Totdat je ooit een klapband hebt gehad.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het eerste wat ik heb afgeleerd: twee handen aan het stuur
Als je zo op een rechte weg rrijdt,kom je echt als een onzekere stresskip op me over.
Twee handen aan het stuur voelt veiliger, maar ik zie mijzelf bijvoorbeeld niet gedurende een rit van 2 uur constant 2 handen aan het stuur houden. Links zit vaak op m`n knie en rechts op 3 uur.quote:
Die redresseerstrook he....quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:26 schreef MrBradge het volgende:
Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Heb een keer gezien dat een Range Rover over de redresseerstrook en daarna de middenberm op de A4 ging inhalen haha, die reed zeker 160km/h. Dan heb je best wel ballen maar ben je wel echt een retard, of z'n remmen waren stuk of Speed the movie!quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:29 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Die redresseerstrook he....
Gister een idioot op de motor die het nodig vond een aantal auto's daarover in te halen. Met 140 km/u...
Het is weer mooi weer en weg zit weer vol met debielen die denken dat ze motor kunnen rijden....
Zo'n (bij nader inzien domme) actie deed ik ook een tijdje terug. Iemand inhalen die middenop een snelweg met twee stroken bleef rijden. Zeker een meter op de redreseer en enkele centimeters langs zijn spiegel.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb een keer gezien dat een Range Rover over de redresseerstrook en daarna de middenberm op de A4 ging inhalen haha, die reed zeker 160km/h. Dan heb je best wel ballen maar ben je wel echt een retard, of z'n remmen waren stuk of Speed the movie!
Oh ja dat op twee stroken tegelijk schoolmeestertje spelen, heel irritant is dat. Links rijdt veertig, rechts 70 maar zo'n eikel besluit dan dat iedereen achter hem moet blijven want MIJN ASFALT, MIJN!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 10:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Zo'n (bij nader inzien domme) actie deed ik ook een tijdje terug. Iemand inhalen die middenop een snelweg met twee stroken bleef rijden. Zeker een meter op de redreseer en enkele centimeters langs zijn spiegel.
Achteraf niet heel netjes.
Net als van die types die vol in de ankers moeten bij elke drempel om dan meteen weer vol het gas in te trappen zodra ze erover zijn... tot de volgende drempel en dan herhaalt het zich weerquote:Op woensdag 6 april 2016 11:29 schreef Ridocar het volgende:
Gisteren met het uitlaten van de hond. In een 30-zone. Hoor ik achter mij een auto zeker 3 keer opschakelen. Ik dacht, die rijdt zeker geen 30, wat ook klopte toen deze rakelings langs mij reed (ik liep op de grens weg-berm).
Is het zo'n vrouw die waarschijnlijk haar kinderen net had opgehaald. Ik krijg dan altijd de neiging om dan voor de auto te gaan staan, maar ik ben bang dat zo'n stomme kut geen noodstop kan maken en 'm in een geparkeerde auto zet of mij (+hond) aanrijdt. Dat risico neem ik dan maar niet.
Zo'n weg ken ik ook, inderdaad. Zeer irritant.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:59 schreef Carlos93 het volgende:
Drempels zijn dan ook gewoon ondingen. Zeker die drempels in een 50km/h weg. Als je een drempel aanlegt zorg dan ook dat je er met die snelheid zonder schade overheen kunt. Het is tenslotte een 50km/h weg. Dus ik zou niet moeten hoeven afremmen naar 25-30 om er zonder problemen overheen te komen.
Hebben ze mijn filmpjes op Dumpert gezetquote:Op woensdag 6 april 2016 16:27 schreef ambertje90 het volgende:
Nou als jullie dachten dat jullie je ergerden in het verkeer... http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
quote:Op woensdag 6 april 2016 16:27 schreef ambertje90 het volgende:
Nou als jullie dachten dat jullie je ergerden in het verkeer... http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
Laastst posttie iemand hier exact een situatie uit dat filmpje (X5 die geen richting aangeeft, vervolgens commentaar van de camerawagen precies hetzelfde). Fok!kers op Dumpert?quote:Op woensdag 6 april 2016 16:27 schreef ambertje90 het volgende:
Nou als jullie dachten dat jullie je ergerden in het verkeer... http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
Dan kun je zelf wel nagaan hoe triest het allemaal isquote:Op woensdag 6 april 2016 16:30 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Hebben ze mijn filmpjes op Dumpert gezet
Dat moet mijn filmpje zijn geweest Maar ik heb niets op Dumpert gezet, heb er zelf geen account.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:46 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Laastst posttie iemand hier exact een situatie uit dat filmpje (X5 die geen richting aangeeft, vervolgens commentaar van de camerawagen precies hetzelfde). Fok!kers op Dumpert?
Als je filmpje gewoon op youtube staat kunnen ze het zo op Dumpert overnemen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:50 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dat moet mijn filmpje zijn geweest Maar ik heb niets op Dumpert gezet, heb er zelf geen account.
Kloptquote:Op woensdag 6 april 2016 16:57 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Als je filmpje gewoon op youtube staat kunnen ze het zo op Dumpert overnemen natuurlijk.
Uiteraard begrijp ik dat.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:02 schreef Gezicht het volgende:
Om het hier verder gezellig te houden zal ik maar niet inhoudelijk ingaan op de filmpjes. Ik hoop wel dat je zelf ook begrijpt waarom er op Dumpert zo gehaat wordt, ook al is het "aangedikt".
Maar dááárrrr doe ik het ook om. Ik klaag op een overdreven manier op alles en iedereen, ik zit zelf ook cónstant fout, maar dit is weer eens iets anders dan de zoveelste "CYKA BLYAT" * Auto vligt over de kop * Compilatie.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:12 schreef BigSmurf het volgende:
Eerlijk is eerlijk, zonder op de inhoud in te gaan, gedurende het filmpje kreeg je me met je manier van klagen wel aan het lachen.
Niet netjes nee, maar wat die andere doet is ook erg irritant. Dan doe ik het ook weleens..quote:Op woensdag 6 april 2016 10:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Zo'n (bij nader inzien domme) actie deed ik ook een tijdje terug. Iemand inhalen die middenop een snelweg met twee stroken bleef rijden. Zeker een meter op de redreseer en enkele centimeters langs zijn spiegel.
Achteraf niet heel netjes.
Ik vond het ook best grappig soms. Hij is zich ook zeker bewust van zijn eigen gekkigheidjes dus ik snap het gehaat ook niet zoquote:Op woensdag 6 april 2016 17:12 schreef BigSmurf het volgende:
Eerlijk is eerlijk, zonder op de inhoud in te gaan, gedurende het filmpje kreeg je me met je manier van klagen wel aan het lachen.
Dat is ook niet de bedoeling, daar is een apart topic voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef MrBradge het volgende:
Ik zal niet meer in dit topic met filmpjes te vinden zijn.
Kakkerquote:Op woensdag 6 april 2016 16:27 schreef ambertje90 het volgende:
Nou als jullie dachten dat jullie je ergerden in het verkeer... http://www.dumpert.nl/med(...)heeft_het_zwaar.html
Heeft vast teveel naar de Ghost Rider filmpjes op Youtube gekeken.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:29 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Die redresseerstrook he....
Gister een idioot op de motor die het nodig vond een aantal auto's daarover in te halen. Met 140 km/u...
Het is weer mooi weer en weg zit weer vol met debielen die denken dat ze motor kunnen rijden....
Ik heb éénmaal de redresseerstrook moeten gebruiken, dat was toen ik op de motor van een rotonde afkwam op de linker rijstrook en er iemand waar ik al naast reed zonder te kijken besloot te gaan inhalen en dus naar links kwam. Gelukkig was de redigeerstrook er, anders had ik in de vangrail gehangen. Meneer de inhaler was totaal niet onder de indruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Zo'n (bij nader inzien domme) actie deed ik ook een tijdje terug. Iemand inhalen die middenop een snelweg met twee stroken bleef rijden. Zeker een meter op de redreseer en enkele centimeters langs zijn spiegel.
Achteraf niet heel netjes.
Irritaties op de weg? Lijkt me nog al duidelijk toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:19 schreef Ridocar het volgende:
Maar waarom is die dumpertlink hier neergezet?
Heel goed. Daar is het filmpjes topic voorquote:Op woensdag 6 april 2016 17:26 schreef MrBradge het volgende:
Ik zal niet meer in dit topic met filmpjes te vinden zijn.
In dit topic mag het nog gewoon, en daar hoort het ook eerder thuis dan bij serieuze irritaties.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:12 schreef jatochneetoch het volgende:
Er mochten toch geen filmpjes meer geplaatst worden in het filmpjes topics? Of is het weer verandert?
Sta jij op een van de filmpjes, of is dit gewoon een poging een FOK!er af te zeiken?quote:Op donderdag 7 april 2016 10:39 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Irritaties op de weg? Lijkt me nog al duidelijk toch?
ambertje remde terwijl ze ook het gas los had kunnen latenquote:Op donderdag 7 april 2016 11:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sta jij op een van de filmpjes, of is dit gewoon een poging een FOK!er af te zeiken?
Ambertje is geen kerel?quote:Op donderdag 7 april 2016 12:19 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
ambertje remde terwijl ze ook het gas los had kunnen laten
Ik eerst ook, tot ik na een rare opmerking "haar" pohi checkte en zag dat ze alleen in PTA post. Was het een vrouw geweest dan had er ook wel wat R&P tussen gestaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:29 schreef jatochneetoch het volgende:
Door de naam ging ik uit van een vrouw.
Wel een ponyclub in de sig.quote:Op donderdag 7 april 2016 12:35 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik eerst ook, tot ik na een rare opmerking "haar" pohi checkte en zag dat ze alleen in PTA post. Was het een vrouw geweest dan had er ook wel wat R&P tussen gestaan.
Er zijn ook mannen die van paarden houden.quote:
Misschien is het wel een bronyquote:Op donderdag 7 april 2016 22:07 schreef deezler het volgende:
[..]
Er zijn ook mannen die van paarden houden.
Maar dat filmpje is toch van Braddie? Of zijn Ambertje en Braddie/Badge hetzelfde figuur?quote:Op donderdag 7 april 2016 12:29 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Door de naam ging ik uit van een vrouw. Maar hij/zij heeft inderdaad een mannetje poppetje.
Dat zou een plottwist zijn zegquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat filmpje is toch van Braddie? Of zijn Ambertje en Braddie/Badge hetzelfde figuur?
En dan blijkt Braddie opeens de collega van VanNelle te zijn en zijn grootste angst, een leerling die het niet kan, eens heeft opgeschreven in verhaalvorm.quote:
Veel verder kun je er niet naast zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dan blijkt Braddie opeens de collega van VanNelle te zijn en zijn grootste angst, een leerling die het niet kan, eens heeft opgeschreven in verhaalvorm.
