abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161707528
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We weten dat dat niet te handhaven is. Dat doet met denken aan twee koddige situaties op het internet:
- Youtube wat je dwingt in te loggen als een filmpje een leeftijdsrating heeft. :') :|W
Om nog maar te zwijgen over sommige filmpjes die geen leeftijdsrating hebben die 100 keer zo eng zijn (onheilsprofetieën) dan die filmpjes die dat wel hebben
- Andere websites (Gamespot, Steam) die het nog bonter maken, die vragen je simpelweg om je geboortejaar te geven, ik kies dan maar willekeurig een van de bovenste/onderste getallen

Je kan doorslaan met de juridisering van je samenleving. Dat punt zijn wij volgens mij al heel erg lang gepasseerd. Ook op andere vlakken (geen enkel eigen risico toestaan uit angst dat organisatie X aansprakelijk wordt gesteld ;().
1 januari 1900 ftw!
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 25 april 2016 @ 18:49:08 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 25 april 2016 @ 18:52:16 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161707722
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 18:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er bestaan een hoop honderdplussers online die allemaal op 1-1 jarig zijn idd... _O-
Jup, mijn overgrootvader speelt dagelijks een potje Counterstrike.
  maandag 25 april 2016 @ 18:53:57 #105
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161707728
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In hoeverre er toezicht zal zijn op de nieuwe Europese regelgeving is nog maar zeer de vraag. Met een leugentje bij het opgeven van de geboortedatum omzeilt een kind heel simpel de leeftijdscontrole. Europa wil dat internetbedrijven extra inspanningen leveren om te checken of gebruikers over hun leeftijd liegen. Hoe ver een website daarin moet gaan, is onduidelijk. Enkel een controle met elektronische identiteitskaart is sluitend, maar zo'n plan is onrealistisch.
Wat heeft het voor zin om een wet in te voeren als de controleerbaarheid nul is.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161707768
bedankt EU :')

stelletje teringlijers daaro
There are only 151 Pokémon.
  maandag 25 april 2016 @ 18:58:52 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161707892
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:53 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Wat heeft het voor zin om een wet in te voeren als de controleerbaarheid nul is.
Dat was één van de vragen die gesteld zijn in januari, toen het al niet doorging:
quote:
Under draft rules proposed in 2012 governing the protection of personal data that are currently pending in the legislative process, the consent of a legal representative is required for a social media account to be opened on behalf of anyone under the age of 13. In trilogue meetings it was agreed that Member States will be able to set their own age limit between the ages of 13 and 16. All the Member States have ratified international conventions safeguarding the rights of children.

Why did the Commission propose to modify by means of European legislation the minimum age limit for registration of children on social networking sites without the consent of their legal representative?

On what grounds can the objective of the proposal not be satisfactorily achieved solely by national legislation without framework harmonisation at EU level?

How exactly does the Commission propose to monitor and ensure compliance with this rule?
En het antwoord, van 1 maart (dus zes wéken voor het AD met dit leugenachtige bericht kwam)
quote:
Answer given by Ms Jourová on behalf of the Commission
The Commission proposal of Article 8 of the General Data Protection Regulation(1) was intended to ensure a harmonised approach in all Member States on conditions applicable to child's consent and to set a defined age-limit of 13 years old. This provision was inspired by a similar provision in the US legislation (Children’s Online Privacy Act of 1998). Its aim was to create interoperability of EU rules with those of international counterparts in terms of protecting children online.

However, some Member States already had higher thresholds and thus the Council in trilogues took the stance that it could not accept the Commission proposal. The Council proposed to put the threshold at 16 years old instead. The final compromise strikes an appropriate balance between, on the one hand, a more harmonised approach within the Union, and, on the other hand, the degree of flexibility Member States need on an issue related to core areas of national civil law. More harmonisation in this area was needed in order to ensure better protection of personal data of children across the EU.

The Commission will monitor and ensure compliance with this rule by carrying out evaluations and reviews pursuant to Article 90(1) and 90(2) of the regulation and, if necessary, by using its powers for ensuring the application of the secondary legislation in the Member States.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 25 april 2016 @ 19:01:18 #108
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161708002
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, hier hebben we wat aan. Kom dan met toelichting. ;)
Of wacht met te reageren totdat je met toelichting kan komen als je even geen tijd hiervoor had.
Jezus man, ik heb al vrij snel een bericht van de BBC van december geplaatst dat het niet doorgaat.
Het is toch goddomme niet te moeilijk voor je om even google aan te slingeren? Ik heb zelfs de zoektermen hier al genoemd.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 25 april 2016 @ 19:04:42 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161708102
Een stukje van het voorstel:
quote:
“Where Article 6 (1)(a) applies, in relation to the offering of information society services directly to a child, the processing of personal data of a child below the age of 16 years shall only be lawful if and to the extent that such consent is given or authorised by the holder of parental responsibility over the child.”
Pagina 79 van deze pdf:
http://statewatch.org/new(...)rilogue-14902-15.pdf
pi_161708238
De Europese Unie :')

Hordes asielzoekers staan te rammelen aan de poort van Europa, Turkije houdt zich niet aan de afspraken, economisch gaat het ook nog niet zo lekker, maar de EU houdt zich bezig met kinderen op social media :') x 999
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  maandag 25 april 2016 @ 19:24:58 #111
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161708856
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:09 schreef SR4 het volgende:
De Europese Unie :')

Hordes asielzoekers staan te rammelen aan de poort van Europa, Turkije houdt zich niet aan de afspraken, economisch gaat het ook nog niet zo lekker, maar de EU houdt zich bezig met kinderen op social media :') x 999
Zoals al eerder gezegd, ze kunnen zich best met meerdere dingen tegelijk bezig houden.

Het gaat kut in de wereld, maar in dit topic lopen een zooi mensen zich druk te maken om een bericht dat niet waar is. :').
  maandag 25 april 2016 @ 19:29:12 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_161709021
Wat een domme topictitel

Ook een overbodige wet. Ouders kunnen hun minderjarige kind zo ook al verbieden op social media te zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 25-04-2016 19:36:34 ]
pi_161709043
Betekent dit ook dat Fylax niet meer mag fokken?
  maandag 25 april 2016 @ 19:31:05 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161709085
quote:
6s.gif Op maandag 25 april 2016 19:29 schreef Joezi het volgende:
Betekend dit ook dat Fylax niet meer mag fokken?
Wordt het 'je moeder'-argument toch nog een keertje relevant.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 25 april 2016 @ 19:35:46 #115
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161709263
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:29 schreef Hexagon het volgende:
Wat een domme topictitel

Ook een overbodige wet. Ouders kunnen hun minderjarige kinden zo ook al verbieden op social media te zitten.
Het gaat dan ook niet om kinderen op social media met of zonder toestemming, maar wat de bedrijven met de gegevens doen zonder toestemming.
pi_161709312
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2016 19:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, ze kunnen zich best met meerdere dingen tegelijk bezig houden.

Het gaat kut in de wereld, maar in dit topic lopen een zooi mensen zich druk te maken om een bericht dat niet waar is. :').
Denken dat ik me inlees voordat ik een mening verkondig :')
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  maandag 25 april 2016 @ 19:38:00 #117
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161709348
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:36 schreef SR4 het volgende:

[..]

Denken dat ik me inlees voordat ik een mening verkondig :')
Ja, het idee!
pi_161710486
quote:
15s.gif Op maandag 25 april 2016 18:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat was één van de vragen die gesteld zijn in januari, toen het al niet doorging:

[..]

En het antwoord, van 1 maart (dus zes wéken voor het AD met dit leugenachtige bericht kwam)

[..]

Dus .. Harmonisering van de deel-staten, waarbij men is uitgegaan van de strengste deelstaat, omdat die anders moeilijk gingen doen.

quote:
The Commission will monitor and ensure compliance with this rule by carrying out evaluations and reviews pursuant to Article 90(1) and 90(2) of the regulation and, if necessary, by using its powers for ensuring the application of the secondary legislation in the Member States.
Wat dus niets meer zegt dan .. dat mogen de deel-staten uitzoeken, en als ze dat in onze ogen niet genoeg doen, krijgen ze straf.
  maandag 25 april 2016 @ 20:37:28 #119
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161711264
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:12 schreef probeer het volgende:

Wat dus niets meer zegt dan .. dat mogen de deel-staten uitzoeken, en als ze dat in onze ogen niet genoeg doen, krijgen ze straf.
Is het verkeerd dat de privacy ook beschermd wordt? Wat je quotete zorgt er alleen maar voor dat lidstaten daadwerkelijk dit regelen en het niet op de lange baan schuiven, al dan niet daartoe verleidt door het geld van lobbyisten.
  maandag 25 april 2016 @ 20:54:17 #120
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161711914
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:47 schreef probeer het volgende:

[..]

1 januari 1900 ftw!
Ja, ik ben zogenaamd 100+ jaar oud. :)

quote:
Jup, mijn overgrootvader speelt dagelijks een potje Counterstrike.
Tegen de tijd dat wij zo oud zijn zou het zomaar kunnen dat een aantal van ons dat dan doen. Ik zie het mezelf wel doen. En als amateurmuzikant optreden in het bejaardentehuis of zo. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 25 april 2016 @ 20:59:29 #121
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161712119
quote:
14s.gif Op maandag 25 april 2016 19:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jezus man, ik heb al vrij snel een bericht van de BBC van december geplaatst dat het niet doorgaat.
Het is toch goddomme niet te moeilijk voor je om even google aan te slingeren? Ik heb zelfs de zoektermen hier al genoemd.
Ik zag niet vlak voor of na jouw felle reactie een reactie van jou staan, als jij daar zo fel reageert dan ga ik niet zoeken of dat jij veel eerder in de draad al met zoiets was gekomen, als je dat namelijk al had gedaan waarom daar dan überhaupt nog een keer herhalen in plaats van gewoon jouw eerdere reactie te citeren? ;)
Ja, ik kan googelen maar ik kan niet raden wat jij hebt gelezen en wat volgens jouw interpretatie niet klopt.
#NoDAPL
  maandag 25 april 2016 @ 21:03:37 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161712269
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Prima, maar dan is het dus afgelopen met FB voor minderjarigen. Alle overeenkomsten die gesloten zijn tussen een minderjarige en FB zijn vernietigbaar en wanneer de ouder of de inmiddels meerderjarige gebruiker die inroept dan moet FB het helemaal ongedaan maken.
Daarvoor zou het inderdaad wel nuttig zijn. :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:12 schreef probeer het volgende:
dat mogen de deel-staten uitzoeken
Wij zijn geen deelstaat, de EU-commissarissen zijn geen ministers, de Raad van Europa of hoe dat clubje ook heet is geen kabinet, het VvL is geen grondwet en toch komt het in de praktijk allemaal op hetzelfde neer. Ondertussen mogen wij maar uit een kleine deellijst van alle EU-parlementariër-kandidaten kiezen en hebben die EU-parlementariërs heel erg weinig bevoegdheden in vergelijking met onze eigen parlementariërs in ons eigen landje. :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_161713683
Handig tegen al die pesterijen op social media. Met deze wet kun je mensen vervolgen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 25 april 2016 @ 21:45:18 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161713959
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit klinkt werkbaar, gaat dus niet gebeuren.
Bij X jaar maatschappijleer heb je genoeg ruimte om eens een kwartiertje te besteden aan de risico's van sociale media. ;)
#NoDAPL
pi_161745281
AD faalde dus weer eens.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')