Zoiets moet je gewoon regelen zonder wetgeving. Laat ouders en kinderen het onderling bepalen en bemoei je er als EU niet mee.quote:Op maandag 25 april 2016 13:26 schreef Jordy-B het volgende:
Ik vind het niet onverstandig om kinderen van sociale media te houden, maar je zou denken dat dat meer aan de ouders is dan aan de wetgever.
Nou ja, daarom heb ik mijn reactie dus gewijzigd.quote:Op maandag 25 april 2016 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoiets moet je gewoon regelen zonder wetgeving. Laat ouders en kinderen het onderling bepalen en bemoei je er als EU niet mee.
Hoogstens kan je voorlichting subsidiëren over de gevaren van social media.
Ja, dat zag ikquote:Op maandag 25 april 2016 13:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou ja, daarom heb ik mijn reactie dus gewijzigd.
quote:Op maandag 25 april 2016 13:34 schreef BasEnAad het volgende:
Wat afschuwelijk. Waar bemoeien ze zich mee?
Het is geen verbod. De ouders moeten alleen toestemming geven.quote:Op maandag 25 april 2016 13:34 schreef BasEnAad het volgende:
Wat afschuwelijk. Waar bemoeien ze zich mee?
Ja, leuk.quote:Op maandag 25 april 2016 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
Dat 'met toestemming van ouders' vind ik wel een goeie eigenlijk. Zouden ze met meer van die verboden moeten doen. Alcohol op je 16e? Alleen met toestemming van ouders.
Ja. We geven die mensen ook stemrecht. Of we nemen ze serieus, of niet.quote:Op maandag 25 april 2016 13:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, leuk.
Enig idee hoeveel (licht) verstandelijk beperkte ouders er zijn, die daar echt helemaal niks om geven.
[Trouwens, thuis alcohol drinken mag gewoon als minderjarige]
Leuk en aardig, maar dat is niet te handhaven.quote:Op maandag 25 april 2016 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen verbod. De ouders moeten alleen toestemming geven.
Ik kies voor niet.quote:Op maandag 25 april 2016 13:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. We geven die mensen ook stemrecht. Of we nemen ze serieus, of niet.
Maar je verkoopt je privacy hierbij niet, dus waarom die vergelijking met een juwelier?quote:Op maandag 25 april 2016 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Logisch natuurlijk. Je bent als minderjarige in beginsel niet handelingsbekwaam, uitgezonder zijn uitgaven die normaal zijn voor een kind van die leeftijd. Als een 15-jarige bij de juwelier een bak gouden sieraden komt aanbieden zegt die ook dat die zijn moeder of vader moet meebrengen. Het idee dat een 13-jarige dan ineens wel allerlei persoonlijke gegevens die een flinke economische waarde vertegenwoordigen en zijn privacy tot in het einde der tijden zou mogen weggeven zonder ouderlijke toestemming is in het geheel niet logisch.
Kan, maar moet dan iedere ouder behandeld worden zoals de zwakzinnigste ouder behandeld kan worden?quote:
Je denkt dat de hele Europese politiek zich maar met één ding tegelijk kan bezighouden?quote:Op maandag 25 april 2016 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Kennelijk zijn alle grote problemen in Europa opgelost, als ze tijd hebben om zich met dit soort geneuzel bezig te houden.
Om even duidelijk te maken wat de hoofdregel is, namelijk dat minderjarigen handelingsonbekwaam zijn (en zich dus niet juridisch kunnen verplichten tot het een of het ander) en dat iedereen dat ook eigenlijk heel normaal vindt. Daar zijn dan uitzonderingen op, die ook heel logisch zijn, ik zie alleen niet waarom een verstrekkende en duurzame verbintenis zoals lid worden van facebook zo'n uitzondering zou moeten zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 13:41 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Maar je verkoopt je privacy hierbij niet, dus waarom die vergelijking met een juwelier?
Dit vind ik altijd zo'n loze dooddoener.quote:Op maandag 25 april 2016 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Kennelijk zijn alle grote problemen in Europa opgelost, als ze tijd hebben om zich met dit soort geneuzel bezig te houden.
Ze hebben blijkbaar nog wat afdelinkjes en duimendraaiende ambtenaren over om zich met dit soort onzin bezig te houden. Een normaal denkend mens zou ze onmiddellijk wegbezuinigen, maar kennelijk worden ze aan het werk gehouden.quote:Op maandag 25 april 2016 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n loze dooddoener.
Want een bestuursentiteit kan zich maar met een ding tegelijkertijd bezighouden?
Reken maar dat je je privacy kwijt bent met deze nieuwe wet. Facebook bijvoorbeeld is daar heel gehaaid in. Die zal staan te juichen met deze nieuwe wetgeving, al zullen ze dat nooit openlijk toegeven.quote:Op maandag 25 april 2016 13:41 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Maar je verkoopt je privacy hierbij niet, dus waarom die vergelijking met een juwelier?
Mwoah, jij als docent zou moeten weten dat het wel een issue is. Digitaal pesten, naaktkiekjes verspreiden via FB, online oplichterspraktijken. Allemaal zaken waar tieners mee te maken krijgen.quote:Op maandag 25 april 2016 13:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze hebben blijkbaar nog wat afdelinkjes en duimendraaiende ambtenaren over om zich met dit soort onzin bezig te houden. Een normaal denkend mens zou ze onmiddellijk wegbezuinigen, maar kennelijk worden ze aan het werk gehouden.
Ja, en dat gaan we oplossen met een verbod. Hoe wereldvreemd kun je zijn?quote:Op maandag 25 april 2016 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, jij als docent zou moeten weten dat het wel een issue is. Digitaal pesten, naaktkiekjes verspreiden via FB, online oplichterspraktijken. Allemaal zaken waar tieners mee te maken krijgen.
Allemaal hypes van de media..quote:Op maandag 25 april 2016 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, jij als docent zou moeten weten dat het wel een issue is. Digitaal pesten, naaktkiekjes verspreiden via FB, online oplichterspraktijken. Allemaal zaken waar tieners mee te maken krijgen.
Of de maatregel de juiste is, laat ik even in het midden. Jij vond het onzinnig dat ambtenaren zich bezighouden met deze problematiek. Ik gaf slechts aan dat het logisch is dat men hier aandacht voor heeft.quote:Op maandag 25 april 2016 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en dat gaan we oplossen met een verbod. Hoe wereldvreemd kun je zijn?
Nee, maar het legt wel de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders.quote:Op maandag 25 april 2016 13:37 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk en aardig, maar dat is niet te handhaven.
Waarom?quote:Op maandag 25 april 2016 14:03 schreef TheJanitor het volgende:
Hier mee eens. Kinderen hebben niets te zoeken op dat deel van het internet.
en van hun oudersquote:Op maandag 25 april 2016 14:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Hier niet mee eens. Kinderen moeten privé zichzelf kunnen ontwikkelen op het internet, en niet altijd met toezicht van hun ouders. En dit staat enige ontwikkeling wel in de weg denk ik zo. En wat gaan ze dan doen als ze op hun 16e wel de vrijheid krijgen op het internet?
Ik ben dan eerder voorstander van goede educatie op basisscholen en middelbare scholen.
Misschien dat jij het logisch vindt, maar ik zou niet weten waarom het logisch is. Het is een privékwestie.quote:Op maandag 25 april 2016 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of de maatregel de juiste is, laat ik even in het midden. Jij vond het onzinnig dat ambtenaren zich bezighouden met deze problematiek. Ik gaf slechts aan dat het logisch is dat men hier aandacht voor heeft.
Dat vind ik allemaal zo'n gelul in de marge. Bij grooming is er maar 1 verantwoordelijke en dat is diegene die het contact legt met het kind.quote:Op maandag 25 april 2016 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar het legt wel de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders.
Dus, als 14-jarig Jetje slachtoffer wordt van grooming, dan kan de politie de schuld bij de ouders leggen, omdat die toestemming hebben gegeven voor gebruik van social media, waardoor de ouders op hun beurt de schuld niet meer kunnen leggen bij de social media an sich. Wat nu wel gebeurt.
Overigens verandert zo'n wet helemaal niks.
Misschien iets meer bewustwording van de gevaren.
Dit klinkt werkbaar, gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 25 april 2016 13:53 schreef Toefjes het volgende:
Als op scholen kinderen goed klaargestoomd worden hoe om te gaan met social media en kinderen heel bewust maken van de valkuilen die social media met zich meebrengen lijkt me beter dan in principe de toegang ontzeggen van social media.
De schuld ligt niet bij het kind en ook niet bij de ouders, en óók niet bij het platform. Wat dat betreft verandert dit niets.quote:Op maandag 25 april 2016 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar het legt wel de verantwoordelijkheid volledig bij de ouders.
Dus, als 14-jarig Jetje slachtoffer wordt van grooming, dan kan de politie de schuld bij de ouders leggen, omdat die toestemming hebben gegeven voor gebruik van social media, waardoor de ouders op hun beurt de schuld niet meer kunnen leggen bij de social media an sich. Wat nu wel gebeurt.
Overigens verandert zo'n wet helemaal niks.
Misschien iets meer bewustwording van de gevaren.
Het ís werkbaar, en het gebeurt al. Het gaat mis op het moment dat ambtenaren vinden dat er allerlei regelgeving moet worden opgesteld om het af te dwingen. Kijk maar naar het drama met de pestprotocollen.quote:Op maandag 25 april 2016 14:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit klinkt werkbaar, gaat dus niet gebeuren.
Want EUquote:Op maandag 25 april 2016 14:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit klinkt werkbaar, gaat dus niet gebeuren.
Volgens mij zijn digitale pesterijen geen privé-kwesties, Of zeg je dat ook wanneer er bij jou op school een of andere snotneus compleet naar de klote wordt getreiterd?quote:Op maandag 25 april 2016 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien dat jij het logisch vindt, maar ik zou niet weten waarom het logisch is. Het is een privékwestie.
Pak de pester aan, niet het medium. Daarnaast ben ik geen wetgever.quote:Op maandag 25 april 2016 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij zijn digitale pesterijen geen privé-kwesties, Of zeg je dat ook wanneer er bij jou op school een of andere snotneus compleet naar de klote wordt getreiterd?
Nogmaals, het gaat mij even niet om de oplossing, maar om feit dat een overheid zich hiermee bezighoudt. Zo gek is dat namelijk niet, gezien de impact die het kan hebben op tieners.quote:Op maandag 25 april 2016 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pak de pester aan, niet het medium. Daarnaast ben ik geen wetgever.
Vanuit mijn beroep heb ik de verantwoordelijkheid om iets met een dergelijke situatie te doen. De school heeft die verantwoordelijkheid, maar daar heb je toch geen wetgeving voor nodig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |