abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2016 @ 20:33:00 #176
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_161760869
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:31 schreef marsan het volgende:
Voorzieningen voor je geloof betaal je maar zelf.
Gelukkig denken ze er daar anders over. Ik maak er met plezier gebruik van als ik het ziekenhuis bezoek. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_161760943
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Gelukkig denken ze er daar anders over. Ik maak er met plezier gebruik van als ik het ziekenhuis bezoek. :{

Dat is goed recht.
Zal er eens naar binnen wandelen als ik in de buurt ben.
Met een stukje ham.

"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 27 april 2016 @ 20:35:56 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161760966
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:35 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat is goed recht.
Zal er eens naar binnen wandelen als ik in de buurt ben.
Met een stukje ham.

Waar je je druk om maakt :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161761019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er hoeft geen alternatief te zijn. Je kan thuis bidden.
Ja dat kan. Maar ik denk dat jij ook wel weet en voelt dat er gewoon onderbuikgevoelens zijn bij tegenstanders en dat vind ik in deze niet leidend.
pi_161761041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waar je je druk om maakt :')
Ik maak me er niet druk om hoor.
Denk dat anderen er zich vooral druk om zullen maken als er echt iemand met een stukje ham naar binnenloopt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 27 april 2016 @ 20:38:26 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161761072
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om hoor.
Denk dat anderen er zich vooral druk om zullen maken als er echt iemand met een stukje ham naar binnenloopt.
De vraag is waarom je dat überhaupt zou willen doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161761124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Nu is de hele ruimte door moslims geclaimd.
Een hoek zou dus al een vooruitgang zijn.
Dus niemand anders dan moslims maken daar gebruik van? Er is dus wel veel vraag naar.
pi_161761127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:37 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Ja dat kan. Maar ik denk dat jij ook wel weet en voelt dat er gewoon onderbuikgevoelens zijn bij tegenstanders en dat vind ik in deze niet leidend.
Het gaat om t principe dat geloof niet op een onderwijsinstituut hoort.
Niet met publiekelijk geld bekostigd hoort te worden. En al helemaal niet in een sector waar steeds minder geld naartoe gaat.
  woensdag 27 april 2016 @ 20:40:28 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161761163
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Niet met publiekelijk geld bekostigd hoort te worden. En al helemaal niet in een sector waar steeds minder geld naartoe gaat.
Ah, u is een fundamentalistische atheïst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_161761170
Locatie Dordwijk

"Op de locatie Dordwijk hebben wij een ‘Stiltecentrum’. Soms praten we hier met onze cliënten, ver weg van de drukte. Af en toe zijn er bijeenkomsten. De meeste uren van de dag staat de ruimte open voor iedereen die een stil moment wil ervaren, of iets in het ‘Gedachtenboek’ wil schrijven. U bent welkom!
Er is ook een islamitische gebedsruimte (‘Mescid’) in het Stiltecentrum."

https://www.asz.nl/specia(...)rging/stiltecentrum/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161761195
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Overigens zou een stilteruimte imo vrij moeten zijn van elke verwijzing naar welk geloof dan ook.
De ruimte is er, het geloof zin in de mens. Niet in de ruimte.
Nou dan kunnen ze ook op de wc bidden. Deur op slot en gaan met die banaan 8)7
pi_161761211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Dus niemand anders dan moslims maken daar gebruik van? Er is dus wel veel vraag naar.

[..]Overigens zou een stilteruimte imo vrij moeten zijn van elke verwijzing naar welk geloof dan ook.
De ruimte is er, het geloof zin in de mens. Niet in de ruimte.
Nou dan kunnen ze ook op de wc bidden. Deur op slot en gaan met die banaan 8)7
[/quote]

Dat is niet zo. Het is zo dat moslims zich die ruimte toegeëigend hebben.
Dat wil niet zeggen dat anderen er niet kwamen.

Van mij mag dat ook op de wc ja.
Of ze mogen een ruimte huren die ze als moskee in mogen richten.
pi_161761240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, u is een fundamentalistische atheïst.
Ah u trekt verkeerde conclusies.
  woensdag 27 april 2016 @ 20:42:19 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_161761255
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:42 schreef marsan het volgende:

[..]

Ah u trekt verkeerde conclussies.
Dat denk ik niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 27 april 2016 @ 20:43:01 #190
13462 BansheeBoy
pi_161761290
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:40 schreef Kijkertje het volgende:
Locatie Dordwijk

"Op de locatie Dordwijk hebben wij een ‘Stiltecentrum’. Soms praten we hier met onze cliënten, ver weg van de drukte. Af en toe zijn er bijeenkomsten. De meeste uren van de dag staat de ruimte open voor iedereen die een stil moment wil ervaren, of iets in het ‘Gedachtenboek’ wil schrijven. U bent welkom!
Er is ook een islamitische gebedsruimte (‘Mescid’) in het Stiltecentrum."

https://www.asz.nl/specia(...)rging/stiltecentrum/
Mooi man. Ik zat er vroeger achter op school en ging in mijn pauze daar het gebed verrichten. Ik was vredig. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_161761297
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat denk ik niet...
Ik weet zeker van wel.
pi_161761669
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:39 schreef marsan het volgende:

[..]

Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen. Maar in dit geval wordt er om een gebedsruimte gevraagd en niet of de universiteit haar visie en missie wilt wijzigen tov de Islam. Het gaat om de gebruikers maar het is zeker niet verkeerd gedacht van jou om daar de grens te trekken, want er zijn zoveel "groepen". Maar ik hoop dat je dat je die grens ook trekt bij alle groeperingen, want tegenwoordig is het zo dat bijna alles wat moslims doen of zeggen onder het vergrootglas wordt gelegd en er vrijwel per definitie negatief op wordt gereageerd.
pi_161761727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kennis groeit duidelijk niet. De slimme moslims die ik ken zijn daar in gedwongen omdat ouders zo waren. Je moet mensen geen ruimte geven voor bepaalde dingen. Zaken kunnen thuis. Dat is in de Islam ook duidelijk zo. Je kan gebeden inhalen.
Nog even iets anders, niet een argument maar wel iets om bij stil te staan. Als 2 Christenen bij een Islamitische universiteit in Iran zouden vragen om een dergelijke faciliteit, denk je dat die dat zouden krijgen? Nope. Goed, wij zijn beter dan hen en om die reden moeten wij het niet afwijzen maar er zijn wel andere hele goede redenen om het af te wijzen:
• Paar studenten van de 15000 studenten (of hoeveel de TU Delft er ook precies heeft).
• Het is een openbare universiteit dus religie, geen enkele religie, heeft iets op dat terrein te zoeken. Period.
• Het geld moet besteed worden aan onderwijs en onderzoek. De enige uitzondering die je kan maken is voor faciliteiten die elke universiteit biedt om voor een goed studieklimaat te zorgen omdat studenten nu eenmaal mensen zijn en ze dus ook ontspanning nodig hebben, graag sporten, graag mensen van andere opleidingen leren kennen etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161761828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:51 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen. Maar in dit geval wordt er om een gebedsruimte gevraagd en niet of de universiteit haar visie en missie wilt wijzigen tov de Islam. Het gaat om de gebruikers maar het is zeker niet verkeerd gedacht van jou om daar de grens te trekken, want er zijn zoveel "groepen". Maar ik hoop dat je dat je die grens ook trekt bij alle groeperingen, want tegenwoordig is het zo dat bijna alles wat moslims doen of zeggen onder het vergrootglas wordt gelegd en er vrijwel per definitie negatief op wordt gereageerd.
Ik trek die grens ook bij alle groepen.
Ik vind een gemeenschappelijke stilteruimte wel iets wat zou kunnen. Dat is voor een ieder om zich terug te trekken, te bidden of te mediteren.

Daar ligt voor mij de grens. Als een groep meer wil, moet die groep daar zelf voor zorgen en bekostigen.
pi_161761924
quote:
Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen.
Ja en religie is nog wat problematischer dan geloof. ;)
Vandaar mijn tweede argument.
Een wetenschapper mag gelovig of zelfs religieus zijn, er zijn hele goede wetenschappers voor wie dat geldt (in ons eigen landje Cees Dekker). Alleen gaan die twee niet samen, niet omdat het botst maar omdat het verschillende domeinen zijn.
#NoDAPL
pi_161761999
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:55 schreef marsan het volgende:
Ik vind een gemeenschappelijke stilteruimte wel iets wat zou kunnen.
Een probleem is dat die ruimte niet als stilteruimte gebruikt zou worden. Bovendien, volgens mij kan je dan beter hele grote stilteruimtes maken waar iedereen kan studeren. Wil je dat dan ben ik een groot voorstander. Laat daar iemand rondlopen die studenten wegstuurt op het moment dat ze niet stil zijn. Ik teken. Nu heb ik weinig kennis van bidden voor moslims maar iets zegt mij dat het niet in stilte gebeurt, op zijn minst komen er flink wat bewegingen bij. ;)
#NoDAPL
pi_161762128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nog even iets anders, niet een argument maar wel iets om bij stil te staan. Als 2 Christenen bij een Islamitische universiteit in Iran zouden vragen om een dergelijke faciliteit, denk je dat die dat zouden krijgen? Nope. Goed, wij zijn beter dan hen en om die reden moeten wij het niet afwijzen maar er zijn wel andere hele goede redenen om het af te wijzen:
• Paar studenten van de 15000 studenten (of hoeveel de TU Delft er ook precies heeft).
• Het is een openbare universiteit dus religie, geen enkele religie, heeft iets op dat terrein te zoeken. Period.
• Het geld moet besteed worden aan onderwijs en onderzoek. De enige uitzondering die je kan maken is voor faciliteiten die elke universiteit biedt om voor een goed studieklimaat te zorgen omdat studenten nu eenmaal mensen zijn en ze dus ook ontspanning nodig hebben, graag sporten, graag mensen van andere opleidingen leren kennen etc.
En meditatie dan? Vreemd genoeg valt dat bij de TU Delft onder sport :D

"Wil je leren bepalen welke signalen en informatie je versterken en welke je juist verstoren? En wil je je bewustzijn en effectiviteit versterken? Dan is Meditatie bij de TU Delft echt iets voor jou!"

http://sc.tudelft.nl/nl/sport/aanbod/body-mind/meditatie/
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161762284
quote:

[..]

Geloof en zeker wetenschappelijk onderwijs horen ook niet samen. Maar in dit geval wordt er om een gebedsruimte gevraagd en niet of de universiteit haar visie en missie wilt wijzigen tov de Islam. Het gaat om de gebruikers maar het is zeker niet verkeerd gedacht van jou om daar de grens te trekken, want er zijn zoveel "groepen".
Dit. Er zijn vast wel een paar studenten te vinden die gebedsruimte met boom willen zodat zij kunnen bidden tot de Godin. Of een paar studenten die graag een stil plekje willen om hun kip aan Satan te offeren. Iemand die door meditatie dichter bij Nirvana wil komen. Etc. etc.
School is daar niet de plek voor - veel te weinig ruimte.
  woensdag 27 april 2016 @ 21:36:25 #199
13462 BansheeBoy
pi_161763471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit. Er zijn vast wel een paar studenten te vinden die gebedsruimte met boom willen zodat zij kunnen bidden tot de Godin. Of een paar studenten die graag een stil plekje willen om hun kip aan Satan te offeren. Iemand die door meditatie dichter bij Nirvana wil komen. Etc. etc.
School is daar niet de plek voor - veel te weinig ruimte.
Dit is typisch van die laxerende onzin praat die altijd weer wordt gebruikt in discussies. Komt nooit voor in de praktijk. :')

Eindredactie Games woensdag 27 april 2016 @ 21:58:37 #200
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161764242
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is typisch van die laxerende onzin praat die altijd weer wordt gebruikt in discussies. Komt nooit voor in de praktijk. :')

typische geloofsprietpraat. Niet verder kijken dan hun eigen straatje.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')