![]() Opvallend is dat Gorgo en Pericles er in staan, beide van het oude Griekenland. 1 civ, 2 leaders? Noorwegen was de laatste civ die nog niet bekend was. | |
ems. | donderdag 20 oktober 2016 @ 17:12 |
Even een schopje want vannacht om 12 uur is hij te spelen ![]() | |
Montov | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:15 |
De laatste livestream van Firaxis bleek wel dat de AI nog erg hopeloos is qua units en oorlog voeren... Maar verder vind ik het er goed uit zien (na eerdere twijfels) en zitten er veel features in die we in een vanilla versie nog niet zijn gewend. Zin in om het morgen te spelen. ![]() | |
ems. | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:24 |
Sowieso vond ik het teleurstellend dat de AI voor zover ik begreep eigenlijk niet heel veel veranderd is ten opzichte van de voorgaande delen. Je krijgt ook net zoals in civ 5 op hogere moeilijkheidsgraden vooral meer tegenstand doordat de AI kleine voordeeltjes en bonussen krijgt. Anderzijds kan ik ook best begrijpen hoe moeilijk het is om een echt goede AI te creëren voor een game met zoveel kleine details en nuances. Hopelijk kan de wat uitgebreidere diplomacy zorgen voor iets slimmere en meer logische interactie met de player. Waar ik me vooral verschrikkelijk aan kon ergeren waren dingen zoals die warmonger meter waardoor niemand meer realistisch zaken met me wilde doen ondanks dat ik pas na 3 door Napoleon gestarte oorlogen heb besloten Parijs in te nemen zodat die stad eindelijk een keer vrede kent ![]() | |
Odaiba | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:26 |
Nog een paar uurtjes en hij is te downloaden. | |
TheThirdMark | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:44 |
God wat blijft het een kutspel ook. Zal er wel weer een paar honderd uur aan kwijt zijn ![]() <3 | |
ems. | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:52 |
Ondertussen kan iedereen em torrenten en ik zit hier maar te wachten tot hij geunlocked wordt ![]() | |
BarryOSeven | vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:18 |
Gisteren ook aangeschaft alleen zit ik op mac. Dus heb steam nu draaiend via playonmac maar als ik nu Civ 6 installeer dan download hij maar 750mb en lijken er geen daadwerkelijke game files anders dan de DLC te worden binnen gesleept. Iemand die de game heeft met hetzelfde probleem? Hoe groot was de Civ6 download op steam? Alvast bedankt.. | |
Asschen_sukar | vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:13 |
Niet hetzelfde probleem, maar bij mij is hij 12Gb | |
BarryOSeven | vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:18 |
Thanks, ben bang dat het niet gaat lukken op OSX zonder alles overhoop te trekken. Ga windows wel weer even ernaast installeren. | |
Ludachrist | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:27 |
Vanavond even ophalen en het weekend een paar potjes doen, ik lees eigenlijk alleen maar lovende recensies tot nu toe ![]() | |
slaveloos | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:41 |
Downloaden met steak kost 60 euro? Maar een dvd 45 euro? Wat een onzin | |
ems. | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:43 |
Nooit direct op steam kopen. | |
slaveloos | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:45 |
Dat kan dus ook anders? Ik heb geen dvd speler in mijn laptop, en heb sinds civ5 geen spel meer gekocht of gespeeld. Zal wel even googelen waar je goedkoper kunt downloaden | |
DJKoster | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:46 |
42 euro via Mediaamarkt zelfs http://www.mediamarkt.nl/(...)tm_campaign=regulier Wel een levertijd van 3-4 dagen, maar eerder kan ik toch niet spelen. Verleidelijk. ![]() | |
ems. | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:46 |
Ik heb vannacht trouwens al even gespeeld en mijn eerste indrukken zijn ook heel positief. Ontzettend veel te doen en een hoop nieuwe mechanics. Voelt veel meer als een "nieuw" spel dan Civilization 5 bij release. Wel even wennen trouwens met al die nieuwe mogelijkheden. ![]() g2play heb ik em gehaald voor 42 euro. Direct download dus. | |
slaveloos | vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:49 |
Thanks! Oh en dan bier en pizza inslaan, telefoon op stil en maandag met kleine oogjes op het werk ![]() | |
BarryOSeven | vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:25 |
Ook eerste potje gespeeld maar toch maar eerst weer even de tutorial doen ![]() | |
Doler12 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:14 |
Zo mijn eerste game is er al op. Prince is iets te makkelijk voor mij. Met Rome had ik iedereen weggevaagd, zonder noemenswaardig verzet. De laatste ai Saladin zit helemaal alleen op zijn eigen continent Totdat ik een bezoekje bracht met wat infanterie corpsen. Het enigste verzet, waren een aantal warriors, een heavy chariot en een crossbowman. Meer moeite had ik met de barbarians. Die kunnen zeer gevaarlijk worden. | |
Jaeger85 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:30 |
Gehaald voor 42 euro bij de Bart Smit. | |
Stranger | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:30 |
Hmm hier was ie 48 euro bij de Bart Smit... Anyways, dik tevreden, ook de Aztecs erbij, helemaal prima. | |
DeHovenier | zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:26 |
Ik ga hem ook kopen, maar ik ben nu zoet met Civ5. | |
Stranger | zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:22 |
Gisteren ook mijn eerste potje gespeeld, Cultural victory terwijl ik eigenlijk voor Science wilde gaan. Laatste 50+ beurten alleen maar doorgeenterd met een voltooide tech en cultural tree.. Denk dat ik de komende tijd Science maar niet meer ga proberen. Vanavond eens een domination game en een paar moeilijkheidsgraden hoger. | |
Baconbus | zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:44 |
Snap er momenteel nog weinig van, maar heb Civ altijd al willen spelen en tot nu toe vermakelijk. | |
DJKoster | zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:55 |
Volgende week afhalen bij de Mediamarkt voor 42 euro. Deze versie ga ik weer fanatiek spelen. | |
Odaiba | zondag 23 oktober 2016 @ 11:00 |
Game ziet er prima uit, maar mijn laptop kan hem helaas niet lekker draaien op ultra en de leader animations moet ik al helemaal laag zetten.. Dat zo'n simpel oogende game toch nog zoveel rekenkracht vergt. Maargoed ik zit nog in mijn eerste potje met Rome. Moet er nog even inkomen, werd namelijk totaal verrast door een declaration of War van Brazilië... Heb ze met goed nadenken toch nog kunnen uitschakelen, wat ze stonden zowat al met 4 units om mijn 2de stad heen. Ik ga me hier wel weer mee vermaken de komende weken. | |
cherrycoke | zondag 23 oktober 2016 @ 20:05 |
![]() ![]() | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 11:37 |
Kak, waar ik met after earth nog niet eens één potje af heb kunnen spelen ben ik nu weer ouderwets aan het 'just one more turn'-en tot het weer veel te laat is. Ouderwets kutgeweldig. | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 11:38 |
Dat ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 11:39 |
Je kan online een code kopen die je in Steam kan gebruiken, zo heb ik het ook gedaan (en 47 euro betaald). BV: https://www.dreamgame.nl/civilization-vi-steam-key.html [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 11:42:28 ] | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 11:41 |
Ah joh, lekker de archer een paar promoties kunnen geven straks, komt goed. | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 11:42 |
Die Barbarians zijn wel een stuk aanweziger én intelligenter, heeft me ook al een paar beuren gekost om die weer op te rollen en alles te herstellen wat ze slopen. | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 11:44 |
maar veel klachten over de AI, terecht of onterecht? ik zit 1 level onder 'normal' en merk wel dat ze niet heel snel van eventuele fouten leren. Ik heb nu al zo veel oorlogen gevoerd en gewonnen dat ik puur op de 'sorry, vermoord me niet' afbetalingen mijn landje kan runnen ![]() | |
Ceased2Be | maandag 24 oktober 2016 @ 11:46 |
Ik merk wel dat de AI ontzettend inconsequent is in zijn eigen regels. Amerika wil geen oorlog op zijn eigen continent bijv. maar neemt ondertussen alle city-states over waarna hij zelf de oorlog verklaart aan de overige civs. Ghandi verklaart me de oorlog (for unknown reasons) om me daarna de vrede te verklaren, maar niets met me te maken wil hebben omdat ik een warmonger ben. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 11:47 |
Ik vind ze niet echt merkbaar dom, eigenlijk zelfs een vrij slimme move (goed, die pakt dom uit, maar voelt 'logisch' aan). Ik was als Amerika mooi mijn continent aan het schoonvegen, 2 Civ's uitgeroeid, paar City States, en terwijl ik net de tweede Civ's laatste stad verover verklaart een andere grote Civ op het continent de oorlog, sámen met een grote City State. Met als redenering ook echt iets van 'ik moet dit doen, het kan zo niet doorgaan'. Dus nou ja, het voelde wel erg sneaky, even wachten tot ik een Civ opruim, en dan snel mij pakken terwijl bepaalde units nog moeten healen (of onderweg waren naar die City State, die ik inderdaad nu wilde gaan slopen ![]() | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 11:48 |
Herkenbaar. Nog 1 turn. Dan is alles anders. ![]() | |
ems. | maandag 24 oktober 2016 @ 12:28 |
Ja, dat heb ik ook gemerkt. Vooral die Teddy Roosevelt is een slinkse motherfucker. Eerst allemaal complimenten omdat ik de vrede op het continent bewaar, daarna opeens met z'n handen in het broekje Saladin om mij kapot te maken ![]() Wat trouwens verkeerd uitpakte voor allebei dus nu ben ik wat relics en steden rijker. | |
ems. | maandag 24 oktober 2016 @ 12:53 |
Trouwens, misschien ligt het aan mij maar valt het jullie ook op dat gebouwen bouwen soms wel erg langzaam gaat ondanks dat je production dik in orde is? Units pompen is niet zo'n probleem maar met name districts bouwen is voor mijn gevoel zo'n grote tijdsinvestering. Zeker early game met agressieve barbarians/civs kom ik er nauwelijks aan toe totdat ik de omgeving iets veiliger heb gemaakt. Op epic speed, btw | |
cherrycoke | maandag 24 oktober 2016 @ 13:43 |
Met heel veel overflow kan je wonders 1 turnen echt prachtig Met nukes is de verdediging van een stad gelijk nul | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 14:40 |
Ik had in het begin wel dat een builder ironisch gezien niet afgebouwd werd. Ik ben er nooit achter gekomen waarom niet maar ondertussen doet de stad weer normaal. | |
#ANONIEM | maandag 24 oktober 2016 @ 14:45 |
Nah, maar wel dat meer dan ooit je ligging heel belangrijk is. Nieuwe stad gebouwd mooi op een uithoekje aan het water, groeit als kool, harder dan al m'n andere steden deden, maar wel 200 turns om een simpele musketeer (of hoe heet het eerste poppetje na gunpowder nu? ![]() | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:05 |
Wat doen jullie met al die Faith? | |
Ludachrist | maandag 24 oktober 2016 @ 15:09 |
Helemaal niks, atheïsme ftw. | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 15:09 |
Profeten kopen om andere steden mijn jogyisme te laten aanvaarden. | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:10 |
Blijkbaar doe ik dat ook, denk dat ik een holy site nodig heb ofzo. Zit momenteel vooraan in de strugglebus en die Chinezen verspreidden hun Taoism als de nete. En ik maar wachten op die grote profeet. Weer wat geleerd. | |
ems. | maandag 24 oktober 2016 @ 15:11 |
Great people aanschaffen en gebouwen kopen, vooral. Vooralsnog vind ik dat meestal grotere pluspunten dan andere steden tot mijn geloof bekeren. | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:11 |
En ik maar afvragen waarom mijn goud elke keer op is. Thanks! | |
Stranger | maandag 24 oktober 2016 @ 15:12 |
Kongo converten en een makkelijke victory krijgen ![]() | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:13 |
Wat heeft Kongo voor uniek iets of voordeel dan? | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 15:14 |
Jup, holy site neergooien en profeten eruit pompen, later krijg je nog meer keuzes volgens mij en regelmatig die holy site upgraden naar een volgend niveau en gaan met de heilige banaan. | |
Stranger | maandag 24 oktober 2016 @ 15:15 |
Kongo kan zelf geen religie starten maar krijgt alle voordelen van de meerderheidsreligie in zijn land en religieuze units elke keer als ie een specifiek district of gebouw bouwt. | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 15:16 |
Ooohhh nice. Misschien wel handig om al die shit een keer te lezen van de leiderschapskwaliteiten ![]() | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:17 |
Nice! Had de holy site al ingezet, nu nog wachten tot hij klaar is. Taoisme vind ik wel cool maar heb 't idee dat die Chinezen zo alles over gaan nemen. ![]() Dope! Helaas geen Kongo nu. | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:18 |
Ik ben trouwens India nu, die Varu's zijn echt top. | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 15:21 |
Ik ben trouwens ultra lui gegaan en heb in de tech tree gewoon de eerste future tech geselecteerd om naar toe te werken, dus alles wordt voor me gekozen ![]() Kom ik waarschijnlijk niet mee weg op 'normal' en daarboven. | |
Baconbus | maandag 24 oktober 2016 @ 15:24 |
Dat is ook een tactiek. Ik snapte eerst niet dat het kon. Wel handig als je precies weet wat je wil. Heb zelf het idee dat ik uiteindelijk toch bijna alles neem. | |
Stranger | maandag 24 oktober 2016 @ 15:28 |
Mwah. Ik vind de boosts toch wel groot genoeg om ernaartoe te werken. Dus als ik een boost nog niet heb die ik de komende ~30 beurten wel van plan ben te halen stop ik halverwege met het researchen van de tech. | |
jogy | maandag 24 oktober 2016 @ 15:29 |
Het is inderdaad niet slim om te doen in een normaal of moeilijker spel of nog leuker tegen menselijke spelers want bepaalde ontdekkingen hebben een extra speciale bonus als je als land de eerste bent bijvoorbeeld. En als je bijvoorbeeld zwaar de spionagekant op wil kan je hier ook extra op sturen. maar ik speel toch altijd het 'lange spel' en eindig meestal rond 2050 als ik klaar ben. Conquest voel ik me niet echt lekker bij ( ![]() | |
ems. | maandag 24 oktober 2016 @ 19:34 |
Ik heb nu dat iedereen een hekel aan mij heeft (onterecht, want ik ben juist heel vergevingsgezind tegenover het gepeupel zolang ze maar buigen en hun steden en vrouwen inleveren) maar nu krijg ik dus de hele tijd requests voor handouts zonder dat ze bereid zijn er iets voor te geven ![]() Zal wel een patchje overheen moeten. | |
MagicIsland1 | maandag 24 oktober 2016 @ 19:38 |
Die fucking soundtrack ![]() | |
cherrycoke | maandag 24 oktober 2016 @ 19:47 |
AI mij denouncen omdat ik meer great people krijg ![]() | |
PirE | maandag 24 oktober 2016 @ 20:19 |
Custom game met 1 turn starten als Peter of Trajan. Je stad neerplempen, end turn drukken en de win is binnen (wel zorgen dat Trajan of Peter niet als AI aanwezig is). | |
Ceased2Be | maandag 24 oktober 2016 @ 20:21 |
Of zoals Rome doen; eerst denouncen omdat ie vind dat ik te weinig territorium claim. Om vervolgens de oorlog te verklaren omdat ik teveel territorium claim. ![]() | |
PirE | maandag 24 oktober 2016 @ 20:22 |
Dat "They think you are warmonger" gezeik elke keer. Ik heb nog geen enkele Civ de oorlog verklaard, ze vallen mij elke keer aan en na afloop van de oorlog klagen dat ik een warmonger ben ![]() | |
Ceased2Be | maandag 24 oktober 2016 @ 20:28 |
Ja mooi he? HIJ HEEFT EEN ARCHER! MAAK HEM AF! | |
Doler12 | maandag 24 oktober 2016 @ 20:28 |
![]() | |
cherrycoke | maandag 24 oktober 2016 @ 20:29 |
oei zoveel faith, spenden op pogadas of moskeeen | |
Doler12 | maandag 24 oktober 2016 @ 20:32 |
Ik had geen religie in die game. | |
ems. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:38 |
Zo, wat langer gespeeld. Heel fijn spel maar nu ik alles wat beter begrijp komen de kleine kritiekpuntjes naar voren. - Diplomacy. Het is fijn om te weten wat een civ wel of niet apprecieert als gedrag maar het is zo absoluut. China die aan de andere kant van de wereld boos wordt omdat ik een wonder bouw die hij al lang geleden had kunnen bouwen. Gandhi die niet onder de indruk is van mijn nucleaire arsenaal in de middeleeuwen. Roosevelt die mij denounced omdat ik een city state die constant met de vijand heult en mij aanvalt inneem. Je maakt iets te makkelijk vijanden om onbeduidende redenen, kortom. - Map. Ten eerste is de minimap simpelweg onoverzichtelijk. De map waarop je speelt is prachtig en vol details maar de vernieuwde "fog of war" voelt soms toch wat rommelig aan. Zeker als je je eerste stad in een desert hebt is het soms lastig om snel te kunnen zien wat fog of war en wat explored is. - Graphics. Dit is heel persoonlijk maar ik denk dat ik toch het semi-realisme van civ 5 prefereer boven dit enigszins cartoony gebeuren. Het is, wederom, absoluut niet van lage kwaliteit maar af en toe krijg ik toch een soort clash of clans-gevoel erbij. - Balans van civics. Sommige civics zijn (voor mijn gevoel) vrij nutteloos terwijl anderen juist belachelijk sterk zijn. Die military civic dat al je units 1 gold minder per beurt kosten is het gros van de game bijvoorbeeld vrijwel ongeëvenaard door de andere civics. Ook als je niet zoveel units uitpoept is het profijt wat je eruit haalt overdreven sterk. - Interface mag nog wel iets aangepast worden. Die events rechtsonder zouden wat duidelijker mogen zijn. XP bar van units mag wat groter. Minimap dus wat duidelijker en aanpasbaar als het mogelijk is. - Net als bij Civ 5 moet de game eigenlijk mijn laatst gebruikte setup onthouden als ik een new game begin. En er moet een restart knop komen aan het begin van de game. Prachtige game nogmaals. En een geweldig goed begin van een nieuw deel. Maar ik hoop dat ze bovenstaande zaken (op de graphics na dus) binnenkort wel iets gaan tweaken. Maar ik denk dat dat wel goedkomt ![]() | |
Ericr | dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:56 |
Bee-line, ook al is dit dan wel weer heel extreem. Maar een pad kiezen vanaf het begin om direct naar toe te werken was zeker in vanilla CIv 5 redelijk overpowered omdat je dan vaak de middeleeuwen haalde voor de AI dat redde met een vrije keuze uit aardig wat wonderen.. Op Deity en Immortal kwam je daar alleen niet mee weg, de bonussen van de AI zorgde er voor dat je hooguit een minieme voorsprong had in 1 stuk van de tree maar verder overal achter de feiten aan liep. Ook al zijn er wel maps met veel desert en bepaalde wonderen waar je juist met een bee-line ook in Gods en Kings nog de AI voor kon blijven. Zelfs op Deity. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:07 |
Ik vind die AI (of in ieder geval die 'dialogen' met andere civ's) nogal snel boos inderdaad. Ze raken standaard wel ergens 'unfriendly' om, en als je ook maar iets of iemand aanvalt denounced vrijwel iedereen je, om dan ook echt 100'en turns zo te blijven, en om de haverklap dat even te komen roepen. Dat mag wel een tandje minder en mag je wel iets meer invloed op uit kunnen oefenen. | |
jogy | dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:16 |
Ja, wel eens. Het is goed dat ze agenda's hebben waar ze naar toe werken maar er zou nog wel een derde overweging bij kunnen die rekening houdt met de handelsbelangen, dealings in het verleden met elkaar en een paar andere zaken die minstens even zo zwaar tellen als de voornoemde agenda's. Nu staren ze zich een beetje blind op onzin soms. En het zou ook wel fijn zijn dat wanneer je zelf oppermachtig bent dat de echt kleine klotelandjes je wel met wat meer realiteitszin behandelen. Of in het geniep allemaal samen gaan werken met oorlogen tegen jou of zo. Lijkt me ook wel tof. | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:22 |
Wel een gaaf spel alleen ben ik echt te noob. Gisteren dacht ik slim te zijn door een strip land op te kopen rond een tegenstander heen. Die kon niet meer uitbreiden en ik gokte er op dat het dan makkelijker zou zijn het dorpje op te nemen in mijn empire. Het resultaat was dat ik een strook land over de gehele hoogte van de map had, van 2 blokjes breed met aan beide kanten tegenstanders. Van het ene op het andere moment waren ze beiden niet meer blij dat ik zo dicht bij ze settlede waarna ik ze uiteraard gewoon de dubbele middelvinger heb gegeven. Paar beurten daarop was ik de lul. Oorlog. Vanuit de schaduw kwam er van beide tegenstanders een mega leger aan met katapulten en swordsmen (waar vind ik in godsnaam ijzer?) en was het binnen een paar beurten gedaan. Dat was dus niet de weg maar ergens ook wel weer gaaf om dit spel gewoon door noobism te leren. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:30 |
Dat laatst had ik dus, ik ben Amerika, en zit op een vrij groot continent met drie civ's; eentje ben ik al vergeten (was vrij snel gesloopt), Sumeria en Brazil. Op een gegeven moment liepen de spanningen met Sumeria vrij hoog op, dus oorlog. Terwijl ik hun laatste stad net had veroverd valt Brazil me aan gecombineerd met een vrij grote City-State. Was wel sneaky, had nog wat units die nog moesten healen etc. Maar goed, ben wat verder dan zij (kanonnen en artillery tegen archers enzo is niet zo spannend). Dus uiteindelijk Brazil aan het oprollen, die kregen nog wel een andere City-State zover om ook vanuit het niets me ineens aan te vallen, maar vrij rap ze alledrie opgeruimd. ![]() | |
ems. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:59 |
Ik kan trouwens niet wachten op mods! Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze de modders nu een stuk meer tools gaan meegeven om aan te modderen (heueheue). Zeker op de ethnic units mod ben ik me aan het verheugen. Maakte Civ 5 voor mij ook stukken leuker ![]() | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:03 |
Hebben er trouwens meer mensen last van dat je snel wat wilt doen maar dan de camera verspringt waardoor je dus een andere unit orders geeft dan dat je zou willen? Heb het inmiddels 15 keer gehad en het begint wel vervelend te worden, vooral als je net bezig bent met een aanval en je unit zet een stap terug en dus de hele handel blokkeert. Wel gamechanging vind ik zelf. Hopenlijk doen ze er iets aan. | |
ems. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:14 |
Uhm wtf. Gisteravond deed hij het nog prima en nu loopt hij de hele tijd vast bij het opstarten. File integrity check heeft niets opgeleverd. Maar even opnieuw downloaden dan. | |
jogy | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:28 |
oh ja, die heb ik ook wel een paar keer gehad. Het lijkt er dan op dat hij vanzelf zijn riedeltje af wil gaan maar jij op dat moment zelf een poppetje wil selecteren voor orders, wat het spel dan gewoon glad weigert ![]() | |
ems. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:34 |
Oplossing gevonden. Het was een probleem van windows defender die paranoide was. Kan gefixed worden door je civ 6 folder te excluden in defender, voor de mensen die er ook last van hebben. | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:42 |
Even toevoegen aan de windows defender exclusions, had ik ook gisteren ![]() | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:42 |
Ja precies! Ben dus niet de enige, en soms lijkt het alsof ik meerdere keren op End Turn moet drukken zonder dat ik wat kan doen, maar dat kan aan mij liggen ![]() | |
Stranger | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:43 |
Ja is heel vervelend, het heet 'Unit Cycling' en je kan het uitzetten: https://www.reddit.com/r/(...)it_cycling_in_civ_6/ | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:43 |
oh te laat ![]() | |
ems. | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:44 |
De intentie was goed dus ik zal je niet denouncen. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:45 |
![]() | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:47 |
Thanks, even een hapje eten en een nieuwe pot beginnen zonder Unit Cycling ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:50 |
Oh Stranger was me al voor ![]() | |
Montov | dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:50 |
Alt + Linker muis bewegen | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:59 |
Had net al een update via Steam | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:53 |
Wat doet dat? | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:54 |
Goede tips in de news tab van steam:
| |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:03 |
Zo unit cycling uit en de logo's eruit. Het intro filmpje zelf is hardstikke mooi gemaakt maar na 3 keer kijken kan die ook weg. Doe je zo: civ6_cinematic.bk2 Even renamen naar civ6_cinematic.bk2.bak En dan het lege filmpje civ6_cinematic.bk2 noemen. De snelheid, de controle. ![]() | |
BarryOSeven | dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:28 |
Weet iemand trouwens of je iets van een boost krijgt wanneer de steden elkaar aan raken qua blokjes? | |
Montov | dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:00 |
Daarmee draai je de map. ![]() | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 10:47 |
Dat wil ik ook wel weten ![]() | |
ems. | woensdag 26 oktober 2016 @ 11:29 |
Introfilmpje kan je ook gewoon uitzetten in options ![]() Ohja maar de logo's idd niet ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door ems. op 26-10-2016 11:42:46 ] | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 11:54 |
De logo escape optie komt waarschijnlijk in de eerste patch, volgens mij was dat ook zo bij civilization 5 maar ik kan er naast zitten. | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:01 |
Handige districts uitleg ![]() ![]() Maar blijkbaar heb je geen 'directe' bonussen door aansluitende grenzen maar kan je wel je voordelen halen uit het feit dat de bonussen van gebouwen dus beter uitgebreid kan worden. [ Bericht 30% gewijzigd door jogy op 26-10-2016 12:08:01 ] | |
Baconbus | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26 |
Ik zag laatst al dat iemand anders zn entertainment complex zo positioneerde dat het 6 blokjes verwijderd was van 3 verschillende city center voor maximale amenity. | |
BarryOSeven | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:28 |
Nou hier kijk ik over een half jaar wel naar... Krijg vaak ook het bericht dat mijn stad te weinig amenities heeft, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan kom. ![]() | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:36 |
Luxe producten is een amenity en blijkbaar wordt het ook geproduceerd door entertainment (als ik Baconbus zijn post een beetje goed lees.) *plop* http://civ6.gamepedia.com/Amenities | |
BarryOSeven | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:37 |
Ah helder! Thanks ![]() | |
ems. | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:39 |
Nu uiteindelijk ook per ongeluk de trade-exploit uitgevogeld. Niet slecht om 3 luxury resources te krijgen voor 1g p/t ![]() | |
BarryOSeven | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:41 |
Oja weet niet of het een goede tip is of dat iedereen het al doet of het afraadt. Maar ik heb gisteren ontdekt dat je ook units kunt kopen voor goud. Dus je kunt als je een stad maakt daar meteen een builder op kopen voor goud ipv 15 beurten te moeten wachten. Vond het wel iets om op te merken maar jullie zullen dat vast al weten. ![]() | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:44 |
Die heb ik al flink gebruikt tijdens een oorlog waar opeens een ander land zijn kans schoon ziet om mijn onverdedigde steden te plunderen ![]() | |
BarryOSeven | woensdag 26 oktober 2016 @ 12:47 |
Ja dat is ook een optie. Die barberians zijn ook een slag apart. Heb ooit ook Civ5 een paar keer geprobeerd vroeger maar kan me niet herinneren dat die barberians zo disruptive bezig waren. | |
Ericr | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:02 |
1 van de belangrijke veranderingen, barbs zijn nu veel meer aanwezig. Kon in eerdere versies ook door raging barbarians aan te zetten maar daar werden ze niet slimmer van. Tegelijkertijd blijft het altijd wat vreemd dat barbarians tot aan het heden en de toekomst blijven respawnen. Eigenlijk zouden ze ergens rond 500-1000 op de meeste plaatsen wel van het strijdtoneel moeten zijn verdwenen. | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:05 |
Ik ben nu trouwens mijn continent aan het schoonvegen, ben 1 oorlog begonnen en daardoor werd ik door alles en iedereen denounced en nu verklaren ze mij netjes om de beurt de oorlog. Hopelijk heb ik mijn continent veilig gesteld voor ik landen van andere continenten tegen kom (anders kom ik zo oorlogszuchtig over weet je ![]() | |
BarryOSeven | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:12 |
Wat doen jullie trouwens op de dode momenten? Zit nu een beetje klem voor mijn gevoel. Heb barberians afgeslagen, heb een derde stad gebouwd met ijzer maar nu is er niet echt meer een treath zeg maar. Mijn buren zijn allies en nou kan ik natuurlijk gaan besluiten oorlog met ze te gaan voeren maar eigenlijk wil ik dat niet. Wat is dan nu waar je de focus op moet leggen? Meer uitbreidingen bouwen? Een leger opbouwen? Krijg trouwens een beetje het gevoel dat wanneer je steden aan elkaar knoopt de productie wordt gedeeld tussen de steden. Kan ook zijn dat de productie in de nieuwe stad wordt opgekrikt door tile improvements. Zal eens kijken of ik het ergens kan navragen aangezien Jogy ook geinteresseerd was in het antwoord. https://www.reddit.com/r/(...)ogether_give_boosts/ Ja ik weet het: steenkolen | |
#ANONIEM | woensdag 26 oktober 2016 @ 13:38 |
Richten op Faith? Al is dat voor mij ook nog een grote onduidelijke. M'n continent wordt overspoeld met allerlei Faith Units vanuit Arabia, de helft van m'n steden hangt ineens de Islam aan, maar zelf kan ik nog geen enkel Faith unit 'bouwen'? | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:01 |
Heb je wel een religie opgesteld? Daarna moet je een holy site bouwen voor je productie. | |
#ANONIEM | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02 |
Nee, maar ik keek gisteren even snel en toen leek het sowieso alsof ik nog geen religie kon kiezen. Heb ook geen Great Person die iets met religie te maken heeft ofzo ![]() | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:03 |
Je hebt geen great person nodig om een religie te maken hoor. Volgens mij moet je gewoon iets als 'organized religion' onderzoeken en krijg je daarna de keuze tussen voorgebakken religies en het maken van je eigen religie. edit: oooh fuck, toch wel (volgens de wiki) maar ik kan het me niet meer herinneren ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door jogy op 26-10-2016 14:09:00 ] | |
#ANONIEM | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:09 |
Hmm misschien maar eens een great person laten schieten dan, ik heb er sowieso inmiddels een shitload waar ik geen idee van heb wat ik er mee moet ![]() | |
AgLarrr | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:45 |
Zeker wel. Je moet een great prophet hebben, en daar zijn er maar een paar van. Als je niet op tijd bent dan mis je de boot. Beginnen met faith output, zo krijg je een panteon en dan zorgen dat je genoeg great prophet punten genereert om de anderen te snel af te zijn. Vervolgens kun je met Apostels je religie 'upgraden'. | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 14:53 |
Dan zal ik die wel op een niet oplettend moment hebben aangeklikt. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:19 |
Oww, ik zit al ergens rond 1950AD, das zeker wel 'boot gemist'? | |
jogy | woensdag 26 oktober 2016 @ 16:26 |
Waarschijnlijk wel ja ![]() | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:50 |
Soms voel ik me toch wel een beetje bezwaard om een ander land op te ruimen. Die Kongo dude was eigenlijk best een geschikte vent ![]() | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:53 |
Zit nu rond 1954. China heeft voor de 2e x de oorlog verklaard. Toen hun havenstad Guangzhou bijna vernietigd was kwamen ze met een lucratieve deal. Terwijl ik helemaal geen oorlog wil, deze boi gaat namelijk naar de maan. China gedraagt zich als een silly bitch. ![]() | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:53 |
Houden jullie je trouwens voor het maken van een game bezig met de victory opties? Of blijft alles gewoon aan staan? Ik gok dat ik nu weer richting een scientific victory ga maar wil dat eigenlijk niet echt ![]() | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:55 |
Zag halverwege de verschillende victories. China ging lekker op cultuur en religie en kan ze enkel inhalen met science waar ik wel op voorloop dus dat is t plan. India staat boven al die oorlogszuchtige sletjes. ![]() | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:55 |
Toen ik met de laatste stad van Kongo bezig was bood hij me aan om alle al ingenomen steden officieel te geven (cede) (er zit waarschijnlijk een verschil in? ) en verder alles wat hij nog had voor 30 jaar aan mij te geven zolang hij nog wel in zijn laatste dorpje mog blijven. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:56 |
Ik ben de ultieme warmonger, ik heb inmiddels 3 civ's uitgeroeid en denk een city-state of 5. Hele continent nu voor mezelf. Bij alle andere victories sta ik tweede achter Arabia, behalve bij Religion, daar sta ik nog lager. Zit rond 1980 ofzo. Advanced Flight net uitgevonden, Arabia is nog net wat verder. Dus moet snel ingrijpen, anders gaan zij winnen met Science vermoed ik ![]() | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:58 |
Dat klinkt als een toffe deal! Waarom niet genomen? Je was op oorlogspad? ![]() Ja denk dat dat het verschil is tussen een puppetstate en dat t onder je eigen rijk/empire valt. Maar ik ben een newbie dus geen hand in t vuur hier. | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 11:59 |
Overigens is het wel grappig dat je nu niet meer alles hoeft te onderzoeken om bij future tech aan te komen. Ik was bij industrial age aanbeland maar had nog steeds alleen maar halve roeibooitjes die niet van de kust af konden. Dus ik ben maar weer gaan micromanagen. | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:00 |
Wow dit wil ik ook een x doen. Klinkt badass. Mijn spaceport is bijna klaar. "One small step for Civ 6." ![]() | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:02 |
Battleships FTW ![]() | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:03 |
Ik wil mijn continent helemaal voor mezelf ![]() Volgens mij heeft een stad is officieel is afgestaan door een land minder nadelen qua groei en tevredenheid. (Je kan trouwens landen niet omzetten in een vazalstaat ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:03 |
Ja, ik had de mazzel dat ik op het continent het meest advanced was. Arabia is wat verder met technology, dus dat wordt nogal een uitdaging. Zeker aangezien daar nog een andere sterke speler bij op het continent zit en men helemaal klaar is met me na alle city-states e.d. die ik heb gesloopt. Oh en ik had op een gegeven moment voor 'raze' gekozen toen ik een stadje van Brazil had ingepikt, hij lag te dicht tussen twee andere steden in. Noohhh dan worden mensen helemaal gek heur ![]() | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:07 |
Dat gebitch dat je te dichtbij komt is soms wel vermoeiend. Gelukkig nemen ze wel genoegen als ik elke x beloof dat t de laatst x was of dat mn troops alleen erlangs gingen. Ondertussen sletten mn settlers vrolijk verder. Mayb is dat voor India extra eenvoudig vanwege de war penalty. | |
Baconbus | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:08 |
Es ist Zeit! Wir mussen die .. ![]() | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:08 |
Ik negeer dat gezeik gewoon. Reageer je onzekerheid niet af op mij, kutland, met je kutinwoners en je kuthoofd. | |
#ANONIEM | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:10 |
Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven hé ![]() Ook zit daar nog een bugje in volgens mij, je krijgt eerst een scherm waarin ze hun zegje doen (en dat vrij groot is) en je nergens op kan drukken, dan volgende scherm staat de tekst linksboven wat kleiner en kan je na paar seconden op 'Goodbye' drukken. Beetje dubbelop. | |
IkStampOpTacos | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:35 |
The fack, is die stem van Sean Bean? ![]() | |
Ludachrist | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:39 |
Sean Bean is ook de narrator in het spel. | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:39 |
Mijn poppetjes praten niet ![]() | |
ems. | donderdag 27 oktober 2016 @ 12:56 |
Lord Stark voor jou! | |
BarryOSeven | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:13 |
Heb gisteren Caesar heel verdrietig gemaakt. Wanhopig probeerde hij mij elke beurt weer een schrale deal aan te smeren maar deze jongen doet niet aan medelijden. Drie steden zijn inmiddels ten deel gevallen maar deze geniepige Romein heeft ergens nog een hidden lair op de map. Hij blijft als een mug elke beurt peace offers sturen zonder dat ik weet waar hij is. Hoe zit dat eigenlijk met die deals. Hij maakt dus een peace offer en belooft mij dus per keer 150 goud te geven, alleen staan er bij mij ook voorwaarden. Ik geef hem elke keer 130 goud. Wat betekent dit, dat ik uiteindelijk dus maar 20 goud overhoud? [ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 27-10-2016 13:59:11 ] | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:34 |
Whehehe, wel slim ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:36 |
Trololololo die Ceasar ![]() | |
Ludachrist | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:36 |
Caesar zit niet in Civilization VI. | |
BarryOSeven | donderdag 27 oktober 2016 @ 13:50 |
Hij lijkt er wel op ![]() | |
ems. | donderdag 27 oktober 2016 @ 17:51 |
In theorie en titel was Trajan eigenlijk ook een 'Caesar' dus wat dat betreft zat hij er niet heel erg naast ![]() | |
BarryOSeven | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:14 |
Trajan is inmiddels niet meer. | |
jogy | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:40 |
Venit, vidit, perdidit http://nl28.ilovetranslation.com/-5L1LzpYyql=d/ [ Bericht 3% gewijzigd door jogy op 27-10-2016 18:46:28 ] | |
BarryOSeven | donderdag 27 oktober 2016 @ 18:46 |
![]() | |
SickPuppiesNeedLove2 | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:07 |
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis. Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...) | |
ems. | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:13 |
Je mist niets. Traders maken wegen. Ook zijn er later in de game wat units die wegen kunnen maken (military engineer oid en vast nog wel meer) maar tot die tijd zijn het de traders, dus. Troost je met de gedachte dat de wegen pas echt van grote invloed gaan zijn op je movement veel later in de game. In de ancient/classical era geven ze nauwelijks een boost. Mocht je toch wel die boost nodig hebben om snel naar een belangrijke locatie te komen kan je het best in de omgeving zelf een stad oprichten en daar een traderoute naar maken of naar een city state of civ in de buurt. | |
PaRoDiUzZ | donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28 |
Gandhi is zelfs een bitch in settler,ik gebruik settler doorgaans om Civs uit te testen zonder de game te finishen maar om een of andere reden is gandhi de duivel die continu 80 missionaries naar mn empire stuurt. | |
Montov | donderdag 27 oktober 2016 @ 21:52 |
Ik vermaak mij prima met civ6. ![]() Er zijn veel gameplay elementen die beter zijn dan in civ5. De UI kan beter en informatiever, maar er zullen dit jaar nog wel patches komen. Je moet inderdaad wat handige routes voor je traders uitzoeken om wegen te maken en bij voorkeur korte routes zodat je ze snel opnieuw kan inzetten en om Trading Posts te genereren. Trading Posts geven 1 extra Gold als een trader er opnieuw langs komt en zorgen voor eventuele langere routes. Traders zijn ook handig om een beetje extra voedsel en productie te krijgen in nieuwe steden, als je ze vanuit de nieuwe stad start. Met Military Engineers kan je handmatig wegen aanleggen, maar ik weet niet of dat handig is. Zelfs met wegen blijft troepen verplaatsing traag: het is in het begin alleen positief om Hills, Woods en Rivers sneller te doorkruisen. Beetje vervelend die traagheid, maar eigenlijk wordt je speelveld er groter van. ![]() Ook is dit een betere balans voor snelle units zoals Horseman en Knights. | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:10 |
Ik heb ook wel een vervelend bugje wanneer je een generaal of andere 'buf' unit koppelt aan een gevechtsunit, dan schiet het spel er niet naar terwijl het wel jammert over het feit dat een unit orders nodig heeft. Mag je ze allemaal langs gaan ![]() En een paar dagen geleden kreeg ik het voor elkaar om twee gevechtsunits op één plek te krijgen waar ze geen move optie meer hadden. Kon ik de turn niet beëindigen. Normaal zou ik één van de twee units gewoon disbanden en klaar maar deze waren beide volledige veteranen met 3 en 4 extra's dus dat was zonde dus moest ik de turn opnieuw beginnen, gelukkig viel het mee qua acties. En mijn continent is nu van mij, ik hou noorwegen als huisdier met zijn 3 steden en the city states hou ik ook intact want die zijn tof. RIP Rusland, Kongo, Sumeria, China (Viel een beschermde city state aan van mij dus gratis oorlogverklaren ![]() ![]() Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth ![]() | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:35 |
Maar legers maken is te cool ![]() | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:42 |
Oh en ik ben nu ook aanbeland op het andere continent en daar ben ik zo vriendelijk mogelijk aan het doen tegen de landen, kijken of ik een goede relatie met ze op kan bouwen en met ze kan gaan handelen. Eventueel dat ik 1 of 2 havensteden ga maken daar voor handel maar verder blijf ik er af. (open borders treaty en toerisme doekoe naar binnen slepen. ![]() | |
MrTorture | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:15 |
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zit ![]() | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:18 |
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet ![]() | |
MrTorture | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:18 |
Mee eens ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ems. | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:18 |
*Beyond Earth En inderdaad. Dat was echt een gigantische teleurstelling ![]() | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:19 |
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad ![]() | |
ems. | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:20 |
+100% quoting speed tegen warmongers civic. | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:21 |
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam? ![]() | |
ems. | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:22 |
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje? edit: nu ben ik in de war. Ik quotte jou toch? ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door ems. op 28-10-2016 13:28:37 ] | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:39 |
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende: [..] Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth ![]() Daarom was ik ook in de war ![]() | |
ems. | vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:08 |
Quoteception. Maar we kunnen het dan op zich ook gewoon flat earth noemen. | |
STING | vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:16 |
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken? ![]() Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam. | |
DjUntzUntz | vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:19 |
en wat is de reden daarvan? Als ik de meeste online spelers mag geloven op fora, discussion threads, etc. dan is er geen enkele game vandaag de dag nog goed genoeg. #salty4life. | |
ems. | vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:20 |
Mwa. De voornaamste kritiekpunten zijn volgens mij wat bugs en zaken die nog niet compleet gebalanceerd zijn. Het is misschien niet allemaal even netjes uitgewerkt maar de kwaliteit van de game zelf is (imo) prima en de grootste ergernissen die ik tot noch toe ben tegengekomen zijn typisch van die zaken die in de komende 2 patches waarschijnlijk niet meer aanwezig zijn. Dus wees vooral voorzichtig. Maar als je de vorige Civ delen met veel plezier hebt gespeeld dan kan ik me haast niet voorstellen dat je alsnog teleurgesteld gaat zijn met civ 6, ondanks de huidige bugs. | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:42 |
Ik haal francorex wel ff. | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:44 |
Wat is daar de voornaamste kritiek? Als het om de 'puristen' gaat die er niet overheen kunnen komen dat het ietwat cartoonerig over komt zou ik het gewoon negeren. Deze Civ brengt bij mij weer een ouderwets heerlijke tijdsvernietiging met zich mee, nog meer dan civ5. | |
BarryOSeven | vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:15 |
Het enige wat ik er minder aan vindt is de UI maar dat is 100% zeker op te lossen. Die Unit Cycle staat al uit, maar toch blijven soms de knoppen wat unresponsive, reageert je unit niet op je order, pas na 2 keer klikken. Wat mij betreft laten ze het geven van orders uit, totdat de vorige order is uitgevoerd zonder te hoeven stacken. En als je al orders wilt stacken zouden ze die kunnen weergeven zodat je een foute order kunt annuleren. Hearthstone heeft het ook, je kunt terwijl de ene unit bezig is de andere units al orders geven. Denk dat ze dat hier ook hebben willen doen maar dat nog niet helemaal lekker werkend hebben gekregen ![]() Verder gameplay technisch vind ik het echt een enorm goed spel. Grafisch ook. | |
jogy | vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:39 |
Ooh, deze heeft misschien wel een puntje ja ![]() http://steamcommunity.com(...)efilter=toprated&p=1
| |
Jane | zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:32 |
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden. Ik heb echt heel veel Civ5 gespeeld en dan zette ik de Domination Victory altijd uit. Dat heb ik nu ook gedaan, maar de AI in Civ6 lijkt zich daar niet veel van aan te trekken. Beetje jammer, want voor mij was Civilization altijd een spel dat je kon spelen zoals je het zelf wilde, maar na 10 keer overnieuw te zijn begonnen (idd heel irritant dat hij je settings niet onthoudt), heb ik er maar de brui aan gegeven vanavond. Voor alle duidelijkheid: van mij hoeft de mogelijkheid van oorlog niet 'uit' gezet te worden, maar ik wil graag dat als ik de Domination Victory disable, de AI ook wat minder bloeddorstig wordt. ![]() | |
ems. | zaterdag 29 oktober 2016 @ 02:49 |
Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren. Als je geen oorlog wilt voeren moet je gewoon genoeg units bouwen om jezelf te kunnen verdedigen in geval van nood en voor de rest de focus leggen op diplomatie en vergaren van science/culture. Of de huidige AI misschien iets te warlike is is een andere discussie maar waarom je zo'n gigantisch aspect van civilization liever vrijwel afwezig wilt hebben puzzelt mij ![]() | |
Jane | zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:30 |
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie. Prima als je het wilt spelen om epische oorlogen te voeren. Go for it! Als je mijn manier van spelen niet leuk vindt, ook prima. Maar in Civ5 had je de keuze, in Civ6 minder, zo lijkt het. Dat is de enige nuance die ik wilde maken op de uitspraak dat als de Civ5 leuk vond, je met Civ6 ook wel goed zit. | |
ems. | zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:38 |
Maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat oorlog net zo goed een onderdeel is van andere soorten victory. En ook in Civ 5 moest je nou eenmaal investeren in legers als je Atilla en Genghis als begin buren had, ondanks dat je science/tourism wilde winnen. Ik bekritiseer niet je manier van het spel spelen, ik begrijp het alleen niet zo goed ![]() | |
jogy | zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:43 |
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt. | |
Jane | zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:44 |
Al geprobeerd. Ik ga vandaag nog wel een poging wagen. Ik zal proberen een wat groter/sterker leger te maken in het begin. Wellicht schrikt dat af. Voorheen ging ik daar altijd pas wat later in het spel mee aan de slag. | |
Ceased2Be | zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:47 |
Ligt geheel aan welke CIVs je tegen je hebt, heb er ook al gehad die dan de oorlog verklaren omdat ze bang van m'n leger zijn ![]() | |
Jane | zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:09 |
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI. http://windowsreport.com/civilization-6-issues/ http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/ Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden. | |
GlenSpey | zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:59 |
Leuk weer al die CTD's als ik mijn savefile wil loaden. Was net bezig met een domination victory (en dat speel ik niet zovaak). Kutspel. | |
GlenSpey | zondag 30 oktober 2016 @ 09:58 |
Ik heb echt niks dan gezeik sinds gisteren met dit spel. Savefiles die niet meer willen loaden, quicksaves en autosaves leveren CTD's op, of het speelt voor 1 hooguit 2 beurten en geeft dan alsnog een CTD (ook als ik een eerdere autosave load). Het spel loopt bij willekeurige acties opeens vast of geeft een foutmelding waarna ik enkel de muis nog zie (en verder een compleet zwart scherm heb). Excluden in Defender heeft niets opgeleverd, lijkt zelfs alsof het alleen maar erger is geworden. | |
ems. | zondag 30 oktober 2016 @ 10:36 |
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan? wtf is trouwens een CTD? ![]() | |
Jane | zondag 30 oktober 2016 @ 10:38 |
Ik heb het crashprobleem niet, maar ik zit op een Mac. Ik heb gisteren wel de nodige reviews gelezen waarin mensen er ook over klaagden. Blijkbaar idd een probleem met Windows 10 en Defender, maar hoe het precies zit en hoe je het op kunt lossen weet ik ook niet. | |
Jane | zondag 30 oktober 2016 @ 10:39 |
Crash to desktop, i presume. | |
GlenSpey | zondag 30 oktober 2016 @ 12:44 |
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd... CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks. | |
Baconbus | zondag 30 oktober 2016 @ 12:49 |
En t is een legale versie? | |
BarryOSeven | zondag 30 oktober 2016 @ 12:49 |
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features) Kan best zijn dat ze de AI niet af hebben gekregen. Heb er goede hoop op dat ze het de komende tijd zullen verbeteren. Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo. Heb je niet toevallig een enorme bak spyware of malware op je systeem draaien? | |
TheThirdMark | zondag 30 oktober 2016 @ 21:04 |
Ik zit lekker op continent 1. Komt Achmed van zijn continent, plaatst een settler direct naast mijn dorp strak naast een unit van mij die daar lekker inactief staat te zijn, ook nog eens op eigen grondgebied. Eerste rondje erna krijg ik een waarschuwing dat ik geen troepen bij hem in de buurt mag zetten ![]() Tweede rondje erna verklaard hij mij de oorlog.... | |
GlenSpey | zondag 30 oktober 2016 @ 21:07 |
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10) ![]() | |
ems. | zondag 30 oktober 2016 @ 22:45 |
Hoe zit het met andere games die op dezelfde schijf staan? oh ![]() | |
Baconbus | maandag 31 oktober 2016 @ 00:03 |
Net eerste match afgesloten met India Gandhi Bapu na 500 turns op score victory. Ging best soepel, zeker gezien ik nog nooit gespeeld had. Al met al een vermakelijk spel. Heel veel steden gebouwd, was helaas te laat met een religie omdat ik niet wist van de profeet. Tweemaal oorlog gehad omdat China daar zin in had, keihard gepwnd en verder enkel barbaren. Wou voor de science victory gaan, had al 2 Marspods afgeschoten maar die laatste duurde dus te lang. Nu ik het spel beter snap ga ik ongetwijfeld bepaalde dingen anders doen in de volgende match. Weet alleen nog niet met welke leider/empire dat gaat zijn. Iemand een leuke suggestie? | |
jogy | maandag 31 oktober 2016 @ 00:13 |
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen. http://mashable.com/2016/(...)-guide/#1lAlcBl2lOqM | |
Baconbus | maandag 31 oktober 2016 @ 00:19 |
Bedankt! Denk dat het Montezuma of Gilgamesh gaat worden. | |
jogy | maandag 31 oktober 2016 @ 09:57 |
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen ![]() Ik hoop wel dat ze de AI nog wat beter maken eerlijk gezegd. Dit is de eerste keer in een CIV spel dat ik andere landen zie in late game nog steeds niet verder zijn gekomen dan 3 steden, de totale achterlijkheid van unitmanagement en nog een paar andere dingen die me doen denken dat ik tegen getrainde aapjes aan het vechten ben ![]() | |
Baconbus | maandag 31 oktober 2016 @ 13:38 |
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory? Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat. PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit! ![]() | |
2Happy4U | maandag 31 oktober 2016 @ 13:42 |
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc | |
jogy | maandag 31 oktober 2016 @ 13:48 |
Welk turn, poeh. Geen idee ![]() ![]() En dit Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn. | |
Baconbus | maandag 31 oktober 2016 @ 13:54 |
Oh dus ze hebben meer middelen maar worden er niet slimmer op. Dat is wel een bummer. Had ergens gelezen dat ze met een patch zouden komen voor betere AI. Beetje jammer dat het niet gelijk goed werkt. | |
Baconbus | maandag 31 oktober 2016 @ 13:55 |
Oh dat komt dus wel goed met de Mars Mission. ![]() Vorige pot amper gevochten dus ik voel er wel iets voor om meer te rellen. Verder ga ik me vooral richten op de U-boat. Uniek voertuig en lijkt me wel mooi om anderen daarmee kapot te maken. Death by U-boat. | |
Jane | maandag 31 oktober 2016 @ 17:33 |
Speel ik een duel, op Continents, zonder barbarians, krijg ik in 2410 BC de mededeling dat 'an unmet player has been defeated'. Hoe dan? ![]() Of zou mijn onbekende tegenstander een City State veroverd hebben ofzo, dat het spel dat ineens ook een 'player' noemt? ![]() Zit nog te twijfelen of ik zal doorspelen om te kijken of ik alleen op de wereld ben nu. | |
Stranger | maandag 31 oktober 2016 @ 18:54 |
Volgens mij is dit het. Heb dit ook eerder gezien. | |
BarryOSeven | maandag 31 oktober 2016 @ 18:58 |
[ Bericht 100% gewijzigd door BarryOSeven op 31-10-2016 18:59:11 (lezen) ] | |
PaRoDiUzZ | maandag 31 oktober 2016 @ 19:03 |
Gandhi is de duivel. | |
PaRoDiUzZ | maandag 31 oktober 2016 @ 19:09 |
Volgensmij proberen ze het zelfde AI trucje te doen als in BE, met het verschil dat het daar maar om 8 civs gaat, terwijl ze de spoils over het dubbele aantal moeten verdelen en dat ze het enige goede (dat web dat zo'n beetje alles aan elkaar verbind) vervangen hebbben door twee lineaire trees. En daarbij gaat het er bij domination alleen om dat je de hoofstad van de tegenstanders bezit. [ Bericht 8% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 31-10-2016 19:16:30 ] | |
ems. | dinsdag 1 november 2016 @ 14:23 |
![]() Haha wtf. Gorgo is boos op mij omdat ik een vijand van Duitsland zou zijn? Even los van dat ik zelf fucking Gorgo speel? ![]() | |
jogy | dinsdag 1 november 2016 @ 14:25 |
![]() | |
Jump | donderdag 3 november 2016 @ 22:40 |
Amazon ![]() ![]() Bestel je eind augustus de Anniversary Edition, wordt die op 22 oktober verstuurd. Maar komt nooit aan. Tracking ID dat op hun site staat is geen geldig DHL tracking id. Pakket is nooit aangeboden geweest op het werk ... En nu kunnen ze het niet meer leveren ![]() ![]() | |
jogy | donderdag 3 november 2016 @ 22:46 |
Totaal per ongeluk cultural victory gehaald. ![]() | |
MrTorture | vrijdag 4 november 2016 @ 08:58 |
Egypte viel mijn battleship aan met een boogschutter ![]() ![]() ![]() Maarreuh: wat zijn allianties waard? Ik had een alliantie met Barbarossa en Teddy, maar toen ik werd aangevallen door Cleo, zeiden ze "zoek et lekker zelf uit" | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 20:30 |
Harde plasser, elke keer wanneer ik het spel opstart ![]() | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 5 november 2016 @ 06:26 |
Dat is pas een intern conflict. | |
AgLarrr | zaterdag 5 november 2016 @ 08:13 |
Ik baal er wel een beetje van dat de AI er geen reet intelligenter op wordt naarmate je de moeilijkheidsgraad opvoert. Ik heb nu op Prince en King een culture / science victory en speel nu op Emperor. Nadat je na de eerste 100 beurten de AI hebt ingehaald qua bonus units is het gewoon weer spearmen afknallen met AT crews. | |
jogy | zaterdag 5 november 2016 @ 11:06 |
Ah, het wordt er dus niet veel beter op ![]() | |
Doler12 | zaterdag 5 november 2016 @ 14:19 |
Met een hogere moeilijkheidsgraad wordt de 'ai' niet slimmer, hij krijgt alleen maar meer cheats. Misschien kan met een aantal patches iets verbeterd worden, maar gamers moeten de realiteit onder vier ogen zien. Een computer 'AI' heeft nog steeds de intelligentie van een baksteen. Het enigste wat ze kunnen doen is brute force berekeningen. Een 'simpel' spelletje als schaken is te doen om een mens te verslaan, maar voor een complex spel zo als Civilization, dat kan een computer niet aan. Zelfs met een supercomputer van NASA en drie uur wachten zal het resultaat niet denderend zijn. Wil je een echte uitdaging? Dan blijven alleen mensen van vlees en bloed over. | |
Ceased2Be | zaterdag 5 november 2016 @ 14:31 |
Google's Deep Mind is Starcraft II aan het leren. Het duurt echt geen 10 jaar meer voordat zoiets in een game als Civ zit. | |
MrTorture | zaterdag 5 november 2016 @ 15:03 |
Gilgamesh wil goederen ruilen en mij goud geven. Om de relatie te verbeteren, denk ik: laat dat goud maar zitten, joh. Haal ik het goud weg, gaat hij niet meer akkoord ![]() | |
jogy | zondag 6 november 2016 @ 14:44 |
In de voorgaande civ spelletjes kan ik er in ieder geval van uit gaan dat de AI door zal blijven bouwen en steden blijft stichten tot het geen ruimte meer heeft. Het hoeft niet heel slim te zijn maar als je als AI in een modern tijdperk zit upgrade je units dan bijvoorbeeld. Civ2 was nog beter dan dit ![]() | |
ems. | zondag 6 november 2016 @ 14:49 |
Zijn er al geruchten over wanneer de eerste (grote) patch gaat komen die de meest opzichtige problemen/bugs verhelpt en wat quality of life improvements (zoals een fucking restart button en het onthouden van je settings in create game) maakt? | |
Kper_Norci | maandag 7 november 2016 @ 12:50 |
Restart button is al een mod voor, onthoudt ook al je settings. | |
Jane | maandag 7 november 2016 @ 14:43 |
Ik ga gelijk ff uitzoeken hoe dat werkt met mods in Civ. Wel veel gebruikt voor de Sims, maar nooit voor Civilizantion eigenlijk. | |
ems. | maandag 7 november 2016 @ 14:55 |
Weet ik, maar ik vind het een beetje maf dat er mods nodig zijn voor vrij eenvoudige functies die al in de vorige games zaten. Verder zijn er een paar tamelijk grote bugs die het spel op een negatieve manier beinvloeden. Ik had ondertussen eigenlijk wel iets meer ondersteuning verwacht van de developers wat betreft dat, ondanks dat ik nog steeds allround heel tevreden ben met Civ 6. | |
GlenSpey | maandag 7 november 2016 @ 19:17 |
De AI wil écht niet dat je Stonehenge in handen krijgt he? Nu twee keer op rij verloren omdat ik dat monument aan het rushen was (China, immortal difficulty)... | |
MrTorture | dinsdag 8 november 2016 @ 15:46 |
Ik word inmiddels wel een beetje vervelend van al die "haal die ene unit van je weg bij onze grens, terwijl wij al onze troepen op jouw gebied stallen" ![]() Verder blijf ik me er prima mee vermaken ![]() | |
MrTorture | vrijdag 11 november 2016 @ 22:38 |
Als een stad klaar is met de productie van iets, dan staat er boven in beeld wat er completed is. Al meer mensen bij wie dit steeds één "productie" achter ligt? | |
NoCigar | vrijdag 11 november 2016 @ 23:42 |
Mmm, ik heb net een nieuwe pc gekocht en tot dusver alleen bij Civ6 hangt hij ineens totaal, enkel een harde reset biedt dan nog uitkomst ![]() Eén potje gespeeld, culturele overwinning behaald als Pericles, die overigens ook een vijand van me was maar nergens op de map aanwezig. Heel filosofisch, maar waarschijnlijk een bug, zoals er nog wel meer inzitten. Zo had ik had ineens oorlog met Barbarossa: ik zou hem de oorlog verklaard hebben. Nou ja, die zu;en er wel uitgehaald worden met patches. Waar ik wel moeite mee heb is het herkennen van strategische bronnen op de kaart: urenlang zit ik te turen en speuren naar olie of aluminium. Zo goed zijn mijn ogen inderdaad niet meer maar dit is toch wel erg lastig vind ik. Verder met plezier gespeeld, maar ik kan me nog wel een aantal verbeteringen voorstellen | |
jogy | vrijdag 11 november 2016 @ 23:53 |
Ik ben nu op normal/Prince aan het spelen en kan er helemaal niks van en barbarians zijn kut. | |
AgLarrr | zaterdag 12 november 2016 @ 18:41 |
Hahah, jah kut is die hè. Of "we bouwen een stad strak aan jou grens met dat military district + garnizoen" en dán gaan lopen zeiken over unit threat. | |
MrTorture | dinsdag 15 november 2016 @ 08:52 |
Barbarians zorgen er soms voor dat je na een paar beurten jezelf al kansloos acht en weer opnieuw wil beginnen ![]() | |
ems. | dinsdag 15 november 2016 @ 11:38 |
Heb wel gemerkt dat je in het begin vaak beter preventief een warrior en wat slingers kan bouwen. Als je meteen voor gebouwen etc gaat dan ben je simpelweg de lul als er barbarians of een agressieve civ in de buurt zitten. | |
Ceased2Be | dinsdag 15 november 2016 @ 12:02 |
Viel me wel op dat barbarians pas steden aanvielen zodra er een defense unit in zat (iig op lagere moeilijkheidsgraden). zolang ik er geen unit inzette gebeurde er niets. civs hadden er minder moeite mee en namen de stad gewoon in. | |
slaveloos | dinsdag 15 november 2016 @ 12:03 |
ik kan maar geen goede deals sluiten, ze willen 4 luxuries van mij in ruil voor 1 van hun ???? | |
ems. | dinsdag 15 november 2016 @ 12:22 |
Ik denk dat dat voornamelijk geluk was want bij mij vielen ze gewoon de stad aan of pillagede alles wat ze konden vinden ![]() | |
Ceased2Be | dinsdag 15 november 2016 @ 12:57 |
dat kan ook, ik heb echt gehad dat ze ruim 20 turns netjes om m'n nieuwe stad heenliepen tot ik er een archer in mikte ![]() | |
PaRoDiUzZ | donderdag 17 november 2016 @ 06:32 |
In de game die ik nu speel(met Kongo op Prince) lopen ze door mn gebied heen om een specifieke city state te plunderen, en vielen ze mijn dichtsbijzijnde stad ook zo nu en dan aan totdat ik er artillery in zette ![]() | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 18 november 2016 @ 06:46 |
Fall Update gereleased. | |
2Happy4U | vrijdag 18 november 2016 @ 07:17 |
Zou nu geupdate moeten zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 18 november 2016 @ 07:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
MrStock | maandag 12 december 2016 @ 22:42 |
Wat is de huidige stand van deze game? Heb CIV V veel gespeeld. Maar start vaak pas als de patches en/of uitbreidingen er al zijn, omdat ik geen zin in bugs en dergelijke heb.. Zag namelijk hier en op Steamlink veel klachten over de AI? | |
AnaOnly | woensdag 21 december 2016 @ 20:35 |
Ik ben hier gewoon om dit topic te sluiten:) |