Mja, weet niet of we er nu al veel over kunnen zeggen. Er zijn nog niet echt virale anti-Clinton memes geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:20 schreef Gambetta het volgende:
Het heeft blijkbaar weinig effect, aangezien Trump vergeleken met Clinton buitengewoon impopulair is onder millenials (jongere kiezers). Geen wonder, zijn voornaamste steun komt immers van de blanke oudere bevolkingsgroep.
Als je straks een paar maanden lang consistent hoge kwaliteit anti-Clinton en pro-Trump propaganda hebt dan lijkt het me sterk dat dit geen invloed heeft. Misschien niet op mensen die nu al in het Clinton kamp zitten, maar independents vooral lijkt me.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:26 schreef OMG het volgende:
Virale anti-Clinton memes veranderen millenials niet ineens in xenofobische debielen.
Als je het ergens op zou moeten baseren zal het iets moeten zijn uit psychologische hoek -- het effect van video. Het internet is Trump gebied straks, alhoewel het ook vrij belangrijk is hoe de media zich gaan opstellen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:31 schreef Gambetta het volgende:
Allemaal speculatie, geen reden om dat aan te nemen.
Ach er is genoeg te lezen over de beide kandidaten en het is aan een ieder om hun keuze te maken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Als je straks een paar maanden lang consistent hoge kwaliteit anti-Clinton en pro-Trump propaganda hebt dan lijkt het me sterk dat dit geen invloed heeft. Misschien niet op mensen die nu al in het Clinton kamp zitten, maar independents vooral lijkt me.
Ik krijg wel de indruk dat Monolith er aanzienlijk objectiever tegenaan kijkt dan de ander, maar dat kan natuurlijk aan mij liggenquote:Op donderdag 28 april 2016 23:25 schreef Kaas- het volgende:
Ik kijk hier al maanden twee keer per week en altijd zijn de laatste paar posts Bram en Monolith die elkaar proberen te overtuigen van hun eigen gelijk wat betreft die complottheorieën over Clinton whehehe. Mien god. Er verandert ook gewoon echt niets.
Da's wel tof. Wanneer stemmen ze daar?quote:Op vrijdag 29 april 2016 02:52 schreef DUTCHKO het volgende:
Net op CNN: een plaatsje in Indiana genaamd Vigo county heeft bijna een 100% nauwkeurigheids record om de volgende President aan te wijzen.
http://www.politico.com/m(...)n-trump-fever-213411
According to an analysis of bellwether states and counties by Dave Leip’s Atlas of U.S. Presidential Elections, “Vigo County, Indiana is the most prominent bellwether of presidential elections in the country—voting for the winning candidate in every election from 1956 through 2012.” Perhaps even more telling, noted Leip, is that the margin between how candidates fair in Vigo County and how they fair nationwide has been an average of just 4 percent over the past 124 years.
[ afbeelding ]
Typisch een stuk van mensen die statistiek niet snappen. Met zoveel counties is het extreem onwaarschijnlijk dat er niet minimaal een paar de 'juiste voorspelling' maken voor 60 jaar aan presidentverkiezingen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 02:52 schreef DUTCHKO het volgende:
Net op CNN: een plaatsje in Indiana genaamd Vigo county heeft bijna een 100% nauwkeurigheids record om de volgende President aan te wijzen.
http://www.politico.com/m(...)n-trump-fever-213411
According to an analysis of bellwether states and counties by Dave Leip’s Atlas of U.S. Presidential Elections, “Vigo County, Indiana is the most prominent bellwether of presidential elections in the country—voting for the winning candidate in every election from 1956 through 2012.” Perhaps even more telling, noted Leip, is that the margin between how candidates fair in Vigo County and how they fair nationwide has been an average of just 4 percent over the past 124 years.
[ afbeelding ]
Dat inderdaad. Dergelijke a posteriori conclusies zijn niet zo spannend. Het is net als stellen dat in gemeente X het hoogste bedrag per inwoner aan loterijwinsten wordt behaald. Voorspellende waarde? nul.quote:Op vrijdag 29 april 2016 08:37 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Typisch een stuk van mensen die statistiek niet snappen. Met zoveel counties is het extreem onwaarschijnlijk dat er niet minimaal een paar de 'juiste voorspelling' maken voor 60 jaar aan presidentverkiezingen.
Nog meer info:quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:32 schreef skysherrif het volgende:
http://webmshare.com/play/OMjNW
[ afbeelding ]
Eng dit.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:32 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een leuke: de staat had een bericht gestuurd naar alle nieuwe kiezers dat de stemming in september zou zijn. Nu leef je in een grot als je niet weet wanneer de primary is maar het geeft te denken. Het kan allemaal toeval en geblunder zijn maar als dat steeds weer gebeurt dan is de meer logische verklaring dat er sprake is van manipulatie.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach ik sta daar niet eens meer van te kijken.
De Clinton tentakels zijn onvoorstelbaar lang....griezelig gewoon...
Logisch toch? Zij volgen dezelfde media, ze worden net zo gehersenspoeld. Het is niet voor niets dat politici het blijven doen, het is verdomd effectief bij alle groepen mensen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja het treurige is dat dit soort pulp gretig word bekeken door de gemiddelde Amerikaan maar op feiten gebasseerde filmpjes over crooked Hillary worden nauwlijks bekeken.
En hier hetzelfde als ik de Hillary loophondjes braaf in de maat hoor blaffen....
Ik had hier al op gereageerd maar nog even dit: het was wel jaren geleden al bekend dat Hillary mee zou doen. Hell, ze hadden het waarschijnlijk 8 jaar geleden al gepland. Het was toen ook al bekend dat de zuidelijke staten sterk in haar voordeel zijn.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:45 schreef L3gend het volgende:
Die kalender heb ik je al verteld, die worden jaren geleden door de staten bepaald, al lang voordat bekend was dat Sanders of Clinton meededen.
Ik heb er zelf geen behoefte aan om zoiets te doen maar ik vind het legitiem als Europeanen invloed uit proberen te oefenen aangezien die president ook mede over ons regeert aangezien wij als schoothondjes achter de USA aanlopen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:13 schreef L3gend het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de VS veel invloed in andere landen en mogen deze mensen op fora hun mening hebben. Maar phonebanken (hoewel ik niet geloof dat het veel helpt, i.e een puber uit Zweden met een zweeds accent overtuigt geen oude vrouw van 50) gaat mij te ver eigenlijk en dat (oud) politici ook hier actief campagne voeren.
Maar stel dat dat andersom zou zijn, als amerikanen bijv in de UK de brexit referendum phonebanken of andere verkiezingen in Europa willen beinvloeden. Krijg je meteen de reacties dat Amerika weer bemoeit weer met interne verkiezingen in het buitenland, of dat ze weer imperalistisch gedrag vertonen, of Amerikanen arrogant zijn en beter weten hoe Europeanen moeten stemmen. Dat zouden jullie niet accepteren.
Jij hebt slecht opgelet! Ik heb hier nadrukkelijk aangegeven dat ik tegen het systeem van caucus ben, ook al profiteert Sanders hiervan omdat zijn supporters enthousiaster zijn dan die van Hillary.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:20 schreef L3gend het volgende:
Bovendien heb ik je niet horen klagen hoe voter supression of ondemocratisch wel de caucus zijn?
Ik denk dat L3gend zijn beeld echter niet klopt. Kijk eens naar de publieken van tienduizenden toeschouwers (per publiek) die Sanders heeft getrokken. Voor het perspectief, bij sommige toespraken trok hij meer toeschouwers dan dat er in het Philips-stadion (PSV) passen. Daar stonden toch best veel jongeren tussen, ook bejaarden, zwarte mensen en hispanics maar ook erg veel jongeren. Op Youtube stikt het ook van enthousiaste jongeren die over Sanders bloggen of praten. Als er minder jongeren stemmen dan moet je ook naar de voter suppression kijken, dat speelde in veel staten een grote rol. In New York scheelt het trouwens naar schatting ongeveer 12 procentpunt met de einduitslag (6 minder voor Sanders, 6 meer voor Hillary), zij schatten dat al die kiezers die niet op Sanders mochten stemmen (nogmaals, deze groep kiezers had niets verkeerd gedaan!) Sanders 8-12 procentpunt heeft gekost.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Logisch toch? Acht jaar geleden wist Obama op inspirerende wijze grote groepen nieuwe stemmers te werven met zijn change-campagne. Gedesillusioneerd over het uitblijven van die veranderingen zullen nu veel van die mensen thuisblijven.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:32 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
het verhaal is wel weer iets genuanceerder. Het betreft een mailing waarin eerder incorrect werd gesteld dat er de 28e primaries zouden zijn, maar dit is eigenlijk de 13e september. Dat zijn echter de lokale primaries en niet die voor de presidentsverkiezingen, niet de primaries voor de presidentsverkiezingen, al werd dat niet duidelijk vermeld in de mailing. Hier vind je de uitleg.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nog een leuke: de staat had een bericht gestuurd naar alle nieuwe kiezers dat de stemming in september zou zijn. Nu leef je in een grot als je niet weet wanneer de primary is maar het geeft te denken. Het kan allemaal toeval en geblunder zijn maar als dat steeds weer gebeurt dan is de meer logische verklaring dat er sprake is van manipulatie.
Jij schetst nu een vals dilemma. Natuurlijk gaan de millenials niet stemmen op Trump, zij kunnen echter wel stemmen op de groene partij, of uit protest Sanders zijn naam opschrijven op het stembriefje. Ja, dat mag (o.a. in California) en het wordt zelfs bijgehouden, in een deel van de staten. Of ze stemmen helemaal niet maar dat vind ik een onverstandige keuze. Niet stemmen op Hillary houdt niet in dat je op Trump stemt en als de Hillary goons zo graag die kaart spelen dan moeten ze misschien eens meer naar zichzelf kijken: het is de cronykapitalistische neoliberale Hillary die niets te zoeken heeft bij de Democratische partij, Sanders zit wel bij de juiste partij. Leuk hoor dat Hillary op wat ethische kwesties die niets met geld te maken hebben de juiste keuzes maakt maar zelfs hierop is flink wat af te dingen. Zo was zij extreem laat met het tolereren van het homo-huwelijk (en dat enkel omdat de kiezers het eisten, of juist omgekeerd, tot die tijd enkel homofoob omdat ze dacht dat de kiezers dat eisten), ze stemde nog heel erg lang tegen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 01:26 schreef OMG het volgende:
Virale anti-Clinton memes veranderen millenials niet ineens in xenofobische debielen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |