abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:07:31 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161948164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
Denk jij dat dat positief is voor de kwaliteit van het onderwijs aldaar?
Ik denk dat dat afhangt van hoe goed ze zich aanpassen aan de gevolgen van die maatregel. Stel dat een aanzienlijk hoger percentage van de studenten voor een publieke universiteit zou kiezen en dat er ook extra mensen gaan studeren die al werken dan zal je de capaciteit moeten uitbreiden. Ik zie dat niet als een probleem aangezien je meer geld verdient met de betere opgeleide bevolking dan wat het kost, maar je zal je wel moeten aanpassen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161948741
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:02 schreef OMG het volgende:

[..]

Blijkbaar ;(. Internet, landline, 2 mobiele telefoons, 2 DVRs, 1 miljard TV kanalen. Gelukkig heb ik een goede baan en kan ik het missen.
Geen plannen om de landline op te geven en minder kanalen te nemen? Of zit dat in het pakket?
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:39:49 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161948767
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sorry, jij raakt nu kant noch wal. Bij die muur gaat het niet zo zeer om wat het kost maar om het feit dat het weggegooid geld is aangezien het nauwelijks meer effectief is terwijl het wel pak hem beet 25 miljard USD per 7 jaar kost volgens schattingen. Budgettair is het geen ramp (vergelijkbaar met 3 miljard euro voor enkel Nederland per 7 jaar aan extra kosten), het is vooral heel erg onnozel.
Waar Sanders voor pleit, een nultarief voor inschrijvingsgeld voor alle publieke universiteiten in de USA, is gemakkelijk te betalen. Het gaat om een uiterst klein deel van de begroting. Als ze alleen al op defensie lichtjes zouden bezuinigen, in die mate dat de begroting nog steeds ontiegelijk veel groter is dan die van alle grote concurrenten samen, dan heb je al het geld bij elkaar gesprokkeld. Als je zeer lichtjes de belasting voor hoge inkomens en vermogens verhoogt dan heb je al het geld bij elkaar gesprokkeld. Het gaat nergens over, het is dom rechts onderbuikgelul van dezelfde mensen die het bijvoorbeeld nooit over de defensiekosten of de belachelijk lage belastingen voor rijke mensen hebben: smoezen omdat ze simpelweg niet willen dat iedereen een hoge opleiding kan volgen zonder zich in de schulden te steken. Denk er zelf maar even over na waarom die mensen dat niet zouden willen.
En dan installeerd hij een nultarief en gaan de studiekosten per jaar omhoog om het verloren inkomen op te vangen.
Het grootste probleem is dat niets centraal is geregeld en iedereen maar wat doet. Dat geberud hier ook. Schoolvakanties verschillen zelfs per gemeente. je word er stapel van!
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:44:17 #179
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161948833
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij bent een kleine 5000 dollar per jaar kwijt aan tv/internet/bellen?
Ik heb niet eens tv maar internet is $60 voor belasting en het goedkoopste mobiele abonnement zit ook op 40 voor belasting. Met alleen die twee dingen en dan de goedkoopste baggerversies zit je al op 15k per jaar.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161948963
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Geen plannen om de landline op te geven en minder kanalen te nemen? Of zit dat in het pakket?
Die landline zal ooit wel eens verdwijnen, m'n vrouw had 'm ooit eens voor werk nodig en toen is 'ie blijven hangen. Wat betreft TV, ik kan het missen en kijk nog TV genoeg om m'n huidige plan te houden. Wellicht veranderd dat in de toekomst.

Maar zelfs al haal ik dat soort zaken uit m'n huidige bundle, of schroef ze terug naar opties met minder kanalen, etc., dan nog haal ik nooit KrappeAuto's $30 per maand.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:58:57 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_161949059
At Maine convention, Democrats to vote on eliminating superdelegates

Mooi, als het wat weet op te leveren natuurlijk want superdelegates voting to change superdelegate votes ......... Klinkt veelbelovend. :+ :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_161949408
Elites vallen allemaal Trump aan. :')
pi_161949797
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:52 schreef OMG het volgende:

[..]

Die landline zal ooit wel eens verdwijnen, m'n vrouw had 'm ooit eens voor werk nodig en toen is 'ie blijven hangen. Wat betreft TV, ik kan het missen en kijk nog TV genoeg om m'n huidige plan te houden. Wellicht veranderd dat in de toekomst.

Maar zelfs al haal ik dat soort zaken uit m'n huidige bundle, of schroef ze terug naar opties met minder kanalen, etc., dan nog haal ik nooit KrappeAuto's $30 per maand.
Krappeauto vergeet dat niet iedereen zoals hem is. Mensen hebben verschillende achtergronden en verschillende families en reserves. Als de een dreigt te verzuipen, dan staat er misschien een vader / moeder, broer of zus klaar. Als een ander dreigt te verzuipen, dan verzuipt ie want als bevolking zijn we helemaal niet zo sociaal. en is het ieder voor zich Je leent makkelijker aan familie dan aan vrienden of kennissen. De meeste mensen schamen zich kapot als ze om geld moeten vragen.

En zo'n sociale familie-buffer maakt ook een heel groot onzichtbaar verschil, het zijn vaak de mensen met deze backups die over alles heel makkelijk praten.
pi_161950371
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:10 schreef Morendo het volgende:
Waarom is telecommunicatie en internet zo prijzig in de VS? Kartelvorming?
Mwa, voor een groot deel zijn het natuurlijk ook gewoon keuzes die mensen maken. Wil je een abbonement waarbij je elk jaar of elke 2 jaar het nieuwste model smartphone krijgt, met een flinke databundel zodat je allerlei onzin op YouTube kunt bekijken, en meer van dat soort fratsen... ja dan moet je inderdaad flink in de buidel tasten.
Ik betaal $25 per maand voor oneindig bellen/sms'en. Een paar keer per jaar een los data-pakket erbij voor $10 ofzo, en dat is alles.

Datzelfde geldt ook voor allerlei andere kostenposten. Als je niet veel verdient, maar vervolgens wel per se een heel huis wilt huren of kopen, of een apartement met 3 of 4 slaapkamers midden in een grote stad... tja.

Ik betaal $500 per maand voor een apartement met alle utilities en internet inbegrepen, zo'n $100 voor een goede gezondheidsverzekering, $50 voor autoverzekering. En dat zijn heel gemiddelde prijzen voor hier in de Mountain West region. Ik verdien gelukkig een stuk meer dan het minimumloon, maar zelfs met een minimumloon zou ik hier best goed rond kunnen komen, zonder in armoede te leven.

Veel mensen hier passen hun uitgaven simpelweg niet aan aan hun inkomsten. Ik zie dat zo vaak hier. Mensen die lopen te klagen over hun salaris, en ondertussen de nieuwste iPhone in hun handen hebben en in een gloednieuwe auto rijden waar ze zich elke maand blauw aan betalen.
pi_161950380
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:46 schreef OMG het volgende:
Ik gok van niet, als je z'n openbaar vervoer argument ziet. ;(.
Inderdaad; OV in de VS schijnt nogal belabberd te zijn.
pi_161950637
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

En Kasich heeft al aangegeven daarvoor te passen.
Hoe staat 't eigenlijk met de huidige beschikbaarheid van Palin en Christie?

kiek 'm staan..
pi_161950962
Trump changing tone? :')

realDonaldTrump twitterde op donderdag 05-05-2016 om 20:57:30 Happy #CincoDeMayo! The best taco bowls are made in Trump Tower Grill. I love Hispanics! https://t.co/ufoTeQd8yA https://t.co/k01Mc6CuDI reageer retweet
pi_161951094
via US Uncut.. De Superdelegates gaan mogelijk verdwijnen.

Ik verwacht wel dat dit systeem de volgende race niet haalt, maar ze doen net alsof ze al in deze race tussen Sanders en Clinton worden opgeheven.. maar hoe waarschijnlijk is dit? Ik wacht nog even op een betere bron.

Maine Democrats are taking the first step towards eliminating the massively unpopular superdelegates at this weekend’s state convention with a move that could result in an all-out brawl between the Clinton and Sanders presidential campaigns, according to Bangor Daily News.

Portland state Representative Diane Russell has introduced an amendment that would require superdelegates to be distributed in proportion to the state’s caucus results. As of now, superdelegates are permitted to go against the will of their voters and allot their points to whomever they please.

This proposal comes in the wake of public outcry after Sanders received nearly double the votes of Hillary Clinton in the state’s caucus (64%-35%), but only 1 of the 5 available superdelegates. Clinton has secured three of the other Maine superdelegate endorsements, with one still remaining undeclared.

“If you’re representing the state of Maine as a superdelegate, you should be going the way of the voters,” said National Committeeman Troy Jackson, the only Maine superdelegate to vote for Sanders. “The voters of the Democratic Party told us very much who they wanted.”

Rep. Russell agrees. “We have a system of government where you have one person, one vote, by and large,” she said. “The primary system is not when that happens. And I think that we need to start moving toward a system that’s more fair, that’s more democratic, and more reflective of the popular vote.”

While this amendment will include a “strong suggestion” that this year’s superdelegates vote in accordance with the caucus results, it won’t become binding until 2020.

Russell hasn’t officially said that she supports an immediate change “because it could put Maine out of compliance with rules set by the Democratic National Committee.”

However, the passage of this amendment could be enough to spark a floor fight between supporters of Sanders and Clinton in a contested national convention. Ironically, Clinton’s maligned superdelegate support may soon prove to become her greatest political vulnerability.
pi_161951134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je schrijnende armoede hebt en een instabiele middenklasse.
Niemand hoeft in een westers land schrijnend armoedig door het leven te gaan als diegene dat niet wilt.

quote:
Nee, jij kent de achtergrond niet en redeneert vanuit je eigen fantasie, dat maakt je niet geschikt om hierover een mening te vormen. Deze mensen zitten daar omdat ze om wat voor reden dan ook werkloos werden en de hoge huurprijs niet meer konden betalen. En als je in de riolen leeft en je iedere dag moet overleven, dan kan het zijn dat drugs een uitvlucht zijn uit de ellende van de nieuwe dagelijkse realiteit.
Ze zullen vast een goed verhaal hebben waar naïeve mensen makkelijk intrappen, maar niemand woont daar omdat het systeem hen genaaid heeft.

Wat ik me nog kan herinneren van een documentaire over deze mensen is dat het vooral kwam door drugs/drank problemen.

quote:
Je roept nu wat mensen over jou roepen, maar dat geldt hier niet.
Ik vind alles prima, zolang je maar niet denkt dat je geen dikke middelvinger opsteekt tegen deze mensen met een verdubbeling van het minimumloon.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Krappeauto vergeet dat niet iedereen zoals hem is.
Ik denk dat ik minder ver van de werkelijkheid sta dan mensen die $5000 per jaar kwijt zijn aan internet en televisie.

quote:
Mensen hebben verschillende achtergronden en verschillende families en reserves. Als de een dreigt te verzuipen, dan staat er misschien een vader / moeder, broer of zus klaar. Als een ander dreigt te verzuipen, dan verzuipt ie want als bevolking zijn we helemaal niet zo sociaal. en is het ieder voor zich Je leent makkelijker aan familie dan aan vrienden of kennissen. De meeste mensen schamen zich kapot als ze om geld moeten vragen.
Natuurlijk zullen er mensen bestaan die alles in het leven tegen zich hebben. Maar dan hebben we het over de uitzonderingen op de regel. Ik ben helemaal voor voorzieningen om die mensen te helpen. Maar een verdubbeling van het minimumloon lijkt me vooralsnog een verschrikkelijk plan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:17:12 #190
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161951169
https://www.washingtonpos(...)1214de1a3_story.html

Hoor net op de TV dat de Mexicaanse President opeens niet meer zo onwelwillend is over the Wall...
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:24:10 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161951355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:16 schreef KrappeAuto het volgende:

Niemand hoeft in een westers land schrijnend armoedig door het leven te gaan als diegene dat niet wilt.

Daarom zijn er ook zoveel trailer kampen.
Lekker gezellig tussen trailer trash omdat de huren te hoog zijn en dan krijg je dit soort buren die zelfs geen land kunnen opnoemen buiten de USA....nou...misschien Mexico dan...

mmmmmjammmiieee....daar heb je natuurlijk altijd van gedroomd toen je naar de USA emigreerde.... _O-
pi_161951385
quote:

[..]

Ik denk dat ik minder ver van de werkelijkheid sta dan mensen die $5000 per jaar kwijt zijn aan internet en televisie.

Nog een stuk verder zelfs als je denkt dat een auto een luxe is, en je voor $30 per maand in internet/telefoon abonnement hebt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161951439
quote:

[..]

Vertel dat aan het volk dat in de riolen leeft. Dat is geen keus Sjaak, dat is waar je in terechtkomt na een terugval of waarin je geboren wordt. In beide gevallen is de kans dat je erin blijft hangen groot.

quote:
Ze zullen vast een goed verhaal hebben waar naïeve mensen makkelijk intrappen, maar niemand woont daar omdat het systeem hen genaaid heeft.
Het systeem dient op dit moment de rijkeren, en niet de bevolking in z'n algemeenheid.

quote:
Wat ik me nog kan herinneren van een documentaire over deze mensen is dat het vooral kwam door drugs/drank problemen.
Drank en drugs zijn veelal een gevolg van problemen.. niet de oorzaak. En dat een land als Somalie daar niet mee om kan gaan, laat dat zo zijn. Maar Amerika heeft als voorbeeldmaatschappij tenminste de verantwoordelijkheid om mensen uit riolen te houden en ze terug de maatschappij in te helpen.

quote:
Die mensen zijn niet arm, daar gaat het niet over. En als je 't over andere users hebt, ok.. die kunnen hun eigen leven wel managen. Als men echt niet met geld om kan gaan, moet daar begeleiding voor komen.

quote:
Natuurlijk zullen er mensen bestaan die alles in het leven tegen zich hebben. Maar dan hebben we het over de uitzonderingen op de regel. Ik ben helemaal voor voorzieningen om die mensen te helpen. Maar een verdubbeling van het minimumloon lijkt me vooralsnog een verschrikkelijk plan.
Jij weet niet wat de regel is want dat heb je niet onderzocht. Jij leeft daarboven en dat moet jij weten, maar politici horen er voor iedereen te zijn.. niet alleen voor degenen die met de gouden lepel in hun achterwerk geboren zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 05-05-2016 21:40:39 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:29:40 #194
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161951522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:11 schreef Nintex het volgende:
Trump changing tone? :')

realDonaldTrump twitterde op donderdag 05-05-2016 om 20:57:30 Happy #CincoDeMayo! The best taco bowls are made in Trump Tower Grill. I love Hispanics! https://t.co/ufoTeQd8yA https://t.co/k01Mc6CuDI reageer retweet
BuzzFeedAndrew twitterde op donderdag 05-05-2016 om 21:10:19 Just got off phone with Trump Grill, says they don't serve taco bowls. It's not on the menu online. reageer retweet
edit: oh toch wel.
BuzzFeedAndrew twitterde op donderdag 05-05-2016 om 21:15:12 Looks like the taco bowl is in fact offered at Trump Cafe not the Trump Grill. https://t.co/SWu1RsdAlD reageer retweet

[ Bericht 15% gewijzigd door Mani89 op 05-05-2016 21:43:55 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161951608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vertel dat aan het volk dat in de riolen leeft. Dat is geen keus Sjaak, dat is waar je in terechtkomt na een terugval of waarin je geboren wordt. In beide gevallen is de kans dat je erin blijft hangen groot.
Ik geloof niet zo in ''slachtoffers van het systeem''. Het neemt alle verantwoordelijkheid van het individu weg.

Iemand gaat niet zomaar van het hebben van een baan naar leven in het riool. Natuurlijk zullen mensen bestaan die na één keer drugs gebruiken alles op de kop zetten, maar we mogen van de meeste mensen verwachten dat ze een zekere mate van weerstand kunnen bieden tegen de tegenvallers in het leven.
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:44:03 #196
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161951889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:33 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in ''slachtoffers van het systeem''. Het neemt alle verantwoordelijkheid van het individu weg.

Iemand gaat niet zomaar van het hebben van een baan naar leven in het riool. Natuurlijk zullen mensen bestaan die na één keer drugs gebruiken alles op de kop zetten, maar we mogen van de meeste mensen verwachten dat ze een zekere mate van weerstand kunnen bieden tegen de tegenvallers in het leven.
Waarom niet?
Hier heb je mensen op de straat zwerven die ontslagen werden en hun huis verloren aan de bank.
De Gemeentes bieden niet altijd adequaat hulp en als ze dit doen dan kom je tussen trailer trash en junks terecht waarbij de Marokkanen beschaafd lijken als je ze vergelijkt.

Mensen met psychologische problemen zwerven hier ook rond en die krijgen van de Gemeentes gratis een buskaartje om maar op te rotten naar een andere stad. Hup probleem opgelost. Zo gaat dat hier.
De waarheid is gewoon hard.
pi_161951942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb niet eens tv maar internet is $60 voor belasting en het goedkoopste mobiele abonnement zit ook op 40 voor belasting. Met alleen die twee dingen en dan de goedkoopste baggerversies zit je al op 15k per jaar.
Had niet verwacht dat internet en telefoon zo duur waren daar. Ik rekende Nederlandse prijzen.

Maar goed, maak in mijn budget van die kosten $100 en mijn punt blijft staan. Desnoods kan men internetcafé's gebruiken in plaats van een abonnement.
pi_161951944
In de wereld van KrappeAuto worden mensen inderdaad nooit ziek, nooit ontslagen, en er gebeuren nooit dingen waar mensen niet voor verzekerd zijn of geen spaargeld voor heeft (als dat er überhaupt al is).
pi_161951946
quote:

[..]

Man man man. Kom eens uit die kortzichtige ivoren toren, godsamme man. Lekker makkelijk praten als je het relatief goed hebt. Ondertussen hebben steeds meer mensen moeite met de eisen die de samenleving stelt. Niet iedereen komt uit een goed gezin. En je hoeft dat maar tegen te hebben, of een ziekte of psychiatrische aandoening te hebben en de kans dat je geen contact met familie hebt en weinig tot geen vrienden tot je sociale contacten kunt rekenen is al een stuk groter. Dan kun je wel dom lullen dat niemand dat hoeft als je dat niet wil, maar er zijn genoeg mensen die het niet zo breed hebben als jij en ik. En voor een deel zal dat wellicht te maken hebben met verkeerde keuzen in het verleden, maar dan nog slaat het nergens op dat dat iemand de rest van z'n leven achtervolgt. En in Amerika ben je al helemaal de lul als je met een genetische aanleg voor schizofrenie geboren bent, die aanleg getriggerd is en je vervolgens één of meerdere psychotische episoden hebt meegemaakt. Dan moet je verdomd veel geluk hebben wil je niet in de goot belanden.

Maar nee hoor, deze meneer verklaart even iedereen die dat wel is tot domme sukkel die het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Nog even en ziek zijn is een keuze.

Echt, ga eens bij een daklozenopvang of psychiatrische inrichting kijken. Idioot.
pi_161951959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:33 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het enige wat jij doet is een potentieel schuldgevoel wegpraten door deze mensen collectief van een stempel te voorzien dat ze niet deugen, en het dus volgens jou gerechtvaardigd is dat ze in riolen leven. Dat doen meer mensen die de andere kant van 't verhaal niet willen kennen. Want stel je voor dat je je eens ongemakkelijk zou kunnen voelen als jij ergens een dure koffie drinkt en niet zorgeloos kunt genieten omdat je iemand ergens ziet bedelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')