Hoho, even lezen. Ik stel dat Trump lange tijd feitelijk onderdeel heeft uitgemaakt van die elite / het politieke establishment. Dat hij nu met het Republikeinse partij-establishment overhoop ligt doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Jij beweert dat Trump niet anti-establishment is, terwijl eigenlijk iedereen het er wel over eens is dat hij dat wel is (in de politieke zin, zoals hierboven al gezegd).
Bedankt Hans. Als je je geen medische behandeling kunt veroorloven kun je ook gewoon dood gaan. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.quote:
Dit zo'n enorm onzin argument.quote:
Je haalt nu zorg erbij, maar we hadden het over betalen van huur.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedankt Hans. Als je je geen medische behandeling kunt veroorloven kun je ook gewoon dood gaan. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je haalt nu zorg erbij, maar we hadden het over betalen van huur.
Het lijkt me alleen een probleem als je in grote delen van Amerika geen huur kunt betalen. Dat er wat streken zijn waar je wat meer vermogen voor moet hebben om in te leven vind ik niet getuigen van een kapot systeem.
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoho, even lezen. Ik stel dat Trump lange tijd feitelijk onderdeel heeft uitgemaakt van die elite / het politieke establishment. Dat hij nu met het Republikeinse partij-establishment overhoop ligt doet daar niets aan af.
Nee we hadden het over de vraag of er plekken waren waar mensen zich de woningen niet kunnen veroorloven. Ik gaf je een voorbeeld. Vervolgens hanteer jij je gebruikelijke discussietechniek, het verschuiven van de doelpalen, zoals dat heet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen een probleem als je in grote delen van Amerika geen huur kunt betalen. Dat er wat streken zijn waar je wat meer vermogen voor moet hebben om in te leven vind ik niet getuigen van een kapot systeem.
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?
Overal in Amerika moet je met minimumloon ruim over de 40 uur maken om een normaal percentage (30%) van je inkomen kwijt te zijn aan simpele huisvesting.
Nouja, de kritiek op het establishment is onder andere dat ze veel geld aannemen van donoren en bedrijven. Als er nu een kandidaat is die in het verleden heel veel gedoneerd heeft aan het establishment maar nu zegt anti-establishment te zijn is dat redelijk vreemd, vind je niet?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.
Een volgevreten bakkes nog wel...quote:Op donderdag 5 mei 2016 05:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niets, en dat je zelf met een volgevreten bakkes als een aap hierbij gaat lopen dijenkletsen maakt jou niets beter.
Maar als Hillary hier niets aan wil gaan doen hoop ik dat Sanders nog net op tijd door een wonder de race wint.
Standvastigheid schijnt in de moderne politiek het heilige der heiligen te zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat is trouwens het probleem met flipflops?
Misschien is iets als huursubsidie dan een betere oplossing dan een minimum loon?quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?
Overal in Amerika moet je met minimumloon ruim over de 40 uur maken om een normaal percentage (30%) van je inkomen kwijt te zijn aan simpele huisvesting.
http://www.economist.com/(...)1b012f603b9fd9577f0equote:Only 12.7% of workers earning a wage of less than $7.25 an hour were in poor households, while 44.6%—or nearly half, most of whom were probably teenagers or other secondary workers—were in households with incomes three times the poverty line (or approximately $63,000 in 2008 for a family of four) or higher. Thus, if the benefits of the minimum wage were spread equally across all affected low-wage workers, only 12.7% of the benefits would go to poor households, and nearly half would go to households in the top half of the household income distribution.
Wie zegt dat hij politici heeft omgekocht dan? Dat is een behoorlijke beschuldigingquote:Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.
Overal is het redelijk onbetaalbaar....quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de valley is het redelijk onbetaalbaar.
Dat zou kunnen, maar aan het eind van de dag lijkt het me dat 99.9% van de mensen huur, voedsel en kleding kunnen betalen. Als je 40 uur rekent tegen een loon van $7 krijg je $1120 per maand. Ik weet niet precies hoeveel daarvan af gaat, maar ik denk dat men netto nog iets extra's krijgt van de overheid.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof verder niet dat in je levensonderhoud voorzien beperkt blijft tot je huur kunnen betalen. Al met al ligt het prijspeil in de VS iets lager, hoewel huren significant hoger liggen dan in Nederland:
http://www.numbeo.com/cos(...)ountry=United+States
Maar veel mensen in de VS moeten met heel wat minder rondkomen dan de minima in Nederland en dan ook nog zonder alle voorzieningen die de Nederlandse overheid wel biedt.
Er is natuurlijk niets mis met nieuwe inzichten. Als je puur van standpunt wisselt vanwege electoraal gewin, dan is dat een ander verhaal natuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Standvastigheid schijnt in de moderne politiek het heilige der heiligen te zijn.
Voortschrijdend inzicht daarentegen is een bewijs van eerder falen en dus per definitie iets slechts.
50% ja? Even snel berekend verdien je met een minimum van $7.25 zo'n ~$1160 per maand before taxes.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.
En dan zou ik ook niet weten waarom we 30% handhaven voor de laagste sociaaleconomische groep. Denk dat dat wel rond de 50% moet liggen.
50%quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.
En dan zou ik ook niet weten waarom we 30% handhaven voor de laagste sociaaleconomische groep. Denk dat dat wel rond de 50% moet liggen.
Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar aan het eind van de dag lijkt het me dat 99.9% van de mensen huur, voedsel en kleding kunnen betalen. Als je 40 uur rekent tegen een loon van $7 krijg je $1120 per maand. Ik weet niet precies hoeveel daarvan af gaat, maar ik denk dat men netto nog iets extra's krijgt van de overheid.
Laten we zeggen een netto-inkomen van $1300. Lijkt me dat je genoeg plekken hebt waar je onderdak kan huren tegen $650-700. Dan heb je nog flink wat over voor eten, kleding, entertainment, scholing.
Dan wordt je niet ziek, tap je stroom af van de buren, en hergebruik je luiers. Tenminste, zo zie ik me KrappeAuto's wereld voor me.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.
En hier ga ik nu even tegen je in. (sorry bud)quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
500? Dat betaal ik alleen al aan autokosten.quote:Op donderdag 5 mei 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |