abonnement Unibet Coolblue
pi_161384518
Omdat de andere reeks eigenlijk weinig (meer) voor beginners is en er vooral over marathons, 10km lopen e.d. wordt gesproken en mensen die trots zijn op het volbrengen van Evy les 13 nauwelijks respons krijgen dit topic.

Het topic voor iedereen die begint met hardlopen (of stevig doorwandelen), en nog in de 0-10 km fase zit.

Kun jij ook niet zomaar even 45 minuten hardlopen? Is een halve marathon nog verre toekomstmuziek? Ben je net begonnen met Evy? Loop je voor conditie, voor gewichtsverlies of beiden?

Meld hier je vorderingen, je doelstellingen, je trainingen, je pijntjes, je klachten, je emotionele huilbui als endomondo meldt dat je 12 minuten-test je in de onderste 10% van de groep 60-70 jarigen schaart en de beloningen die je voor jezelf hebt gesteld of waar je mee gezondigd hebt.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:03:52 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161400297
Vanavond weer hardlopen als het droog blijft *)
En zo niet, dan ga ik de grote schoonmaak houden thuis ;(
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161400721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:03 schreef Luxuria het volgende:
Vanavond weer hardlopen als het droog blijft *)
En zo niet, dan ga ik de grote schoonmaak houden thuis ;(
haha aan je tekst te lezen hoop ik op goed weer voor je ;)

Ik ga vanavond ook weer.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161400914
Zomerkleding loopje! interval training gedaan, maar 3 kilometer. Na wat steken in m'n schenen ben ik gaan wandelen, beetje een trauma overgehouden aan die shin splints :') Dat wil ik echt kostte wat 't kost voorkomen. Hoe dan ook; na elke 2 minuten rustig dribbelen steeds 1 minuut versnellen. Rustig beginnen.

Mijn pace in de snelle minuten lagen steeds rond de 5:30 per km *O* Dat maakt me dan weer zó happy :D
  woensdag 13 april 2016 @ 15:58:59 #5
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161401384
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

haha aan je tekst te lezen hoop ik op goed weer voor je ;)

Ik ga vanavond ook weer.
Haha nee geen zin om te poetsen, maar eigenlijk zou het beter zijn als ik het wel vanavond doe anders stel ik het alleen maar uit en het is hoognodig :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161401551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:58 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Haha nee geen zin om te poetsen, maar eigenlijk zou het beter zijn als ik het wel vanavond doe anders stel ik het alleen maar uit en het is hoognodig :P
ik ben er ook niet weg van dus snap je wel :P
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161409556
Vanavond gelopen. Heb sinds ik 5-10 km loop last van binnenzijkantvoetpijntjes. Van het weekend maar even langs de hardloopwinkel waar ik mijn schoenen heb gekocht. Misschien valt het op te lossen met een ander zooltje. :)
pi_161409804
Hm die klacht klinkt wel bekend eigenlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161410165
Afgezien van de pijntjes, hoe is het gegaan vanavond? :)

Wel naar trouwens, hopelijk is het makkelijk op te lossen!
pi_161410226
Hier erg modderig iig...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161412867
Krijger wat ging je hard! ^O^
pi_161418654
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:25 schreef krijgerrtje het volgende:
Afgezien van de pijntjes, hoe is het gegaan vanavond? :)

Wel naar trouwens, hopelijk is het makkelijk op te lossen!
Ging goed. Loop nu ook maar 2x per week want dan hersteld alles weer. Als ik 3x per week ga lopen dan gaat het mis en voor lange tijd vrees ik. Dus zaterdag of zondag = zooltjesdag! Of e.a oplossing. Als het maar opgelost wordt. Ik overproneer naar binnen. Zie het bij mezelf al als ik stilsta. :')
  donderdag 14 april 2016 @ 10:46:29 #13
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161418825
Ik ben gisteren toch maar voor het poetsen gegaan, vandaag zwemmen en morgen weer hardlopen :)
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161419449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:46 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben gisteren toch maar voor het poetsen gegaan, vandaag zwemmen en morgen weer hardlopen :)
Nou met zwemmen ben je a sportief genoeg en poetsen is ook beweging. :Y
pi_161419720
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:33 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ging goed. Loop nu ook maar 2x per week want dan hersteld alles weer. Als ik 3x per week ga lopen dan gaat het mis en voor lange tijd vrees ik. Dus zaterdag of zondag = zooltjesdag! Of e.a oplossing. Als het maar opgelost wordt. Ik overproneer naar binnen. Zie het bij mezelf al als ik stilsta. :')
Doe ik ook maar mijn schoenen die doen daar iets voor. Heb je een loop filmpje laten maken toen je je schoenen kocht?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 14 april 2016 @ 12:37:16 #16
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161421132
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:22 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Nou met zwemmen ben je a sportief genoeg en poetsen is ook beweging. :Y
Dat is waar :) Alleen ben ik bang als ik te weinig hardloop dat ik dan niet echt op kan bouwen. Maar misschien valt dat mee.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161466328
Mijn 1e 10 km cityrun gelopen in 1:02. Ben voldaan gesloopt. :P Nu herstellen en opzoek naar zooltjes o.i.d. voor ik weer ga lopen. :Y
  zaterdag 16 april 2016 @ 17:06:52 #18
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161470555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef NewBalance het volgende:
Mijn 1e 10 km cityrun gelopen in 1:02. Ben voldaan gesloopt. :P Nu herstellen en opzoek naar zooltjes o.i.d. voor ik weer ga lopen. :Y
Mooie tijd! ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 16 april 2016 @ 17:33:18 #19
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_161471063
Twee weken bezig met de training naar de Dam tot Dam.

Vandaag 4 km hardgelopen in 27:55, dat is 6:57 sneller dan ik volgens het schema had 'gemoeten'. Het gaat dus prima en ik voel mij ook steeds fitter *O*.
pi_161471473
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef NewBalance het volgende:
Mijn 1e 10 km cityrun gelopen in 1:02. Ben voldaan gesloopt. :P Nu herstellen en opzoek naar zooltjes o.i.d. voor ik weer ga lopen. :Y
Wat goed, mooie tijd! ^O^
pi_161473191
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:43 schreef NewBalance het volgende:
Mijn 1e 10 km cityrun gelopen in 1:02. Ben voldaan gesloopt. :P Nu herstellen en opzoek naar zooltjes o.i.d. voor ik weer ga lopen. :Y
Hij gaat lekker hij gaat goed *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161474786
Dank jullie wel. Ondanks miin mooie tijd voel ik nog echt wel dat ik beginnende ben. Sommige mensen gingen echt fier tot het eind en verder. Ik was en ben echt kapot! Voorlopig gewoon lekker door blijven lopen, beter worden en even geen cityruns. En zooltjes! :P

Succes Piperedine!
pi_161499311
Mooie tijd NB! :D _O_

En piperdine ook goed bezig ^O^

Hier een duurloop van een uur gedaan, 8,13 km uiteindelijk. Ging best aardig, alleen halverwege getwijfeld om te stoppen ivm pijntjes in m'n schenen ;( Na wat strekken ging het gelukkig weer aardig, en nu ook geen last meer van, maar ben direct weer panisch voor shin splints :')
pi_161500070
Doen jullie iets van fitness / sportschool naast het hardlopen? Om spieren sterk te maken / houden? Of thuis aan het oefenen? Zag al wel zwemmen langskomen, maar verder nog niet het hele topic doorgespit :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_161500162
Ik doe zwemmen eens per week. En Ik rijd regelmatig paard.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161500452
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef Apotheose het volgende:
Doen jullie iets van fitness / sportschool naast het hardlopen? Om spieren sterk te maken / houden? Of thuis aan het oefenen? Zag al wel zwemmen langskomen, maar verder nog niet het hele topic doorgespit :P
Ik doe er krachttraining en squash naast. Hoewel ik die twee meer doe dan hardlopen.

Mijn insteek is dat die twee sporten voorrang hebben en hardlopen voor er bij. Kan ik een keer niet lopen (of geen zin na voldoende beweging in een week) dan laat ik het lekker zitten.
pi_161501322
ok, ja hardlopen is eigenlijk mijn enige sport... Zwemmen lijkt me wel heerlijk, maar dan eerst maar eens zwemkleding aanschaffen :P Krachttraining doe je in sportschool neem ik aan, xFriendx?

Zelf doe ik thuis voornamelijk plank-oefeningen, squats en crunches. Verder af en toe wat cardio met behulp van stepbankje. En ben begin deze maand weer begonnen met hardlopen.

Hoe zijn jullie begonnen? Wat voor schema? Of loopt iedereen zo'n beetje met Evy? Want dat gaat mij te snel en krijg ik last van blessures... Herken me dus hierin wel:

quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 17:21 schreef krijgerrtje het volgende:
... maar ben direct weer panisch voor shin splints :')
maar dan met de heup.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_161501555
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:49 schreef Apotheose het volgende:
ok, ja hardlopen is eigenlijk mijn enige sport... Zwemmen lijkt me wel heerlijk, maar dan eerst maar eens zwemkleding aanschaffen :P Krachttraining doe je in sportschool neem ik aan, xFriendx?

Zelf doe ik thuis voornamelijk plank-oefeningen, squats en crunches. Verder af en toe wat cardio met behulp van stepbankje. En ben begin deze maand weer begonnen met hardlopen.

Hoe zijn jullie begonnen? Wat voor schema? Of loopt iedereen zo'n beetje met Evy? Want dat gaat mij te snel en krijg ik last van blessures... Herken me dus hierin wel:

[..]

maar dan met de heup.
Je kan het ook rustiger aan doen. Ik loop nu regelmatig een weekje dubbel ofzo hoor. Soms zelfs 3 weken hetzelfde achter elkaar :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161501641
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:49 schreef Apotheose het volgende:
ok, ja hardlopen is eigenlijk mijn enige sport... Zwemmen lijkt me wel heerlijk, maar dan eerst maar eens zwemkleding aanschaffen :P Krachttraining doe je in sportschool neem ik aan, xFriendx?

Zelf doe ik thuis voornamelijk plank-oefeningen, squats en crunches. Verder af en toe wat cardio met behulp van stepbankje. En ben begin deze maand weer begonnen met hardlopen.

Hoe zijn jullie begonnen? Wat voor schema? Of loopt iedereen zo'n beetje met Evy? Want dat gaat mij te snel en krijg ik last van blessures... Herken me dus hierin wel:

[..]

maar dan met de heup.
In de sportschool ja. Planken kan thuis wel, steppen ook nog wel, maar voor de gewichten is een gym wel zo handig. Ook al moet ik er voor in de auto stappen (dorpse omgeving hier) vind ik dat niet erg. Thuis trainen zou ik denk ik te snel weer keren overslaan. Plus vind het wel motiverend om tussen meer mensen te zijn die ook bezig zijn met bewegen.

En hoe begonnen met hardlopen.....goede vraag. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens meer. In ieder geval zonder schema's van internet of Evy. Begonnen met lopen, paar keer gemeten en toen bedacht dat x minuten voor een kilometer een mooie richtlijn/doel zou zijn.

Volgens mij liep ik 3km, dan als doel 5km halen en daarna 5km in x minuten. Van daaruit weer verder uitgebouwd. Maar weet het niet zeker meer.
pi_161502292
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef Apotheose het volgende:
Doen jullie iets van fitness / sportschool naast het hardlopen? Om spieren sterk te maken / houden? Of thuis aan het oefenen? Zag al wel zwemmen langskomen, maar verder nog niet het hele topic doorgespit :P
1 of 2 x per week met een loppclub, dan doen we ook oefeningen stabiliteit en spierversterking. En er wordt op je houding gelet en eventueel gecorrigeerd.
pi_161502650
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 18:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je kan het ook rustiger aan doen. Ik loop nu regelmatig een weekje dubbel ofzo hoor. Soms zelfs 3 weken hetzelfde achter elkaar :@
True. Luisteren naar je eigen lichaam. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:01 schreef xFriendx het volgende:

[..]

In de sportschool ja. Planken kan thuis wel, steppen ook nog wel, maar voor de gewichten is een gym wel zo handig. Ook al moet ik er voor in de auto stappen (dorpse omgeving hier) vind ik dat niet erg. Thuis trainen zou ik denk ik te snel weer keren overslaan. Plus vind het wel motiverend om tussen meer mensen te zijn die ook bezig zijn met bewegen.
voor krachttraining is dat inderdaad wel goed, een sportschool. :) Ik ben dan weer niet zo'n sportschool type.

quote:
En hoe begonnen met hardlopen.....goede vraag. Ik weet het zelf eigenlijk niet eens meer. In ieder geval zonder schema's van internet of Evy. Begonnen met lopen, paar keer gemeten en toen bedacht dat x minuten voor een kilometer een mooie richtlijn/doel zou zijn.

Volgens mij liep ik 3km, dan als doel 5km halen en daarna 5km in x minuten. Van daaruit weer verder uitgebouwd. Maar weet het niet zeker meer.
je was daarvoor dan denk ik ook al met andere sporten als squash bezig vermoed ik... Anders vind ik 3km als begin best veel. Kan ook zijn dat je als man sowieso wat steviger in elkaar steekt :P

quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 19:20 schreef NewBalance het volgende:

[..]

1 of 2 x per week met een loppclub, dan doen we ook oefeningen stabiliteit en spierversterking. En er wordt op je houding gelet en eventueel gecorrigeerd.
wat voor oefeningen zijn dat? :@ En wel goed dat je er inderdaad wat begeleiding bij hebt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_161502885
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:49 schreef Apotheose het volgende:
ok, ja hardlopen is eigenlijk mijn enige sport... Zwemmen lijkt me wel heerlijk, maar dan eerst maar eens zwemkleding aanschaffen :P Krachttraining doe je in sportschool neem ik aan, xFriendx?

Zelf doe ik thuis voornamelijk plank-oefeningen, squats en crunches. Verder af en toe wat cardio met behulp van stepbankje. En ben begin deze maand weer begonnen met hardlopen.

Hoe zijn jullie begonnen? Wat voor schema? Of loopt iedereen zo'n beetje met Evy? Want dat gaat mij te snel en krijg ik last van blessures... Herken me dus hierin wel:

[..]

maar dan met de heup.
Ik loop sinds kort met Evy, daarvoor haalde ik schema's van internet. Runnersworld is een handige website waar je veel schema's kunt vinden. Is ook specifiek afgestemd op beginner/gevorderde et cetera. Meestal begin je met 1 minuut lopen en 1 minuut wandelen en dat een paar keer. Dan opbouwen totdat je 15 minuten aan 1 stuk kunt lopen.
pi_161502980
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:30 schreef Apotheose het volgende:

[..]

voor krachttraining is dat inderdaad wel goed, een sportschool. :) Ik ben dan weer niet zo'n sportschool type.

[..]

je was daarvoor dan denk ik ook al met andere sporten als squash bezig vermoed ik... Anders vind ik 3km als begin best veel. Kan ook zijn dat je als man sowieso wat steviger in elkaar steekt :P

Sportschool moet je inderdaad wel liggen (hoewel de sfeer/kwaliteit onderling ook sterk kan verschillen)

En geen idee of 3km veel is, ik deed inderdaad wel al cardio (fietsen en roeien) in de sportschool dus misschien dat zoiets scheelt. Plus dat door de krachtoefeningen je spieren wel iets gewend zijn (even los van het conditieverhaal). De kans is op blessures is dan vast al wat kleiner.
  maandag 18 april 2016 @ 09:06:57 #34
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161514788
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef Apotheose het volgende:
Doen jullie iets van fitness / sportschool naast het hardlopen? Om spieren sterk te maken / houden? Of thuis aan het oefenen? Zag al wel zwemmen langskomen, maar verder nog niet het hele topic doorgespit :P
Ik wil heel veel doen :P
Nu doe ik hardlopen en zwemmen, maar ik wil eigenlijk ook naar de sportschool om mijn spieren te trainen en ik wil skeeleren. Maar dat wordt allemaal een beetje veel dus ik moet keuzes maken haha.
Dus ik doe op dit moment hardlopen en zwemmen, met zwemmen train ik ook mijn spieren.
Later als ik een basis voor het hardlopen heb opgebouwd wil ik wel weer naar de sportschool om mijn spieren echt goed te trainen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161515461
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef Apotheose het volgende:
Doen jullie iets van fitness / sportschool naast het hardlopen? Om spieren sterk te maken / houden? Of thuis aan het oefenen? Zag al wel zwemmen langskomen, maar verder nog niet het hele topic doorgespit :P
Ik doe al heel lang aan yoga en nu ik hardloop heb ik gemerkt dat dit echt een ideale aanvulling is. Het werkt heel goed om je core spieren te trainen en dat helpt echt bij het lopen. Doordat het alle delen van het lichaam versterkt en veel lichaamsbewustzijn kweekt helpt het ook blessures te voorkomen. Ook na het lopen is yoga heel erg lekker om gericht de stijve spieren los te maken. Ik ben er van overtuigd dat ik zonder m'n yoga veel minder snel progressie had geboekt, of meer problemen had gehad.
pi_161515628
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 10:01 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik doe al heel lang aan yoga en nu ik hardloop heb ik gemerkt dat dit echt een ideale aanvulling is. Het werkt heel goed om je core spieren te trainen en dat helpt echt bij het lopen. Doordat het alle delen van het lichaam versterkt en veel lichaamsbewustzijn kweekt helpt het ook blessures te voorkomen. Ook na het lopen is yoga heel erg lekker om gericht de stijve spieren los te maken. Ik ben er van overtuigd dat ik zonder m'n yoga veel minder snel progressie had geboekt, of meer problemen had gehad.
Ik ben na een paar jaar hardlopen ook met yoga begonnen (ik doe het nu sinds november) en dit is inderdaad een ideale combinatie. Alle hardloopgerelateerde klachten (kniepezen, vastzittende rug) worden min of meer verholpen door dat uur yoga in de week. Ook mijn ademhaling wordt beter en daardoor mijn conditie.
  maandag 18 april 2016 @ 10:18:33 #37
248821 Rauw.
op je bord.
pi_161515710
Ik doe hardlopen voornamelijk naast mijn HIIT omdat ik wil beginnen met rugby in/na deze zomer, ook een beetje de reden dat ik nooit echt steady tempo loop maar veel met tempo speel.

Hardlopen is leuk, maar uit lange afstanden lopen haal ik niet zoveel voldoening.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_161517266
Ik doe BodyBalance (combinatie yoga, pilates, tai chi) en ik boks 1x per week, fijn voor mijn core ook.
Beiden doe ik om de doodeenvoudige reden dat ik het leuk vindt. Maar vooral BodyBalance zou ik om de redenen hierboven ook gekozen kunnen hebben.
pi_161518578
Vanavond weer *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 april 2016 @ 14:24:08 #40
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161521358
Ik ook *O*
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161521460
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:24 schreef Luxuria het volgende:
Ik ook *O*
yeah!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161521487
Heb voor de grap eens zo'n fitbit achtige namaak ding uit china besteld :P Ben benieuwd . Als ik het nou wat vind qua stappen bijhouden enzo koop ik een echte fitbit.

Wil voor het hardlopen nog heel graag een tomtom multisport. Handig bij hardlopen, fietsen en zwemmen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 april 2016 @ 14:39:36 #43
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161521742
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb voor de grap eens zo'n fitbit achtige namaak ding uit china besteld :P Ben benieuwd . Als ik het nou wat vind qua stappen bijhouden enzo koop ik een echte fitbit.

Wil voor het hardlopen nog heel graag een tomtom multisport. Handig bij hardlopen, fietsen en zwemmen.
Bij zwemmen... Kan die dan ook onder water of vraag ik nu wat doms..?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161521781
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Bij zwemmen... Kan die dan ook onder water of vraag ik nu wat doms..?
Haha dat neem ik wel aan als je er mee mag zwemmen :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161521828
Zeker geen domme vraag want de meeste horloges zouden problemen hebben onder water ;) de multisport kan tot 25 m diepte ofzo dacht ik. Ik heb hem ook maar gebruik hem alleen voor het hardlopen.
  maandag 18 april 2016 @ 14:47:37 #46
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161521942
Dat lijkt me echt ideaal! Ik zwem namelijk ook en ik ben echt van het bijhouden en grafiekjes enzo :P
Maar ik heb al een Garmin Forerunner, die kan dat helaas niet. Het zwemmen doe ik handmatig uploaden, maar het lijkt me zo fijn dat een horloge ook precies de gezwommen afstand bijhoudt :D
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161521996
Hij schijnt niet altijd even betrouwbaar te zijn qua baantjes enzo. maar agh gezien je er ook mee kan hardlopen en fietsen vind ik het een leuke extra functie
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 18 april 2016 @ 14:54:12 #48
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161522098
Je moet dan toch instellen hoe lang de baan is en dan registreert ie dat dmv de cadansmeter registreert ie dat je draait en dus 1 vaan hebt gehad.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161527681
Ik heb na gisteren toch wat steekjes en pijntjes in m'n schenen ;( de vorige keer lag het volgens de fysio aan m'n zwakke kuiten, dus ga m'n oefeningen die ik toen van haar kreeg maar weer eens proberen. Waren onder andere squats en calve raises. Geen geld meer om nu naar de fysio te gaan :') dus dan maar zo proberen. Hoop zo dat het meevalt, geen zin weer hierin :(
pi_161530006
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb na gisteren toch wat steekjes en pijntjes in m'n schenen ;( de vorige keer lag het volgens de fysio aan m'n zwakke kuiten, dus ga m'n oefeningen die ik toen van haar kreeg maar weer eens proberen. Waren onder andere squats en calve raises. Geen geld meer om nu naar de fysio te gaan :') dus dan maar zo proberen. Hoop zo dat het meevalt, geen zin weer hierin :(
Even een paar dagen rust houden sowieso maar.

Ik heb vandaag ook een paar keer extra moeten strekken
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161532416
Ok :') Hele dag pijn aan m'n scheen, trek ik net m'n broek uit blijk ik gewoon een mega blauwe plek te hebben :') Precies op de plek waar ik m'n shin splints altijd voelde, en het voelt net zo _O- Even wachten tot die weg is voor ik me heel erg druk ga maken. Even rust is sowieso geen slecht idee. (Wel balen, want ik was net lekker weer op dreef :( )
  maandag 18 april 2016 @ 22:02:59 #52
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161535321
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb na gisteren toch wat steekjes en pijntjes in m'n schenen ;( de vorige keer lag het volgens de fysio aan m'n zwakke kuiten, dus ga m'n oefeningen die ik toen van haar kreeg maar weer eens proberen. Waren onder andere squats en calve raises. Geen geld meer om nu naar de fysio te gaan :') dus dan maar zo proberen. Hoop zo dat het meevalt, geen zin weer hierin :(
Je kan evt. ook reverse calfraises proberen. Dus met de hakken op de trap en de tenen omlaag en in de lucht. Door alleen calfraises te doen kan het zijn dat je overontwikkelde kuitspieren gaan trekken aan je onderontwikkelde tibialis (scheenbeenspier) waardoor je shin splints krijgt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161536776
Ga ik even onthouden, thnx ^O^
  maandag 18 april 2016 @ 22:36:28 #54
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161536938
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 22:33 schreef krijgerrtje het volgende:
Ga ik even onthouden, thnx ^O^
Welcome! Hopelijk gaat het snel weg. Had ik vroeger ook last van. Nu nooit meer.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161539146
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 19:30 schreef Apotheose het volgende:

[..]

True. Luisteren naar je eigen lichaam. ;)

[..]

voor krachttraining is dat inderdaad wel goed, een sportschool. :) Ik ben dan weer niet zo'n sportschool type.

[..]

je was daarvoor dan denk ik ook al met andere sporten als squash bezig vermoed ik... Anders vind ik 3km als begin best veel. Kan ook zijn dat je als man sowieso wat steviger in elkaar steekt :P

[..]

wat voor oefeningen zijn dat? :@ En wel goed dat je er inderdaad wat begeleiding bij hebt.
Yoga achtige poses, planking, hurkhoudingzitshitzooi, van alles door elkaar. Echt ter spierversteviging en core stability bladiebla. :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:12:07 #56
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161542802
Gisteren lekker gelopen!
20 minuten aan een stuk, in totaal 4 km in 28 minuten met combinatie lopen en wandelen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161544909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:12 schreef Luxuria het volgende:
Gisteren lekker gelopen!
20 minuten aan een stuk, in totaal 4 km in 28 minuten met combinatie lopen en wandelen.
Soepel hoor
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161544917
Ga nu weer naar meer in een stuk lopen en minder wandelen toe naar evi. En dat vinden mijn kuiten zoveel fijner ipv lopen -wandelen en dat steeds kort achter elkaar.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:48:42 #59
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161547236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ga nu weer naar meer in een stuk lopen en minder wandelen toe naar evi. En dat vinden mijn kuiten zoveel fijner ipv lopen -wandelen en dat steeds kort achter elkaar.
Ik vind dat inderdaad ook fijner om wat langer aan een stuk te rennen dan steeds die korte stukjes. In het begin vind ik het even zwaar, maar als je daar overheen bent gaat het lekker :)
Ik probeer wel echt rustig aan te rennen dat ik geen blessures krijg. Dat is namelijk de reden dat ik 3x ben gestopt met hardlopen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161548151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:48 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik vind dat inderdaad ook fijner om wat langer aan een stuk te rennen dan steeds die korte stukjes. In het begin vind ik het even zwaar, maar als je daar overheen bent gaat het lekker :)
Ik probeer wel echt rustig aan te rennen dat ik geen blessures krijg. Dat is namelijk de reden dat ik 3x ben gestopt met hardlopen.
Ja same hier. Echt op tempo slak maar i dont care beweeg iig.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:49:01 #61
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161549012
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja same hier. Echt op tempo slak maar i dont care beweeg iig.
Slakkentempo is ook tempo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:25:39 #62
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161549842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ga nu weer naar meer in een stuk lopen en minder wandelen toe naar evi. En dat vinden mijn kuiten zoveel fijner ipv lopen -wandelen en dat steeds kort achter elkaar.
ohw ja!
Iedere keer als ik ga lopen doet het pijn.. als ik hardloop doet het minder/ geen pijn! :o

Morgen eens kijken of ik een ochtend rondje kan doen 8)7
geen tijd om tijdens de lunch te lopen en 's avonds yoga, maar ik MOET en zal morgen hardlopen! *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161550905
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ohw ja!
Iedere keer als ik ga lopen doet het pijn.. als ik hardloop doet het minder/ geen pijn! :o

Morgen eens kijken of ik een ochtend rondje kan doen 8)7
geen tijd om tijdens de lunch te lopen en 's avonds yoga, maar ik MOET en zal morgen hardlopen! *O*
Ja echt mijn kuiten doen dan zeer. Echt vreselijk. Nu doen mijn kuiten tijdens het lopen ook wel zeer maar niet zo erg als tijdens het wandelen dan is het echt BUUUURRRNNN
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:50:54 #64
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161551654
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:25 schreef Barreltje het volgende:
maar ik MOET en zal morgen hardlopen!
That is the spirit!

Ik ga hier vandaag of morgen ook weer beginnen met trainen, na ruim 2 maanden niet gelopen te hebben door blessures :)
Dus weer rustig opbouwen :)

6 x 2 minuten hardlopen met tussendoor 1,5 minuut wandelen ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161552019
Hai! Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Ik lees wel mee en antwoord dan in mn hoofd dus tijd om te posten!
Afgelopen zondag in hilversum de cityrun 5km gelopen in 40.59 er had meer in gezeten als mn knie niet bij 1.5 km dacht bekijk jij het even lekker.

Nu even een paar dagen rust en dan vrijdag weer beginnen. Evy les 1, en nu ipv conditie opbouwe wat meer snelheid proberen te pakken!
pi_161552029
Quote ipv edit..
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 21:56:56 #67
18653 crew  D.
pi_161561522
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:48 schreef Apotheose het volgende:
Doen jullie iets van fitness / sportschool naast het hardlopen? Om spieren sterk te maken / houden? Of thuis aan het oefenen? Zag al wel zwemmen langskomen, maar verder nog niet het hele topic doorgespit :P
Vorige week weer willen beginnen met fitness/bodybuilding, maar na 1 keer trainen bijna een week spierpijn gehad :P Moet ook weer opgebouwd worden dus :Y

Ik zwem iedere week, maar da's te verwaarlozen aangezien ik vooral in de sauna zit :P

quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 18:49 schreef Apotheose het volgende:

Hoe zijn jullie begonnen? Wat voor schema? Of loopt iedereen zo'n beetje met Evy? Want dat gaat mij te snel en krijg ik last van blessures... Herken me dus hierin wel:

Met Renate (Wennemars) :Y
pi_161561902
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:06 schreef aapieannie het volgende:
Hai! Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Ik lees wel mee en antwoord dan in mn hoofd dus tijd om te posten!
Afgelopen zondag in hilversum de cityrun 5km gelopen in 40.59 er had meer in gezeten als mn knie niet bij 1.5 km dacht bekijk jij het even lekker.

Nu even een paar dagen rust en dan vrijdag weer beginnen. Evy les 1, en nu ipv conditie opbouwe wat meer snelheid proberen te pakken!
Balen van je knie zeg :( even paar dagen rust kan geen kwaad idd.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 19 april 2016 @ 22:05:33 #69
18653 crew  D.
pi_161561917
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:25 schreef Barreltje het volgende:

... maar ik MOET en zal morgen hardlopen! *O*
ik MOET ook, want MOET 3x per week, en 1 dag rust tussendoor :P
pi_161562757
Ik moet morgen eigenlijk ook. Maar visite dus ga donderdag
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 20 april 2016 @ 10:21:35 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161569103
Ochtend rondje : check!! *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161571608
Hmmm kreeg mail van de marathon van Eindhoven. Eigenlijk zou ik daar best weer de 5km cityrun van willen lopen. Maar ik durf nog niet zo goed ivm blessures
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 20 april 2016 @ 13:08:23 #73
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161572836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hmmm kreeg mail van de marathon van Eindhoven. Eigenlijk zou ik daar best weer de 5km cityrun van willen lopen. Maar ik durf nog niet zo goed ivm blessures
Dat is over een half jaar, dat moet toch lukken?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161573034
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat is over een half jaar, dat moet toch lukken?
Zonder blessures wel ja. Maar ik heb al twee jaar niet meer zonder blessures op kunnen bouwen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161575199
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zonder blessures wel ja. Maar ik heb al twee jaar niet meer zonder blessures op kunnen bouwen
Ik zou je nog niet opgeven, dat geeft alleen maar druk om dingen sneller te doen dan je lichaam aan kan. Die 5km zal echt niet zo snel vol zijn, en anders kun je altijd een startnr van iemand overnemen. En er zijn elke week wel hardloopwedstrijdjes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 20 april 2016 @ 14:47:41 #76
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161575276
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Zonder blessures wel ja. Maar ik heb al twee jaar niet meer zonder blessures op kunnen bouwen
Okay, dan zou ik daar de volledige focus op leggen. Wellicht olv een fysio.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161586019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Okay, dan zou ik daar de volledige focus op leggen. Wellicht olv een fysio.
Ja probeer het nu nog een keer met Evy op zijn slaks en mocht dat niet willen. Dat fysiotherapeut
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 21 april 2016 @ 08:08:26 #78
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161594794
Gisteren weer een lekker rondje gelopen op slakkentempo.
En ik heb gewoon iemand ingehaald die een nog meer slakkentempo had, dat was wel gaaf :D
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161598191
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:08 schreef Luxuria het volgende:
Gisteren weer een lekker rondje gelopen op slakkentempo.
En ik heb gewoon iemand ingehaald die een nog meer slakkentempo had, dat was wel gaaf :D
Haha dat heb ik nou nooit :')

Anyhow vanavond weer slakkerig zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161599417
:W all,
Leek me leuk om in dit topic mee te gaan posten :) ben vandaag voor de 3e keer begonnen met hardlopen :') ik heb een beetje moeite om de discipline vast te houden zeg maar. Leek me leuk om wat tips en tricks uit te wisselen met iedereen hier :)
Heb voor mezelf de lat wat lager gelegd. Ga nu proberen om 2x in de week te gaan hardlopen met een leuk schema waar ik (hopelijk) redelijk snel vorderingen mee ga maken. Mijn rondje ging vandaag erg lekker. Heerlijk gelopen in het zonnetje :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  donderdag 21 april 2016 @ 12:50:39 #81
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_161599620
Ik heb ook net weer (poging weet ik niet eens meer hoe veel) het hardlopen opgepakt.
Fijn dat er ook een absolute beginnerstopic is, ik had toevallig zondag in het andere topic gekeken en daar ging het vooral over de marathons die er plaats vonden. Heel gaaf dat ze dat volhouden, maar ik heb net les 2 met Renate gehad.
Ik vind Evy wat minder, die klinkt alsof ze in de tuin lekker ondertussen aan een drankje zit te nippen, Renate is wat strenger, daar heb ik meer aan.

Ik heb meteen ook even een vraagje.
Wat dragen jullie aan ondergoed (en dan vooral de dames, want voor heren moet het ondergoed misschien aan wat andere eisen voldoen)
Ik merk nl dat ik wat irritatieplekjes heb van mijn ondergoed omdat het schuurt en dat is nu al met 4,5 km het geval, dus ik ben een beetje bang dat ik, tegen de tijd dat ik de 10km heb gehaald, daadwerkelijk wondjes heb.
pi_161599734
Welk schema gebruik je MissStevie?

GimmeGore met les 2 Renate al 4,5 km?
Ik heb nooit last van schuurplekken. Draag je katoenen ondergoed? Er is speciaal sportondergoed maar daar heb ik geen ervaring mee. Een beetje vaseline op de plekken waar je last krijgt voorbije gaat lopen, helpt misschien.
pi_161600473
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:55 schreef Serinde het volgende:
Welk schema gebruik je MissStevie?
Ik gebruik runkeeper en heb daar een schema in gezet van runinfo.nl welke gericht is op vetverbranding. Fijn schema vind ik zelf :)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:50 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb ook net weer (poging weet ik niet eens meer hoe veel) het hardlopen opgepakt.
Fijn dat er ook een absolute beginnerstopic is, ik had toevallig zondag in het andere topic gekeken en daar ging het vooral over de marathons die er plaats vonden. Heel gaaf dat ze dat volhouden, maar ik heb net les 2 met Renate gehad.
Ik vind Evy wat minder, die klinkt alsof ze in de tuin lekker ondertussen aan een drankje zit te nippen, Renate is wat strenger, daar heb ik meer aan.

Ik heb meteen ook even een vraagje.
Wat dragen jullie aan ondergoed (en dan vooral de dames, want voor heren moet het ondergoed misschien aan wat andere eisen voldoen)
Ik merk nl dat ik wat irritatieplekjes heb van mijn ondergoed omdat het schuurt en dat is nu al met 4,5 km het geval, dus ik ben een beetje bang dat ik, tegen de tijd dat ik de 10km heb gehaald, daadwerkelijk wondjes heb.
Gelukkig ben ik net de enige met het discipline probleem ;)
Qua ondergoed draag ik simpele, goed zittende katoenen strings van de Hema. Die zitten top, nooit last van schuurplekken. En een sport bh, uiteraard :) en verder gewoon Quick dry sportkleding en sokken. Dus allemaal dingen die heel comfortabel zitten :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_161600918
Ik heb ook wel discipline-problemen. Maar ik ben op een gegeven moment met een loop-groepje gaan trainen, en er was een concreet doel in t vooruitzicht (kwart marathon) en dat hielp wel enorm.
  donderdag 21 april 2016 @ 14:19:47 #85
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_161601466
Ik heb ook een tijdje gelopen met een groepje via de iRun cursus, alleen gingen zij toen allemaal voor de langere afstand en ik had toen geen tijd om daarvoor te trainen omdat ik het zo druk had met stage (of nou ja, druk... ik was letterlijk meer dan de halve dag van huis)
Maar die cursus was wel een hele goede stok achter de deur.
pi_161601598
Dat klinkt goed ja.. probleem is alleen dat ik niet 1 vaste dag kan kiezen om te sporten ivm mijn wisselende diensten op het werk. (Werk in de zorg). Ik dans 1x in de week op een vaste dag en dat is al een hele uitdaging. Nog iets op een vaste dag gaat hem dan niets worden denk ik. Het lekkere van het hardlopen vind ik ook dat ik het zelf kan regelen en doen wanneer en hoe ik het wil :) die verslaving aan het hardlopen moet er gewoon even in kicken.. dan moet het goedkomen......... hoop ik :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_161601866
Ik loop samen met een vriend dat werkt wel we trekken elkaar van de bank zeg maar. En soms niet dan eindigen we met een film en een bak popcorn :') maar dat is zelden.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 21 april 2016 @ 15:51:00 #88
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161603158
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:25 schreef MissStevie het volgende:
Dat klinkt goed ja.. probleem is alleen dat ik niet 1 vaste dag kan kiezen om te sporten ivm mijn wisselende diensten op het werk. (Werk in de zorg). Ik dans 1x in de week op een vaste dag en dat is al een hele uitdaging. Nog iets op een vaste dag gaat hem dan niets worden denk ik. Het lekkere van het hardlopen vind ik ook dat ik het zelf kan regelen en doen wanneer en hoe ik het wil :) die verslaving aan het hardlopen moet er gewoon even in kicken.. dan moet het goedkomen......... hoop ik :')
Ga voor jezelf doelen stellen :) Plan een wedstrijd over een paar maanden en ga daar naartoe trainen en hier mee lezen (en posten) helpt ook altijd wel :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 21 april 2016 @ 16:08:09 #89
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161603517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:50 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb ook net weer (poging weet ik niet eens meer hoe veel) het hardlopen opgepakt.
Fijn dat er ook een absolute beginnerstopic is, ik had toevallig zondag in het andere topic gekeken en daar ging het vooral over de marathons die er plaats vonden. Heel gaaf dat ze dat volhouden, maar ik heb net les 2 met Renate gehad.
Ik vind Evy wat minder, die klinkt alsof ze in de tuin lekker ondertussen aan een drankje zit te nippen, Renate is wat strenger, daar heb ik meer aan.

Ik heb meteen ook even een vraagje.
Wat dragen jullie aan ondergoed (en dan vooral de dames, want voor heren moet het ondergoed misschien aan wat andere eisen voldoen)
Ik merk nl dat ik wat irritatieplekjes heb van mijn ondergoed omdat het schuurt en dat is nu al met 4,5 km het geval, dus ik ben een beetje bang dat ik, tegen de tijd dat ik de 10km heb gehaald, daadwerkelijk wondjes heb.
Dit is inderdaad een beter topic voor beginners :)

Qua ondergoed zou ik zeker een sportbh aanraden. Ik heb een stevige gekocht bij een hardloopwinkel. Daarnaast heb ik ook simpele strings van de hema wat iemand anders hier ook noemde.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 21 april 2016 @ 16:09:14 #90
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161603539
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:25 schreef MissStevie het volgende:
Dat klinkt goed ja.. probleem is alleen dat ik niet 1 vaste dag kan kiezen om te sporten ivm mijn wisselende diensten op het werk. (Werk in de zorg). Ik dans 1x in de week op een vaste dag en dat is al een hele uitdaging. Nog iets op een vaste dag gaat hem dan niets worden denk ik. Het lekkere van het hardlopen vind ik ook dat ik het zelf kan regelen en doen wanneer en hoe ik het wil :) die verslaving aan het hardlopen moet er gewoon even in kicken.. dan moet het goedkomen......... hoop ik :')
Als het mogelijk is zou ik zodra als je je werkschema hebt, ook de hardloopmomenten daarin inplannen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_161604353
Oh ja en sportbh is een aanrader. Ik kan niet eens zonder hardlopen zonder :')

En ik draag verder een string want een slip of hipster is geen gezicht in zo'n strakke broek.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161604600
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:25 schreef MissStevie het volgende:
Dat klinkt goed ja.. probleem is alleen dat ik niet 1 vaste dag kan kiezen om te sporten ivm mijn wisselende diensten op het werk. (Werk in de zorg). Ik dans 1x in de week op een vaste dag en dat is al een hele uitdaging. Nog iets op een vaste dag gaat hem dan niets worden denk ik. Het lekkere van het hardlopen vind ik ook dat ik het zelf kan regelen en doen wanneer en hoe ik het wil :) die verslaving aan het hardlopen moet er gewoon even in kicken.. dan moet het goedkomen......... hoop ik :')
Ik heb de business estafette marathon gedaan, met collega's, dus heb ik ook met hen getraind. Meteen uit het werk hardlopen met z'n allen, gezonde peer pressure. En de baas liep ook mee dus dat gaf ook geen problemen. :)
pi_161605356
Ik ben afhankelikk van wanneer mijn vriend thuis is wanneer ik kan lopen. Is soms een beetje puzzelen maar 3x in de week is wel te doen!

Qua ondergoed een sport bh en een boxershortje met wat langere pijpjes, zo zijn de plekjea waar het kan gaan schuren bij mij in iedergeval bedekt.

Morgen weer een stukje proberen, even kijken of mn knie het alweer houd
  donderdag 21 april 2016 @ 21:02:41 #94
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161610960
JAAAAA! *O* Ik voel me ook weer hardloper!

Eerste training van 6 x 2 min met 1,5 min wandelpauze afgewerkt en zeer weinig tot geen last van mn blessure!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161613762
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 12:50 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb ook net weer (poging weet ik niet eens meer hoe veel) het hardlopen opgepakt.
Fijn dat er ook een absolute beginnerstopic is, ik had toevallig zondag in het andere topic gekeken en daar ging het vooral over de marathons die er plaats vonden. Heel gaaf dat ze dat volhouden, maar ik heb net les 2 met Renate gehad.
Ik vind Evy wat minder, die klinkt alsof ze in de tuin lekker ondertussen aan een drankje zit te nippen, Renate is wat strenger, daar heb ik meer aan.

Ik heb meteen ook even een vraagje.
Wat dragen jullie aan ondergoed (en dan vooral de dames, want voor heren moet het ondergoed misschien aan wat andere eisen voldoen)
Ik merk nl dat ik wat irritatieplekjes heb van mijn ondergoed omdat het schuurt en dat is nu al met 4,5 km het geval, dus ik ben een beetje bang dat ik, tegen de tijd dat ik de 10km heb gehaald, daadwerkelijk wondjes heb.
Hier ook simpele katoenen Hema strings, ik heb nooit ergens last van. En verder heb ik een sportbh aan die lekker strak zit. Gevalletje ik stond niet achteraan toen ze de tieten uitdeelden zegmaar, dus een lekkere strakke bh is wel fijn. :')
pi_161614236
Wat betreft sport bh's, bij de Hema hebben ze een aanbieding.. -20%. Als payday geweest is ga ik er een halen en checken of het ook wat is :)

En verder thnx voor alle tips! Ik zal wel alleen blijven lopen denk ik. Die onafhankelijkheid vind ik we fijn :) mijn hardloop momenten plannen wanneer ik mijn werkrooster heb is nog wel een goeie! Thnx, dat ga ik eens uitproberen:) en het hier mee posten zal ook wel helpen ja. Ik ga mijn best doen om frequent mee te posten :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_161616200
Mijne komen van de hema af zitten prima met mijn D cup
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161616529
Sportbeha is belangrijk :Y je borsten zijn enkel en alleen een paar klieren en weefsel, geen spieren. Met het rennen rek je die klieren uit en dat is niet gezond. Een sportbeha geeft de juiste ondersteuning. Ik heb 'm van de Livera.

Zie ook:
http://www.nesselandegezo(...)ng-van-een-sportbeha
Somebody that I used to know
  vrijdag 22 april 2016 @ 08:24:38 #99
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161619519
Bedankt voor de tips, maar ik heb geen beha nodig :o
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161626429
Vandaag rondje 2 maar eens gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was werkelijk kapot en hield de minuten rennen amper vol.. ook logisch bleek achteraf. Ik heb verder gelopen in minder tijd en was een stuk sneller rond dan gister :D lekker weer om te lopen ook vandaag :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:53:51 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161627799
ik mag morgen ochtend weer een rondje lopen! :D

ik heb er gewoon zin in!

nooit gedacht dat hardlopen ook gewoon leuk kon zijn...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 22 april 2016 @ 15:54:41 #102
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161627820
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:53 schreef Barreltje het volgende:
ik mag morgen ochtend weer een rondje lopen! :D

ik heb er gewoon zin in!

nooit gedacht dat hardlopen ook gewoon leuk kon zijn...
Mooie stap die je als beginner kan maken. Van moeten naar mogen :)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161634507
Jaa fijn is dat als dat knopje om is!
Het heeft bij mij wel een poosje geduurd voor ik er echt plezier in kreeg, mn conditie was nog slechter als die van mn parasol bij wijze van..
Vandaag weer een rondje gedaan, mn knie voelde nog niet helemaal lekker bij het tempo wat ik wilde dus flink langzamer gegaan en uiteindelijk 2.5 km in 20 minuten gelopen
pi_161645695
Daar gaan we weer *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161646108
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 09:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Daar gaan we weer *O*
Succes! *O*
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  zaterdag 23 april 2016 @ 16:02:52 #106
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_161651418
Volgende vraag. Het wordt volgende week nat en koud. Kleding tegen de kou heb ik, maar wat is aan te raden tegen de regen? Ik twijfel er bijna over om mijn softshell jas aan te doen, bij gebrek aan beter.
Iemand een gouden tip?
pi_161652522
Geen tip ik laat mezelf altijd maar gewoon nat regenen.

Je hebt wel speciale regenjasjes die wel ademen enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161654017
Hier ook geen tips.. Ik zou dan pas gaan lopen op het moment dat het droog is.. of de volgende dag.. :@ ik heb de schurft aan regen :@

Vandaag niet gelopen, maar wel onwijze spierpijn.. in den bips.. :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_161656757
Mijn shirtje houd de meeste regen wel tegen, als het echt hard regend doe ik meestal mn softshell aan, die is ook zo weer uit. En als ik thuis ben gelijk de douche in
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:26:04 #110
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161659578
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:02 schreef GimmeGore het volgende:
Volgende vraag. Het wordt volgende week nat en koud. Kleding tegen de kou heb ik, maar wat is aan te raden tegen de regen? Ik twijfel er bijna over om mijn softshell jas aan te doen, bij gebrek aan beter.
Iemand een gouden tip?
Ik heb zo'n dun waterafstotend jasje, dat helpt wel tegen de regen.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 24 april 2016 @ 08:46:12 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161666935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 16:02 schreef GimmeGore het volgende:
Volgende vraag. Het wordt volgende week nat en koud. Kleding tegen de kou heb ik, maar wat is aan te raden tegen de regen? Ik twijfel er bijna over om mijn softshell jas aan te doen, bij gebrek aan beter.
Iemand een gouden tip?
Ik heb een paar jasjes die de eerste druppels wel tegenhouden en verder laat ik me natregenen.
Het is wel aan te raden om te zorgen dat je rondje precies bij je huis stopt want als je nog drijfnat een stuk naar huis moet lopen is brrrrr
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_161678023
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik heb zo'n dun waterafstotend jasje, dat helpt wel tegen de regen.
Die heb ik ook en de mijne houdt ook wind tegen, ideaal ding!
pi_161681437
Vandaag nog mensen gelopen?

Ik stapte vanmorgen om 7 uur de deur uit in mn kloffie, 2.5 km in rustig tempo in een heerlijk ochtend zonnetje. Was met 20 minuten weer terug bij huis
pi_161683646
Nope gisteren al geweest. Hopelijk morgen weer.

Ennuh 7 uur jij had er vast zin in
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161684714
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 19:36 schreef aapieannie het volgende:
Vandaag nog mensen gelopen?

Ik stapte vanmorgen om 7 uur de deur uit in mn kloffie, 2.5 km in rustig tempo in een heerlijk ochtend zonnetje. Was met 20 minuten weer terug bij huis
Lekker! Ik ga morgen weer. :Y
pi_161686724
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 20:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nope gisteren al geweest. Hopelijk morgen weer.

Ennuh 7 uur jij had er vast zin in
Dochter moest plassen om 6 uur en ik kwam daarna niet meer in slaap. Dus maar gelijk gegaan :)

En eingenlijk vond ik het zo fijn dat ik dat misschien wel vaker ga doen hihi
pi_161687208
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:38 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Dochter moest plassen om 6 uur en ik kwam daarna niet meer in slaap. Dus maar gelijk gegaan :)

En eingenlijk vond ik het zo fijn dat ik dat misschien wel vaker ga doen hihi
Ik vind het ook fijn om vroeg te lopen. Even een banaan naar binnen schuiven, een slokje water nemen en gaan. ^O^
pi_161690714
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 21:38 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Dochter moest plassen om 6 uur en ik kwam daarna niet meer in slaap. Dus maar gelijk gegaan :)

En eingenlijk vond ik het zo fijn dat ik dat misschien wel vaker ga doen hihi
Je hebt groot gelijk.

Ik doe het in de zomer weleens als er heel warm weer opgegeven wordt. Lekker rond een uur of 6 gaan lopen. Dat is echt zo relaxed.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161695338
Ja ik zei ook al tegen vriend. Ik ben dan toch wakker en in mijn bed slaapt zij dan nog wel even verder. Tegen de tijd dat ik dan terug ben en heb gedouched kan ik zo aanschuiven aan het ontbijt als mn vriend niet tot laat heeft gewerkt.

Zoals gister heb ik niet eens wat gegeten, wel een glas water gedronken en toen gegaan. Was bang er last van te krijgen dat ik niet had gegeten maar dat viel dus reuze mee! Doel om naartoe te trainen is gezet trouwens. 4 september 4mijl lopen hier in het dorp en omgeving!
  dinsdag 26 april 2016 @ 08:40:23 #120
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161720738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:54 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Mooie stap die je als beginner kan maken. Van moeten naar mogen :)
Die stap moet ik ook weer maken, ik merk dat ik na een paar maanden blessureleed mezelf ook echt naar buiten moet schoppen...

Maar gisteren weer gelopen!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161720914
Gisteren poging gedaan en toen ging het hagelen zo hard dat het gewoon pijn deed... En toen ben ik naar huis gegaan :@
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 april 2016 @ 11:57:40 #122
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161723259
Maar hagel doet ook gewoon pijn, dus op zich niet gek, wanneer ga je deze training overdoen?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:11:32 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161723426
hmm.
5 mei loopje hier in de buurt. maar ik loop een beetje achter met training :P
dus nu is het plan: deze week (woensdag) les 19 en (vrijdag) les 21 (8/2/10/3/8/2) en (zondag) les 24 (11/2/11/2/8/2)
Volgende week (dinsdag) les 26 (11/2/11/2/8/2) een dan tijdens het loopje les 27 (13/2/13/2/8/2) :+

en dan maar hopen dat het goed komt B-) *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161723551
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:57 schreef MaleDuck het volgende:
Maar hagel doet ook gewoon pijn, dus op zich niet gek, wanneer ga je deze training overdoen?
Morgen want vanavond kingsnight
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:57:58 #125
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_161726822
Dit weer is niet goed voor mijn motivatie. Mijn goedkope beginnerssetjes kleding zijn echt niet geschikt voor dit weer. Na 1x verkleumd en doorweekt thuis te zijn gekomen was ik mijn motivatie best wel kwijt. :')
Gelukkig wordt het beter weer en misschien ook even kijken of ik nog wat wintergear kan vinden voor een zacht prijsje :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:02:22 #126
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161726930
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:40 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Die stap moet ik ook weer maken, ik merk dat ik na een paar maanden blessureleed mezelf ook echt naar buiten moet schoppen...

Maar gisteren weer gelopen!
Dat had ik ook door m'n kuitproblemen. Ik wou wel, maar wist gewoon dat het wellicht weer pijnlijk ging worden, en dan loop je maar zozo.. Maar nu weer back on track. (al heb ik mijn uitgestelde duurloop van zondag gisteren ook niet gedaan)..

Morgen weer *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:03:34 #127
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161726967
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:11 schreef Barreltje het volgende:
hmm.
5 mei loopje hier in de buurt. maar ik loop een beetje achter met training :P
dus nu is het plan: deze week (woensdag) les 19 en (vrijdag) les 21 (8/2/10/3/8/2) en (zondag) les 24 (11/2/11/2/8/2)
Volgende week (dinsdag) les 26 (11/2/11/2/8/2) een dan tijdens het loopje les 27 (13/2/13/2/8/2) :+

en dan maar hopen dat het goed komt B-) *)
Denk je niet dat 5k tussendoor gewoon lukt? Dus schema aanhouden en gewoon dat loopje doen? Je loopt met mensen, er moedigen mensen aan, dus dat draagt je die 5km wel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:21:34 #128
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161727323
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:11 schreef Barreltje het volgende:
hmm.
5 mei loopje hier in de buurt. maar ik loop een beetje achter met training :P
dus nu is het plan: deze week (woensdag) les 19 en (vrijdag) les 21 (8/2/10/3/8/2) en (zondag) les 24 (11/2/11/2/8/2)
Volgende week (dinsdag) les 26 (11/2/11/2/8/2) een dan tijdens het loopje les 27 (13/2/13/2/8/2) :+

en dan maar hopen dat het goed komt B-) *)
Als je het doel hebt om te finishen en je het jezelf vergeeft als je tussendoor gaat wandelen, dan gewoon doen :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:15:08 #129
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161728620
het is mijn aller eerste loopje.. het is mijn doel om dat een keer mee te maken.. 29 mei is het de bedoeling om 5 km in 1 keer te lopen en het "PR" te zetten ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161729539
:W Ik kom me hier maar weer eens melden. Ik zie hier een aantal oude bekenden en ook wat mensen die ik van elders ken, leuk!
In 2013 was ik aardig op weg naar de 10k tot een flinke blessure (opgelopen tijdens een langafstandswandeling) roet in het eten gooide. Na 2 jaar flink klungelen en van het ene kwaaltje in het ander te geraken plus nog wat persoonlijke en werkperikelen is het sinds ruim een jaar allemaal weer aardig stabiel. Ik ben weer gaan sporten en heb langzaamaan het vertrouwen weer terug gekregen. Zo veel zelfs dat ik ruim een maand geleden de stoute (oude) hardloopschoenen weer heb aangetrokken en met de Evy-app nu weer aardig rondhobbel. Ik moest wel vrij snel nieuwe schoenen kopen ivm verminderde demping. Ik heb hier en daar wel wat pijntjes maar met de nieuwe Brooks worden het er steeds minder en trekt het sneller weg ^O^
Kortom: ik loop weer :D en het is heerlijk! Wel heb ik met mezelf afgesproken dat niet NIET competitief moet zijn en vooral alleen maar mag denken aan uberhaupt lópen, niet aan afstanden of snelheden, in de hoop mezelf niet op te blazen dit keer ;)
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:13:22 #131
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161730119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:51 schreef Sunnythesun het volgende:
:W Ik kom me hier maar weer eens melden. Ik zie hier een aantal oude bekenden en ook wat mensen die ik van elders ken, leuk!
In 2013 was ik aardig op weg naar de 10k tot een flinke blessure (opgelopen tijdens een langafstandswandeling) roet in het eten gooide. Na 2 jaar flink klungelen en van het ene kwaaltje in het ander te geraken plus nog wat persoonlijke en werkperikelen is het sinds ruim een jaar allemaal weer aardig stabiel. Ik ben weer gaan sporten en heb langzaamaan het vertrouwen weer terug gekregen. Zo veel zelfs dat ik ruim een maand geleden de stoute (oude) hardloopschoenen weer heb aangetrokken en met de Evy-app nu weer aardig rondhobbel. Ik moest wel vrij snel nieuwe schoenen kopen ivm verminderde demping. Ik heb hier en daar wel wat pijntjes maar met de nieuwe Brooks worden het er steeds minder en trekt het sneller weg ^O^
Kortom: ik loop weer :D en het is heerlijk! Wel heb ik met mezelf afgesproken dat niet NIET competitief moet zijn en vooral alleen maar mag denken aan uberhaupt lópen, niet aan afstanden of snelheden, in de hoop mezelf niet op te blazen dit keer ;)
Sunny O+ leuk dat je weer bezig bent.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161730162
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Sunny O+ leuk dat je weer bezig bent.
:W Ik zag je hier mee posten, had je eigenlijk eerder in het andere topic verwacht ;)
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:05:41 #133
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161733067
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:W Ik zag je hier mee posten, had je eigenlijk eerder in het andere topic verwacht ;)
Daar zit ik ook. Maar soms is het leuk om hier tips te geven, te lezen, grappen te maken, te motiveren enz. *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161733131
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Daar zit ik ook. Maar soms is het leuk om hier tips te geven, te lezen, grappen te maken, te motiveren enz. *O*
:D haha gezellig!
Gaat het lekker bij jou met lopen? Loop je inmiddels marathons en zo? ;)
  dinsdag 26 april 2016 @ 19:55:35 #135
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161734309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:07 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D haha gezellig!
Gaat het lekker bij jou met lopen? Loop je inmiddels marathons en zo? ;)
Ik zou vorig jaar Enschede doen, maar blessure gooide roet in het eten, toen in het najaar de marathon van Eindhoven gelopen en opgegeven voor de 50km sallandtrail, maar ook veel blessureleed gehad na de marathon, dus die niet gelopen en nu weer redelijk aan het opbouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 26-04-2016 20:14:19 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_161736150
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik zou vorig jaar Enschede doen, maar blessure gooide roet in het eten, toen in het najaar de marathon van Eindhoven gelopen en opgegeven voor de 50km sallandtrail, maar ook veel blessureleed gehad na de marathon, dus die niet gelopen en nu weer redelijk aan het opbouwen.
Balen, stomme blessures ook altijd -O- Hoop dat je die dingen snel als nog kan doen :Y
pi_161736626
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:13 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Sunny O+ leuk dat je weer bezig bent.
^^ What he said! Lekker bezig Sunny!
pi_161739560
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:11 schreef Barreltje het volgende:
hmm.
5 mei loopje hier in de buurt. maar ik loop een beetje achter met training :P
dus nu is het plan: deze week (woensdag) les 19 en (vrijdag) les 21 (8/2/10/3/8/2) en (zondag) les 24 (11/2/11/2/8/2)
Volgende week (dinsdag) les 26 (11/2/11/2/8/2) een dan tijdens het loopje les 27 (13/2/13/2/8/2) :+

en dan maar hopen dat het goed komt B-) *)
Mag ik je een tip geven mbt het schema? Je laatste "les" voor tijdens het loopje. Ik vond de 13/2/13/2/8/2 aanzienlijk zwaarder dan 15/2/15/2/5/2. Die laatste paar minuten van het schema van 13 minuten rennen waren vre-se-lijk. Mijn collega kwam tot dezelfde conclusie. Ik ben na 1 keer het schema met 13 dus snel overgestapt naar het schema met 15 en dat was echt zoveel makkelijker. #justmy2cents
pi_161741175
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:07 schreef GotC het volgende:

[..]

^^ What he said! Lekker bezig Sunny!
Hey! :W Long time en zo..
  donderdag 28 april 2016 @ 08:08:09 #140
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161768933
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:15 schreef Barreltje het volgende:
het is mijn aller eerste loopje.. het is mijn doel om dat een keer mee te maken.. 29 mei is het de bedoeling om 5 km in 1 keer te lopen en het "PR" te zetten ;)
Gewoon doen dan :) En officieel zet je op 5 mei dus ook een PR ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161768958
Ik zit ook al anderhalve week stil. :( veel vage pijntjes in m'n schenen/kuiten/voeten en durf niet meer zo goed. 22 mei weer een 10km wedstrijd, dus mezelf van het weekend toch maar weer naar buiten slepen :@

Succes sunny! ^O^
  donderdag 28 april 2016 @ 10:10:43 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161770079
gister voor het eerst in mijn hele leven 10 minute achter elkaar hard gelopen! :o
en het ging goed! en wat was ik trots op mezelf toen ik die 10 minuten hard gelopen had! *) B-)

nu eens denken of ik niet morgen gewoon de (11/2/11/2/8/2) ga doen.. ook vanwege de tip van NIKKI ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161770593
Wat goed Barreltje! *O*
pi_161772463
^O^ ^O^ Barrel!
  donderdag 28 april 2016 @ 13:23:00 #145
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161774022
Blblalblalabla verkeerde hardlooptopic....

[ Bericht 92% gewijzigd door Ajaxfan op 28-04-2016 16:11:56 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_161784488
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:14 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik zit ook al anderhalve week stil. :( veel vage pijntjes in m'n schenen/kuiten/voeten en durf niet meer zo goed. 22 mei weer een 10km wedstrijd, dus mezelf van het weekend toch maar weer naar buiten slepen :@

Succes sunny! ^O^
Ik ook hoor. Had gepost dat ik zondag zou lopen maar is niet gebeurd. Overbelasting door cityrun, daarna geen rust gevolgd door vele hoge hakken dagen. Volgende week weer rustig starten. Voel nu geen pijn of ongemak meer maar wil ook niets forceren dus nog even rust houden.
pi_161784596
quote:
8s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:23 schreef Ajaxfan het volgende:
Blblalblalabla verkeerde hardlooptopic....
Er is geen verkeerd hardlooptopic *G*
pi_161784600
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:10 schreef Barreltje het volgende:
gister voor het eerst in mijn hele leven 10 minute achter elkaar hard gelopen! :o
en het ging goed! en wat was ik trots op mezelf toen ik die 10 minuten hard gelopen had! *) B-)

nu eens denken of ik niet morgen gewoon de (11/2/11/2/8/2) ga doen.. ook vanwege de tip van NIKKI ;)
Denk om je rust en gun je lijf hersteltijd. :Y
pi_161785422
Ik heb echt op de meest 'onmogelijke' tijden zin om hard te lopen… Ben zelfs een keer om 5.45 gegaan omdat ik toch niet meer kon slapen...
pi_161788830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:10 schreef Satijn het volgende:
Ik heb echt op de meest 'onmogelijke' tijden zin om hard te lopen… Ben zelfs een keer om 5.45 gegaan omdat ik toch niet meer kon slapen...
Ik doe dat ook. Zowel heel vroeg in de ochtend als heel laat in de avond. Heerlijk vind ik dat. Vooral van die ochtenden met mist, dat je tussen van die mistige weilanden loopt en de vogels hoort fluiten. O+
pi_161797200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:10 schreef Satijn het volgende:
Ik heb echt op de meest 'onmogelijke' tijden zin om hard te lopen… Ben zelfs een keer om 5.45 gegaan omdat ik toch niet meer kon slapen...
Ik heb een partner die dat niet leuk vindt. :{
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:53:31 #152
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161797592
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:49 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Denk om je rust en gun je lijf hersteltijd. :Y
:)
komt wel goed.. ik loop om de dag..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:56:00 #153
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161797639
Tja, drukke agenda deze week en dit weekend, dus morgen maar vroeg gaan lopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:08:54 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161797871
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:56 schreef MaleDuck het volgende:
Tja, drukke agenda deze week en dit weekend, dus morgen maar vroeg gaan lopen...
soms is het inderdaad even puzzelen wanneer het hardlopen het beste uit komt.. maar als je dan toch gaat, is het altijd wel errug lekker :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:21:46 #155
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161798160
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

soms is het inderdaad even puzzelen wanneer het hardlopen het beste uit komt.. maar als je dan toch gaat, is het altijd wel errug lekker :)
Tja, ik kom net terug van een blessure, dus loop nog niet helemaal lekker, omdat ik bang ben dat ieder pijntje weer een nieuwe blessure is :X
Maar wil wel weer langzaam opbouwen, dus morgen maar 4x3 min hardlopen :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161798888
Iemand tips voor hardlopen in (extreme) hitte?
Ik verblijf momenteel in het buitenland (India) en wil het hardlopen eigenlijk weer gaan oppakken. Het probleem is alleen, vanaf een uur of 5 s'morgens begint de temperatuur al te stijgen. Dan al zo'n graad of 30. Overdag boven de 40, dus geen optie, en s'avonds blijft het ook tot 12 uur warm. Dus eigenlijk alleen tussen 12 en 5 dat het 'koel' is.
Ik wil s'morgens zo tussen 5 en 7 gaan lopen aangezien dit nog wel te doen moet zijn. Iemand tips behalve veel water drinken ? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:02:31 #157
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161799085
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:53 schreef Vincentoo het volgende:
Iemand tips voor hardlopen in (extreme) hitte?
Ik verblijf momenteel in het buitenland (India) en wil het hardlopen eigenlijk weer gaan oppakken. Het probleem is alleen, vanaf een uur of 5 s'morgens begint de temperatuur al te stijgen. Dan al zo'n graad of 30. Overdag boven de 40, dus geen optie, en s'avonds blijft het ook tot 12 uur warm. Dus eigenlijk alleen tussen 12 en 5 dat het 'koel' is.
Ik wil s'morgens zo tussen 5 en 7 gaan lopen aangezien dit nog wel te doen moet zijn. Iemand tips behalve veel water drinken ? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Toen ik in Houston zat ging ik ook 's ochtends vroeg. Inderdaad goed drinken en jezelf niet zomaar over de kop lopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161799126
Heel, héél rustig lopen. Afwisselen met wandelen en idd een fles water mee.
Luchtige en lichte kleding, goed insmeren, petje op.

Drink van tevoren en erna ook goed, sportdrank/cola waar de prik uit is met een beetje zout erin.
pi_161800816
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik doe dat ook. Zowel heel vroeg in de ochtend als heel laat in de avond. Heerlijk vind ik dat. Vooral van die ochtenden met mist, dat je tussen van die mistige weilanden loopt en de vogels hoort fluiten. O+
Ja! Ik vond het ook top dat ik overal gewoon langs de verkeerslichten kon rennen. Goed voor mijn PR. :P
pi_161802522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:53 schreef Vincentoo het volgende:
Iemand tips voor hardlopen in (extreme) hitte?
Ik verblijf momenteel in het buitenland (India) en wil het hardlopen eigenlijk weer gaan oppakken. Het probleem is alleen, vanaf een uur of 5 s'morgens begint de temperatuur al te stijgen. Dan al zo'n graad of 30. Overdag boven de 40, dus geen optie, en s'avonds blijft het ook tot 12 uur warm. Dus eigenlijk alleen tussen 12 en 5 dat het 'koel' is.
Ik wil s'morgens zo tussen 5 en 7 gaan lopen aangezien dit nog wel te doen moet zijn. Iemand tips behalve veel water drinken ? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Accepteren dat je prestaties kunnen tegenvallen en niet willen lopen op het tempo dat je hier doet. Je lijf went langzaam aan de hitte en dan kan je misschien wat meer gas geven. Doe gewoon voorzichtig.

Andere dingen...tsja...straathonden? ;)
pi_161824037
Weekje rust gehad en net les 15 gedaan (4-5-5-4 en steeds 3min. wandelen) en dat ging lekker :7 Maandag les 16 (5-7-7-5 en steeds 2min wandelen) Begint weer ergens op te lijken O+ Met een beetje geluk en doorzettingsvermogen mag ik over 4 weken mijn 5km-beloning kopen *)
pi_161831208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Met een beetje geluk en doorzettingsvermogen mag ik over 4 weken mijn 5km-beloning kopen *)
En wat is dat? w/
Somebody that I used to know
pi_161831247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:53 schreef Vincentoo het volgende:
Iemand tips voor hardlopen in (extreme) hitte?
Ik verblijf momenteel in het buitenland (India) en wil het hardlopen eigenlijk weer gaan oppakken. Het probleem is alleen, vanaf een uur of 5 s'morgens begint de temperatuur al te stijgen. Dan al zo'n graad of 30. Overdag boven de 40, dus geen optie, en s'avonds blijft het ook tot 12 uur warm. Dus eigenlijk alleen tussen 12 en 5 dat het 'koel' is.
Ik wil s'morgens zo tussen 5 en 7 gaan lopen aangezien dit nog wel te doen moet zijn. Iemand tips behalve veel water drinken ? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Water drinken met een beetje zout erin? En iets op je hoofd tegen de zon.
Somebody that I used to know
pi_161832254
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En wat is dat? w/
smartwatch (denk ik.. als ie in het echt ook mooi is en zo ;) )
pi_161843126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

smartwatch (denk ik.. als ie in het echt ook mooi is en zo ;) )
Nice!! :D
pi_161844220
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:23 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Nice!! :D
Dat hoop ik :D

Bijna geen reactie van mijn schenen gehad van het loopje van gisteren *O* Heupen voel ik wel, die zijn het laatste 3/4 jaar op gaan spelen. Net ruim 2 uur gewandeld en dan gaat het toch wel zeuren.. Nou ja. :)
pi_161850791
Na een pauze van ruim 2 weken eindelijk weer gelopen! Net hersteld van een vette verkoudheid en dat merk je toch wel. Maar het was weer lekker, 5km door de heerlijke zon. Grappig om te merken dat ik 2 weken niet lopen inmiddels al "lang" vind. :D
pi_161850835
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:46 schreef Farenji het volgende:
Na een pauze van ruim 2 weken eindelijk weer gelopen! Net hersteld van een vette verkoudheid en dat merk je toch wel. Maar het was weer lekker, 5km door de heerlijke zon. Grappig om te merken dat ik 2 weken niet lopen inmiddels al "lang" vind. :D
Ik vond een week al ergerlijk lang :@ :+
pi_161851112
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik vond een week al ergerlijk lang :@ :+
Ik heb eigenlijk nog niet vaker dan 2x per week gelopen omdat ik merk dat mijn lichaam de rust tussendoor wel nodig heeft. Als ik vaker was gaan lopen had ik waarschijnlijk blessures gekregen. Ik voel nu af en toe mijn schenen al een beetje, geen zin in shin splints...
pi_161851267
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog niet vaker dan 2x per week gelopen omdat ik merk dat mijn lichaam de rust tussendoor wel nodig heeft. Als ik vaker was gaan lopen had ik waarschijnlijk blessures gekregen. Ik voel nu af en toe mijn schenen al een beetje, geen zin in shin splints...
Verstandig dan idd :Y Ik hou nu ook regelmatig 2 ipv 1 rustdag aan. Langer liever niet omdat ik bang ben dan de opbouw in conditie te missen (wellicht onterecht hoor maar goed)
pi_161851594
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Verstandig dan idd :Y Ik hou nu ook regelmatig 2 ipv 1 rustdag aan. Langer liever niet omdat ik bang ben dan de opbouw in conditie te missen (wellicht onterecht hoor maar goed)
Mijn conditie is met 1 of 2 keer per week echt heel snel vooruit gegaan. Dat was niet sneller gegaan als ik vaker had gelopen denk ik.
pi_161853058
Vandaag weer 5km gelopen! *O* Heel rustig slakkentempo (voor m'n gevoel in ieder geval) en had geen last meer van m'n schenen.. Snelheid kunnen ze niet zo goed hebben merk ik :') Maar ach, op slakkentempo lopen is ook lopen, en vind dat nog steeds heel fijn! O+ Beetje verbrand vandaag, mooi zonnetje! :D Nog drie weken tot de loopleeuwarden! *O* Dan loop ik weer 10 kilometer ^O^

Farenji, hier ook twee keer per week max, mijn lichaam heeft ook echt die hersteltijd nodig heb ik gemerkt. Gaat vooralsnog prima! :)

en m'n vriendje is vandaag begonnen met start to run :D Die had zich in een opwelling opgegeven voor de 4 mijl, en nu dus maar een complete outfit incl. goede schoenen aangeschaft :P Ik zie ons volgend jaar al samen de halve marathon lopen O+ :9
  zondag 1 mei 2016 @ 20:53:32 #173
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_161856085
Ik heb ook 5 km gelopen! Ook slakkentempo (35 min.), maar ach, ben net een maandje bezig :P.
Dinsdag en donderdag weer 5 km, zaterdag 7 km :{.
pi_161865434
Wat gaat iedereen goed hier :D fijn dat alle blessures weer weg zijn en dat er weer rustig aan gelopen kan worden :)

Ik mag vandaag weer lopen :D het is heerlijk weer. Broodje opeten, sportkleding aan en gaan met die banaan. Heb er zowaar zin in :7
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 2 mei 2016 @ 09:50:13 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161865587
5 km in 35 minuten vind ik snel hoor :@

Ik ben gister een beetje onverstandig geweest. ik volede dat mijn kuiten het eigenlijk nog niet aan konden maar ben toch gaan lopen..
-O- halverwege opgehouden.. niet alleen vanwege de kuiten.. ik had ook mijn teen nagels even moeten knippen 8)7 8)7

dus nu als laatste voorbereiding op donderdag maar een evy les 10 gaan doen ofzo.. wel wat beweging, maar niet ZOOO heftig.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161870958
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 20:53 schreef Piperidine het volgende:
Ik heb ook 5 km gelopen! Ook slakkentempo (35 min.), maar ach, ben net een maandje bezig :P.
Dinsdag en donderdag weer 5 km, zaterdag 7 km :{.
Ik 38 minuten :')
  maandag 2 mei 2016 @ 21:16:39 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161882252
Wat is dat met die slakkentempo's? Who cares?

Alleen maar meer ruimte voor verbetering :P

Of gewoon zo laten en blij mee wezen *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_161890272
Like I said, liever slakkentempo en wel kunnen lopen dan sneller en blessures *O*
pi_161891519
Eens met bovenstaande. Ipv op de bank zitten en ons volstouwen met chips en chocola gaan we er toch maar mooi uit met zijn alle om lekker sportief bezig te zijn :7 .... *O*
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_161891786
pi_161892128
5-7-7(hield ik niet helemaal vol ivm steken werd 5)-5 gedaan. 4.5km in 32 minuten :s)
pi_161895058
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:07 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Vanavond nieuwe zooltjes testen na 2,5 weken niets doen.

Update: rustig aan begonnen en 6 km gelopen. Tussendoor 3 x even kort gewandeld.

Voldaan uitgeput op de bank nu. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door NewBalance op 03-05-2016 20:14:11 ]
pi_161939300
Maar een kort stukje gerend… moest onderweg naar de wc.

Het is wel goddelijk weer buiten en super stil op straat. Vond het heerlijk!
  donderdag 5 mei 2016 @ 17:03:57 #184
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161946614
Zo.. mijn "officiele" 5 km tijd is geworden: 38.36
En daar ben ik best tevreden mee! Doel was voor mij om onder de 45 minuten te lopen. .. mooi gelukt dus! :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_161951653
Netjes Barreltje!
pi_162004753
Nog mensen die lopen met het warme weer?
pi_162004907
Gisteren nieuwe schoenen gekocht!



Ze stonden al in mijn "top 3" en toen werden ze opeens 43% afgeprijsd! *O*

's Avonds toen het wat koeler was testrondje gelopen, ze zijn goedgekeurd. ^O^
pi_162008078
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:48 schreef Farenji het volgende:
Gisteren nieuwe schoenen gekocht!

[ afbeelding ]

Ze stonden al in mijn "top 3" en toen werden ze opeens 43% afgeprijsd! *O*

's Avonds toen het wat koeler was testrondje gelopen, ze zijn goedgekeurd. ^O^
Cool!

Ik heb overpronatie dus spontaan een coole schoen kopen, gaat helaas niet.

Ben nu aan het kijken voor een leuke capri. Alle leuke zijn wel aan de prijs...
pi_162008503
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:35 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Cool!

Ik heb overpronatie dus spontaan een coole schoen kopen, gaat helaas niet.

Ben nu aan het kijken voor een leuke capri. Alle leuke zijn wel aan de prijs...
Ik heb ook lichte overpronatie, liep op oude asics kayano's die extra stabiliteit bieden. Heb getwijfeld tussen de stormhawk en het nieuwe kayano model. De medewerker in de winkel zei dat anti pronatie niet altijd nodig is, je voeten kunnen ook zonder extra steun vanzelf sterker worden, zo zijn de nieuwste inzichten, dus heb ik toch voor de drie keer zo goedkope (40 vs 120 euro) stormhawk gekozen. Goeie winkel, die decathlon!
pi_162009040
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:35 schreef NewBalance het volgende:
Ben nu aan het kijken voor een leuke capri. Alle leuke zijn wel aan de prijs...
Ik heb er toevallig net een besteld bij http://www.ladieslove2run.nl/ in de sale. :)
pi_162009389
Na 1,5 jaar was het voor mij ook tijd voor een nieuw paar schoenen. Had bij die oude het idee dat mijn voeten op de grond klapten, in plaats van netjes af te wikkelen. Heb knalroze :D en vanaf aanstaande maandag doe ik mee met de iRun: in 9 weken naar 10km. Wilde wel wat begeleiding in de techniek hebben. En ik loop nu bijna 5 km in een keer, maar nog niet zo hard, dus ben benieuwd hoe ze me sneller krijgen.
Somebody that I used to know
pi_162015967
Ben vanochtend nog geweest! Voel me eigenlijk best oke met lopen op een langzamer tempo, ook bij neergelegd dat ik over 2 weken hoogstwaarschijnlijk geen PR ga lopen bij de loopleeuwarden ;)

Vanochtend had ik het zwaar, met 'moeite' 4 kilometer gelopen. Combinatie van moe, warmte en geen ontbijt denk ik :') Dus dat doen we niet meer :+

Voor welke loopjes staan jullie ingeschreven? Hier over 2 weken de loopleeuwarden (10km), volgende maand de ladiesrun Groningen (10km), in oktober de 4mijl Groningen en in september doe ik mee met de colorrun :P moet net je ding zijn, maar ik vind dat fantastisch _O_
  zondag 8 mei 2016 @ 19:43:23 #193
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162018364
ik doe de royal 10 ( 5km)
Vrouwentriathlon ( incl 2.5 km hardlopen ;) )
en wil eigenlijk ook de 8 km over de afsluitdijk hardlopen (16 en 32 km is ook een optie)

ik hou verder niet zo van colour run en andere " toestand" run :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 8 mei 2016 @ 20:48:57 #194
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162020632
Vandaag voor het eerst ooit de 7 km aangetikt *O*.
pi_162023569
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb ook lichte overpronatie, liep op oude asics kayano's die extra stabiliteit bieden. Heb getwijfeld tussen de stormhawk en het nieuwe kayano model. De medewerker in de winkel zei dat anti pronatie niet altijd nodig is, je voeten kunnen ook zonder extra steun vanzelf sterker worden, zo zijn de nieuwste inzichten, dus heb ik toch voor de drie keer zo goedkope (40 vs 120 euro) stormhawk gekozen. Goeie winkel, die decathlon!
Ja als je eenmaal een tijdje loopt heb je ook je pezen en spieren sterker gemaakt. Ik durf nog niet zonder professioneel advies voor een schoen te gaan, maar wie weet in de toekomst! :)

@ Pip: gefeliciteeeeerd! Mooie prestatie. :D
pi_162023664
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:06 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik heb er toevallig net een besteld bij http://www.ladieslove2run.nl/ in de sale. :)
Thx!! Ik heb gisteren een capri van de H&M besteld maar die gaat denk ik nu wel retour. :D
Een gestroomlijnd printje maakt het net wat fleuriger. :Y
pi_162027004
Ik ben sinds een paar maanden geen militair meer en sindsdien nauwelijks meer gesport. En dan heb ik nu ook nog een rustig beroep en reis ik veel.

Dus begin ik vadsig te worden, tijd om weer te gaan sporten dus. Alleen heb ik nog wel ns wat motivatie nodig om ook echt te gaan dus is dr in friesland(omg gorredijk/heerenveen) nog een leuk loopclubje of iemand van hier bij wie ik kan aanhaken? Ik ben geen loopwonder, 5km in zo'n 28min maar dat moet uiteindelijk wel sneller!
  maandag 9 mei 2016 @ 09:50:05 #198
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162031814
Afgelopen week voor het eerst aanzienlijk meer dan 5km gelopen, 8.1 zegt de routeplanner, had daar ~55 minuten voor nodig, was ook niet vreemd want na een km of 4.5 begon ik last te krijgen van de warmte en na een km of 6 besloot ik wat tempospel/interval te doen (met wandelen tussendoor omdat dood).

Het doel was gewoon een half uurtje bewegen zonder een PR te halen, dus alles wat ik daarna gedaan heb was extra en dus top.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162031930
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:11 schreef Bouke-p het volgende:
Ik ben geen loopwonder, 5km in zo'n 28min maar dat moet uiteindelijk wel sneller!
Van dit soort opmerkingen word ik altijd een beetje verdrietig ;( :')
  maandag 9 mei 2016 @ 11:36:04 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162033600
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Van dit soort opmerkingen word ik altijd een beetje verdrietig ;( :')
Je bedoelt tot op het bot gemotiveerd?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 9 mei 2016 @ 11:45:39 #201
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162033795
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:03 schreef Barreltje het volgende:
Zo.. mijn "officiele" 5 km tijd is geworden: 38.36
En daar ben ik best tevreden mee! Doel was voor mij om onder de 45 minuten te lopen. .. mooi gelukt dus! :+
*O* Goed bezig!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162033880
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Je bedoelt tot op het bot gemotiveerd?
Nee, dat ik me nogal een hobbelend kamerolifantje ga voelen :+
  maandag 9 mei 2016 @ 11:52:47 #203
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162033948
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, dat ik me nogal een hobbelend kamerolifantje ga voelen :+
En daarom ben je tot op het bot gemotiveerd om beter te worden? *O*
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162034013
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:52 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En daarom ben je tot op het bot gemotiveerd om beter te worden? *O*
Nee, meer realistisch dat ik nooit een échte hardloper zal worden :P Maar ik hobbel moedig verder ;)
  maandag 9 mei 2016 @ 12:54:34 #205
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162035362
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, meer realistisch dat ik nooit een échte hardloper zal worden :P Maar ik hobbel moedig verder ;)
Zoveel respect voor deze groep met lopers, dat ik mijn snelheden eigenlijk nooit meer post
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 9 mei 2016 @ 13:00:45 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162035516
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, meer realistisch dat ik nooit een échte hardloper zal worden :P Maar ik hobbel moedig verder ;)
Het gaat voor mij altijd om beter zijn dan mijzelf in het verleden.

Als je jezelf vergelijkt met anderen kun je nooit vrede hebben met jezelf.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162037136
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:55 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, meer realistisch dat ik nooit een échte hardloper zal worden :P Maar ik hobbel moedig verder ;)
Een echte hardloper ben je wat mij betreft als je regelmatig loopt en er plezier in hebt ^O^
pi_162038972
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:54 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Zoveel respect voor deze groep met lopers, dat ik mijn snelheden eigenlijk nooit meer post
Dat is wel lief.. was voor mij wel weer een drempeltje om hier weer mee te komen doen stiekem :Y
En wat je zegt Rauw: natuurlijk moet je vooral met jezelf vergelijken (en ik al zéker niet met een jonge kerel) maar toch ;)
pi_162040165
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Van dit soort opmerkingen word ik altijd een beetje verdrietig ;( :')
Hoezo? Ik liep altijd achteraan...

Ik had collegas die t in 17 minuuten deden, t gros in 25.

Voor die 28min moet ik nu echt moeite doen.....
pi_162040212
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:13 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Hoezo? Ik liep altijd achteraan...

Ik had collegas die t in 17 minuuten deden, t gros in 25.

Voor die 28min moet ik nu echt moeite doen.....
Ja lullig voor je, ik red 5k aaneengesloten momenteel niet eens en toen ik dat wel redde deed ik daar minimaal 32 minuten op z'n snelst over en dat was voor mijn doen in een goed getrainde tijd :+

Je snapt dat mijn beeld van een 'loopwonder' iets anders is dan dat van jou ;) Daar ging het me even om.. voor mij zou 28 minuten een enorm goede prestatie zijn :D
pi_162041260
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja lullig voor je, ik red 5k aaneengesloten momenteel niet eens en toen ik dat wel redde deed ik daar minimaal 32 minuten op z'n snelst over en dat was voor mijn doen in een goed getrainde tijd :+

Je snapt dat mijn beeld van een 'loopwonder' iets anders is dan dat van jou ;) Daar ging het me even om.. voor mij zou 28 minuten een enorm goede prestatie zijn :D
Het is allemaal zo relatief. Vergeleken met een top keniaanse marathonloper is iedereen hier een slome slak, ook iedereen in het "gevorderde" topic. En aan de andere kant zijn er ook figuren die onderweg van de bank naar de koelkast twee keer moeten uitpuffen. Vergelijken is dan ook vaak zinloos, tenzij je het doet met lopers in je eigen klasse (leeftijd, geslacht, gewicht, conditie, ervaring, etc).
pi_162041298
Nouja ik vind om en nabij de 30 min een prima (streef)tijd. En zolang je maar beweegt toch? Dus mocht er nog iemand zijn die een buddy zoekt!

Mijn schoonpa is nog abnormaler, 53 en loopt als een raket. Halve/hele marathons en kan na 6weken niks doen de 5km nog steeds in 20min doen...
pi_162041477
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is allemaal zo relatief. Vergeleken met een top keniaanse marathonloper is iedereen hier een slome slak, ook iedereen in het "gevorderde" topic. En aan de andere kant zijn er ook figuren die onderweg van de bank naar de koelkast twee keer moeten uitpuffen. Vergelijken is dan ook vaak zinloos, tenzij je het doet met lopers in je eigen klasse (leeftijd, geslacht, gewicht, conditie, ervaring, etc).
I know.. :) maar soms is het wel confronterend om zo iets te lezen.. ;)
pi_162041663
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:19 schreef Bouke-p het volgende:
Nouja ik vind om en nabij de 30 min een prima (streef)tijd. En zolang je maar beweegt toch? Dus mocht er nog iemand zijn die een buddy zoekt!

Mijn schoonpa is nog abnormaler, 53 en loopt als een raket. Halve/hele marathons en kan na 6weken niks doen de 5km nog steeds in 20min doen...
Donders, is dat aanleg of ook training?
Somebody that I used to know
pi_162041752
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:19 schreef Bouke-p het volgende:
Nouja ik vind om en nabij de 30 min een prima (streef)tijd. En zolang je maar beweegt toch? Dus mocht er nog iemand zijn die een buddy zoekt!

Mijn schoonpa is nog abnormaler, 53 en loopt als een raket. Halve/hele marathons en kan na 6weken niks doen de 5km nog steeds in 20min doen...
Mijn schoonpa heeft het tot zijn 70e volgehouden (hernia gooide roet in het eten). Zo knap he _O_ Al ging hij misschien niet zó hard.. Ik heb op het laatst nog met hem mee gelopen O+ dat was leuk.
pi_162041868
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:25 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Een echte hardloper ben je wat mij betreft als je regelmatig loopt en er plezier in hebt ^O^
Mee eens. :Y
pi_162042286
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Donders, is dat aanleg of ook training?
Aanleg vooral denk ik. Zeker als je dan ziet wat ie eet... geen ontbijt, 2 muesli bollen en dan savonds gewokte groente en vlees. En dat was t dan ook.

Ik wou dat ik de aanleg had...
pi_162043504
Doe mij die aanleg ook maar :D Ik heb wel gemerkt dat ik qua conditie best wat kan, ook als ik al een tijdje stil zit, maar dat mijn spieren er niet blij van worden :') Dus het gevoel hebben om nog uren door te lopen maar dan zure kuiten, zware benen of pijnlijke schenen :+ Dus moet mezelf dan soms even terughouden :P
pi_162047398
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:04 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Aanleg vooral denk ik. Zeker als je dan ziet wat ie eet... geen ontbijt, 2 muesli bollen en dan savonds gewokte groente en vlees. En dat was t dan ook.

Ik wou dat ik de aanleg had...
Ik ken mensen die sporten al vanaf hun kindertijd zeer fanatiek, beoefenen andere sporten dan hardlopen maar als ze het dan in hun hoofd halen om een halve marathon te lopen dan redden ze die ongeoefend binnen 2 uur. Daar kan en moet ik niet tegen op willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NewBalance op 10-05-2016 09:10:28 ]
pi_162047444
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:49 schreef krijgerrtje het volgende:
Doe mij die aanleg ook maar :D Ik heb wel gemerkt dat ik qua conditie best wat kan, ook als ik al een tijdje stil zit, maar dat mijn spieren er niet blij van worden :') Dus het gevoel hebben om nog uren door te lopen maar dan zure kuiten, zware benen of pijnlijke schenen :+ Dus moet mezelf dan soms even terughouden :P
Mentaal ben je een bikkel met doorzettingsvermogen!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 07:35:18 #221
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162053905
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:49 schreef krijgerrtje het volgende:
Doe mij die aanleg ook maar :D Ik heb wel gemerkt dat ik qua conditie best wat kan, ook als ik al een tijdje stil zit, maar dat mijn spieren er niet blij van worden :') Dus het gevoel hebben om nog uren door te lopen maar dan zure kuiten, zware benen of pijnlijke schenen :+ Dus moet mezelf dan soms even terughouden :P
Doe je ook krachttraining naast je hardlopen?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 10 mei 2016 @ 08:21:47 #222
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162054168
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:04 schreef Bouke-p het volgende:
Ik wou dat ik de aanleg had...
Ik wou dat ik wat minder blessures zou hebben en vroeger als kind bij de atletiek vereniging was gegaan, dan was ik nu ook sneller...

Maar ik ben blij dat ik weer kan lopen en ook al gaat het nog niet zo snel als ik wil, ik ga vanavond gewoon weer een langzame training doen :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162060032
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:21 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik wou dat ik wat minder blessures zou hebben en vroeger als kind bij de atletiek vereniging was gegaan, dan was ik nu ook sneller...

Maar ik ben blij dat ik weer kan lopen en ook al gaat het nog niet zo snel als ik wil, ik ga vanavond gewoon weer een langzame training doen :Y
Elke training is er 1 ;)

Ik ben jaren geleden geopereerd aan mn schenen(2x beide benen ivm logesyndroom/"scheenbeenvliesontsteking") en dat betekende voor de meeste mensen einde defensie. Ik heb t nog 8 jaar volgehouden en de 4daagse gelopen.

Gewoon doorgaan!
pi_162063613
Ik wil eigenlijk wel weer beginnen. Ik werk nu achter een bureau en zit savonds voor de tv. Ik voel mezelf gewoon wegrotten. Maar ik het verleden kreeg ik altijd shin splints dus daar ben ik wel een beetje bang voor.
pi_162064530
Vooral niet te snel lopen en een goed beginnersschema volgen. Als je daarnaast oefeningen doet dan zou ik het voorzichtig gewoon proberen :Y bijhouden hoe vaak en wat je loopt en mocht je klachten krijgen, dan kun je met die gegevens naar een (sport)fysio.

Ik doe mee met de Marikenloop maar ben druk met andere sporten waardoor het hardlopen er vaak bij in schiet :@ vanmiddag even gekeken of ik de 5km haal zonder dood te gaan. Dat is gelukt maar ik was niet vooruit te branden }:| het was warm, zelfs mijn lippen zweetten :') maar goed, het is wel gelukt 8-) nog eens intervallen op de loopband ergens komende week en dan hoop ik dat ik mezelf niet teveel teleur stel de 22e!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:05:31 #226
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162067355
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:54 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Zoveel respect voor deze groep met lopers, dat ik mijn snelheden eigenlijk nooit meer post
Doe maar niet nee _O- ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:23 schreef Stefanovich het volgende:
Ik wil eigenlijk wel weer beginnen. Ik werk nu achter een bureau en zit savonds voor de tv. Ik voel mezelf gewoon wegrotten. Maar ik het verleden kreeg ik altijd shin splints dus daar ben ik wel een beetje bang voor.
Rustig aan beginnen en zorgen voor goed aangemeten schoenen! Kosten wellicht 150 euro, maar het is de investering dik en dwars waard.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162070018
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 07:35 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Doe je ook krachttraining naast je hardlopen?
Nee :') Gruwelijke hekel aan krachttraining. Cardio O+
pi_162070900
Pff kansloos vandaag.. half lesje gedaan, was me veel te warm :%
  woensdag 11 mei 2016 @ 07:26:08 #229
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162083451
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:34 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Nee :') Gruwelijke hekel aan krachttraining. Cardio O+
An sich is dat een eigenschap om te omarmen, maar zou misschien een mooie aanvulling zijn en helpen tegen de verzuring etc.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:38:25 #230
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162083918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Doe maar niet nee _O- ^O^
Daarom houd ik het maar bij afstanden posten ;)
Gisteren voor het eerst weer de 5 km aangetikt qua trainingstotaal (dus inclusief wandelen ;) ) *O*
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_162090760
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:26 schreef Rauw. het volgende:

[..]

An sich is dat een eigenschap om te omarmen, maar zou misschien een mooie aanvulling zijn en helpen tegen de verzuring etc.
Ja, wel he? :') :+ Ik doe af en toe squats/lunges/(reversed)calfraises om m'n kuiten een handje te helpen :P Als ik het niet vergeet/er zin in heb.
pi_162091847
Ik ben vandaag maar weer eens naar een lesje Power gegaan (combi kracht-cardio) want volgens mij doet het mijn loopopbouw echt wel goed om ook de spieren meer te trainen :Y
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:11:56 #233
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162131879
Beste tijd ooit voor de 5 km: 33m22. Blij mee *O*!
pi_162144456
Wauw pip, Goed bezig! :D .*O*

Ik liep gisteravond nog even snel een tempoloopje, 3 kilometer in 20:44 O+ Ging zo lekker!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 07:57:35 #235
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162144951
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:11 schreef Piperidine het volgende:
Beste tijd ooit voor de 5 km: 33m22. Blij mee *O*!
_O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 13 mei 2016 @ 08:00:30 #236
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162144979
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:01 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ja, wel he? :') :+ Ik doe af en toe squats/lunges/(reversed)calfraises om m'n kuiten een handje te helpen :P Als ik het niet vergeet/er zin in heb.
Bodyweight kun je veel leuke dingen doen met objecten die je onderweg tegen komt. ^O^
Probleem voor mij is dat ik soms iets teveel op de klok let, als ik die thuis laat dan doe ik waarschijnlijk veel meer oefeningen tussen het lopen in.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:39:15 #237
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162160294
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 06:30 schreef krijgerrtje het volgende:
Wauw pip, Goed bezig! :D .*O*

Ik liep gisteravond nog even snel een tempoloopje, 3 kilometer in 20:44 O+ Ging zo lekker!
Jij ook goed bezig, mooie tijd!
pi_162224613
Matig strandweer maar wel errug lekker loopweer! Heerlijk gelopen langs de maas, over de willemsbrug, noordereiland, de hef, stukkie zuid, en tenslotte de erasmusbrug. Mooi rondje van ruim 5 km en geen enkel stoplicht! _O_
pi_162227124
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:43 schreef Farenji het volgende:
Matig strandweer maar wel errug lekker loopweer! Heerlijk gelopen langs de maas, over de willemsbrug, noordereiland, de hef, stukkie zuid, en tenslotte de erasmusbrug. Mooi rondje van ruim 5 km en geen enkel stoplicht! _O_
Klinkt heerlijk! :D

Niet gelopen, wel ca. 25 km gefietst.
pi_162239294
Goedemorgen! Ben na ernstig verzaken weer begonnen, net Evy les 12 gedaan, 4,0 km in 1(1) 2(2) 4(3)4(3)5(1) minuten :) daarna rondje nog afgemaakt met wandelen.
pi_162252554
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen! Ben na ernstig verzaken weer begonnen, net Evy les 12 gedaan, 4,0 km in 1(1) 2(2) 4(3)4(3)5(1) minuten :) daarna rondje nog afgemaakt met wandelen.
Hey, stoer dat je het weer oppakt! :D
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:08:46 #242
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162280284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:11 schreef Piperidine het volgende:
Beste tijd ooit voor de 5 km: 33m22. Blij mee *O*!
Verbeterd naar 32:16 :D.
pi_162282710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:08 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Verbeterd naar 32:16 :D.
Netjes! ^O^
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:38:22 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162283097
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:43 schreef Farenji het volgende:
Matig strandweer maar wel errug lekker loopweer! Heerlijk gelopen langs de maas, over de willemsbrug, noordereiland, de hef, stukkie zuid, en tenslotte de erasmusbrug. Mooi rondje van ruim 5 km en geen enkel stoplicht! _O_
Bruggenrondjes zijn altijd fijn!!
Er staan daar ook routes aangegeven. Ook een van 3,5 en van 10 km en van 21.

Heb zaterdag die van 21 gedaan, ging over de van brienenoordbrug. Zucht hijg. En tigmiljoenmiljard keer de route kwijt geraakt :P

Maar toch, leuke rondjes en qua afstand voor ieder wat wils (evt met wat wandelen en dan de 3,5 km)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:43:53 #245
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162283301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:08 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Verbeterd naar 32:16 :D.
*O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162284656
Ben begonnen met trainen van 5 naar 10. Vanavond een duurloop gedaan van 35 minuten: 5,6 km. Dat is een gemiddelde van 6,18 minuten per kilometer. Ben daar best tevreden over, ik dacht altijd dat ik langzamer liep. Nou moet ik wel zeggen dat het tweede gedeelte me best moeilijk afging, dus moet iets temperen in het eerste deel.
Somebody that I used to know
  woensdag 18 mei 2016 @ 09:16:38 #247
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_162287946
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:31 schreef Postbus100 het volgende:
Ben begonnen met trainen van 5 naar 10. Vanavond een duurloop gedaan van 35 minuten: 5,6 km. Dat is een gemiddelde van 6,18 minuten per kilometer. Ben daar best tevreden over, ik dacht altijd dat ik langzamer liep. Nou moet ik wel zeggen dat het tweede gedeelte me best moeilijk afging, dus moet iets temperen in het eerste deel.
Goed bezig! En het is altijd beter om tijdens trainingen voor je gevoel langzaam te lopen, anders ren je zo de overbelasting in (ervaringsdeskundige hier ;) ).

Ik heb gisteren een leuke training van 4x6 minuten gedaan met 1,5 minuut wandelpauze. Later deze week een training doen van 5x5 minuten en misschien nog 1 van 4x7, maar dat hangt van de reactie van mijn lijf op de andere training :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:29:21 #248
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_162291467
Ik heb een weekje niet hardgelopen (en ik weet ook nog niet of het er vandaag in zit) ivm hoofdpijnklachten.
Wat zou verstandig zijn? Verder met het programma van Renate of bijvoorbeeld de laatste paar lessen eerst herhalen?
pi_162291725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:29 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb een weekje niet hardgelopen (en ik weet ook nog niet of het er vandaag in zit) ivm hoofdpijnklachten.
Wat zou verstandig zijn? Verder met het programma van Renate of bijvoorbeeld de laatste paar lessen eerst herhalen?
Wat moest je met je laatste les doen? En hoe lang ben je al bezig? Bij Start2Run raden ze aan om met de laatste les weer te starten en dan weer door te gaan. Maar je kan ook twee lessen terug natuurlijk. Hangt denk ik ook af van je ervaring?
Somebody that I used to know
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:43:14 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162291789
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:29 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb een weekje niet hardgelopen (en ik weet ook nog niet of het er vandaag in zit) ivm hoofdpijnklachten.
Wat zou verstandig zijn? Verder met het programma van Renate of bijvoorbeeld de laatste paar lessen eerst herhalen?
Ik zou voor de zekerheid de laatste of een na laatste les herhalen. Zeker als je niet geheel fit bent.

Wbt je hoofdpijn: als het geen bonkende kop uit elkaar klap pijn is, probeer of je toch kan lopen. Bij mij gaat het vaak juist over door het buiten zijn en verstand op nul. Maak er een rustige training van, desnoods pak je een lesje van een paar weken geleden.

Succes en sowieso beterschap!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162307621
Net les 13 gedaan, ging prima :)
pi_162307816
Op een paar seconden na voor de bui binnen! Goed getimed dus. :D

Nog geen 1/3e van mijn pizza weggelopen...dat wel...
pi_162309421
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:27 schreef NewBalance het volgende:
Op een paar seconden na voor de bui binnen! Goed getimed dus. :D

Nog geen 1/3e van mijn pizza weggelopen...dat wel...
Hoeveel tijd heb je nodig om een pizza weg te lopen? :D
Somebody that I used to know
pi_162310791
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hoeveel tijd heb je nodig om een pizza weg te lopen? :D
Mijn pizza was zo'n 800-850 kcal en ik heb 230 kcal verbrand in 34 minuten. 5 km gelopen in een ik-voel-mijn-pizza-zitten flow. :') :D
pi_162311044
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:33 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Mijn pizza was zo'n 800-850 kcal en ik heb 230 kcal verbrand in 34 minuten. 5 km gelopen in een ik-voel-mijn-pizza-zitten flow. :') :D
Ik vraag me altijd af hoe betrouwbaar die getallen zijn over wat je verbrand hebt. Ik train bijvoorbeeld ook voor de vierdaagse (40km) en loop nu tochten van 35 km (zit nog in een opbouwfase). Dan zegt mijn runkeeper-app dat ik 2900 kcal heb verbrand. Vind ik behoorlijk veel... Maar aan de andere kant eet ik dat er ook wel weer aan, dus misschien klopt het wel? En voor hardlopen eet ik amper extra (hooguit een banaan), aangezien ik niet het idee heb dat ik tekort kom of me leeg voel.
Somebody that I used to know
pi_162311060
Flinke pizza btw! :D
Somebody that I used to know
pi_162311229
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe betrouwbaar die getallen zijn over wat je verbrand hebt. Ik train bijvoorbeeld ook voor de vierdaagse (40km) en loop nu tochten van 35 km (zit nog in een opbouwfase). Dan zegt mijn runkeeper-app dat ik 2900 kcal heb verbrand. Vind ik behoorlijk veel... Maar aan de andere kant eet ik dat er ook wel weer aan, dus misschien klopt het wel? En voor hardlopen eet ik amper extra (hooguit een banaan), aangezien ik niet het idee heb dat ik tekort kom of me leeg voel.
Ja het blijft een lastig iets. Want een product kan uit een x aantal kcal bestaan maar neemt je lichaam die ook allemaal op? Is ook zo'n vraag.

Vlak voor het lopen, eten is ook niet handig i.v.m. volle maag. Vaak neem ik ook een banaan of yoghurtje.
pi_162311508
Die calorieën zijn hoogstens indicatief; het is echt niet te zeggen hoeveel calorieën je echt verbruikt omdat daar enorm veel verschil in kan zitten van mens tot mens. Bovendien zijn er nog zoveel andere factoren die meespelen. Die calorie-aantallen in je run-app hebben ongeveer evenveel waarde als de horoscopen in de krant.
pi_162311741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Farenji het volgende:
Die calorieën zijn hoogstens indicatief; het is echt niet te zeggen hoeveel calorieën je echt verbruikt omdat daar enorm veel verschil in kan zitten van mens tot mens. Bovendien zijn er nog zoveel andere factoren die meespelen. Die calorie-aantallen in je run-app hebben ongeveer evenveel waarde als de horoscopen in de krant.
Wat is een betrouwbaardere methode?
Somebody that I used to know
pi_162312055
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat is een betrouwbaardere methode?
Je lichaamopeningen aansluiten op allerlei meetapparatuur zodat je je calorieverbruik echt kan meten.
pi_162313717
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Farenji het volgende:
Die calorieën zijn hoogstens indicatief; het is echt niet te zeggen hoeveel calorieën je echt verbruikt omdat daar enorm veel verschil in kan zitten van mens tot mens. Bovendien zijn er nog zoveel andere factoren die meespelen. Die calorie-aantallen in je run-app hebben ongeveer evenveel waarde als de horoscopen in de krant.
Geen run app maar sporthorloge waar o.a mijn leeftijd, lengte en gewicht ingeprogrameerd staan. Iets accurater dan een mobiele app, alsnog geen keiharde wetenschap. ;)
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:31:37 #262
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162324154
de buiten temperatuur wil ook nog wel eens meewerken aan het aantal verbrandde calorieen. :+

vandaag weer een loopje gedaan.. 4 km in total, 1 keer 3 minute gelopen..
ik ben een beetje trots :P

nu alleen wel twee blaren onder mijn voet.. wsl zat mijn sok toch niet helemaal goed ( en ik had al een alternatieve sok aan, niet mijn favoriete sok -O- )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:46:18 #263
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_162369641
Heb vorige zomer bijna volledig die Evy gevolgd. 2 mei weer begonnen na een hele lange tijd en heb nu twee keer gelopen,(2 mei en vandaag) nu zonder Evy, mobiel of muziek, gaat ook wel prima, vooral omdat ik binnen 10 min lopen buiten de stad ben en dan eigenlijk alleen fietsers tegenkom of heel sporadisch een auto. Loop op vrijdag meestal in de ochtend, dus dat werkt dan ook nog wel mee.

Heb vandaag 7 km heb gedaan in 50 min, met 5 pauzes van 2 minuten, gezien ik nog steeds moet wennen aan hoe ik eerst met het hardlopen ging ademhalen en de benen toch nog even moeten wennen aan de afstand en hardlopen opzich.
pi_162381233
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:31 schreef Barreltje het volgende:
de buiten temperatuur wil ook nog wel eens meewerken aan het aantal verbrandde calorieen. :+

vandaag weer een loopje gedaan.. 4 km in total, 1 keer 3 minute gelopen..
ik ben een beetje trots :P

nu alleen wel twee blaren onder mijn voet.. wsl zat mijn sok toch niet helemaal goed ( en ik had al een alternatieve sok aan, niet mijn favoriete sok -O- )
Heb een keer een dikke blaar gehad omdat ik 2 linkersokken aanhad. Vond mijn rechtervoet toch niet zo leuk. ;)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:30:46 #265
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162385452
Nou, ik mag nog net in dit topic posten (maar ik blijf gezellig hier hoor).

Vandaag 9,4 km gelopen (had er 10 'gemoeten'), ik was he-le-maal gesloopt. Ik kon die laatste 600 meter écht niet meer opbrengen. De vorige langste afstand was 7 km en vanaf dat moment was het echt vooral mentaal afzien. Conditioneel kan ik het best bijbenen (haha), alleen ik krijg overal pijntjes; in mijn linkerheup, in mijn knie, in mijn scheenbeen.

Ik deed er 1:02:22 over en mijn 5 km PR verbeterd tot 31:22 *O*.
pi_162417212
Goed bezig weer!
Ik ook: voor de tweede keer les 14 gedaan, afgelopen vrijdag zei Evy wat tijdens een 'break' in de muziek, dus ik dacht dat ik mocht wandelen, heb toen 2, 3, 6, 4, 6 gelopen. Vandaag de herkansing en nu wel 2, 3, 3x6 gelopen, 5,1 km. Ik begin weer in de flow te komen :)
pi_162418018
Ik heb me aangemeld bij een loopclubje :) het is maar 1x per week en ik zal door mn werk niet altijd kunnen gaan maar toch :)

Afgelopen week wel 18km gewandeld op de de/nl grens bij heerlen :)
pi_162446243
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:26 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb me aangemeld bij een loopclubje :) het is maar 1x per week en ik zal door mn werk niet altijd kunnen gaan maar toch :)

Afgelopen week wel 18km gewandeld op de de/nl grens bij heerlen :)
Goed bezig! Loopclubjes zijn fijn, die leren je net even wat meer technieken.

Ik zit ook sinds kort bij een looptraining. Vanavond hadden we een andere trainer: tandje bijzetten. Vanavond intervaltraining gedaan: 400m hard, 400m rustig, 400m hard, etc. In totaal 5x hard. Pff... Maar ook wel lekker :). Veel geleerd!
Somebody that I used to know
pi_162468825
Les 15: 2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Op m'n tandvlees, maar wel weer afgerond :Y
pi_162494461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Les 15: 2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Op m'n tandvlees, maar wel weer afgerond :Y
Maakt niet uit, als je maar doorgaat *O* (desnoods een tandje lager)

Ik heb zojuist een hartslagmeter besteld *O* Denk dat het wel fijn en effectief is als je jezelf aanleert om te trainen binnen bepaalde zones. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt!
Somebody that I used to know
pi_162524338
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! _O_

Ik liep zondag 10 km tijdens de loop leeuwarden. Officiële tijd was 01:10:01, maar stiekem geloof ik daar niks van, want ik had het best wel zwaar onderweg en had niet optimaal getrained :') M'n telefoon zei ook dat het parcours nog 100 meter te kort was, dus wie weet. In ieder geval; ben niet geheel ontevreden. Over twee weken nog eens tijdens de ladiesrun in Groningen :P
pi_162527069
Les 16: 2, 3, 5, 5, 5 ging prima :)
pi_162542176
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:24 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat zijn jullie allemaal goed bezig! _O_

Ik liep zondag 10 km tijdens de loop leeuwarden. Officiële tijd was 01:10:01, maar stiekem geloof ik daar niks van, want ik had het best wel zwaar onderweg en had niet optimaal getrained :') M'n telefoon zei ook dat het parcours nog 100 meter te kort was, dus wie weet. In ieder geval; ben niet geheel ontevreden. Over twee weken nog eens tijdens de ladiesrun in Groningen :P
Wowwieee goed bezig! :P
pi_162542510
Goed bezig hier!!
Ik heb ff stil gelegen maar net weer gelopen. Even een stapje terug gedaan en les 15 gelopen (4-5-5-4). Ondanks dat ik met niet lekker voel, wel uitgelopen :)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 16:12:43 #275
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162542899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Les 16: 2, 3, 5, 5, 5 ging prima :)
welke les methodiek doe jij? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162543714
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goed bezig! Loopclubjes zijn fijn, die leren je net even wat meer technieken.

Ik zit ook sinds kort bij een looptraining. Vanavond hadden we een andere trainer: tandje bijzetten. Vanavond intervaltraining gedaan: 400m hard, 400m rustig, 400m hard, etc. In totaal 5x hard. Pff... Maar ook wel lekker :). Veel geleerd!
Alleen jammer dat ik gelijk de 1e 2x niet mee kan doen.

Helaas door drukte op mn werk niet meer kunnen hardlopen.
pi_162548911
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ik gelijk de 1e 2x niet mee kan doen.

Helaas door drukte op mn werk niet meer kunnen hardlopen.
Volgende keer beter. Het schema wacht wel :)
Somebody that I used to know
pi_162548992
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

welke les methodiek doe jij? :)
Start to run van Evy Gruyaerts, in 3 X per week en 27 lessen naar 5 km achtereen :)
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:23:28 #279
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162569672
Vijf kilometer onder het half uur! 28:55 *O*.
pi_162575514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:23 schreef Piperidine het volgende:
Vijf kilometer onder het half uur! 28:55 *O*.
Goedzo!
Ik deed net les 17: 2, 3, 6, 6, 7 minuten, ging prima :)
pi_162583613
wauw, les 17 al mevr puff! :D ik kapte er na zo'n 15 lessen altijd mee :') Goed bezig!

En wauw piper *O*

Ik ben gisteren ook maar even wezen hardlopen (om m'n snaaizin te onderdrukken) en ik liep ook zo maar een PR op de 5 kilometer én m'n snelste kilometer ooit! :D 32:57 O+ heb een pace onder de 7:00 nog nooit langer vol kunnen houden dan 3 kilometer :P
  zondag 29 mei 2016 @ 09:49:44 #282
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_162584315
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_162584386
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Start to run van Evy Gruyaerts, in 3 X per week en 27 lessen naar 5 km achtereen :)
Jij gebruikt de podcast toch? Ik heb de app genomen. Iets anders schema en eigen muziek. Werkt ook goed :)
Straks les 15 nog maar eens herhalen voor ik een stap verder doe.
  zondag 29 mei 2016 @ 09:55:26 #284
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_162584394
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 08:26 schreef krijgerrtje het volgende:
wauw, les 17 al mevr puff! :D ik kapte er na zo'n 15 lessen altijd mee :') Goed bezig!

En wauw piper *O*

Ik ben gisteren ook maar even wezen hardlopen (om m'n snaaizin te onderdrukken) en ik liep ook zo maar een PR op de 5 kilometer én m'n snelste kilometer ooit! :D 32:57 O+ heb een pace onder de 7:00 nog nooit langer vol kunnen houden dan 3 kilometer :P
Jeeeej, goed zo!
  FOK!fotograaf zondag 29 mei 2016 @ 11:44:32 #285
145146 Andyy
pi_162586616
Ik had gister mijn tweede rondje gedaan dit jaar en heb nu last van mijn knie :'(
Is er iets dat ik verkeerd doe of moet ik maar gewoon niet hardlopen?
pi_162586761
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Jij gebruikt de podcast toch? Ik heb de app genomen. Iets anders schema en eigen muziek. Werkt ook goed :)
Straks les 15 nog maar eens herhalen voor ik een stap verder doe.
Vriendin van me gebruikt die ook inderdaad, werkt goed voor haar!
Ben echter wel geconditioneerd geraakt op de Evy muziek, weet niet hoe eigen muziek me laat lopen ( als het trager is bv) of heb je wel een bepaalde playlist?
pi_162587339
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vriendin van me gebruikt die ook inderdaad, werkt goed voor haar!
Ben echter wel geconditioneerd geraakt op de Evy muziek, weet niet hoe eigen muziek me laat lopen ( als het trager is bv) of heb je wel een bepaalde playlist?
Ik heb een hardloop-playlist gemaakt in Spotify met allemaal nummers met een beetje het goede tempo en cadans. Als een nummer niet blijkt te werken knikker ik het er gewoon weer uit :) Zo blijven alleen de lekkere nummers over, nu zo'n 52 nummers.
pi_162588064
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:44 schreef Andyy het volgende:
Ik had gister mijn tweede rondje gedaan dit jaar en heb nu last van mijn knie :'(
Is er iets dat ik verkeerd doe of moet ik maar gewoon niet hardlopen?
Meer door je knieën veren bij het landen? Daarmee ontlast je je knieën...
Somebody that I used to know
pi_162588120
Lopen op Guus Meeuwis werkt ook, kan ik uit ervaring vertellen 8-) Leidt ook lekker af van het lopen, omdat ik me op de tekst van hem concentreer.
Somebody that I used to know
pi_162588569
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:45 schreef Postbus100 het volgende:
Lopen op Guus Meeuwis werkt ook, kan ik uit ervaring vertellen 8-) Leidt ook lekker af van het lopen, omdat ik me op de tekst van hem concentreer.
Ik loop liever op Prong O-)

Nee, mijn lijst is zeer gevarieerd. Van NERD en Michael Jackson naar MGMT en The Cemical Brothers naar Prong en Royal Blood.. en alles er tussenin. ;)
pi_162590568
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:44 schreef Andyy het volgende:
Ik had gister mijn tweede rondje gedaan dit jaar en heb nu last van mijn knie :'(
Is er iets dat ik verkeerd doe of moet ik maar gewoon niet hardlopen?
Even bij een fysio langsgaan die gespecialiseerd is in het behandelen van lopers. Die kan je loopje filmen en bekijken en jou laten zien wat je in je loophouding eventueel kan aanpassen om blessures te voorkomen.
pi_162590680
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:26 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb me aangemeld bij een loopclubje :) het is maar 1x per week en ik zal door mn werk niet altijd kunnen gaan maar toch :)

Afgelopen week wel 18km gewandeld op de de/nl grens bij heerlen :)
Goed bezig! Met een loopclubje doe je oefeningetjes die je normaal gezien zelf niet zo snel zou doen. :Y
pi_162629619
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:44 schreef Andyy het volgende:
Ik had gister mijn tweede rondje gedaan dit jaar en heb nu last van mijn knie :'(
Is er iets dat ik verkeerd doe of moet ik maar gewoon niet hardlopen?
Hoe is het nu? Opbouwen is nodig om je spieren te laten wennen he, niet alleen voor je conditie!

Net les 18 gedaan: 2, 4, 5, 6, 7. Was zelfs een beetje teleurgesteld dat er geen langere stukjes in zaten :')
Woensdag 5, 6, 7, 8 ik hoop dat het dan droog is.
pi_162678362
Monoloog: les 19: 5, 6, 7 en 8 minuten. Lekker gelopen!
pi_162680323
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
Monoloog: les 19: 5, 6, 7 en 8 minuten. Lekker gelopen!
:D

Goed gedaan.

Ik heb mijn training ook achter de rug. Het was wel warm! Blij dat ik een kort broekkie heb. :)
pi_162710395
*O* nu lukte het wel!! 5-7-7-5 met 2 wandelen tussendoor. 32 minuten training, 4,7km afgelegd. Lijkt me toch een vrij nette snelheid dan voor iemand die meer hobbelt dan rent ;)

Ik zweet nu als een otter en heb best wel blaren op de boog van mijn voeten, maar dat mag de pret niet drukken :X :+
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:11:46 #297
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_162712186
Sindskort ook weer begonnen met hardlopen, hopelijk blijven blessures nu achterwege. Begonnen met rondjes van 5km (2x strekken/rekken tussendoor). En gisteren naar de 7 km gegaan in een tijd van ongeveer 43 minuten.

Wat zou nu verstandiger zijn? Afstand opbouwen of zelfde afstand blijven lopen in een snellere tijd? Ik doe het puur voor conditie dus geen wedstrijden.
Fade to Black
pi_162712402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:11 schreef Achterhoker het volgende:
Sindskort ook weer begonnen met hardlopen, hopelijk blijven blessures nu achterwege. Begonnen met rondjes van 5km (2x strekken/rekken tussendoor). En gisteren naar de 7 km gegaan in een tijd van ongeveer 43 minuten.

Wat zou nu verstandiger zijn? Afstand opbouwen of zelfde afstand blijven lopen in een snellere tijd? Ik doe het puur voor conditie dus geen wedstrijden.
misschien eerst een tijdje ongeveer die afstand lopen zonder blessures? Wellicht ga je vanzelf sneller en/of verder.
pi_162717960
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgende keer beter. Het schema wacht wel :)
afgelopen week wel weer tijd vrij gemaakt om weer ff te gaan lopen. Omdat ik nu zo onregelmatig loop doe ik t lekker rustig en pak gewoon elke keer een evi les. Dit keer les 15 ofzo, maar heb m 2x gedaan 8)7 Er zijn niet echt rondjes te lopen bij mij(ja 15km+) dus ik loop gewoon een kant op en na x minuuten ga ik terug.

Daar had ik ff niet aan gedacht, dat besef kwam pas toen de "les" afgelopen was _O-
pi_162717968
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:23 schreef Piperidine het volgende:
Vijf kilometer onder het half uur! 28:55 *O*.
nette tijd!

quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:44 schreef Andyy het volgende:
Ik had gister mijn tweede rondje gedaan dit jaar en heb nu last van mijn knie :'(
Is er iets dat ik verkeerd doe of moet ik maar gewoon niet hardlopen?
heb je wel goede schoenen? En rustig beginnen!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:02:37 #301
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_162718575
quote:
6s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:44 schreef Andyy het volgende:
Ik had gister mijn tweede rondje gedaan dit jaar en heb nu last van mijn knie :'(
Is er iets dat ik verkeerd doe of moet ik maar gewoon niet hardlopen?
Ik kreeg ook altijd snel last van mijn knieën tijdens/na het hardlopen. Heb nu een paar goede Asics gekocht en nergens meer last van. Maar je hebt verschillende merken en iedereen heeft een andere voorkeur, Anders gewoon eens naar een goede sportzaak gaan, die kunnen je adviseren en soms kun je ze zelfs even testen op een loopband.
Fade to Black
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')