abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161757613
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:34 schreef marsan het volgende:

[..]

Als ze het nodig vinden, huren ze een ruimte.
Dat hoeft blijkbaar niet.
pi_161757622
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:36 schreef Copa het volgende:

[..]

Jij mag het inderdaad kierewiet vinden. Veel anderen, en ik, vinden dat niet kierewiet. Dus omdat jij het kierewiet vindt moeten anderen hun geloof afleren? :?
Nee, omdat ik het kierewiet vind, vind ik het woord dat die user gebruikte wel acceptabel.
I´m back.
pi_161757629
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:22 schreef Copa het volgende:

[..]

Christenen bidden dan volgens mij ook niet zomaar zonder reden. Volgens mij alleen voor het eten en op zondag in de kerk, dus ik snap sowieso niet wat een christen in een gebedsruimte of een stilteruimte op een universiteit te zoeken heeft.
Er zijn ook meer geloven dan alleen die 2.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161757631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Punt is dat je er echt voor moet waken dat dat geenszins van invloed mag zijn op mensen die daar niet op zitten te wachten. Komt nog eens bij de scheiding tussen mannen en vrouwen en de impliciete religieuze dwang die zo'n gebedsmogelijkheid biedt. Moslims gaan er elkaar op aanspreken. Gegarandeerd.
Dat zal denk ik wel meevallen.
pi_161757649
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Weet ik. Je punt is?
pi_161757660
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, ho, ho, mohammed, vrede zij met hem, is de laatste profeet dus die heeft het patent op de waarheid hè.
Althans dat maken ze zich wijs, en daarom zijn ze onuitroeibaar en niet vatbaar voor rede. :).
I´m back.
  woensdag 27 april 2016 @ 18:39:14 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161757664
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef Copa het volgende:

[..]

Dat is wel de praktijk. Er zijn ruimtes die begonnen als stilteruimte en inmiddels veranderd zijn in een soort mini moskee. Dat lijkt me erg onwenselijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161757673
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef Copa het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. 'Ga je mee bidden?' is een vrij normale vraag onder moslims. Wat ga je dan doen? Nee zeggen? In de islam is er een vrij sterke hang naar 'een goede moslim zijn'.
pi_161757681
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, omdat ik het kierewiet vind, vind ik het woord dat die user gebruikte wel acceptabel.
Wie is die user? :?
pi_161757693
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. 'Ga je mee bidden?' is een vrij normale vraag onder moslims. Wat ga je dan doen? Nee zeggen? In de islam is er een vrij sterke hang naar 'een goede moslim zijn'.
Als je niet wil bidden moet je het gewoon niet doen. Ik zie het probleem niet.
pi_161757711
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:38 schreef Copa het volgende:

[..]

Weet ik. Je punt is?
Dat je punt over biddende christenen in deze niet valide is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_161757714
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is wel de praktijk. Er zijn ruimtes die begonnen als stilteruimte en inmiddels veranderd zijn in een soort mini moskee. Dat lijkt me erg onwenselijk.
Dat komt denk ik met name door zwak beleid of controles door de universiteit zelf, waardoor ze alles maar toestaan. Dat is inderdaad onwenselijk.
pi_161757719
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:39 schreef Copa het volgende:

[..]

Wie is die user? :?
Waarop jij ook reageerde, die het woord 'afleren' gebruikte.
I´m back.
pi_161757728
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat je punt over biddende christenen in deze niet valide is.
Nou ja, welk geloof dan ook. Als je geen moslim bent heb je denk ik ook niets te zoeken in een islamitische gebedsruimte, of wel?
pi_161757737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarop jij ook reageerde, die het woord 'afleren' gebruikte.
Jij vindt het woord 'afleren' kierewiet?
pi_161757753
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:34 schreef Copa het volgende:

[..]

Je mag in dit land overal commentaar of kritiek op hebben, dus ook op religie. Echter, ik begrijp niet waarom iemand het geloof in een God zou moeten 'afleren'.
Het niet faciliteren van een gebedsruimte, staat niet gelijk aan het afleren.
  woensdag 27 april 2016 @ 18:43:21 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161757757
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef Copa het volgende:

[..]

Dat komt denk ik met name door zwak beleid of controles door de universiteit zelf, waardoor ze alles maar toestaan. Dat is inderdaad onwenselijk.
Exact. Vandaar dat het weigeren van het aanbieden van zo'n ruimte geen rare reactie is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161757783
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Exact. Vandaar dat het weigeren van het aanbieden van zo'n ruimte geen rare reactie is.
Dat kan, maar je kan er ook voor kiezen om het gewoon niet zo ver te laten komen.
pi_161757786
Op de HAN in Nijmegen per toeval gezien dat er een gebedsruimte was. Niemand opgevallen en niemand die er blijkblaar last van had. Ik weet niet of die er nog is of uitgebreid is trouwens. Is alweer een paar jaar geleden.
Maar de protesten nu lijken echter wel een spastische reactie op onderbuikgevoelens. Onterecht dus opgerot. Laat ze lekker.
pi_161757791
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:42 schreef Copa het volgende:

[..]

Jij vindt het woord 'afleren' kierewiet?
Nee, dat staat er toch niet.
I´m back.
pi_161757798
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:42 schreef Copa het volgende:

[..]

Nou ja, welk geloof dan ook. Als je geen moslim bent heb je denk ik ook niets te zoeken in een islamitische gebedsruimte, of wel?
Nee, maar dat is t punt dus. Het is of een ruimte om te bidden voor een ieder. Of niets.
Ze doen het maar met een stilteruimte. Daar hebben ze gelegenheid tot bidden.
Als ze meer en exclusiever willen, staat het ze vrij om een ruimte te huren.
pi_161757809
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat staat er toch niet.
Misschien kun je je opmerking nog een keer plaatsen, want ik volg het niet meer.
pi_161757815
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:44 schreef Melanthi het volgende:
Op de HAN in Nijmegen per toeval gezien dat er een gebedsruimte was. Niemand opgevallen en niemand die er blijkblaar last van had. Ik weet niet of die er nog is of uitgebreid is trouwens. Is alweer een paar jaar geleden.
Maar de protesten nu lijken echter wel een spastische reactie op onderbuikgevoelens. Onterecht dus opgerot. Laat ze lekker.
Veel ziekenhuizen hebben ook stilteruimtes, waar nooit een hond komt, maar die worden tegenwoordig ook omgetoverd tot moskeeën. Het is ineens een soort mode geworden. Moslims zelf noemen het emancipatie.
I´m back.
pi_161757818
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:44 schreef Melanthi het volgende:
Wat dat betreft kan je dit beter stilzwijgend doen inderdaad. Een klein groepje mensen heeft er dan baat bij en de rest merkt er niet eens iets van.

Doordat het de media bereikt denken mensen plotseling dat ze er last van hebben.
pi_161757842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat dat betreft kan je dit beter stilzwijgend doen inderdaad. Een klein groepje mensen heeft er dan baat bij en de rest merkt er niet eens iets van.

Doordat het de media bereikt denken mensen plotseling dat ze er last van hebben.
Maar zou de kantine eigenlijk niet hallal moeten worden?
I´m back.
pi_161757873
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:40 schreef Copa het volgende:

[..]

Als je niet wil bidden moet je het gewoon niet doen. Ik zie het probleem niet.
Vraag het een ex-moslim.
pi_161757876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Halal.

Als er veel veel moslims zijn zou een slimme ondernemer enkele halalproducten aanbieden ja. Een volledige halalkantine is niet nodig, net zoals er nu ook niet om gevraagd wordt dat die hele universiteit een grote gebedsruimte wordt.

Om maar even serieus te reageren op een ontzettend domme vraag. Dommigheid kan je enkel bestrijden met rede.
pi_161757881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel ziekenhuizen hebben ook stilteruimtes, waar nooit een hond komt, maar die worden tegenwoordig ook omgetoverd tot moskeeën. Het is ineens een soort mode geworden. Moslims zelf noemen het emancipatie.
Gewoon met je broodje frikandel oid naar binnen lopen.
Stilteruimte, geen moskee.
pi_161757892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vraag het een ex-moslim.
Goede post.
pi_161757915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Halal.

Als er veel veel moslims zijn zou een slimme ondernemer enkele halalproducten aanbieden ja. Een volledige halalkantine is niet nodig, net zoals er nu ook niet om gevraagd wordt dat die hele universiteit een grote gebedsruimte wordt.

Om maar even serieus te reageren op een ontzettend domme vraag. Dommigheid kan je enkel bestrijden met rede.
De ondernemer doet dat uit winstoogmerk.
De universiteit legt er geld op toe.
pi_161757937
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:48 schreef Copa het volgende:

[..]

Goede post.
Sterke return. Maar probeer het toch maar eens. Er gaat een wereld voor je open. Wel goed zoeken, want ex-moslim zijn is niet heel makkelijk, dus ze lopen er doorgaans niet mee te koop.
pi_161757940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Halal.

Goh, joh dat je überhaupt interesse toont. :').
I´m back.
pi_161757947
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:49 schreef marsan het volgende:

[..]

De ondernemer doet dat uit winstoogmerk.
De universiteit legt er geld op toe.
Ik wou net zeggen, denken dat de universiteit een commercieel bedrijf is.
I´m back.
pi_161757983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit. En hoe duisterder het wordt gevonden door niet-moslims hoe aantrekkelijker het wordt gevonden door geboren moslims om dit stukje identiteit te "beschermen". Bij mij is het andersom. Ik ben een geboren moslim maar daar is vrijwel niets meer van over maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen. Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen? Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.
pi_161758029
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:52 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit. En hoe duisterder het wordt gevonden door niet-moslims hoe aantrekkelijker het wordt gevonden door geboren moslims om dit stukje identiteit te "beschermen". Bij mij is het andersom. Ik ben een geboren moslim maar daar is vrijwel niets meer van over maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen. Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen? Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.
Eh ja, aparte toiletten voor transgenders vind ik ook onzin.
pi_161758033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, denken dat de universiteit een commercieel bedrijf is.
Jij komt met de vergelijking van de kantine aan.
pi_161758075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij had de HAN in Nijmegen ook halal producten _O- _O-
pi_161758088
quote:

[..]

Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit.
Wereldwijd groeit de Islam omdat veruit de meeste moslims in ontwikkelingslanden woont en ze daar fokken als konijnen.

Daarbij is de vraag wanneer je iemand beschouwt als moslim. Moet hij geloven in God en zeggen dat hij de Islam aanhangt? Moet hij op vaste momenten naar de moskee?

quote:
maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen.
Fantastisch, maar als er zo'n gebrek is aan ruimte moet de beperkte beschikbare ruimte niet worden gebruikt voor religie. De taak van de overheid is om goed onderwijs te faciliteren. Bidden doe je maar thuis of in de moskee/kerk.

quote:
Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen?
Ik mag hopen van wel.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161758126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:57 schreef SR4 het volgende:

[..]

Wereldwijd groeit de Islam omdat veruit de meeste moslims in ontwikkelingslanden woont en ze daar fokken als konijnen.

Daarbij is de vraag wanneer je iemand beschouwt als moslim. Moet hij geloven in God en zeggen dat hij de Islam aanhangt? Moet hij op vaste momenten naar de moskee?

[..]

Fantastisch, maar als er zo'n gebrek is aan ruimte moet de beperkte beschikbare ruimte niet worden gebruikt voor religie. De taak van de overheid is om goed onderwijs te faciliteren. Bidden doe je maar thuis of in de moskee/kerk.

[..]

Ik mag hopen van wel.
Ze zijn er zelf niet over uit wanneer iemand een goed moslim is. Kijk maar naar de onderlinge slachtpartijen over dat soort banale zaken.
pi_161758156
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:57 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Volgens mij had de HAN in Nijmegen ook halal producten _O- _O-
Halal producten is ook niets mis mee.
Is gewoon slim ondernemen.
pi_161758177
quote:
Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.
Ze hoeven er niet over te beginnen, je hoeft niet perse een bidruimte te eisen, dus dat is al hinderlijk. En dan heb ik het nog maar even niet over de polarisatie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161758186
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Ze zijn er zelf niet over uit wanneer iemand een goed moslim is. Kijk maar naar de onderlinge slachtpartijen over dat soort banale zaken.
Dan zijn we het daar over eens. Stellen dat "de Islam" groeit in Nederland zou wel waar kunnen zijn maar is moeilijk te meten.

Als ik het goed heb is stelen en zinloos geweld ook niet toegestaan volgens de Islam, maar toch is een bepaalde etnische groep oververtegenwoordigd in de criminaliteit en beweren de meesten van hen ook Islamitisch te zijn.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_161758225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ze hoeven er niet over te beginnen, je hoeft niet perse een bidruimte te eisen, dus dat is al hinderlijk. En dan heb ik het nog maar even niet over de polarisatie.
Er wordt niets geëist. Er is vraag naar en de TU is aan het onderzoeken of ze de bestaande ruimtes uit kunnen breiden.
pi_161758252
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:54 schreef marsan het volgende:

[..]

Eh ja, aparte toiletten voor transgenders vind ik ook onzin.
Iets onzin vinden is iets anders dan actief protesteren.
pi_161758289
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:04 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Iets onzin vinden is iets anders dan actief protesteren.
Als die ruimte ten koste gaat van andere ruimtes, zou het de moeite waard zijn om ook daar dan tegen te protesteren.
pi_161758501
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij komt met de vergelijking van de kantine aan.
Ja, ik denk dat als de tabaksindustrie bij Kaas aankomt op de universiteit om iets uitgezocht te krijgen, dat je dan dezelfde overweging kunt maken natuurlijk. Beter een beetje geven wat ze verlangen, brengt alleen maar geld op.
I´m back.
pi_161758551
quote:

[..]

Gaat wel verder dan beschermen toch? Als je niet kunt bidden op een universiteit, word je identiteit niet per se aangevallen en hoef je niets te beschermen, zeg ik als geboren niet-moslim.
I´m back.
pi_161758594
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 18:57 schreef SR4 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik mag hopen van wel.
Deels omdat moslims in landen wonen waar het inderdaad nog onderontwikkeld is. En ja onderontwikkelde mensen produceren blijkbaar meer kinderen. Dat is ook in niet-Islamitische landen zo. Maar ook omdat de Islam groeit door bekeerde moslims.
pi_161758672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:20 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Deels omdat moslims in landen wonen waar het inderdaad nog onderontwikkeld is. En ja onderontwikkelde mensen produceren blijkbaar meer kinderen. Dat is ook in niet-Islamitische landen zo. Maar ook omdat de Islam groeit door bekeerde moslims.
Ja, dat laatste is wel altijd leuk, ook een onderdeel van de narritive hè. Dat zei een moslim ook tegen mij dat er zoveel mensen tot de islam bekeerd worden in NL.
Zijn meer van dat soort aan elkaar door vertelde lulkoek verhalen binnen de islam.
Ook zo'n mooie bijvoorbeeld over de quantumtheorie.
I´m back.
pi_161758702
quote:

[..]

Kennis groeit duidelijk niet. De slimme moslims die ik ken zijn daar in gedwongen omdat ouders zo waren. Je moet mensen geen ruimte geven voor bepaalde dingen. Zaken kunnen thuis. Dat is in de Islam ook duidelijk zo. Je kan gebeden inhalen.
pi_161758744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Eisen hoeft niet perse hinderlijk te zijn. En waarom zouden ze er niet over beginnen?
Ik zou het wel oke vinden als er 1 gebedsruimte zou komen waar iedereen mag bidden of mediteren. Zo zien en monitoren ze elkaar, ontstaan er misschien wel goede gesprekken of waardevolle contacten met als gevolg dat er meer begrip is voor elkaar. Dat laatste klonk wel heel optimistisch of niet :D
pi_161758778
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:26 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Eisen hoeft niet perse hinderlijk te zijn. En waarom zouden ze er niet over beginnen?
Ik zou het wel oke vinden als er 1 gebedsruimte zou komen waar iedereen mag bidden of mediteren. Zo zien en monitoren ze elkaar, ontstaan er misschien wel goede gesprekken of waardevolle contacten met als gevolg dat er meer begrip is voor elkaar. Dat laatste klonk wel heel optimistisch of niet :D
Het gaat over een universiteit. Waar stopt het dan?
pi_161758872
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:26 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Die ruimte is er al. De stilteruimte.

En ja als je ziet hoe de stilteruimte er nu uitziet, klonk je idd iets te optimistisch.
pi_161758895
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat als de tabaksindustrie bij Kaas aankomt op de universiteit om iets uitgezocht te krijgen, dat je dan dezelfde overweging kunt maken natuurlijk. Beter een beetje geven wat ze verlangen, brengt alleen maar geld op.
Nou nee, je komt met nogal een onzinnige vergelijking aan en daar krijg je antwoord op geheel in de lijn met de door jou gestelde casus. Jij maakt de vergelijking tussen een universiteit en een kantine die opereert uit commercieel oogpunt. Dan moet je niet met dit soort drogredenaties aankomen als je inhoudelijk wordt gepareerd. Immers, zo'n stilteruimte wordt niet uitgebaat door een commerciële instelling in tegenstelling tot een kantine.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 19:31:40 ]
pi_161759016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kennis groeit duidelijk niet. De slimme moslims die ik ken zijn daar in gedwongen omdat ouders zo waren. Je moet mensen geen ruimte geven voor bepaalde dingen. Zaken kunnen thuis. Dat is in de Islam ook duidelijk zo. Je kan gebeden inhalen.
Nou gedwongen.. Het is gewoon automatisme. Als ik nu zou besluiten geen moslim meer te zijn, zou geen hond dat merken omdat ik werkelijk niets "islamitisch" uitvoer in de praktijk. Behalve varkensvlees eten dan maar dat is ook een gewenning. De rest is een bewuste keuze. De overtuiging is compleet weggevaagd maar ik blijf nog "hangen" :D
pi_161759081
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou nee, je komt met nogal een onzinnige vergelijking aan en daar krijg je antwoord op geheel in de lijn met de door jou gestelde casus. Jij maakt de vergelijking tussen een universiteit en een kantine die opereert uit commercieel oogpunt. Dan moet je niet met dit soort drogredenaties aankomen als je inhoudelijk wordt gepareerd. Immers, zo'n stilteruimte wordt niet uitgebaat door een commerciële instelling in tegenstelling tot een kantine.
Dat is geoutsourced dan?
I´m back.
pi_161759092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:35 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Nou gedwongen.. Het is gewoon automatisme. Als ik nu zou besluiten geen moslim meer te zijn, zou geen hond dat merken omdat ik werkelijk niets "islamitisch" uitvoer in de praktijk. Behalve varkensvlees eten dan maar dat is ook een gewenning. De rest is een bewuste keuze. De overtuiging is compleet weggevaagd maar ik blijf nog "hangen" :D
Dan begrijpen we elkaar wel een beetje. Ik ben RK van oorsprong. De dwang zie ik wel bij geloof. Niet alleen Islam.
pi_161759157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is geoutsourced dan?
Kantines worden over het algemeen door bedrijven als Sodexo gerund, inderdaad.
pi_161759184
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Die ruimte is er al. De stilteruimte.

En ja als je ziet hoe de stilteruimte er nu uitziet, klonk je idd iets te optimistisch.
Maar dan zou bijvoorbeeld een hoek (richting mekka dan) gebruikt kunnen worden door moslims waar geen afbeeldingen hangen etc? Dat lijkt mij toch ook een goed alternatief.
pi_161759188
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Zo kun je je ook lekker eten in bedrijven en ziekenhuizen.
pi_161759207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:41 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Maar dan zou bijvoorbeeld een hoek (richting mekka dan) gebruikt kunnen worden door moslims waar geen afbeeldingen hangen etc? Dat lijkt mij toch ook een goed alternatief.
Er hoeft geen alternatief te zijn. Je kan thuis bidden.
pi_161759243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:41 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Nu is de hele ruimte door moslims geclaimd.
Een hoek zou dus al een vooruitgang zijn.

Overigens zou een stilteruimte imo vrij moeten zijn van elke verwijzing naar welk geloof dan ook.
De ruimte is er, het geloof zin in de mens. Niet in de ruimte.
pi_161759298
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Overigens zou een stilteruimte imo vrij moeten zijn van elke verwijzing naar welk geloof dan ook.
Het zou niet nodig moeten zijn op een universiteit. Daar ben je voor kennis. Dat is scholing.
pi_161759347
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dan nog, als ze nu niet halal hebben en de universiteit dat eist, omdat de moslims erop staan, dan kan de extra rekening ook doorgestuurd worden naar de universiteit. Maar goed, als dat er voor zorgt dat je weer extra moslimbroeders als student krijgt, krijg je weer meer subsidie en dat straalt af op de verdienste van bestuurders, die kunnen op gegeven moment dan wrs weer naar een betere baan solliciteren die nog meer salaris genereert of aanzien oogst. Als de tabaksindustrie bij jou aanklopt, kan dat ook meer geld opleveren. Het heeft altijd te maken met afgeleide gevolgen, niet met de zaak zelf.
I´m back.
pi_161759429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zou niet nodig moeten zijn op een universiteit. Daar ben je voor kennis. Dat is scholing.
Een stilteruimte, is ook om je even terug te kunnen trekken.
Zoiets mag er imo best zijn.

Het moet echter niet specifiek voor een geloof zijn, of voor religie an sich.
pi_161759530
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:48 schreef marsan het volgende:

[..]

Een stilteruimte, is ook om je even terug te kunnen trekken.
Zoiets mag er imo best zijn.

Het moet echter niet specifiek voor een geloof zijn, of voor religie an sich.
Ik ben er ook niet zo tegen. Wel als het een eis gaat worden. Ik ken het niet uit het bedrijfsleven.
pi_161759793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is geoutsourced dan?
Bij mijn universiteit wel. Bij die van vrienden ook allemaal. Geen idee of er ook nog een uitzondering bestaat, maar dat is ook totaal niet boeiend.
  woensdag 27 april 2016 @ 20:06:21 #169
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161760012
In het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht is ook sinds jaar en dag een moskee te vinden. Werkt perfect! :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_161760095
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bij mijn universiteit wel. Bij die van vrienden ook allemaal. Geen idee of er ook nog een uitzondering bestaat, maar dat is ook totaal niet boeiend.
Geen interesse meer hoor.
I´m back.
pi_161760446
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
In het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht is ook sinds jaar en dag een moskee te vinden. Werkt perfect! :{

Voor wie?
  woensdag 27 april 2016 @ 20:25:08 #172
13462 BansheeBoy
pi_161760571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Voor wie?
Voor wie er gebruik van wenst te maken. Diegene die het niet wensen is het op geen enkele manier tot last. We zijn vredig man. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161760675
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voor wie er gebruik van wenst te maken. Diegene die het niet wensen is het op geen enkele manier tot last. We zijn vredig man. :{

Wie betaalt t?

En vredig.....

Waanidee

woensdag 27 april 2016 @ 20:28:33 #174
13462 BansheeBoy
pi_161760705
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:27 schreef marsan het volgende:

[..]

Wie betaalt t?

Ik denk diegene die ook de kantine en de tafeltennisruimte betaald. :{

pi_161760817
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk diegene die ook de kantine en de tafeltennisruimte betaald. :{

Dan vind ik het dus onzin.

Voorzieningen voor je geloof betaal je maar zelf.

woensdag 27 april 2016 @ 20:33:00 #176
13462 BansheeBoy
pi_161760869
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:31 schreef marsan het volgende:
Voorzieningen voor je geloof betaal je maar zelf.
Gelukkig denken ze er daar anders over. Ik maak er met plezier gebruik van als ik het ziekenhuis bezoek. :{

pi_161760943
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gelukkig denken ze er daar anders over. Ik maak er met plezier gebruik van als ik het ziekenhuis bezoek. :{

Dat is goed recht.
Zal er eens naar binnen wandelen als ik in de buurt ben.
Met een stukje ham.

woensdag 27 april 2016 @ 20:35:56 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161760966
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:35 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat is goed recht.
Zal er eens naar binnen wandelen als ik in de buurt ben.
Met een stukje ham.

Waar je je druk om maakt :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161761019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er hoeft geen alternatief te zijn. Je kan thuis bidden.
Ja dat kan. Maar ik denk dat jij ook wel weet en voelt dat er gewoon onderbuikgevoelens zijn bij tegenstanders en dat vind ik in deze niet leidend.
pi_161761041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar je je druk om maakt :')
Ik maak me er niet druk om hoor.
Denk dat anderen er zich vooral druk om zullen maken als er echt iemand met een stukje ham naar binnenloopt.
  woensdag 27 april 2016 @ 20:38:26 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161761072
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om hoor.
Denk dat anderen er zich vooral druk om zullen maken als er echt iemand met een stukje ham naar binnenloopt.
De vraag is waarom je dat überhaupt zou willen doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161761124
quote:

[..]

Dus niemand anders dan moslims maken daar gebruik van? Er is dus wel veel vraag naar.
pi_161761127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:37 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Ja dat kan. Maar ik denk dat jij ook wel weet en voelt dat er gewoon onderbuikgevoelens zijn bij tegenstanders en dat vind ik in deze niet leidend.
Het gaat om t principe dat geloof niet op een onderwijsinstituut hoort.
Niet met publiekelijk geld bekostigd hoort te worden. En al helemaal niet in een sector waar steeds minder geld naartoe gaat.
  woensdag 27 april 2016 @ 20:40:28 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161761163
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Niet met publiekelijk geld bekostigd hoort te worden. En al helemaal niet in een sector waar steeds minder geld naartoe gaat.
Ah, u is een fundamentalistische atheïst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161761170
Locatie Dordwijk

"Op de locatie Dordwijk hebben wij een ‘Stiltecentrum’. Soms praten we hier met onze cliënten, ver weg van de drukte. Af en toe zijn er bijeenkomsten. De meeste uren van de dag staat de ruimte open voor iedereen die een stil moment wil ervaren, of iets in het ‘Gedachtenboek’ wil schrijven. U bent welkom!
Er is ook een islamitische gebedsruimte (‘Mescid’) in het Stiltecentrum."

https://www.asz.nl/specia(...)rging/stiltecentrum/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161761195
quote:

[..]

Nou dan kunnen ze ook op de wc bidden. Deur op slot en gaan met die banaan 8)7
pi_161761211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Dus niemand anders dan moslims maken daar gebruik van? Er is dus wel veel vraag naar.

[..]Overigens zou een stilteruimte imo vrij moeten zijn van elke verwijzing naar welk geloof dan ook.
Nou dan kunnen ze ook op de wc bidden. Deur op slot en gaan met die banaan 8)7
[/quote]

Dat is niet zo. Het is zo dat moslims zich die ruimte toegeëigend hebben.
Dat wil niet zeggen dat anderen er niet kwamen.

Van mij mag dat ook op de wc ja.
Of ze mogen een ruimte huren die ze als moskee in mogen richten.
pi_161761240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, u is een fundamentalistische atheïst.
Ah u trekt verkeerde conclusies.
  woensdag 27 april 2016 @ 20:42:19 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161761255
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:42 schreef marsan het volgende:

[..]

Ah u trekt verkeerde conclussies.
Dat denk ik niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 april 2016 @ 20:43:01 #190
13462 BansheeBoy
pi_161761290
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:40 schreef Kijkertje het volgende:
Locatie Dordwijk

"Op de locatie Dordwijk hebben wij een ‘Stiltecentrum’. Soms praten we hier met onze cliënten, ver weg van de drukte. Af en toe zijn er bijeenkomsten. De meeste uren van de dag staat de ruimte open voor iedereen die een stil moment wil ervaren, of iets in het ‘Gedachtenboek’ wil schrijven. U bent welkom!
Er is ook een islamitische gebedsruimte (‘Mescid’) in het Stiltecentrum."

https://www.asz.nl/specia(...)rging/stiltecentrum/
Mooi man. Ik zat er vroeger achter op school en ging in mijn pauze daar het gebed verrichten. Ik was vredig. :{

pi_161761297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat denk ik niet...
Ik weet zeker van wel.
pi_161761669
quote:

[..]

Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen. Maar in dit geval wordt er om een gebedsruimte gevraagd en niet of de universiteit haar visie en missie wilt wijzigen tov de Islam. Het gaat om de gebruikers maar het is zeker niet verkeerd gedacht van jou om daar de grens te trekken, want er zijn zoveel "groepen". Maar ik hoop dat je dat je die grens ook trekt bij alle groeperingen, want tegenwoordig is het zo dat bijna alles wat moslims doen of zeggen onder het vergrootglas wordt gelegd en er vrijwel per definitie negatief op wordt gereageerd.
pi_161761727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nog even iets anders, niet een argument maar wel iets om bij stil te staan. Als 2 Christenen bij een Islamitische universiteit in Iran zouden vragen om een dergelijke faciliteit, denk je dat die dat zouden krijgen? Nope. Goed, wij zijn beter dan hen en om die reden moeten wij het niet afwijzen maar er zijn wel andere hele goede redenen om het af te wijzen:
• Paar studenten van de 15000 studenten (of hoeveel de TU Delft er ook precies heeft).
• Het is een openbare universiteit dus religie, geen enkele religie, heeft iets op dat terrein te zoeken. Period.
• Het geld moet besteed worden aan onderwijs en onderzoek. De enige uitzondering die je kan maken is voor faciliteiten die elke universiteit biedt om voor een goed studieklimaat te zorgen omdat studenten nu eenmaal mensen zijn en ze dus ook ontspanning nodig hebben, graag sporten, graag mensen van andere opleidingen leren kennen etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161761828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:51 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen. Maar in dit geval wordt er om een gebedsruimte gevraagd en niet of de universiteit haar visie en missie wilt wijzigen tov de Islam. Het gaat om de gebruikers maar het is zeker niet verkeerd gedacht van jou om daar de grens te trekken, want er zijn zoveel "groepen". Maar ik hoop dat je dat je die grens ook trekt bij alle groeperingen, want tegenwoordig is het zo dat bijna alles wat moslims doen of zeggen onder het vergrootglas wordt gelegd en er vrijwel per definitie negatief op wordt gereageerd.
Ik trek die grens ook bij alle groepen.
Ik vind een gemeenschappelijke stilteruimte wel iets wat zou kunnen. Dat is voor een ieder om zich terug te trekken, te bidden of te mediteren.

Daar ligt voor mij de grens. Als een groep meer wil, moet die groep daar zelf voor zorgen en bekostigen.
pi_161761924
quote:
Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen.
Ja en religie is nog wat problematischer dan geloof. ;)
Vandaar mijn tweede argument.
Een wetenschapper mag gelovig of zelfs religieus zijn, er zijn hele goede wetenschappers voor wie dat geldt (in ons eigen landje Cees Dekker). Alleen gaan die twee niet samen, niet omdat het botst maar omdat het verschillende domeinen zijn.
#NoDAPL
pi_161761999
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:55 schreef marsan het volgende:
Ik vind een gemeenschappelijke stilteruimte wel iets wat zou kunnen.
Een probleem is dat die ruimte niet als stilteruimte gebruikt zou worden. Bovendien, volgens mij kan je dan beter hele grote stilteruimtes maken waar iedereen kan studeren. Wil je dat dan ben ik een groot voorstander. Laat daar iemand rondlopen die studenten wegstuurt op het moment dat ze niet stil zijn. Ik teken. Nu heb ik weinig kennis van bidden voor moslims maar iets zegt mij dat het niet in stilte gebeurt, op zijn minst komen er flink wat bewegingen bij. ;)
#NoDAPL
pi_161762128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nog even iets anders, niet een argument maar wel iets om bij stil te staan. Als 2 Christenen bij een Islamitische universiteit in Iran zouden vragen om een dergelijke faciliteit, denk je dat die dat zouden krijgen? Nope. Goed, wij zijn beter dan hen en om die reden moeten wij het niet afwijzen maar er zijn wel andere hele goede redenen om het af te wijzen:
• Paar studenten van de 15000 studenten (of hoeveel de TU Delft er ook precies heeft).
• Het is een openbare universiteit dus religie, geen enkele religie, heeft iets op dat terrein te zoeken. Period.
• Het geld moet besteed worden aan onderwijs en onderzoek. De enige uitzondering die je kan maken is voor faciliteiten die elke universiteit biedt om voor een goed studieklimaat te zorgen omdat studenten nu eenmaal mensen zijn en ze dus ook ontspanning nodig hebben, graag sporten, graag mensen van andere opleidingen leren kennen etc.
En meditatie dan? Vreemd genoeg valt dat bij de TU Delft onder sport :D

"Wil je leren bepalen welke signalen en informatie je versterken en welke je juist verstoren? En wil je je bewustzijn en effectiviteit versterken? Dan is Meditatie bij de TU Delft echt iets voor jou!"

http://sc.tudelft.nl/nl/sport/aanbod/body-mind/meditatie/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161762284
quote:

[..]

Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen. Maar in dit geval wordt er om een gebedsruimte gevraagd en niet of de universiteit haar visie en missie wilt wijzigen tov de Islam. Het gaat om de gebruikers maar het is zeker niet verkeerd gedacht van jou om daar de grens te trekken, want er zijn zoveel "groepen".
Dit. Er zijn vast wel een paar studenten te vinden die gebedsruimte met boom willen zodat zij kunnen bidden tot de Godin. Of een paar studenten die graag een stil plekje willen om hun kip aan Satan te offeren. Iemand die door meditatie dichter bij Nirvana wil komen. Etc. etc.
School is daar niet de plek voor - veel te weinig ruimte.
  woensdag 27 april 2016 @ 21:36:25 #199
13462 BansheeBoy
pi_161763471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit. Er zijn vast wel een paar studenten te vinden die gebedsruimte met boom willen zodat zij kunnen bidden tot de Godin. Of een paar studenten die graag een stil plekje willen om hun kip aan Satan te offeren. Iemand die door meditatie dichter bij Nirvana wil komen. Etc. etc.
Dit is typisch van die laxerende onzin praat die altijd weer wordt gebruikt in discussies. Komt nooit voor in de praktijk. :')

Eindredactie Games woensdag 27 april 2016 @ 21:58:37 #200
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161764242
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is typisch van die laxerende onzin praat die altijd weer wordt gebruikt in discussies. Komt nooit voor in de praktijk. :')

typische geloofsprietpraat. Niet verder kijken dan hun eigen straatje.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_161765145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

School? Universiteit.
pi_161767094
quote:

[..]

Maar dat is het gewoon. Het kost allemaal weer tijd en geld. Men mag zelf een school beginnen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')