Kende ik nog niet. Meteen in mijn favorieten gezet. Thanks.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:31 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het hangt er van af, FollowTheMoney https://www.ftm.nl doet erg goed en gedegen onderzoek, en ik ben daarom ook donateur geworden van desbetreffende site, en zo is er nog wel een andere site die ik steun, omdat ik daar heel veel nuttige informatie vandaan haal. Ik koop geen krant en in plaats daarvan steun ik sites, die wel iets toevoegen in het medialandschap. GeenStijl is wel leuk, maar die site zou ik financieel niet direct steunen. En zij verdienen al niet onaardig met het aantal hits wat ze genereren.
Kan jij iets meer duiding geven?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:52 schreef keste010 het volgende:
Is alweer een tijdje terug, maar Ploumen heeft in Februari haar true colours laten zien als het gaat om het aanpakken van ongelijkheid. Althans, haar eigen mening. Wat totaal niet te rijmen valt met het beleid dat ze uitvoert (waaronder TTIP).
https://www.rijksoverheid(...)evelopment-institute
In het kort: de ongelijkheid die TTIP veroorzaakt negeert ze (of wordt ze gedwongen te negeren), terwijl ze wel een gigantische pleidooi tegen ongelijkheid afhoudt (het niet aanpakken van ongelijkheid zou de grootste fout van de mensheid sinds communisme zijn).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan jij iets meer duiding geven?
Dank je. Zo is het voor iedereen duidelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:26 schreef keste010 het volgende:
[..]
In het kort: de ongelijkheid die TTIP veroorzaakt negeert ze (of wordt ze gedwongen te negeren), terwijl ze wel een gigantische pleidooi tegen ongelijkheid afhoudt (het niet aanpakken van ongelijkheid zou de grootste fout van de mensheid sinds communisme zijn).
Ja klopt, ik had het wellicht wat kryptisch opgeschrevenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dank je. Zo is het voor iedereen duidelijk.
Ik had al het vermoeden maar ik wou jou geen woorden in de mond leggen. Uiteraard ben ik het met jou eens. Die ongelijkheid mag je op meerdere manieren interpreteren.
Inderdaad. Ploumen zelf is zo slecht nog niet (geen machtspolitica, niet gecorrumpeerd, ze luistert nog goed naar argumenten), maar ja...partijlijn, coalities, veel machtige mensen die op je inpraten (en niet altijd met goede bedoelingen) etc.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:28 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja klopt, ik had het wellicht wat kryptisch opgeschreven
Heb best wel met Ploumen te doen eigenlijk.. PvdA-leider zijn van een ministerie dat zo hard door een VVD-agenda gedomineerd wordt.
Je moet beseffen dat ze nog in de onderhandelingfase zitten. Er is dus nog helemaal geen verdrag wat je in zou kunnen zien. Overigens maakt de EC haar inzet bij de onderhandelingen volgens mij gewoon openbaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 03:34 schreef Tentrits het volgende:
Wat ik bijzonder en vrij frappant vind aan dit verdrag: het feit dat het zo ontransparant is en de meest rigoureuze maatregelen worden genomen om te voorkomen dat de inhoud van dit verdrag naar buiten komt: wie dit verdrag mag in zien, waar dit kan (Brussel) en onder welke voorwaarden de persoon in kwestie de speciale leeskamer mag betreden (geen foto's, geen telefoons mee, zinnen mogen niet letteriljk worden overgeschreven, etc).
Als dit verdrag zo gunstig is voor de bevolking, waarom dan zulke vreselijke achterkamertjespolitiek?
Enkel en alleen al deze gang van zaken maakt mij bijzonder sceptisch, los van enige inhoud die reeds hier en daar naar buiten is gesijpeld.
Daarnaast valt simpelweg m'n mond wijd open als ik leer dat tot enige tijd geleden Fred Teeven de enige was die de moeite had genomen naar Brussel af te reizen om het document in te zien. De rest van de Tweede Kamer heeft dus geen enkel idee over welke materie zij discussieren en beslissingen maken. Zorgwekkend.
Het is al erg genoeg dat jij vanuit een totaal gebrek aan kennis van alles loopt te verkondigen. Maar om te gaan spammen en anderen daar toe op toe roepen is wellicht nog triester.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 03:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.pafta.eu/what-is-paftacafta-tpp-ttip-ta-379490355.html
Deel dit op de social media.
De blauwdruk of een concept ligt in die leeskamer en daar is nul openbaarheid over.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat ze nog in de onderhandelingfase zitten. Er is dus nog helemaal geen verdrag wat je in zou kunnen zien. Overigens maakt de EC haar inzet bij de onderhandelingen volgens mij gewoon openbaar.
Heb je je niet een beetje bang laten maken?
Welke materie heb je het nu over en waar haal je vandaan dat alleen Teeven die in heeft gezien en niet gewoon de Europarlementariërs of de nationale parlementsleden van andere fracties?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 03:34 schreef Tentrits het volgende:
Daarnaast valt simpelweg m'n mond wijd open als ik leer dat tot enige tijd geleden Fred Teeven de enige was die de moeite had genomen naar Brussel af te reizen om het document in te zien. De rest van de Tweede Kamer heeft dus geen enkel idee over welke materie zij discussieren en beslissingen maken. Zorgwekkend.
'Als je de bal loslaat valt deze naar de grond door de zwaartekracht.'quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef keste010 het volgende:
[..]
Welke materie heb je het nu over en waar haal je vandaan dat alleen Teeven die in heeft gezien en niet gewoon de Europarlementariërs of de nationale parlementsleden van andere fracties?
Wat heb je aan die blauwdruk als de VS en EU het over veel basispunten nog niet bepaald eens zijn? Dan maak je een hoop stampij over iets wat al lang en breed weet geschrapt is. Leuk als je voor bangmakerij bent maar als je iets verder kijkt koop je er weinig voor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:09 schreef Tentrits het volgende:
[..]
De blauwdruk of een concept ligt in die leeskamer en daar is nul openbaarheid over.
Ik laat me niet bang maken, maar door de ontransparante gang van zaken heb ik er weinig vertrouwen in.
Tevens verwacht ik meer initiatief en communicatie vanuit de Nederlandse overheid die vooralsnog uitblijft, omdat ze ongeïnformeerde apaten zijn in deze.
Liever er bovenop zitten mbt dit soort zaken dan goedgelovig aan de zijlijn zitten denken dat alles goed komt (ja, het zal als tot voor kort Tweede Kamerleden niet eens de moeite hadden genomen zich in te lezenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heb je aan die blauwdruk als de VS en EU het over veel basispunten nog niet bepaald eens zijn? Dan maak je een hoop stampij over iets wat al lang en breed weet geschrapt is. Leuk als je voor bangmakerij bent maar als je iets verder kijkt koop je er weinig voor.
Overigens heeft de Rijksoverheid online een uitgebreide toelichting beschikbaar.
Als dat de hoop is, waarom is dan nog steeds zo weinig naar buiten gekomen? Wordt het niet tijd het publiek te informeren? Of is dat niet nodig?quote:Obama en Merkel hopen juist nog voor het einde van Obama's termijn in januari 2017 de zaak rond te hebben.
bron
Nogmaals, er is vanuit de overheid bakken vol informatie beschikbaar. Dat jij enkel op dubieuze blogjes afgaat voor je kennisvergaring kan ik verder weinig aan doen natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:50 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Liever er bovenop zitten mbt dit soort zaken dan goedgelovig aan de zijlijn zitten denken dat alles goed komt (ja, het zal als tot voor kort Tweede Kamerleden niet eens de moeite hadden genomen zich in te lezen).
Zeker als ik dit soort berichten lees;
[..]
Als dat de hoop is, waarom is dan nog steeds zo weinig naar buiten gekomen? Wordt het niet tijd het publiek te informeren? Of is dat niet nodig?
Zoethouders met wat algemene zaken waar het gros van de mensen het eens mee zal zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, er is vanuit de overheid bakken vol informatie beschikbaar. Dat jij enkel op dubieuze blogjes afgaat voor je kennisvergaring kan ik verder weinig aan doen natuurlijk.
Verreweg het meeste staat dan ook gewoon online.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:59 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Zoethouders met wat algemene zaken waar het gros van de mensen het eens mee zal zijn.
Het gaat erom hoe deze zaken bewerkstelligd worden en dát wordt niet naar buiten gebracht.
Zet gewoon alle informatie en discussiepunten online. Raken mensen wellicht ook nog een beetje geëngageerd. Alleen maar goed.
Ga je nu gewoon dingen roepen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Verreweg het meeste staat dan ook gewoon online.
Tijd dat je je eens een beetje in gaal lezenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:09 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Ga je nu gewoon dingen roepen?
Iedereen weet toch..
Het is algemeen bekend dat..
Waar baseer je dit op? Staat er ergens aangegeven "we hebben 95% van de discussiepunten online gezet" ?
En dan nog: waarom niet alles? Wat is het idee hier achter? Een aantal grote, belangrijke partijen (VS, DLD) hebben al kenbaar gemaakt TTIP zo snel mogelijk rond te willen krijgen, dus het zal zeker niet te vroeg zijn om alles te openbaren voordat er besluiten worden genomen.
Als ik niet weet over welke materie het gaat moet ik dat zelf gaan uitzoeken?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:43 schreef Tentrits het volgende:
[..]
'Als je de bal loslaat valt deze naar de grond door de zwaartekracht.'
"Zwaartekracht, waar haal je dat vandaan?"
Zoek zelf eens wat uit, luiwammes.
Ik kan me de bezwaren goed voorstellen. Allereerst, het is eerder aan Europarlementariërs om die stukken in te zien. Ten tweede, de kamer dient hierover op de hoogte gehouden worden door de Minister, in plaats van dat kamerleden naar de betreffende plaats moeten afreizen waar zo'n verdrag beklonken wordt. Is wel zo efficiënt en zelfs nog duurzaam. Ten derde, waarom zou een parlementariër iets in willen zien wat die niet mag gebruiken in het publieke debat?quote:Enfin, op het moment van schrijven van dit artikel ( Slechts één Kamerlid naar Brussel voor TTIP ) had enkel Teeven kennisgenomen van inzet voor het Verdrag. Dit terwijl op dat moment de discussie over TTIP al lang was losgebarsten in NL en de Kamer. Hopelijk hebben nu wat meer Kamerleden de moeite genomen om zich te informeren, wat op z'n minst verwacht mag worden.
Daarnaast kwam ik dit filmpje tegen van deze hippie uit het EP wat ik toch wel illustrerend vond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |