abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2016 @ 12:08:50 #183
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161749171
Kasich werd vooraf afgelopen nacht nog wat kansen toegedicht om delegates af te snoepen van Trump, maar dat is net zoals in NY hopeloos mislukt. Indiana wordt al niets en in New Mexico en Oregon verwacht ik niet veel meer. Met zijn bar weinig delegates tot dusver is het eigenlijk bizar dat hij nog uberhaupt in de race zit. Hij wil ook al geen VP worden onder Cruz of Trump, dus wat doet hij eigenlijk nog?
Géén kloon van tvlxd!
pi_161749485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:54 schreef Gambetta het volgende:

[..]

Maar je kunt je toch niet baseren op een paar fanatieke aanhangers op het internet? Acht jaar geleden hadden de PUMA's ook hun forums waarop ze aangaven uit wraak op McCain te stemmen, dat sentiment ebde vrij snel weg. Als je naar de exitpolls kijkt zie je dat het aantal Sandersstemmers dat niet op Clinton gaat stemmen lager is dan de Kasich en Cruz stemmers die niet op Trump gaan stemmen. Niet zo vreemd, als je beseft dat Clinton simpelweg erg populair is binnen de Democratische Partij en Trump nog altijd hoge unfavorables heeft in de Republikeinse Partij. Er is geen reden om aan te nemen dat Clinton meer moeite gaat hebben om haar partij te verenigen dan Trump.

Uit de exitpolls van gisteren:

[..]

http://www.nbcnews.com/po(...)-s-primaries-n562541

Wat zagen we bij de Wisconsin primary? Zelfde verhaal - 39% van Republikeinen gaf aan niet op Trump te stemmen als hij de nominee was. De Republikeinse partij is veel meer verdeeld dan de Democratische, zo simpel is het.
http://www.nbcnews.com/po(...)ould-abandon-n551326
Uiteraard zeggen ze dat in Wisconsin, het GOP establishment bolwerk.

Overigens over gisteren:
CNNPolitics twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 23:17:58 #SuperTuesday exit polls: GOP voters say the nominee should be whoever has the most votes https://t.co/ud3Wy2I4r0 https://t.co/CNA1MYP25v reageer retweet
De cijfers zijn op dit moment troebel, er zijn 5 mensen (in meer of mindere mate) in de race en iedere stemmer heeft zijn of haar favoriet tot het allerlaatste moment. Er werd gisteren gezegd dat je op dit moment die vraag van 'zou je voor deze persoon in November stemmen' helemaal niet kan stellen. Pas als het er echt op aan komt tussen de 2 partijen, dan kiezen mensen. Logisch natuurlijk. Er zit namelijk ook nog een hele campagne aan te komen.

Overigens kun je ook nog stellen dat tijdens een GE de zogenaamde independents en voormalige non-voters die hij aan aantrekt veel meer een factor zijn voor Trump dan die groep hardcore GOP stemmers die niet op hem willen stemmen.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_161749775
Stukje van Politico over de overwinningen van mcGinty en van Hollen:

http://www.politico.com/s(...)wins-222505?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161751217
Nog wel een aardig stuk over pensionado's in de VS, voor wie zich afvraagt wat Republikeins beleid of 'mainstream Democratisch beleid' nou eigenlijk uit maakt:
http://www.nextavenue.org(...)ecoming-a-nightmare/
pi_161751527
Ook nog wel een grappige statistiek, Sanders wint weer een County met Clinton in de naam:

quote:
Looks like Sanders continued his fun-but-meaningless streak of winning counties named Clinton: He leads in Clinton County, Pennsylvania, by 1,690 votes to 1,647.
pi_161751707
Woensdag gaat Trump een belangrijke foreign policy speech geven. Deze speech zal volgens wat commentators moeten aangeven of Trump in staat is om zijn bombastische uit te spraken om te zetten in serieuze plannen en beleid.

http://bigstory.ap.org/article/1b98f001f19e4a69a520613acfca23d0/trump-speech-test-foreign-policy-and-style
pi_161751784
Uitspraak van de rechter in North Carolina om het stemrecht wat te beperken, doorgaans in het voordeel van de Republikeinen:
http://www.nytimes.com/20(...)-north-carolina.html
pi_161752171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:08 schreef Montov het volgende:
Kasich werd vooraf afgelopen nacht nog wat kansen toegedicht om delegates af te snoepen van Trump, maar dat is net zoals in NY hopeloos mislukt. Indiana wordt al niets en in New Mexico en Oregon verwacht ik niet veel meer. Met zijn bar weinig delegates tot dusver is het eigenlijk bizar dat hij nog uberhaupt in de race zit. Hij wil ook al geen VP worden onder Cruz of Trump, dus wat doet hij eigenlijk nog?
'
Hij staat vierde in een three-man race :`)
pi_161752211
Clinton heeft gister netto 50 delegates gewonnen en staat nu ong 290 delegates voor op Sanders. Sanders moet nu ong 64% van de resterende delegates winnen om nog kans te maken
pi_161752585
Trump ligt overigens wel op koers om de meeste stemmen in de Republikeinse primary ooit te halen:

http://www.politico.com/b(...)r-vote-record-222510
pi_161753163
https://mobile.twitter.co(...)768889290753/video/1

Reactie vrouw van Christie na opmerking trump over Clinton
  woensdag 27 april 2016 @ 15:06:48 #194
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161753428
Jeetje, Trump nu constant op de TV vanwege de "womans card".
pi_161753815
Oef, wat een avond. Hij schijnt de meeste Republikeinse stemmen in de primary ooit te krijgen.

In ander nieuws, na zijn fittie op Twitter met Megyn Kelly heeft hij nu een persoonlijk interview met haar in mei. Iets wat de news cycle op dat moment gaat domineren. Geniale zet.

Kunnen we een lijstje krijgen van mensen die denken dat Trump kansloos is in de GE? Dan weten we wie we niet meer serieus hoeven te nemen als hij president is.
pi_161753933
Kunnen we een lijstje krijgen van mensen die denken dat Trump kans maakt in de GE? Dan kunnen we die vanaf nu al niet meer serieus nemen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 27 april 2016 @ 15:56:35 #197
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161754213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 03:09 schreef L3gend het volgende:

[..]

Als hij zo goed scoort, heeft hij Indiana niet eens nodig. Hij sweept hiermee ook Californie
Hoe bedoel je 'hiermee'?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 27 april 2016 @ 15:57:46 #198
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161754230
quote:
9s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:00 schreef Montov het volgende:
Donald Trump de Republikeinse kandidaat voor president. :D :') :D
Is het nu al zeker?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_161754338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Is het nu al zeker?
Zo goed als. Hetzelfde verhaal als bij Hillary, het moet gek lopen willen zij niet de kandidaten worden. Stel dat Hillary een officiële aanklacht krijgt van de FBI voor een misdrijf naar aanleiding van de e-mails of Trump zou iets extreem dom doen (nog erger dan het pleiten voor martelen, racisme, het stellen dat vrouwen die abortus plegen en de artsen die het uitvoeren de bak in moeten) dan kunnen ze het nog verliezen, anders gaan zij de kandidaten worden. Helaas.

Een xenofobe extreem incompetente (in de politiek, hij heeft geen idee hoe de primary's werken, hij heeft geen enkele gedachtes over buitenlands beleid etc.) mijlardair die de arme Americanen nog armer wil maken en de middenklasse nog verder wil uitpersen vs. een multimultimiljonair (multi dekt de lading niet ;)) die voor een ongekende bloei van de gevangenisindustrie heeft gezorgd, de drugs zo sterk heeft gecriminaliseerd, een havik is m.b.t. het buitenlands beleid (momenteel zijn twee groepen tegen elkaar aan het vechten waarvan een werd bewapend door de CIA en de ander door het Pentagon :') , zij zou dat nog veel eerder doen :')) en vooral heel erg de statusquokandidaat is die als marionet van de grote bedrijven functioneert. Het is de ergst mogelijke afvaardiging Hierin moet ik Elfletterig gelijk geven: die derde Democratische kandidaat (Martin O'Malley) zou een veel betere optie zijn dan Hillary, met zijn idealen zit het snor maar hij kon het helaas niet verkopen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 27 april 2016 @ 16:07:36 #200
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_161754418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:38 schreef OMG het volgende:
Kunnen we een lijstje krijgen van mensen die denken dat Trump kans maakt in de GE? Dan kunnen we die vanaf nu al niet meer serieus nemen.
Zet mij maar op de lijst.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo goed als. Hetzelfde verhaal als bij Hillary, het moet gek lopen willen zij niet de kandidaten worden. Stel dat Hillary een officiële aanklacht krijgt van de FBI voor een misdrijf naar aanleiding van de e-mails of Trump zou iets extreem dom doen (nog erger dan het pleiten voor martelen, racisme, het stellen dat vrouwen die abortus plegen en de artsen die het uitvoeren de bak in moeten) dan kunnen ze het nog verliezen, anders gaan zij de kandidaten worden. Helaas.

Een xenofobe extreem incompetente (in de politiek, hij heeft geen idee hoe de primary's werken, hij heeft geen enkele gedachtes over buitenlands beleid etc.) mijlardair die de arme Americanen nog armer wil maken en de middenklasse nog verder wil uitpersen vs. een multimultimiljonair (multi dekt de lading niet ;)) die voor een ongekende bloei van de gevangenisindustrie heeft gezorgd, de drugs zo sterk heeft gecriminaliseerd en vooral heel erg de statusquokandidaat is die als marionet van de grote bedrijven functioneert. Het is de ergst mogelijke afvaardiging Hierin moet ik Elfletterig gelijk geven: die derde Democratische kandidaat (Martin O'Malley) zou een veel betere optie zijn dan Hillary, met zijn idealen zit het snor maar hij kon het helaas niet verkopen.
Bedankt.
pi_161754624
quote:
Vergeet niet dat Hillary net als Trump extreem weinig geliefd is. Hoe het kan dat juist deze twee mensen de race winnen bij hun partij is een interessant verhaal maar laten we ons nu even beperken tot de vaststelling dat ze weinig geliefd zijn.
http://edition.cnn.com/20(...)ump-hillary-clinton/
http://elections.huffingt(...)ton-favorable-rating

Denk ik dat Trump wint? Nee. Tussen hen verwacht ik dat Hillary wint maar het is geen zekerheid! Hillary heeft zat zwaktes waar Trump gebruik van kan maken. Haar speech voor GS zal worden gelekt, daar kan je vergif op innemen aangezien er in de top van de partij sterke connecties zijn met dit bedrijf, mensen die daar werken, die de speech hoorden en misschien filmden en die wel een transcript kunnen krijgen. Trump zal er net zo sterk als Sanders op wijzen dat Hillary in de zak zit van de bedrijven, de lobby's en de miljardairs (maar nu tegenover een veel brederer groep). Trump zal inhakken op het e-mailschandaal, Trump zal op haar geflipflop wijzen etc.
Hillary zal erop gaan wijzen dat de meeste bedrijven die Trump had failliet gingen, zal inhakken op zijn nepschool, zal wijzen op de politieke incompetentie van Trump (al die gedelegeerden die naar Cruz gingen omdat hij het spel niet begrijpt, het feit dat hij de term ground war niet kent, het feit dat hij geen politieke visies heeft etc.).
Het lijkt me voor de hand liggend dit een van de vuilste en hardste GE-campagnes ooit wordt. Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren. Voor nu sluit ik me aan bij Cenk Ugur: 60/40 voor Hillary. Bovendien zijn er tientallen FBI-agenten bezig met het onderzoek naar die e-mails (het gaat er vooral om wat er in die e-mails staat) en heeft een van hen al laten weten dat hij het zal lekken indien ze het proberen te begraven. Dat kan ook serieuze gevolgen hebben.

In vergelijking met dat zooitje in de USA was de Nederlandse politiek zelfs in de jaren 0 heel erg beschaafd en sereen. :')
#NoDAPL
  woensdag 27 april 2016 @ 16:19:01 #202
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161754631
quote:
Liever Trump dan Hillary maar Hillary red het qua gezondheidsreden toch al niet...die stuitert straks in elkaar....
pi_161754667
Aantal goede punten in dit stukje (ook aantal onzin punten):

http://blog.dilbert.com/p(...)avorability-illusion

Clinton's gezondheid wordt inderdaad ook genoemd. ^ Haar stem viel me wederom op tijdens haar speech gisteravond.
pi_161754688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zet mij maar op de lijst.

[..]

Bedankt.
Met dat verhaal over de gevangenisindustrie en het veel strafbaarder maken van de drugs neem ik de Clintons even samen aangezien zijn vrouw hier toen volledig achter stond ("superpredators") en altijd achter de schermen veel invloed had.
#NoDAPL
pi_161754709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:20 schreef KrappeAuto het volgende:
Aantal goede punten in dit stukje (ook aantal onzin punten):

http://blog.dilbert.com/p(...)avorability-illusion

Clinton's gezondheid wordt inderdaad ook genoemd. ^ Haar stem viel me wederom op tijdens haar speech gisteravond.
Dank je, altijd interessant.
Normaal gesproken worden die ratings alleen nog maar slechter tijdens de GE, dat belooft dus nog wat. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Liever Trump dan Hillary maar Hillary red het qua gezondheidsreden toch al niet...die stuitert straks in elkaar....
Hoezo?
#NoDAPL
  woensdag 27 april 2016 @ 16:36:02 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161755137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Hillary net als Trump extreem weinig geliefd is. Hoe het kan dat juist deze twee mensen de race winnen bij hun partij is een interessant verhaal maar laten we ons nu even beperken tot de vaststelling dat ze weinig geliefd zijn.
http://edition.cnn.com/20(...)ump-hillary-clinton/
http://elections.huffingt(...)ton-favorable-rating

Denk ik dat Trump wint? Nee. Tussen hen verwacht ik dat Hillary wint maar het is geen zekerheid! Hillary heeft zat zwaktes waar Trump gebruik van kan maken. Haar speech voor GS zal worden gelekt, daar kan je vergif op innemen aangezien er in de top van de partij sterke connecties zijn met dit bedrijf, mensen die daar werken, die de speech hoorden en misschien filmden en die wel een transcript kunnen krijgen. Trump zal er net zo sterk als Sanders op wijzen dat Hillary in de zak zit van de bedrijven, de lobby's en de miljardairs (maar nu tegenover een veel brederer groep). Trump zal inhakken op het e-mailschandaal, Trump zal op haar geflipflop wijzen etc.
Hillary zal erop gaan wijzen dat de meeste bedrijven die Trump had failliet gingen, zal inhakken op zijn nepschool, zal wijzen op de politieke incompetentie van Trump (al die gedelegeerden die naar Cruz gingen omdat hij het spel niet begrijpt, het feit dat hij de term ground war niet kent, het feit dat hij geen politieke visies heeft etc.).
Het lijkt me voor de hand liggend dit een van de vuilste en hardste GE-campagnes ooit wordt. Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren. Voor nu sluit ik me aan bij Cenk Ugur: 60/40 voor Hillary. Bovendien zijn er tientallen FBI-agenten bezig met het onderzoek naar die e-mails (het gaat er vooral om wat er in die e-mails staat) en heeft een van hen al laten weten dat hij het zal lekken indien ze het proberen te begraven. Dat kan ook serieuze gevolgen hebben.

In vergelijking met dat zooitje in de USA was de Nederlandse politiek zelfs in de jaren 0 heel erg beschaafd en sereen. :')
Trump gaat Hillary totaal kapot maken als het op modder gooien aankomt.
Deelname aan oorlogen, Whitewater, FBI onderzoeken, de Email server etc etc.
Een gehaaide politicus maakt gehakt van de Clintons.
http://www.theatlantic.co(...)-to-benghazi/396182/
pi_161755273
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Trump gaat Hillary totaal kapot maken als het op modder gooien aankomt.
Deelname aan oorlogen, Whitewater, FBI onderzoeken, de Email server etc etc.
Een gehaaide politicus maakt gehakt van de Clintons.
http://www.theatlantic.co(...)-to-benghazi/396182/
Ja, Trump heeft genoeg munitie. Daarom ben ik er niet zeker van dat Hillary wint, ik geef haar meer kans maar het is verre van zeker. Een grote zwakte van Hillary: zo gauw ze emotioneel wordt verliest ze controle. Zie dat moment waarop ze kwaad reageerde naar aanleiding van de vraag over een Greenpeace-rapport en waarin ze erkende geld te krijgen van de olie-industrie. Ze was pissed en ze maakte een gigantische blunder. Hoewel Trump een aantal nogal slechte karaktereigenschappen is hij wel authentiek, bij Hillary is werkelijk niets authentiek. Als ze lacht is het duidelijk nep, haar handgebaren zijn duidelijk nep, haar emotie is duidelijk geveinsd (behalve die ene keer toen ze echt pissed was), het is niet echt. Jongere mensen trappen daar niet in, zij zien het verschil. ook dat lijkt mij een grote zwakte van Hillary.
Hillary heeft echter ook aardig wat munitie gezien al die faillite bedrijven van Trump, het politieke geklungen en het feit dat hij een miljardair is (hoewel dat een vrij zwak argument is voor een multimultimiljonair). Hoe dan ook kunnen we er kort over zijn dat Sanders veel meer kans zou maken tegen Trump dan Hillary.

Misschien is het trouwens wel goed voor de progressieve beweging om 4 of zelfs 8 jaar later een president te leveren. Dan kunnen ze ondertussen een betere basis leggen door de juiste parlementariërs en senatoren te kiezen en op allerlei andere vlakken (sherrif etc.) de juiste mensen te kiezen. Dat zal natuurlijk niet in alle staten lukken maar in hoe meer het wel lukt hoe beter je kansen zijn als je eindelijk die progressieve president levert. Sanders is niet de beweging, Sanders surft slechtst op de golf van de beweging. Er komt een nieuwe progressieve kandidaat over 4 jaar en over 8 jaar en tegen die tijd zijn de jongeren van nu 4/8 jaar ouder terwijl er een hoop jongeren bij zijn gekomen en zijn de progressieve stemmers door schade en schande wijs geworden en hebben ze geleerd hoe ze bijvoorbeeld kunnen voorkomen dat ze het slachtoffer worden van voter purging en voter suppression.
#NoDAPL
  woensdag 27 april 2016 @ 16:47:37 #208
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161755420
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, Trump heeft genoeg munitie. Daarom ben ik er niet zeker van dat Hillary wint, ik geef haar meer kans maar het is verre van zeker. Een grote zwakte van Hillary: zo gauw ze emotioneel wordt verliest ze controle. Zie dat moment waarop ze kwaad reageerde naar aanleiding van de vraag over een Greenpeace-rapport en waarin ze erkende geld te krijgen van de olie-industrie. Ze was pissed en ze maakte een gigantische blunder. Hoewel Trump een aantal nogal slechte karaktereigenschappen is hij wel authentiek, bij Hillary is werkelijk niets authentiek. Als ze lacht is het duidelijk nep, haar handgebaren zijn duidelijk nep, haar emotie is duidelijk geveinsd (behalve die ene keer toen ze echt pissed was), het is niet echt. Jongere mensen trappen daar niet in, zij zien het verschil. ook dat lijkt mij een grote zwakte van Hillary.
Hillary heeft echter ook aardig wat munitie gezien al die faillite bedrijven van Trump, het politieke geklungen en het feit dat hij een miljardair is (hoewel dat een vrij zwak argument is voor een multimultimiljonair).
Die faillisements kaart kan ze beter maar uit haar hoofd laten want de Clintons zijn ook een aantal malen failliet gegaan, zie Whitewater.
Reken maar dat de Trump jongens al een kompleet scenario hebben klaar staan om Hillary plat te bombarderen.
En Trump zal door moeten hameren op meer banen en een stabiele buitenlandse politiek.
Hij gaat een speech houden betreffende buitenlandse politiek rond 12: 00 uur hier en dat word hopelijk interessant. Als hij het slim speelt dan gaat hij de GOP al overtuigen dat hij de beste kandidaat is EN begint hij nu al zijn weg te banen voor het gevecht met Hillary.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')