Had ik het concullega moeten noemen? Wat jij ermee te maken hebt? Jij hebt kennis, weet hoe je dingen in de geest van de regel moet behandelen en kan het common sense principe goed toepassen. Beide anderen missen hier gedeeltes van.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Veel verder kun je er niet naast zitten.
Bovendien, wat heb ik hier mee te maken?
Ah so...quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Had ik het concullega moeten noemen? Wat jij ermee te maken hebt? Jij hebt kennis, weet hoe je dingen in de geest van de regel moet behandelen en kan het common sense principe goed toepassen. Beide anderen missen hier gedeeltes van.
Iemand beweerde dat Ambertje op het filmpje van Braddie voor kwamquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat filmpje is toch van Braddie? Of zijn Ambertje en Braddie/Badge hetzelfde figuur?
Voor dat soort momenten zou je een dashcam moeten hebbenquote:Op vrijdag 8 april 2016 15:01 schreef Cat22 het volgende:
Poosje geleden reed ik achter een slapstick
Voorganger reed al heel rustig door de bebouwde kom. Te rustig. Check op chauffeur: grijs haar en klep op.
Liever langzaam en veilig dan snel en boem dus ik sukkel er achteraan.
Dorp uit, er wordt vaart gemaakt en we komen bij een splitsing. Op dit punt komt het fietspad weer op de rijbaan en is alleen nog maar gescheiden door een hoge stoeprand.
Voorganger speelt het klaar om met zijn achterwiel precies die stoeprand te pakken. Wieldop stuitert van de auto af en rolt rechtop over dat fietspad. Waar een fietser aankomt, die de dop zeer verbaasd ontwijkt
Voorganger heeft niks in de gaten en rijdt lekker door. Helaas scheidden onze wegen zich een kilometertje later. Achterband liep niet leeg en nij stopte niet, maar anders had ik hem nog kunnen vertellen waar hij zijn wieldop kon vinden (niet gesignaald om hem te laten stoppen want ik was bang voor paniek)
Ik heb wel eens getoeterd als mensen dat deden... Vliegt zo'n telefoon door de auto van schrik.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:11 schreef roos85 het volgende:
Dus had al een vermoeden, dus ga inhalen en jahoor madame zat op haar telefoon
Verzonnen, volgens Fok zijn alle Duitser heer in verkeer en rijden alleen Nederlanders gestrest rond.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:56 schreef Rewimo het volgende:
Gisteren in Essen, ik rij het centrum uit de oprit naar de snelweg op. Dit is een redelijk korte oprit, in het begin twee banen maar al vrij snel eindigt de linkerbaan. Het was druk dus het doseerlicht bovenaan de oprit was in werking. Eerst komt er een kleine BMW die zich nog even voor mij en mijn voorligger drukt - waarna hij uiteraard moest stoppen vanwege de rij voor het doseerlicht
Ik sluit aan bij mijn voorganger (op dit punt eindigt de linkerstrook zo'n beetje) en ineens zit er een idioot zowat in mijn linkerzijkant Die wilde blijkbaar per se achter die BWM of zo. Dus ik ram op mijn toeter en kijk niet al te vriendelijk naar hem, begint ie ook nog boos te gebaren alsof het mijn schuld was dat ie op 20 cm naast me stond
Tijdje later kwam ie rechts voorbij over een invoegstrook. Zielig figuur
Wat ben ik dan? Ik rij met Duits kenteken. Je maakt me onzeker!quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:56 schreef Fer het volgende:
Verzonnen, volgens Fok zijn alle Duitser heer in verkeer en rijden alleen Nederlanders gestrest rond.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Verzonnen, volgens Fok zijn alle Duitser heer in verkeer en rijden alleen Nederlanders gestrest rond.
Vraag het de Fokker die dit vinden. Ik merk amper verschil tussen NL/DE het is daar iets rustiger en het tempo ligt iets hoger, maar verder...quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat ben ik dan? Ik rij met Duits kenteken. Je maakt me onzeker!
Ik merk zelf wel degelijk verschil inderdaadquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:30 schreef Fer het volgende:
Vraag het de Fokker die dit vinden. Ik merk amper verschil tussen NL/DE het is daar iets rustiger en het tempo ligt iets hoger, maar verder...
Die dingen staan er vooral om mensen langzamer te laten rijden, niet om jouw werkelijke snelheid aan te geven. Onderweg van mijn werk naar huis staat zo'n paal die regelmatig oplicht met de tekst "U rijdt te snel". Maar dat ding geeft dat altijd aan, maakt niet uit of je nu 130 rijdt of stilstaat in de file.quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:21 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag stuk gereden waar van die radarpalen staan die je snelheid aangeven. 3 palen 3x een andere snelheid terwijl ik hem op de cruise control had
Zet dan niks neer.
Die dingen werken toch wel goed...op dat 70km-stuk waar zo'n paal staat probeer ik me toch wel aan de snelheid te houden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:22 schreef deezler het volgende:
[..]
Die dingen staan er vooral om mensen langzamer te laten rijden, niet om jouw werkelijke snelheid aan te geven. Onderweg van mijn werk naar huis staat zo'n paal die regelmatig oplicht met de tekst "U rijdt te snel". Maar dat ding geeft dat altijd aan, maakt niet uit of je nu 130 rijdt of stilstaat in de file.
Als ik de cruise control op iets boven de 80 heb ingesteld en de ene paal geeft 87, de andere 81 en de derde 76 aan dan is er toch echt iets mis.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:22 schreef deezler het volgende:
[..]
Die dingen staan er vooral om mensen langzamer te laten rijden, niet om jouw werkelijke snelheid aan te geven. Onderweg van mijn werk naar huis staat zo'n paal die regelmatig oplicht met de tekst "U rijdt te snel". Maar dat ding geeft dat altijd aan, maakt niet uit of je nu 130 rijdt of stilstaat in de file.
Heel herkenbaar. Soms geven ze helemaal geen snelheid meer aan dan knipperen ze TE SNEL TE SNEL.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als ik de cruise control op iets boven de 80 heb ingesteld en de ene paal geeft 87, de andere 81 en de derde 76 aan dan is er toch echt iets mis.
Maar toch ga je ongemerkt iets minder hard rijden...quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:51 schreef WcPot het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Soms geven ze helemaal geen snelheid meer aan dan knipperen ze TE SNEL TE SNEL.
Drempels zijn ook vaak te stijl. Als je er bijvoorbeeld 60 mag moet je er ook met 60 overheen kunnen rijden en niet af moeten remmen naar 30. Misschien heeft Koos hier nog wel een goed antwoord opquote:Op zaterdag 9 april 2016 21:02 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Maar toch ga je ongemerkt iets minder hard rijden...
Dan werken ze wat mij betreft prima. Liever zo'n paal dan een drempel, waarbij de onderkant van de wagen wordt gepolijst.
Ik ken een collega die over bepaalde drempels schuin moet rijden. Dat slaat echt helemaal nergens op. Dat probleem heb ik met mijn rode racemonster overigens niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Drempels zijn ook vaak te stijl. Als je er bijvoorbeeld 60 mag moet je er ook met 60 overheen kunnen rijden en niet af moeten remmen naar 30. Misschien heeft Koos hier nog wel een goed antwoord op
Dan zal de auto ook wel iets aangepast zijn als ze scheef over drempels moeten rijden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ken een collega die over bepaalde drempels schuin moet rijden. Dat slaat echt helemaal nergens op. Dat probleem heb ik met mijn rode racemonster overigens niet.
Ik heb inmiddels al bij heel wat gemeenten gewerkt maar klachten over te steile drempels zijn op een hand te tellen. Veel vaker vindt men dat ze niet genoeg afremmen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:20 schreef WcPot het volgende:
[..]
Drempels zijn ook vaak te stijl. Als je er bijvoorbeeld 60 mag moet je er ook met 60 overheen kunnen rijden en niet af moeten remmen naar 30. Misschien heeft Koos hier nog wel een goed antwoord op
Wat een belachelijk volk loopt er toch rond drempels zijn echt de aids van de weginrichting. Waar ik woon rijd je je gehele onderstel naar de klote al ga je er stapvoets overheen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al bij heel wat gemeenten gewerkt maar klachten over te steile drempels zijn op een hand te tellen. Veel vaker vindt men dat ze niet genoeg afremmen.
In mijn wijk ook iemand met een zeer lage auto die niet anders kan dan de drempels diagonaal te nemen ronduit belachelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik ken een collega die over bepaalde drempels schuin moet rijden. Dat slaat echt helemaal nergens op. Dat probleem heb ik met mijn rode racemonster overigens niet.
Dit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
drempels zijn echt de aids van de weginrichting
Maar dat is standaard. En dan gaat men eens controleren en bekeuren in een klaagwijk en dan blijken de bewoners voor het merendeel van de bekeuringen aansprakelijk te zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al bij heel wat gemeenten gewerkt maar klachten over te steile drempels zijn op een hand te tellen. Veel vaker vindt men dat ze niet genoeg afremmen.
Sowieso busjes in een woonwijk... Prima dat je zo'n ding mee naar huis neemt, maar gooi hem niet in het stuk waar iedereen op uitkijkt. Je hebt vaak zat plekken aan de zijkant van huizen, zet zo'n ding lekker daar neer.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:34 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die een bus van het werk mee naar huis nemen zijn al erg genoeg, maar die zet je uiteraard niet bij jezelf voor de deur neer. Nee die zet je 2 straten verderop op een dusdanige manier neer dat er ook niemand meer langs of naast kan.
Ik heb soms de neiging om een foto te maken en door te sturen naar het bedrijf in kwestie met de vraag of ze hun chauffeurs wat beter op kunnen voeden.
Daar word ik zo link van Rijd regelmatig langs een paal met CC op 77 (80 km weg) en krijg die melding. Dan heb ik de neiging gas bij te geven 'want fout doe ik het toch al'quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:51 schreef WcPot het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Soms geven ze helemaal geen snelheid meer aan dan knipperen ze TE SNEL TE SNEL.
M'n ouders hebben een hoekhuis en kijken vanuit de woonkamer heel gezellig tegen de busjes aan de zijkant aan. Nou ja, busjes, het zijn behoorlijke gevaartes.quote:Op zondag 10 april 2016 01:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sowieso busjes in een woonwijk... Prima dat je zo'n ding mee naar huis neemt, maar gooi hem niet in het stuk waar iedereen op uitkijkt. Je hebt vaak zat plekken aan de zijkant van huizen, zet zo'n ding lekker daar neer.
Bij kennissen in de buurt staat zo'n ding waarvan iedere nacht de standkachel aan staat. Lekker rustig slapen is er ook niet meer bij dan, maakt nog best geluid.
Zolang het bij een neiging blijft is het niet erg. Als er zo'n paal staat, dan is er vaak ook wel een flitspaal in de buurt.quote:Op zondag 10 april 2016 08:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Daar word ik zo link van Rijd regelmatig langs een paal met CC op 77 (80 km weg) en krijg die melding. Dan heb ik de neiging gas bij te geven 'want fout doe ik het toch al'
Geen idee, afmetingen, soort auto. Daar is vast wel iets op te verzinnen.quote:Op zondag 10 april 2016 11:17 schreef Piles het volgende:
Ik vraag me af of er veel verschil tussen een Vito en een BMW X5 is. Die passen ook niet altijd even lekker in een vak. Dus waar trek je dan de grens.
Wat ik zei, de apv zegt meestal groter dan 6m 2,10m 2,40m. Daar vallen de meeste bussen net onder.quote:Op zondag 10 april 2016 10:42 schreef karr-1 het volgende:
Kan er niet gewoon standaard in de verordening opgenomen worden dat werkbussen en vrachtwagens niet thuis horen in normale woonwijken. Ik snap dat het soms handiger is omdat ding mee naar huis te nemen, maar de parkeerplaatsen zijn er gewoon niet geschikt voor. Zet het ding dan lekker op je eigen oprit neer.
Dan zou een aanpassing van de apv dus aan de orde zijn.quote:Op zondag 10 april 2016 11:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik zei, de apv zegt meestal groter dan 6m 2,10m 2,40m. Daar vallen de meeste bussen net onder.
Misschien eens beter oefenen met inparkeren?quote:Op zondag 10 april 2016 11:49 schreef Fer het volgende:
Beter maken ze de parkeervakken breder, ik heb al dat een Leon, Golf of Megane met de spiegels al buiten de vakken uit steekt.
Hihihi hahaha, maar al parkeer ik precies in het midden, zolang de kleinste vakken nog steeds 1,95m mogen zijn, steken de spiegels uitquote:Op zondag 10 april 2016 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien eens beter oefenen met inparkeren?
Hier is het ook zo hoor, ik sta naast een dikke Mercedes en die klapt gelukkig automatisch de spiegels in. Hij staat aan beide kanten van z'n vak buiten de lijntjes en hij zet hem altijd achteruit kaarsrecht erin.quote:Op zondag 10 april 2016 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien eens beter oefenen met inparkeren?
Ik heb nog nooit een parkeervak gezien wat kleiner was als 2.10.quote:Op zondag 10 april 2016 12:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Hihihi hahaha, maar al parkeer ik precies in het midden, zolang de kleinste vakken nog steeds 1,95m mogen zijn, steken de spiegels uit
Als ik op zulke krappe vakken moest parkeren zou ik domweg systematisch de belijning negeren.. we rijden niet allemaal in een Daihatsjie Cuore.quote:Op zondag 10 april 2016 12:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hier is het ook zo hoor, ik sta naast een dikke Mercedes en die klapt gelukkig automatisch de spiegels in. Hij staat aan beide kanten van z'n vak buiten de lijntjes en hij zet hem altijd achteruit kaarsrecht erin.
Ja da's haske leuk, als iedereen z'n auto maar uit laat puilen. Ik sta ongeveer aan het eind van het rijtje, wat gebeurt er als iedereen de belijning negeert? Huppatee, degene die als laatste thuiskomt mag via de kofferbak uitstappen.quote:Op zondag 10 april 2016 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik op zulke krappe vakken moest parkeren zou ik domweg systematisch de belijning negeren.. we rijden niet allemaal in een Daihatsjie Cuore.
Kijk, daar zie het dus ook: een paar mensen die de auto niet recht in het vak zetten en hop, dat vak ernaast is onbruikbaar.quote:Op zondag 10 april 2016 12:12 schreef Fer het volgende:
Oh ja met de Leon kan ik dat ook, met ingeklapte spiegels past hij net in een vak.
En voor de duidelijk, ik heb het over het parkeerterrein voor de supermarkt. Die voor mijn eigen huis zijn 2,50m ofzo.
Kijk zelf maar
Geplaatste markering
vlak bij Ecuplein, 1060 Amsterdam
https://goo.gl/maps/YLe11HQsHbH2
Op de streetview zie je een Exeo en een Octavia voor de Jumbo ingang staan. Die staan precies in een vak, past met spiegels echt net.
Life is about choices. Je kunt ook je auto niet in een pijpenlaatje parkeren.quote:Op zondag 10 april 2016 13:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja da's haske leuk, als iedereen z'n auto maar uit laat puilen. Ik sta ongeveer aan het eind van het rijtje, wat gebeurt er als iedereen de belijning negeert? Huppatee, degene die als laatste thuiskomt mag via de kofferbak uitstappen.
Parkeerplaats op huisnummer.quote:Op zondag 10 april 2016 13:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Life is about choices. Je kunt ook je auto niet in een pijpenlaatje parkeren.
Weet je zeker dat het geen kinderwagenstalling is?quote:Op zondag 10 april 2016 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Parkeerplaats op huisnummer.
Maar je weet alles toch beter.
Precies de reden waarom ik een hekel heb aan inparkeren. Ik kan het ook gewoon niet.quote:Op zondag 10 april 2016 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen kinderwagenstalling is?
Ikke wel; ik houd ervan om hier op de oprit op een centimeter precies langs de erfafscheiding van de buren te parkeren. Levert soms een krasje op een spiegel op, maar is gewoon een goede oefening.quote:Op zondag 10 april 2016 14:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik een hekel heb aan inparkeren. Ik kan het ook gewoon niet.
Hier precies hetzelfde, incombinatie met smalle parkeerplekken er staan borden en de buren en ik leggen briefjes onder de ruitenwisser, maar er staan elke keer andere auto's dus dat heeft weinig zin. Nu kon de boel nog iets verbreed worden (er lagen bielzen aan de zijkant om te voorkomen dat mensen hun auto's daar parkeerden, werkte dus niet) en dat scheelt echt een hoop.quote:Op zondag 10 april 2016 14:06 schreef Cat22 het volgende:
Parkeerergernissen!
Mijn grootste by far is de situatie bij mijn huis.
Ik woon aan het eind van een doodlopende straat (woonerf). Omdat de weg daar dus vrij breed is vinden velen het een goed idee om aan het eind van de straat te parkeren. Recht tegenover mijn oprit dus.
Maar die ruimte heb ik nodig om uit te kunnen parkeren, want anders moet ik zigzaggend 100 meter achteruit voordat ik kan keren.
Er staat dan ook een kruis op de weg, maar regelmatig wordt dat genegeerd. En aangezien ik niet ga patrouilleren leg ik telkens maar briefjes onder ruitenwissers. Maar soms heb ik zin om mijn auto er recht achter te zetten. Kunnen ze geen kant uit en weten ze ook hoe dat voelt.
Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft.quote:Op zondag 10 april 2016 17:37 schreef MrBradge het volgende:
Ik rij vanmiddag hier:
[ afbeelding ]
Waar die cursor staat stond een Ford Focus Station.
Achter die C1 was een parkeer plek en voor de C1, maar die Focus besloot vlak na die bocht (Waar iedereen zodra 'ie uitkomt z`n gas in trapt) Maar te gaan stil staan, midden op de weg, gevarenlichten aan
Dan denk ik Het is hartstikke gevaarlijk zo na een bocht als die, iemand kan zo achter op je klappen. Zet hem dan in een vrij parkeer vak
Het mag niet (Excuses) Maar eh:
Deze situatie beschrijf ik hierboven..
Er valt vrij weinig "in te kijken" Die bocht is redelijk onoverzichtelijk, zeker als je van rechts komt. Als je van links komt is't prima te doen, maar je ziet pas wat er gebeurd als je halverwege die bocht bent.quote:Op zondag 10 april 2016 17:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft.
Ik laat daar ook altijd m`n gas los totdat ik dus halverwege die bocht ben en kan zien hoe en wat, wat je ook in't filmpje hoort als't goed is.quote:Op zondag 10 april 2016 18:03 schreef Najieto het volgende:
Als je weet dat het een onoverzichtelijke bocht is lijkt mij dat je je gas los laat ipv gas bijgeven.
Ik vind dat je het nu een beetje omdraait. Iemand die zijn auto ergens midden op de weg neer wil zetten, die moet in eerste instantie zelf nadenken over of hij gevaar oplevert op die plek. Een kind daar kun je dat niet van verwachten, vandaar dat je altijd moet opletten in het verkeer als er kinderen in de buurt zijn.quote:Op zondag 10 april 2016 17:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft.
Dat ben ik met je eens . Het is dan wachten totdat er iets gebeurt en diegene die niet op zit te letten met niks wegkomtquote:Op zondag 10 april 2016 18:05 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik laat daar ook altijd m`n gas los totdat ik dus halverwege die bocht ben en kan zien hoe en wat, wat je ook in't filmpje hoort als't goed is.
Je hebt van die gasten (Vaak zat meegemaakt) Die gaan direct in die bocht al gasgeven.. Dan ben je gewoon heel dom bezig.
Helemaal mee eens dat het een ongelukkige plaats is om stil te staan. MrBradge rijdt keurig door die bocht...en dan hoeft er dus geen noodstop aan te pas te komen als blijkt dat je niet kunt doorrijden. Zo hoort het ook.quote:Op zondag 10 april 2016 18:05 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik vind dat je het nu een beetje omdraait. Iemand die zijn auto ergens midden op de weg neer wil zetten, die moet in eerste instantie zelf nadenken over of hij gevaar oplevert op die plek. Een kind daar kun je dat niet van verwachten, vandaar dat je altijd moet opletten in het verkeer als er kinderen in de buurt zijn.
Daarnaast moet elke bestuurder bedacht zijn op onverwachte zaken natuurlijk, maar ik vind dat MrBradge hier gewoon gelijk heeft hoor.
Ah okay, dan zijn we het gewoon eensquote:Op zondag 10 april 2016 18:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat het een ongelukkige plaats is om stil te staan. MrBradge rijdt keurig door die bocht...en dan hoeft er dus geen noodstop aan te pas te komen als blijkt dat je niet kunt doorrijden. Zo hoort het ook.
Mijn punt was eerder dat dit soort situaties aan de lopende band gebeuren. Je moet kunnen incalculeren dat je daar niet verder kunt rijden (file, kind of malloot die het handig vindt om daar stil te staan)
Ook zo belachelijk inderdaad mijn directe buren hebben ook een hoekhuis en hebben een bus van het werk (aannemer) en een renault Megane als luxewagen. Ook hebben we relatief weinig openbare parkeerplekken en de plekken die we hebben worden nog gehinderd met bomen met zo'n achterlijk groen hekje ervoor die 2x zo breed is als de boom.quote:Op zondag 10 april 2016 08:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n ouders hebben een hoekhuis en kijken vanuit de woonkamer heel gezellig tegen de busjes aan de zijkant aan. Nou ja, busjes, het zijn behoorlijke gevaartes.
M'n buurman nam z'n busje van het werk ook altijd mee naar huis, maar ik woon in het centrum met eigen parkeerplekken en die waren al te smal, dus dat was echt aankloten het eerste jaar. Na veel klagen (want ik gebruik de auto vaak s avonds en kwam dan als laatste thuis van alle buren, en dan paste ik gewoon niet meer op m'n plek) hebben ze de parkeerplaatsen verruimd. Jeej. Uitstappen was nog steeds een uitdaging, maar de auto paste erin.
Wat doet de buurman? Die schaft een grotere bus aan. Zo eentje die ook aan de voorkant een meter uit het vak puilde. Daar heeft de vve een stokje voor gestoken, dat ging te ver.
Nu is het ruim een jaar goed gegaan, geen bussen op het parkeerterrein. Sinds kort nieuwe buren en ja, die hebben ook een bus. Dus nu schuift de hele boel weer in elkaar
Je kan twee auto's naast elkaar in een vak zetten, maar zodra ze groter zijn dan een Aygo kun je dus amper uitstappen. In de praktijk doet niemand ook moeite goed te parkeren en de enkelijg die het wel doet, zet hem dan in een vak, terwijl er links en rechts 1,5 meter over blijft.quote:Op zondag 10 april 2016 13:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kijk, daar zie het dus ook: een paar mensen die de auto niet recht in het vak zetten en hop, dat vak ernaast is onbruikbaar.
Ik heb een tijd in een buurt gewoond waar een paar busjesmensen hem, in een fileparkeerstukje een halve autolengte vanaf het begin zette. Gelukkig grote stoep, was snel over toen ik hem een paar keer echt strak erop zette en ze achter op redelijk klem stonden (en dan half op de stoep, een meter uit de weg, dus ik 20 cm vanaf de weg. Konden ze 's ochtends vroeg niet meer knap wegrijden, maar moesten ze 6x steken. Stom gedoe, als je knap parkeert kunnen er, afhankelijk van de lengte, 5 tot 6 auto's staan. Als er 2 van die figuren stonden, mocht je blij zijn als er 3 stonden.quote:Op zondag 10 april 2016 19:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ook zo belachelijk inderdaad mijn directe buren hebben ook een hoekhuis en hebben een bus van het werk (aannemer) en een renault Megane als luxewagen. Ook hebben we relatief weinig openbare parkeerplekken en de plekken die we hebben worden nog gehinderd met bomen met zo'n achterlijk groen hekje ervoor die 2x zo breed is als de boom.
Mag jij raden welke auto zij steevast op de oprit plaatsen en welke op de openbare parkeerplek staat, met alsnog een meter tussen de auto en dat achterlijke hekje
Edit: een beetje zoals dit dus
[ afbeelding ]
Tactiek: telkens 1 plek vrij houden met je burenquote:Op zondag 10 april 2016 21:55 schreef Jihawti het volgende:
Heb je geen busje voor nodig hoor. Mijn buurman hiero krijgt het voor elkaar met zijn Volvo. Er is ruimte om 3 auto's achter elkaar te laten fileparkeren, maar dat kan ie niet. Dus wat doe je dan? Dan zet je hem over twee plekken tegelijk heen natuurlijk! Halve plek voor je, zodat jij lekker makkelijk kan wegrijden en de rest kan de tijphus krijgen.
Soms wagen de andere buren er te parkeren, en dan moet hij hem verderop parkeren (als in: steken). Dan staat zijn bak dus scheef over drie plekken tegelijk heen
Hij kan het niet. Daarnaast is het een aso, maar hij kan het echt niet.
Als je je eigen spiegel krast dan is het minder dan een centimeter en bestaan je parkeerskills alleen maar in je hoofd.quote:Op zondag 10 april 2016 14:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke wel; ik houd ervan om hier op de oprit op een centimeter precies langs de erfafscheiding van de buren te parkeren. Levert soms een krasje op een spiegel op, maar is gewoon een goede oefening.
Ik ken er wel een die daarin rijdt!quote:Op zondag 10 april 2016 12:12 schreef Sounddragon het volgende:
we rijden niet allemaal in een Daihatsjie Cuore.
En dan zelf eruit klauteren via de achterbak zeker en die Renault wat ernaast staat komt ook never nooit niet meer achter z'n stuur zo.quote:Op maandag 11 april 2016 09:35 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik ken er wel een die daarin rijdt!
Maar zo zou ik het niet durven hoor!
Die staat echt asociaal scheef geparkeerd. Zijn probleem.quote:Op maandag 11 april 2016 10:50 schreef Gezicht het volgende:
[..]
En dan zelf eruit klauteren via de achterbak zeker en die Renault wat ernaast staat komt ook never nooit niet meer achter z'n stuur zo.
Die Renault links staat volgens mij gewoon netjes geparkeerd hoor, misschien ietwat naar links en wat scheef maar waarschijnlijk kon die niet hem niet anders zetten door die witte Audi(?) die links van hem staat, die KIA is een ander verhaal.quote:Op maandag 11 april 2016 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die staat echt asociaal scheef geparkeerd. Zijn probleem.
Die Audi is de hoofdschuldige in dit hele verhaal iig. Ik dacht dat je het over die Kia had, maar die hoeft natuurlijk niet aan die kant in te stappen.quote:Op maandag 11 april 2016 10:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Die Renault links staat volgens mij gewoon netjes geparkeerd hoor, misschien ietwat naar links en wat scheef maar waarschijnlijk kon die niet hem niet anders zetten door die witte Audi(?) die links van hem staat, die KIA is een ander verhaal.
Maar ook die Kia werd al wat opzij gedwongen door die zwarte Audi die daarnaast staat. Niet iedereen is in staat om door een kiertje uit zijn auto te klimmen.quote:Op maandag 11 april 2016 10:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Die Renault links staat volgens mij gewoon netjes geparkeerd hoor, misschien ietwat naar links en wat scheef maar waarschijnlijk kon die niet hem niet anders zetten door die witte Audi(?) die links van hem staat, die KIA is een ander verhaal.
Ik snap wat je bedoelt maar veel keuze had ik niet, rechts van mij stond al niet zoals het hoorde.quote:Op maandag 11 april 2016 15:23 schreef Gunner het volgende:
Je parkeerde hem zelf ook niet geheel lekker in het vak dus zelf ga je ook niet helemaal vrijuit in deze
waarom parkeerde jij dan niet op de plek waar de suzuki nu geparkeerd stond?quote:Op maandag 11 april 2016 15:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar veel keuze had ik niet, rechts van mij stond al niet zoals het hoorde.
Maar nogmaals, ik snap je punt.
Ik dacht eerst ook dat het een Volvo was.quote:Op maandag 11 april 2016 16:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
waarom parkeerde jij dan niet op de plek waar de suzuki nu geparkeerd stond?
Durven wel, als het past, dan past het. Maar doen niet. Want heb geen zin om via de kofferbak uit te stappen. Zo te zien beginnen ze helemaal rechts al met hem iets te ver naar links te zetten, en pakt iedereen aan de bestuurderskant teveel ruimte om uit te stappen.quote:Op maandag 11 april 2016 09:35 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik ken er wel een die daarin rijdt!
Maar zo zou ik het niet durven hoor!
Die auto op 0:40quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Datum klopt niet maar even wat kleine dingen op een rij wat ik zo tegenkom
En een week later moest hij door een takelwagen eruit getrokken worden vanwege teveel modder, hoppa weer 30 minuten vertragingquote:
Verder vond ik het wel erg meevallen wat er allemaal te zien was. Dat sommige mensen geen rekening met een tram houden is bijna een vanzelfsprekend iets.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En een week later moest hij door een takelwagen eruit getrokken worden vanwege teveel modder, hoppa weer 30 minuten vertraging
Heb een aanrijding gefilmd waarbij ik aangereden ben en heb gefilmd hoe een collega een voetganger onder zijn tram kreeg maar dat soort beelden kan ik nog niet naar buiten brengen tot het onderzoek is afgerondquote:Op dinsdag 12 april 2016 10:27 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Verder vond ik het wel erg meevallen wat er allemaal te zien was. Dat sommige mensen geen rekening met een tram houden is bijna een vanzelfsprekend iets.
Tram heeft al gereserveerde weggedeeltes en voorrang, moet ook wel een beetje van twee kanten komen he!quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:27 schreef Woelwater het volgende:
Dat sommige mensen geen rekening met een tram houden is bijna een vanzelfsprekend iets
Dat zijn de mindere dingen idd die ook gebeuren Bij dit filmpje mis ik eigenlijk de bel en het gezeur bij de situaties.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Heb een aanrijding gefilmd waarbij ik aangereden ben en heb gefilmd hoe een collega een voetganger onder zijn tram kreeg maar dat soort beelden kan ik nog niet naar buiten brengen tot het onderzoek is afgerond
Zou dat bord er dan ook niet enkel voor motorvoertuigen hangen. Is gewoon een gecombineerde tram/busbaan.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:34 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Tram heeft al gereserveerde weggedeeltes en voorrang, moet ook wel een beetje van twee kanten komen he!
Ik bedoel, ik heb hier nog nooit een tram gezien die ook daadwerkelijk terug ging!
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Dat bord geldt voor motorvoertuigen een tram is railvoertuig en dus uitgezonderd voor dat verbod. Enkel railvoertuigen en lijnbussen (uitzondering staat eronder) zijn daar dus toegestaanquote:Op dinsdag 12 april 2016 10:34 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Tram heeft al gereserveerde weggedeeltes en voorrang, moet ook wel een beetje van twee kanten komen he!
Ik bedoel, ik heb hier nog nooit een tram gezien die ook daadwerkelijk terug ging!
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Dan zou dat er wel onder staan, niet?quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:37 schreef Woelwater het volgende:
Zou dat bord er dan ook niet enkel voor motorvoertuigen hangen.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Mag ik bij een C1 gewoon doorfietsen dan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat bord geldt voor motorvoertuigen
Ja sorry, soms zijn er wel eens dingen in het verkeer die gewoon logisch lijken.. Dat er ook tramhaltes zijn aan die kant zegt natuurlijk niets..quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:45 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dan zou dat er wel onder staan, niet?
Het is een busbaan, daarvan mogen autobussen, lijnbussen en trams gebruik maken. Het bord C1 beperkt dat dus tot lijnbussen. Dat betekent dat trams en autobussen er niet mogen komen.
Ja, zoals het schilderen van LIJNBUS op het wegdek en het verwijderen van die idiote C1.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:49 schreef Woelwater het volgende:
Ja sorry, soms zijn er wel eens dingen in het verkeer die gewoon logisch lijken.
Het zijn ook bijna altijd vrouwen die totaal geen benul hebben van hun omgeving. Nooit spiegels gebruiken, gevaarlijke maneuvres uithalen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 12:34 schreef Posergoth6667 het volgende:
Gisteren met de auto. Eerst kom ik bij een stoplicht aan waar je met 70 doorheen mocht. Twee vrouwen vonden hun gesprek dusdanig belangrijk dat ze, terwijl er auto's met een gang van 70 aan kwamen, besloten om door het rode licht over te steken. Ik kon hierdoor mijn remmen goed testen, net als de auto naast mij en de auto's achter mij.
Daarna reed ik op een twee baans weg en besloot een vrouw met een lading kinderen op de achterbank dat ze, terwijl ze me aan het inhalen was, dat best ook op mijn rijbaan kon doen. Ze reed meer op mijn baan dan op haar eigen baan.
Vanmorgen reed ik op een lange weg, netjes 50 tussen de flitspalen, toen een vrouw met twee kinderen (eentje voorop, eentje achterop, beide gok ik 2/3 jaar oud) plotseling besloot om van het fietspad op de rijbaan voor auto's te gaan fietsen. Dat enkele meters voor mijn auto, zonder dat ze om keek. Ik ben blij dat ik geen tegenligger had en kon uitwijken, remmen kon niet meer.
Tenzij ze op een kaptafel gemonteerd staan natuurlijk. Wel ff alle vooroordelen compleet weergeven hequote:Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Het zijn ook bijna altijd vrouwen die totaal geen benul hebben van hun omgeving. Nooit spiegels gebruiken, gevaarlijke maneuvres uithalen.
Nouja als ik er last van heb zijn het altijd vrouwen. Dat betekend niet dat elke vrouw het doet. Alleen dat statistisch meer vrouwen als mannen niet goed opletten in het verkeer en afgeleid zijn door dingen als; kinderen, gesprek, makeup, radio, navigatie, telefoon, etcquote:Op woensdag 13 april 2016 22:44 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Tenzij ze op een kaptafel gemonteerd staan natuurlijk. Wel ff alle vooroordelen compleet weergeven he
Stadslicht is goed! Niet jezelf verblinden.quote:Op woensdag 13 april 2016 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Vanmorgen, dichte mist: auto's zonder licht, auto's met alleen dagrijverlichting, auto's met stadslichtjes En dan bij voorkeur ook nog grijze/zwarte/donkerblauwe die dan dus helemaal niet meer opvallen.
Laatst een mooie. Een vrouw (natuurlijk ) die slingerde omdat er een hond los (!) op de passagiersstoel zat.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:50 schreef totalvamp het volgende:
Nouja als ik er last van heb zijn het altijd vrouwen. Dat betekend niet dat elke vrouw het doet. Alleen dat statistisch meer vrouwen als mannen niet goed opletten in het verkeer en afgeleid zijn door dingen als; kinderen, gesprek, makeup, radio, navigatie, telefoon, etc
Op de een of andere manier zijn het altijd vrouwen die dat doen. Of bejaarden. Ik heb wel eens het idee dat vrouwen die je afsnijden, geen idee hebben hoe groot hun voertuig eigenlijk is, terwijl mannen die je afsnijden, gewoon schijt aan alles hebben...quote:Op woensdag 13 april 2016 22:44 schreef Jihawti het volgende:
Tenzij ze op een kaptafel gemonteerd staan natuurlijk. Wel ff alle vooroordelen compleet weergeven he
Twee van die waxinelichtjes opzij van je koplampen? Laat naar je kijken. Je ziet zelf niks en je wordt niet gezien.quote:Op donderdag 14 april 2016 01:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Stadslicht is goed! Niet jezelf verblinden.
Weet ikquote:Op woensdag 13 april 2016 22:50 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nouja als ik er last van heb zijn het altijd vrouwen. Dat betekend niet dat elke vrouw het doet. Alleen dat statistisch meer vrouwen als mannen niet goed opletten in het verkeer en afgeleid zijn door dingen als; kinderen, gesprek, makeup, radio, navigatie, telefoon, etc
Vanmorgen op de A58, richting Bergen op Zoom vanuit knp De Stok, een verlengde/verhoogde Sprinter met mistlicht aan, zowel voor als achter.quote:Op donderdag 14 april 2016 07:48 schreef karr-1 het volgende:
Is er ook maar 1 iemand die precies weet hoe het zit met mistlichten enzo? Ik reed gistermorgen ook in de mist en het is idd een drama. Mensen weten gewoon niet hoe ze er mee om moeten gaan en doen volgens mij maar wat of zo.
zonder op te zoeken; met zicht minder dan 50meter mag je je mistachterlicht gebruiken.quote:Op donderdag 14 april 2016 07:48 schreef karr-1 het volgende:
Is er ook maar 1 iemand die precies weet hoe het zit met mistlichten enzo? Ik reed gistermorgen ook in de mist en het is idd een drama. Mensen weten gewoon niet hoe ze er mee om moeten gaan en doen volgens mij maar wat of zo.
Zeker niet bij elke auto gaan ze automatisch uit. Voor mij is het een gewoonte bij het starten om ze aan te zetten, net als m'n gordel.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:26 schreef Tunafish het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je niet gewoon altijd je lichten aan laat staan, kun je ook niet vergeten ze weer aan te doen. Ze gaan toch uit zodra je de auto van contact haalt.
Echt wel!quote:Op donderdag 14 april 2016 11:34 schreef Mano_ het volgende:
Zeker niet bij elke auto gaan ze automatisch uit.
Ja, maar niet verwachten dat 'ie daarna nog startquote:
Toen ik tot voor kort nog pakketjes reed, heb ik in smalle straatjes twee keer meegemaakt dat er een auto in tegengestelde richting recht voor mijn neus stopte. Het komt denk ik niet als een hele grote verrassing als ik zeg dat dit vrouwen waren. Beide keren was het voor die vrouwen mogelijk om van te voren dat ze de straat in reden, een ander straatje te nemen om zo achter mij langs te kunnen rijden en hun route te vervolgen, maar dit komt blijkbaar niet op in die hersenpannen. Vervolgens kon ik weer moeilijk achteruit zonder zicht (waarvan één keer in het donker), want achteruit rijden durven ze dan weer niet. Dat vinden ze engquote:Op woensdag 13 april 2016 22:50 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Nouja als ik er last van heb zijn het altijd vrouwen. Dat betekend niet dat elke vrouw het doet. Alleen dat statistisch meer vrouwen als mannen niet goed opletten in het verkeer en afgeleid zijn door dingen als; kinderen, gesprek, makeup, radio, navigatie, telefoon, etc
Fantastische feature. En met het continu inschakelen valt het best mee. zeker als je de juiste inschakeltijd instelt.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:19 schreef karr-1 het volgende:
Nog erger, veel autos hebben tegenwoordig lampen die automatisch aan en uit gaan, afhankelijk van het weer, het licht etc. die gaan dus om de haverklap aan en uit door tunnels, wolken etc. mijn auto heeft die stand ook maar ik gebruik hem eigenlijk nooit.
Kost best veel extra brandstof...quote:Op donderdag 14 april 2016 11:26 schreef Tunafish het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je niet gewoon altijd je lichten aan laat staan, kun je ook niet vergeten ze weer aan te doen. Ze gaan toch uit zodra je de auto van contact haalt.
quote:
quote:
Laat maar naar jezelf kijken.quote:Op donderdag 14 april 2016 06:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Twee van die waxinelichtjes opzij van je koplampen? Laat naar je kijken. Je ziet zelf niks en je wordt niet gezien.
Wel hoor. Als je maar lang genoeg wacht... De accu gaat vanzelf een keer leeg. Die amber heeft dat vast al een keer in het echt mogen ervaren.quote:
Hmm, misschien alleen bij nieuwere auto's dan. Punt blijft dat het aanzienlijk zou schelen als ze gewoon automatisch aan en uit gaan, vergeet men ze ook niet meer.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zeker niet bij elke auto gaan ze automatisch uit. Voor mij is het een gewoonte bij het starten om ze aan te zetten, net als m'n gordel.
Wat ik zo snel via google kan vinden is het extra verbruik 1 tot 3%, met 55W dimlichten. Valt mee.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kost best veel extra brandstof...
Eh neen, die van mij niet. Die geeft zelfs geen signaal van "he dombo, je laat ze aan staan!" Dus ik heb het automatisme om ze altijd aan te zetten bij het wegrijden en ze uit te zetten bij uitstappen er in graniet ingeramd zitten bij mij.quote:Op donderdag 14 april 2016 11:26 schreef Tunafish het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je niet gewoon altijd je lichten aan laat staan, kun je ook niet vergeten ze weer aan te doen. Ze gaan toch uit zodra je de auto van contact haalt.
quote:Op donderdag 14 april 2016 12:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wel hoor. Als je maar lang genoeg wacht... De accu gaat vanzelf een keer leeg. Die amber heeft dat vast al een keer in het echt mogen ervaren.
'Best veel' als in...?quote:Op donderdag 14 april 2016 11:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kost best veel extra brandstof...
En 15% minder ongevallen.quote:
Bizar he?quote:
Vind het maar moeilijk voor te stellen dat dat percentage zo zou dalen wanneer iedereen overdag zijn lampen aan zou zetten. Ik bedoel, als je op klaarlichte dag een auto al niet ziet aankomen, wat zal het dan nog uitmaken of 'ie z'n lichten wel of niet aan heeft.quote:Uit dieptestudies naar ongevallen valt af te leiden dat bij 50% van de ongevallen overdag meespeelt dat de andere weggebruiker niet of te laat is gezien; op kruispunten is dit zelfs het geval bij 80% van de ongevallen.
Lichten vallen meer op dan objecten, dus dat zou op zich best kunnen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:00 schreef Ciora het volgende:
[..]
Bizar he?
[..]
Vind het maar moeilijk voor te stellen dat dat percentage zo zou dalen wanneer iedereen overdag zijn lampen aan zou zetten. Ik bedoel, als je op klaarlichte dag een auto al niet ziet aankomen, wat zal het dan nog uitmaken of 'ie z'n lichten wel of niet aan heeft.
Waardoor fietsers dus in het niets gaan vallen.quote:Op donderdag 14 april 2016 15:35 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Lichten vallen meer op dan objecten, dus dat zou op zich best kunnen.
Ja dta is kut maar na 5 jaar is de zijkant van mijn auto echt een fcking krabpaal geworden. Allemaal van die lelijke witte krasjes. Allemaal door van die tyfushonden die hun deur of tas of haken of weet ik veel wat elke keer tegen mijn zijkant aangooienquote:Op maandag 11 april 2016 09:35 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ik ken er wel een die daarin rijdt!
Maar zo zou ik het niet durven hoor!
gast waarom rij je nou de hele tijd over de trambaan?quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Datum klopt niet maar even wat kleine dingen op een rij wat ik zo tegenkom
Gewoon aandoen als de meeste ze aanhebbenquote:Op donderdag 14 april 2016 07:48 schreef karr-1 het volgende:
Is er ook maar 1 iemand die precies weet hoe het zit met mistlichten enzo? Ik reed gistermorgen ook in de mist en het is idd een drama. Mensen weten gewoon niet hoe ze er mee om moeten gaan en doen volgens mij maar wat of zo.
quote:Op donderdag 14 april 2016 17:56 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
gast waarom rij je nou de hele tijd over de trambaan?
Hihahoquote:Op donderdag 14 april 2016 17:56 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
gast waarom rij je nou de hele tijd over de trambaan?
Die moeten ook gewoon thuis blijvenquote:Op donderdag 14 april 2016 15:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waardoor fietsers dus in het niets gaan vallen.
Volgens mij was het achter bij minder dan 50 meter zicht en voor bij slecht zicht, dus naar eigen inzicht. Brildragers zijn te herkennen aan de permanent ontstoken mistampen aan de voorkant.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:57 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Gewoon aandoen als de meeste ze aanhebben
Maar idd niemand weet dat meer. Iets met voor 80 en achter 200 meter of zo
of 500 meter
of 3 lantarenpalen en 4.5 boom of zo
of omdat sommige (nieuwere) auto's van die lampen hebben dat alleen de mistlampen branden en niet het dimlicht (waarom dat zo is geen flauw idee) en daarom andere mensen ook maar constant met hun mistlampen gaan rijdenquote:Op donderdag 14 april 2016 18:21 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens mij was het achter bij minder dan 50 meter zicht en voor bij slecht zicht, dus naar eigen inzicht. Brildragers zijn te herkennen aan de permanent ontstoken mistampen aan de voorkant.
Tegenwoordig noemen ze het dagrijverlichting, die brandt als dimlicht niet brandt.quote:Op donderdag 14 april 2016 18:22 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
of omdat sommige (nieuwere) auto's van die lampen hebben dat alleen de mistlampen branden en niet het dimlicht (waarom dat zo is geen flauw idee) en daarom andere mensen ook maar constant met hun mistlampen gaan rijden
Van die vrouwen zijn dat meestal die meer met hun kind/uiterlijk/telefoon bezig zijn dan met het verkeer. Kutwijvenquote:Op vrijdag 15 april 2016 16:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die gewoon gigantisch zitten te trutten als het stoplicht groen is
Het ergste nog is dat ze zelf nog door oranje kunnen en ik lekker een ronde mag gaan wachten. Gelukkig duurt een ronde maar 3 minuten op dat kruispunt.
Is toch ook een beetje de bedoeling daar. Anders ben je constant aan het slingeren, terwijl dat echt niet nodig is op dat stuk weg.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:52 schreef Najieto het volgende:
Man man man. Op de A2 naar Amsterdam, 5 baans. Reed een Duitse vrouw met 2 kinderen achterin precies 100 op de middelste baan. Iedereen knalt der links en rechts voorbij maar ze blijft stuk in het midden rijden
Als ik het me goed herinner moet hij dat van zijn baasquote:Op donderdag 14 april 2016 17:56 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
gast waarom rij je nou de hele tijd over de trambaan?
Ah ben jij er ook zo een die ik steeds rechts moet inhalen...quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Is toch ook een beetje de bedoeling daar. Anders ben je constant aan het slingeren, terwijl dat echt niet nodig is op dat stuk weg.
Kan de regel niet precies vinden, maar hier staat er indirect wat over: https://www.om.nl/onderwe(...)nnodig-links-rijden/quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Is toch ook een beetje de bedoeling daar. Anders ben je constant aan het slingeren, terwijl dat echt niet nodig is op dat stuk weg.
Foeiquote:Op vrijdag 15 april 2016 20:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah ben jij er ook zo een die ik steeds rechts moet inhalen...
Ik rij er dagelijks, en de rechter banen rijden over het algemeen beter door dan de linker zeker in de spits.quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:52 schreef Fer het volgende:
Die wet is bedacht toen snelwegen nog twee rijstroken hadden. Het is tijd voor een modernere interpretatie.
Overigens wens ik je veel succes met rechts inhalen, ik rijd daar 102 op de gps en de rechter stroken doorgaans vrachtwagens en mensen die 95 rijden en gaan inhalen.
Ik weet nit wat jouw definitie is van doorrijden, maar je kan er zowel links als rechts prima 100 rijden overdag.quote:Op vrijdag 15 april 2016 21:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik rij er dagelijks, en de rechter banen rijden over het algemeen beter door dan de linker zeker in de spits.
Eens!quote:Op vrijdag 15 april 2016 21:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik vraag me echt af waarom er nog richtingaanwijzers in auto's worden geplaatst aangezien nagenoeg niemand ze meer lijkt te gebruiken
Wat een ellendige ontwikkeling vind ik dat.
Automatisme. Alleen maar goed.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:32 schreef Tunafish het volgende:
Och, het kan debieler; op rotondes met verhogingen tussen stroken, waarbij de meest rechterstrook dan gewoon een bocht naar rechts is, je kunt dan niet meer op de rotonde blijven. Altijd mensen die dan nog richting aangeven naar rechts Ik vraag me dan altijd af of ze dat ook doen wanneer er gewoon een bocht in de weg zit.
Het zijn vaak dezelfde mensen die geen richting aangeven wanneer ze dat wel zouden moeten.quote:
Daarom kun je maar beter een keertje teveel richting aangeven dan niet.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:18 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Het zijn vaak dezelfde mensen die geen richting aangeven wanneer ze dat wel zouden moeten.
Omdat ze denken dat het volgen van een afbuigende voorrangsweg hetzelfde is als rechtdoor. Terugkijkend op mijn lessen bedenk ik mij dat zoiets niet de aandacht kreeg. (misschien tegenwoordig wel)quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:40 schreef ambertje90 het volgende:
Mensen die geen richting aangeven als ze de afbuigende voorrangsweg volgen.
Volg jij mensen naar huis?quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:18 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Het zijn vaak dezelfde mensen die geen richting aangeven wanneer ze dat wel zouden moeten.
Inderdaad lijkt richting aangeven een optie te zijn in plaats van een gewoonte.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eens!
Als je een bijzondere manouvre gaat verrichten, laat het me dan even weten. En trap niet schijnbaar doelloos op een provinciale weg op de rem omdat je je oprit ziet.
Of laat mij wachten met het oprijden van een rotonde omdat ik denk dat je rechtdoor gaat, terwijl je stiekem toch rechtsaf wilde en ik dus al prima had kunnen doorrijden.
En dan wel richting aangeven als je op de voorsorteerstrook van een stoplicht staat te wachten. Enige plek waar je rijrichting (tenzij je een complete debiel bent) wel duidelijk is
Herkenbaar. Sta je voor jan lul te wachten, en doet meneer/mevrouw nog eventjes een tikje tegen dat raw-stokje. Ja, nu hoeft het niet meer, goeie timing man!quote:Op zaterdag 16 april 2016 07:56 schreef JaapB het volgende:
[..]
Of wat soms nog erger is, op het moment dat ze de rotonde gaan verlaten en jij daar staat te wachten dat ze halfweg het verlaten van de rotonde nog eens de knipper aan doen
Met alarmlichten? Dat zou ik wel in willen voeren (misschien dan een geel zwaailicht) voor potentieel gevaarlijke chauffeurs.quote:Op zaterdag 16 april 2016 08:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon standaard met knipperlichten aan rijden.
Krijg je ook geen gezeik van fokkers dat je ze te weinig gebruikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of een verplichte lichtkrant met de overtreding er zichtbaar op.Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
Lange weg met weinig inhaalmogelijkheden, dan zit ik best lang achter zequote:
Je slaat af dus je moet richting aan geven. Dat je daarbij voorrang hebt maakt niet uit.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat ze denken dat het volgen van een afbuigende voorrangsweg hetzelfde is als rechtdoor. Terugkijkend op mijn lessen bedenk ik mij dat zoiets niet de aandacht kreeg.
Hoezo niet? Dat lijkt mij juist handiger, want dan weet je tenminste zeker dat je moet wachten. Ik doe het zelf ook (meestal) als ik bij de derde afslag eraf ga, ookal is het niet verplicht.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarom kun je maar beter een keertje teveel richting aangeven dan niet.
Behalve richting naar links op een rotonde.
mensen hebben al moeite met richting naar rechts aangeven. Daarom snap ik niet waarom het CBR nog steeds dat idiote zelfbedachte regeltje toepassen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 15:25 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Hoezo niet? Dat lijkt mij juist handiger, want dan weet je tenminste zeker dat je moet wachten. Ik doe het zelf ook (meestal) als ik bij de derde afslag eraf ga, ookal is het niet verplicht.
Ze beginnen al helemaal verkeerd. Waarom is rechts inhalen irriterend weggedrag? Rechts inhalen is een symptoom, een symptoom van linksplakkers. Die moeten ze aanpakken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:03 schreef Ridocar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)shufter-vaak-vrijuit
Daar rij je dan, met je goeie gedrag. Het heeft blijkbaar toch geen zin.
Nee, je volgt de doorgaande weg. Er zit alleen toevallig een bocht in. En een zijstraat.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:45 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je slaat af dus je moet richting aan geven. Dat je daarbij voorrang hebt maakt niet uit.
Als de de weg zou volgen dan zou er immers geen afbuigende voorrang staan.
Het is een kruising (of een T-splitsing). Daar geef je normaal gesproken richting aan wanneer je niet rechtdoor gaat, dus waarom zou je dat bij een afbuigende voorrangsweg niet doen? (En hoe wil je dan aangeven als je rechtdoor gaat en dus niet de voorrangsweg volgt?)quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, je volgt de doorgaande weg. Er zit alleen toevallig een bocht in. En een zijstraat.
Je geeft toch ook niet op elke doorgaande weg in een bocht richting aan?
Heb 25 jaar geleden ook geleerd dat je er geen richting aan hoeft te geven, maar misschien is het veranderd. Kwam gister dit tegen:quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nee, je volgt de doorgaande weg. Er zit alleen toevallig een bocht in. En een zijstraat.
Je geeft toch ook niet op elke doorgaande weg in een bocht richting aan?
http://www.gratistheorie.(...)ng/voorrangsweg.htmlquote:Wil je een afbuigende voorrangsweg volgen, dan moet je richting aangegeven. Met andere woorden, kun je meer dan alleen maar rechtdoor, geef je richting aan om het overige verkeer te laten zien wat jij van plan bent.
Terwijl ze op rotonde richting aangeven juist gedeeltelijk hebben afgeschaft. Heb een keer begrepen dat je linksaf op een rotonde niet meer aan hoeft te geven.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:20 schreef Sounddragon het volgende:
Ook ik heb geleerd dat je in die situatie geen richting aan hóeft te geven, maar net als op rotondes is méér richting aangeven als voorgeschreven is alleen maar goed voor de verstandhouding met je medeweggebruikers.. Niet omdat het moet, maar omdat het kán.
Dat heeft nooit gehoeven.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Terwijl ze op rotonde richting aangeven juist gedeeltelijk hebben afgeschaft. Heb een keer begrepen dat je linksaf op een rotonde niet meer aan hoeft te geven.
http://politie.startpagin(...)n-richting-aangeven/
Daar twijfel ik toch wel een beetje aan.quote:
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=14033quote:Toen ik les had in (ik denk 1985) was links knipperen bij een geplande 3/4 rotonde verplicht. Minirotondes bestonden nauwelijks toen. De meeste rotondes waren knooppunten ala Leenderheide of Joure met voorrang van rechts. De pijlen op de voorsorteervakken waren ook linksaf, rechtdoor en rechtsaf.
De regel is afgeschaft (eind jaren 80?)
Het is idd een kruising of splitsing van wegen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:02 schreef Light het volgende:
[..]
Het is een kruising (of een T-splitsing). Daar geef je normaal gesproken richting aan wanneer je niet rechtdoor gaat, dus waarom zou je dat bij een afbuigende voorrangsweg niet doen? (En hoe wil je dan aangeven als je rechtdoor gaat en dus niet de voorrangsweg volgt?)
Dat is iets dat het CBR al jaren graag wil.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:36 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daar twijfel ik toch wel een beetje aan.
[..]
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=14033
Maar als ik nou een afbuigende voorrangsweg heb met 2 straten vanaf de zijkant. Zeg maar gewoon een normaal kruispunt? Hoe geef ik dan aan dat ik de straat recht voor mij in wil? Stel dat de weg naar links af buigt, als ik rechtsaf aan geef kan men ook denken dat ik rechtsaf ga, terwijl ik rechtdoor wil.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is idd een kruising of splitsing van wegen.
Maar aangezien je de doorgaande weg volgt hoef je geen richting aan te geven, het is gewoon een bocht in de doorgaande weg.
Toevallig ligt er in die bocht een zijstraat.
Dus als jij geen richting aangeeft dan volg je de doorgaande weg.
Geef je wél richting aan dan geef je aan dat je de doorgaande weg wil verlaten.
Hoeveel duidelijker moet het worden?
nogmaals; dat iets niet hóeft van de wet, wil niet zeggen dat het niet handig/sociaal/slim is om te doenquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Terwijl ze op rotonde richting aangeven juist gedeeltelijk hebben afgeschaft. Heb een keer begrepen dat je linksaf op een rotonde niet meer aan hoeft te geven.
http://politie.startpagin(...)n-richting-aangeven/
Het zou slimmer zijn als iedereen eerst gewoon op tijd knippert als ze eraf moeten. Dus als je de eerste afrit moet hebben, voor het oprijden alvast aanzetten...quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nogmaals; dat iets niet hóeft van de wet, wil niet zeggen dat het niet handig/sociaal/slim is om te doen
Het enige wat je kunt doen om de wereld te verbeteren is het zelf gewoon goed voor te doen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het zou slimmer zijn als iedereen eerst gewoon op tijd knippert als ze eraf moeten. Dus als je de eerste afrit moet hebben, voor het oprijden alvast aanzetten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Officieel zou je dan pas richting aan moeten geven als je de 1e zijstraat voorbij bent.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar als ik nou een afbuigende voorrangsweg heb met 2 straten vanaf de zijkant. Zeg maar gewoon een normaal kruispunt? Hoe geef ik dan aan dat ik de straat recht voor mij in wil? Stel dat de weg naar links af buigt, als ik rechtsaf aan geef kan men ook denken dat ik rechtsaf ga, terwijl ik rechtdoor wil.
Waarom?quote:Op zondag 17 april 2016 18:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik geef ook bij een afbuigende voorrangsweg gewoon richting aan. Dat is voor iedereen wel zo handig.
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik rijd dagelijks langs dit punt. Als je hier geen richting aangeeft, mogen ze wat mij betreft je rijbewijs per direct invorderen.
Misschien is het niet verplicht, maar voor zowel de fietsers op het fietspad als het tegemoetkomende autoverkeer is het wel zo makkelijk dat je hier richting aangeeft. Als je dat inzicht niet hebt, dan heb je wat mij betreft geen recht op dat roze pasje. Maargoed, (gelukkig) ga ik daar niet over.quote:
Als je als medeweggebruikers niet het inzicht hebt dat mensen die geen richting aangeven gewoon de doorgaande weg volgen, heb je niks in het verkeer te zoeken. Echt, richting aangeven op dat punt doe je alleen als je rechtsaf gaat.quote:Op zondag 17 april 2016 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien is het niet verplicht, maar voor zowel de fietsers op het fietspad als het tegemoetkomende autoverkeer is het wel zo makkelijk dat je hier richting aangeeft. Als je dat inzicht niet hebt, dan heb je wat mij betreft geen recht op dat roze pasje. Maargoed, (gelukkig) ga ik daar niet over.
Sommige wegbeheerders maken het ook niet overzichtelijker zegquote:Op zondag 17 april 2016 18:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik geef ook bij een afbuigende voorrangsweg gewoon richting aan. Dat is voor iedereen wel zo handig.
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik rijd dagelijks langs dit punt. Als je hier geen richting aangeeft, mogen ze wat mij betreft je rijbewijs per direct invorderen.
In dit geval geef ik de wegbeheerders groot gelijk. Veel fietsers zouden hier (puur uit onwetendheid of laksheid) gewoon voorrang nemen. Nu is het voor iedereen duidelijk dat de fietser koning van dit kruispunt is. Al zijn er nog genoeg dwazen op dit fietspad die gaan spookrijden. Dat is weer een extra uitdaging voor de automobilist als het daar viesdruk is.quote:Op zondag 17 april 2016 19:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Sommige wegbeheerders maken het ook niet overzichtelijker zeg
Voor auto's is het een afbuigende voorrangsweg, maar de fietsers hebben wel voorrang
In dit geval is richting aangeven naar links zeker handig, m.n. voor de fietsers. Als dat fietspad er niet lag, dan is het al een stuk minder noodzakelijk.
Die auto moet aan zowel de fietsers als het verkeer op de voorrangsweg voorrang verlenen. Uit die richting staan ze regelmatig te wachten op auto's die voorrang aan fietsers verlenen en op die manier de weg rechtdoor blokkeren. Je moet op drukke momenten hem er soms wel tussen drukken. Zelfs in de provincie gebeurt dit wel eens...quote:Op zondag 17 april 2016 19:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Heeft de rode auto hier nou voorrang of niet, als ie rechtdoor zou willen?
Dat is niet zo als je borden en tekens moet gelovenquote:Op zondag 17 april 2016 19:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die auto moet aan zowel de fietsers als het verkeer op de voorrangsweg voorrang verlenen.
Wat een zooitje. En het is geen afbuigende voorrangsweg.quote:Op zondag 17 april 2016 18:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik geef ook bij een afbuigende voorrangsweg gewoon richting aan. Dat is voor iedereen wel zo handig.
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik rijd dagelijks langs dit punt. Als je hier geen richting aangeeft, mogen ze wat mij betreft je rijbewijs per direct invorderen.
quote:Op zaterdag 16 april 2016 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het enige wat je kunt doen om de wereld te verbeteren is het zelf gewoon goed voor te doen.Volgens mij zou ik dan in een weekend het halve begrotingstekort gedicht hebben. Zeker op zondag op een weg als de A9 als ze de spitsstroken open gooien: "Onnodig links rijden" (lees: middenstrookplakken met een lege spitsstrook en een eigen snelheid van 90 km/h), "geen voorrang verlenen bij het wisselen van rijstrook" (lees: met 80 naar links waardoor er iemand vol in de ankers moet), "nog meer onnodig links rijden" (lees: invoeghulp geven aan iemand die nog 300 meter invoegstrook over heeft en pas 40 rijdt), "gevaar creëren" (lees: met 40 invoegen op de autosnelweg) en op lokalere wegen: "geen richting aangeven bij afslaan" (lees: bij een rotonde of kruising posten en iedereen die zijn richting niet aan geeft op de bon slingeren).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Doe ik ook altijd op rechtdoor gaande voorrangswegen idd. gewoon altijd ff knipper naar links aan, wantja, logischquote:Op zondag 17 april 2016 18:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik geef ook bij een afbuigende voorrangsweg gewoon richting aan. Dat is voor iedereen wel zo handig.
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik rijd dagelijks langs dit punt. Als je hier geen richting aangeeft, mogen ze wat mij betreft je rijbewijs per direct invorderen.
Het CBR vindt ook dat je kruisingen mag blokkeren als het een voorrangsweg betreft.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat is iets dat het CBR al jaren graag wil.
Waar kijk jij naar dan? Rood heeft haaientanden voor het fietspad en ook nog eens voor de weg. Er staan geen verkeerslichten die dat kunnen overrulen, dus het lijkt me geen kwantumfysica. Oprecht nieuwsgierig overigens, geen aanval dit.quote:Op zondag 17 april 2016 20:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is niet zo als je borden en tekens moet geloven
Maar goed, we dwalen wat af.
De auto die van rechts komt voor de rode auto heeft óók haaientanden en het bijbehorende bord.quote:Op maandag 18 april 2016 11:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waar kijk jij naar dan? Rood heeft haaientanden voor het fietspad en ook nog eens voor de weg. Er staan geen verkeerslichten die dat kunnen overrulen, dus het lijkt me geen kwantumfysica. Oprecht nieuwsgierig overigens, geen aanval dit.
Je reed achter iemand die op tijd kon stoppen voot oranje, dan lijkt het sowieso de bedoeling dat jij had moeten stoppen. Of die Merc nu doorreed of niet, een 50km stoplicht springt snel op rood.quote:Op maandag 18 april 2016 12:12 schreef Tunafish het volgende:
Aan de zeer vervelende meneer (mijn daadwerkelijke mening type ik maar niet, anders ban ) in de mooie groene Mercedes vanmorgen: als een verkeerslicht oranje wordt betekent dat dat je moet remmen als het nog kan, niet met alle macht een noodstop maken terwijl we nog 55km/u rijden en zo'n 20m van de streep verwijderd zijn. Ja, technisch gezien kon je nog stilstaan (ondanks dat je achterwielen op de streept stonden), en door vol in de ankers te gaan is het mij wonderbaarlijk genoeg ook gelukt om mezelf niet in je kofferbak te boren, maar rij volgende keer gewoon door.
Dat figuur besloot om eerst nog met dezelfde snelheid door te blijven rijden, wat logisch was, want op dat moment was het al lastig om nog voor de streept tot stilstand te komen. Daardoor had ik de indruk dat hij niet zou remmen en gewoon onder oranje door rijden, maar een seconde later ging 'ie toch maar remmen.
Toen het weer groen werd reed deze bewonderenswaardige chauffeur overigens met gierende banden weg en liep 'ie nog ruim op mij uit toen ik de 60km/u had bereikt. Lekker consistent de regels volgen
Degenen die op de doorgaande weg rijden moeten stoppen voor fietsers. Die rode auto moet verkeer op de doorgaande weg voorlaten en als ie op de doorgaande weg is moet ie fietsers voorlaten. Zo ingewikkeld is het toch niet? Wat eerder al werd gezegd, het is geen quantumfisica of hogere wiskunde ofzoquote:Op maandag 18 april 2016 12:11 schreef Piles het volgende:
[..]
De auto die van rechts komt voor de rode auto heeft óók haaientanden en het bijbehorende bord.
De weg inrichting klopt dus gewoon niet.
Op tijd met een gigantische noodstop ja. Aangezien hij net niet in de kofferbak zat met eveneens een noodstop denk ik niet dat hij veilig kon remmen daar.quote:Op maandag 18 april 2016 12:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Je reed achter iemand die op tijd kon stoppen voot oranje, dan lijkt het sowieso de bedoeling dat jij had moeten stoppen. Of die Merc nu doorreed of niet, een 50km stoplicht springt snel op rood.
'op tijd' is hier een relatief begrip, aangezien hij een noodstop deed en ik dat dus ook moest doen. We stonden wel stil, maar niet voor de streep en niet verantwoord. Het is dat er niemand meer achter mij reed, want die had mij misschien nog eens kunnen raken. Als ik alleen had gereden was ik ook doorgereden, zo dichtbij zaten we al bij het kruispunt, en dan zou ik nog steeds niet door rood zijn gegaan.quote:Op maandag 18 april 2016 12:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Je reed achter iemand die op tijd kon stoppen voot oranje, dan lijkt het sowieso de bedoeling dat jij had moeten stoppen. Of die Merc nu doorreed of niet, een 50km stoplicht springt snel op rood.
Niet als hij direct bij oranje was beginnen met remmen, dan was noodstop niet helemaal nodig waarschijnlijk.quote:Op maandag 18 april 2016 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op tijd met een gigantische noodstop ja. Aangezien hij net niet in de kofferbak zat met eveneens een noodstop denk ik niet dat hij veilig kon remmen daar.
Ja, omdat we allebei op dat moment al dichtbij het kruispunt waren en het (mij althans) niet veilig leek om nog te gaan remmen. Ik dacht dat we dat niet zouden redden, en dat klopte. Vol in de ankers stond ik nog nét voor de streep stil. Als je zo dichtbij het licht bent, en het wordt oranje, rij je door. Daarvoor is het oranje, en niet direct rood.quote:Op maandag 18 april 2016 13:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet als hij direct bij oranje was beginnen met remmen, dan was noodstop niet helemaal nodig waarschijnlijk.
Hij zegt zelf dat hij (en de mercedes) eerst nog een seconde doorreden voordat de merc op de rem ging.
Je stond bij de streep stil, omdat je er vanuit ging dat de Mercedes wel door zou rijden. Was je gelijk gaan remmen was er niets aan de hand. In die seconde heb je al 15 meter verspild.quote:Op maandag 18 april 2016 13:06 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ja, omdat we allebei op dat moment al dichtbij het kruispunt waren en het (mij althans) niet veilig leek om nog te gaan remmen. Ik dacht dat we dat niet zouden redden, en dat klopte. Vol in de ankers stond ik nog nét voor de streep stil. Als je zo dichtbij het licht bent, en het wordt oranje, rij je door. Daarvoor is het oranje, en niet direct rood.
Ja, wat een vreemde aanname zeg, als je samen met degene voor je met 50 op een verkeerslicht af rijdt en dat licht twee seconden voordat je er onderdoor gaat op oranje gaat, dat je dan verwacht dat je voorganger doorrijdt. Ik kwam met een stoppie tot stilstand omdat ik de remmen vol inkneep/trapte, het was gewoon niet meer normaal te remmen. Ook niet als er niemand voor me reed.quote:Op maandag 18 april 2016 13:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Je stond bij de streep stil, omdat je er vanuit ging dat de Mercedes wel door zou rijden. Was je gelijk gaan remmen was er niets aan de hand. In die seconde heb je al 15 meter verspild.
Degene erachter had zeker moeten stoppen. Anders was ie door rood gegaan.
Kleven op een motorfiets...quote:
Dat is gewoon toegeven aan die geelrijders die nog eventjes volgas door geel scheuren in plaats van gewoon te stoppen. Het komt ook door de programmering van verkeerslichten in het algemeen. Ik bedoel, waarom heb je ook altijd die periode dat alles op rood staat?quote:Op maandag 18 april 2016 12:52 schreef Chai het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)anger-op-oranje.html
Één hele auto's. Ik maak het ook altijd mee. Nu kan het zo zijn dat ik een beetje opa-rijstijl heb, maar dit gehaaste gedoe snap ik ook niet.quote:
Moest daar gewoon aan denken bij dat oranje verhaal. Geen idee of het inmiddels al toegepast is of niet.quote:Op maandag 18 april 2016 14:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is gewoon toegeven aan die geelrijders die nog eventjes volgas door geel scheuren in plaats van gewoon te stoppen. Het komt ook door de programmering van verkeerslichten in het algemeen. Ik bedoel, waarom heb je ook altijd die periode dat alles op rood staat?
En misschien zou het handig zijn om een groenaankondiging te programmeren. Handig voor de doorstroming.
Maar nee, we moeten langer "oranje" laten branden anders krijgen veel mensen het idee dat het veel te snel gaat.
Goed gequote, vooral niet de rest van het verhaal lezenquote:
Oh jawel hoor, daaruit maak ik op dat je er te dicht op zat (kleven) uit de stoppie maak ik op dat je op een motor zat.quote:Op maandag 18 april 2016 14:32 schreef Tunafish het volgende:
Goed gequote, vooral niet de rest van het verhaal lezen
Uhm, het ging toch om 50km/uur? Dan zit je in 1 seconde 14 meter(!) verderop.quote:Op maandag 18 april 2016 14:42 schreef ambertje90 het volgende:
Ik denk dat wij een andere definitie voor kleven hanteren.
En na 1 (reactie)seconde zit je er 4 meter dichter op.
Nee, want die is een seconde eerder begonnen met remmen. De tweede auto reageert namelijk op die remactie. Die auto voor je staat na 10 meter dus al bijna stil, terwijl jij net begint met remmen!quote:
Ja en dus is zijn snelheid eenparig vertraagd met 8m/s/s. Hij heeft dus die seconde gimiddeld 4m/s minder hard gereden dan jij, denk je dat je er verder zelf wel uit komt?quote:Op maandag 18 april 2016 16:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, want die is een seconde eerder begonnen met remmen.
En als de achterste auto dezelfde remvertraging heeft als de voorste, staat de achterste als'ie gestopt is wel 14 meter dichter op de voorste auto.quote:Op maandag 18 april 2016 16:33 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja en dus is zijn snelheid eenparig vertraagd met 8m/s/s. Hij heeft dus die seconde gimiddeld 4m/s minder hard gereden dan jij, denk je dat je er verder zelf wel uit komt?
4 meter.
Nummertje 3 kom ik vaker tegen. Als ik in wil voegen bijvoorbeeld, dan gaan ze een beetje half naar links. Ga dan niet. Doe of laat het. Niet dat laffe gedoe.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:46 schreef Pizzahut het volgende:
Yes! Een "Irritaties op de weg" topic! Mooi om al die verhalen te lezen. Rijd zelf ong. 200km per dag en herken mij in veel van de situaties..
Mooie voorbeelden van mijn irritaties:
1. Geen richting aangeven bij verlaten rotonde.
2. Bumperklevers.
3. "Hovers". Bestuurders die van een baan wisselen maar eigenlijk in het midden blijven hangen.
Wat soms ook wel irritant is zijn mensen die sociaal denken te zijn maar juist asociaal zijn. Gister reed er een auto achter mij (op de middenbaan) die aan het seinen was. Gelijk ga ik natuurlijk denken of er iets is. Bleek dus dat er achter de vrachtwagen die ik inhaalde een auto reed die mijn achterligger voor wilde laten. Het was een driebaansweg waar op de derde baan niemand reed, hij kon dus gemakkelijk ook naar links.
Niet het einde van de wereld maar toch. Verder wel geleerd om dingen snel naast mij neer te leggen.
Ik voel meteen een soort van band...quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:46 schreef Pizzahut het volgende:
Yes! Een "Irritaties op de weg" topic! Mooi om al die verhalen te lezen. Rijd zelf ong. 200km per dag en herken mij in veel van de situaties..
waarom auto rijd toch naar voren.quote:Op woensdag 20 april 2016 07:29 schreef ambertje90 het volgende:
Hou je handen dan ook gewoon aan het stuur!
Haha, ik dacht dat het een soort kloon was.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik voel meteen een soort van band...
Mijn stiefvader heeft daar ook een handje van: Veel te laat naar links en veel te vroeg terug naar rechts. Vreselijk vind ik dat, nergens voor nodig ook.quote:Op woensdag 20 april 2016 07:31 schreef tailfox het volgende:
Gisteren kreeg een chauffeur het voor elkaar om te bumperkleven mij in te halen en mij bijna aftesnijden op een lege snelweg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |