Jij mag het inderdaad kierewiet vinden. Veel anderen, en ik, vinden dat niet kierewiet. Dus omdat jij het kierewiet vindt moeten anderen hun geloof afleren?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat het totaal kierewiet is? Of mag je dat niet zeggen, omdat je hen dan misschien beledigt?
Dat hoeft blijkbaar niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ze het nodig vinden, huren ze een ruimte.
Nee, omdat ik het kierewiet vind, vind ik het woord dat die user gebruikte wel acceptabel.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:36 schreef Copa het volgende:
[..]
Jij mag het inderdaad kierewiet vinden. Veel anderen, en ik, vinden dat niet kierewiet. Dus omdat jij het kierewiet vindt moeten anderen hun geloof afleren?
Er zijn ook meer geloven dan alleen die 2.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:22 schreef Copa het volgende:
[..]
Christenen bidden dan volgens mij ook niet zomaar zonder reden. Volgens mij alleen voor het eten en op zondag in de kerk, dus ik snap sowieso niet wat een christen in een gebedsruimte of een stilteruimte op een universiteit te zoeken heeft.
Dat zal denk ik wel meevallen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is dat je er echt voor moet waken dat dat geenszins van invloed mag zijn op mensen die daar niet op zitten te wachten. Komt nog eens bij de scheiding tussen mannen en vrouwen en de impliciete religieuze dwang die zo'n gebedsmogelijkheid biedt. Moslims gaan er elkaar op aanspreken. Gegarandeerd.
Weet ik. Je punt is?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Er zijn ook meer geloven dan alleen die 2.
Nee, ho, ho, mohammed, vrede zij met hem, is de laatste profeet dus die heeft het patent op de waarheid hè.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Er zijn ook meer geloven dan alleen die 2.
Dat is wel de praktijk. Er zijn ruimtes die begonnen als stilteruimte en inmiddels veranderd zijn in een soort mini moskee. Dat lijkt me erg onwenselijk.quote:
Dat denk ik niet. 'Ga je mee bidden?' is een vrij normale vraag onder moslims. Wat ga je dan doen? Nee zeggen? In de islam is er een vrij sterke hang naar 'een goede moslim zijn'.quote:
Wie is die user?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, omdat ik het kierewiet vind, vind ik het woord dat die user gebruikte wel acceptabel.
Als je niet wil bidden moet je het gewoon niet doen. Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. 'Ga je mee bidden?' is een vrij normale vraag onder moslims. Wat ga je dan doen? Nee zeggen? In de islam is er een vrij sterke hang naar 'een goede moslim zijn'.
Dat je punt over biddende christenen in deze niet valide is.quote:
Dat komt denk ik met name door zwak beleid of controles door de universiteit zelf, waardoor ze alles maar toestaan. Dat is inderdaad onwenselijk.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is wel de praktijk. Er zijn ruimtes die begonnen als stilteruimte en inmiddels veranderd zijn in een soort mini moskee. Dat lijkt me erg onwenselijk.
Nou ja, welk geloof dan ook. Als je geen moslim bent heb je denk ik ook niets te zoeken in een islamitische gebedsruimte, of wel?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat je punt over biddende christenen in deze niet valide is.
Jij vindt het woord 'afleren' kierewiet?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarop jij ook reageerde, die het woord 'afleren' gebruikte.
Het niet faciliteren van een gebedsruimte, staat niet gelijk aan het afleren.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:34 schreef Copa het volgende:
[..]
Je mag in dit land overal commentaar of kritiek op hebben, dus ook op religie. Echter, ik begrijp niet waarom iemand het geloof in een God zou moeten 'afleren'.
Exact. Vandaar dat het weigeren van het aanbieden van zo'n ruimte geen rare reactie is.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:41 schreef Copa het volgende:
[..]
Dat komt denk ik met name door zwak beleid of controles door de universiteit zelf, waardoor ze alles maar toestaan. Dat is inderdaad onwenselijk.
Dat kan, maar je kan er ook voor kiezen om het gewoon niet zo ver te laten komen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Exact. Vandaar dat het weigeren van het aanbieden van zo'n ruimte geen rare reactie is.
Nee, dat staat er toch niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:42 schreef Copa het volgende:
[..]
Jij vindt het woord 'afleren' kierewiet?
Nee, maar dat is t punt dus. Het is of een ruimte om te bidden voor een ieder. Of niets.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:42 schreef Copa het volgende:
[..]
Nou ja, welk geloof dan ook. Als je geen moslim bent heb je denk ik ook niets te zoeken in een islamitische gebedsruimte, of wel?
Veel ziekenhuizen hebben ook stilteruimtes, waar nooit een hond komt, maar die worden tegenwoordig ook omgetoverd tot moskeeën. Het is ineens een soort mode geworden. Moslims zelf noemen het emancipatie.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:44 schreef Melanthi het volgende:
Op de HAN in Nijmegen per toeval gezien dat er een gebedsruimte was. Niemand opgevallen en niemand die er blijkblaar last van had. Ik weet niet of die er nog is of uitgebreid is trouwens. Is alweer een paar jaar geleden.
Maar de protesten nu lijken echter wel een spastische reactie op onderbuikgevoelens. Onterecht dus opgerot. Laat ze lekker.
Wat dat betreft kan je dit beter stilzwijgend doen inderdaad. Een klein groepje mensen heeft er dan baat bij en de rest merkt er niet eens iets van.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:44 schreef Melanthi het volgende:
Op de HAN in Nijmegen per toeval gezien dat er een gebedsruimte was. Niemand opgevallen en niemand die er blijkblaar last van had. Ik weet niet of die er nog is of uitgebreid is trouwens. Is alweer een paar jaar geleden.
Maar de protesten nu lijken echter wel een spastische reactie op onderbuikgevoelens. Onterecht dus opgerot. Laat ze lekker.
Maar zou de kantine eigenlijk niet hallal moeten worden?quote:Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan je dit beter stilzwijgend doen inderdaad. Een klein groepje mensen heeft er dan baat bij en de rest merkt er niet eens iets van.
Doordat het de media bereikt denken mensen plotseling dat ze er last van hebben.
Vraag het een ex-moslim.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:40 schreef Copa het volgende:
[..]
Als je niet wil bidden moet je het gewoon niet doen. Ik zie het probleem niet.
Halal.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar zou de kantine eigenlijk niet hallal moeten worden?
Gewoon met je broodje frikandel oid naar binnen lopen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veel ziekenhuizen hebben ook stilteruimtes, waar nooit een hond komt, maar die worden tegenwoordig ook omgetoverd tot moskeeën. Het is ineens een soort mode geworden. Moslims zelf noemen het emancipatie.
De ondernemer doet dat uit winstoogmerk.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Halal.
Als er veel veel moslims zijn zou een slimme ondernemer enkele halalproducten aanbieden ja. Een volledige halalkantine is niet nodig, net zoals er nu ook niet om gevraagd wordt dat die hele universiteit een grote gebedsruimte wordt.
Om maar even serieus te reageren op een ontzettend domme vraag. Dommigheid kan je enkel bestrijden met rede.
Sterke return. Maar probeer het toch maar eens. Er gaat een wereld voor je open. Wel goed zoeken, want ex-moslim zijn is niet heel makkelijk, dus ze lopen er doorgaans niet mee te koop.quote:
Goh, joh dat je überhaupt interesse toont.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Halal.
Als er veel veel moslims zijn zou een slimme ondernemer enkele halalproducten aanbieden ja. Een volledige halalkantine is niet nodig, net zoals er nu ook niet om gevraagd wordt dat die hele universiteit een grote gebedsruimte wordt.
Om maar even serieus te reageren op een ontzettend domme vraag. Dommigheid kan je enkel bestrijden met rede.
Ik wou net zeggen, denken dat de universiteit een commercieel bedrijf is.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:49 schreef marsan het volgende:
[..]
De ondernemer doet dat uit winstoogmerk.
De universiteit legt er geld op toe.
Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit. En hoe duisterder het wordt gevonden door niet-moslims hoe aantrekkelijker het wordt gevonden door geboren moslims om dit stukje identiteit te "beschermen". Bij mij is het andersom. Ik ben een geboren moslim maar daar is vrijwel niets meer van over maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen. Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen? Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Veel ziekenhuizen hebben ook stilteruimtes, waar nooit een hond komt, maar die worden tegenwoordig ook omgetoverd tot moskeeën. Het is ineens een soort mode geworden. Moslims zelf noemen het emancipatie.
Eh ja, aparte toiletten voor transgenders vind ik ook onzin.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:52 schreef Melanthi het volgende:
[..]
Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit. En hoe duisterder het wordt gevonden door niet-moslims hoe aantrekkelijker het wordt gevonden door geboren moslims om dit stukje identiteit te "beschermen". Bij mij is het andersom. Ik ben een geboren moslim maar daar is vrijwel niets meer van over maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen. Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen? Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.
Jij komt met de vergelijking van de kantine aan.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, denken dat de universiteit een commercieel bedrijf is.
Volgens mij had de HAN in Nijmegen ook halal productenquote:Op woensdag 27 april 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar zou de kantine eigenlijk niet hallal moeten worden?
Wereldwijd groeit de Islam omdat veruit de meeste moslims in ontwikkelingslanden woont en ze daar fokken als konijnen.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:52 schreef Melanthi het volgende:
[..]
Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit.
Fantastisch, maar als er zo'n gebrek is aan ruimte moet de beperkte beschikbare ruimte niet worden gebruikt voor religie. De taak van de overheid is om goed onderwijs te faciliteren. Bidden doe je maar thuis of in de moskee/kerk.quote:maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen.
Ik mag hopen van wel.quote:Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen?
Ze zijn er zelf niet over uit wanneer iemand een goed moslim is. Kijk maar naar de onderlinge slachtpartijen over dat soort banale zaken.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:57 schreef SR4 het volgende:
[..]
Wereldwijd groeit de Islam omdat veruit de meeste moslims in ontwikkelingslanden woont en ze daar fokken als konijnen.
Daarbij is de vraag wanneer je iemand beschouwt als moslim. Moet hij geloven in God en zeggen dat hij de Islam aanhangt? Moet hij op vaste momenten naar de moskee?
[..]
Fantastisch, maar als er zo'n gebrek is aan ruimte moet de beperkte beschikbare ruimte niet worden gebruikt voor religie. De taak van de overheid is om goed onderwijs te faciliteren. Bidden doe je maar thuis of in de moskee/kerk.
[..]
Ik mag hopen van wel.
Halal producten is ook niets mis mee.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:57 schreef Melanthi het volgende:
[..]
Volgens mij had de HAN in Nijmegen ook halal producten![]()
Ze hoeven er niet over te beginnen, je hoeft niet perse een bidruimte te eisen, dus dat is al hinderlijk. En dan heb ik het nog maar even niet over de polarisatie.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:52 schreef Melanthi het volgende:
Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.
Dan zijn we het daar over eens. Stellen dat "de Islam" groeit in Nederland zou wel waar kunnen zijn maar is moeilijk te meten.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Ze zijn er zelf niet over uit wanneer iemand een goed moslim is. Kijk maar naar de onderlinge slachtpartijen over dat soort banale zaken.
Er wordt niets geëist. Er is vraag naar en de TU is aan het onderzoeken of ze de bestaande ruimtes uit kunnen breiden.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ze hoeven er niet over te beginnen, je hoeft niet perse een bidruimte te eisen, dus dat is al hinderlijk. En dan heb ik het nog maar even niet over de polarisatie.
Iets onzin vinden is iets anders dan actief protesteren.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:54 schreef marsan het volgende:
[..]
Eh ja, aparte toiletten voor transgenders vind ik ook onzin.
Als die ruimte ten koste gaat van andere ruimtes, zou het de moeite waard zijn om ook daar dan tegen te protesteren.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:04 schreef Melanthi het volgende:
[..]
Iets onzin vinden is iets anders dan actief protesteren.
Ja, ik denk dat als de tabaksindustrie bij Kaas aankomt op de universiteit om iets uitgezocht te krijgen, dat je dan dezelfde overweging kunt maken natuurlijk. Beter een beetje geven wat ze verlangen, brengt alleen maar geld op.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Jij komt met de vergelijking van de kantine aan.
Gaat wel verder dan beschermen toch? Als je niet kunt bidden op een universiteit, word je identiteit niet per se aangevallen en hoef je niets te beschermen, zeg ik als geboren niet-moslim.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:52 schreef Melanthi het volgende:
[..]
Het is eenmaal een feit dat de Islam groeit. En hoe duisterder het wordt gevonden door niet-moslims hoe aantrekkelijker het wordt gevonden door geboren moslims om dit stukje identiteit te "beschermen". Bij mij is het andersom. Ik ben een geboren moslim maar daar is vrijwel niets meer van over maar kan de wens voor een kleine gebedsruimte wel begrijpen. Zouden we ook moeilijk doen als er aparte toiletten voor transgenders zou komen? Laat iedereen zijn wat ie wil zijn zolang het maar niet hinderlijk wordt voor anderen.
Deels omdat moslims in landen wonen waar het inderdaad nog onderontwikkeld is. En ja onderontwikkelde mensen produceren blijkbaar meer kinderen. Dat is ook in niet-Islamitische landen zo. Maar ook omdat de Islam groeit door bekeerde moslims.quote:Op woensdag 27 april 2016 18:57 schreef SR4 het volgende:
[..]
Wereldwijd groeit de Islam omdat veruit de meeste moslims in ontwikkelingslanden woont en ze daar fokken als konijnen.
Daarbij is de vraag wanneer je iemand beschouwt als moslim. Moet hij geloven in God en zeggen dat hij de Islam aanhangt? Moet hij op vaste momenten naar de moskee?
[..]
Fantastisch, maar als er zo'n gebrek is aan ruimte moet de beperkte beschikbare ruimte niet worden gebruikt voor religie. De taak van de overheid is om goed onderwijs te faciliteren. Bidden doe je maar thuis of in de moskee/kerk.
[..]
Ik mag hopen van wel.
Ja, dat laatste is wel altijd leuk, ook een onderdeel van de narritive hè. Dat zei een moslim ook tegen mij dat er zoveel mensen tot de islam bekeerd worden in NL.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:20 schreef Melanthi het volgende:
[..]
Deels omdat moslims in landen wonen waar het inderdaad nog onderontwikkeld is. En ja onderontwikkelde mensen produceren blijkbaar meer kinderen. Dat is ook in niet-Islamitische landen zo. Maar ook omdat de Islam groeit door bekeerde moslims.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |