abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161248414
quote:
Apart dat het er zoveel uit brabant zijn. Overigens ken ik beide dorpjes maar nooit het gevoel gehad dat ze rijk waren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 april 2016 @ 10:13:30 #177
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161248417
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

Kijk en zo verliest een heel land ¤1000 euro omdat de massa dat graag wil :)
Doe nou niet zo stoer. Dat domme testje is toch zo algemeen bekend dat je hier wel met humor op in moet gaan.

Dat bedoel ik, wat jij slim van jezelf vindt is voor een ander al weer een gepasseerd station en niet meer de moeite waard.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:13:36 #178
8781 crew  Frutsel
pi_161248419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als alle voorstemmers thuis waren gebleven was het ongeldig geweest. Dit zal dan ook de tactiek zijn de volgende keer.
Ik zal de volgende keer ook gewoon stemmen hoor :)
pi_161248423
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:07 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ik lees anders altijd dat de grote steden de afvoerputjes van nederland vormen met het meeste paupervolk.

de grote steden zijn natuurlijk een mengelmoes van enerzijds een hoop kansloze allochtonen in de sociale huurwoningen waar die linkse partijen zonodig voor moeten zorgen, een oudere middenklasse en een hoop jonge (hoog)opgeleide gezinnen die genoeg verdienen om nog een huis in de dure wijken te kopen... wat dat betreft kun je niet zomaar zeggen: Den Haag dit of Amsterdam dat; je zou moeten kijken naar de opkomst per wijk...
pi_161248429
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:59 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Kleingeestig volk stemt doorgaans tegen het vreemde, of ze het snappen of niet (niet dus). Bang aangelegd, mentaal beperkt en sociaal vastgeroest. Dat is karakteriserend voor de lieden zoals Jan Roos die tegen stemmen.
Juist die politieke kontenlikkertjes die voorstemmen zijn mentaal beperkt, sociaal vastgeroest en bang aangelegd.
Die denken dat er daadwerkelijke gevolgen zullen zijn als er nee gestemd zou worden, dus snel meegaan in de campagne en luisteren naar de hoge EU pipos met hun dreigtaal. Wie is er nou mentaal beperkt :')

Waarom denk je dat het voornamelijk studentensteden zijn die voor hebben gestemd, die kijken naar de handel en zo naar hun toekomst. Man, Oekraine en handel :') Die kan je missen als kiespijn. Echt bijster slim die studenten inderdaad, Oekraine betrekken in de wereldhandel. Je hebt helemaal niks aan dat pauperland.

Ga weg man.
Niet Fokken met mij.
pi_161248431
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me af wat de uitslag zou zijn voor het referendum op "willen jullie morgen ¤1000 of over 10 jaar ¤2000 euro" Ik denk dat er dan een massaal ¤1000 kamp zal zijn.
Dit gaat over een kwestie die al heel lang speelt en waar al heel lang een ongenoegen over bestaat dat tot nog toe grotendeels door politici wordt genegeerd en door de media wordt overstemd met een minderheidsmening.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:14:40 #182
8781 crew  Frutsel
pi_161248435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Apart dat het er zoveel uit brabant zijn. Overigens ken ik beide dorpjes maar nooit het gevoel gehad dat ze rijk waren.
Ik kon de intelligentiecijfers niet vinden, maar ik zoek straks nog ff, maar betwijfel of het dan anders. Kan ook haast niet anders omdat er slechts weinig gemeenten zijn die uberhaupt voor stemmen, het viel mij gewoon op dat bij die paar gemeenten vier grote zitten.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:14:40 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_161248436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je dat ongenoegen niet serieus neemt. Als je politicus was, zou ik dat wel van je verwachten. Lekker makkelijk om het te diskwalificeren als 'een puber die zich afreageert'.

Overigens zouden ouders pubers die zich afreageren ook serieus moeten nemen.
Rutte moet het zeker serieus nemen als een (soort van) gremium iets tegen hem zegt en zal daar gedegen antwoord op moet geven. Als iemand die niet in het bestuur van het land zit kan ik echter opmerken dat ik hem niet benijd want er valt niet echt iets serieus mee te doen. De Nederlandse regering is hier nauwelijks ontvankelijk en het verdrag zal waarschijnlijk niet of nauwelijks aangepast worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:15:22 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161248444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:09 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. In de Oostblok en UK leven ook enorme anti-EU sentimenten en daar wordt stevig gevolg aan gegeven. De streng-conservatieve Poolse regering gaat haar eigen weg ondanks kritiek van Brussel en de UK heeft belangrijke clausules met Brussel gesloten ten faveure van haar eigen positie. Brussel heeft daar met zwaar tegenzin aan toe gegeven. Kort geleden nog tot een compromis gekomen dat niet-Britten voor een aantal jaar worden uitgesloten van sociale zekerheid als ze in de UK komen wonen. Vergeet het bindende referendum niet dat over niet al te lange tijd wordt gehouden. In Frankrijk zetten ze de boel stevig op stelten als iets ze niet zint. Parijs doet het in haar broek als boeren / werklui in actie komen en veel belangrijke wetsvoorstellen zijn daardoor niet doorgegaan. Zwitserland schrijft voor belangrijke besluiten bindende referendums uit en daar wordt altijd gevolg aan gegeven. In wezen stelt de EU niks voor omdat al veel landen hun eigen gang gaan. We kunnen beter naar de NEURO: Noord Europese Unie met landen van gelijke welvaart en cultuur. Dan ontstaan gelijk minder spanningen en is het makkelijker compromissen maken.
Ja en dit referendum ging over een associatie verdrag met de oekraine die al door 27 lidstaten getekend is... en niet persee voor of tegen de EU. Het was dus een stem om iets wat toch plaats gaat vinden een beetje te dwarsbomen of in iedergeval iets lastiger te maken voor nederland en zijn regering. Waarom zou dat een goede keuze zijn? Vraag het aan vele tegen stemmers en zij zullen zeggen dat alles wat tegen rutte in gaat goed is. Op dat soort sentimenten vind ik het lastig besturen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161248447
Is er al een Intercontinentale crisis?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_161248454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:10 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vond de observatie van Freako (5 delen en 3 minuten geleden..) wel interessant:

"Het referendum van gisteren geeft nu een geldig resultaat, maar bij hetzelfde aantal tegenstemmers en minder voorstemmers was het ongeldig geweest. Dat is gek."

Dat is ook wel behoorlijk gek als je erover nadenkt. Dat is een foutje in het ontwerp lijkt me.
Even los van de uitslag is het ontwerp wel slecht natuurlijk. Door een drempel van 30% in te bouwen voeg je eigenlijk een informele derde optie toe. Het bizarre van deze optie is dat het informeel is, maar wel formele gevolgen kan hebben.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:16:13 #187
440653 BarryOSeven
pi_161248456
Zullen we maar meteen doorpakken mensen?

https://ttip-referendum.nl/

TEGEN!
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:16:24 #188
8781 crew  Frutsel
pi_161248458
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

de grote steden zijn natuurlijk een mengelmoes van enerzijds een hoop kansloze allochtonen in de sociale huurwoningen waar die linkse partijen zonodig voor moeten zorgen, een oudere middenklasse en een hoop jonge (hoog)opgeleide gezinnen die genoeg verdienen om nog een huis in de dure wijken te kopen... wat dat betreft kun je niet zomaar zeggen: Den Haag dit of Amsterdam dat; je zou moeten kijken naar de opkomst per wijk...
Bijvoorbeeld, maar breng het dan anders dan dat kort door de bocht gedoe. Want als de uitslag minder 'nee' was geweest of ja dan had het voorkamp vermoedelijk net zo gereageerd als nu het nee-kamp en was die "drol over het referendum op facebook for all places' ineens niet gelegd.

Maar goed, ik zal met mijn ja stem maar verhuizen naar Roozendaal.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:17:07 #189
440653 BarryOSeven
pi_161248470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, maar breng het dan anders dan dat kort door de bocht gedoe. Want als de uitslag minder 'nee' was geweest of ja dan had het voorkamp vermoedelijk net zo gereageerd als nu het nee-kamp en was die "drol over het referendum op facebook for all places' ineens niet gelegd.

Maar goed, ik zal met mijn ja stem maar verhuizen naar Roozendaal.
Wellicht hebben ze nog een plek op de camping vrij inderdaad. Doen!
pi_161248472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Zullen we maar meteen doorpakken mensen?

https://ttip-referendum.nl/

TEGEN!
Ik ga gelijk tekenen. Bedankt voor het delen.
pi_161248473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Rutte moet het zeker serieus nemen als een (soort van) gremium iets tegen hem zegt en zal daar gedegen antwoord op moet geven. Als iemand die niet in het bestuur van het land zit kan ik echter opmerken dat ik hem niet benijd want er valt niet echt iets serieus mee te doen. De Nederlandse regering is hier nauwelijks ontvankelijk en het verdrag zal waarschijnlijk niet of nauwelijks aangepast worden.
Dat is een van de zaken waar veel burgers moeite mee hebben, dat de EU ons door de strot wordt geduwd en dat we aan nationale soevereiniteit verliezen. Hoog tijd dat daar iets mee wordt gedaan. Juist als dat onmogelijk is, wordt het hoog tijd in verzet te komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_161248475
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

daar geloof ik geen drol van... waarschijnlijk wist bijvoorbeeld bijna geen enkele Nederlander op welke hoofdstukken van het akkoord het referendum eigenlijk invloed had...
Dat lijkt me wel zeker, en is misschien ook wel een reden voor de apathische minzame houding van de politiek omdat zij toch al weten dat een NEE stem maar een marginale invloed heeft op het verdrag. Mocht dat zo zijn dan is dat best wel een kwalijke houding en verdiend Pechtold toch wel lof.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:17:30 #193
8781 crew  Frutsel
pi_161248480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wellicht hebben ze nog een plek op de camping vrij inderdaad. Doen!
Die kan ik niet betalen ;)
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:17:52 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161248484
quote:
4s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit gaat over een kwestie die al heel lang speelt en waar al heel lang een ongenoegen over bestaat dat tot nog toe grotendeels door politici wordt genegeerd en door de media wordt overstemd met een minderheidsmening.
Ik heb nog nooit mensen voor dit referendum horen zeggen, dat associatie verdrag waar de EU mee bezig is dat is toch kut...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161248487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als alle voorstemmers thuis waren gebleven was het ongeldig geweest. Dit zal dan ook de tactiek zijn de volgende keer.
ja, daarom moeten we van die 30% af.

Nuja, we moeten sowieso van dit soort referenda af. Hou ze liever op gemeentelijk niveau en dan alleen bij onderwerpen als: willen we wel of geen kunstwerk op de rotonde... dan is het tenminste nog te overzien wat de gevolgen van een stem zijn.
pi_161248489
Plenaire zaal stroomt vol. (er is geen topic? :@ )
pi_161248496
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:11 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Waarom geloof je het niet? Ik ken mensen die zich hier al tijden mee bezig hielden. En die ook echt nog wel getwijfeld hebben om 'voor' te stemmen, omdat ze bijv. eerst dachten dat de bevolking in Oekraïne er beter van zou worden. Dat is blijkbaar niet het geval, die zouden alleen nog meer uitgebuit gaan worden. Dus stemmen dergelijke mensen 'tegen'. Om slechts 1 voorbeeld te noemen.
Dat ene voorbeeld is wel een fikse aanname.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161248497
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef Happel het volgende:

[..]

Waarop baseer jij dat alle thuisblijvers voor stemmers zijn?
Pechtold en co.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_161248507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:18 schreef empa1010 het volgende:
NWS / LIVE: Debat over aanslagen Brussel #4
  donderdag 7 april 2016 @ 10:18:42 #200
440653 BarryOSeven
pi_161248508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:18 schreef empa1010 het volgende:
De afgang van Ard?

Livestream please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')