abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161944837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Jij beweert dat Trump niet anti-establishment is, terwijl eigenlijk iedereen het er wel over eens is dat hij dat wel is (in de politieke zin, zoals hierboven al gezegd).
Hoho, even lezen. Ik stel dat Trump lange tijd feitelijk onderdeel heeft uitgemaakt van die elite / het politieke establishment. Dat hij nu met het Republikeinse partij-establishment overhoop ligt doet daar niets aan af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161944856
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dan kun je verhuizen.

[..]
Bedankt Hans. Als je je geen medische behandeling kunt veroorloven kun je ook gewoon dood gaan. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.
pi_161944879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:29 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dan kun je verhuizen.

Dit zo'n enorm onzin argument.

Verhuizen, van welk geld? Of je huur uitzitten, of de lease breaken, maar waarvan? Daarnaast kun je verhuizen, maar is de kans groot dat 't geld dat je spaart vervolgens aan benzine kwijt bent.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161944882
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bedankt Hans. Als je je geen medische behandeling kunt veroorloven kun je ook gewoon dood gaan. Maar dat was de vraag niet natuurlijk.
Je haalt nu zorg erbij, maar we hadden het over betalen van huur.

Het lijkt me alleen een probleem als je in grote delen van Amerika geen huur kunt betalen. Dat er wat streken zijn waar je wat meer vermogen voor moet hebben om in te leven vind ik niet getuigen van een kapot systeem.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:35:50 #105
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161944909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:33 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het lijkt me alleen een probleem als je in grote delen van Amerika geen huur kunt betalen. Dat er wat streken zijn waar je wat meer vermogen voor moet hebben om in te leven vind ik niet getuigen van een kapot systeem.
Heb je dat net geposte kaartje nou wel goed geïnterpreteerd?

Overal in Amerika moet je met minimumloon ruim over de 40 uur maken om een normaal percentage (30%) van je inkomen kwijt te zijn aan simpele huisvesting.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_161944931
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoho, even lezen. Ik stel dat Trump lange tijd feitelijk onderdeel heeft uitgemaakt van die elite / het politieke establishment. Dat hij nu met het Republikeinse partij-establishment overhoop ligt doet daar niets aan af.
Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.
pi_161944948
quote:

[..]

Nee we hadden het over de vraag of er plekken waren waar mensen zich de woningen niet kunnen veroorloven. Ik gaf je een voorbeeld. Vervolgens hanteer jij je gebruikelijke discussietechniek, het verschuiven van de doelpalen, zoals dat heet.

Ik geloof verder niet dat in je levensonderhoud voorzien beperkt blijft tot je huur kunnen betalen. Al met al ligt het prijspeil in de VS iets lager, hoewel huren significant hoger liggen dan in Nederland:
http://www.numbeo.com/cos(...)ountry=United+States

Maar veel mensen in de VS moeten met heel wat minder rondkomen dan de minima in Nederland en dan ook nog zonder alle voorzieningen die de Nederlandse overheid wel biedt.
pi_161944951
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Overal in Amerika moet je met minimumloon ruim over de 40 uur maken om een normaal percentage (30%) van je inkomen kwijt te zijn aan simpele huisvesting.
Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.

En dan zou ik ook niet weten waarom we 30% handhaven voor de laagste sociaaleconomische groep. Denk dat dat wel rond de 50% moet liggen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:40:24 #109
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_161944961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Dat hij politici heeft omgekocht wil toch niet direct zeggen dat hij bij het politieke establishment hoort.
Nouja, de kritiek op het establishment is onder andere dat ze veel geld aannemen van donoren en bedrijven. Als er nu een kandidaat is die in het verleden heel veel gedoneerd heeft aan het establishment maar nu zegt anti-establishment te zijn is dat redelijk vreemd, vind je niet?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:41:28 #110
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161944968
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 05:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niets, en dat je zelf met een volgevreten bakkes als een aap hierbij gaat lopen dijenkletsen maakt jou niets beter.

Maar als Hillary hier niets aan wil gaan doen hoop ik dat Sanders nog net op tijd door een wonder de race wint.
Een volgevreten bakkes nog wel... _O- _O-
pi_161944969
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat is trouwens het probleem met flipflops?
Standvastigheid schijnt in de moderne politiek het heilige der heiligen te zijn.
Voortschrijdend inzicht daarentegen is een bewijs van eerder falen en dus per definitie iets slechts.
pi_161944979
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Misschien is iets als huursubsidie dan een betere oplossing dan een minimum loon?

Zoals je ziet is het minimum loon voornamelijk van belang voor jongeren. Veel groepen in Amerika die bijv. moeite hebben met hun huur betalen of gezondheidszorg hebben helemaal geen inkomen uit arbeid. Hier nog meer:

quote:
Only 12.7% of workers earning a wage of less than $7.25 an hour were in poor households, while 44.6%—or nearly half, most of whom were probably teenagers or other secondary workers—were in households with incomes three times the poverty line (or approximately $63,000 in 2008 for a family of four) or higher. Thus, if the benefits of the minimum wage were spread equally across all affected low-wage workers, only 12.7% of the benefits would go to poor households, and nearly half would go to households in the top half of the household income distribution.
http://www.economist.com/(...)1b012f603b9fd9577f0e
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:44:58 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161945004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij politici heeft omgekocht dan? Dat is een behoorlijke beschuldiging
Laffe huichelaar
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:45:22 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945010
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de valley is het redelijk onbetaalbaar.
Overal is het redelijk onbetaalbaar....
pi_161945013
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef Monolith het volgende:
Ik geloof verder niet dat in je levensonderhoud voorzien beperkt blijft tot je huur kunnen betalen. Al met al ligt het prijspeil in de VS iets lager, hoewel huren significant hoger liggen dan in Nederland:
http://www.numbeo.com/cos(...)ountry=United+States

Maar veel mensen in de VS moeten met heel wat minder rondkomen dan de minima in Nederland en dan ook nog zonder alle voorzieningen die de Nederlandse overheid wel biedt.
Dat zou kunnen, maar aan het eind van de dag lijkt het me dat 99.9% van de mensen huur, voedsel en kleding kunnen betalen. Als je 40 uur rekent tegen een loon van $7 krijg je $1120 per maand. Ik weet niet precies hoeveel daarvan af gaat, maar ik denk dat men netto nog iets extra's krijgt van de overheid.

Laten we zeggen een netto-inkomen van $1300. Lijkt me dat je genoeg plekken hebt waar je onderdak kan huren tegen $650-700. Dan heb je nog flink wat over voor eten, kleding, entertainment, scholing.
pi_161945027
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Standvastigheid schijnt in de moderne politiek het heilige der heiligen te zijn.
Voortschrijdend inzicht daarentegen is een bewijs van eerder falen en dus per definitie iets slechts.
Er is natuurlijk niets mis met nieuwe inzichten. Als je puur van standpunt wisselt vanwege electoraal gewin, dan is dat een ander verhaal natuurlijk.
pi_161945041
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Simpele huisvesting is een eenpersoonskamer op flinke afstand van het werk, niet een tweepersoonskamer in het midden van de stad.

En dan zou ik ook niet weten waarom we 30% handhaven voor de laagste sociaaleconomische groep. Denk dat dat wel rond de 50% moet liggen.
50% ja? Even snel berekend verdien je met een minimum van $7.25 zo'n ~$1160 per maand before taxes.

In de tijd dat wij nog huurden is over een paar jaar tijd die huur met zo'n $150 omhoog gegaan, en voor zo'n inkomen onbetaalbaar geworden. Maar dat vind jij normaal? Dat mensen gedwongen worden rond te verhuizen? Of een X aantal baantjes moeten hebben om rond te komen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:47:37 #118
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161945049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:39 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

50% :D! Dat is echt een belachelijke grote maandelijkse kostenpost. Bedenk ook dat mensen moeten eten, vervoer naar werk hebben, abonnementen en nog allerlei andere kosten hebben. 30% uitgave aan huisvesting vind ik persoonlijk al vrij fors.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_161945069
Aangezien het zo ongeveer de eerste verkiezingen zijn die KA volgt, zal hij wel een studentje zijn met nog vrij weinig kennis van wat er echt aan kosten bij komen kijken.
pi_161945071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar aan het eind van de dag lijkt het me dat 99.9% van de mensen huur, voedsel en kleding kunnen betalen. Als je 40 uur rekent tegen een loon van $7 krijg je $1120 per maand. Ik weet niet precies hoeveel daarvan af gaat, maar ik denk dat men netto nog iets extra's krijgt van de overheid.

Laten we zeggen een netto-inkomen van $1300. Lijkt me dat je genoeg plekken hebt waar je onderdak kan huren tegen $650-700. Dan heb je nog flink wat over voor eten, kleding, entertainment, scholing.
Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.
pi_161945098
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Eu. Is Amerika zo goedkoop ofzo? Ik betaal nog 500 euro per maand aan gas, electriciteit, verzekeringen, benzine, telefonie en internet, onderhoud, dokterskosten, beroepsverzekering,... dat is dan mssn entertainment bij, maar eten en kleren bvb al niet. En scholing ook nog niet. En luiers, babyvoedsel, crèche al helemaal niet.
Dan wordt je niet ziek, tap je stroom af van de buren, en hergebruik je luiers. Tenminste, zo zie ik me KrappeAuto's wereld voor me.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:55:37 #122
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945113
quote:

[..]

En hier ga ik nu even tegen je in. (sorry bud)
Weet je wel wat de laatste jaren hebben veroorzaakt na 2008. de grote crisis?
Een brok ellende.
USA en Canada land van de onbegrenste mogelijkheden? Ja voor Dokters en Chirurgen. D De gewone man is de lul. De komplete middenstand word uitgeroeid en men stevent hier op het eeuwenoude recept af: stinkend rijk en bloedarm.
Sociaal is de America's totaal gebroken. 8 jaren Democraten heeft niets geholpen en de corruptie en graaierijen van BEIDE kanten (Democraten en Republikeinen) heeft dit land naar de afgrond gebracht, net als Canada. Onbetaalbaar.
Het is niet voor niets dat ik weg ga want ik zie absoluut geen toekomst voor mijn kinderen hier.
Werken als honden en hopen dat je het einde van de maand haalt.
En die kinderen had ik al hoor, ver voordat ik naar Canada kwam.
Maar er zijn ook duizenden mensen hier die hun baan kwijt raakten van de ene minuut op de andere. (ja dit soort "leuke" dingen gebeuren hier ook want je hebt geen ontslag bescerming of wat dan ook)
Er zijn nog steeds mensen die in tentenkampen wonen vanwge de crisis van 2006 of op straat zwerven. Maar dat hoor je niet want het sprookje van het beloofde land moet immers in stand worden gehouden??!!
F* Clinton en Trump en de rest van die USA ratten. Een plaag voor de wereld, niets meer en niets minder!
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:58:22 #123
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161945141
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:49 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

500? Dat betaal ik alleen al aan autokosten.
Ik moet 5000 per maand ophoesten om alles te betalen en dan heb ik een belachelijke lage hypotheek vergeleken met mijn mede slaven. (1200 per maand)
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:59:37 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161945157
Dat minimumloon kan een leuk topic worden voor de GE. Sowieso krijgt Trump het moeilijk, want Clinton kan met dit thema kiezers uit de lagere sociale klasses wegsnoepen van hem. Als windvaan Trump opeens beslist ook voor verhoging van het minimumloon te zijn om die lagere sociale klasses weer aan te spreken, dan jaagt ie ongetwijfeld de ouderwetse die-hard Republikeinen weer in het harnas.
pi_161945176
Grassley heeft vertrouwen in een conservatieve SC nominatie van een eventuele president Trump:

http://www.politico.com/s(...)ourt-222836?cmpid=sf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')