Sorry, was een vlaag van verstandsverbijstering.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik ook, om hoe ontzettend dom jij bent.
Ik heb sinds 2009 zo'n 9000 stembiljetten geteld. Nog nooit heb ik een stembiljet gezien die op die manier ongeldig was.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:17 schreef Re het volgende:
[..]
mijn god, debielen die niet weten dat het altijd al zo is geweest een zwart vierkantje met daarin een bolletje
[ afbeelding ]
Binnen de lijntjes, hè!quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef juliusceasar het volgende:
Beste mensen. Let op. Kruis niet het vierkantje aan, maar kleur ALLEEN het kleine rondje in in het vierkant!!!!
Dan kan het gebeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry, was een vlaag van verstandsverbijstering.
Maar als er al zo'n handleiding nodig is om het gebeuren te interpreteren dat gaat er al iets mis m.i. Kan op vele manieren "ambigu" gaan en dat is slecht ontwerp.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zie hier voor voorbeelden van geldige en ongeldige stemmen:
https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
Dronken gaan stemmen, altijd een goed idee.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef Copycat het volgende:
'In een vlaag van verstandsverbijstering het verkeerde hokje aankruisen.'
Ik moest zo hard lachen.
Jan Modaal verdient natuurlijk al gewoon meer dan de gemiddelde SP'er of PVV'er. Dus ik zou dan alsnog recht van spreken hebben.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je geeft altijd zo lekker af op SP-ers en PVV'ers en hun salaris.
Maar volgens mij ben je zelf ook maar een simpele jan modaal of een pietluttig beetje daarboven
https://www.kiesraad.nl/s(...)bij%20referendum.pdfquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Lees geenstijl nou gewoon. Daar wordt in een artikel van 1 april verwezen naar tekst waarin staat dat het aankruisen van het vakje, en niet het stipje, een ongeldige stem is.
Er is altijd kritiek. Andere mensen melden dat het vakje te klein zou zijn, maar daar hoor ik jou dan weer niet over. Sommige mensen vinden zelfs de verwoording onduidelijk. Je houdt nooit iedereen tevreden.quote:Maak gewoon dat formulier goed als er kritiek op is. Sjonge jonge
Ik voel mij aan geen enkele partij verbonden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
D666 is de oplossing in uw optiek? met arrogander aan het hoofd....
Ik steun Poetin niet, ik wijs je er alleen op dat het argument an sich hout snijdt: Poetin is onberekenbaar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dus waarom jij Poetin steunt?
[..]
Het zou ook geen plicht zijn hoor, ik wil de optie echter wel bieden. Waarom ook niet?
Bron?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jan Modaal verdient natuurlijk al gewoon meer dan de gemiddelde SP'er of PVV'er. Dus ik zou dan alsnog recht van spreken hebben.
Zie ook de handleiding in #196. Als er al een handleiding nodig is om zo'n biljet te "interpreteren" dan klopt er iets niet m.i.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]één wit stipje rood maken is te moeilijk? In dat geval is het associatieverdrag om over te oordelen onmogelijk. Gewoon niet gaan stemmen lijkt me het enige juiste advies dan
En voor is veel korter dan tegen. Dus veel makkelijker te onthouden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:20 schreef agter het volgende:
Binnen de lijntjes, hè!
Ook al is het Nee-hokje veel kleiner dan het ja-hokje. Het is vooropgezet! Trap er niet in!!
Neuh. Dat is de Kieswet, en 9000 stembureaus die allemaal op dezelfde manier dezelfde stembiljetten dienen te beoordelen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar als er al zo'n handleiding nodig is om het gebeuren te interpreteren dat gaat er al iets mis m.i. Kan op vele manieren "ambigu" gaan en dat is slecht ontwerp.
Die met die smileyquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zie hier voor voorbeelden van geldige en ongeldige stemmen:
https://www.kiesraad.nl/artikel/rr-blancoongeldig
Je steunt Poetin niet maar we moeten wel naar de Russen luisteren en Oekraïne in de stront laten zakken. Waarom?quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik steun Poetin niet, ik wijs je er alleen op dat het argument an sich hout snijdt: Poetin is onberekenbaar.
Verder ben ik bang dat de Oekraïners verkracht gaan worden via de shock therapy van Naomi Klein.
Plus de overspill daarvan krijgen wij in onze reis naar de bodem ook weer om onze oren.
Ben benieuwd hoe neutraal deze uitzending zal zijn.twitter:NOS twitterde op dinsdag 05-04-2016 om 19:20:54Om 2030 uur op NPO 2 een NOS-uitzending over het Oekraiïne-referendum van morgen: https://t.co/dvdL7O9Net reageer retweet
Als je alleen het hokje rood maakt en het rondje niet, stem je ongeldig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]Lees geenstijl nou gewoon. Daar wordt in een artikel van 1 april verwezen naar tekst waarin staat dat het aankruisen van het vakje, en niet het stipje, een ongeldige stem is.
Verder telt een gewaarschuwd mens voor twee, en blijft Plasterk doorgaan met deze obstructie. Er zijn kamervragen gesteld maar het debat werd afgewezen.
In mijn optiek duidelijk obstructie.
Als je van die schijn af wilt komen haal je toch gewoon het vakje weg als het er zonder reden omheen zit?
Weer een typisch gevalletje zelfhaat. Niet het formulier is verwarrend en niet perfect genoeg, nee de stemmer dit dit fout doet is een mongool.
Maak gewoon dat formulier goed als er kritiek op is. Sjonge jonge
Het gaat om dat stipje, als je het stipje wit laat kan het beide zijn en is het ongeldig.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
https://www.kiesraad.nl/s(...)bij%20referendum.pdf
Zie vooral pagina 6 en 7. Zelfs als je dat hele vakje inkleurt is je stem dus gewoon geldig. Alles waarbij je ook maar een deel van één van die vakjes inkleurt is gewoon een geldige stem. Echt spijkers op laag water zoeken dit.
[..]
Er is altijd kritiek. Andere mensen melden dat het vakje te klein zou zijn, maar daar hoor ik jou dan weer niet over. Sommige mensen vinden zelfs de verwoording onduidelijk. Je houdt nooit iedereen tevreden.
En dat is weer een heel gek argument: als je nee-stemt zakt de Oekraïne in de stront, want dan zijn er geen alternatieven meer....quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je steunt Poetin niet maar we moeten wel naar de Russen luisteren en Oekraïne in de stront laten zakken. Waarom?
en voor staat voorop, confirmation bias, of zoquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
En voor is veel korter dan tegen. Dus veel makkelijker te onthouden.
Nogmaals, dit is echt zoeken. Die 'handleiding' is er voor iedere verkiezing: https://www.kiesraad.nl/s(...)iljetten%20def_1.pdfquote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie ook de handleiding in #196. Als er al een handleiding nodig is om zo'n biljet te "interpreteren" dan klopt er iets niet m.i.
Daarom heeft 'voor' ook grotere letters.quote:Op dinsdag 5 april 2016 19:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
En voor is veel korter dan tegen. Dus veel makkelijker te onthouden.
Oh, dat is vast wel ergens te vinden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |