Dat zijn steden met een jonge, goed opgeleide en welvarende bevolking. Nogal logisch dat die wat positiever in het leven staan dan gemiddeld. Veel campagne is er nergens veel geflyerd.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:52 schreef Frutsel het volgende:
Wat ik opmerkelijk vond is dat bijv. Leiden, A'dam, Utrecht, Groningen voor waren (net als kleinere deelgemeentes zoals Wageningen, Rozendaal).
Is daar meer geflyerd door de voorstanders? Zijn wel studentensteden, had dat invloed?
Eindhoven, Enschede, Den Haag en R'dam daarentegen waren weer tegen.
Op dezelfde manier kun je ook stellen dat alle tegenstemmers die dachten 'het heeft toch geen zin om te stemmen' volgende keer massaal opkomen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als alle voorstemmers thuis waren gebleven was het ongeldig geweest. Dit zal dan ook de tactiek zijn de volgende keer.
Ik ben als uitzondering eens een keer niet gaan stemmen. Was ik gaan stemmen had ik tegen gestemd. Maar dit referendum werd gezien als een stem voor Poetin of tegen Poetin. Althans dat was de tendens. En aan die kermis wilde ik niet mee doen. Als het puur om het handelsverdrag zou zijn gegaan dan was het iets anders. Maar dat was al een gelopen race. Met name de invoerechten, genetische producten etc dat was waar het mij dan om zou gaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Als deze groep, waarvan het helemaal niet zeker is dat het allemaal VOOR stemmers waren, het niet boeit hoeven we ook geen rekening met ze te jhouden.
Ik ken voldoende mensen die tegen zouden zijn maar niet gingen stemmen omdat ze:
- Geen voldoende kennis hadden van de materie
- Geen zin hadden
- Niet eens zijn met het referendum als zodanig
- Andere reden,
Dus de stelling, 8 miljoen mensen die thuisbleven zijn voor-stemmers slaat echt helemaal nergens op
Ah, bedanktquote:Op donderdag 7 april 2016 10:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
NWS / LIVE: Debat over aanslagen Brussel #4
Dus bij een volgend referendum zal die tactiek nog verder worden uitgeplozen en zo mogelijk toegepast naar gelang een JA of een NEE dreigt te verliezen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die observatie hebben meer mensen gemaakt. Nu heb je de situatie dat voor-stemmers hun doel hadden bereikt als ze thuis waren gebleven. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
omdat ik die mensen nooit tegen ben gekomen, niet op dit toch best wel actieve topic, niet op tv, niet op mijn rugbyclub, niet op straat, niet in de kroeg, niet op werk...quote:Op donderdag 7 april 2016 10:11 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Waarom geloof je het niet? Ik ken mensen die zich hier al tijden mee bezig hielden. En die ook echt nog wel getwijfeld hebben om 'voor' te stemmen, omdat ze bijv. eerst dachten dat de bevolking in Oekraïne er beter van zou worden. Dat is blijkbaar niet het geval, die zouden alleen nog meer uitgebuit gaan worden. Dus stemmen dergelijke mensen 'tegen'. Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Het gaat om politieke samenwerking met landen die hun zaakjes niet op orde hebben. Europa ontwikkelt zich in de breedte terwijl de basis gammel is. Daar krijg je veel ellende van, zoals landen als Griekenland die enerzijds blij zijn hulp te krijgen maar daartegen in verzet gaan komen als ze merken dat veranderingen top-down worden doorgevoerd en niet door de eigen bevolking worden gedragen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit mensen voor dit referendum horen zeggen, dat associatie verdrag waar de EU mee bezig is dat is toch kut...
Ik had van Eindhoven meer verwacht dan.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zijn steden met een jonge, goed opgeleide en welvarende bevolking. Nogal logisch dat die wat positiever in het leven staan dan gemiddeld. Veel campagne is er nergens veel geflyerd.
Werkelijk? Zie daar nog niet veel aanwijzingen voor.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:03 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk aan het verschuiven volgens mij.
Daarom ben ik ook niet gaan stemmen al had ik wel nee willen kiezen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
omdat ik die mensen nooit tegen ben gekomen, niet op dit toch best wel actieve topic, niet op tv, niet op mijn rugbyclub, niet op straat, niet in de kroeg, niet op werk...
kijk nu maar naar de reacties; het nee-kamp denkt massaal dat het hele verdrag niet doorgaat. in werkelijkheid gaan de meeste hoofdstukken wel gewoon door en hebben we alleen hoofdstuk 2 (mensenrechten) tegengehouden... nou chapeau hoor!
dat slaat natuurlijk ook weer nergens op...quote:Op donderdag 7 april 2016 10:13 schreef Onnoman het volgende:
misbruik vraagt om aanpassing van regelgeving.. ik zou zeggen 1 door het volk geörganiseerde referendum per 4 jaar.
Brabant. Daar zijn PVV en SP traditioneel nogal aanwezig.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik had van Eindhoven meer verwacht dan.
vind ik wel.. als mensen misbruik maken van de mogelijkheid op referanda.. zal er nooit meer referenda georganiseerd worden omdat mensen er genoeg van krijgen en dus niet meer de moeite nemen een handtekening te plaatsenquote:Op donderdag 7 april 2016 10:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat slaat natuurlijk ook weer nergens op...
Dan had er een referendum georganiseerd moeten worden met de vraagquote:Op donderdag 7 april 2016 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een van de zaken waar veel burgers moeite mee hebben, dat de EU ons door de strot wordt geduwd en dat we aan nationale soevereiniteit verliezen. Hoog tijd dat daar iets mee wordt gedaan. Juist als dat onmogelijk is, wordt het hoog tijd in verzet te komen.
TTIP lijkt me op zich een terecht onderwerp. Ik zou een aanpassing eerder zoeken richting een gekwalificeerde meerderheid, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
vind ik wel.. als mensen misbruik maken van de mogelijkheid op referanda.. zal er nooit meer referenda georganiseerd worden omdat mensen er genoeg van krijgen en dus niet meer de moeite nemen een handtekening te plaatsen
Wel de slimste regio ter wereldquote:Op donderdag 7 april 2016 10:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Brabant. Daar zijn PVV en SP traditioneel nogal aanwezig.
En het is meer een correlatie dan een 1 op 1 relatie.
En het is misbruik omdat de benodigde handtekeningen zijn behaald en de benodigde kiesdrempel is gehaald? Of nee, het is natuurlijk misbruik omdat de uitkomst je niet aanstaat, of de intenties van waaruit mensen stemmen?quote:Op donderdag 7 april 2016 10:21 schreef Onnoman het volgende:
[..]
vind ik wel.. als mensen misbruik maken van de mogelijkheid op referanda.. zal er nooit meer referenda georganiseerd worden omdat mensen er genoeg van krijgen en dus niet meer de moeite nemen een handtekening te plaatsen
JA want zo staan we sterker.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan had er een referendum georganiseerd moeten worden met de vraag
"is het goed wanneer Nederland zich verenigd met een groep gelijkgezinde andere landen, te weten de EU, om in handelsverdragen de eisen te kunnen dicteren?"
[ja] [nee]
En kunnen we zien wat het Nederlandse volk daarvan vindt.
Eindhoven was in 2011 nog de slimste regio van de wereldquote:Op donderdag 7 april 2016 10:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Brabant. Daar zijn PVV en SP traditioneel nogal aanwezig.
En het is meer een correlatie dan een 1 op 1 relatie.
Dan moeten we over dat beleid gaan stemmen en niet over een verdrag dat al door 27 lidstaten getekend is. Ik vind het ontzettende symbool politiek vanuit een groepje mensen dat schreeuwt dat alles kut is.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het gaat om politieke samenwerking met landen die hun zaakjes niet op orde hebben. Europa ontwikkelt zich in de breedte terwijl de basis gammel is. Daar krijg je veel ellende van, zoals landen als Griekenland die enerzijds blij zijn hulp te krijgen maar daartegen in verzet gaan komen als ze merken dat veranderingen top-down worden doorgevoerd en niet door de eigen bevolking worden gedragen.
Hier bestaat al heel lang verzet tegen. Het associatiegedrag is een zoveelste manifestatie van dit idiote EU-beleid.
Je bedoelt gewoon verkiezingen?quote:Op donderdag 7 april 2016 10:13 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ok.. nu gaan mensen er misbruik van maken![]()
misbruik vraagt om aanpassing van regelgeving.. ik zou zeggen 1 door het volk geörganiseerde referendum per 4 jaar.
Ik zou de d/t-fout er even uithalen en de formulering minder tendentieus maken.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan had er een referendum georganiseerd moeten worden met de vraag
"is het goed wanneer Nederland zich verenigd met een groep gelijkgezinde andere landen, te weten de EU, om in handelsverdragen de eisen te kunnen dicteren?"
[ja] [nee]
En kunnen we zien wat het Nederlandse volk daarvan vindt.
Waarom is er 1,5 jaar geleden dan niet massaal op anti-Europese partijen gestemd bij de EP-verkiezingen? Wat je nu stelt is volgens mij niet iets van de afgelopen 1,5 jaar. Blijkbaar valt het allemaal wel mee en stemt een groot gedeelte nu gewoon nee om het nee stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is een van de zaken waar veel burgers moeite mee hebben, dat de EU ons door de strot wordt geduwd en dat we aan nationale soevereiniteit verliezen. Hoog tijd dat daar iets mee wordt gedaan. Juist als dat onmogelijk is, wordt het hoog tijd in verzet te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |