abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:20:02 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161731894
Even invullen allemaal :)

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

De Republikeinse kandidaten

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_161731915
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik betwijfel het niet omdat het vorige keer nipt 5-4 was met de conservatieven aan een kant en de liberalen aan de andere kant. ;)
Ok, ik geef je 100% gelijk op dat punt. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:21:13 #3
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161731927
Kan iemand de OP aanpassen en deze peiling erin zetten.

Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:22:20 #4
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161731954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef Falco het volgende:
Even invullen allemaal :)

Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:
[ afbeelding ]

De Republikeinse kandidaten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ted Cruz - [ afbeelding ] Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
John Kasich - [ afbeelding ] Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Donald Trump - [ afbeelding ] New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio

De Democratische kandidaten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hillary Clinton - [ afbeelding ] New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bernie Sanders - [ afbeelding ] Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:
[ afbeelding ]
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
Kan je de peiling onderaan zetten en dan boven de tekst OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Dat staat iets mooier :)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_161731969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:21 schreef martijnde3de het volgende:
Kan iemand de OP aanpassen en deze peiling erin zetten.

Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Kan de kandidaat van de groene partij er dan ook bij? ;)
Ook al weten we nog niet 100% zeker wie het wordt.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:23:08 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161731976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ok, ik geef je 100% gelijk op dat punt. ;)
Mocht Donald Trump gaan winnen begin november (die kans is niet heel groot nu), ga jij dan die dag na de verkiezingen in dit topic zeggen: "Kijk eens! Zie je dat iedereen nou voor Bernie had moeten gaan, dan was dit nooit gebeurd!"
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:23:24 #7
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161731982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan de kandidaat van de groene partij er dan ook bij? ;)
Ook al weten we nog niet 100% zeker wie het wordt.
Dan voegen we wel weer een nieuwe peiling toe :)
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:23:56 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161731994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Kan je de peiling onderaan zetten en dan boven de tekst OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Dat staat iets mooier :)
Ik vind jouw poll belangrijker en spraakmakender ;).
pi_161732021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:23 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dan voegen we wel weer een nieuwe peiling toe :)
Prima, dan wacht ik nog even met stemmen. ;)
Al zou ik wel met lood in mijn schoenen en me dirty voelend voor Hillary kiezen als het dit de enige twee keuzes zijn.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:25:38 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161732041
maar het wordt toch Cruz - Sanders?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:26:11 #11
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_161732059
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Re het volgende:
alleen een wereldwonder kan het nog veranderen :)
Aangezien jij een mod bent, kan je de op ff verbeteren?

De peiling onderaan zetten en dan boven de tekst OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Dat staat iets mooier.
pi_161732103
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef Re het volgende:
Dat zou wat zijn. *O*
Cruz maakt geen schijn van kans tegen Sanders. Niemand trouwens, in de 1 op 1 polls kickt hij iedereen zijn/haar ass. Sanders heeft de pecht dat enkel Democraten mogen stemmen bij de meetse primary's, anders zou hij zeker hebben gewonnen. Hoe gek dat ook mag lijken gezien het feit dat hij aan de flank van de partij zit, toch kan hij volgens de polls veel meer stemmen trekken van niet-Democraten dan Hillary.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:30:23 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161732162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:26 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

alleen een wereldwonder kan het nog veranderen :)
Aangezien jij een mod bent, kan je de op ff verbeteren?

De peiling onderaan zetten en dan boven de tekst OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Dat staat iets mooier.
dat moet je toch ff aan Mike vragen :)... die kan dat erg mooi
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:31:37 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161732190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn. *O*
Cruz maakt geen schijn van kans tegen Sanders. Niemand trouwens, in de 1 op 1 polls kickt hij iedereen zijn/haar ass. Sanders heeft de pecht dat enkel Democraten mogen stemmen bij de meetse primary's, anders zou hij zeker hebben gewonnen. Hoe gek dat ook mag lijken gezien het feit dat hij aan de flank van de partij zit, toch kan hij volgens de polls veel meer stemmen trekken van niet-Democraten dan Hillary.
zo vreemd lijkt het me niet dat alleen leden van de partij mogen stemmen op een eventuele toekomstige kandidaat, ... en dat onder partijgenoten de uitkomst nogal duidelijk is, is daar weinig pech aan
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:37:15 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161732357
Je wil helemaal niet dat republikeinen mogen stemmen bij democratische voorverkiezingen, of vice versa, anders stemmen ze massaal op de kandidaat die de grootste kans maakt om van zijn of haar tegenstander te verliezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161732389
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:31 schreef Re het volgende:

[..]

zo vreemd lijkt het me niet dat alleen leden van de partij mogen stemmen op een eventuele toekomstige kandidaat, ... en dat onder partijgenoten de uitkomst nogal duidelijk is, is daar weinig pech aan
Dat is inderdaad volkomen logisch. Maar goed, de fans van verliezers zoeken wel vaker malle excuses :P
pi_161732407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn. *O*
Kun je dat kwantitatief onderbouwen Bram? Ik heb de open vs closed resultaten een paar topics wel eens tegenover elkaar gezet en erg veel voordeel qua delegates leverde dat Sanders niet op. Hij heeft vooral baat bij Caucusen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161732417
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:31 schreef Re het volgende:
en dat onder partijgenoten de uitkomst nogal duidelijk is, is daar weinig pech aan
Nogal duidelijk is overdreven, uiteindelijk heeft ze een voorsprong van 231 gedelegeerden met nog pak hem beet 1600 te gaan. Om het concreet te maken, nog steeds geldt dat Sanders ongeveer 56% van de resterende gedelegeerden zou moeten winnen om er meer te krijgen terwijl het laatste deel van het schema voor hem het gunstigst is (Californië komt bijvoorbeeld nog met +500 gedelegeerden). Als je bedenkt dat er heel erg veel voter suppression is geweest tijdens deze verkiezingen, waarbij ik maar even in het midden laat in welke mate dat het gevolg was van geklungel en ouderwetse systemen en van opzet, en dat heel erg veel Sanders-aangers niet eens mochten stemmen omdat er belachelijk vroege deadlines zijn en Sanders nog te weinig profiel had voor die deadlines (6 maanden in New York :|W) dan vind ik het nu niet een hele overtuigende overwinning. Maar ze zullen het ermee moeten doen, hopelijk gaan ze naar aanleiding van deze ellende eens hun systeem updaten want dat slaat nergens op in deze tijd. Ze mogen dan ook de caucussen aanpakken ook al werkten die juist weer in het voordeel van Sanders.
Ik ben pessimistisch maar ik heb Sanders voor deze nominatie nog niet helemaal afgeschreven.

Hoe dan ook was vanaf het begin niet het primaire doel om te winnen (waarmee ik niet stel dat er niet alles aan werd gedaan om te winnen), het primaire doel was om bepaalde punten te agenderen, hoop te geven aan de progressieve mensen en het zaadje te planten voor een grassrootsbeweging. Ik denk dat je mag stellen dat dat meer dan geslaagd is en dat dit slechts het begin is van mooie progressieve jaren die nog gaan komen. ;)
Al moeten progressieve mensen natuurlijk wel doorpakken zo gauw dit circus stopt.
#NoDAPL
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:50:08 #19
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_161732682
538.com denkt dat Clinton 50-65 delegates meer kan scoren dan Sanders bij de komende verkiezingsnacht:
http://fivethirtyeight.co(...)undhog-day-campaign/

Ik denk zelf dat het bij 40 wel ophoudt, gedeeltelijk ook vanwege de details bij de toewijzing van delegates bij de Democraten. Zo denk ik dat Sanders in Delaware 1 delegate meer kan winnen als Clinton een kleine overwinning boekt daar, omdat veel districten (counties in dit geval) 2 delegates hebben en die worden 1-1 verdeeld, en daarnaast is er een rural district waar 8 delegates te verdelen zijn.

Dat is uiteraard erg in de marge, en de verschillen zullen gemaakt worden in Maryland en PA.
Géén kloon van tvlxd!
pi_161732684
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Je wil helemaal niet dat republikeinen mogen stemmen bij democratische voorverkiezingen, of vice versa, anders stemmen ze massaal op de kandidaat die de grootste kans maakt om van zijn of haar tegenstander te verliezen.
De systemen zijn ook niet enkel zo zwart wit als 'alleen Democraten' of 'iedereen'. In een semi-closed primary mogen independents gewoon stemmen, maar geregistreerde Republikeinen weer niet. Ook zijn er vele verschillen in de regels omtrent het wisselen van partij, sluiting van de registratiedatum, enzovoort.
pi_161732773
Gary Johnson
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:18:14 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:54:27 #23
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_161734278

Ik ben benieuwd wie hij zal kiezen als VP.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_161734360
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:54 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben vooral benieuwd wie zo diep zou zinken.
pi_161734641
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:37 schreef OMG het volgende:

[..]

De reacties bij Trump rallies, de reacties van Trumpites uit eerder gepostte filmpje, Trump's ideeën over Mexicanen, muren, moslim bans, lastiger maken van abortussen in combinatie met Planned Parenthood. Ergens is LGBT nog het veiligst, alleen zullen de homohatende inteelt tokkies en religieuze nutjobs daar wel mee aan de haal gaan. Ook wel, de werkelijkheid.
Ok, en je denkt dat Hillary de samenleving een stuk veiliger voor vrouwen en LGBT'ers maakt door groepen Islamitische vluchtelingen naar de VS te halen? Waarom denk je dat Trump een aanzienlijke aanhang LGBT'ers heeft?
pi_161734694
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:10 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ok, en je denkt dat Hillary de samenleving een stuk veiliger voor vrouwen en LGBT'ers maakt door groepen Islamitische vluchtelingen naar de VS te halen?
bron?

quote:
Waarom denk je dat Trump een aanzienlijke aanhang LGBT'ers heeft?
bron?
pi_161735028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

bron?
http://www.cbsnews.com/ne(...)rian-refugee-crisis/

quote:
bron?
Ontken je dat duizenden LGBT'ers achter Trump staan?

Milo Yiannopoulos is de bekendste.

Je hoeft maar een beetje te browsen om hier achter te komen.

pi_161735069

Nieuwe poll, Trump voor het eerst op 50% bij de republikeinen

Can't stump the Trump 8-)
pi_161735189
quote:
Het aantal homohatende christengekkies is nog steeds ontiegelijk veel groter. Die asielzoekers gaan de boze blanke religekkies niet ineens doen verbleken.

quote:
[..]

Dit is ongeveer argumentatie van het niveau "Ben Carson en Herman Cain waren in de running. Zie je wel dat er donkere republikeinen zijn met debiele ideeën!"
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161735282
De Huffington post had nog een mooie shop met Trump in de situation room.

pi_161735293
quote:
Zozo, wel 10.000 op een bevolking van bijna 320M. Daar zullen veel vrouwen mee te maken krijgen.

quote:
[..]

Als je een redelijke schare volgers hebt is het evident dat die uit allerhande groepen komen. Zo zijn er ook een zwarte Amerikanen en hispanics op Trump stemmen, maar is dat slechts een fractie van de hele groep. Feitelijk doet een kandidaat het dan dus heel slecht onder zo'n demografische groep en is hij daar dus erg impopulair.
pi_161735601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:54 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De suggestie zijnde dat hij de Verenigde Staten van een Republiek blijvend zal hervormen in een Duizendjarig Keizerrijk?

Ook ik ben benieuwd wie is Trump's Agrippa zal worden.
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:40:56 #33
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161735638
Zijn er eigenlijk cijfers over hoe de gemiddelde LGBT voter over Trump denkt? Ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat dat procentueel veel voorstelt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161735775
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:29 schreef OMG het volgende:

[..]

Het aantal homohatende christengekkies is nog steeds ontiegelijk veel groter. Die asielzoekers gaan de boze blanke religekkies niet ineens doen verbleken.
Je haalt er nu een andere kwestie bij. Je bent het dus met me eens dat groepen Islamitische vluchtelingen binnenhalen ook schadelijk is voor de positie van vrouwen en de LGBT-gemeenschap?

quote:
Dit is ongeveer argumentatie van het niveau "Ben Carson en Herman Cain waren in de running. Zie je wel dat er donkere republikeinen zijn met debiele ideeën!"
Mwah, als je na 5 minuten browsen al tientallen LGBT-supporters voor Trump kan vinden zegt dat wel wat. Dat zie ik bijvoorbeeld niet met moslims voor Trump. Bij gebrek aan beter bewijs.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zozo, wel 10.000 op een bevolking van bijna 320M. Daar zullen veel vrouwen mee te maken krijgen.
65000 om te beginnen. Met relatief veel kinderen per gezin. Dus dat aantal groeit wel redelijk snel. Als je dan 1500 hate crimes tegen LGBT'ers hebt per jaar dan kan zo'n groep toch wel voor een significante stijging in hate crimes zorgen.

Op het gebied van vrouwen heb je een beter punt: het aantal abortussen verbleekt het opvangen van Islamitische vluchtelingen.

quote:
Als je een redelijke schare volgers hebt is het evident dat die uit allerhande groepen komen. Zo zijn er ook een zwarte Amerikanen en hispanics op Trump stemmen, maar is dat slechts een fractie van de hele groep. Feitelijk doet een kandidaat het dan dus heel slecht onder zo'n demografische groep en is hij daar dus erg impopulair.
Dat klopt, maar nergens heb ik geclaimd dat Trump populair is onder deze groep. Ik zei enkel dat hij een aanzienlijke aanhang heeft. Dat zegt wel iets.
pi_161735780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:40 schreef Mani89 het volgende:
Zijn er eigenlijk cijfers over hoe de gemiddelde LGBT voter over Trump denkt? Ik kan mij inderdaad niet voorstellen dat dat procentueel veel voorstelt.
Onbekend nog, maar sinds dat transgender verhaal zullen daar pollsters op los gaan. :')
pi_161735833
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:40 schreef Mani89 het volgende:
Sample is te klein in de exit polls om iets zinnigs te zeggen, zelfs bij de democraten. Er zijn heel weinig LGBT voters die republikeins zijn. Volgens mij won Obama de LGBT vote in 2012 met 80-20

Enige poll die ik kan vinden

pi_161735939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:46 schreef L3gend het volgende:

[..]

Sample is te klein in de exit polls om iets zinnigs te zeggen, zelfs bij de democraten

[ afbeelding ]
Vanaf morgen: "The gays, the lesbians, the trans-whatever they love me but not in a gay-way like disgusting Crooked Hillary or Dirty Lyin' Ted". "I'm beating everyone in the polls and I'm gonna win with the gays and the hispanic, and the hispanic gays"
pi_161736027
"I love the gays, I have the best gays."
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161736126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:44 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je haalt er nu een andere kwestie bij. Je bent het dus met me eens dat groepen Islamitische vluchtelingen binnenhalen ook schadelijk is voor de positie van vrouwen en de LGBT-gemeenschap?

[..]

Mwah, als je na 5 minuten browsen al tientallen LGBT-supporters voor Trump kan vinden zegt dat wel wat. Dat zie ik bijvoorbeeld niet met moslims voor Trump. Bij gebrek aan beter bewijs.

[..]

65000 om te beginnen. Met relatief veel kinderen per gezin. Dus dat aantal groeit wel redelijk snel. Als je dan 1500 hate crimes tegen LGBT'ers hebt per jaar dan kan zo'n groep toch wel voor een significante stijging in hate crimes zorgen.
Valt wel tegen, zo snel kunnen mensen zich niet vermenigvuldigen. Afgezien daarvan kun je wel leuk getalletjes gaan verzinnen over hate crime op basis van je eigen vooroordelen, maar dat is vooral projectie. Wat is de incidentie van hate crimes in de VS onder moslims jegens LGBTs versus die onder niet-moslims?

quote:
[..]

Dat klopt, maar nergens heb ik geclaimd dat Trump populair is onder deze groep. Ik zei enkel dat hij een aanzienlijke aanhang heeft. Dat zegt wel iets.
Het begrip aanzienlijke aanhang is natuurlijk sowieso relatief. De NVU haalde bijvoorbeeld bij de provinciale staten verkiezingen in Gelderland in 2007 zo'n 2000 stemmen, maar dat noemen we gewoon een marginaal clubje, geen aanzienlijke aanhang.
pi_161736219
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Onbekend nog, maar sinds dat transgender verhaal zullen daar pollsters op los gaan. :')
Daar blijkt vrij weinig van. Waar baseer je dat op?
pi_161736335
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt wel tegen, zo snel kunnen mensen zich niet vermenigvuldigen.
Blijft een negatieve investering op de lange termijn van Clinton en er blijkt uit dat ze niet altijd de interesses van de LGBT-community vooraan heeft staan, zoals sommige posters hier schijnen te geloven.

quote:
Afgezien daarvan kun je wel leuk getalletjes gaan verzinnen over hate crime op basis van je eigen vooroordelen, maar dat is vooral projectie. Wat is de incidentie van hate crimes in de VS onder moslims jegens LGBTs versus die onder niet-moslims?
Ik moet het eerste Islamitische land nog tegenkomen dat LGBT'ers op dezelfde wijze behandeld als de autochtone mannelijke moslimbevolking, dus tot die tijd houd ik vast aan mijn vooroordeel dat groepen Islamieten slecht nieuws zijn voor LGBT'ers.

quote:
Het begrip aanzienlijke aanhang is natuurlijk sowieso relatief. De NVU haalde bijvoorbeeld bij de provinciale staten verkiezingen in Gelderland in 2007 zo'n 2000 stemmen, maar dat noemen we gewoon een marginaal clubje, geen aanzienlijke aanhang.
Als we die poll hierboven mogen geloven zijn er op dit moment zo'n 16000 stemgerechtigde LGBT'ers voor Trump en dat aantal zal in de GE minimaal verdriedubbelen. Dat zijn aardig wat mensen om te vertellen dat ze tegen de belangen van hun community stemmen.

[ Bericht 15% gewijzigd door KrappeAuto op 26-04-2016 21:05:04 ]
pi_161736667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:50 schreef Montov het volgende:
538.com denkt dat Clinton 50-65 delegates meer kan scoren dan Sanders bij de komende verkiezingsnacht:
http://fivethirtyeight.co(...)undhog-day-campaign/

Ik denk zelf dat het bij 40 wel ophoudt, gedeeltelijk ook vanwege de details bij de toewijzing van delegates bij de Democraten. Zo denk ik dat Sanders in Delaware 1 delegate meer kan winnen als Clinton een kleine overwinning boekt daar, omdat veel districten (counties in dit geval) 2 delegates hebben en die worden 1-1 verdeeld, en daarnaast is er een rural district waar 8 delegates te verdelen zijn.

Dat is uiteraard erg in de marge, en de verschillen zullen gemaakt worden in Maryland en PA.
We zullen het vannacht wel gaan zien, al dat gepeil geloof ik wel. ;)
#NoDAPL
pi_161736714
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Memes, gotta love it.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:31 schreef Nintex het volgende:
De Huffington post had nog een mooie shop met Trump in de situation room.

[ afbeelding ]
Ben ik de enige die het een angstige gedachte vindt dat hij de baas in de SR is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_161736897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:59 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Blijft een negatieve investering op de lange termijn van Clinton en er blijkt uit dat ze niet altijd de interesses van de LGBT-community vooraan heeft staan, zoals sommige posters hier schijnen te geloven.
Dat is natuurlijk een drogreden van de bovenste plank. Clinton neemt het net als Obama op voor vluchtelingen uit Syrië. Dat jij vervolgens vanuit je eigen bevooroordeeldheid stelt dat die een negatieve impact gaat hebben op hate crimes staat daar verder los van.
Het is net als stellen dat iedereen die niet alle heteroseksuele mannen preventief achter de tralies wil gooien hate crimes jegens LGBTers in de kaart speelt. Die demografische groep is er immers disproportioneel voor verantwoordelijk.

quote:
[..]

Ik moet het eerste Islamitische land nog tegenkomen dat LGBT'ers op dezelfde wijze behandeld als de autochtone mannelijke moslimbevolking, dus tot die tijd houd ik vast aan mijn vooroordeel dat groepen Islamieten slecht nieuws zijn voor LGBT'ers.
Dat zegt verder weer niets over hate crimes. Dat de wetten in de islamitische wereld anders zijn betekent niet dat individuele Syrische vluchtelingen vaker geneigd zullen zijn hate crimes jegens LGBTers te begaan dan de gemiddelde Amerikaan.

quote:
[..]

Als we die poll hierboven mogen geloven zijn er op dit moment zo'n 16000 stemgerechtigde LGBT'ers voor Trump en dat aantal zal in de GE minimaal verdriedubbelen. Dat zijn aardig wat mensen om te vertellen dat ze tegen de belangen van hun community stemmen.
Het aantal LGBTers in de VS zal wel ergens tussen de 5%-10% van het electoraat liggen. Dan is dat een erg verwaarloosbare fractie.
pi_161736927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:46 schreef L3gend het volgende:

[..]

Sample is te klein in de exit polls om iets zinnigs te zeggen, zelfs bij de democraten. Er zijn heel weinig LGBT voters die republikeins zijn. Volgens mij won Obama de LGBT vote in 2012 met 80-20

Onbegrijpelijk, Hillary ging extreem laat akkoord met het homohuwelijk (pas op het moment dat ze in de gaten kreeg dat het de beweging al had gewonnen) en zij is de populairste bij die gemeenschap. :?
#NoDAPL
pi_161737001
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk, Hillary ging extreem laat akkoord met het homohuwelijk (pas op het moment dat ze in de gaten kreeg dat het de beweging al had gewonnen) en zij is de populairste bij die gemeenschap. :?
Miljardair Trump is het populairste bij de arme werkloze bevolking. 'Murica.
pi_161737350
Overigens worden er vanavond niet alleen primaries voor de presidentsverkiezingen gehouden, maar ook voor senatoren. Met name de primaries voor de senate voor de democraten in Maryland en Pennsylvania beloven spannender te worden.

In Maryland neem de progressieve Donna Edward op tegen Van Hollen
En in Pennsylvania is het een strijd tussen de establishment gesteunde kandidaat Katie McGinty en anti-establishment Joe Sestak
pi_161737416
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een drogreden van de bovenste plank. Clinton neemt het net als Obama op voor vluchtelingen uit Syrië. Dat jij vervolgens vanuit je eigen bevooroordeeldheid stelt dat die een negatieve impact gaat hebben op hate crimes staat daar verder los van.
Wat? Ik stel ook dat Clinton het opneemt voor vluchtelingen uit Syrië. Maar ik verbind daar het gevolg aan dat de LGBT-community daar zal onder leiden, zoals uit talloze voorbeelden blijkt. Ik noem aparte homo-opvang in Amsterdam.

quote:
Het is net als stellen dat iedereen die niet alle heteroseksuele mannen preventief achter de tralies wil gooien hate crimes jegens LGBTers in de kaart speelt. Die demografische groep is er immers disproportioneel voor verantwoordelijk.
Nee, want Westerse heteroseksuele mannen staan over het algemeen positiever tegenover de LGBT-community dan Islamitische mannen. Gradaties.

Je moet ergens de grens zetten. Gedachte-experiment: stel, er is een land waar de doodstraf staat op alle LGBT'ers. Nu stelt Clinton voor om tienduizenden mensen uit dat land te halen. Je hebt nog geen data over hate crimes van mensen uit dat land in de USA. Moeten we deze mensen dan maar en masse toe laten?

quote:
Dat zegt verder weer niets over hate crimes. Dat de wetten in de islamitische wereld anders zijn betekent niet dat individuele Syrische vluchtelingen vaker geneigd zullen zijn hate crimes jegens LGBTers te begaan dan de gemiddelde Amerikaan.
De wetten in die landen zijn er niet voor niks. Als het daadwerkelijk zo was dat men in die landen doorgaans een tolerante houding hadden tegenover LGBT'ers dan zou er wel één Islamitisch land zijn waar LGBT'ers nog enigszins vergelijkbaar met de autochtone mannelijke moslimbevolking worden behandeld.
pi_161737994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:28 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat? Ik stel ook dat Clinton het opneemt voor vluchtelingen uit Syrië. Maar ik verbind daar het gevolg aan dat de LGBT-community daar zal onder leiden, zoals uit talloze voorbeelden blijkt. Ik noem aparte homo-opvang in Amsterdam.
Ik weet dat je dat doet. Je doet het zelfs vrij specifiek door claims te doen over de incidentie van hate crimes. Opvangcentra in Amsterdam zeggen daar verder weinig over.

quote:
[..]

Nee, want Westerse heteroseksuele mannen staan over het algemeen positiever tegenover de LGBT-community dan Islamitische mannen. Gradaties.
quote:
Je moet ergens de grens zetten. Gedachte-experiment: stel, er is een land waar de doodstraf staat op alle LGBT'ers. Nu stelt Clinton voor om tienduizenden mensen uit dat land te halen. Je hebt nog geen data over hate crimes van mensen uit dat land in de USA. Moeten we deze mensen dan maar en masse toe laten?
Ja hoor. De wetten van een land zeggen niet zo gek veel over de waarschijnlijkheid dat vluchtelingen uit dat land hate crimes plegen.
Afgezien daarvan gaf ik je al een ander voorbeeld van dergelijke statistische conclusies die je ook zou kunnen gebruiken om maatregelen jegens (jonge) mannen te legitimeren.

quote:
[..]

De wetten in die landen zijn er niet voor niks. Als het daadwerkelijk zo was dat men in die landen doorgaans een tolerante houding hadden tegenover LGBT'ers dan zou er wel één Islamitisch land zijn waar LGBT'ers nog enigszins vergelijkbaar met de autochtone mannelijke moslimbevolking worden behandeld.
Dat men daar geen warm pleitbezorger is van het homohuwelijk is, zegt verder niet zo veel over hate crimes onder vluchtelingen. Jij wilt graag hele groepen preventief duperen omdat jij het vermoeden hebt dat ze statistisch gezien meer hate crimes zullen plegen, maar dat lijkt me geen wenselijke gedachtegang.
pi_161738041
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:26 schreef L3gend het volgende:
Overigens worden er vanavond niet alleen primaries voor de presidentsverkiezingen gehouden, maar ook voor senatoren. Met name de primaries voor de senate voor de democraten in Maryland en Pennsylvania beloven spannender te worden.

In Maryland neem de progressieve Donna Edward op tegen Van Hollen
En in Pennsylvania is het een strijd tussen de establishment gesteunde kandidaat Katie McGinty en anti-establishment Joe Sestak
McGinty-Sestak is echt een fascinerende race. Sestak is vrij mainstream en op basis van zijn militaire carrière misschien wel de sterkste kandidaat voor de GE maar het Democratische establishment heeft zo'n hekel aan hem dat zelfs Obama en Biden McGinty een endorsement hebben gegeven en de DSCC heeft miljoenen in McGinty gestoken. Ben benieuwd of het partijapparaat toch volledig achter Sestak gaat staan als hij aan het langste eind trekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')