Niet.quote:Op maandag 25 april 2016 16:28 schreef Strani het volgende:
Maar uiteindelijk is het ook wel een beetje een wassen neus want hoe controleer je zulke dingen..
Tja het is inderdaad een symboolwet. Wel zou het goed zijn om de discussie over kinderen op social media op grotere schaal te voeren in Europa. Ik ben het eens met het idee van de wet, maar de uitvoering is onmogelijk.quote:Op maandag 25 april 2016 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet.
Maar de naïviteit van onze overbetaalde Euroambtenaren kent geen grenzen.
Het is er helemaal niet doorheen, zoals je ziet in het BBC bericht dat ik plaatste, of wanneer je googeled op eu social media age limit.quote:Op maandag 25 april 2016 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die wet is er al doorheen, daar zal genoeg info over te vinden zijn. Ik ben bang dat het AD in dit nieuwsbericht weinig verkeerd beoordeeld heeft om meer views te genereren.
Daar zal het wel op neerkomen, ja. Net zoiets als wat er gebeurt als je de website van de gall en gall bezoekt.quote:Op maandag 25 april 2016 16:48 schreef Zolder het volgende:
Dan komt er een vinkje bij wat kinderen zonder te lezen aanklikken, en kunnen we weer over naar de orde van de dag.
Daar gaat het dus niet om.quote:Op maandag 25 april 2016 16:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar zal het wel op neerkomen, ja. Net zoiets als wat er gebeurt als je de website van de gall en gall bezoekt.
En dan is alles weer veilig
Maar het is wel degelijk waar het op neer gaat komen natuurlijk. Gegevens zonder toestemming gebruiken mag niet. En hoe kom je aan die toestemming?quote:
Dan moet je voor straf je telefoon twee weken inleveren.quote:Op maandag 25 april 2016 17:04 schreef Re het volgende:
en als je het toch doet als jongere... wat dan?
Over 5 jaar zien ze dat jongeren het massaal negeren en dan komen ze met de oplossing: een verplicht internetpaspoort voor iedere webaccount.quote:Op maandag 25 april 2016 16:30 schreef damian5700 het volgende:
Hoe wil het Europees Parlement dit in hemelsnaam handhaven? Een onvrij internet juich ik in elk geval niet toe.
quote:Op maandag 25 april 2016 17:04 schreef Re het volgende:
Iedere "gratis" dienst betaal je met je privacy.quote:Op maandag 25 april 2016 13:41 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Maar je verkoopt je privacy hierbij niet, dus waarom die vergelijking met een juwelier?
Die toestemming krijgen ze van ouders, als de bedrijven die toestemming niet kunnen tonen zijn zij in de fout. Het voorstel heeft echter weinig tot geen impact op de gebruikerskant.quote:Op maandag 25 april 2016 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het is wel degelijk waar het op neer gaat komen natuurlijk. Gegevens zonder toestemming gebruiken mag niet. En hoe kom je aan die toestemming?
Juist.
Dan helemaal niets, want het bericht in de OP klopt niet.quote:Op maandag 25 april 2016 17:04 schreef Re het volgende:
En als zo'n bedrijf kan aantonen dat het vinkje bij "toestemming van ouders" er stond, of de gebruiker in kwestie heeft aangegeven ouder dan 18 te zijn, dan is het klaar?quote:Op maandag 25 april 2016 17:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die toestemming krijgen ze van ouders, als de bedrijven die toestemming niet kunnen tonen zijn zij in de fout. Het voorstel heeft echter weinig tot geen impact op de gebruikerskant.
Des te meer reden om pal te staan voor handhaven van volksraadplegingen.quote:Op maandag 25 april 2016 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Over 5 jaar zien ze dat jongeren het massaal negeren en dan komen ze met de oplossing: een verplicht internetpaspoort voor iedere webaccount.
Ik gok dat de oplossing het echte doel is.
Facebook kennende zal het waarschijnlijk zoiets worden dat papa of mama ook een profiel aan moet maken, om via dat 'toestemming' te geven aan het profiel van het kind.quote:Op maandag 25 april 2016 16:48 schreef Zolder het volgende:
Dan komt er een vinkje bij wat kinderen zonder te lezen aanklikken, en kunnen we weer over naar de orde van de dag.
ja ik trapte er weer eens in, vaak ligt het blijkbaar toch net iets anders...maar verder niet echt te controleren lijkt me welquote:Op maandag 25 april 2016 17:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan helemaal niets, want het bericht in de OP klopt niet.
We weten dat dat niet te handhaven is. Dat doet met denken aan twee koddige situaties op het internet:quote:Op maandag 25 april 2016 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wie jonger is dan 16 jaar, mag zonder toestemming van zijn ouders geen sociale media gebruiken. Dat heeft het Europees Parlement beslist. In 2018 wordt het wet.
Ja, hier hebben we wat aan. Kom dan met toelichting.quote:Op maandag 25 april 2016 17:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan helemaal niets, want het bericht in de OP klopt niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |