abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162096015
Je politieke mening wordt mede gevormd door het nieuws dat je leest. Waar lezen jullie nieuwsberichten? Het is mij al duidelijk dat een deel hier op FOK tegen de gevestigde media is, of misschien gewoon pro-onafhankelijke media.

Maar wat of wie is volgens jullie dan die onafhankelijke media?

Onafhankelijk vind ik bijvoorbeeld:
- Geenstijl.nl
- de stille waarheid
- tpo.nl

Hebben jullie meer voorbeelden?
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:54:51 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162096055
Wat versta je onder onafhankelijk?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_162096126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:31 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het hangt er van af, FollowTheMoney https://www.ftm.nl doet erg goed en gedegen onderzoek, en ik ben daarom ook donateur geworden van desbetreffende site, en zo is er nog wel een andere site die ik steun, omdat ik daar heel veel nuttige informatie vandaan haal. Ik koop geen krant en in plaats daarvan steun ik sites, die wel iets toevoegen in het medialandschap. GeenStijl is wel leuk, maar die site zou ik financieel niet direct steunen. En zij verdienen al niet onaardig met het aantal hits wat ze genereren.
Overigens heb ik dit topic gestart, dankzij drexciya zie POL / Het EU-VS Vrijhandelsverdrag (TTIP) #3
Ik kende ftm.nl niet en lijkt mij wel interessant. Ik vroeg mij af of er nog meer was dat ik niet ken. :)
pi_162096208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
Wat versta je onder onafhankelijk?
Hmmm.. In ieder geval het tegenovergestelde van de gevestigde media. Maar dat is een beeld dat ik heb waarvan ik niet vind dat dat de meest correcte definitie is.

In ieder geval vind ik bijvoorbeeld de staatsomroepen afhankelijk. Dat zou betekenen dat ik RTL onafhankelijk zou vinden. Deels is dat ook wel zo, maar opereren ze zich als een gevestigde partij. Wanneer ik die fimlpjes van bijvoorbeeld Vice zie, dan staat een RTL daar heel ver vandaan.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:04:52 #5
346939 Janneke141
pi_162096304
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hmmm.. In ieder geval het tegenovergestelde van de gevestigde media. Maar dat is een beeld dat ik heb waarvan ik niet vind dat dat de meest correcte definitie is.

In ieder geval vind ik bijvoorbeeld de staatsomroepen afhankelijk. Dat zou betekenen dat ik RTL onafhankelijk zou vinden. Deels is dat ook wel zo, maar opereren ze zich als een gevestigde partij. Wanneer ik die fimlpjes van bijvoorbeeld Vice zie, dan staat een RTL daar heel ver vandaan.
Ik vraag het omdat je Geenstijl in je OP zet. Je zou Geenstijl prima onafhankelijk kunnen noemen omdat er geen politiek belang achter zit, maar het is wel onderdeel van een groot mediaconcern. Daar komt nog bij dat de berichtgeving op zijn zachtst gezegd eenzijdig is, waardoor het een bepaald publiek trekt dat het vervolgens weer wil bedienen. Joop doet ongeveer hetzelfde, maar dan aan de andere kant.

Is Fok! onafhankelijk?
pi_162096309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
- Geenstijl.nl
- de stille waarheid
- tpo.nl
:')*100500

Wachten op een gebruiker die met joop komt aan zetten. :')
pi_162096542
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag het omdat je Geenstijl in je OP zet. Je zou Geenstijl prima onafhankelijk kunnen noemen omdat er geen politiek belang achter zit, maar het is wel onderdeel van een groot mediaconcern. Daar komt nog bij dat de berichtgeving op zijn zachtst gezegd eenzijdig is, waardoor het een bepaald publiek trekt dat het vervolgens weer wil bedienen. Joop doet ongeveer hetzelfde, maar dan aan de andere kant.

Is Fok! onafhankelijk?
De VARA hoeft niet te verdienen aan joop.nl Het kost alleen maar geld.
De telegraafholding wilt wel verdienen. aan geenstijl, maar afgezien daarvan zijn beide sites politiek geladen door de redacties.
Als de TS dit niet erkent van geenstijl. dan is dat niet zo onafhankelijk gedacht van hem.
Fok is afhankelijk van het winststreven van de eigenaar en zijn visie... Die ook enigzins politiek geladen is.
pi_162096778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag het omdat je Geenstijl in je OP zet. Je zou Geenstijl prima onafhankelijk kunnen noemen omdat er geen politiek belang achter zit, maar het is wel onderdeel van een groot mediaconcern.
Ja, daar heb je een punt. Maar hun stijl van journalisme is onafhankelijk. je zegt zelf al dat er geen politiek belang achter zit, terwijl ik dat van dat mediaconcern dat erachter dat niet zo overtuigd kan zeggen.

quote:
Daar komt nog bij dat de berichtgeving op zijn zachtst gezegd eenzijdig is, waardoor het een bepaald publiek trekt dat het vervolgens weer wil bedienen. Joop doet ongeveer hetzelfde, maar dan aan de andere kant.
Ik heb niks gezegd over eenzijdigheid. Dat vind ik nog even geen criterium. Als ik iets te eenzijdig zou vinden, surf ik namelijk wel naar een andere site.

quote:
Is Fok! onafhankelijk?
Ik denk van wel ja. Of weet ik iets niet over FOK?
pi_162096793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

:')*100500

Wachten op een gebruiker die met joop komt aan zetten. :')
Of je komt zelf met een site aanzetten.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:30:22 #10
346939 Janneke141
pi_162096986
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik heb niks gezegd over eenzijdigheid. Dat vind ik nog even geen criterium. Als ik iets te eenzijdig zou vinden, surf ik namelijk wel naar een andere site.

Mja, ik vind dus eigenlijk van wel. Geenstijl is nogal afhankelijk van zijn doelgroep.

Er zijn nogal wat gradaties van afhankelijkheid in media.

- Politiek (staatsomroep of staatskrant, in gradaties van de NOS tot het Koreaanse Staatsjournaal)
- Financieel/economisch (wiens brood men eet, wiens woord men spreekt - niet ondenkbaar bij commerciële tv-kanalen, maar ook andere media. Piet Paulusma wordt mede mogelijk gemaakt door de Efteling - en die is dan nog vrij onschuldig)
- Afhankelijk van een bepaald publiek. (Geenstijl, Joop, Niburu)
- Afhankelijk van de ideeën van de (toevallige) eigenaar.
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:34:18 #11
346939 Janneke141
pi_162097100
In het Nederlandse tv-landschap denk ik dat het NOS-Journaal en het RTL Nieuws journalistiek gezien behoorlijk onafhankelijk zijn. Natuurlijk is de NOS financieel afhankelijk van de overheid, en RTL van de achterliggende geldschieters, maar het nieuws wordt vrij neutraal gebracht. De kranten komen grotendeels voort uit de klassieke verzuiling, en dat geeft ze een richting. Maar is daarmee bijvoorbeeld de Volkskrant afhankelijk? Moeilijke vraag.
pi_162097317
Reporters sans frontières vindt dat in Nederland de media vrij sterk bij maar een paar eigenaren zijn geconcentreerd, maar dat tegelijk die eigenaren aan de individuele bedrijfsonderdelen (dus bijv. de afzonderlijke kranten) veel ruimte laten, zodat in de praktijk de meeste media behoorlijk onafhankelijk zijn.
pi_162097819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Of je komt zelf met een site aanzetten.
Onafhankelijke media bestaan niet. Journalisten werken niet gratis en al zouden zij dit wel doen zouden ze nog steeds niet gevrijwaard zijn van een zekere subjectieviteit. Een waarheidsgetrouw beeld omtrent een bepaalde situatie kun je enkel krijgen door meerdere bronnen te raadplegen en de daar gemelde informatie op waarschijnlijkheid proberen te wegen.
pi_162106092
TS vindt Geenstijl onafhankelijk omdat de artikelen die op het blogje worden gepubliceerd, aansluiten bij zijn mening. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Overigens is GS gewoon onderdeel van een mega-concern, en daardoor dus niet bepaald onafhankelijk te noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162108734
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
In het Nederlandse tv-landschap denk ik dat het NOS-Journaal en het RTL Nieuws journalistiek gezien behoorlijk onafhankelijk zijn. Natuurlijk is de NOS financieel afhankelijk van de overheid, en RTL van de achterliggende geldschieters, maar het nieuws wordt vrij neutraal gebracht. De kranten komen grotendeels voort uit de klassieke verzuiling, en dat geeft ze een richting. Maar is daarmee bijvoorbeeld de Volkskrant afhankelijk? Moeilijke vraag.
jaja... de verzuiling en hoe de pers van toen was verwant en loyaal aan een zuil. Dat is wel waar.
Maar de Volkskrant was een katholieke krant in de verzuiling .
Die krant is geen goed voorbeeld van die verzuiling .Eerder een voorbeeld hoe de krant de katholieke zuil verliet .En voorop ging in de ontzuiling.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:06:27 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162110584
Geenstijl is toch zo gevestigd als het maar zijn kan?

Maar imo is geen enkel medium onafhankelijk omdat het door mensen bestierd wordt, die op hun beurt ook weer een bepaalde visie hebben. Daarom staar ik me ook niet blind op een medium.
pi_162113843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

Mja, ik vind dus eigenlijk van wel. Geenstijl is nogal afhankelijk van zijn doelgroep.
Noem dan eens andere sites.
quote:
Er zijn nogal wat gradaties van afhankelijkheid in media.

- Politiek (staatsomroep of staatskrant, in gradaties van de NOS tot het Koreaanse Staatsjournaal)
- Financieel/economisch (wiens brood men eet, wiens woord men spreekt - niet ondenkbaar bij commerciële tv-kanalen, maar ook andere media. Piet Paulusma wordt mede mogelijk gemaakt door de Efteling - en die is dan nog vrij onschuldig)
Of niet. Misschien is het weer altijd zonnig voor morgen bij Piet, zodat mensen denken naar de efteling te kunnen.
quote:
- Afhankelijk van een bepaald publiek. (Geenstijl, Joop, Niburu)
- Afhankelijk van de ideeën van de (toevallige) eigenaar.
Nou, eindelijk een 3e naam. Niburu. Ik zal er eens een kijkje nemen.
pi_162113978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
In het Nederlandse tv-landschap denk ik dat het NOS-Journaal en het RTL Nieuws journalistiek gezien behoorlijk onafhankelijk zijn.
NOS? dream on!
quote:
Natuurlijk is de NOS financieel afhankelijk van de overheid, en RTL van de achterliggende geldschieters, maar het nieuws wordt vrij neutraal gebracht.
Neutraal?
_O- _O- _O-
8)7 8)7 8)7
:W :W :W
pi_162114009
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:41 schreef Igen het volgende:
Reporters sans frontières vindt dat in Nederland de media vrij sterk bij maar een paar eigenaren zijn geconcentreerd, maar dat tegelijk die eigenaren aan de individuele bedrijfsonderdelen (dus bijv. de afzonderlijke kranten) veel ruimte laten, zodat in de praktijk de meeste media behoorlijk onafhankelijk zijn.
Ik merk er niks van.
pi_162114039
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:56 schreef vaduz het volgende:

[..]

Onafhankelijke media bestaan niet. Journalisten werken niet gratis en al zouden zij dit wel doen zouden ze nog steeds niet gevrijwaard zijn van een zekere subjectieviteit. Een waarheidsgetrouw beeld omtrent een bepaalde situatie kun je enkel krijgen door meerdere bronnen te raadplegen en de daar gemelde informatie op waarschijnlijkheid proberen te wegen.
ja... en.... wat zijn o.a. jouw meerdere bronnen dan? Noem eens iets.
pi_162114095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef Hexagon het volgende:
Geenstijl is toch zo gevestigd als het maar zijn kan?
Het blijven buitenstaanders.
quote:
Maar imo is geen enkel medium onafhankelijk omdat het door mensen bestierd wordt, die op hun beurt ook weer een bepaalde visie hebben. Daarom staar ik me ook niet blind op een medium.
Maar naar welke sites kijk je dan wel?
pi_162114144
Kennelijk is het noemen van nieuwssites heel moeilijk?
pi_162114297
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Kennelijk is het noemen van nieuwssites heel moeilijk?
Gewoon de reguliere nieuwssites (VK, NRC, AD, Politico, NYT, etc).

Maar dergelijke sites zijn waarschijnlijk te objectief voor jouw smaak.
pi_162114315
De Correspondent zou je trouwens wel onafhankelijk kunnen noemen. Die draait immers op donaties van leden.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:02:43 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_162114880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Het blijven buitenstaanders.

Dat zijn ze al niet meer sinds ze van TMG zijn. Hun onafhankelijkheid hebben ze feitelijk gewoon verkocht.

quote:
Maar naar welke sites kijk je dan wel?
Ik struin alle sites langs van Telegraaf tot aan de Joop.nl. Onder de streep krijg je dan wel een gabalanceerd beeld.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:08:19 #26
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_162115049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zijn ze al niet meer sinds ze van TMG zijn. Hun onafhankelijkheid hebben ze feitelijk gewoon verkocht.

Rob bedoelt volgens mij dat ze onafhankelijk zijn omdat ze een bepaalde anti-establishment mening verkondigen. Volgens dat criterium is RussiaToday ook onafhankelijk.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2016 @ 12:09:39 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_162115082
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
De Correspondent zou je trouwens wel onafhankelijk kunnen noemen. Die draait immers op donaties van leden.
en veul subsidie
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 12 mei 2016 @ 16:42:02 #28
346939 Janneke141
pi_162123023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

NOS? dream on!

[..]

Neutraal?
_O- _O- _O-
8)7 8)7 8)7
Nou, als dit je niveau van discussiëren is dan is dit topic voor mij ook wel weer ten einde.
  donderdag 12 mei 2016 @ 16:58:47 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162123491
Geenstijl is behoorlijk "afhankelijk". In de zin van:

(A) onderdeel van TMG
(B) topics worden op basis van vooropgestelde formule uitgekozen en opgesteld. Als redacteur heb je dus niet superveel vrijheid.
(C) Defensie (Korps Mariniers en Landmacht) is momenteel hun belangrijkste adverteerder.
(D) Zowel in het heden als in het verleden verbonden geweest aan initiatieven met een politiek karakter (Powned / Geenpeil).
(E) sterk afhankelijk van advertentie-inkomsten en de koers binnen TMG zelf. Geenstijl pretendeert zwarte cijfers te draaien binnen het concern, maar geeft geen openheid over hoe ze aan die zwarte cijfers komen. Het triple-A adverteerders publiek dat ze pretenderen te hebben, hebben ze in ieder geval niet.

De Volkskrant suggereerde dat Geenstijl direct geld uit het oosten kreeg. Dat zal wel niet waar zijn, maar het is zeker ook niet ondenkbaar dat er alternatieve bronnen zijn aangeboord.

The Post Online is met hun huidige verdienmodel (o.a crowdfunding) een stuk "onafhankelijker". Redacteuren hebben ook een behoorlijke vrijheid om stukjes te plaatsen en hun mening te uiten. Helaas maakt dat de website er in kwalitatief opzicht niet direct sterker op. Qua discussie voegt het wel meer toe.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:02:40 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162123639
De NOS is trouwens oprecht onafhankelijk. Hun onafhankelijkheid wordt nadrukkelijk gewaarborgd door de Mediawet en haar taakstelling. De mensen in het land denken soms dat het een Russia Today is waar de nieuwslezeressen direct de persberichten van de ministeries op voorlezen maar dat is dus niet zo.

Sterker nog, Nieuwsuur is ook van de NOS:

https://over.nos.nl/onze-programmas/34/nieuwsuur

Het programma dat vorig jaar zelfs meerdere bewindspersonen en Kamerleden ten val liet brengen (Teevendeal). Je kan veel zeggen, maar die omroep zit allesbehalve in de zakken van de ministeries en het Kabinet.

Dat de NOS journalistieke keuzes maakt die soms omstreden zijn (zowel in sportverslaggeving als bij andere zaken) kan de NOS en haar redacteuren vast aangerekend worden. Maar dat maakt de omroep niet min of meer onafhankelijker.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162125328
quote:
- Geenstijl.nl
GS is onderdeel van de mediagroep van de Telegraaf.

Zou dus ook gecontroleerde oppositie kunnen zijn.
pi_162126513
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:02 schreef Ryon het volgende:
De NOS is trouwens oprecht onafhankelijk. Hun onafhankelijkheid wordt nadrukkelijk gewaarborgd door de Mediawet en haar taakstelling. De mensen in het land denken soms dat het een Russia Today is waar de nieuwslezeressen direct de persberichten van de ministeries op voorlezen maar dat is dus niet zo.

Sterker nog, Nieuwsuur is ook van de NOS:

https://over.nos.nl/onze-programmas/34/nieuwsuur

Het programma dat vorig jaar zelfs meerdere bewindspersonen en Kamerleden ten val liet brengen (Teevendeal). Je kan veel zeggen, maar die omroep zit allesbehalve in de zakken van de ministeries en het Kabinet.

Dat de NOS journalistieke keuzes maakt die soms omstreden zijn (zowel in sportverslaggeving als bij andere zaken) kan de NOS en haar redacteuren vast aangerekend worden. Maar dat maakt de omroep niet min of meer onafhankelijker.
Wow, nog zo'n malloot die de staatspropaganda gelooft. Nog even en ik denk echt dat ik vastzit in de nachtmerrie van Orwell die 1984 heet.
Deze stelling had ik van jou niet gedacht. Ik dacht dat je oud genoeg was dat je 2002 bewust had meegemaakt.
pi_162126622
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:08 schreef Euribob het volgende:

[..]

Rob bedoelt volgens mij dat ze onafhankelijk zijn omdat ze een bepaalde anti-establishment mening verkondigen. Volgens dat criterium is RussiaToday ook onafhankelijk.
Tsja, daar heb je wel een punt. Al zeg je het niet helemaal correct. De mate van onafhankelijkheid wordt juist zichtbaar wanneer men niet bang is om een bepaalde anti-establishment mening te verkondigen. Enkel het verkondigen van zo'n mening maakt iets nog niet onafhankelijk.
pi_162126662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Tsja, daar heb je wel een punt. Al zeg je het niet helemaal correct. De mate van onafhankelijkheid wordt juist zichtbaar wanneer men niet bang is om een bepaalde anti-establishment mening te verkondigen. Enkel het verkondigen van zo'n mening maakt iets nog niet onafhankelijk.
En enkel een mening verkondigen die in overeenstemming is met het 'establisment' maakt nog niet afhankelijk.
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:55:02 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162126689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wow, nog zo'n malloot die de staatspropaganda gelooft. Nog even en ik denk echt dat ik vastzit in de nachtmerrie van Orwell die 1984 heet.
Deze stelling had ik van jou niet gedacht. Ik dacht dat je oud genoeg was dat je 2002 bewust had meegemaakt.
Wat was er dan in 2002? :?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162126778
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Het jaar waarin de charismatische nieuwkomer Pim Fortuyn meer ruimte kreeg op de PO dan wie ook?
pi_162126896
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik struin alle sites langs van Telegraaf tot aan de Joop.nl. Onder de streep krijg je dan wel een gabalanceerd beeld.
Nou, dat betwist ik dat je dan een gebalanceerd beeld krijgt. Ten eerste komen niet alle nieuwsberichten op al die sites. Soms zie ik iets bijvoorbeeld alleen op de ene site, maar niet op 3 anderen. Ten tweede verschillen die berichten meestal helemaal niet van elkaar. Ook missen die sites de scherpte, die de kleine organisaties wel hebben.
Wanneer een NOS loopt te knippen en plakken om zo het beeld over Poetin te manipuleren, dan zal een andere grote nieuwsorganisatie daar niet zo snel aandacht aan besteden.
Wanneer zelfs een Nu.nl durft te verkondigen dat Pegida met een nazi-spandoek loopt, dan ben je als nieuwssite wel heel erg verkeerd bezig. En van wie kreeg nu.nl precies op z'n kop? Wanneer de gevestigde media met elkaar afspreekt sommige onderwerpen gewoon niet te behandelen, dan wordt er dus al heel snel iets keihard onderbelicht.
Waar ik van baal is dat het krijgen van een gebalanceerd beeld zeer moeilijk is. Het is namelijk meestal een gevalletje dat de waarheid in het midden ligt, maar daarvoor moet je dan wel de meest uiteenlopende berichten raadplegen. Maar dan moeten die wel beschikbaar zijn, of weten waar je die kunt vinden.
pi_162126911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Daarmee stel je eigenlijk dat pakweg een VPRO of NOS dus onafhankelijker zijn dan een Geenstijl of Russia Today?
pi_162126957
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:54 schreef Igen het volgende:

[..]

En enkel een mening verkondigen die in overeenstemming is met het 'establisment' maakt nog niet afhankelijk.
Klopt.
Maar wanneer er patronen te herkennen zijn, wordt het een ander verhaal. Wanneer men vervolgens totaal niet kritisch meer is, dan is de afhankelijkheid bevestigd.
pi_162127047
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Klopt.
Maar wanneer er patronen te herkennen zijn, wordt het een ander verhaal. Wanneer men vervolgens totaal niet kritisch meer is, dan is de afhankelijkheid bevestigd.
Rondom het EU-referendum was bv GeenStijl dus bij uitstek een mooi voorbeeld van afhankelijke media?
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:05:58 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162127053
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat was er dan in 2002? :?
TOEN WERD PIM VERMOORD DOOR DE STAATSOMROEP!!! EN TOEN MAAKTE VAN GOGH EEN FILM OVER DE MOORD OP PIM DOOR DE STAATSOMROEP EN TOEN WERD VAN GOGH OOK VERMOORD DOOR DE STAATSOMROEP ZODAT DE STAATSOMROEP WEER EEN FILM KON MAKEN OVER DE MOORD OP VAN GOGH OM ONS VOL TE STOPPEN MET LEUGENS!!!!!

Open je ogen mensen, open je ogen.
--
pi_162127148
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het jaar waarin de charismatische nieuwkomer Pim Fortuyn meer ruimte kreeg op de PO dan wie ook?
Het jaar waarin een nieuwkomer op de slachtbank werd gelegd oa door de PO.
Meer ruimte krijg hij totaal niet. Anders was er geen hetze en werd hij niet keihard in 1 hoek geduwd. Een hoek waarvan de PO hem pas 3 tot 10 jaar later voorzichtig uit wilde halen, want vanwege die 'verschrikkelijke blonde meneer'. Beste voorbeeld vind ik nog een interview dat zogenaamd door de VPRO werd gevonden zo'n paar jaar geleden. Dat was een helder en bijna rationele discussie. Maar dat beeld werd niet uitgezonden door de PO. Nee, dat zou niet bijdragen om hem kapot te maken.
pi_162127169
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarmee stel je eigenlijk dat pakweg een VPRO of NOS dus onafhankelijker zijn dan een Geenstijl of Russia Today?
Nope
pi_162127203
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Rondom het EU-referendum was bv GeenStijl dus bij uitstek een mooi voorbeeld van afhankelijke media?
:?
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:11:22 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162127235
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Meer ruimte krijg hij totaal niet. Anders was er geen hetze en werd hij niet keihard in 1 hoek geduwd. Een hoek waarvan de PO hem pas 3 tot 10 jaar later voorzichtig uit wilde halen, want vanwege die 'verschrikkelijke blonde meneer'. Beste voorbeeld vind ik nog een interview dat zogenaamd door de VPRO werd gevonden zo'n paar jaar geleden. Dat was een helder en bijna rationele discussie. Maar dat beeld werd niet uitgezonden door de PO. Nee, dat zou niet bijdragen om hem kapot te maken.
Wat? Dat was een interview voor een VPRO programma (De NIeuwe Wereld) niet voor de NOS. Wat loop jij nu weer lekker te bazelen?
--
pi_162127291
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hij werd kritisch bevraagd, gezien zijn controversiële uitspraken ook niks geks natuurlijk.
quote:
Meer ruimte krijg hij totaal niet.
Kom op zeg, de PO-programma's buitelden over elkaar heen om hem maar op bezoek te krijgen. Tot op het allerlaatste moment. Ik betwijfel sterk of er iemand in die campagne ook maar bijna net zoveel op de PO was...
quote:
Anders was er geen hetze en werd hij niet keihard in 1 hoek geduwd. Een hoek waarvan de PO hem pas 3 tot 10 jaar later voorzichtig uit wilde halen, want vanwege die 'verschrikkelijke blonde meneer'. Beste voorbeeld vind ik nog een interview dat zogenaamd door de VPRO werd gevonden zo'n paar jaar geleden. Dat was een helder en bijna rationele discussie. Maar dat beeld werd niet uitgezonden door de PO. Nee, dat zou niet bijdragen om hem kapot te maken.
ook onzin, hij kreeg alle ruimte om zijn verhaal te doen. Lievelingetje van de media.
pi_162127293
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat? Dat was een interview voor een VPRO programma (De NIeuwe Wereld) niet voor de NOS. Wat loop jij nu weer lekker te bazelen?
Waar zeg ik NOS dan?
"Wat loop jij nu weer lekker te bazelen?"
pi_162127313
quote:
Herkenbare patronen en geen greintje kritiek op de eigen club.
pi_162127349
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:12 schreef 99.999 het volgende:

ook onzin, hij kreeg alle ruimte om zijn verhaal te doen. Lievelingetje van de media.
Sorry hoor, de dood in gejaagd worden door oa de media en dan denk jij dat het een Lievelingetje was van de media?
8)7 8)7 8)7
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:14:42 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162127353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waar zeg ik NOS dan?
"Wat loop jij nu weer lekker te bazelen?"
Euh? De reden waarom jij Pim en 2002 aanhaalde? Oh, en nog iets liep te stamelen over "1984".
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')