Dit heeft niets meer met politiek incorrect 'straight talk' te maken: dit is jezelf vastlullen en onterecht wijzen naar anderen. Net zoals hij zijn birther fase probeert af te schuiven op Clinton.quote:Trump: 'Of Course' I Don't Think Cruz's Dad Was Linked To JFK's Assassinator
(...)
Trump said that Cruz's father said "horrible" things about him and that it's not a "one-way street" when he does something.
"So I was not a presumptive winner at that time. I was going against them, they were going against me," Trump said.
"But — bottom line you don't believe in that conspiracy," Blitzer countered.
"Of course I don't believe that. I wouldn't believe it, but I did say 'let people read it,'" Trump replied.
http://talkingpointsmemo.(...)e-cruz-oswald-theory
Dat is een belangrijk punt inderdaad. Het gaat om de kwaliteit van de banen. Dat is ook het manco van een algemeen begrip, zoals arbeidsparticipatie. Als de banen slecht betalen, dan schiet je er als maatschappij weinig mee op. Crapification is de juiste term op dit gebied.quote:Op donderdag 5 mei 2016 02:39 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel meer beroepen waar je geen hol verdient. Hier een lijst van voorbeelden; https://www.quintcareers.com/low-wage-occupations/
Ook allemaal baantjes die eigenlijk alleen voor jonger dan 25 zijn?
Daarnaast zou je verwachten dat je van een minimum met het minimale rond zou moeten komen en niet meteen een extra baan nodig zou moeten hebben omdat bijvoorbeeld de huren en andere prijzen wel omhoog blijven gaan, maar lonen een stuk minder of helemaal niet.
Voor sommigen is dat wel een eindstation. Wat denk je, dat de hele bevolking uit onwijs intelligente mensen bestaat met een IQ van boven de 130?quote:Op donderdag 5 mei 2016 02:17 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment voor een loon dat tussen werkgever en werknemer is afgesproken, niet door de overheid.
[..]
Wat? Fastfoodbaantjes zijn een tussenstap, niet waar je carrière hoort te stranden.
Volgens mij heeft Trump aangegeven dat hij wel interesse heeft in Kasich als VP.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:27 schreef Monolith het volgende:
Rick Scott geeft aan dat hij geen running mate van Trump wil worden:
http://www.politico.com/s(...)ld-trump-veep-222828
Nee, het gemiddelde IQ van de hele bevolking is per definitie precies 100.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:48 schreef Xa1pt het volgende:
Voor sommigen is dat wel een eindstation. Wat denk je, dat de hele bevolking uit onwijs intelligente mensen bestaat met een IQ van boven de 130?
hehe:quote:
Voortijdig Republikeins kandidaat, Cruz stopt, Kaisich stopt, ex-president van Mexico bied excuses aan... you'll become tired of winning :vquote:Op donderdag 5 mei 2016 11:39 schreef antiderivative het volgende:
[..]
hehe:
8 hours ago
On the same day that Mexican officials, and specifically Fox, apologized to Trump. Hilarious.
En Kasich heeft al aangegeven daarvoor te passen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Trump aangegeven dat hij wel interesse heeft in Kasich als VP.
Arbeidsparticipatie kent natuurlijk ook veel meer aspecten dan enkel mensen die het zoeken naar werk opgeven. Zo'n crisis die er flink inhakt zorgt er vaak ook voor dat de jeugd vaker en langer gaat studeren in plaats van gelijk gaat werken bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:45 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat is een belangrijk punt inderdaad. Het gaat om de kwaliteit van de banen. Dat is ook het manco van een algemeen begrip, zoals arbeidsparticipatie. Als de banen slecht betalen, dan schiet je er als maatschappij weinig mee op. Crapification is de juiste term op dit gebied.
En het is ook slecht voor de economie, want hoe kunnen mensen geld uitgeven, als ze weinig tot niets overhouden. De VS houdt de schijn van een goede economie in stand met het hoog houden van de beurs, maar voor veel mensen is er domweg geen herstel van de economie te voelen.
Waar Sanders naartoe wil met zijn 15 dollar, is dat mensen enigszins rond kunnen komen van een minimumloon. Dat zal sowieso zelfs met die 15 dollar in bepaalde streken al lastig zijn, gezien de hoge huren (met dank aan QE en de lage rente).
Het valt ook helemaal niet op dat Sanders goed scoort in gebieden waar veel "goedbetalende" banen verdwenen zijn. Daar kwam ook het filmpje met Hillary en een voormalige mijnwerker vandaan. Hilary heeft zulke mensen niets te bieden.
Kan iemand (Bram?) het filmpje van 'Hillary lying 13 minutes straight' weer even plaatsen? Dan zijn we tenminste weer helemaal rond. De frontrunners gebashed en weer verder.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:35 schreef Gambetta het volgende:
Politico heeft voor de lol nog maar eens Trumps meest vermakelijke flipflops op een rijtje gezet: http://www.politico.com/m(...)ontradictions-213869
Mijn persoonlijke favorieten:
“I surround myself with good people, and then I give myself the luxury of trusting them.” (Trump: Surviving at the Top, 1990)
“My motto is ‘Hire the best people, and don’t trust them.’” (Trump: Think Big, 2007)
“Surround yourself with people you can trust.” (Trump: How to Get Rich, 2004)
“People are too trusting. I’m a very untrusting guy.” (Playboy, March 1990)
“Remember that in the best negotiations, everyone wins.” (Trump: Never Give Up, 2008)
“You hear lots of people say that a great deal is when both sides win. That is a bunch of crap.” (Trump: Think Big, 2007)
“Ron Paul has some serious ideas which deserve serious consideration. Wrong for media to ignore him.” (Twitter, August 23, 2011)
“He [Ron Paul] should be ignored.” (Twitter, January 4, 2012)
“I see NATO as a good thing.” (Washington Post, March 21, 2016[)
“I think NATO is obsolete.” (ABC News, March 27, 2016)
In favor of invading Iraq? “Yeah, I guess so.” (The Howard Stern Show, September 11, 2002)
“It looks like a tremendous success from a military standpoint.” (Fox Business, March 21, 2003)
“The war’s a mess.” (Washington Post, March 25, 2003)
“Qadhafi in Libya is killing thousands of people, nobody knows how bad it is, and we’re sitting around, we have soldiers, all over the Middle East, and we’re not bringing ‘em in to stop this horrible carnage. … We should go in, we should stop this guy, which would be very easy and very quick.” (Trump video blog, February 2011)
“I never discussed that subject. I was in favor of Libya? We would be so much better off if Qadhafi were in charge right now.” (Houston, February 25, 2016)
“Eminent domain is wonderful.” (Fox News, October 6, 2015)
“I don’t like eminent domain.” (Breitbart News, November 5, 2015)
De man die zegt waar het op staat.
De marketingcampagne van Trump doet het wat dat betreft wel goed, als er hier ook al mensen zijn die geloven dat Trump zelf niet tot de elite behoort en tegen die elite zou strijden.quote:
Trump is gewoon de kandidaat, niet meer de frontrunner. Er zijn verder geen kandidaten meer in de race. Verder was het niet één of voor de zoveelste keer herkauwd stukje, dus ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Kan iemand (Bram?) het filmpje van 'Hillary lying 13 minutes straight' weer even plaatsen? Dan zijn we tenminste weer helemaal rond. De frontrunners gebashed en weer verder.
Rinse repeat in dit topic, rinse repeat
Ach, die curieuze gedachtenkronkel zie je overal bij vermeende 'anti-establishment' politici. Wilders heeft ook nog nauwelijks een dag in zijn leven buiten de politiek gewerkt, maar wordt door zijn achterban ook gezien als een outsider.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
De marketingcampagne van Trump doet het wat dat betreft wel goed, als er hier ook al mensen zijn die geloven dat Trump zelf niet tot de elite behoort en tegen die elite zou strijden.
Zonder die elite was Trump allang ten onder gegaan aan zijn schuldenlast.
Er wordt hier anders regelmatig verkondigt (ook door jou) dat veel zal afhangen van of Trump het 'establishment' achter zich kan krijgen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, die curieuze gedachtenkronkel zie je overal bij vermeende 'anti-establishment' politici. Wilders heeft ook nog nauwelijks een dag in zijn leven buiten de politiek gewerkt, maar wordt door zijn achterban ook gezien als een outsider.
Trump doet of hij niet bij de politieke elite hoort. Dat hij wel bij de elite hoort, wordt zeker niet bestreden. Hoe vaak heeft Trump al op een podium geroepen hoe verschrikkelijk goed, rijk en succesvol hij wel niet is. In de VS is je sociale stand veel belangrijker dan bij ons, je maakt niet eens kans als je niet bij de elite hoort, want daaraan meet men je succes.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
De marketingcampagne van Trump doet het wat dat betreft wel goed, als er hier ook al mensen zijn die geloven dat Trump zelf niet tot de elite behoort en tegen die elite zou strijden.
Zonder die elite was Trump allang ten onder gegaan aan zijn schuldenlast.
Trump is ook gewoon anti-establishment natuurlijk, wereld van verschil met Wilders.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, die curieuze gedachtenkronkel zie je overal bij vermeende 'anti-establishment' politici. Wilders heeft ook nog nauwelijks een dag in zijn leven buiten de politiek gewerkt, maar wordt door zijn achterban ook gezien als een outsider.
Was dit al gepost dan? Het heeft ook niks met een kandidaat 'bashen' te maken. Zolang er mensen in dit topic blijven posten dat Trump tegen de interventies in Irak en Libië was of stiekem zeer progressief is op het gebied van social issues of gezondheidszorg lijkt het me een goed plan om te laten zien dat Trump elke mogelijke positie inneemt die er maar is. Binnen een week compleet tegenovergestelde meningen verkondigen over een belangrijk onderwerp als bijvoorbeeld de NAVO is een serieus issue. Ik heb zijn flipflops op gebieden als abortus expres niet gepost want je zou je over een periode van 15 jaar op zo'n gebied nog wel kunnen ontwikkelen, dat doen zoveel politici. Trump opereert echter op een heel ander niveau wbt zijn continu veranderende mening, daar ging het artikel over.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Kan iemand (Bram?) het filmpje van 'Hillary lying 13 minutes straight' weer even plaatsen? Dan zijn we tenminste weer helemaal rond. De frontrunners gebashed en weer verder.
Rinse repeat in dit topic, rinse repeat
quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:35 schreef Gambetta het volgende:
Politico heeft voor de lol nog maar eens Trumps meest vermakelijke flipflops op een rijtje gezet: http://www.politico.com/m(...)ontradictions-213869
Ik geloof niet dat ik dat hier regelmatig betoog. Ik zie ook niet in wat het in vredesnaam van doen heeft met mijn post.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:13 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Er wordt hier anders regelmatig verkondigt (ook door jou) dat veel zal afhangen van of Trump het 'establishment' achter zich kan krijgen.
Het hangt allemaal een beetje af van je definities van establishment en elites. Trump was lange tijd natuurlijk redelijk intiem met veel politici, doneerde veel, enzovoort. Hij was dus feitelijk onderdeel van het systeem dat veel mensen nu verfoeien.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Trump is ook gewoon anti-establishment natuurlijk, wereld van verschil met Wilders.
Het zegt natuurlijk verder helemaal niks over Trumps geschiktheid, anti-establishment is niet per se goed of slecht
Komt er toch nog iets goeds uitquote:Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef Monolith het volgende:
McCain vreest ook voor zijn herverkiezing met een kandidaatschap van Trump, aangezien er in Arizona veel latino's zijn:
http://www.politico.com/s(...)cain-222810?cmpid=sf
Wat is mis met het huidige systeem?quote:Op donderdag 5 mei 2016 04:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Precies, als je de tijd terugdraait naar de 19e eeuw dan zag je misschien een beetje deze soort ongelijkheid tussen de klasses in Nederland. In Amerika is het langzaam tot deze situatie terug verkruimelt. Wat wil KrappeAuto dan, dat alles gewoon zo blijft?
Deze mensen zitten daar vanwege verkeerde levenskeuzes (vooral drugsgebruik), niet omdat het systeem hen genaaid heeft.quote:Dan is het voor hem te hopen dat er een vrij luie president komt die alles gewoon laat sudderen. Zullen de rioolbewoners van Las Vegas hem dankbaar voor zijn.
[ afbeelding ]
Deze mensen hierboven leven van wat mensen als Trump e.a. consumeren in de gokpaleizen en weggooien. Dit systeem kijkt niet naar leeftijd, of ras, het is puur een ongelijke overlevingskwestie die tot op zekere hoogte niet zou moeten bestaan.
Ik zou niet weten waaruit blijkt dat straks een 1-tot-1 verplaatsing is van mensen in laag betaalde traditionele sectors naar de technologische sectors.quote:Daarnaast is dat hele automatiseringsverhaal onzin, de industriele revolutie haalde mensen van het platteland naar de fabriek. We hadden kruideniers, nu staan de kruideniers achter de kassa. We hadden mensen achter de lopende band, die staan daar nu om te controleren of de machines het goed doen. En mocht men ooit niet meer achter de kassa staan, dan moeten ze alsnog systemen controleren want programmeurs en ontwikkelaars gaan echt niet hun eigen systemen monitoren. Automatisering maakt sommige baantjes overbodig maar schuift deze baantjes door naar nieuwe functies.
Weinig mensen worden betaald om alleen sociaal te zijn.quote:En dan nog, geen bedrijf dat met z'n robots op de personeelsbarbeque wil zitten.
Het wordt inderdaad stevig uit verband getrokken. Het veranderen van "mwah het is wel ok" in 2000 naar "liever niet" in 2010 wordt onterecht tot doodzonde gemaakt. Maar als kandidaten op meerdere punten van voorvechter in 2012 naar fervent tegenstander in 2015 gaan, heb ik daar meer moeite mee.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat is trouwens het probleem met flipflops?
Dan heb ik het niet over alles wat er uit Trump komt, want die is gewoon een parodie op zichzelf. Gewoon in 't algemeen, zag je in 't het verleden ook bij Bush, Obama, Clinton, Kerry, McCain, dus eigenlijk bij iedereen. De tegenpartij die steeds met hele lijsten met flipflops kwamen, alsof dat heel belangrijk was.
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb liever iemand die bereid is om zijn of haar mening bij te stellen aan de hand van nieuwe informatie, dan iemand die koppig voet bij stuk houdt, no matter what.
Op zich niks mis mee om een andere mening te ontwikkelen, maar binnen een week twee compleet tegengestelde dingen zeggen over de NAVO is wel op zijn minst opmerkelijk en getuigt niet van een politicus die een rechte rug heeft of daadwerkelijk een heldere visie heeft.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan heb ik het niet over alles wat er uit Trump komt, want die is gewoon een parodie op zichzelf. Gewoon in 't algemeen, zag je in 't het verleden ook bij Bush, Obama, Clinton, Kerry, McCain, dus eigenlijk bij iedereen. De tegenpartij die steeds met hele lijsten met flipflops kwamen, alsof dat heel belangrijk was.
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb liever iemand die bereid is om zijn of haar mening bij te stellen aan de hand van nieuwe informatie, dan iemand die koppig voet bij stuk houdt, no matter what.
Dat mensen 80-urige werkweken moeten maken om een dak boven hun hoofd te kunnen betalen. Om over de toegang tot de zorg nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:18 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat is mis met het huidige systeem?
In welke plaatsen?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat mensen 80-urige werkweken moeten maken om een dak boven hun hoofd te kunnen betalen.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://nlihc.org/sites/default/files/oor/OOR2014_MW-Map.pdf
En dat gaat ook nog eens over plekken met twee slaapkamers.quote:without paying more than 30% of their income.
In de valley is het redelijk onbetaalbaar.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:24 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
En dat gaat ook nog eens over plekken met twee slaapkamers.
In welke plaatsen kan men met 80 uur werken geen dak boven het hoofd betalen?
Jij beweert dat Trump niet anti-establishment is, terwijl eigenlijk iedereen het er wel over eens is dat hij dat wel is (in de politieke zin, zoals hierboven al gezegd).quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat hier regelmatig betoog. Ik zie ook niet in wat het in vredesnaam van doen heeft met mijn post.
Is op zich wel zo handig als je bijvoorbeeld kinderen hebt, ja.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:24 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
En dat gaat ook nog eens over plekken met twee slaapkamers.
In welke plaatsen kan men met 80 uur werken geen dak boven het hoofd betalen?
Dan kun je verhuizen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de valley is het redelijk onbetaalbaar.
Het is nog handiger om eerst een stabiele financiële positie te hebben voordat je kinderen krijgt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Is op zich wel zo handig als je bijvoorbeeld kinderen hebt, ja.
Hoho, even lezen. Ik stel dat Trump lange tijd feitelijk onderdeel heeft uitgemaakt van die elite / het politieke establishment. Dat hij nu met het Republikeinse partij-establishment overhoop ligt doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Jij beweert dat Trump niet anti-establishment is, terwijl eigenlijk iedereen het er wel over eens is dat hij dat wel is (in de politieke zin, zoals hierboven al gezegd).
Bedankt Hans. Als je je geen medische behandeling kunt veroorloven kun je ook gewoon dood gaan. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.quote:
Dit zo'n enorm onzin argument.quote:
Je haalt nu zorg erbij, maar we hadden het over betalen van huur.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedankt Hans. Als je je geen medische behandeling kunt veroorloven kun je ook gewoon dood gaan. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je haalt nu zorg erbij, maar we hadden het over betalen van huur.
Het lijkt me alleen een probleem als je in grote delen van Amerika geen huur kunt betalen. Dat er wat streken zijn waar je wat meer vermogen voor moet hebben om in te leven vind ik niet getuigen van een kapot systeem.
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoho, even lezen. Ik stel dat Trump lange tijd feitelijk onderdeel heeft uitgemaakt van die elite / het politieke establishment. Dat hij nu met het Republikeinse partij-establishment overhoop ligt doet daar niets aan af.
Nee we hadden het over de vraag of er plekken waren waar mensen zich de woningen niet kunnen veroorloven. Ik gaf je een voorbeeld. Vervolgens hanteer jij je gebruikelijke discussietechniek, het verschuiven van de doelpalen, zoals dat heet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je haalt nu zorg erbij, maar we hadden het over betalen van huur.
Het lijkt me alleen een probleem als je in grote delen van Amerika geen huur kunt betalen. Dat er wat streken zijn waar je wat meer vermogen voor moet hebben om in te leven vind ik niet getuigen van een kapot systeem.
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?
Overal in Amerika moet je met minimumloon ruim over de 40 uur maken om een normaal percentage (30%) van je inkomen kwijt te zijn aan simpele huisvesting.
Nouja, de kritiek op het establishment is onder andere dat ze veel geld aannemen van donoren en bedrijven. Als er nu een kandidaat is die in het verleden heel veel gedoneerd heeft aan het establishment maar nu zegt anti-establishment te zijn is dat redelijk vreemd, vind je niet?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.
Een volgevreten bakkes nog wel...quote:Op donderdag 5 mei 2016 05:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niets, en dat je zelf met een volgevreten bakkes als een aap hierbij gaat lopen dijenkletsen maakt jou niets beter.
Maar als Hillary hier niets aan wil gaan doen hoop ik dat Sanders nog net op tijd door een wonder de race wint.
Standvastigheid schijnt in de moderne politiek het heilige der heiligen te zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien is iets als huursubsidie dan een betere oplossing dan een minimum loon?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?
Overal in Amerika moet je met minimumloon ruim over de 40 uur maken om een normaal percentage (30%) van je inkomen kwijt te zijn aan simpele huisvesting.
http://www.economist.com/(...)1b012f603b9fd9577f0equote:Only 12.7% of workers earning a wage of less than $7.25 an hour were in poor households, while 44.6%—or nearly half, most of whom were probably teenagers or other secondary workers—were in households with incomes three times the poverty line (or approximately $63,000 in 2008 for a family of four) or higher. Thus, if the benefits of the minimum wage were spread equally across all affected low-wage workers, only 12.7% of the benefits would go to poor households, and nearly half would go to households in the top half of the household income distribution.
Wie zegt dat hij politici heeft omgekocht dan? Dat is een behoorlijke beschuldigingquote:Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.
Overal is het redelijk onbetaalbaar....quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de valley is het redelijk onbetaalbaar.
Dat zou kunnen, maar aan het eind van de dag lijkt het me dat 99.9% van de mensen huur, voedsel en kleding kunnen betalen. Als je 40 uur rekent tegen een loon van $7 krijg je $1120 per maand. Ik weet niet precies hoeveel daarvan af gaat, maar ik denk dat men netto nog iets extra's krijgt van de overheid.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof verder niet dat in je levensonderhoud voorzien beperkt blijft tot je huur kunnen betalen. Al met al ligt het prijspeil in de VS iets lager, hoewel huren significant hoger liggen dan in Nederland:
http://www.numbeo.com/cos(...)ountry=United+States
Maar veel mensen in de VS moeten met heel wat minder rondkomen dan de minima in Nederland en dan ook nog zonder alle voorzieningen die de Nederlandse overheid wel biedt.
Er is natuurlijk niets mis met nieuwe inzichten. Als je puur van standpunt wisselt vanwege electoraal gewin, dan is dat een ander verhaal natuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Standvastigheid schijnt in de moderne politiek het heilige der heiligen te zijn.
Voortschrijdend inzicht daarentegen is een bewijs van eerder falen en dus per definitie iets slechts.
50% ja? Even snel berekend verdien je met een minimum van $7.25 zo'n ~$1160 per maand before taxes.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.
En dan zou ik ook niet weten waarom we 30% handhaven voor de laagste sociaaleconomische groep. Denk dat dat wel rond de 50% moet liggen.
50%quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.
En dan zou ik ook niet weten waarom we 30% handhaven voor de laagste sociaaleconomische groep. Denk dat dat wel rond de 50% moet liggen.
Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar aan het eind van de dag lijkt het me dat 99.9% van de mensen huur, voedsel en kleding kunnen betalen. Als je 40 uur rekent tegen een loon van $7 krijg je $1120 per maand. Ik weet niet precies hoeveel daarvan af gaat, maar ik denk dat men netto nog iets extra's krijgt van de overheid.
Laten we zeggen een netto-inkomen van $1300. Lijkt me dat je genoeg plekken hebt waar je onderdak kan huren tegen $650-700. Dan heb je nog flink wat over voor eten, kleding, entertainment, scholing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |