abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:02:36 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161945190
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:06:14 #127
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945227
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:59 schreef Falco het volgende:
Dat minimumloon kan een leuk topic worden voor de GE. Sowieso krijgt Trump het moeilijk, want Clinton kan met dit thema kiezers uit de lagere sociale klasses wegsnoepen van hem. Als windvaan Trump opeens beslist ook voor verhoging van het minimumloon te zijn om die lagere sociale klasses weer aan te spreken, dan jaagt ie ongetwijfeld de ouderwetse die-hard Republikeinen weer in het harnas.
De meeste mensen willen banen die hun levensbehoeften kunnen betalen.
Geen Clinton die belooft om mijnwerkers werkloos te maken vanwege de oorlog tegen steenkool.
pi_161945229
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:53 schreef OMG het volgende:

[..]

Dan wordt je niet ziek, tap je stroom af van de buren, en hergebruik je luiers. Tenminste, zo zie ik me KrappeAuto's wereld voor me.
Of de lakens van de buren stelen en verknippen, dan heeft de baby ineens luiers met minions op. :)

Maar ik vroeg me het ergens wel af, hoe duur het leven daar precies is.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

500? Dat betaal ik alleen al aan autokosten.
Ik moet 5000 per maand ophoesten om alles te betalen en dan heb ik een belachelijke lage hypotheek vergeleken met mijn mede slaven. (1200 per maand)
Mja, maar Marie huurt dan ook maar gewoon een appartement, rijdt met een gewone tien jaar oude Fiesta en heeft geen kinders, behalve een metekind dat eens om de zoveel tijd komt logeren, aangezien dat kind aan de andere kant van Europa woont. :) de vijfhonderd is dan ook zonder de huur (en zonder beroepskosten, behalve de extra 'malpractice' verzekering)
pi_161945255
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:47 schreef Falco het volgende:

[..]

50% :D! Dat is echt een belachelijke grote maandelijkse kostenpost. Bedenk ook dat mensen moeten eten, vervoer naar werk hebben, abonnementen en nog allerlei andere kosten hebben. 30% uitgave aan huisvesting vind ik persoonlijk al vrij fors.
We hebben het hier over de laagste sociaaleconomische groep, dan is het niet zo gek dat je afwijkt van wat ''normaal'' is.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.
Als we even wat back-of-the-envelope berekeningen doen:

- Auto/benzine lijkt me overbodig als je met openbaar vervoer naar je werk kan. Weet niet hoeveel men daar vergoed krijgt van de overheid. Laten we zeggen dat het netto $50 kost;
- Telefonie/internet kost $30;
- Gas/electriciteit $50;
- Verzekeringen en dokterskosten zijn een lastige. $50-100? Weet niet hoe het precies zit met zorgkosten daar.

$650 - 50 - 30 - 50 - 100 = $420 over na vaste lasten.

Als je de verkeerde levenskeuze hebt gemaakt om kinderen te krijgen voordat je financieel stabiel bent is dat vrij nadelig, maar niet een teken dat het systeem kapot is. Lijkt me dat veel van die baby-dingen gesubsidieerd wordt en als je een ex-partner hebt dat je misschien nog een toelage krijgt van hem/haar. Dan hebben we ook niet de mogelijke hulp van vrienden/familie/kennissen mee gerekend bij bijvoorbeeld de opvang van het kind als de ouder aan het werk is.

Dan blijft over $420. $150 voor eten? Blijft $270 over.

Blijft krap, maar dat lijkt me niet meer dan logisch voor de laagste sociaaleconomische groep.

We hebben in deze hele berekening nog niet meegenomen: hulp van vrienden/familie en mogelijkheid tot lenen bij de bank/schuld opbouwen creditcard. En we gaan uit van een individu, dus niet een huishouden waar meerdere inkomens zijn. Dus dan heb je het sowieso al over een vrij klein percentage van de bevolking.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrappeAuto op 05-05-2016 15:19:51 ]
pi_161945257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De meeste mensen willen banen die hun levensbehoeften kunnen betalen.
Geen Clinton die belooft om mijnwerkers werkloos te maken vanwege de oorlog tegen steenkool.
True, maar wat is er dan aan Trump's idee dat zoveel beter is voor die lagere klassen (en middenklasse)? Op het eerste gezicht zie ik vnl een heleboel mooie beloften die helaas niet bepaald haalbaar zijn.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:09:44 #131
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945268
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Of de lakens van de buren stelen en verknippen, dan heeft de baby ineens luiers met minions op. :)

[..]

Mja, maar Marie huurt dan ook maar gewoon een appartement, rijdt met een gewone tien jaar oude Fiesta en heeft geen kinders, behalve een metekind dat eens om de zoveel tijd komt logeren, aangezien dat kind aan de andere kant van Europa woont. :) de vijfhonderd is dan ook zonder de huur (en zonder beroepskosten, behalve de extra 'malpractice' verzekering)
Kun je nagaan hoe fantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaastisch het leven hier is.
De gemiddelde hypotheek is hier tussen 2500 en 3500 dollar. _O-
Hier word verwacht dat de kinderen tot hun 35 ste/40ste bij vader en moeder blijven omdat ze geen woning meer kunnen veroorloven.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:16:12 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945333
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:09 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

True, maar wat is er dan aan Trump's idee dat zoveel beter is voor die lagere klassen (en middenklasse)? Op het eerste gezicht zie ik vnl een heleboel mooie beloften die helaas niet bepaald haalbaar zijn.
Dat doen ze allemaal.
Ik snap niet eens dat men zo achter die razende heks en de miljonairs zoon loopt. Ze hebben geen idee van de werkelijkheid....zoals ook heel veel blinde mensen in de samenleving die hun eigen schaapjes op het droge hebben...
pi_161945360
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:06 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Even een paar van mijn vaste lasten op een rijtje;

Water ~ $70 - 80
Electriciteit; op het moment ~$120 - 130, maar kan in de winter richting de $300 gaan, want electric furnace.
Hypotheek $700 (wat zelfs minder is dan de huur die we een paar jaar terug betaalden).
Auto verzekering ~ $75 (verplicht, want auto)
Benzine ~$20 per week. En dan woon ik 10 minuten van werk.
En wij hebben dan een uitgebreide TV/internet/mobiele telefoon bundle die richting de $400 loopt.

Verzekeringen lopen via werk, maar voorheen had ik ook nog $60 per maand aan eigen tandarts verzekering lopen.

Dus je kunt ervoor kiezen om eens per week te douchen en van smerige borden te eten om water te besparen. Of afwassen en douchen combineren. Met je vuile was erbij. Drie in 1 klap.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161945387
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En hier ga ik nu even tegen je in. (sorry bud)
Weet je wel wat de laatste jaren hebben veroorzaakt na 2008. de grote crisis?
Een brok ellende.
USA en Canada land van de onbegrenste mogelijkheden? Ja voor Dokters en Chirurgen. D De gewone man is de lul. De komplete middenstand word uitgeroeid en men stevent hier op het eeuwenoude recept af: stinkend rijk en bloedarm.
Sociaal is de America's totaal gebroken. 8 jaren Democraten heeft niets geholpen en de corruptie en graaierijen van BEIDE kanten (Democraten en Republikeinen) heeft dit land naar de afgrond gebracht, net als Canada. Onbetaalbaar.
Het is niet voor niets dat ik weg ga want ik zie absoluut geen toekomst voor mijn kinderen hier.
Werken als honden en hopen dat je het einde van de maand haalt.
En die kinderen had ik al hoor, ver voordat ik naar Canada kwam.
Maar er zijn ook duizenden mensen hier die hun baan kwijt raakten van de ene minuut op de andere. (ja dit soort "leuke" dingen gebeuren hier ook want je hebt geen ontslag bescerming of wat dan ook)
Er zijn nog steeds mensen die in tentenkampen wonen vanwge de crisis van 2006 of op straat zwerven. Maar dat hoor je niet want het sprookje van het beloofde land moet immers in stand worden gehouden??!!
F* Clinton en Trump en de rest van die USA ratten. Een plaag voor de wereld, niets meer en niets minder!
Hier kan ik niks mee.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:21:55 #135
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945397
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:18 schreef OMG het volgende:

[..]

Water ~ $70 - 80
Electriciteit; op het moment ~$120 - 130, maar kan in de winter richting de $300 gaan, want electric furnace.
Hypotheek $700 (wat zelfs minder is dan de huur die we een paar jaar terug betaalden).
En wij hebben dan een uitgebreide TV/internet/mobiele telefoon bundle die richting de $400 loopt.

Verzekeringen lopen via werk, maar voorheen had ik ook nog $60 per maand aan eigen tandarts verzekering lopen.

Dus je kunt ervoor kiezen om eens per week te douchen en van smerige borden te eten om water te besparen. Of afwassen en douchen combineren. Met je vuile was erbij. Drie in 1 klap.
Jij leeft ook de Amerikaanse droom lees ik..... ;)
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:22:43 #136
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:20 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee.
Nee dat begrijp ik. Misschien moet je eens hier komen wonen om de "wonderen" te aanschouwen. ;)
pi_161945414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee dat begrijp ik. Misschien moet je eens hier komen wonen om de "wonderen" te aanschouwen. ;)
Mijn stelling was enkel dat 99.9% onderdak, eten en kleding kan betalen. Wat klopt hier niet van?
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:24:28 #138
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945433
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:23 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Mijn stelling was enkel dat 99.9% onderdak, eten en kleding kan betalen. Wat klopt hier niet van?
Niets.
pi_161945436
quote:

[..]

Water ~ $70 - 80

Mhm, okee, in het geheel precies een beetje duurder dan hier precies... dan kan ik me wel heel goed voorstellen dat dat minimumloon toch een zeer belangrijk punt kan of zou moeten zijn,

Bedankt voor de uitleg ook :)
pi_161945641
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:54 schreef Monolith het volgende:
Arbeidsparticipatie kent natuurlijk ook veel meer aspecten dan enkel mensen die het zoeken naar werk opgeven. Zo'n crisis die er flink inhakt zorgt er vaak ook voor dat de jeugd vaker en langer gaat studeren in plaats van gelijk gaat werken bijvoorbeeld.

Wat betreft de goedbetaalde banen is het ook wel een illusie om te denken dat je de arbeidsintensieve productielijnen terug kunt krijgen. Veel productie gaat bijvoorbeeld juist weer terug naar de VS, maar niet meer met veel, relatief goedbetaalde banen voor laag- of ongeschoolden, maar grotendeels geautomatiseerd met een paar functies waarvoor wel kwalificaties vereist zijn.
Roepen dat je die banen terug gaat brengen is in mijn ogen ook gewoon lucht verkopen.
Arbeidsparticipatie is inderdaad maar een stukje van een groter geheel. Maar langer studeren heeft op het moment niet zo heel veel zin in de VS; de vraag is of de kosten opwegen tegen wat je ermee opschiet. Of je moet gokken dat studieschulden worden kwijtgescholden of gedeeltelijk afgeschreven.

In bepaalde gebieden is er wellicht vraag naar mensen, maar dan lopen we ook nog tegen de H1B Visa trucs aan, wat de lonen ook onder druk zet, in gebieden die op zich nog wel goedbetaalde banen bieden. En lonen in het algemeen, staan al een hele tijd vrijwel stil.

Je hebt het over arbeidsintensief productiewerk, maar het gaat ook over banen die op een iets hoger niveau staan, en een redelijk middenklasseniveau mogelijk maken (of maakten in dit geval). Nu ook die banen langzamerhand af beginnen te lopen, kalft de middenklasse nog verder af.

Banen voor lager opgeleiden terugbrengen is niet makkelijk, maar je kunt in ieder geval beginnen met het voorkomen dat er nog meer banen vandoor gaan. De "handelsverdragen" gaan ertoe leiden dat er alleen maar meer banen vandoor gaan.

Ik ben het met je eens dat je niet zomaar banen kunt maken; daar is wel iets anders voor nodig. Immigratie beperken, de discutabele gang van zaken rond H1B visa en dergelijke aanpakken om de huidige banen te "beschermen" en dan kun je gaan kijken hoe je meer echte banen kunt laten genereren. Ik zou de infrastructuur in de VS als project op de kaart zetten. Er mag wel wat minder geld naar het leger toe, en infrastructuur is iets wat veel zinvoller is voor de maatschappij.

In mijn ogen is één van de problemen dat bedrijven teveel worden aangestuurd door investeerders en financiële instellingen, in plaats van dat ze echt iets doen wat betreft investeringen. De hoeveelheid geld die in het terugkopen van aandelen (stock buybacks) is gestopt (soms zelfs met geleend geld), is een indicatie van verkeerd beleid, gestimuleerd door de lage rente en QE.
pi_161945701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:29 schreef KrappeAuto het volgende:
Het is nog handiger om eerst een stabiele financiële positie te hebben voordat je kinderen krijgt.
Absoluut. Wat echter niet wegneemt dat mensen ook als ze dat niet hebben nog wel in staat moeten zijn om rond te kunnen komen. Doe je dat niet dan is de hele samenleving daar op termijn ook de dupe van naast eventuele kinderen.
pi_161945736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Trump is ook gewoon anti-establishment natuurlijk, wereld van verschil met Wilders.

Het zegt natuurlijk verder helemaal niks over Trumps geschiktheid, anti-establishment is niet per se goed of slecht
Wat in ieder geval opmerkelijk is, dat is het feit dat hij allerlei opmerkingen eruit gooit, die tot dusver volledig "onbespreekbare" onderwerpen of standpunten aansnijden. Het is compleet belachelijk dat niemand anders in de race de gang van zaken met betrekking tot het interventiebeleid (militair/buitenlands) kritisch heeft benaderd. Ook de kritiekloze benadering van "handelsverdragen" is nu omgegooid.

Wat dat aangaat heeft hij toch al iets bereikt. Andersom is het Sanders geweest, die bepaalde onderwerpen op de agenda heeft gezet. Wat dat aangaat is het opmerkelijk wat de twee anti-establishment kandidaten voor de campagnes hebben gedaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:58:03 #143
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161945750
quote:

[..]

Water ~ $70 - 80

Jij bent een kleine 5000 dollar per jaar kwijt aan tv/internet/bellen?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_161945813
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij bent een kleine 5000 dollar per jaar kwijt aan tv/internet/bellen?
Blijkbaar ;(. Internet, landline, 2 mobiele telefoons, 2 DVRs, 1 miljard TV kanalen. Gelukkig heb ik een goede baan en kan ik het missen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:04:10 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161945829
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, die curieuze gedachtenkronkel zie je overal bij vermeende 'anti-establishment' politici. Wilders heeft ook nog nauwelijks een dag in zijn leven buiten de politiek gewerkt, maar wordt door zijn achterban ook gezien als een outsider.
Ik vraag me altijd af wat die lui nou precise verwachten van zo'n Trump? Welk heilzaam beleid komt er bji hun held vandaan en hoe gaat dat hun leven verbeteren?
pi_161945834
ouch:

In all, Cruz and two supportive super PACs — the Club for Growth, an anti-tax organization that endorsed him, and Trusted Leadership PAC, a big-money vehicle designed to boost the U.S. senator from Texas — spent more than $4 million on television and radio advertising in Indiana. More than $10 per vote

Trump's campaign spent about $870,000 on TV and radio advertising in Indiana. About $1.50 per vote

Clinton did not spend a dime on TV or radio advertising in Indiana, while Sanders spent about $1.7 million — or about $5.20 per vote

Al meer dan 1 miljard uitgegeven in deze hele campagne. 640 miljoen door uitgevallen kandidaten, 1/5e daarvan door Jeb Bush...
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:06:27 #147
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945870
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:02 schreef OMG het volgende:

[..]

Blijkbaar ;(. Internet, landline, 2 mobiele telefoons, 2 DVRs, 1 miljard TV kanalen. Gelukkig heb ik een goede baan en kan ik het missen.
Mijn kosten zijn nu $ 350 per maand. 1x TV, internet, landline en 4 mobiele telefoons. :(
pi_161945880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:24 schreef DUTCHKO het volgende:

Niets.
Inderdaad, documentaires over mensen die in auto's leven en dergelijke zijn toch wel een eye-opener over hoe klein de stap van iets naar niets is in de VS. Ook het steeds terugkerende fenomeen dat uit onderzoek blijkt, dat een groot aantal mensen in de VS nauwelijks reserves heeft, geeft sterk te denken.
pi_161945909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:57 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat in ieder geval opmerkelijk is, dat is het feit dat hij allerlei opmerkingen eruit gooit, die tot dusver volledig "onbespreekbare" onderwerpen of standpunten aansnijden. Het is compleet belachelijk dat niemand anders in de race de gang van zaken met betrekking tot het interventiebeleid (militair/buitenlands) kritisch heeft benaderd. Ook de kritiekloze benadering van "handelsverdragen" is nu omgegooid.

Wat dat aangaat heeft hij toch al iets bereikt. Andersom is het Sanders geweest, die bepaalde onderwerpen op de agenda heeft gezet. Wat dat aangaat is het opmerkelijk wat de twee anti-establishment kandidaten voor de campagnes hebben gedaan.
Dat is waar, ik vraag me alleen af of ze ook wat meer gaan kunnen doen dan het op de kaart zetten. Het komt op mij soms over als 'laat ik heel hard roepen wat ik allemaal vind dat er mis is, ik heb ook geen idee hoe ik dat moet oplossen, maar het is in ieder geval de fout van de ander dat het misgelopen is en alleen ik kan het oplossen'. Ik bedoel, goed dat het op tafel komt, maar kunnen ze dan ook met een voorstel tot oplossing komen dat ook daadwerkelijk een kans op slagen heeft?

Want Mexico gaat betalen voor een muur die ik wil bouwen, om even de absolute dooddoener boven te halen, ik heb er nu niet meteen een van het andere kamp bij de hand.
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:10:15 #150
198365 Morendo
The Real Deal
pi_161945921
Waarom is telecommunicatie en internet zo prijzig in de VS? Kartelvorming?
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')