Ah, nu is het duidelijk. Hij gelooft dat Bernie supporters minder agressief zijn dan Trump supporters.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
The Free Huges Project.....![]()
![]()
![]()
Zoooo typisch Amerikaans en kinderachtig... OMG...
Jij baseert je daarentegen natuurlijk op gedegen onderzoek naar de mate van agressie onder beide kampen om tot een empirisch onderbouwde conclusie te komen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:12 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ah, nu is het duidelijk. Hij gelooft dat Bernie supporters minder agressief zijn dan Trump supporters.
Baseer je hier maar eens op.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij baseert je daarentegen natuurlijk op gedegen onderzoek naar de mate van agressie onder beide kampen om tot een empirisch onderbouwde conclusie te komen.
Ik baseer me op persoonlijke waarnemingen. Oftewel, gebeurtenissen die écht hebben plaatsgevonden. Dit in tegenstelling tot OMG die schreeuwt dat Trump homo's haat (een gebeurtenis dat niet heeft plaatsgevonden).quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij baseert je daarentegen natuurlijk op gedegen onderzoek naar de mate van agressie onder beide kampen om tot een empirisch onderbouwde conclusie te komen.
Dat is maar een deel van het verhaal:quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:21 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Baseer je hier maar eens op.
http://www.thenation.com/(...)black-peoples-votes/
Perhaps most alarming, Clinton also made it easier for public-housing agencies to deny shelter to anyone with any sort of criminal history (even an arrest without conviction) and championed the “one strike and you’re out” initiative, which meant that families could be evicted from public housing because one member (or a guest) had committed even a minor offense. People released from prison with no money, no job, and nowhere to go could no longer return home to their loved ones living in federally assisted housing without placing the entire family at risk of eviction. Purging “the criminal element” from public housing played well on the evening news, but no provisions were made for people and families as they were forced out on the street. By the end of Clinton’s presidency, more than half of working-age African-American men in many large urban areas were saddled with criminal records and subject to legalized discrimination in employment, housing, access to education, and basic public benefits—relegated to a permanent second-class status eerily reminiscent of Jim Crow.
It is difficult to overstate the damage that’s been done. Generations have been lost to the prison system; countless families have been torn apart or rendered homeless; and a school-to-prison pipeline has been born that shuttles young people from their decrepit, underfunded schools to brand-new high-tech prisons.
-------------------------------------------
Het is toch meer dan treurig dat Clinton zelfs nu nog claimed dat zij het zoo goed voor hadden/heeft met de zwarte bevolking? En iedereen trapt er wederom weer eens in....
Bill Clinton zorgde juist voor wat jij zegt dat zo belangrijk is voor Amerikanen: meer banen en hogere lonen.quote:A large part of that lies in the Clintons and their record. Under Bill Clinton, median household income grew by 25 per cent in African-American households, at double the speed as it did for households nationwide. Unemployment among African Americans fell by six points, against a three-point drop among the population as a whole. It was the first time in American history that the fruits of economic boom were truly felt in black households.
And crucially, the Clintons turn up to stuff. In this race, Clinton has been talking about fitting police with body cameras – a key demand of the Black Lives Matter campaign – before Sanders was even a candidate. The Sanders campaign produced one of the most powerful political adverts in history, designed to fix their candidate’s problem with ethnic minority voters. But it was produced just weeks before voting started in South Carolina. It was beautiful – but it was a beautiful afterthought.
Whereas Hillary Clinton has put in the hard yards if nothing else, and to many black voters, does genuinely seem to get it.
Niet blijven roepen en de bewijslast omdraaien nu, OMG. Jij stelde dat Trump zorgt voor achteruitgang van minderheden, vrouwen en de LGBT-gemeenschap. Onderbouw het eens.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:26 schreef OMG het volgende:
Maar goed, volgens de DUTCHKO's en KrappeAuto's van de wereld gaan moslims, afro-amerikanen, en alles wat niet blank, christelijk en hetero is er op vooruit? En worden vandaag de dag door Trumpites al supervriendelijk als echt amerikanen behandeld? Ja? Echt? De werkelijkheid laat toch iets anders zien.
Het is niet lachwekkend, het is een hyperbool. Trump supporters hebben voldoende geweldsincidenten op hun naam staan en die van Bernie ook. Bernie fanboys vinden die van Trump 'erger', Trump fanboys vinden die van Bernie 'erger'. Het heeft weinige met een objectieve analyse van de feiten, maar meer met wat je graag wilt horen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ik baseer me op persoonlijke waarnemingen. Oftewel, gebeurtenissen die écht hebben plaatsgevonden. Dit in tegenstelling tot OMG die schreeuwt dat Trump homo's haat (een gebeurtenis dat niet heeft plaatsgevonden).
Dat mijn stellingen niet zo rigide onderbouwd zijn als doorgaans in de wetenschappelijke wereld gebeurt betekent natuurlijk niet dat er geen verschillen in graad zitten tussen geloofwaardigheid van stellingen. Een homoseksueel die zich onveiliger voelt in een Islamitische omgeving in plaats van andersom is een stuk geloofwaardiger dan stellen dat Trump alle minderheden het land uit wilt. Lachwekkend argument, Monolith.
Waar beweren we dit dan?quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:26 schreef OMG het volgende:
Maar goed, volgens de DUTCHKO's en KrappeAuto's van de wereld gaan moslims, afro-amerikanen, en alles wat niet blank, christelijk en hetero is er op vooruit? En worden vandaag de dag door Trumpites al supervriendelijk als echt amerikanen behandeld? Ja? Echt? De werkelijkheid laat toch iets anders zien.
En ook de Democraten supporters en "black lives count" supporters.....wat is je punt?quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet lachwekkend, het is een hyperbool. Trump supporters hebben voldoende geweldsincidenten op hun naam staan en die van Bernie ook. Bernie fanboys vinden die van Trump 'erger', Trump fanboys vinden die van Bernie 'erger'. Het heeft weinige met een objectieve analyse van de feiten, maar meer met wat je graag wilt horen.
Volgens mij hebben we deze discussie al een keer gehad, maar ik zal het uit mijn geheugen nog een keer opsommen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet lachwekkend, het is een hyperbool. Trump supporters hebben voldoende geweldsincidenten op hun naam staan en die van Bernie ook. Bernie fanboys vinden die van Trump 'erger', Trump fanboys vinden die van Bernie 'erger'. Het heeft weinige met een objectieve analyse van de feiten, maar meer met wat je graag wilt horen.
Klopt maar dit zijn incidenten en wegen niet mee bij de besluiten die een mogelijke President in de toekomst gaat maken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:46 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we deze discussie al een keer gehad, maar ik zal het uit mijn geheugen nog een keer opsommen.
Bernie-supporters hebben het volgende gedaan:
- Mislukte aanslag Trump;
- Agressieve/gewelddadige protesten bij een flink aantal Trump rallies, waarvan in het bijzonder de Chicago rally verstoord: duizenden mensen in gevaar gebracht door massale chaos te creëren, ambulances te blokkeren en politie aan te vallen.
Trump-supporters hebben het volgende gedaan:
- Een tiental incidenten bij Trump rallies nadat een Bernie supporter de boel verstoord had.
Vul voor de zekerheid nog 1 - 2 pepperspray incidenten door Trump supporters in.
Dan kunnen we de optelsom maken en lijkt het me zo klaar als een klontje dat Bernie supporters in aantallen vele malen gewelddadiger zijn.
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat als je naar een bijeenkomst gaat van duizenden politieke tegenstanders om daar doelbewust de boel te saboteren (met bijvoorbeeld KKK-outfits terwijl ook donkere mensen in het publiek zitten), je niet raar moet op kijken als je een klap krijgt. Bovendien heeft Trump veel meer publiek getrokken, misschien zijn inmiddels wel 250000 - 500000 mensen naar zijn rallies gekomen. Als je dan 10 geweldsincidenten hebt zijn dus tussen 1 op de 25000 en 1 op de 50000 Trump supporters gewelddadig geweest bij die rallies.
Nee, dat Trump supporters even agressief zijn of zelfs agressiever dan Bernie supporters is een fabeltje.
De reacties bij Trump rallies, de reacties van Trumpites uit eerder gepostte filmpje, Trump's ideeën over Mexicanen, muren, moslim bans, lastiger maken van abortussen in combinatie met Planned Parenthood. Ergens is LGBT nog het veiligst, alleen zullen de homohatende inteelt tokkies en religieuze nutjobs daar wel mee aan de haal gaan. Ook wel, de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:28 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet blijven roepen en de bewijslast omdraaien nu, OMG. Jij stelde dat Trump zorgt voor achteruitgang van minderheden, vrouwen en de LGBT-gemeenschap. Onderbouw het eens.
Denk jij bij vrouwen aan abortus of ook aan andere kwesties?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:28 schreef OMG het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel een erg blanke mannen argument. Dat die het dan "maar" 4 of 8 jaar met zo'n figuur moeten doen is natuurlijk erg nietszeggend, want da's de groep die er het minst van zal merken. Het leven voor minderheden, vrouwen, de LBGT gemeenschap, etc. zal er toch flink op achteruit gaan op allerlei manieren.
Ja, die worden slechts lastig gevallen met onuitvoerbare wetgeving over mannen die vrouwen zijn die niet naar vrouwentoiletten mogen en vice versa of zoiets.quote:Ergens is LGBT nog het veiligst
Dat ben ik met je eens. Het D66-fenomeen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:51 schreef Tanin het volgende:
Volgens mij is clinton maatschappelijk behoorlijk progressief "links", maar economisch een stuk centraler.
Die geef ik je, al betwijfel ik dat 1 rechter in de SC het verschil gaat maken. Het zou beter zijn om heel die SC minder politiek te maken. Inderdaad, Citizens United en Super Pacs behoren tot de speerpunten van progressief beleid.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Een heleboel mensen. Zo kan een liberale meerderheid bv Citizens United ongedaan maken en de Super Pacs weer ongedaan maken.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:54 schreef Mike het volgende:
Als Amerika geen derdewereldland wil worden, moeten ze juist zorgen dat het geld uit de politiek verdwijnt. En daar zijn veel mensen het mee eens, want dit is ook een belangrijk punt voor de Sandersaanhangers.
Ik betwijfel het niet omdat het vorige keer nipt 5-4 was met de conservatieven aan een kant en de liberalen aan de andere kant.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die geef ik je, al betwijfel ik dat 1 rechter in de SC het verschil gaat maken.
Hij zorgde eveneens voor de bloei van de gevangenisindustrie:quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:28 schreef Mike het volgende:
Bill Clinton zorgde juist voor wat jij zegt dat zo belangrijk is voor Amerikanen: meer banen en hogere lonen.
Voor NL begrippen is ze centrist, voor Amerikaanse begrippen centrumlinks.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Het D66-fenomeen.
Ik heb moeite met het links/centrum/rechts aangezien dat voor de ene groep mensen (hierover zijn mensen het oneens) louter het sociaaleconomische betreft terwijl het voor andere mensen weer louter om zaken gaat die veel Nederlanders progressief (links) of conservatief (centrum en rechts) noemen. Ik denk dat Hillary in Nederland een typische D66'er zou zijn. Sociaaleconomisch centrumrechts, voor ethische kwesties progressief. Zoiets.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:13 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Voor NL begrippen is ze centrist, voor Amerikaanse begrippen centrumlinks.
Daar ben ik het volledig mee eens en Trump is een echte PVV'erquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb moeite met het links/centrum/rechts aangezien dat voor mij (hierover zijn mensen het oneens) louter het sociaaleconomische betreft terwijl het voor andere mensen weer louter om zaken gaat die veel Nederlanders progressief (links) of conservatief (centrum en rechts) noemen. Ik denk dat Hillary in Nederland een typische D66'er zou zijn.
Daar trappen ze in?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:17 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens en Trump is een echte PVV'er
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |