IKEA servicesquote:
quote:Openingstijden
Maandag tot en met zaterdag: van 10 - 21 uur.
(IKEA Barendrecht is op zaterdag geopend van 9 tot 21 uur)
Elke zondag open:
Amersfoort: 11-18 uur
Amsterdam: 10-18 uur
Barendrecht: 12-18 uur
Breda: 10-17 uur
Delft: 10-18 uur
Duiven: 11-18 uur
Eindhoven: 11-18 uur
Groningen: 12-18 uur
Haarlem: 12-18 uur
Heerlen: 11-18 uur
Hengelo: 10-18 uur
Utrecht: 10-18 uur
Zondagsopeningen voor IKEA Zwolle: klik hier
Tijdens de feestdagen gelden er andere openingstijden, deze kunnen per vestiging verschillen.
quote:
Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
quote:Op zondag 10 april 2016 19:15 schreef Burdie het volgende:
Nieuw: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/series/34517/
quote:Op zondag 10 april 2016 19:52 schreef Bleie het volgende:
Zag ik op Facebook. Mooie serie, maar jammer dat de tafel niet hoger is. Tenminste, volgens mij is dit er weer één op peuterhoogte, waar ze er al een paar van hebben. Ik zou graag een hoogte tussen dat en volwassenen in hebben.
Ja dat kan.quote:Op zondag 17 april 2016 12:41 schreef Frag_adder het volgende:
Even een vraag over het nieuwe keuken systeem. Ik weet dat het bij het oude systeem namelijk gewoon pastte maar met deze heb ik geen ervaring:
Er zijn lades voor kastjes van 37 cm diep. Kan je deze in een bovenkastje bevestigen?
Voor dat je denkt "een lade daar is toch niet practisc" Ik wil dus het kastje op de grond zetten maar met lade. De keukenplanner laat het echter niet toe hier een lade in te zetten.
Maar dan zit het in een onderkastjequote:Op zondag 17 april 2016 12:43 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja dat kan.
In de keukenplanner:
> Keuken
> Inbouwkeukens
> Onderkasten 37cm diep
> Met lades
Verkeerd gelezen. Sorryquote:Op zondag 17 april 2016 12:49 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Maar dan zit het in een onderkastjeik wilde kijken of het ook past in een bovenkastje (van 40 cm hoog) ik kan geen onderkastjes van 40 cm hoog vinden en 37 cm diep.
Mijn dank!quote:Op zondag 17 april 2016 12:52 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Verkeerd gelezen. Sorry
Maar dat kan ook...
> Keuken
> Inbouwkeukens
> Bovenkasten 40cm hoog
> Met deuren
Kies:
> ME 300 40x40 cm
Rechts:
> Aanpassen
> Stijl 1 deur 'wijzig'
Nu kun je kiezen uit 1 lade (40x40), 2 laden (20x40) of 3 laden (1x 20x40, 2x 10x40)
Bovenkastjes kun je in de hoogte verhangen in de planner. Een werkblad kan in de winkel geboekt worden.
Hi! Ik had een vraag, en jij als ikea-allesweter hebt daar vast een antwoord op!quote:
Wat is niet duur?quote:Op maandag 18 april 2016 21:32 schreef Paul het volgende:
Wat is een goed 2persoonsbed bij de ikea voor niet duur. Ben niet zo moeilijk verder qua comfort. Ik slaap overal op. Ik heb nu het bed des doods: Aneboda.
Die was wel erg slecht qua kwaliteit.
Hey,quote:Op donderdag 21 april 2016 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hi! Ik had een vraag, en jij als ikea-allesweter hebt daar vast een antwoord op!
Kun je een pocketvering/binnenvering matras, zoals bv de hokkasen, of de hovag, gebruiken in combinatie met de verstelbare lattenbodem die momenteel weer in het assortiment zit?
Sorry, inderdaad de elektrisch verstelbare! Ah dat zou heel fijn zijn. Ik zal het voor de zekerheid nog even navragen inderdaad! Thanks!quote:Op donderdag 21 april 2016 21:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hey,
Bedoel je in combinatie met het elektrisch verstelbare lattenboden?
Volgens mij mag het met een HOKKASEN geen probleem zijn, want pocketvering. Maar vraag dit voor de zekerheid toch even na in de winkel of bij de klantenservice (bijvoorbeeld via Facebook)
Ik heb een pocketvering hier gecombineerd met een handmatig verstelbare lattenbodem. En dat was destijds geen probleem.quote:Op donderdag 21 april 2016 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sorry, inderdaad de elektrisch verstelbare! Ah dat zou heel fijn zijn. Ik zal het voor de zekerheid nog even navragen inderdaad! Thanks!
Volgens mij zijn er geen andere deuren die op de BILLY kast passen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:03 schreef Mineola het volgende:
Hoi!
Ik wil graag de onderste helft van mijn Billy boekenkast (80*28*202) kunnen afsluiten.
Alleen vind ik die Oxberg of Morliden deurtjes nogal prijzig met 30 euro per stukdat is duurder dan de hele kast.
Weet iemand andere deurtjes/frontjes die ik erop zou kunnen zetten? Bijvoorbeeld van een keukenserie? Of van een kledingkast? Zelf maken kan ook wel maar ik ben beter in zelf kopen
De donkerbruin/zwarte versie?quote:Op zondag 1 mei 2016 22:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil een Trysil gardeordekast aanschaffen, maar hij is nergens meer op voorraad... weet iemand of dit een kast is die je speciaal moet bestellen of dat de kast misschien uit de collectie gaat?
De keukenafdeling verkoopt een vitrinedeur met frosted glas. Volgens mij heeft de BESTA serie ook zo'n deur.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
Heeft Ikea ook iets dat ik kan hacken tot lichttafel?
Ik heb een paar duizend dia's te digitaliseren en de DIY-oplossing met een diaprojector is niet echt wat.
Misschien heeft Ikea wel een willekeurig product met melkglas o.i.d. waarachter een lichtbron zit of gezet kan worden.
Het product mag van alles zijn; zolang het maar te gebruiken/verbouwen is tot eenvoudige lichttafel.
(of in ieder geval iets dat een diffuse lichtbron oplevert)
Volgens mij is SEKKEN 4 panelen voor frame schuifdeur, frosted glas ¤ 25.- / st de goedkoopste manier. Zijn maar 4 mm dik dus je moet nog wel een lijstje en of bak er om heen maken.quote:Op maandag 2 mei 2016 00:25 schreef Bartjebart het volgende:
quote:
0s.gif
Op zondag 1 mei 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
Heeft Ikea ook iets dat ik kan hacken tot lichttafel?
Ik heb een paar duizend dia's te digitaliseren en de DIY-oplossing met een diaprojector is niet echt wat.
Misschien heeft Ikea wel een willekeurig product met melkglas o.i.d. waarachter een lichtbron zit of gezet kan worden.
Het product mag van alles zijn; zolang het maar te gebruiken/verbouwen is tot eenvoudige lichttafel.
(of in ieder geval iets dat een diffuse lichtbron oplevert)
De keukenafdeling verkoopt een vitrinedeur met frosted glas. Volgens mij heeft de BESTA serie ook zo'n deur.
Ja de donkerbruin/zwarte, krijg helaas geen antwoord via facebook. Ik zal van de week eens langsgaan.quote:Op zondag 1 mei 2016 23:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De donkerbruin/zwarte versie?
Ik denk dat je het beste deze vraag aan IKEA zelf kunt voorleggen, bijvoorbeeld via Facebook. Zij kunnen dat gelijk voor je nakijken in het systeem.
quote:Op maandag 2 mei 2016 00:25 schreef Bartjebart het volgende:
De keukenafdeling verkoopt een vitrinedeur met frosted glas. Volgens mij heeft de BESTA serie ook zo'n deur.
Bedankt voor de suggesties. Ik ga denk ik maar eens de lokale Ikea doorlopen of ik wat tegenkom.quote:Op maandag 2 mei 2016 08:48 schreef jpajs het volgende:
Volgens mij is SEKKEN 4 panelen voor frame schuifdeur, frosted glas ¤ 25.- / st de goedkoopste manier. Zijn maar 4 mm dik dus je moet nog wel een lijstje en of bak er om heen maken.
Toen zaten er nog geen vestigingen in Barendrecht en Breda.quote:Op maandag 2 mei 2016 22:32 schreef hierissieweer het volgende:
Weet iemand waarom IKEA zich eigenlijk aanvankelijk in Sliedrecht vestigde in 1978? De reden van sluiting was oa. Dat het Service gebied te klein was. Maar wat deed ze dan daarna toe trekken in 1978?
Mijn ervaring. Als het er niet soepel in gaat doe je het fout. heb je de juiste maat schroef gepakt? Moet er geen ringetjes of zo tussen. Heb je de juiste planken/onderdelen op elkaar?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:13 schreef MichelWuyts het volgende:
Dit weekend tuinstoelen gekocht. Helaas krijg ik de schroeven er niet helemaal in. Er komt ook een soort van staalsplinter uit het gat waar ik dan draai (omdat ik natuurlijk veel druk zet). Dit lijkt ook bij alle schroeven het geval te zijn.
Iemand tips om het wat makkelijker te maken? Ik heb idee dat ik het gat in de schroef steeds verder uithol namelijk. Wil het ook nog eens proberen met een boormachine.
Ik hoop hetquote:Op zondag 15 mei 2016 11:58 schreef Vinniiee het volgende:
Weet iemand of er binnenkort een PAX-actie aankomt?
wij hebben ook nog een kast in de planning staan. heeft geen haast dus we wachten rustig op een actie.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:01 schreef Isane het volgende:
[..]
Ik hoop het
Heb ook al een kast online gemaakt.
Wachten op de verhuizing
Wil je m eens delenquote:Op zondag 15 mei 2016 21:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
wij hebben ook nog een kast in de planning staan. heeft geen haast dus we wachten rustig op een actie.
hele simpele kast.quote:
Hehe. Same story, alleen dan voor mamsquote:Op zondag 15 mei 2016 21:01 schreef Isane het volgende:
[..]
Ik hoop het
Heb ook al een kast online gemaakt.
Wachten op de verhuizing
Er is maar 1 maat schroef en geen ringetjes tussen. De gaten waren te klein. Ik heb bij Hornbach schroeven gehaald die 1mm dunner waren en daar ging het wel mee. Ik heb het meerdere mensen laten proberen met verschillende stoelen-> schroevendraaier en boormachine en die schroeven gingen er gewoon niet helemaal in.quote:Op zondag 15 mei 2016 09:49 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Mijn ervaring. Als het er niet soepel in gaat doe je het fout. heb je de juiste maat schroef gepakt? Moet er geen ringetjes of zo tussen. Heb je de juiste planken/onderdelen op elkaar?
Kan een kwaliteits issue zijn, wellicht als je de doos nog hebt (batch nummer) even melden bij IKEA? Kunnen ze het laten nakijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:38 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Er is maar 1 maat schroef en geen ringetjes tussen. De gaten waren te klein. Ik heb bij Hornbach schroeven gehaald die 1mm dunner waren en daar ging het wel mee. Ik heb het meerdere mensen laten proberen met verschillende stoelen-> schroevendraaier en boormachine en die schroeven gingen er gewoon niet helemaal in.
Eén druk op de knop: knappa kloverquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:03 schreef DrukVout het volgende:
Iemand een idee hoe de volgende lamp heet? Hij ligt al jaren op zolder, maar kan er niks over vinden.
[ afbeelding ]
Maar waarom Sliedrecht? Niet een grote plaats?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Toen zaten er nog geen vestigingen in Barendrecht en Breda.
Waarschijnlijk; Voor die tijd een pand dat groot genoeg was of voldoende grond op een makkelijk bereikbare plek vanuit verschillende steden met een meewerkende gemeente.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:25 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Maar waarom Sliedrecht? Niet een grote plaats?
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=KVARNVIKquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:15 schreef Stansfield het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die kvarnvik serie. Die opbergdozen. Daar heb ik in mijn kast al een aantal dozen van staan en nu wilde ik er nog wat bij. Wielerkleding laat zich niet zo makkelijk opstapelen. Maar als ik op de site bij de ikea kijk zie ik alleen een klein doosje en ronde dozen. Ik had toen grotere gekocht en die zoek ik eigenlijk weer. Dat de kleur anders is geworden maakt me niet uit.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/21173/
Is die serie niet meer zo uitgebreid?
aha tnx. Verkeerd gekeken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:30 schreef jpajs het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=KVARNVIK
Meestal bij de woonaccessoires bij de "opbergen" sectie. Staan ook die kratten en andere planken e.d.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:55 schreef Rww-trains het volgende:
Is er hier iemand die bj ikea heerlen werkt?
Ik heb een boekenplank console nodig artikelnummer 801.679.63, op welke afdeling moet ik die gaan zoeken?
Andere vraag hierover. Ik heb er nu aan aantal gekocht en wil er ook opschrijven wat er in zit. Maar is daar geen sjabloontje voor online wat je kan typen en uitprinten? zonder dat ik daar in word mee hoef te prutsen om de juiste lettergrootte te krijgen enz?quote:Op donderdag 2 juni 2016 20:30 schreef jpajs het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=KVARNVIK
Als je word hebt heb je ook Publisher. Daarin kan je de hoogte en lengte van het kader ingeven en met letters uitvullen wordt het zo groot mogelijk in het kader gezetquote:Op zondag 19 juni 2016 20:52 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Andere vraag hierover. Ik heb er nu aan aantal gekocht en wil er ook opschrijven wat er in zit. Maar is daar geen sjabloontje voor online wat je kan typen en uitprinten? zonder dat ik daar in word mee hoef te prutsen om de juiste lettergrootte te krijgen enz?
Oeh terugbrengen, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Mijne zit ook los en dat werkt behoorlijk irritant.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:05 schreef IrishBastard het volgende:
Iemand die weet waarom de Sensuell pannen uit de collectie gaan?
Gisteren een 28cm koekenpan teruggebracht omdat de steel los ging zitten (is geklonken, dus kon ik niet aandraaien oid)
Er zit 25 jaar garantie op, dus dat was geen probleem. Van tevoren even checken of ze nog nieuwe hebben op dat filiaal is wel handig: internet vertelde me dat er vrijwel nergens meer voorraad isquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oeh terugbrengen, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Mijne zit ook los en dat werkt behoorlijk irritant.
Inderdaad fijne pannen. Jammer als ze eruit gaan.
Soms is het gewoon 'nodig' het assortiment te vernieuwen. Anders blijven mensen niet komen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:05 schreef IrishBastard het volgende:
Iemand die weet waarom de Sensuell pannen uit de collectie gaan?
Gisteren een 28cm koekenpan teruggebracht omdat de steel los ging zitten (is geklonken, dus kon ik niet aandraaien oid) en wilde graag een nieuwe meenemen. In Zwolle waren ze op, en toevallig waren we vandaag in Amersfoort. Daar waren ze allemaal afgeprijsd en de medewerker vertelde dat er geen nieuwe geleverd zouden worden...
Wel de set (28cm koekenpan, sautiere en 4l kookpan) mee kunnen nemen. Was afgeprijsd naar ¤59(!) maar ze waren op. Nu de showmodellen voor ¤29(!) meegenomen![]()
Alleen op de bodem zitten wat krasjes, dus ik voel me de koning te rijk
Zijn echt geweldig fijne pannen, dus zonde dat ze er uit gaan...
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49926396quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:41 schreef Luuk84 het volgende:
Ik ben aan het kijken om een tv meubel te maken van IKEA metod keukendelen en deze dan rondom af te werken met panelen die je ook in deze serie op maat kan bestellen.
Weet iemand of er een kast (onder- of bovenkast) is te vinden die minimaal 50cm diep is en maximaal 40/45cm hoog?
Thanks! Ik dacht dat je ook wandpanelen op maat van de kast kon bestellen, maar ik kan het mis hebben, dan valt mijn plan in duigenquote:Op woensdag 22 juni 2016 17:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49926396
60 breed, 40 hoog, 61 diep.
Maar behalve keukenbladen en achterwanden kun je niks op maat bestellen
Helaas, alleen de aanrechtbladen zijn op maat te bestellen. (en dat is heel wat prijziger) Dus je zult zelf moeten zagenquote:Op donderdag 23 juni 2016 08:39 schreef Luuk84 het volgende:
Ik dacht dat je ook wandpanelen op maat van de kast kon bestellen, maar ik kan het mis hebben,
Ok, maar hoe doen ze dit dan bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:01 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Helaas, alleen de aanrechtbladen zijn op maat te bestellen. (en dat is heel wat prijziger) Dus je zult zelf moeten zagen
Ik zou alles wat je op maat moet hebben bij de bouwmarkt halen, die zagen het vaak gratis op maat voor je.
dat zijn afdekpanelen, die hebben ze namelijk wel. Alleen die bestel je niet op maat, ze hebben vaste maten.quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:15 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Ok, maar hoe doen ze dit dan bijvoorbeeld?
[ afbeelding ]
Dit ziet eruit als het keuken system. Wat is er dan precies moeilijk aan?quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:15 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Ok, maar hoe doen ze dit dan bijvoorbeeld?
[ afbeelding ]
Dank. Heb de verkeerde benaming gebruikt.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:06 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
dat zijn afdekpanelen, die hebben ze namelijk wel. Alleen die bestel je niet op maat, ze hebben vaste maten.
Na aankoop dien je ze zelf op de juiste maat te zagen.
Wie heeft het over moeilijk? Kan het meubel ook zelf maken, maar ik dacht een mooie oplossing te vinden in het metod systeem, keukensysteem dus.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dit ziet eruit als het keuken system. Wat is er dan precies moeilijk aan?
Nou je vraagt hoe ze het doen. Je bouwt dit meubel in de keukenplanner. Het frame en de frontjes zijn dan al op maat. De plint, zijpannelen en bovenpaneel moet je recht zagen / laten zagen met cirkelzaagquote:Op donderdag 23 juni 2016 11:26 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Dank. Heb de verkeerde benaming gebruikt.
[..]
Wie heeft het over moeilijk?
Klopt ja, dat was ook het planquote:Op donderdag 23 juni 2016 11:33 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nou je vraagt hoe ze het doen. Je bouwt dit meubel in de keukenplanner. Het frame en de frontjes zijn dan al op maat. De plint, zijpannelen en bovenpaneel moet je recht zagen / laten zagen met cirkelzaag
Ben wel benieuwd wat de totaalkosten zijn voor het het meubel van het plaatje dat je postte. Ziet er mooi uit.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:34 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Klopt ja, dat was ook het planmaar de spraakverwarring zat hem in de panelen, of de benaming hiervan althans.
Ik ga hem alleen niet zo hoog maken als op de foto, ik ga voor een lagermodel (tv-meubel) indien dit mooi uitpakt maar wil dit best posten als je geïnteresseerd bent.quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat de totaalkosten zijn voor het het meubel van het plaatje dat je postte. Ziet er mooi uit.
Daarmee heb ik nog geen nieuwe oplossing.quote:
Ik heb altijd van die oprol traphekjes gehad, van Lascal. Nogal veel duurder dan de Ikea hekjes, maar ideaal.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:41 schreef avotar het volgende:
[..]
Daarmee heb ik nog geen nieuwe oplossing.
Hoewel de hudige oplossing dus blijkbaar ook niet je van het is.
ALs je iets soortgelijks van Besta probeert te maken (zal minder stevig zijn wellicicht?) ben je een stuk goedkoper uitquote:Op donderdag 23 juni 2016 11:38 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat de totaalkosten zijn voor het het meubel van het plaatje dat je postte. Ziet er mooi uit.
Heb je die nog/zou je ze willen verkopen?quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik heb altijd van die oprol traphekjes gehad, van Lascal. Nogal veel duurder dan de Ikea hekjes, maar ideaal.
Sorry, net een maandje te laat. Maar aanrader. Ook omdat je er niet omheen hoeft te lopen. Snap je. Nadeel wel: niet met 1 hand te openen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je die nog/zou je ze willen verkopen?
Bouwmarkten verkopen ook traphekjes.quote:Op donderdag 23 juni 2016 13:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je die nog/zou je ze willen verkopen?
Klopt, maar ik wil die van lascalquote:
Was al bijna onderweg.......................quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:59 schreef Firestorm83 het volgende:
Voor de grote-mensen-kinderen onder ons: Ballenbakpret!
[ afbeelding ]
De kasten op de foto zijn zo te zien 40cm hoog.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:02 schreef Luuk84 het volgende:
[..]
Ik ga hem alleen niet zo hoog maken als op de foto, ik ga voor een lagermodel (tv-meubel) indien dit mooi uitpakt maar wil dit best posten als je geïnteresseerd bent.
quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:15 schreef Studiotje het volgende:
Je kunt die traphekjes ook nog terugbrengen na hevig gebruik en ze worden eigenlijk niet meer gebruikt?![]()
Nooit problemen mee gehad, maar he, als je je geld terug kan krijgen
Bij de klantenservice in de winkel.quote:Op donderdag 23 juni 2016 22:58 schreef De_Hertog het volgende:
Kun je IVAR pinnetjes (die metalen dingen om de planken mee vast te maken) ook los halen? Heb nog wat oude planken over en er mist, uiteraard, een pennetje.
Er is een houten bed voor rond de 30 euro, ben de naam vergeten.quote:Op maandag 18 april 2016 21:32 schreef Paul het volgende:
Wat is een goed 2persoonsbed bij de ikea voor niet duur. Ben niet zo moeilijk verder qua comfort. Ik slaap overal op. Ik heb nu het bed des doods: Aneboda.
Die was wel erg slecht qua kwaliteit.
ik heb de Paxkasten pas fijn door de montageservice laten monteren, dat gekloot met die dingen is niet mijn hobby, en zeker niet in ons nieuwe huis met scheve muren en scheve vloeren. Voor de rest zet ik altijd alles zelf in elkaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:00 schreef Akilla het volgende:
vandeweek een paxkast gekochtWat blijven dat toch ideale kasten
![]()
Alleen jammer dat ze de schroefjes voor het verstellen van de deuren van aluminiumfolie maken... Deur zat aan de onderkant niet tegen de kast aan en boven wel, kreeg dat schroefje met veel pijn en moeite een beetje bewogen, maar nog niet ver genoeg. Hierna lukte niks meer omdat het kruisje van de kruiskop dus weg was
Zou bijna willen dat ik dat had gedaan:Pquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik heb de Paxkasten pas fijn door de montageservice laten monteren, dat gekloot met die dingen is niet mijn hobby, en zeker niet in ons nieuwe huis met scheve muren en scheve vloeren. Voor de rest zet ik altijd alles zelf in elkaar.
Ah, ik ben dus niet de enige met dit 'probleem'. Goed om te weten.quote:Op zondag 26 juni 2016 22:18 schreef Unlabeled het volgende:
Hallo luitjes! Ff een snelle vraag... Klopt het dat Ikea dekbedovertreksets groot uitvallen? En dan heb ik het voornamelijk over het PALMLILJA dekbedovertrek. 55% Lyocell en 45% katoen. Grof gemeten is het 220 in de breedte en ong 210 in de lengte ipv 200x200. Ik weet dus niet of het handig is om ermee terug te gaan vanwege een productiefout (?) of hoort het zo?
Dat ga ik dus ook doen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:15 schreef Studiotje het volgende:
Je kunt die traphekjes ook nog terugbrengen na hevig gebruik en ze worden eigenlijk niet meer gebruikt?![]()
Nooit problemen mee gehad, maar he, als je je geld terug kan krijgen
Ik heb dit ooit ook gehad. Alleen toen was het ipv 200x200 iets van 180x170 ofzo. In ieder geval was het duidelijk dat het geen normale maat was en dat het dekbed niet paste. Toen ik bij de klantenservice kwam, wilden ze er niks mee doen, want "ze namen geen gebruikte goederen terug". Het ging erom dat het -3dagen daarvoor gekochte- dekbed gewassen was. Lijkt me logisch dat je een nieuw dekbedovertrek eerst wast en niet standaard checkt op de juiste maat, maar de klantenservicemevrouw was onverbiddelijk. Ik was flabbergasted, want Ikea doet nooit ergens moeilijk over. Heb uiteindelijk maar een nieuwe gekocht (en eerst nagemetenquote:Op zondag 26 juni 2016 22:18 schreef Unlabeled het volgende:
Hallo luitjes! Ff een snelle vraag... Klopt het dat Ikea dekbedovertreksets groot uitvallen? En dan heb ik het voornamelijk over het PALMLILJA dekbedovertrek. 55% Lyocell en 45% katoen. Grof gemeten is het 220 in de breedte en ong 210 in de lengte ipv 200x200. Ik weet dus niet of het handig is om ermee terug te gaan vanwege een productiefout (?) of hoort het zo?
En je weet zeker dat je hem niet te heet gewassen had?quote:Op maandag 27 juni 2016 08:28 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik heb dit ooit ook gehad. Alleen toen was het ipv 200x200 iets van 180x170 ofzo. In ieder geval was het duidelijk dat het geen normale maat was en dat het dekbed niet paste. Toen ik bij de klantenservice kwam, wilden ze er niks mee doen, want "ze namen geen gebruikte goederen terug". Het ging erom dat het -3dagen daarvoor gekochte- dekbed gewassen was. Lijkt me logisch dat je een nieuw dekbedovertrek eerst wast en niet standaard checkt op de juiste maat, maar de klantenservicemevrouw was onverbiddelijk. Ik was flabbergasted, want Ikea doet nooit ergens moeilijk over. Heb uiteindelijk maar een nieuwe gekocht (en eerst nagemeten).
Het ging om het dekbedovertrek, niet het dekbed. Ik had het gewassen op zo'n spoel/opfriscyclus dus niet te heet. Het overtrek was ook niet recht, was echt een produktiefout.quote:Op maandag 27 juni 2016 09:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En je weet zeker dat je hem niet te heet gewassen had?
overigens was ik nieuwe dekbedden niet, maar goed...ik heb dan ook dons
Gelukkigquote:
Ik vind het ook een prima pan, hij kan alleen niet zo goed tegen de vaatwasser.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:22 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand ervaring met de grillpannen, vooral de Smavar? Is het een beetje kwaliteit voor die prijs?
Ik heb heel wat jaren gebakken in de GRILLA. Laag daarvan was niet echt super, maar goed, dat verwachtte ik ook niet voor die prijs. Nu heb ik een Le Creuset grillpan en dat is echt vele malen beter. Regelmatiger en nooit meer 'vastplakken'. Als je hem vaak gaat gebruiken, dan zou ik doorsparen totdat een betere pan in de aanbieding is.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:22 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand ervaring met de grillpannen, vooral de Smavar? Is het een beetje kwaliteit voor die prijs?
Als je een naaimachine hebt, kan je aan de zijkanten 10 cm afstikken. Het was zo te zien voor een twijfelaar (bed van 1m20 breed).quote:Op maandag 27 juni 2016 10:46 schreef Negentiendertig het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad, maar dan met de 1-persoons. Teruggegaan en wel m'n geld teruggekregen. Wat moet ik nou met een overtrek dat 20cm te breed is?![]()
Heb je de schuifdeuren nog en ben je zelf handig? Zo ja; probeer de deuren op te knappen door ze te verven/panelen van andere materiaal te maken. Zo nee; laat iemand de huidige deuren opknappen, laat schuifdeuren op maat maken (duur!), of koop een schuifdeur van 150 cm en een losse scharnierdeur van 25 cm (maar dan lopen de deuren ongelijk met de kasten erachter, en die scharnierdeuren zitten ook niet in het standaard assortiment).quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Goedemiddag,
Ik zit met een interessant probleem. Deze kast trof ik aan in ons nieuwe huis. Die was afgesloten met afschuwelijk lelijke schuifdeuren dus die hebben we verwijderd.
Het is een Ikea kast, van 236 cm hoog en van in totaal 175 cm breed (50-75-50). Stamt waarschijnlijk al van begin jaren '90. Ik heb even op de site van Ikea gekeken en ik begrijp dat er momenteel alleen schuifdeuren van te koop zijn voor de breedtematen 150 dan wel 200 cm.
Iemand tips, suggesties voor een alternatieve kastafsluiting?
[ afbeelding ]
Controleer wel even of je lades nog open kunnen als er een scharnier zit ... meen me te herinneren dat je in de planner lades niet op alle hoogtes kunt zetten bij scharnierdeuren (maar dat is eenvoudig zelf aan te passen)quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:36 schreef cinnamongirl het volgende:
Bedankt Elleska en Chicolade!
Scharnierdeuren vind ik de beste oplossing. Maatdeuren zijn veel te duur. Wat misschien ook nog kan is van die lamelgordijnen ervoor hangen...
Ik ben niet van plan hem vaak te gebruiken, vandaar dat ik ook niet zo'n zin heb om er veertig euro aan uit te gevenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 12:52 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik heb heel wat jaren gebakken in de GRILLA. Laag daarvan was niet echt super, maar goed, dat verwachtte ik ook niet voor die prijs. Nu heb ik een Le Creuset grillpan en dat is echt vele malen beter. Regelmatiger en nooit meer 'vastplakken'. Als je hem vaak gaat gebruiken, dan zou ik doorsparen totdat een betere pan in de aanbieding is.
Uitgaande van de inrichting van de kast is deze nog relatief nieuw hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2016 13:08 schreef cinnamongirl het volgende:
Goedemiddag,
Ik zit met een interessant probleem. Deze kast trof ik aan in ons nieuwe huis. Die was afgesloten met afschuwelijk lelijke schuifdeuren dus die hebben we verwijderd.
Het is een Ikea kast, van 236 cm hoog en van in totaal 175 cm breed (50-75-50). Stamt waarschijnlijk al van begin jaren '90. Ik heb even op de site van Ikea gekeken en ik begrijp dat er momenteel alleen schuifdeuren van te koop zijn voor de breedtematen 150 dan wel 200 cm.
Iemand tips, suggesties voor een alternatieve kastafsluiting?
[ afbeelding ]
Je wil toch niet dat de deuren overlappen, dan heb je in het midden een stuk van 5 cm waar je nooit bij kunt?quote:Op woensdag 29 juni 2016 16:15 schreef d.k. het volgende:
Of je gaat naar gamma/karwei/praxis en kijkt bij de kastsystemen. Je koopt twee rails (eentje voor onder, eentje voor boven) en de bijbehorende wieltjes. Daarna koop je 2 platen mdf of triplex en die laat je op maat zagen in de lengte en breedte (ik zeg 90 breed, dat overlapt mooi) en maakt zo nieuwe schuifdeuren. De kosten daarvan vallen dan echt wel mee.
Die rails zijn zo gemaakt dat de deuren achter/voor elkaar doorschuiven. Bij minder dan 5 cm overlap kijk je alsnog de kast inquote:Op woensdag 29 juni 2016 17:55 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Je wil toch niet dat de deuren overlappen, dan heb je in het midden een stuk van 5 cm waar je nooit bij kunt?
Niet bij die van de ikea, daar zit een strip op de zijkant van de deur zodat ze precies over elkaar vallen als hij open staat, en je er niet langs kijkt als hij dicht zit.quote:Op woensdag 29 juni 2016 18:27 schreef d.k. het volgende:
[..]
Die rails zijn zo gemaakt dat de deuren achter/voor elkaar doorschuiven. Bij minder dan 5 cm overlap kijk je alsnog de kast in
Heb ik niet, en ik kocht een 1-persoons in een 1-persoonsverpakking, dus retour was geen probleemquote:Op woensdag 29 juni 2016 02:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als je een naaimachine hebt, kan je aan de zijkanten 10 cm afstikken. Het was zo te zien voor een twijfelaar (bed van 1m20 breed).
Ik zou het niet weten...quote:
M'n vriend met twee linkerhanden heeft hem in z'n uppie in elkaar gezet, dus moet te doen zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 23:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Zijn die Detolfs een beetje in elkaar te zetten als je alleen bent?
De kans bestaat dat er een leverprobleem is. Dat zou je het beste bij IKEA zelf na kunnen vragen via bijvoorbeeld Facebook. Maar als de kast uit het assortiment is, zou ik er niet vanuit gaan dat er een vervanger komtquote:Op woensdag 29 juni 2016 19:44 schreef Burdie het volgende:
Ik zie dat de isala kast uit het assortiment is; komt die nog terug? Of is er een vervanger?
Ik verwacht het niet. Is praktisch gezien niet handig in de vakantieperiode en rond de cataloguslaunch in augustus hebben ze over het algemeen dat soort acties niet 'nodig'.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:34 schreef Helsinki het volgende:
Weet iemand of er binnenkort een actie komt op de keukens? Ik vraag dit voor een vriendin.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ga je ook zo'n lamp kopen?quote:Op woensdag 6 juli 2016 17:59 schreef Erasmo het volgende:
Morgen de Växer halen, gewoon omdat het kan
haha, zo'n "plant" heb ik inderdaad ook eens gehad. Het is meer een bakje tomaten met een hoop decoratie dan een echte kweekplant inderdaad.quote:Op woensdag 6 juli 2016 23:57 schreef Teslynd het volgende:
Als ik me goed herinner moet het helemaal in de complete constructie. Dus ook in die plantjesbak, die z'n plantkuilen volgens uitgekiende grootte en afstand heeft. Daardoor bezorgt het me de associatie van de kant-en-klare tomatenplanten in o.a. de supermarkt. Toen ze nieuw op de markt waren, kreeg ik er eentje voor m'n verjaardag. De tomaatjes hingen er al aan en ik dacht een plant met een mooie start gekregen te hebben. Het bleek de eindplant te zijn. Geen top voor doorgroei en er kwamen geen eindscheuten aan. Dan is een paar bakjes tomaten kopen een stuk zinniger.
Nee zonder lamp, dus dan valt het wel mee qua prijs. Ik hou van tuinkers dus hopelijk is het hiermee wat makkelijker kweken.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:31 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ga je ook zo'n lamp kopen?
Ik vraag me erg af of het gewoon duur is voor wat het is, of dat het echt "professionele kweek equipment" is, want dan is het weer niet zo duur.
Bedankt! Heb het haar laten wetenquote:Op donderdag 7 juli 2016 00:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Amsterdam is er al een actie gaande:
[ afbeelding ]
De bestelde tafel retourneren, geld cashen en ondertussen een nieuwe halen is geen optie?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:50 schreef LovelyLady het volgende:
Had online een tafel besteld. Netjes geleverd maar bij het in elkaar zetten kwamen we er achter dat er fikse beschadigingen op zaten. We vermoeden dat het de spanbanden vd vrachtwagen waren aangezien ze aan 2 kanten zaten.
Mag je vervolgens 3 weken wachten op dat ze contact opnemen om een afspraak te maken om de tafel om te ruilenkvind dat maar een matige service.
Zelf omruilen is geen optie anders had ik zelf wel die tafel bij een ikea gehaald.
Baal hier wel een beetje van
Nope dat is de hele reden van online bestellen en laten bezorgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 19:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
De bestelde tafel retourneren, geld cashen en ondertussen een nieuwe halen is geen optie?
Daar was ik al bang voor.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nope dat is de hele reden van online bestellen en laten bezorgen.
Tafel past niet in de auto.
niet iemand in de buurt die een auto met trekhaak heeft? Als jr dichterbij woonde hadden wij evt kunnen helpen aangezien we een trekhaak hebbenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nope dat is de hele reden van online bestellen en laten bezorgen.
Tafel past niet in de auto.
Wij hebben een trekhaak. Maar hadden zo geen zin in gedoe met wagentje huren en dan heen en weer rijden en brengen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:12 schreef Goitske het volgende:
[..]
niet iemand in de buurt die een auto met trekhaak heeft? Als jr dichterbij woonde hadden wij evt kunnen helpen aangezien we een trekhaak hebben
begrijpelijk maja nu wel balen. Dus tip voor mezelf niet bezorgen regel een aanhangerquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:22 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wij hebben een trekhaak. Maar hadden zo geen zin in gedoe met wagentje huren en dan heen en weer rijden en brengen.
Vandaar dat we de optie voor bezorgen kozen.
Altijd achteraf lullen natuurlijk.
Niet cool neequote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Yep. Net als een kleine beschadiging aan de verpakking zien en pas bij het uitpakken de grotere beschadiging aantreffen halverwege. Niet cool.
Klote zeg. Wat een enorme beschadiging ook!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:22 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wij hebben een trekhaak. Maar hadden zo geen zin in gedoe met wagentje huren en dan heen en weer rijden en brengen.
Vandaar dat we de optie voor bezorgen kozen.
Altijd achteraf lullen natuurlijk.
Gatverdamme, laat ze dat ding maar lekker in Japan houden.quote:
van de foto alleen al krijg ik maagklachtenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:54 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Gatverdamme, laat ze dat ding maar lekker in Japan houden.
http://www.ad.nl/bizar/ikea-komt-met-zwarte-hotdog~aefc9ec9/
In het echt ziet ie er nog smeriger uit: https://scontent-amt2-1.c(...)g0ODg4ODc5MA%3D%3D.2
Ik zag gisteren in Delft al veel afprijzingen op tuinmeubels.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:13 schreef Leandra het volgende:
Weet iemand zo wanneer het tuinspul weer in de korting gaat?
Of wanneer dat de afgelopen jaren ongeveer in de korting ging?
Het gaat me eigenlijk om de vlondertegelsquote:Op maandag 11 juli 2016 20:21 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Ik zag gisteren in Delft al veel afprijzingen op tuinmeubels.
Hele stapels van gezien, maar niet de prijs. Sorryquote:Op maandag 11 juli 2016 20:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat me eigenlijk om de vlondertegels
De prijs weet ik, maar ik wil ze pas kopen als ze in de aanbieding zijnquote:Op maandag 11 juli 2016 20:32 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Hele stapels van gezien, maar niet de prijs. Sorry
Er is geen 'normaal' in dit geval. Het kan al zo zijn dat ze in Hengelo die dingen met korting proberen uit te verkopen terwijl hetzelfde artikel in Breda zonder korting verkocht wordt. Elke winkel bepaalt zelf wat, wanneer en hoeveel ze afprijzen.quote:Op maandag 11 juli 2016 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijs weet ik, maar ik wil ze pas kopen als ze in de aanbieding zijn
Ze zijn voor op het balkon dus ik heb geen haast ofzo, maar als iemand ongeveer weet wanneer dat spul normaal in de aanbieding gaat is dat wel zo handig om te weten
Bummer, ik dacht dat er wel een soort algemeen "nu gaan de tuinartikelen in de aanbieding" moment wasquote:Op maandag 11 juli 2016 20:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Er is geen 'normaal' in dit geval. Het kan al zo zijn dat ze in Hengelo die dingen met korting proberen uit te verkopen terwijl hetzelfde artikel in Breda zonder korting verkocht wordt. Elke winkel bepaalt zelf wat, wanneer en hoeveel ze afprijzen.
klopt dat met de montagehandleiding?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 07:59 schreef CR7 het volgende:
Vandaag geprobeerd om mijn Lerhamn eettafel in elkaar te zitten. Nu moest ik het blad op dat onderling schroeven maar zaten er geen gaten in. Ik moest het zo het blad in draaien. Is dat normaal??
Deze service bestaat niet meer.quote:IKEA services
En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.
Waar heb je dit gelezen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:34 schreef jaapio1984 het volgende:
Ik lees net dat er in aug nieuwe fronten en werkbladen komen voor de keukens.. Voxtorp hooglans en RINGHULT in mintgroen hoogglans.. daarnaast een visgraat werkblad..
Gelukkig onze keuken nog niet besteld, ben erg benieuwd naar de hoogglans voxtorp
Visgraat houten werkblad?! Want dan komt die hier sowieso. Maareh, bron?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:34 schreef jaapio1984 het volgende:
Ik lees net dat er in aug nieuwe fronten en werkbladen komen voor de keukens.. Voxtorp hooglans en RINGHULT in mintgroen hoogglans.. daarnaast een visgraat werkblad..
Gelukkig onze keuken nog niet besteld, ben erg benieuwd naar de hoogglans voxtorp
http://www.apartmentthera(...)en-countertop-234007quote:Op zaterdag 30 juli 2016 06:42 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Visgraat houten werkblad?! Want dan komt die hier sowieso. Maareh, bron?
Deze producten zullen in de loop van volgende week op de Nederlandse site verschijnen. 1 augustus is de officiële sales start.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 07:54 schreef Mula het volgende:
[..]
http://www.apartmentthera(...)en-countertop-234007
Ik kan hem nog niet op de nederlandse site vinden.
Er zitten inderdaad een heleboel leuke spullen tussenquote:
Het idee is dat je het niet vast zet. Maar je zou beiden met een stukje dubbelklevend plakband vast kunnen zetten.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:35 schreef _aurum_ het volgende:
Heeft iemand advies, google me een slag in de rondte maar kom er niet uit:
Linmon blad en Lerberg schraag/Alex ladeblok.
Hoe zet ik 't blad vast? Iemand tips? Want op dit moment schuift het alle kanten op en dat is op zijn zachtst gezegd irritant
Balen. Gelukkig sta je vanuit daar zo in Barendrecht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:24 schreef Tink89 het volgende:
Grrt, waarom heeft Ikea Breda zo veel dingen niet?
Nieuwe toffe turquoise vloerkleed niet in Breda, broodtrommels niet in Breda, plastic badkamerkastje van vijf euro niet in Breda...
ROSKILDE? Die is in heel veel winkels nog niet op voorraad (Barendrecht heeft ook geen voorraad bijvoorbeeld). Het komt wel vaker voor dat nieuwe producten niet gelijk goed leverbaar zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:24 schreef Tink89 het volgende:
Nieuwe toffe turquoise vloerkleed niet in Breda, broodtrommels niet in Breda, plastic badkamerkastje van vijf euro niet in Breda...
Die komt vanaf 15 augustus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 15:34 schreef faptist het volgende:
[..]![]()
Shoppen shoppen shoppen!
Waar blijft de nieuwe catalogus eigenlijk?
https://www.aftersalesspareparts.nl/item/25810/quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:39 schreef Mariposas het volgende:
Is het nog mogelijk om ladedempers voor de FAKTUM/RATIONELL keukens te verkrijgen?
Ik zag vandaag lichtgrijsgroen. Niet opgelet welke naam dat was. Ook niet naar het werkblad gekeken. Het was beneden bij de straatingang en daar staat het altijd verhoogd, met het aanrecht achteraan. Ik ben aan de kleine kant en was er aan de late kant, dus alleen naar de kleur van de deurtjes gekeken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 10:34 schreef jaapio1984 het volgende:
Ikea/Utrecht is pas verbouwd en nu een van de grootste winkels. Nog steeds is niet het complete assortiment aanwezig en dan heb ik het over dingen waarover geadverteerd wordt in de nieuwsbrief die ze je sturen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:24 schreef Tink89 het volgende:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 16:44 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
https://www.aftersalesspareparts.nl/item/25810/
Ligt er wel een beetje aan hou oud de laden zijn trouwens. Dit is voor het nieuwe model.
Deze zijn voor het oudere model laden: https://www.aftersalesspareparts.nl/item/26083/
Volgens mij zou Ikea best veel geld kunnen verdienen als ze ook hoezen voor stoelen en banken zouden verkopen die al uit het assortiment zijn. Ik heb een kleine Karlstad fauteuil die binnen een maand na aanschaf uit het assortiment ging en dus geen extra hoes. Ik weet dat er een speciale website voor is, maar die vond ik best prijzig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]Die oude heb ik nodig! Wat fijn dat er zo'n uitgebreide webwinkel voor is, ik dacht dat er echt niets meer verkrijgbaar was voor de FAKTUM keukens!
Dat is misschien wel een goeie inderdaad. Maar dit met FAKTUM is ook puur met het oog op garantie. En de FAKTUM webshop blijft nog maar 2 maand open. Na 1 oktober is het gedaan met nabestellen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 08:40 schreef Mula het volgende:
[..]
Volgens mij zou Ikea best veel geld kunnen verdienen als ze ook hoezen voor stoelen en banken zouden verkopen die al uit het assortiment zijn. Ik heb een kleine Karlstad fauteuil die binnen een maand na aanschaf uit het assortiment ging en dus geen extra hoes. Ik weet dat er een speciale website voor is, maar die vond ik best prijzig.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:24 schreef Tink89 het volgende:
Omdat de vestiging in Breda niet groot genoeg meer is voor alle collecties.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:24 schreef Tink89 het volgende:
Oh serieus, snel bestellen dan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 12:05 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is misschien wel een goeie inderdaad. Maar dit met FAKTUM is ook puur met het oog op garantie. En de FAKTUM webshop blijft nog maar 2 maand open. Na 1 oktober is het gedaan met nabestellen.
Die zijn er volgens mij bij de vorige assortimentswissel (voorjaar '15) uit gegaan.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:12 schreef Mula het volgende:
Heeft Besta geen lades meer die je achter deuren kan doen? Ze hadden toch altijd van die lades met glazen voorkant?
Is er een vestiging die wel groot genoeg is voor alle collecties dan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 14:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
[..]
Omdat de vestiging in Breda niet groot genoeg meer is voor alle collecties.
Op Zwolle na alle winkels gok ik.quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:41 schreef faptist het volgende:
[..]
Is er een vestiging die wel groot genoeg is voor alle collecties dan?
Ah, dan had ik er dus sowieso niets aan. Dankje!quote:Op zondag 7 augustus 2016 12:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die zijn er volgens mij bij de vorige assortimentswissel (voorjaar '15) uit gegaan.
(ze konden alleen achter schuifdeuren trouwens)
Family aanbieding op keukenapparatuur? Er is niet 'standaard' jaarlijks een aanbieding op keukenapparaten. Het kán zijn dat ze dit catalogusjaar toevallig een aanbieding gepland hebben, maar waarschijnlijk is die aanbieding dan gericht op het kopen van een set apparaten. Lokaal kan er besloten worden een bepaald artikel in de aanbieding te gooien. Het kan dus lonen om de websites van de verschillende vestigingen in de gaten te houden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 08:56 schreef Nostalgist het volgende:
Vorige week de De TILLREDA kookplaat gekocht..![]()
Wow ! Wat is dat heerlijk na 3 jaar keramisch koken..
Nu wil ik een grote inductiekookplaat..![]()
Hoe werkt dat met Family aanbiedingen op keukenapparatuur? Zijn die er ieder jaar? Landelijk, of moet ik alle vestigingen in de gaten houden?
Oh.. dat dacht ik.. Vorig jaar november/december was er wel zo'n aanbieding landelijk.. 15% meen ik.. en niet op een set.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:42 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Family aanbieding op keukenapparatuur? Er is niet 'standaard' jaarlijks een aanbieding op keukenapparaten. Het kán zijn dat ze dit catalogusjaar toevallig een aanbieding gepland hebben, maar waarschijnlijk is die aanbieding dan gericht op het kopen van een set apparaten. Lokaal kan er besloten worden een bepaald artikel in de aanbieding te gooien. Het kan dus lonen om de websites van de verschillende vestigingen in de gaten te houden.
Gewoon je vrouw vragen of ze dagelijks eens stuk of wat lokale Ikea-sites wil scannen, doet ze vast welquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:15 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Oh.. dat dacht ik.. Vorig jaar november/december was er wel zo'n aanbieding landelijk.. 15% meen ik.. en niet op een set.
Die zou nog best wel eens zou gek kunnen zijn, ja..quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon je vrouw vragen of ze dagelijks eens stuk of wat lokale Ikea-sites wil scannen, doet ze vast wel
Anders gaat ze wel even naar de Ikea om op locatie te checken of ze niet toevallig een aanbieding hebben die niet online staatquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:19 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Die zou nog best wel eens zo gek kunnen zijn, ja..
Volgens mij was dat 15% op een complete keuken. Je hebt gelijk. Dit is de eerste keer in 8 jaar of zo dat ze een aanbieding zoals deze hebben gehad. Het zou zomaar kunnen dat ze zo'n aanbieding er nog een keer in gooien.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:15 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Oh.. dat dacht ik.. Vorig jaar november/december was er wel zo'n aanbieding landelijk.. 15% meen ik.. en niet op een set.
Hoeft niet eens dagelijks. Over het algemeen zijn de lokale Family aanbiedingen een maand geldig.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gewoon je vrouw vragen of ze dagelijks eens stuk of wat lokale Ikea-sites wil scannen, doet ze vast wel
Ja, alleen jammer dat sommige lokale sites niet heel goed worden bijgehouden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hoeft niet eens dagelijks. Over het algemeen zijn de lokale Family aanbiedingen een maand geldig.
Zie editquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:43 schreef Nostalgist het volgende:
Nee, op apparatuur..
korting apparatuur
Dank je voor de informatie, ik zal mijn vrouw eens lief aankijken..
Ja dat is zeker jammer! Haarlem is ook zo'n faalvestiging. Maar gelukkig zijn er een heleboel winkels die dit wel goed voor elkaar hebben.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat sommige lokale sites niet heel goed worden bijgehouden.
Delft is bijvoorbeeld weer wel heel goed, bij Duiven zag ik nog een ruim verlopen aanbieding staan.
Bedoel je echt Besta? Voor de keuken moet het een beetje vochtbestendig zijn. Dus Metod.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:37 schreef Boterbartje het volgende:
Waarom zijn die Besta kastjes zo duur?! Ik wil graag een mooi keukenkastje maken met lades, perfect ook om de magnetron op te zetten. Maar zelfs met het aller cheapste wit kom je op ruim 100 euro, richting de 150 euro uit.
Ik heb hier al 8 jaar een GRUNDTAL wandrek hangen, nog steeds mooi. Ik ga er vanuit dat het wanddroogrek van dezelfde kwaliteit is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:39 schreef Teslynd het volgende:
Hoe vochtbestendig zijn de wanddroogrekken van Grundtal? Ik had ooit in de keuken een stang met mandjes van Bygel. Dat was snel lelijk uitgeslagen. In de badkamer komt nog veel meer vocht, dus daar moet het goed tegen kunnen om er textiel op te hangen zonder dat er vlekken van het droogrek in komen.
[..]
Bedoel je echt Besta? Voor de keuken moet het een beetje vochtbestendig zijn. Dus Metod.
Koopjeshoek zo nu en dan eens in de gaten houden. Er zijn ook wel eens aanbiedingen voor BESTA trouwens.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 01:02 schreef Boterbartje het volgende:
Ik bedoelde inderdaad besta, maar inderdaad als bijkastje om wat eten, keukenspul etc in te leggen en de magnetron op te zetten. Dus weg van het aanrecht, tegen de muur.
Helaas vind ik het nogal prijzig, ik wil gewoon een cheape handige opberger.
Komt wel eens voor (landelijk), maar niet vaak. Zo nu en dan gooit een vestiging een bepaald artikelnummer wel eens in de Family aanbieding. Maar dan moet je de lokale pagina's in de gaten houden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:31 schreef Miniem het volgende:
Is het laminaat ook wel eens in de aanbieding? Zoja, rond welke tijd?
Bij Ikea eindhoven nu 5 halen, 4 betalen op keukenapparatuur.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:42 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Family aanbieding op keukenapparatuur? Er is niet 'standaard' jaarlijks een aanbieding op keukenapparaten. Het kán zijn dat ze dit catalogusjaar toevallig een aanbieding gepland hebben, maar waarschijnlijk is die aanbieding dan gericht op het kopen van een set apparaten. Lokaal kan er besloten worden een bepaald artikel in de aanbieding te gooien. Het kan dus lonen om de websites van de verschillende vestigingen in de gaten te houden.
Je zou het haast denken inderdaad omdat de basis hetzelfde is. Alleen de diepte van de kasten is verschillend; BESTA is 40cm diep, STUVA 50cm. Ik gok dat daarmee ook de gaten in de zijwanden daarop zijn aangepast.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:47 schreef Leandra het volgende:
Stuva en Besta zijn toch min of meer uitwisselbaar?
Wat voor de deurtjes geen probleem heeft te zijn, voor frontjes van lades misschien zelfs niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 15:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je zou het haast denken inderdaad omdat de basis hetzelfde is. Alleen de diepte van de kasten is verschillend; BESTA is 40cm diep, STUVA 50cm. Ik gok dat daarmee ook de gaten in de zijwanden daarop zijn aangepast.
Oh zo, daar had ik nog niet eens over nagedachtquote:Op woensdag 10 augustus 2016 16:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat voor de deurtjes geen probleem heeft te zijn, voor frontjes van lades misschien zelfs niet.
Dan wil ik het wel proberen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 01:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik heb hier al 8 jaar een GRUNDTAL wandrek hangen, nog steeds mooi. Ik ga er vanuit dat het wanddroogrek van dezelfde kwaliteit is.
BESTA kan best in de keuken, mits het niet direct boven het aanrecht is.
Die reeks kan toch met nagenoeg alle deurtjes die ze van die reeks hebben?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:50 schreef xaban06 het volgende:
Laatst bij IKEA een kast gezien, te gebruiken om bijvoorbeeld wc rollen in te bewaren en andere spullen op de toilet.
Ik schat hem zo rond de 80cm breed en een meter hoog. Diep was het niet. Een kast met 2 deuren, volledig in het wit. Prijs uit mijn hoofd 179,-
Via de website kan ik 'm helaas niet vinden. Hebben we hier IKEA experts rondlopen?
Een beetje dit idee maar dan met normale deuren ipv spiegeldeuren: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10304355/
180 Piek voor wc-rollen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:50 schreef xaban06 het volgende:
Laatst bij IKEA een kast gezien, te gebruiken om bijvoorbeeld wc rollen in te bewaren en andere spullen op de toilet.
Ik schat hem zo rond de 80cm breed en een meter hoog. Diep was het niet. Een kast met 2 deuren, volledig in het wit. Prijs uit mijn hoofd 179,-
Via de website kan ik 'm helaas niet vinden. Hebben we hier IKEA experts rondlopen?
Een beetje dit idee maar dan met normale deuren ipv spiegeldeuren: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10304355/
Wat buiten die KALLAX optie ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is METOD:quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 10:53 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ik ben niet zo thuis in de Ikea en zoeken op de site heeft mij ook niet het gewenste opgeleverd, dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik ben op zoek naar een kast van 40 centimeter breed, 40/60 centimeter diep en 100/140 centimeter hoog.
Liefst met deur, maar open kast mag ook.
Zit er iets in het assortiment van de Ikea dat hieraan voldoet?
Geen idee, kan het niet zo snel op de website vinden?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die reeks kan toch met nagenoeg alle deurtjes die ze van die reeks hebben?
Wij hebben hem in het vorige huis in zo'n houtfineer variant geplaatst.
Ja, zo klinkt het heel anders. Een zus van me heeft de rollen in een geërfde oude po-kast (dus nachtkastje met 1 lade en 1 deurtje waarachter de po ging) op de gang gestopt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 01:32 schreef Leandra het volgende: [..]
Wij zetten ze er bovenop, dat hadden we qua afstand tot het plafond netjes uitgemeten.
Als reactie op mij? Voor zo'n hoge kast hebben wij ieg geen plek in de badkamer. Ik zou er juist een willen in de hoogte van het spiegelkastje, maar dan dieper.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 08:25 schreef Zomerjurkje het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50218964/
[ afbeelding ]
Wel in 40 breed, moet je er 2 naast elkaar hangen als je 80 breed nodig hebt: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30282791/quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 07:11 schreef Bleie het volgende:
[..]
Als reactie op mij? Voor zo'n hoge kast hebben wij ieg geen plek in de badkamer. Ik zou er juist een willen in de hoogte van het spiegelkastje, maar dan dieper.
Hadden ze indertijd volgens mij niet. Maar goed, we hebben naar volle tevredenheid een keukenkastje hangen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 07:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel in 40 breed, moet je er 2 naast elkaar hangen als je 80 breed nodig hebt: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30282791/
Volgens mij ook niet, toen hadden ze die spiegelkast nog wel in andere uitvoeringen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 07:19 schreef Bleie het volgende:
[..]
Hadden ze indertijd volgens mij niet. Maar goed, we hebben naar volle tevredenheid een keukenkastje hangen.
Ligt hier op de vloer. Prima dingetje. Randjes krullen soms op. Zet ik de stoomreiniger er op en hij blijft weer een aantal weken plat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:42 schreef Snoepje5 het volgende:
Iemand ervaring met zo'n koeienhuid van de IKEA?
Waarom zou je een deurtje willen gebruiken als er ook ladefronten in die maat zijn?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:14 schreef Frag_adder het volgende:
Een beetje een vreemde vraag over de keuken wellicht maar kan je een deurtje van 60 x 40 cm (art nr 102.930.07 ) bevestigen op een lade als FÖRVARA middel (art nr 702.153.04) of moet het op een Maximera (802.850.23).
Ik wil een bankje maken van keukenkastjes dus echt heel veel gewicht komt er niet in, ik vroeg het me gewoon af of het kon. DIe Maximera zijn nogal prijzig
120 breed zonder middensteun? Ga je bij IKEA niet vinden volgens mij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Ergens ben ik heel benieuwd naar de fiets van ze...
Uitdaging: ik zoek naar een oplossing voor mijn audio/video/gameapparatuur onder mijn TV. Die staat op een Rietveld veldtafel replica gemaakt door vriend van Oma en blijft ook wel zo staan. Alleen is daaronder een ruimte van pakweg 1m20 breed, 40cm hoog en 50cm diep. Ik heb twee etages nodig, bovenste hoeft niet "afgedekt" te zijn. Liefst geen middensteun.
De standaard TV-meubels passen mijn apparaten domweg niet goed in en dan heb ik ook nog een flinke centre-speaker die ik graag ook netjes in het midden heb.
Iemand tips? Anders moet ik zelf gaan bouwen.
hmm ik dacht dat ik een ladefront gepost hadquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waarom zou je een deurtje willen gebruiken als er ook ladefronten in die maat zijn?
Verplaatsbaar zou prima zijn, ook als het een enkele kast van 120 breed is en dat ik dan de tweede laag daarbovenop plaats, het zit hem in die middenspeaker.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:24 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
120 breed zonder middensteun? Ga je bij IKEA niet vinden volgens mij.
Volgens de koophulp kun je geen 40cm hoge fronten combineren met FÖRVARA laden...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:25 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
hmm ik dacht dat ik een ladefront gepost hadik wil dus een ladefront in die maat (kennelijk zoek ik fout) erop zetten
maar ik vroeg me af of je een 60x40 ladefront op die ene lade kan monteren.
120cm breed heeft bij IKEA een vaste middensteun. In die middensteun bevestig je ook de plankdragers...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Verplaatsbaar zou prima zijn, ook als het een enkele kast van 120 breed is en dat ik dan de tweede laag daarbovenop plaats, het zit hem in die middenspeaker.
Ik heb nog steuntjes over van 20CM wel.
AH jammerquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 12:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens de koophulp kun je geen 40cm hoge fronten combineren met FÖRVARA laden...
Ik gok dat de ladefront wel bevestigd kan worden, maar dat het inderdaad niet stevig genoeg is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
AH jammerdeze lades zijn namelijk veel goedkoper dan de maximera. Ik was hier al een beetje bang voor. De vraag is dan alleen: kan het deurtje zo niet bevestigd worden of is het dat ze het niet stevig genoeg vinden voor veelvuldig gebruik.
Van FÖRVARA is geen hoge lade (40cm). Vandaar dat je het niet kan monteren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 13:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
AH jammerdeze lades zijn namelijk veel goedkoper dan de maximera. Ik was hier al een beetje bang voor. De vraag is dan alleen: kan het deurtje zo niet bevestigd worden of is het dat ze het niet stevig genoeg vinden voor veelvuldig gebruik.
Ik gooi weer eens van alles door elkaar. Mijn dank voor jullie hulp!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 14:18 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Van FÖRVARA is geen hoge lade (40cm). Vandaar dat je het niet kan monteren.
Als je naar de hoge lade versie kijkt van MAXIMERA http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20285021/ dan zie je dat daar een extra frame bovenop staat om het een beetje stevig te maken.
Als je voor 20cm hoge lades gaat moet het wel passen.
Ja, zijn vernieuwd en heten nu MOSSLANDAquote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:55 schreef Burdie het volgende:
Zijn de ribba plankjes uit het assortiment.
Dank!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 13:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja, zijn vernieuwd en heten nu MOSSLANDA
Ze zijn afgelopen maandag begonnen met verspreiden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:45 schreef Snoepje5 het volgende:
Maandag de nieuwe catalogus ben benieuwd.
Heb ik de gids ook gewoon niet meer in handen gehad tot we van de week z'n kamer eens even grondig gingen uitmesten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:17 schreef Leandra het volgende:
Mijn jongste loopt al 2 dagen helemaal blij met de nieuwe gids te zeulen, vanaf het moment dat hij hem in de gang op de vloer hoorde ploffen
"Mama, dit boek is speciaal voor mij, van de Ikea!!"![]()
Hij heeft ook al een pagina van een kinderkamer (164/165) geprobeerd te kopiëren op z'n kamer
Dat wordt dus eindeloos wachten, want ik woon in een flatquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier een bezorger van PostNLde gidsen worden in principe over een periode van 2 weken door ons rondgebracht, deze week en volgende week. Elke wijk krijgt in principe 1 tas gidsen per dag mee samen met de gewone post (dinsdag t/m zaterdag), dat zijn ongeveer 40 gidsen per keer. Kreeg gister ook al van iemand de vraag wanneer zijn gids zou komen
Of niet, je bent zo die 40 zware boeken kwijt dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:49 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat wordt dus eindeloos wachten, want ik woon in een flat
Vorig jaar werd het bezorgd door Sandd en kreeg hier elke studentenkamer een eigen, omdat Ikea het hier deur aan deur bezorgde. Dat was wel een beetje en faal.
Benieuwd hoe dat dit jaar gaat. Nog niets gehad.
Er zitten hier zo'n 1000 studentenkamers. Ik verwacht mijn Ikea gids wel ergens in september danquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Of niet, je bent zo die 40 zware boeken kwijt dan?
Kijk eens, sneller dan je dachtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:55 schreef ieniminimuis het volgende:
En vandaag in de bus, de Ikea gids
Eentje persoonlijk naar mij geadresseerd en eentje voor het hele huis
Volgens mij was dat een limited collection ergens de afgelopen jaar. De kurken tafels en krukjes uit dezelfde collectie zijn er nog wel.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:50 schreef WeirdlyWired het volgende:
Hm, ik heb een leuk bankje/ bed gevonden op internet. Heb wel een naam, maar zie hem niet op de website staan. Oude collectie of moet ie nog komen? (Of komt ie helemaal niet naar Nederland)
Het gaat om Sinnerlig. En het desbetreffende bankje
[ afbeelding ]
Ah jammer. Maar bedanktquote:Op zondag 21 augustus 2016 19:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een limited collection ergens de afgelopen jaar. De kurken tafels en krukjes uit dezelfde collectie zijn er nog wel.
Bij de openingstijden? Staat Zwolle gewoon bij, maar die zijn niet elke zondag open.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:33 schreef Amarantha het volgende:
Waarom staat IKEA Zwolle niet in de OP?
Ohquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bij de openingstijden? Staat Zwolle gewoon bij, maar die zijn niet elke zondag open.
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:25 schreef Stansfield het volgende:
Verkoopt de Ikea eigenlijk ook een taart rooster zoals dit:
http://www.dille-kamille.(...)g-vertind-40-x-25-cm
Begin maar vast te kijken en testen dan, het is wel fijn om te weten wat je hebben wilt tegen de tijd dat je het nodig hebt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:04 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Binnenkort eindelijk de IKEA eens plunderen.. heb 90m2 te vullen!
Ah, dat is gelijk waar dat probleem ook aan de orde komt, deels leer deels kunstleer, terwijl de voorganger (Karlsfors) volgens mij helemaal van leer was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:23 schreef rgras het volgende:
Heeft iemand ervaring met Landskrona bank? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49031726/#/S59031698
Ga eerst gewoon voor een hele zooi aan basisspullen, als tafels, eetkamerstoelen, pannen, krukjes, een 2p-bed, kledingkasten, maar een goede bank is wel gewenst. Zie heel veel mensen zo'n KLIPPAN hebben, zelf eens testen dan. De KNOPPARP mogen ze eigenlijk niet eens een bank noemen, zit bijna geen vulling in..quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Begin maar vast te kijken en testen dan, het is wel fijn om te weten wat je hebben wilt tegen de tijd dat je het nodig hebt.
Tip voor een bank die gruwelijk lelijk is maar geweldig zit: de Tidafors, ook in 2-zits en hoekbank te krijgen, maar zoals gezegd; gruwelijk lelijk.... wat vreselijk jammer is, want het is een van de best zittende banken die ze hebben.
Mocht je een leren bank willen hebben besef dan goed dat ze tegenwoordig helaas leer en kunstleer verkopen, en dat ze dat ook in één groep hebben geplaatst.
Wat een gemiste kans, want iemand die een leren bank zoekt wil helemaal geen kunstleer.
Ga gewoon een keer een dag banken en stoelen testen, dan weet je wat je wel, en vooral wat je niet wilt hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ga eerst gewoon voor een hele zooi aan basisspullen, als tafels, eetkamerstoelen, pannen, krukjes, een 2p-bed, kledingkasten, maar een goede bank is wel gewenst. Zie heel veel mensen zo'n KLIPPAN hebben, zelf eens testen dan. De KNOPPARP mogen ze eigenlijk niet eens een bank noemen, zit bijna geen vulling in..
Ik heb een redelijk bedrag te besteden voor de inrichting, dus basisspullen zou ik een heel eind komen. Duurder heb je betere kwaliteit maar is je geld sneller op dus minder spullenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga gewoon een keer een dag banken en stoelen testen, dan weet je wat je wel, en vooral wat je niet wilt hebben.
Pax kasten zijn uitstekend trouwens, het kost wat maar op termijn heb je daar een stuk meer aan dan aan zo'n goedkope kast, want bij Ikea kan het idd goedkoop, maar de goedkoopste reeksen zijn niet waar de kwaliteit zit, die zit bij de duurdere reeksen.
Maar eerlijk is eerlijk, ook bij de duurdere dingen bij Ikea heb je gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Idem voor Besta, fijn systeem is dat.
Overigens is er met de Klippan ook weinig mis, in nagenoeg iedere kinderopvang is wel een Klippan te vinden, maar als je niet op goedkoop hoeft dan zou ik idd een andere bank kiezen.
Weet je ook waar dat kunstleer zit? Toen ik indertijd een bank zocht kwam ik het vaak tegen aan de achterkant omdat een bank vaak toch tegen een muur staat. Daar kan ik nog wel mee leven, maar ik hoef ook geen plastic op plekken waar ik het wel zie of voel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:09 schreef Leandra het volgende:
Mocht je een leren bank willen hebben besef dan goed dat ze tegenwoordig helaas leer en kunstleer verkopen, en dat ze dat ook in één groep hebben geplaatst.
Wat een gemiste kans, want iemand die een leren bank zoekt wil helemaal geen kunstleer.
Ik snap sowieso niet waarom je met een behoorlijk budget naar die KNOPPARP zou kijken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik heb een redelijk bedrag te besteden voor de inrichting, dus basisspullen zou ik een heel eind komen. Duurder heb je betere kwaliteit maar is je geld sneller op dus minder spullenOp sommige dingen als een bed, bank en koelkast ga ik iig niet besparen.
De KNOPPARP is gewoon een doek, zit (bijna) geen vulling. Dus het ziet eruit als een bank, maar zo voelt het niet
Ik gok aan de onderkant, achterkant en dergelijke, maar dat het er zit en het niet duidelijk is waar het zit vind ik een probleem.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet je ook waar dat kunstleer zit? Toen ik indertijd een bank zocht kwam ik het vaak tegen aan de achterkant omdat een bank vaak toch tegen een muur staat. Daar kan ik nog wel mee leven, maar ik hoef ook geen plastic op plekken waar ik het wel zie of voel.
Hoe ver kom je met 5000 euro aan inrichting- en schilder/kluskosten? Dan heb ik nog 8000 over voor de vaste lasten (effectief denk ik 600 euro per maand all-in).quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom je met een behoorlijk budget naar die KNOPPARP zou kijken.
Goedkoop is duurkoop met zulke dingen, want binnen de kortste keren wil je weer een andere.
Hou daarmee ook rekening met de pannen en dergelijk, koop liever zo'n 365+ pannenset dan de goedkope set van een tientje.
Waar zie jij die kunstleer dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dat is gelijk waar dat probleem ook aan de orde komt, deels leer deels kunstleer, terwijl de voorganger (Karlsfors) volgens mij helemaal van leer was.
Weer een bank die niet meer interessant is bij Ikea.
Alleen de Stockholm blijft dan over, maar ik wil een hoekbank.
Of bedoel je die gecoate stof? Dat de zwarte stof die aan de achterkant van de kussens en op dat gedeelte van de rugleuning zit. Waar hier de klitteband strook zit:quote:Onderstel 3-zitsbank:
Belangrijkste onderdelen: door en door geverfd, generfd rundleer met een behandeld en gepigmenteerd oppervlak met structuur
Onderstel zitting en rugleuning: triplex, hardboard, spaanplaat, massief grenen
Frame armleuning: triplex, hardboard, spaanplaat, massief grenen, Polyether 25 kg/m3
Rugkussen: polyesterwatten, Polyether 25 kg/m3
Zitkussen: polyesterwatten, Veerkrachtig HR-foam 35 kg/m3
Gecoate stof: 75% polyester, 25% katoen, 100% polyurethaan
Ikea noemt het zelf kunstleer.... sterker nog; de enige leren bank die ze nog hebben is de Stockhom, want dat is de enige bank die je nog ziet bij 3-zits leer.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waar zie jij die kunstleer dan?
[..]
Of bedoel je die gecoate stof? Dat de zwarte stof die aan de achterkant van de kussens en op dat gedeelte van de rugleuning zit. Waar hier de klitteband strook zit:
[ afbeelding ]
Geen idee, kun je zelf verven en klussen of moet je voor ieder wissewasje iemand inhuren?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Hoe ver kom je met 5000 euro aan inrichting- en schilder/kluskosten? Dan heb ik nog 8000 over voor de vaste lasten (effectief denk ik 600 euro per maand all-in).
Verven en boren niet zo makkelijk, maar daar heb ik al een vriendschappelijk prijsje voor als het goed is. Meubels in elkaar zetten lukt me wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, kun je zelf verven en klussen of moet je voor ieder wissewasje iemand inhuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |